Kysymyksiä

Mies 46

Kysymyksiä ?

Voiko väljähtyneeseen ja rutinoituneeseen parisuhteeseen tuoda piristystä siten, että hankkiutuu ulkopuoliseen seksisuhteeseen, saada sitä kautta tyydytystä omaan ja yhteiseen elämäänsä.

Voiko joku ns. avioliittoneuvoja, tai parisuhdeleiri tuoda jotain muutosta yhteiselämään.
Miten voisi " palauttaa " sen kipinän ja liekin, joka joskus on ollut hyvinkin raju.

Vai onko neljävitosten parisuhde jo tilanteessa, jossa kuuluukin olla möllöttää vain toistensa kanssa eläkettä odotellessa.

Mieleni tekisi kuitenkin kovasti kokea hellyyttä, kiihkeää ja tunnepitoista erotiikkaa sekä miehen ja naisen välistä seksuaalista nautintoa.

Olen ja elän puutostilassa

Mies 46 v

10

911

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen

Voiko väljähtyneeseen ja rutinoituneeseen parisuhteeseen tuoda piristystä siten, että hankkiutuu ulkopuoliseen seksisuhteeseen, saada sitä kautta tyydytystä omaan ja yhteiseen elämäänsä.

Tuskin, tulehduttaa vain olemassa olevan suhteen

Voiko joku ns. avioliittoneuvoja, tai parisuhdeleiri tuoda jotain muutosta yhteiselämään.

Voi tuoda, mutta vaatii molemmilta osapuolilta uskoa asiaa ja halukuutta muutokseen.

Miten voisi " palauttaa " sen kipinän ja liekin, joka joskus on ollut hyvinkin raju.

Keskustelemalla avoimesti, ilman syytöksiä. Hakemalla ratkaisua, ei vikaa.

Vai onko neljävitosten parisuhde jo tilanteessa, jossa kuuluukin olla möllöttää vain toistensa kanssa eläkettä odotellessa.

Ei kuulu

Mieleni tekisi kuitenkin kovasti kokea hellyyttä, kiihkeää ja tunnepitoista erotiikkaa sekä miehen ja naisen välistä seksuaalista nautintoa.

Aloita keskustelemalla ja vaikka leikkimielisesti kirjaamalla ylös mikä toisessa on hyvää ja kiihoittavaa. Haaveista ja toiveista. Miksei myös niistä mihin toivoisi muutosta.

Olen ja elän puutostilassa

Kerro toiselle mitä tunnet ja mitä toivot. Kysy hänen toiveitaan ja haaveita. Suora aloitus tai rutinoitunut seksi on huono valinta. Kokeile viettelevää tyyliä. Miellä vaimosi uudeksi tuttavuudeksi, miten hurmaisit uuden naisen.

• Kokenut

...olivat nuo kaikki,mutta :
        Jos yrität noilla perusteilla aloittaa rakentavaa
        keskustelua kotona niin silloin se alkaa.....
        Ovet paukkuu,vaimo huutaa kitarisat ulkona,ym...
        Ja tekstiä tulee : mitä TAAS olen tehnyt väärin,
        mikä TAAS minussa on vikana,aina sinä syyttelet
        ym.....
        vaikka kuinka rakentavasti yrität keskustella.
        Eli peitellään totuutta.
        Sitten mökötetään monta päivää.
        Ja seuraavan kerran kun yrität lähestyä,niin
        kääntää selkänsä ja toteaa että:nyt sitten alkais
        kelpaamaan vai ?
        Meillä kotona todettiin vain että eihän seksi ja
        läheisyys voi olla samanlaista kuin 10v. sitten.
        Miksi ei voisi olla ?
        Sehän voisi olla jopa parempaa ?
        Tai sitten on kysymys siitä totaalisesta
        kyllästymisestä !Pidetään sitä suhdetta itsestäänselvyytenä.
        Ja sitten vielä kun mennään kavereiden kanssa
        illanviettoon....silloin ollaan villejä ja vapaita aamuyöhön asti.
        Jos minä kysyn vaimoltani lähtisikö hän kanssani ulos,tai mentäskö yhdessä johonkin ? niin......
        vastausta on turha kertoa.
        Eli : kiva ois naisilta saada rehellisiä näkemyksiä kyseiseen asiaan.

