NAPAKORU (vastailkaa nopsaa)

flikka_90

Suunnittelen et meen täs piakoin laittamaan napakorun niin haluisin tietää et sattuuks se?koska saa vaihtaa toisen korun? ja että ottaako se istuessa kipeää ku normaalistihan istues tulee pieniä vatsamakkaroita?? ja vielä että kannattaako sitä ottaa kesällä, tulehtuuko helposti? entä urheilun kans,vaikuttaako jotenki?
vastailkaa nopeesti! kiitos etukäteen :))

19

4222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .k.l.k.l.k,mkm. :>

      Se sattuu ihan pikkusen, mut se kipu menee tosi nopeesti ohi. Korua ei kannata vaihtaa ennen kun lävistys on täysin parantunut. Se ei satu ku istuu, mutta tuntuu inhottavalta sillon kun se lävistys on ihan uusi. Kyllä sen kesälläki voi ottaa kunhan muistaa pestä tosi hyvin. urheilu ei vaikuta siihen mitenkään?

    • flikka_90

      saako ottaa aurinkoa kun on sen napiksen ottanu? eli haittaako kuumuus sitä lävistystä?

      • .k.l.k.l.k,mkm. :>.

        Kyllä saa. :D


      • nenella
        .k.l.k.l.k,mkm. :>. kirjoitti:

        Kyllä saa. :D

        kesällä ei saa sitten uida ainakaan kahteen viikkoon korun ottamisen jälkeen. napakoru kasvaa helposti ulos, että kannattaa olla sen hygienian kanssa tarkka. kokemusta on...


    • ||mmii

      Se riippu henkilöstä että sattuuko sen ottaminen, itelläni ei tuntunu missään hetken pieni kipu oli,kun taas kaverillani sattui. Hopea koruu ei saa laittaa ainakaa vuotee mut sit mulle sanottii et saat vaikka heti vaihtaa korun jos pystyt. (mut sitä ei tietenkää suositella). pari ekaa päivää se voi olla arka ja saattaa vähä sattua, mut mulla ainakaa ei ollu ku se päivä millo kävin sen ottaa niin vaan kipee. ja ite kävin sen ottaa kesäkuun alus ku siel sanottii että kesällä ei oo yhtää sen suurempi tulehtumisriski ku talvel. ja sit oon ite urheilija niin aattelin kans et miten sen kans käy, mut ei sitä ees huomaa urheillessa. :))

      • suosittelen sitä

        "Hopea koruu ei saa laittaa ainakaa vuotee mut"
        Juu, yleinen harhaluulo. Hopea on antiseptinen metalli ja estää näin lävistyksen tulehtumista. Suosittelen hopeaa lävistyskoruksi. Parasta olisi hienohopea, jossa hopeametallin osuus on 99,99 % tai yli. Halpis-rihkamakorut kannattaa kiertää kaukaa, niissä ku on yleensä nikkeliä.


      • miettivät

        varmaa riippuu ihan navan muodostakin ja sillein


    • flikka_90

      kiitti vastauksist, meen huomen ottaan sen korun, katotaan miten käy;D

      • huolimaton?

        otin just napakorun ja ku olin ottanu menin samana päivänä järveen uimaan ei oo kyl tullu mitää:D


      • heh
        huolimaton? kirjoitti:

        otin just napakorun ja ku olin ottanu menin samana päivänä järveen uimaan ei oo kyl tullu mitää:D

        ite en oi kyl menny..ei ois saanu mennä 1-2 kk uimaa järveen. paitsi jos on se laastari apteekista :/


      • pkjosdhw
        heh kirjoitti:

        ite en oi kyl menny..ei ois saanu mennä 1-2 kk uimaa järveen. paitsi jos on se laastari apteekista :/

        paljonko mahtaa maksaa tämä operaatrio???


      • Napakorullinen
        pkjosdhw kirjoitti:

        paljonko mahtaa maksaa tämä operaatrio???

        Se maksaa n.30-60 ihan riippuu lävistyspaikasta. Mulla se makso 38 euroa vantaalla korsossa se napakorun teko. Monet kyselee sattuukse ja joo no se riippuu ihmisestä mul se ei tuntunu ku vähä ja kipu tuntui välillä kun makasi mahalteen mutta se meni päiväs ohi. Mul on ollu se yli 3kk eikä se oo vielä tulehtunu siin ei oo mitään ongelmii eikä vuoda verta tai mitään vastaavaa. Toisin kun kaverilla joka otti samas liikkees saman henkilön tekemänä se oli sillä kipeä ja oli tulehtunut ja joskus väähän vuosi verta siitä korureiästä. Ihmisestä riippuen. Koru kannattaa ehdottomasti olla titaania tai no ainakin se alkukoru. Sitä kannattaa pitää niin kauan kunnes on ihan varma että lävistys on terve, ja joka päivä pestä sitä ainakin vedellä. Tavallisia desinfiointi ainetta ei suositella tai merisuolaa sillä se kuivattaa sitä. Erikseen LÄVISTYKSILLE tehtyä desinfiointi ainetta vois käyttää joka ei kuivata ihoa ja sitä myydään lävistysliikkeissä.


