oireisen avopurennan oikominen

tarvitsen apua!! =(

Hei, kaikki keneltä on aikuisiässä oiottu avopurenta, tarvitsisin pikaista apua!! mulla on 6mm ero ylä- ja alahampaiden välissä ja aina sanottu ettei mulla ole purentavirhettä eikä siis ole ollut oireitakaan. Tammikuussa yths:llä paikkauksen yhteydessä hammaslääkäri hio purentaa, jonka jälkeen ollut ihan vituillaan. menin yksityiselle olosuhteiden pakosta ja tehtiin purentakiskot jotka auttoivat alkuun. kuitenkin mulla selkeesti on vas puolella väljää hampaiden välissä ja peilistä katsottuna on selvä rako vrt oik. eli omasta mielestä pitäisi hioo. oikomislääkäri sanoi ettei tule paranemaan hiomisella ja oikominen välttämätön. tehtiin uudet kipsimallit ja kefalometrinen kallokuvaus tavallinen rtg-kuva on jo tehty. no tää oli yksityisellä.

soitin kunnalle ja sain soittoajan, joka sanoi mulle että avopurentaan ei ikinä riitä pelkkä oikominen vaan aina tarvitaan myös leukakirurgiaa ja että hoidot on pitkät ja hankalat ja joudun itse maksamaan!!

Olen ihan paniikissa, mistä hakea apua ja kehen luottaa.. tarvisin todella paljon kokemuksi ja neuvoa!!

3

2368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purentatyypistä

eli mulla siis ylähampaat tulee alahampaiden päälle johtuen siitä et mulla todella pieni leuka. eli ylähampaiden etuhampaat on siis viistosti toisiaan vasten...

• 2002

Hei

En tiedä luetko täältä enää, mutta kirjoitan kuitenkin. Minulla oli sama ongelma. Kunnallisessa todettiin kun leuat lukkiutui ja korvat lukossa ja kipu aivan kuin hammassärky kertaa 10. Laitettiin ensin hammasrautaa ylös ja alas. Ravasin pari vuotta kunnan maksamassa oikomishoidossa. Oli purentakiskoa ym. Tätä kesti kolmisen vuotta, kunnes alettiin puhua leikkauksesta. Vuonna 2002 leikattiin oulun yliopistollisessa sairaalassa. Leikkauksessa oli suuret riskit, mutta toivuin aivan täydellisesti. Leikkaus oli täysin onnistunut. Leikkauksen jälkeen soseensyöntiä kuukausi mutta se kannatti. Jatkohoitona uudet purentakiskot ja alahampaiden takana ikuiset raudat. Rahinaa aika paljon edelleen mutta muuten tosi tyytyväinen. Tsemppiä kaikille ja muistakaa itse vaatia sinnikkäästi asianmukaista hoitoa. Sitä kun ei välttämättä saa ellei osaa vaatia!

• ehdottomasti

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4000000000000045&posting=22000000035918202
      Luepas tuo artikkeli, siinä on täyttä faktaa. Hampaat ei tule pysymään ilman leukaleikkausta. Minun tapaus on samanlainen kuin sinun. ensin purenta hiottiin peeksi, mulla kanssa avopurenta, ennen hiomista ei mitään oireita! Yksityinen hammaslääkäri teki hionnat ilman kysymättä.
      Leukaleikkaus tarvitaan sen jälkeen jotta hampaat ja purenta saataisiin kuntoon. TODELLA riskileikkaus että kantsii sunkin harkita, pidä purentakiskoa, ehkäpä vielä auttaa. Hampaasi ei kuitenkaan tule pysymään ikinä ilman sitä leikkausta, poltat turhaan rahaa oikomiseen joten leikkaus ehdoton. Lue tuo alla oleva kirjoitus jossa myös avopurenta ja hampaita oiottu useampaan kertaan, eikä retentiolangatkaan auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      25
      4849
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3185
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      208
      2662
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2625
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2420
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2350
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      109
      1575
    Aihe