T: Vielä huomiseen uskova

• Nainen
        Kokenut kirjoitti:

ym.....
        Eli peitellään totuutta.
        kelpaamaan vai ?
        Miksi ei voisi olla ?
        Jos minä kysyn vaimoltani lähtisikö hän kanssani ulos,tai mentäskö yhdessä johonkin ? niin......

siltä ettei vaimosi kestä aihetta tai sen käsittelyä. Minusta sellainen olisi ihanne parisuhde jossa asioista keskusteltaisiin ilman syyttelyä niiden oikeilla nimillä. Mutta itsekin eronneena ( pari vuotta sitten, laitoin miehen valitsemaan, selvittely tai ero. Ja hävisin sen peli, hän mielummin erosi kun selvitti asiat )minusta tuskin on "hyväksi " neuvojaksi. Mutta en kadu valintaani, nyt sentään on selkeä tilanne. En ole onnellinen, mutta en kuitenkaan onnetonkaan, jatkuvasta pahasta olosta siis pääsin eroon )

Mitä jos koittaisit saada hänet keskustelemaan avauksella. " Kulta, voitaisiinko keskustella hieman minun mieltäni vaivaavalla asialla ?. Kerro minulle mitä minä teen väärin kun et enää viihdy seurassani ? Mitä toivoisit meidän yhdessä tekevän ? " Oleko Onnellinen kanssani ?

Ja kyse ei todellakaan ole siitä että vika olisi sinussa. Vaan se on keino pakottaa vaimosi miettimään teidä suhdetta, vain täydellisesti idiootti tai välinpitämätön puoliso voi siinä tilanteessa olla tyly.

Joillekin naisille ( myös miehille ) kulissit ovat tärkeintä maailmassa ja kaikki ongelmat lakaistaan maton alle, valitettavasti.

Kysy mitä hän haluaa, onko hän tyytyväinen teidän liittoonne ja mitä hän miettii....

Valitettavasti jotkut puolisot ovat vain niin raukkamaisia että pakenevat tilannetta missä asioista avoimesti keskustellaan ja haetaan ratkaisuja. Lyö vaimolle vaihtoehdot kouraan ( jos vielä tämän jälkeen ei suostu keskustelemaan ) Keskustelu, ilman syyttelyä tai sitten selvä ero. Mutta mieti tarkaan mitä teet jos hän päätyy eroon. Tyydytkö mielummin nykyisen kaltaiseen elämään vai uskallatko katso miten käy. Kenellekkään en suo elämää joka tuo onnettoman tunteen, enkä suosittele myöskään eroa, mutta joskus on osattava valita itselleen vähiten pahaa mieltä tuova tie. Kukaan muu ei voi sanoa kumpi se tie on, ero vai nykyisen kaltainen tie, paras siis varmaan olisi löytää se kultainen keskitie, mutta siihen tarvitset vaimosi apua. Hän päättäköön mitä kolmesta tiestä lähdette kulkemaan sinun toimiessa alussa tarjoilijana.

• Gina
        Nainen kirjoitti:

siltä ettei vaimosi kestä aihetta tai sen käsittelyä. Minusta sellainen olisi ihanne parisuhde jossa asioista keskusteltaisiin ilman syyttelyä niiden oikeilla nimillä. Mutta itsekin eronneena ( pari vuotta sitten, laitoin miehen valitsemaan, selvittely tai ero. Ja hävisin sen peli, hän mielummin erosi kun selvitti asiat )minusta tuskin on "hyväksi " neuvojaksi. Mutta en kadu valintaani, nyt sentään on selkeä tilanne. En ole onnellinen, mutta en kuitenkaan onnetonkaan, jatkuvasta pahasta olosta siis pääsin eroon )

Mitä jos koittaisit saada hänet keskustelemaan avauksella. " Kulta, voitaisiinko keskustella hieman minun mieltäni vaivaavalla asialla ?. Kerro minulle mitä minä teen väärin kun et enää viihdy seurassani ? Mitä toivoisit meidän yhdessä tekevän ? " Oleko Onnellinen kanssani ?

Ja kyse ei todellakaan ole siitä että vika olisi sinussa. Vaan se on keino pakottaa vaimosi miettimään teidä suhdetta, vain täydellisesti idiootti tai välinpitämätön puoliso voi siinä tilanteessa olla tyly.

Joillekin naisille ( myös miehille ) kulissit ovat tärkeintä maailmassa ja kaikki ongelmat lakaistaan maton alle, valitettavasti.

Kysy mitä hän haluaa, onko hän tyytyväinen teidän liittoonne ja mitä hän miettii....

Valitettavasti jotkut puolisot ovat vain niin raukkamaisia että pakenevat tilannetta missä asioista avoimesti keskustellaan ja haetaan ratkaisuja. Lyö vaimolle vaihtoehdot kouraan ( jos vielä tämän jälkeen ei suostu keskustelemaan ) Keskustelu, ilman syyttelyä tai sitten selvä ero. Mutta mieti tarkaan mitä teet jos hän päätyy eroon. Tyydytkö mielummin nykyisen kaltaiseen elämään vai uskallatko katso miten käy. Kenellekkään en suo elämää joka tuo onnettoman tunteen, enkä suosittele myöskään eroa, mutta joskus on osattava valita itselleen vähiten pahaa mieltä tuova tie. Kukaan muu ei voi sanoa kumpi se tie on, ero vai nykyisen kaltainen tie, paras siis varmaan olisi löytää se kultainen keskitie, mutta siihen tarvitset vaimosi apua. Hän päättäköön mitä kolmesta tiestä lähdette kulkemaan sinun toimiessa alussa tarjoilijana.

vaimolle ehdot kouraan..." Kuullostaa kaikkea muuta kuin rakkaudelta ja kaikkein kaameimmalta tyyliltä "sovitella" erimielisyyksiä. Ei toimi.

• Sepe
        Kokenut kirjoitti:

ym.....
        Eli peitellään totuutta.
        kelpaamaan vai ?
        Miksi ei voisi olla ?

Jos nainen käyttäytyy näin on peli usein selvä. Eipä taida olla puhtaat jauhot pussissa. Itse olen käyttänyt tällaisia naisia. Vaikituisiksi en heitä huolisi. En tiedä nauttivatko he seksistä. Tärkeintä tuntuu olevan kosto miehelle. Omasta miehestä pitää väkisin löytää syy pettämiselle. Muuten ei psyyke kestä.

• Nainen
        Sepe kirjoitti:

Jos nainen käyttäytyy näin on peli usein selvä. Eipä taida olla puhtaat jauhot pussissa. Itse olen käyttänyt tällaisia naisia. Vaikituisiksi en heitä huolisi. En tiedä nauttivatko he seksistä. Tärkeintä tuntuu olevan kosto miehelle. Omasta miehestä pitää väkisin löytää syy pettämiselle. Muuten ei psyyke kestä.

Kyllä myös nainen nauttii seksistä, miksi siitä ei oman puolison kanssa saisi nauttia ja seksistä keskustella? Jos sen myöntäminen tekee minusta sinun silmissäni "ei puhtaa jauhot pussissa", ihmettelen sitä suuresti. Mutta yhtä lailla olet oikeutettu mielipiteeseesi. Minulle riittää oma tieto omasta käyttäytymisestä parisuhteessa, joka kyllä kestää lähemmänkin tarkastelun.

Usein vain ongelmat parisuhteessa heijastuvat ensinnä seksin puolelle, ongelmat "lakaistaan maton alle" jossa ne vain tulehtuvat ja tulehduttavat parisuhteen. Mutta keskusteluun tarvitaan kaksi osapuolta.

Mielestäni korostin korjaamista en syyttelyä. Pettäminen ei ole minun silmissäni "hyväksyttävämpää" silloin kun itse on tullut petetyksi. Jokainen joutuu miettimään itse miten siihen suhtautuu, antaako anteeksi vai lopettaako suhteen. Parisuhde on kahden ihmisen sopimus jossa vain heillä on oikeus katsoa mikä on sallittua ja mitä ei sallita. Mutta mielestäni aina kun toinen kärsii on aika keskustella vakavasti. Toista voi houkutella ja jopa kiristää siihen keskusteluun. Jokaisella on oikeus saada tietää mikä on toisen osapuolen tavoite ja millälailla on valmis tekemään työtä toimivan parisuhteen eteen. ja myönnän, minusta normaaliin parisuhteeseen kuuluu myös fyysinen kanssakäyminen eli seksi. Enkä edes häpeä sitä.

• Sepe
        Nainen kirjoitti:

Kyllä myös nainen nauttii seksistä, miksi siitä ei oman puolison kanssa saisi nauttia ja seksistä keskustella? Jos sen myöntäminen tekee minusta sinun silmissäni "ei puhtaa jauhot pussissa", ihmettelen sitä suuresti. Mutta yhtä lailla olet oikeutettu mielipiteeseesi. Minulle riittää oma tieto omasta käyttäytymisestä parisuhteessa, joka kyllä kestää lähemmänkin tarkastelun.

Usein vain ongelmat parisuhteessa heijastuvat ensinnä seksin puolelle, ongelmat "lakaistaan maton alle" jossa ne vain tulehtuvat ja tulehduttavat parisuhteen. Mutta keskusteluun tarvitaan kaksi osapuolta.

Mielestäni korostin korjaamista en syyttelyä. Pettäminen ei ole minun silmissäni "hyväksyttävämpää" silloin kun itse on tullut petetyksi. Jokainen joutuu miettimään itse miten siihen suhtautuu, antaako anteeksi vai lopettaako suhteen. Parisuhde on kahden ihmisen sopimus jossa vain heillä on oikeus katsoa mikä on sallittua ja mitä ei sallita. Mutta mielestäni aina kun toinen kärsii on aika keskustella vakavasti. Toista voi houkutella ja jopa kiristää siihen keskusteluun. Jokaisella on oikeus saada tietää mikä on toisen osapuolen tavoite ja millälailla on valmis tekemään työtä toimivan parisuhteen eteen. ja myönnän, minusta normaaliin parisuhteeseen kuuluu myös fyysinen kanssakäyminen eli seksi. Enkä edes häpeä sitä.

Ilmeisesti en aivan ymmärtänyt kirjoitusta. Oletus oli, että mies oli aktiivinen osapuoli ja nainen passiivinen torjuja. Torjumisen syy on usein muualla kuin pitkäaikaisessa, tutussa kumppanissa. Ei mieskään voi lyödä päätänsä seinään kovin montaa kertaa. Toisaalta elinvuodet ovat rajallisia ja päätökset on tehtävä jos muutosta haluaa. On kummallista jos joutuu myöntämään seksin olevan normaalia parisuhteessa. Jos tilanne on tämä, olisi miehen jo aika toimia. Vanha "koira" ei uusia temppuja opi.

• Nainen40

Meillä on yhteiseloa ollut 11 v. Upeaa aikaa kaikenkaikkiaan. Välillä on ollut hiljaiseloa mutta sitten taas tulisempaa. Kun näitä "rutiiniolotiloja" alkoi esiintyä 7 v. jälkeen...keskustelimme mieheni kanssa. Minä olin se joka teki aloitteen tästä ja siitä hetkestä alkaen alkoi meidän perheessä uusi elämä. Yritetään matkustella todella paljon. Ensimmäinen yhteinen todella kaukomatka Aasiaan oli hieno ja siellä tunteet roihahti uudelleen...
      Minä tekisin sinuna ex-temporet eli tilaisin salaa vaimoltasi matkan kahdelle jonnekin kauas, esim. vaikka Malesiaan, Thaimaahan yms. ja yllättäisin hänet. Luulen kyllä että se tekisi hyvää teille. Elämässä täytyy olla piristyksiä ja mistä muualta niitä saa jos ei itse niitä tee. Samoin yleensä on elämisen laita. Itse täällä eletään tätä elämää, jos alkaa tuntumaan liian rutiinilta, tehkää jotain sellaista mikä sitä ei ole. Eli jotain erilaista...jos teillä parisuhteessa menee muuten hyvin, en näkisi heti ensimmäisenä vaihtoehtona hakea vierasta. AUkaise silmäsi, ja ota sinä se aloite käsiisi jos vaimosi sitä ei tee. Yllätyksiä...niistä useimmat naiset pitävät. Ja jos sinulle tulee vaimoltasi kysymys että miksi: vastaat rehellisesti ja sanot että haluat jotain uutta yhdessä :-)

• Iiris

parisuhde on väljähtynyt? Silloin, kun toinen tai jompikumpi on estynyt toteuttamasta itseään sellaisena kuin on, kotona, töissään ja harrastuksissaan. Onnellinen ja itseensä tyytyväinen ihminen luo iloa ympäristöönsäkin.

Jos kumppani on tyytymätön elämäänsä sen ei suinkaan tarvitse tarkoittaa tyytymättömyyttä kumppaniinsa, vaikka se kumppanista saattaa siltä tuntua. Mikäli yrität saada keskustelua aikaiseksi, se koetaan vain lisävelvollisuutena kaiken muun ikävän päälle.

Olen itsekin lähes nelikymppinen ja huomannut, että sen ikäisten täytyy olla tylsiä ja vakavia. Kaikkien täytyy ajatella samoin ja tykätä samoista asioista. Mitä elämää sellainen on? Jokaisen tarvitsisi itse miettiä mitä todella haluaa olla ja tehdä, vieläpä niin, ettei ota kumppania eikä perhettään huomioon ollenkaan! Sitten myöhemmässä vaiheessa voi asioita sovitella arjen lomaan, mutta pääasia on, että tietää mitä tahtoo. Tällöin ei myöskään voi syyttää toista tyytymättömyydestään.

Tuskin itse todella kuvittelet, että ulkopuolinen seksisuhteesi piristäisi suhdettanne vai piristäisikö vaimosikin vastaava? Jos vastaat molempiin "oi kyllä" niin siitä sitten kokeilemaan!

Pitkään parisuhteessa olleet tarvitsevat yksilöterapiaa ennemmin kuin parisuhdeterapiaa :). Yhdessäolo nimittäin muokkaa ainakin usein naisen tekemään niin kuin kuvittelee/tietää miehensä haluavan. Epäilen, että juuri tästä johtuu se naisten päänsärky ja se on paras keino tappaa suhteesta intohimo. Velvollisuudet jopa itse keksimät ovat myrkkyä, mutta juuri nelkytjarisat ikäsille pelkkää arkipäivää.

Muutos suhteeseenne tulee vääjämättä vasta sitten, kun jompikumpi alkaa itse muuttua. Jos päätät muuttaa itseäsi, vaimosikin muuttuu, muttei välttämättä samaan suuntaan. Sen jälkeen parisuhdettanne tuskin voi sanoa väljähtyneeksi...

• meerikki

Kyl noista John Grayn parisuhdeoppaista ainakin voi saada ymmärrystä ja sitä mukaa muutosta suhteeseen ilman, että toinen tietää asiasta yhtään mitää. Kirjastosta pitäs löytyy.

Miksi sä kaipaat intohimoa? Vai onko sulla sitä, mut et voi toteuttaa. Intohimon kaipaus on usein itsekkyyttä, jonkinlaista rakkauden ja lohdutuksen kaipuuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11185
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2256
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1675
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1265
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1076
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      105
      1001
    Aihe