      • hjälp mig
        Napakorullinen kirjoitti:

        Se maksaa n.30-60 ihan riippuu lävistyspaikasta. Mulla se makso 38 euroa vantaalla korsossa se napakorun teko. Monet kyselee sattuukse ja joo no se riippuu ihmisestä mul se ei tuntunu ku vähä ja kipu tuntui välillä kun makasi mahalteen mutta se meni päiväs ohi. Mul on ollu se yli 3kk eikä se oo vielä tulehtunu siin ei oo mitään ongelmii eikä vuoda verta tai mitään vastaavaa. Toisin kun kaverilla joka otti samas liikkees saman henkilön tekemänä se oli sillä kipeä ja oli tulehtunut ja joskus väähän vuosi verta siitä korureiästä. Ihmisestä riippuen. Koru kannattaa ehdottomasti olla titaania tai no ainakin se alkukoru. Sitä kannattaa pitää niin kauan kunnes on ihan varma että lävistys on terve, ja joka päivä pestä sitä ainakin vedellä. Tavallisia desinfiointi ainetta ei suositella tai merisuolaa sillä se kuivattaa sitä. Erikseen LÄVISTYKSILLE tehtyä desinfiointi ainetta vois käyttää joka ei kuivata ihoa ja sitä myydään lävistysliikkeissä.

        minulla olisi myös kysymistä napakorusta vielä:
        - otin koruni maanantaina (nyt on keskiviikko ilta) ja minulla oli kuulemma aika tiukka iho mahassa. ja sitten kun venytän mahaani niin tuntuu että se koru kiristää. onkohan tämä vain alku arkuutt vai onkohan koru jotenkin liian tiukka tai jotakin. harrastan voimistelua ja minua vähä pelottaa että tämä on liian tiukka ja pitää ottaa sitten. onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia, jos on niin kauanko ne kesti?
        kauanko teillä napakorunne oli arka sen jälkeen kun otitte sen? minulla on vieläki vaikka ottamisesta onkin se 2 päivää.

        vastauksia pliis


      • Hennski
        hjälp mig kirjoitti:

        minulla olisi myös kysymistä napakorusta vielä:
        - otin koruni maanantaina (nyt on keskiviikko ilta) ja minulla oli kuulemma aika tiukka iho mahassa. ja sitten kun venytän mahaani niin tuntuu että se koru kiristää. onkohan tämä vain alku arkuutt vai onkohan koru jotenkin liian tiukka tai jotakin. harrastan voimistelua ja minua vähä pelottaa että tämä on liian tiukka ja pitää ottaa sitten. onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia, jos on niin kauanko ne kesti?
        kauanko teillä napakorunne oli arka sen jälkeen kun otitte sen? minulla on vieläki vaikka ottamisesta onkin se 2 päivää.

        vastauksia pliis

        että tuota siis voiko napakorun kanssa harrastaa tankotanssia vai onks jotain lajeja mistä se ei oikeen tykkääis???


      • inga5874
        Hennski kirjoitti:

        että tuota siis voiko napakorun kanssa harrastaa tankotanssia vai onks jotain lajeja mistä se ei oikeen tykkääis???

        Voi napakorun kanssa harrastaa tankotanssia, sitten kun se on parantunu. Ite harrastan mm. tolppa-akrobatiaa, eikä koru oo haitannut. Tosin pitkien, roikkuvien korujen kanssa kantsii olla varovainen, muissakin liikuntaharrastuksissa, ettei jää mihinkään kiinni tms.


    • epätoivoinen

      ite haluaisin napakorun mutku mutsi ei oo oikeen ilahtunu ku oon puhunu siitä :S

    • napsuuu

      En suosittele ottamaan korua kesällä, koska tulehtumisriski/uloskasvamisen riski on suuri.

      Napakorun ottaminen ei satu, mutta navassa tuntuu painetta kun neulaa työnnetään nahan läpi. (Herkillä sattuu, itselläni ei) Mutta ei _ikinä_ kannata katsoa kun toiselle tehdään napakorua, jos itse on seuraavana vuorossa. : D Todella ällöttävää...

      Napaa tulee huuhdella useasti korun ottamisen jälkeen. Mutta ei _missään nimessä_ desifioida, koska silloin iho kuivaa ja koru kasvaa ulos. Suosittelen ihon rasvaamista.

    • Anonyymi

      Saako uintia harrastaa jos on ottanu napkorun?Eli siis jos otan vaikka ensi kesän alussa ja uinti taukoa on elokuun alkuun, siinä on välissä 2kk ja sitten taas harrastaa voiko niin tehdä?

    • Anonyymi

      Mietin tässä napakorua. Ja ajattelin, että kaun kestää esim parantua silleen hyvin et voi tehdä esim kärrynpyöriä sekä hyppyjä jne? Ois kiva jos joku tietäis kiitos:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe