Aitajuoksu

sirpamaikkarilta

Voisiko joku ystävällisesti selventää. Minkä takia naiset juoksee aitoja 100 metriä ja miehet 110 metriä?

31

1626

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monte1

      askeleita tulee molemmille lähes yhtä monta.
      en siis tiedä oikeata syytä, kunhan tempasin tuon:)

      • sirpamaikkarilta

        menny selitys läpi. Jossain vaiheessa oisin saattanu alkaa ihmettelemään minkä takia kaikki muut matkat on samat.


    • Harm

      Ilman nettilähteitä katsomatta että aitojen korkeus voi olla jopa eri ja nopeus jonka miehet tuolla matkalla kunkin aidan välillä saavuttavat on liian suuri verrattuna aitojen väleihin.

      Joten aitojen välit ovat suuremmat miehille joten matkakin on pitempi kun aitojen määrä on todennäköisesti sama.

      • sirpamaikkarilta

        ollakki. En tiiä kun en oo ikinä aitoja juossu.


      • sirpamaikkarilta

        kattomassa ja oikeessa olit.


      • Ygg

        sillä yritetään tehdä tuloksia vertailukelvottomiksi toisiinsa nähden.


    • gek-ko

      ei?

      • sirpamaikkarilta

        vaan aloin miettimään. En oo aikasemmin edes miettiny asiaa sen kummemmin. Pistin tämän yleisurheilun päälle. Ja siellä lajeissa oli naiset aidat 100 metriä ja miehet 110 metriä.

        Mä vähän suutuin jalkapallokisailijoille kun pelaavat ottelut samaan aikaan. Joten en sitten kato kumpaakaan ottelua.

        Mut asiasta viidenteen. Onko sulla Jopo? Luin tuolta sun ketjusta. Mä meinaan meinasin hommata pinkin Jopon. Siinä on tyylii.


      • gek-ko
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        vaan aloin miettimään. En oo aikasemmin edes miettiny asiaa sen kummemmin. Pistin tämän yleisurheilun päälle. Ja siellä lajeissa oli naiset aidat 100 metriä ja miehet 110 metriä.

        Mä vähän suutuin jalkapallokisailijoille kun pelaavat ottelut samaan aikaan. Joten en sitten kato kumpaakaan ottelua.

        Mut asiasta viidenteen. Onko sulla Jopo? Luin tuolta sun ketjusta. Mä meinaan meinasin hommata pinkin Jopon. Siinä on tyylii.

        sellanen oranssi tyhmä romu. Aion unohtaa sen tonne varastoon sitten kun joskus muutan täältä.

        No okei, selviskö se syy? Tarttee enemmän välimatkaa kun aidatkin on korkeammat?


      • sirpamaikkarilta
        gek-ko kirjoitti:

        sellanen oranssi tyhmä romu. Aion unohtaa sen tonne varastoon sitten kun joskus muutan täältä.

        No okei, selviskö se syy? Tarttee enemmän välimatkaa kun aidatkin on korkeammat?

        selvis. Korkeemmat aidat ja se aitojen välimatka.

        Seuraavaks mä aloinki miettimään että miten ne voi hyppiä niiden aitojen yli, kun ne aidat on suunnilleen puolet omasta pituudesta. En kuitenkaan kehtaa enää tehä alotusta siitä asiasta. =/

        Mun mielestä Jopot on niin siistejä. Niit ei vaan varmaankaan saa alennuksesta syksyllä. Pyörää oon ollu ostamassa jo monta vuotta. Nyt olenkin päätynyt Jopoon. Ja edelleen vaaleanpunaiseen.


      • gek-ko
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        selvis. Korkeemmat aidat ja se aitojen välimatka.

        Seuraavaks mä aloinki miettimään että miten ne voi hyppiä niiden aitojen yli, kun ne aidat on suunnilleen puolet omasta pituudesta. En kuitenkaan kehtaa enää tehä alotusta siitä asiasta. =/

        Mun mielestä Jopot on niin siistejä. Niit ei vaan varmaankaan saa alennuksesta syksyllä. Pyörää oon ollu ostamassa jo monta vuotta. Nyt olenkin päätynyt Jopoon. Ja edelleen vaaleanpunaiseen.

        Juma, arvasinksmä oikeen? *tuuletusta*

        Mitenkö hypätä? Mä olen kattonu niiden asentoa joskus, ja se on vähän samanlainen kuin voimistelun spagaatiin aukeava hyppy, paitsi että takajalka on siellä niinku kusevalla koiralla.


      • gek-ko
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        selvis. Korkeemmat aidat ja se aitojen välimatka.

        Seuraavaks mä aloinki miettimään että miten ne voi hyppiä niiden aitojen yli, kun ne aidat on suunnilleen puolet omasta pituudesta. En kuitenkaan kehtaa enää tehä alotusta siitä asiasta. =/

        Mun mielestä Jopot on niin siistejä. Niit ei vaan varmaankaan saa alennuksesta syksyllä. Pyörää oon ollu ostamassa jo monta vuotta. Nyt olenkin päätynyt Jopoon. Ja edelleen vaaleanpunaiseen.

        no sehän tulee haaroväliin. Eihän sitte tarttee muuta kun aukasta jalat niin se on siinä. Ja vähän hypätä ettei munat juutu kiinni.

        Ei kai ne hirveen korkealla ole. Se vaan et kuin sen saa tehtyä nopeesti. En ees yritä.


      • sirpamaikkarilta
        gek-ko kirjoitti:

        Juma, arvasinksmä oikeen? *tuuletusta*

        Mitenkö hypätä? Mä olen kattonu niiden asentoa joskus, ja se on vähän samanlainen kuin voimistelun spagaatiin aukeava hyppy, paitsi että takajalka on siellä niinku kusevalla koiralla.

        sitä miten ne pystyy ponnistamaan niin korkeelle. En mä ainakaan pysty hyppäämään aidan yli mikä on vyötärölle asti.

        Sit mä oon kans ihmetelly et minkä takia nämä Usalaiset pikajuoksijat on aina paljon lihaksikkaampia kuin muunmaalaiset. Kun taas pitkänmatkanjuoksijat on kaikki melkein samankokosia.


      • sirpamaikkarilta
        gek-ko kirjoitti:

        no sehän tulee haaroväliin. Eihän sitte tarttee muuta kun aukasta jalat niin se on siinä. Ja vähän hypätä ettei munat juutu kiinni.

        Ei kai ne hirveen korkealla ole. Se vaan et kuin sen saa tehtyä nopeesti. En ees yritä.

        että tää palsta on neitejä täynnä. Täällä ainoastaan me keskustellaan urheilusta.

        Naisilla se aidan korkeus oli jotain 80 cm ja miehillä jotain metrin.


      • gek-ko
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        sitä miten ne pystyy ponnistamaan niin korkeelle. En mä ainakaan pysty hyppäämään aidan yli mikä on vyötärölle asti.

        Sit mä oon kans ihmetelly et minkä takia nämä Usalaiset pikajuoksijat on aina paljon lihaksikkaampia kuin muunmaalaiset. Kun taas pitkänmatkanjuoksijat on kaikki melkein samankokosia.

        ei vaan oo jääny vielä kiinni. Emmä tiedä.

        Mikä muuten lasketaan dopingiksi? Kaikki suorituskykyä parantava? Kohta niiltä kielletään b-vitamiinipitoisen ruuan syöminen.


      • sirpamaikkarilta
        gek-ko kirjoitti:

        ei vaan oo jääny vielä kiinni. Emmä tiedä.

        Mikä muuten lasketaan dopingiksi? Kaikki suorituskykyä parantava? Kohta niiltä kielletään b-vitamiinipitoisen ruuan syöminen.

        vai mikä se nyt olikaan. Se on ainaki dopingia. Jos jotain, niin sen oon oppinu.

        Muuten saakohan ne ottaa verta vastaan? Että hemoglobiini nousisi.


