Miksi suurin osa naisista ei koskaan sano mitään positiivista tai kehu miestä? Itse sanon usein naiskavereilleni tai tyttöystävälleni positiivisia asioita esim. pukeutumisesta tai tekemisistään.
En nyt siis mikään hylkiö ole ja mukava tyttöystäväkin löytyy. Muutama hyvä naispuolinen kaveri löytyy ja isompi määrä tuttuja naisihmisiä koulusta/töistä ja muualta. Joskus aikaa sitten tuon jo huomaisin, että naiset välttävät aina jopa ilmiselvät kehumistilanteet jollain aivan kummalla heitolla.
Esim esittelen uusia vaatteita vaikka kaverille tai tyttöystävälle, niin aina samat vastaukset: "paljon makso, mistä ostit, aika tavallisen näköiset, ai tollaset vähän kuluneen näköiset jne." Joskus jopa kokeillut huvikseen heittää, että "eikö oo hienot?" niin nainen välttää kysymyksen asettamalla jonkun edellä mainituista vastakysymyksistä.
Tai töissä olen saanut jonkun asian nopeasti tehtyä jonkun naisen puolesta, niin vastaus on: "miten muka kerkisit tehdä, onkohan nää nyt oikein kuitenkaan" Tai sitten neuvon jonkun vaikeamman asian tekemistä naiselle töissä, niin kiitosta ei kuulu koskaan.
Tai jos olen ostanut lahjan vaikka synttäreille, niin sama homma. Enintään nainen sanoo" just tällasen mä tarttinkin" mutta yleensä "mistä löysit tän" tai jotain muuta välttelevää.
Jos olen sattunut saamaan vaikka uuden aivan unelmatyöpaikan, niin naisilta tulee vaan jotain aivan ylimalkaisia kommentteja esim. "aijaa no nyt ei tartte sitten stressata enää työnhaulla" tai viimeksi kun kehuin aivan jouluissani uutta työpaikkaa äidille, niin vastasi epäilevästi, että "onko ne maksanu sulle jo palkkaa?" Niinku miten helvetissä hyvin menestyvä firma jättäis työsopimuksen teon jälkeen palkan maksamatta?!?
Jopa oma äitikin kuuluu samaan kastiin, joskus olen ihan vitsillä heittänyt esim jostain vaatteesta, jonka tiedän sopivan itselle erittäin hyvin, että "eikö oo aika ruma paita?" tai "pitäsköhän heittää tää roskiin?" niin vastaus on aina: "noh elähän nyt" Eli hänkin välttää kehumista viimeiseen asti.
Ainoa kerta kun nainen on oikeasti kehunut, oli kun yksi vanha kaverinainen oli baarissa aivan räkäkänissä, niin hän alkoi kehumaan "sulla on hyvät kasvonpiirteet ja osaat pukeutua ja hyvä vartalo sulla kun vertaa näihin muihin" Se kerta kyllä jäi mieleen aika hyvin
Mieskavereiden osalta tilanne on aivan toinen. heti kehutaan esim uutta hiustyyliä "kyllä nyt muuten irtoo" tai synttärilahtaa "ei helvetti kun on siisti" jne.
Mikä siinä
12
1110
Vastaukset
- omituiselta.
Vaikea kuvitella, että tuo olisi totta.
Ainut mieleen tuleva syy moiseen käytökseen on sellainen, että olet kävelevä kehujen kerjääjä. Jos sinusta näkee heti päällepäin kuinka kiihkeästi niitä kehuja tarvitset, niin se voi olla tosi rasittavaa ja turn off. Jos ilmeesi suorastaan vaatii niitä kehuja, ei vastapuoli voi tehdä sitä hyvillä mielin ja spontaanisti, vaan se tuntuu hänestä pakolta. Ja, kuten tiedät, ihmiset muuttuvat aina vastahakoisiksi pakon edessä.- sivusta.
Kenenkään kasvoista ei voi nähdä juuri yhtään mitään. Että spekulatiiviset hölynpölyt sikseen.
- ...
sivusta. kirjoitti:
Kenenkään kasvoista ei voi nähdä juuri yhtään mitään. Että spekulatiiviset hölynpölyt sikseen.
Ihmisten tulkitsemiskyvyssä on toki eroja. Sinä saatat kuulua niihin joilta tuo kasvonilmeiden tulkitsemiskyky puuttuu kokonaan. (Et siis eroita edes vihaista ja iloista ilmettä toisistaan.)
Joka tapauksessa, useimmilla ihmisillä tuo kyky on kuitenkin kohtalaisesti kehittynyt. - on tuo.
... kirjoitti:
Ihmisten tulkitsemiskyvyssä on toki eroja. Sinä saatat kuulua niihin joilta tuo kasvonilmeiden tulkitsemiskyky puuttuu kokonaan. (Et siis eroita edes vihaista ja iloista ilmettä toisistaan.)
Joka tapauksessa, useimmilla ihmisillä tuo kyky on kuitenkin kohtalaisesti kehittynyt.Juu on kehittynyt väärään suuntaan. Tulkitseminen nyt yleensäkin on melko hataraa. Vielä kun sen tekee joku tavallinen tampio niin metsään menee.
On minunkin kasvoja tulkittu päin vittua, esim. olisin muka vihainen vaikka oikeasti olen onneni huipulla etc :D - valahtaa vanhemmiten
on tuo. kirjoitti:
Juu on kehittynyt väärään suuntaan. Tulkitseminen nyt yleensäkin on melko hataraa. Vielä kun sen tekee joku tavallinen tampio niin metsään menee.
On minunkin kasvoja tulkittu päin vittua, esim. olisin muka vihainen vaikka oikeasti olen onneni huipulla etc :DSiksi se sun perusilme näyttää sellaiselta väsyneeltä ja tympeältä.
Ja joku ihan yhtä taitamaton kuin sinäkin on sitten ollut arvioimassa sun ilmeitäsi?
Jos näyttää onnellisena ja iloisena vihaiselta, kannattaa ihan tosissaan kääntyä plastikkakirurgin puoleen. Vai oliko kyseessä kuitenkin vain vahingonilo? Se näyttää aina rumalta.
- älä kehu mua, kiitti
Ehkä sulla ja sun vastapuolinaisella on erilainen maku? Ja mitä ihmeen kehuja sinä tarvitset vaatteista? "Voi että, kylläpä sinä osasit ostaa itsellesi hyvät vaatteet"?
Oikeesti, mulle tuli vaan mieleen, että ehkä olet niin kova kehujen metsästäjä, että se näkyy ja haisee kauas ja ärsyttää muita. Ja muut sitten vaistomaisesti torjuvat "kehut" sun kohdallasi. Jotkut ihmiset vaan ovat niin pirun kehunkipeitä, että niitä ei jaksa. Miksi haluat kehuja keskustelun sijaan? Tai ehkä sinä et vain huomaa niitä "kehuja", koska niitä ei ilmoitella sinun hyväksymälläsi tyylillä?
Olet siis vailla onnittelua uudesta työpaikasta. No, "onneksi olkoon" :). Nytkö pääsisimme keskustelemaan työpaikastasi ja siitä mitä siitä seuraa?
Suomalaiset ovat aika huonoja ottamaan kehuja vastaan. Kehua me kyllä osataan. Monelle tulee kehuista jopa kiusaantunut olo.- EvilLady
Miksi pitäisi aina kehua? ainainen kehuminen on rasittavaa. Mä ainakin kehun jos mielestäni on siihen aihetta ja kiitän. Mutta jos ei ole en halua valehdella enkä sanoa suoraankaan pysyn mieluummin hiljaa.
- .............
miespuolinen kaveri koko ajan kerjää kehuja, enkä ihan vittuuttanikaan lähde sellaiseen mukaan. Häntä ei tule sitten muutenkaan kehuttua. Kannattaa miettiä omaa käytöstä. En myöskään pidä miesten kehuista, koska niistä ehkä yksi tuhannesta on aito.
- vaikutelma leveilystä?
En ole nainen mutta kommentoin nyt silti yleisellä tasolla tätä...
Itse en ainakaan koskaan mene esittelemään hienoja vaatteitani naisille enkä etenkään kinuamaan kehuja. Jos huomaavat, niin sitten huomaavat ja sillä hyvä.
Moni karsastaa kaikkea leveilyyn viittaavaa ja vaikket tarkoittaisikaan elvistellä hankinnoillasi tai saavutuksillasi, niin sellainen vaikutelma voi silti syntyä toiselle osapuolelle. Mikä siinä oletetussa leveilyssä sitten ärsyttää, no varmaankin se, että herkästi tulee mieleen että siinä nostetaan itseään muita ylemmäksi. - ulkonäkö ei ole tärkeää
hyvä huomio, harvoin tulee kehuttua miehiä, vaikka keskimäärästä enempi luulen tuttuja miehiä kehuvani.
En välttämättä hoksaa antaa vaatteista tai ulkonäöstä kehuja paljon. Ensinnäkin, ne on mulle ihmisessä jokatapauksessa toisarvoinen asia. Mä itse en pitäisi siitä, jos mies kehuis mussa esim vaatteita tai jotain juttua, mikä ei ole persoonallista. Tai pitäisin kyllä, mut jos miehen kehut kohdistuis aina tai liikaa ulkonäköön, en pitäisi. Vois tulla mieleen, että hei, kaupunki on täynnä tämännäköisiä, paremmankinnäköisiä ja että onko mies sit pinnallinen jos ne hyvät asiat on vaatteita tai ulkonäköä, kun mussa on niin paljo muitakin ominaisuuksia, niinku muissakin. En itse halua jaotella tai kohdella ketään ulkonäön vuoksi mitenkään erityisesti.
Jotenkin mussa on sellanen sisäänrakennettu ajatus, et jos hyvät tyylikkäät aina trendikkäät ja stailatut vaatteet on ok, niin mitä sitten on tavalliset mukavat, ihan normaalit vaatteet, eikö ne ole ok?
Muuten kehut sinänsä on ihan paikallaan. Mut tuo vaatepuoli on mulle sellainen juttu, et kun itse vierastan hirveetä stailaamista ja ylipynttäytymistä jollain lailla sitä kautta hyväksymisen hakemista, ja ensisijaisesti pidän ihmisessä esimerkiksi silmistä ja äänestä ja käytöksestä ja persoonasta ensin, niin ei tule mieleen alkaa kehua jotain outoa ihmistä vaikka, et kato mitkä kuteet, kuulostais omissa korvissakin ihan typerältä. Ja toisaalta jos toinen on kovasti enemmän panostanut pukeutumiseen, en ehkä osaisi ajatella, et hän sit itse arvostais ihmisessä kauheena muitakin puolia kuin pukeutumista.. tyhmä ajatus ehkä, mut kun olen maalta kotoisin, missä trendikkäät muotiputiikit on kaukana, jossa jokainen on ihminen, eikä kuori, niin ei sitä osaa ottaa ketään minään vaatepakettina.
Mut ei muuten kehumisessa ole mitään, kehumisen kalastelussa silti ehkä jotain. Mut omakehu on jossain tilanteissa söpöä. Esim, kun mies vaikka ilmottaa olevansa tosi tyytyväinen siihen tai tähän asiaan, mitä on saanut aikaan. Eihän siinä siis voi olla enää eri mieltä. :) - mutta häneltä
on kehuja turha odottaa!
Kerran kun kävin parturissa ja nähtiin kaupassa hän suureen ääneen meuhkasi kuinka näytän vankilasta karanneelta ja että minua hän ei ainakaan ulos vie (hän kuuluu näihin miehiin joiden mielestä pitkätukka on naisellinen). Arvatkaa hävettikö!! Kotona ukko sai kuulla kunniansa. - StippaS
Nainen tahtoo ensin keskustella asioista tavoilla, jota juurikaan mies ei välttämättä ymmärrä tai käsittää ne ihan vituralleen. Mielestäni tuo keskustelu on jo silkkaa plussaa naiselta, koska hän on oikeasti kiinnostunut sinusta ja tavoistasi ja tyylistäsi ajatella vaikka nyt niiden himpuran vaatteiden suhteen.
Ja sitten vasta kehutaan ikään kuin yhteenvetona ;D Että ota ihan rauhallisesti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1114957Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493282Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853009- 811757
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411520Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku191511450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1141388Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1151073- 161069
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431037