      • Sarvikuonokas
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        sitä miten ne pystyy ponnistamaan niin korkeelle. En mä ainakaan pysty hyppäämään aidan yli mikä on vyötärölle asti.

        Sit mä oon kans ihmetelly et minkä takia nämä Usalaiset pikajuoksijat on aina paljon lihaksikkaampia kuin muunmaalaiset. Kun taas pitkänmatkanjuoksijat on kaikki melkein samankokosia.

        että kaikki jotka ei jenkeissä pärjää jenkkifudiksessa, siirtyy pikajuoksijoiks.

        Mutta nythän nuo juoksijatyypit on muuttunu aika paljon --> testausmenetelmät parantuneet.


      • gek-ko
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        että tää palsta on neitejä täynnä. Täällä ainoastaan me keskustellaan urheilusta.

        Naisilla se aidan korkeus oli jotain 80 cm ja miehillä jotain metrin.

        on tasan metrin korkeudella, eli se tulis haaroihin se aita. Hmm. Mulla aukee lonkat hyvin, ja lukiossa ope yritti joskus opettaa mulle aitajuoksun alkeita ja siinähän se hekotteli. Ilman aitoja sain kuulema aika hyvin kasaan sen hyppyasennon, mutta vitut siitä aitojen kanssa mitään tullu. Mua pelotti eniten se että lyön etujalan sääriluun. Se oli sellasta ylös alas pomppimista, vaikka ois pitäny mennä selkeesti eteenpäin. Eikä ne ollu niin korkeella kuin oikeesti.


      • Sarvikuonokas
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        vai mikä se nyt olikaan. Se on ainaki dopingia. Jos jotain, niin sen oon oppinu.

        Muuten saakohan ne ottaa verta vastaan? Että hemoglobiini nousisi.

        on kiellettyä. Samoin suonensisäinen nesteytys kesken kilpailun.

        Ja siis oikeestihan hiihtäjät käytti epoa suorituskyvyn parantamiseks ja peitteli sitä vetelemällä hemohessiä ettei hemoglobiini nousis liikaa.


      • sirpamaikkarilta
        Sarvikuonokas kirjoitti:

        että kaikki jotka ei jenkeissä pärjää jenkkifudiksessa, siirtyy pikajuoksijoiks.

        Mutta nythän nuo juoksijatyypit on muuttunu aika paljon --> testausmenetelmät parantuneet.

        kuitenki joutuvan harjottelemaan pikajuoksua ihan nuoresta pitäen että siinä pärjää. Ja eikös ne siinä jenkkifudiksessa vaan juokse toisiaan päin.


      • Sarvikuonokas
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        kuitenki joutuvan harjottelemaan pikajuoksua ihan nuoresta pitäen että siinä pärjää. Ja eikös ne siinä jenkkifudiksessa vaan juokse toisiaan päin.

        kyllä laitahyökkääjät juoksee muita karkuun ja lähes yhtä nopeet puolustajat yrittää saada niitä kiinni.


      • sirpamaikkarilta
        Sarvikuonokas kirjoitti:

        on kiellettyä. Samoin suonensisäinen nesteytys kesken kilpailun.

        Ja siis oikeestihan hiihtäjät käytti epoa suorituskyvyn parantamiseks ja peitteli sitä vetelemällä hemohessiä ettei hemoglobiini nousis liikaa.

        sitten meni. Muistin vaa jotain hemohessijuttua.

        Mistäs ne muka sais tietää kesken kisojen jos joku vaikka ottaski verta ohimennen. Kanyylit vaan varpaiden väliin, ni ei kukaan mitään huomaa.


      • Sarvikuonokas
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        sitten meni. Muistin vaa jotain hemohessijuttua.

        Mistäs ne muka sais tietää kesken kisojen jos joku vaikka ottaski verta ohimennen. Kanyylit vaan varpaiden väliin, ni ei kukaan mitään huomaa.

        ..mutta kiellettyä se on..


      • sirpamaikkarilta
        gek-ko kirjoitti:

        on tasan metrin korkeudella, eli se tulis haaroihin se aita. Hmm. Mulla aukee lonkat hyvin, ja lukiossa ope yritti joskus opettaa mulle aitajuoksun alkeita ja siinähän se hekotteli. Ilman aitoja sain kuulema aika hyvin kasaan sen hyppyasennon, mutta vitut siitä aitojen kanssa mitään tullu. Mua pelotti eniten se että lyön etujalan sääriluun. Se oli sellasta ylös alas pomppimista, vaikka ois pitäny mennä selkeesti eteenpäin. Eikä ne ollu niin korkeella kuin oikeesti.

        edes yrittäny juosta aitoja. Varmaan laittasin silmät kiinni, joka kerta kun pitäs hypätä.

        Johan sulla on ollu reilu opettaja. Harjottelitko sä sitten sitä hyppimisasentoa ilman niitä aitoja?


      • Anonyymi
        gek-ko kirjoitti:

        on tasan metrin korkeudella, eli se tulis haaroihin se aita. Hmm. Mulla aukee lonkat hyvin, ja lukiossa ope yritti joskus opettaa mulle aitajuoksun alkeita ja siinähän se hekotteli. Ilman aitoja sain kuulema aika hyvin kasaan sen hyppyasennon, mutta vitut siitä aitojen kanssa mitään tullu. Mua pelotti eniten se että lyön etujalan sääriluun. Se oli sellasta ylös alas pomppimista, vaikka ois pitäny mennä selkeesti eteenpäin. Eikä ne ollu niin korkeella kuin oikeesti.

        Ei ole metrin vaan n.107cm ja naisilla 84


    • Sarvikuonokas

      miehet ovat pidempiä ja voimakkaampia ja siksi niiden askelpituus on pidempi ja aitakorkeus korkeampi.

      Naisilla tosin nuo aidat on aivan liian matalat.. Puuh.. juoksevat yhtä korkeilla aidoilla kuin 13-vuotiaat pojat..

      • sirpamaikkarilta

        Mun piti käydä kattelee jo virallisiltakin sivuilta. Mutta osaatko vastata siihen, minkä takia Yhdysvaltalaiset pikajuoksijat on aina lihaksikkaampia kuin muunmaalaiset?

        Ja ei lähellekkään kaikki miehet oo vahvempia ku naiset. Kato vaikka noita keihäänheittäjiä.


      • Sarvikuonokas
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        Mun piti käydä kattelee jo virallisiltakin sivuilta. Mutta osaatko vastata siihen, minkä takia Yhdysvaltalaiset pikajuoksijat on aina lihaksikkaampia kuin muunmaalaiset?

        Ja ei lähellekkään kaikki miehet oo vahvempia ku naiset. Kato vaikka noita keihäänheittäjiä.

        mutta aitajuoksijat on ja vaikka ei olis, niin on ne silti pidempiä ja liikkuvampia kuin naiskeihäänheittäjät


      • sirpamaikkarilta
        Sarvikuonokas kirjoitti:

        mutta aitajuoksijat on ja vaikka ei olis, niin on ne silti pidempiä ja liikkuvampia kuin naiskeihäänheittäjät

        pystyn sulle nyt vastaansanomaan. Oot kaikkiin mun vastaan sanomisiin vastannu niin hyvin etten keksi enää mitään vastaansanottavaa.


    • Anonyymi

      Kotiin ei tarvitse tulla,perille pannuhuoneeseen ei tarvitse päästä,otetaan pätkä matka 10 pois saa kaatua IT koodaus Paula mustamuovisäkki myynti,biinkuintänäänkin.

    • Anonyymi

      Oletko huomannut, että naiset ovat miehiä pienempiä? Naisten 100 metrin aitajuoksussa on 10 kappaletta 83,8 cm:n korkuisia aitoja. Lähtöviivalta ensimmäiselle aidalle on matkaa 13 metriä. 110 metrin aitajuoksu on miesten juoksema pika-aitajuoksulaji. Siinä juostaan kymmenen 1,067 metriä (eli 3,5 jalkaa) korkean aidan yli 110 metriä pitkällä suoralla radalla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe