aviopero-miten piilottaa rahat??

lääkäri eroaja

kysymys on selvä, likvidi (käteinen, osakkeet, sijoituslaineat) etc. on n. miljoona, velkaa n. 400 ke, siis nettovarallisuus n. 600 ke. Tuo oli tarkoitus käyttää uuteen asuntoon isolta osin. Vaimon nettovarallisuus 100ke. Nyt selvästi avioero uhkaa, enkä varmasti saa enää nimeä avioehtopaperiin. Olen 40 v ja tuossa on koko keräämääni omaisuus, lisäksi minulla on ennakkoperintönä saatu maatila joka viisaasti suojattu vanhempieni toimesta avioreo vastaan. Millä helvetillä saan "piilotettua" ´rahani tai muuten handlattua tai muuten handlattua tilanteen. Avioeron tullessa olen aivan kusessa muuten.

59

10733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on petos

      ja petos on rikos ja poliisiasia..en suosittele..

    • -ukko-

      liian isoja rahoja. Mikä rahayksikkö tommonen ke oikein on?

      Et taida saada täältä paljonkaan sympatiaa ja neuvoja sun ke-rahojen piilottamiseen. Jotkut on sitä mieltä, että tasinko lasketaan niinku laissa on määrätty.

      Enkä mä ainakaan tunne paljon sympatiaa semmosta kohtaan joka on mielestään kusessa jos sille jää erossa vain 250 ke, joka arvatenkin on paljon rahaa.

      • oikea laitalinkki

        Aloittajalle jää noilla tiedoilla 350ke, eli 350000 euroa (k=kilo=tuhat). Eipä sitä ainakaan noilla tiedoilla voi välttää, paitsi jos siirrät rahat Sveitsiin ja menet itse perässä niinkuin Lahtisen leski teki. En silti suosittele, etten syyllistyisi yllyttämiseen.


      • -ukko-
        oikea laitalinkki kirjoitti:

        Aloittajalle jää noilla tiedoilla 350ke, eli 350000 euroa (k=kilo=tuhat). Eipä sitä ainakaan noilla tiedoilla voi välttää, paitsi jos siirrät rahat Sveitsiin ja menet itse perässä niinkuin Lahtisen leski teki. En silti suosittele, etten syyllistyisi yllyttämiseen.

        En älynnyt soveltaa tuota k:ta rahaan.

        Toisten eroista ei voi tietenkään tietää, millä perusteella erotaan ja millaiselta vaimolta niitä kiloeuroja ollaan piilottamassa.
        Erotessa tietystikään ei talodellinenkaan lojaliteetti tulevaa exää kohtaan ole suurimmillaan. Ehkä eroava lääkäri ehtii vielä miettiä asiaa toiseen kertaan ja todeta että 350 000 eurollakin saa jonkunmoisen poikamiesboksin.


      • ranchi!
        -ukko- kirjoitti:

        En älynnyt soveltaa tuota k:ta rahaan.

        Toisten eroista ei voi tietenkään tietää, millä perusteella erotaan ja millaiselta vaimolta niitä kiloeuroja ollaan piilottamassa.
        Erotessa tietystikään ei talodellinenkaan lojaliteetti tulevaa exää kohtaan ole suurimmillaan. Ehkä eroava lääkäri ehtii vielä miettiä asiaa toiseen kertaan ja todeta että 350 000 eurollakin saa jonkunmoisen poikamiesboksin.

        Muuten olisikin turhan säälittävä tapaus!
        Mitä lie palkatkaan nykyjään kun viime lakostakin on niin kauan?
        Kerättäiskö kolehti?


    • Americano

      Dollari on nyt halpa.
      Jos nyt esim. muuttaa kaiken omaisuutensa käteiseksi ja valuutaksi dollari, niin tuskin inflaatio syö pahasti vaikka pitäisi rahoja maakuopassa, koska oletettavaa on, että euron kauan jatkunut arvonnousu kääntyy laskuksi ja dollari vahvistuu.

      Jos liitto on päättymäsää eroon, niin piankos mies murheissaan tuon summan pelaa, juo ja käyttää huoriin?

      • Exälle ei mitään jätetä

        Meillä on myös vähän tiukka tilanne ollut jo kohta puoli vuotta. Olen miettinyt, miten piilottaa rahat, joista puoliso ei itse asiassa tiedä mitään, avioeron varalta. Tilit tyhjiksi ja rahat taaloiksi ja tallelokeroon. Kun ero on selvä, voi taas käyttää niitä rahoja. Olen koko avioliittomme ajan laittanut rahaa sivuun tilille, josta puoliso ei tiedä mitään, mutta jos ero tulisi, hän penkoisi asianajajaveljensä kanssa taatusti joka kivenalusen. Onneksi rahat ovat pienessä paikallispankissa, jonka johtaja on ystäväni. Mielestäni puolisolla ei ole mitään oikeutta saada puolta kaikesta omaisuudesta, jonka olemme avioliittomme aikana hankkineet yli 90 prosenttisesti minun tienaamillani rahoilla.


      • Se siitä
        Exälle ei mitään jätetä kirjoitti:

        Meillä on myös vähän tiukka tilanne ollut jo kohta puoli vuotta. Olen miettinyt, miten piilottaa rahat, joista puoliso ei itse asiassa tiedä mitään, avioeron varalta. Tilit tyhjiksi ja rahat taaloiksi ja tallelokeroon. Kun ero on selvä, voi taas käyttää niitä rahoja. Olen koko avioliittomme ajan laittanut rahaa sivuun tilille, josta puoliso ei tiedä mitään, mutta jos ero tulisi, hän penkoisi asianajajaveljensä kanssa taatusti joka kivenalusen. Onneksi rahat ovat pienessä paikallispankissa, jonka johtaja on ystäväni. Mielestäni puolisolla ei ole mitään oikeutta saada puolta kaikesta omaisuudesta, jonka olemme avioliittomme aikana hankkineet yli 90 prosenttisesti minun tienaamillani rahoilla.

        Puolisosiko ei muka ole tehnyt mitään kotinne/lasten hyväksi? Usein naiset tekee enemmän kuin mies,jopa siinä määrin että omat ansiot jää pienemmäksi perheen ja miehen vuoksi. Jos naisen työ kotona lasketaan palkan mukaan,siitä voi tulla iso lasku miehen maksettavaksi!


      • -ukko-
        Exälle ei mitään jätetä kirjoitti:

        Meillä on myös vähän tiukka tilanne ollut jo kohta puoli vuotta. Olen miettinyt, miten piilottaa rahat, joista puoliso ei itse asiassa tiedä mitään, avioeron varalta. Tilit tyhjiksi ja rahat taaloiksi ja tallelokeroon. Kun ero on selvä, voi taas käyttää niitä rahoja. Olen koko avioliittomme ajan laittanut rahaa sivuun tilille, josta puoliso ei tiedä mitään, mutta jos ero tulisi, hän penkoisi asianajajaveljensä kanssa taatusti joka kivenalusen. Onneksi rahat ovat pienessä paikallispankissa, jonka johtaja on ystäväni. Mielestäni puolisolla ei ole mitään oikeutta saada puolta kaikesta omaisuudesta, jonka olemme avioliittomme aikana hankkineet yli 90 prosenttisesti minun tienaamillani rahoilla.

        Miksi olet koko liittonne ajan piilottanut rahaa puolisoltasi? Siis alusta asti? Oletko koko ajan varautunut eroon, vai mistä on kyse?
        Jos ja kun olen rakkaudesta ollut avioliitossa, niin en olisi osannut kuvitellakaan, että pimittäisin osan elämääni puolisoltani noin. Mun korviin kuulostaa siltä, että se rakkaus on tainnut välillänne olla pikkuisen ehdollista?


      • Exälle ei mitään jätetä
        Se siitä kirjoitti:

        Puolisosiko ei muka ole tehnyt mitään kotinne/lasten hyväksi? Usein naiset tekee enemmän kuin mies,jopa siinä määrin että omat ansiot jää pienemmäksi perheen ja miehen vuoksi. Jos naisen työ kotona lasketaan palkan mukaan,siitä voi tulla iso lasku miehen maksettavaksi!

        hänellä olisi ollut aivan samanmoiset mahdollisuudet kartuttaa omaa henkilökohtaista omaisuuttaan, mutta ne rahat hän on laittanut taivaan tuuliin. Hän jätti minun tehtäväkseni kartuttaa "yhteistä omaisuutta" ja huiteli lomillaan ties missä ja keiden vuoteissa. Nyt sitten aion tyhjentää tilini ja muuttaa rahat taaloiksi. Pankinjohtajaystäväni kyllä järjestää tallelokeron.


      • ladylike...
        Exälle ei mitään jätetä kirjoitti:

        hänellä olisi ollut aivan samanmoiset mahdollisuudet kartuttaa omaa henkilökohtaista omaisuuttaan, mutta ne rahat hän on laittanut taivaan tuuliin. Hän jätti minun tehtäväkseni kartuttaa "yhteistä omaisuutta" ja huiteli lomillaan ties missä ja keiden vuoteissa. Nyt sitten aion tyhjentää tilini ja muuttaa rahat taaloiksi. Pankinjohtajaystäväni kyllä järjestää tallelokeron.

        Mmielestäni et tee ollenkaan väärin. Naisena, joka itse on tottunut huolehtimaan asioistaan sanoisin, että olisin hyväksynyt exältäni tuon 100%. Elämä on täynnä valintoja, valitettavasti erossa ei vaan saada laskelmaan esim. naisen tuhlaavaisuutta suhteessa miehen säästäväisyyteen.
        Ihmettelen vain miten te miehet hyväksytte naiselta moisen, eikö luonne ilmene jo hyvin pian tutustumisen jälkeen.....ja varsinkin sitoutuessa toiseen avioliiton kautta pitäisi tiedostaa ne "vaarat" joita muunmuassa taloudellisella puolella saattaa ilmetä.


      • ettei
        Exälle ei mitään jätetä kirjoitti:

        hänellä olisi ollut aivan samanmoiset mahdollisuudet kartuttaa omaa henkilökohtaista omaisuuttaan, mutta ne rahat hän on laittanut taivaan tuuliin. Hän jätti minun tehtäväkseni kartuttaa "yhteistä omaisuutta" ja huiteli lomillaan ties missä ja keiden vuoteissa. Nyt sitten aion tyhjentää tilini ja muuttaa rahat taaloiksi. Pankinjohtajaystäväni kyllä järjestää tallelokeron.

        muijas niistä rahoistas mitään tiedä,erotilanteen tullessa kaikki kaivetaan esiin,ennemmin ne rahat kantsis syödä,juoda,makustella ja käyttää huoriin niin et joudu niistä vastuuseen,tietty siin rytäkässä voi henki lähtee,mutta mitä välii kunhan ei eukolle vaan mitään jää....


      • hyvin
        ettei kirjoitti:

        muijas niistä rahoistas mitään tiedä,erotilanteen tullessa kaikki kaivetaan esiin,ennemmin ne rahat kantsis syödä,juoda,makustella ja käyttää huoriin niin et joudu niistä vastuuseen,tietty siin rytäkässä voi henki lähtee,mutta mitä välii kunhan ei eukolle vaan mitään jää....

        sanottu voi myös sanoo,että paska ahneen käteen.


      • helvetin hinku
        Exälle ei mitään jätetä kirjoitti:

        hänellä olisi ollut aivan samanmoiset mahdollisuudet kartuttaa omaa henkilökohtaista omaisuuttaan, mutta ne rahat hän on laittanut taivaan tuuliin. Hän jätti minun tehtäväkseni kartuttaa "yhteistä omaisuutta" ja huiteli lomillaan ties missä ja keiden vuoteissa. Nyt sitten aion tyhjentää tilini ja muuttaa rahat taaloiksi. Pankinjohtajaystäväni kyllä järjestää tallelokeron.

        sul oli mennä avioon tollasen vosun kanssa jolle raha ei oo mitään sukua,näithän sä jo sen rahan käytön seurusteluaikana.Olisit edes avioehdon tehny.voi voi sentään...


      • Anonyymi
        Se siitä kirjoitti:

        Puolisosiko ei muka ole tehnyt mitään kotinne/lasten hyväksi? Usein naiset tekee enemmän kuin mies,jopa siinä määrin että omat ansiot jää pienemmäksi perheen ja miehen vuoksi. Jos naisen työ kotona lasketaan palkan mukaan,siitä voi tulla iso lasku miehen maksettavaksi!

        Joo niin oli vielä 30v sitten. Nykyään miehet tekevät usein yhtä paljon kun naiset näpyttelee instagrammia ja keskittyy kaikkeen epäolennaiseen. Get real


      • Anonyymi
        Exälle ei mitään jätetä kirjoitti:

        Meillä on myös vähän tiukka tilanne ollut jo kohta puoli vuotta. Olen miettinyt, miten piilottaa rahat, joista puoliso ei itse asiassa tiedä mitään, avioeron varalta. Tilit tyhjiksi ja rahat taaloiksi ja tallelokeroon. Kun ero on selvä, voi taas käyttää niitä rahoja. Olen koko avioliittomme ajan laittanut rahaa sivuun tilille, josta puoliso ei tiedä mitään, mutta jos ero tulisi, hän penkoisi asianajajaveljensä kanssa taatusti joka kivenalusen. Onneksi rahat ovat pienessä paikallispankissa, jonka johtaja on ystäväni. Mielestäni puolisolla ei ole mitään oikeutta saada puolta kaikesta omaisuudesta, jonka olemme avioliittomme aikana hankkineet yli 90 prosenttisesti minun tienaamillani rahoilla.

        Tätä varten on olemassa avioehdot ja keskinäiset testamentit.

        Avioliittoon astuessa myös tämä talouspuoli pitäisi voida miettiä valmiiksi yhdessä. Toki tuleva morsian /sulhanen saattaa harmistua asian esille nostosta, mutta muuta vaihtoehtoa ei oikein ole.


      • Anonyymi
        ladylike... kirjoitti:

        Mmielestäni et tee ollenkaan väärin. Naisena, joka itse on tottunut huolehtimaan asioistaan sanoisin, että olisin hyväksynyt exältäni tuon 100%. Elämä on täynnä valintoja, valitettavasti erossa ei vaan saada laskelmaan esim. naisen tuhlaavaisuutta suhteessa miehen säästäväisyyteen.
        Ihmettelen vain miten te miehet hyväksytte naiselta moisen, eikö luonne ilmene jo hyvin pian tutustumisen jälkeen.....ja varsinkin sitoutuessa toiseen avioliiton kautta pitäisi tiedostaa ne "vaarat" joita muunmuassa taloudellisella puolella saattaa ilmetä.

        tuohan ei ole oikein, etkö ymmärrä että olet tuolla periaattella koko ajan toisen maksettavana enemmän tai vähemmän. harva mies hyväksyisi tuollaista ellei ole rikas...


    • she.....

      Kyllä tämä Suomi on kateellisten ihmisten maa! Minusta on aivan luonnollista se, että jos toisella on varallisuutta ja tuloja enemmän hän myös toivoo niistä suuremman hyödyn saavansa. Naiset huutavat usein sen perään, että mitä lastenhoito ja kodinhoito maksaa... no ne on hoidettava oli mies siinä tai ei varsinkin, kun nainen on usein se, joka niitä lapsia enemmän haluaa. Miksi myöskään mitätöidä miehen osallistumista kodinhoitoon, jos toinen on ihminen jolla on paljon vaateita hän ei ehkä edes huomaa sitä mitä toinen tekee.
      Kaksi asiaa, jotka eivät kulje käsikädessä on oikeus ja oikeudenmukaisuus. Itse en voisi enkä ole toisen omaa ottanut, paljon näkee sitä, että nainen repii erossa kaiken mitä irti saa...ehkä hän katsoo sen oikeudekseen ja lain mukaan, jos ei avioehtoa ole on tilanne 50/50. Ihmettelenpä vain millainen on moisen henkilön oma oikeudentaju.
      "Piilottaa" on ehkä vähän ikävältä kuullostava sana, miten turvata omaisuus ahneelta puolisolta voisi monessa tapauksessa olla sopiva. Avioehdonhan voi tehdä milloin vain, mutta ei varmaan yksipuolisesti.
      Toisaalta taas, jos ero tulee on sinulla puoli vuotta tai vuosi aikaa miettiä mitä tehdä ja myös rahojasi haluamallasi tavalla käyttää, voit antaa ennakkoperintöjä, voit "lahjoittaa" rahaa, voit sijoittaa sitä vaikka kultaan, vaihtaa dollareita.... voit myös matkustaa, voit lainata.....nehän on sinun niin kauan, kuin ositusta ei ole tehty.

      • meni

        omaisuus ja rahat katsotaan eron ensivaiheen jälkeen,kun eroanomus on tullut käräjäoikeuteen.Rahat ovat yhteisiä,tuhlata voi,mutta sitte se raha otetaan kiinteestä omaisuudesta pois.


      • she...
        meni kirjoitti:

        omaisuus ja rahat katsotaan eron ensivaiheen jälkeen,kun eroanomus on tullut käräjäoikeuteen.Rahat ovat yhteisiä,tuhlata voi,mutta sitte se raha otetaan kiinteestä omaisuudesta pois.

        Puhuinkin tästä ajasta, kun asiaa laitetaan vireille ja ehkä jopa hetki harkitaan...mitäänhän ko tapauksessa ei ole vielä ymmärtääkseni tehty...eli se oli vain arvio.


      • ja höpö

        Tarkistapa Avioliittolaista avio-oikeuden alaisen omaisuuden määräytymisperuste.

        Tässähän äijät menee niin useasti harhaan. Eukot miettii ja märehtii asioita kuukausi-, jopa vuositolkulla. Sen jälkeen kun AE-hakemus on jätetty niin pääsääntöisesti jo hankitun kiinteän omaisuuden hukkaaminen on erittäin hankalaa. Sen puolen vuoden ajalta käteisnostot on mahdollista hävittää melko helposti mutta haloo? Suhteellisuudentajukin kannattaisi pitää, ainakin jollain tasolla mukana.


    • uskoisi

      lääkäriksi,noin epäluotettava ja rikoksen meinaat tehdä,en uskaltais sulle tulla potilaaksi,kun olet noin itsekäs ja omahyväinen ihminen.Hyi helvetti.

      • ...no saahan täällä pistää nimerkiksi vaikka Valtakunnan Kansleri ... joka uskoo moista, on typerys. Sama pätee tämnkin ketjun aloittajaan.


    • korjaa kirjoitusvirheet

      No, et vaikuta lääkäriltä. On kirjoitusvirheitä, kielioppivirheitä, yhdyssanavirheitä ja kummallinen kieli.

      Taidat olla tylsistynyt työtön...heh.

    • palkkaa

      Palkkaa itsellesi hyvä asianajaja, joka osaa antaa sinulle hyviä ja luottamuksellisia neuvoja.

      • asianajajat, ei

        Net rosvoaa yhtä paljon kuin akkakin! Ja silti sille pitää vielä maksaa!
        Sinne vaan Lahtisen akan seuraksi veitsiin hynät pensatankissa!


    • hilma ilman sonnia

      Siinä taas nähdään yks tapaus. Nykyaikana tapahtuu niin paljon eroja että suosittelen ihan kaikille avio-ehdon tekoa !!!!Parit rupee tappeleen erossa omaisuudesta ja mukaan otetaan kalliit asianajajat . Siinä menee suurin osa rahoista . No eipähän sitten tarvi miettiä mihin rahansa sijoittaa . Mutta kyllähän siinä oikeassa olet se mikä on toisen on toisen ja mikä on sun on sun !Tai niin se pitäisi mennä.

      • avioehtoa

        jako menee 50/50 oli sitte pesänjakaja tai ei...


      • hoooo

        eikö naimisiin mennä tarkoituksena jakaa elämä? Mielestäni on outoa, jos ennen naimisiin menoa ja avioliitossa ollessa pitää olla minun rahat ja sinun rahat. Laittakaa vielä kotiinne nimilaput eri huonekaluihin, on sitten avioerossa helpompaa.


      • avioehtoa kirjoitti:

        jako menee 50/50 oli sitte pesänjakaja tai ei...

        Pesänjakaja VOI poiketa tuosta "mystisestä" 50/50 jaosta, ja se jopa perustuu lakiin... lue itse.

        Ellei tiedä asioista, mikä ihmeen vimma on komnentoida?

        ================


        103 b § (16.4.1987/411)

        Ositusta voidaan sovitella, jos ositus muutoin johtaisi kohtuuttomaan lopputulokseen taikka siihen, että toinen puoliso saisi perusteettomasti taloudellista etua. Osituksen sovittelua harkittaessa on otettava erityisesti huomioon avioliiton kestoaika, puolisoiden toiminta yhteisen talouden hyväksi ja omaisuuden kartuttamiseksi ja säilyttämiseksi sekä muut näihin verrattavat puolisoiden taloutta koskevat seikat.

        Ositusta soviteltaessa voidaan määrätä:

        1) että puoliso ei saa avio- oikeuden nojalla toisen puolison omaisuutta taikka että sanottua oikeutta rajoitetaan;

        2) että tietty omaisuus, jonka puoliso on ansainnut tai saanut puolisoiden asuessa erillään tai joka puolisolla on ollut avioliittoon mentäessä taikka jonka puoliso on saanut avioliiton aikana perintönä, lahjana tai testamentin nojalla, on omaisuuden osituksessa kokonaan tai osaksi oleva omaisuutta, johon toisella puolisolla ei ole avio-oikeutta;

        3) että omaisuus, johon toisella puolisolla ei avioehtosopimuksen nojalla ole avio- oikeutta, on omaisuuden osituksessa kokonaan tai osaksi oleva omaisuutta, johon toisella puolisolla on avio-oikeus.

        Osituksen sovittelua koskeva vaatimus voidaan tehdä joko osituksessa tai osituksen jälkeen. Kun sovitteluvaatimus tehdään osituksen jälkeen, on noudatettava, mitä osituksen moitteesta ja osituksen pätemättömäksi julistamisesta on voimassa.


      • tahdotaan tasa-arvoa
        hoooo kirjoitti:

        eikö naimisiin mennä tarkoituksena jakaa elämä? Mielestäni on outoa, jos ennen naimisiin menoa ja avioliitossa ollessa pitää olla minun rahat ja sinun rahat. Laittakaa vielä kotiinne nimilaput eri huonekaluihin, on sitten avioerossa helpompaa.

        Onko se sitten niin, että kun menen naimisiin, niin mun ei enää tartte mitään tienata kun kaikki on yhteistä, joten mies joutuu maksaan sen mitä mä en itse pysty? Pomo lupas mulle pienimuotoisen palkankorotuksen, mutta taidan sanoo sille etten mä tarvii sitä. Muthan vihitään parin viikon päästä ja sen jälkeen meillä on kaikki yhteistä, varsinkin miehen rahat.......


      • tahdotaan tasa-arvoa kirjoitti:

        Onko se sitten niin, että kun menen naimisiin, niin mun ei enää tartte mitään tienata kun kaikki on yhteistä, joten mies joutuu maksaan sen mitä mä en itse pysty? Pomo lupas mulle pienimuotoisen palkankorotuksen, mutta taidan sanoo sille etten mä tarvii sitä. Muthan vihitään parin viikon päästä ja sen jälkeen meillä on kaikki yhteistä, varsinkin miehen rahat.......

        On se vähän niin. Itse asiassa ei tarvitse edes mennä naimisiin, koska siihen riittää jo avoliitto.

        Suomessa samassa taloudessa asuvilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan.

        Tietenkään se ei mene niin yksinkertaisesti, mutta esimerkiksi asumistukeen tai toimeentulotuen määrää arvioitaessa otetaan huomioon puolison tulot.

        Se ei tietenkään tarkoita sitä, että miehesi pitäisi antaa sinulle ½ palkasta, mutta jos sinulla ei ole tuloja, joutuu hän pitämään sinut hengissä.


    • kalliiksi

      pillu tulee aina, varsinkin pitempiaikaiset hoidot,siks otanki vaa yhen yön jutuiksi varattuja naisia, jotka on aviossa, joskus menee parikin viikkoo, jos sattuu oikein kuuma narttu....

      • huolestuneen

        600 tonnin perään haikailevan lääkärin vaimo :-)


    • Bulvaani tai pari

      Teknisesti asia on helppo hoitaa useallakin tavalla.
      Hommaa bulvaani/bulvaaneita. Ravit on tietysti hyvä ja paljon käytetty. Keräilet vaan lattialta kuitteja niistä "huonoista vedoista", että on osoittaa mihin avio-oikeudenalaista omaisuutta on huvennut. Myyt auton jollekin bulvaanille hieman "alihintaan". Tee pitkä vuokrasopimus seuraavaan kämppään "reilulla" vuokratakuulla (pitäisi kaiken järjen mukaan kuulua avio-oikeuden alaiseen omaisuuteen mutta käytäntö on toinen).
      Pinnalla oleva poliitikkojen käyttämä vaalirahoitus konsti: ostat jonkun aloittelevan taiteijan "varsin potentiaalisen arvonnousun omaavia taideteoksia" (hän todennäköisesti veloittaa omat ylimääräiset veroseuraamukset muutaman tuopin päälle(jos yhtään älyää)).

      Eettisesti kysymykseesi minun on henkilökohtaisesti vaikeampi vastata, koska olen aina pitänyt lääkäreiden etiikkaa ja moraalia korkeana.
      Se että et ole kahdessatoista vuodessa (puhdas arvaus, opiskelun lopettaminen?) ehtinyt kerryttämään, huom., NETTOVARALLISUUTTANNE tuota 600k€ suuremmaksi selittää jo pitkälti sen miksi kyselet täällä keskustelupalstalla näitä asioita, arvatenkin ainakin keskimääräisen koulutustason suhteen, tyhmemmältä kansan joukolta. Tai sitten jäi ne "Käytännön talous" -luennot väliin.

      Rivien välistä lukiessani teillä ei ilmeisesti ole yhteisiä lapsia. Lieventää nimittäin kummasti suhtautumista rahaan kun sen osoite on tiedossa. Itselläni ei ole koskaan ollut hankalaa maksaa mm. elatusmaksuja.
      Entinen eukkoni oli puhtaasti niin rahanahne, että laitan sille ensi vuonna kun muut investoinnit on maksettu ja koneet rupeaa varsinaisesti tienaamaan sen kymppitonnin joka vuodesta jonka se "joutui kärsimään", ihan vaan vittuillakseni.

      Toivon sinulle sydämeni pohjasta jaksamista. Harva meistä tuskin kestää tilannetta jos avioerossa käteen ei jäisikään kuin 350 tonnia. Sehän voisi olla vaikka 240 tonnia miinusta :-)

    • on lääkäri

      Ja voin kertoa, että aivan hyvin aloittaja voi olla lääkäri. Kirjoitusvirheet eivät kerro mitään. Ettekö ole koskaan lukeneet lääkäreiden epikriisejä? Nehän ovat aivan hirveää suomenkieltä. Pilkut ja pisteet puuttuvat, sanoja lyhennellään miten sattuu ja ne on täynnä kirjoitusvirheitä.

      Ja mitä taloudelliseen "älykkyyteen" tulee, niin ainakaan minun ex-miehelläni sellaista ei ollut. Kun hän muutti pois, hän tietenkin sysäsi yhteisen asuntomme yhteisen lainanmaksun minun harteilleni. Kunnes kohta huomasi, että hänhän ei saakaan verovähennystä koroista. Ja halusi välttämättä maksaa lainasta puolet. Kyllähän se minulle sopi. Hän ei vain tajunnut, ettei saa koko maksamastaan korkosummasta vähennystä, vain 28 % siitä.

      Täällä on myös ihmetelty, miten lääkäri voisi olla näin petollinen. Tähänkin voin vastata, että kyllä voi. Ex-mieheni kautta tapasin aika monia muitakin lääkäreitä ja huomasin heidän joukossaan hyvin monen omaavan asenteen "me olemme parempia ihmisiä kuin muut" ja se myös oikeutti heidät toimimaan sen mukaisesti. Meitä aveceja ei arvostettu kovinkaan korkealle, koska emmehän me osanneet keskustella erilaisista sairaustapauksista. Eihän meillä ollut lääkärin koulutusta, minäkin olen vain diplomi-insinööri :).

      Ei korkea koulutus takaa korkeaa sivistystä. Varsinkin sydämen sivistys opitaan jo lapsuudessa kotona vanhemmilta. Ei se kasva, vaikka kuinka lukisi ja oppisi asioita ulkoa.

      • tumpeloita henkisesti

        Kaikki lääkärien tietämys on kyseenalaista. Tämän päivän 'oikea tieto' osoittautuu parin vuoden päästä vääräksi. Luota sitten siihen vastaanotolla tietokoneen kanssa kommunikoivaan, asiakasta kuulemattomaan tohtoriin. Lääkäreiltä puuttuu pääsääntöisesti empatia ja kuuntelutaito.


      • mr tee vm80

        Allekirjoitan, aika monelle varsinkin nuoremmalle lääkärille on ammatti noussut päähän. Vanhemmat lääkärit taas ovat kasvaneet sairaaloissa hierarkiseen kulttuuriin. Ovat arvostettu ja kovasti palkattu ammattiryhmä, aika luonnollista että nousee päähän. Tosin kertoo mielen pienuudesta ja sydämen sivistyksen puutteesta. Aloittaja voi hyvinkin olla lääkäri, sen verran mulkulta vaikuttaa.


    • Ng.L

      Olette samalaisia,minunkin.Miks et voi kohdella vaimo hyvin, niin ei tarvitse huolia mennettää rahoija avioeron takia.

      • 1 PA

        Asia on yksinkertaisesti niin, että minä kohtelen häntä vieläkin paremmin!

        Vanhempani ovat maahanmuuttajia ja minun lapsuuteni ja nuoruuteni meni v*tuiksi siinä ohella kun kaikkialla syrjittiin.

        Vaan eipä syrjitä enää, tarkoitan naismaailmassa!
        Saan kenet haluan ja siinä sivussa ruhtinaallisen elintason entiseen verrattuna!

        Sadalla kiloeurolla tämä pukki heiluttaa häntäänsä kummasti ja lepertelee ihanan pehmoisia!

        XD


    • Nimetön

      Muija teki silleen että sillä on firma joka laskuttaa toista firmaa tonnilla kuussa ja toisen firman omistaja maksaa osan pimeenä käteen ex-muijalle. niin muija pystyy olemaan melkein lähesvaraton kun on niin pienet tulot,auto on siirretty muijan mutsin nimiin. Ex aja nykyisin toisen firman omistajan autolla.

    • lääkäri?

      Heh! Heh! Heh! Lääkäri, joka ei osaa kirjoittaa kieliopin mukaisesti oikein. Taidat nähdä unta lääkäriyydestä. Mene iltalukioon tai iltaperuskouluun oppiin. Kirjoittele sen jälkeen uudemman kerran. Heh! Lääkäri. Konitohtori? Saksassahan kaikki tittelit ovat tohtoreita. Netistäkin voi ostaa tohtorintutkinnon.

    • Rikas mies

      En itseasiassa voi edes ymmärtää lakia saati sitten koulutettuja ihmisiä jotka solmii 2000 v sitten hatusta keksityn täysin kuvitteellisen tarinan perusteella "uskontoliiton" ja valtio lain perusteella vielä 2008 automaattisesti tasaa omaisuuden vain ja ainoastaan tämän "liiton" perusteella.

      Laki on susi. Mutta koska sitä on jo 2000v sovellettu kukaan ei ymmärrä kyseenalaistaa sitä.

      Jos on ihan pakko uskoa Mooseksen juttuihin ja maailman luontiin 7 päivässä niin hommatkaa nyt ainakin avioehto.

      Tyhmiä suomalaisi pitäisi suojella heiltä itseltään lailla, jonka mukaan omaisuus kuuluu yksikölle itselleen. Jos hän haluaa sen jakaa pitää se erikseen lahjoittaa / myydä toiselle osapuolelle.

      • she...

        Tuossa oli kaikessa lyhykäisyydessään juuri ne faktat, joita ihmisten pitäisi miettiä.
        Kuten työssä on avioliitossa tiettyjä oikeuksia ja velvollisuuksia molemmilla osapuolilla ja asioista olisi hyvä tehdä kirjallinen (siis avioehto) sopimus.
        Joskus on järki hyvä laittaa tunteiden edelle,
        eikä siinä ole edes mitään väärää.


    • ordnung

      Samantein kaikki likvidi käteisenä pois pankkitileiltä. Rahat muovikassissa perunakellariin ja seuraavana päivänä ero vireille. Mitään laitonta ei ole tapahtunut eikä pesänselvittäjä saa koskaan tietää.
      T:Potut pottuina maksanut

      • Exälle ei mitään jätetä

        pankinjohtajaystävä auttoi. Nyt taalat ovat tallessa parinsadan kilometrin päässä kotoa pankin tallelokerossa. Myin samassa konkurssissa nipun osakkeita ja nekin rahat on nyt käteisenä samassa lokerossa. Tänään laitan eropaperit vireille. Toinen puolisto on taas jossain reissuillaan "tuulettumassa".


      • she...
        Exälle ei mitään jätetä kirjoitti:

        pankinjohtajaystävä auttoi. Nyt taalat ovat tallessa parinsadan kilometrin päässä kotoa pankin tallelokerossa. Myin samassa konkurssissa nipun osakkeita ja nekin rahat on nyt käteisenä samassa lokerossa. Tänään laitan eropaperit vireille. Toinen puolisto on taas jossain reissuillaan "tuulettumassa".

        ...en voi moittia, jossain vaiheessa pitää alkaa ajattelemaan itseäänkin. Miten ihmeessä moista olet jo noin pitkään jaksanut katsella?


      • ordnung
        Exälle ei mitään jätetä kirjoitti:

        pankinjohtajaystävä auttoi. Nyt taalat ovat tallessa parinsadan kilometrin päässä kotoa pankin tallelokerossa. Myin samassa konkurssissa nipun osakkeita ja nekin rahat on nyt käteisenä samassa lokerossa. Tänään laitan eropaperit vireille. Toinen puolisto on taas jossain reissuillaan "tuulettumassa".

        Hyvä juttu. Ainoa että osakkeistahan ei rahoja heti saa tilille. Taisit siis kuitenkin olla vedättäjä?...


      • Exälle ei mitään jätetä
        she... kirjoitti:

        ...en voi moittia, jossain vaiheessa pitää alkaa ajattelemaan itseäänkin. Miten ihmeessä moista olet jo noin pitkään jaksanut katsella?

        Varsinainen asuntomme on perintöasunto, jonka vanhempani suojasivat testamenttimääräyksellä, olivat niin kaukonäköisiä. Tätä asuntoa käytän pääasiassa minä ja kohta ex-puoliso on asustellut kakkosasunnoksemme hankittua vuokrayksiötä toisella paikkakunnalla. Systeemi on sopinut kummallekin, olemme näyttäytyneet yhdessä silloin kun tilanne on vaatinut sitä ja puolisko on toki viettänyt joitakin päiviä silloin tällöin tässäkin asunnossa. Niinpä hän saa asua edelleenkin siellä yksiössä ja minä jään tähän. Hakekoon tavaransa vain täältä pois. Minä vain väsyin siihen kaikkeen esittämiseen ja kuitenkin moni näki julkisivun läpi. Nyt sitä ei enää tarvitse pitää yllä. Tosin puolison elintaso laskee, mutta sehän ei ole minun ongelmani, eihän.

        Onneksi tuli aikoinaan hommattua se yksiö töiden vuoksi. Jaoin työaikani kahden kaupungin kesken, ja oli mukavampaa hommata sieltä yksiö vuokralle kuin asua aina hotellissa, milloin viikon milloin pari päivää. Täytyykin käydä tällä viikolla hakemassa omat tavarat sieltä pois. Paljoahan niitä ei siellä enää ole. Samalla voisin heittää puolison tavaroita jo sinne.


      • Exälle ei mitään jätetä
        ordnung kirjoitti:

        Hyvä juttu. Ainoa että osakkeistahan ei rahoja heti saa tilille. Taisit siis kuitenkin olla vedättäjä?...

        Sattui tällä pankinjohtajakaverilla olemaan tiedossa ihminen, joka oli kiinnostunut ostamaan koko potin. Kaveri välitti ja raha liikkui varsin liukkaasti tililtä toiselle ja lopulta käteiseksi. Samalla kun rahat vilahtivat tililleni, muuttui ostaja erään pienyrityksen pääosakkaaksi. En vain halunnut aikaisemmassa kirjoituksessa paljastaa ihan kaikkea.


      • she...
        Exälle ei mitään jätetä kirjoitti:

        Varsinainen asuntomme on perintöasunto, jonka vanhempani suojasivat testamenttimääräyksellä, olivat niin kaukonäköisiä. Tätä asuntoa käytän pääasiassa minä ja kohta ex-puoliso on asustellut kakkosasunnoksemme hankittua vuokrayksiötä toisella paikkakunnalla. Systeemi on sopinut kummallekin, olemme näyttäytyneet yhdessä silloin kun tilanne on vaatinut sitä ja puolisko on toki viettänyt joitakin päiviä silloin tällöin tässäkin asunnossa. Niinpä hän saa asua edelleenkin siellä yksiössä ja minä jään tähän. Hakekoon tavaransa vain täältä pois. Minä vain väsyin siihen kaikkeen esittämiseen ja kuitenkin moni näki julkisivun läpi. Nyt sitä ei enää tarvitse pitää yllä. Tosin puolison elintaso laskee, mutta sehän ei ole minun ongelmani, eihän.

        Onneksi tuli aikoinaan hommattua se yksiö töiden vuoksi. Jaoin työaikani kahden kaupungin kesken, ja oli mukavampaa hommata sieltä yksiö vuokralle kuin asua aina hotellissa, milloin viikon milloin pari päivää. Täytyykin käydä tällä viikolla hakemassa omat tavarat sieltä pois. Paljoahan niitä ei siellä enää ole. Samalla voisin heittää puolison tavaroita jo sinne.

        Se ehkä helpottaa eroa, kun on jo valmiina elänyt elämänsä jossain määrin erillään. Saat varmasti varautua exäsi "myrkkyhampaisiin", kun hän tilanteen tiedostaa, toisaalta taas kuten sanonta menee..."sitä saa, mitä tilaa".
        Itsellänikin oli vanhempien (pieni kylläkin) perintö myös testamentilla suojattu, olin vain niin hölmö ja kiltti, että en sen kummemmin kuitteja säästellyt saatika omiani erossa takaisin vaatinut. Ehkä siksi omasta hölmöydestäni "viisastuneena" kannustan muista pitämään puolensa, varsinkin, kun on puhe puuhtaasti omasta omaisuudesta.
        No raha on monelle arka aihe, myös sellainen joka saa tunteet pintaan, itselleni riittää, kun en ole kellekkään velkaa ja pärjään omillani.


    • ehdotus2

      Kun olet menettänyt rahasi liity miesten oikeuksia ajavaan miesten tasa arvo ry:hyn ja ala ajaa miesten oikeuksien puolesta. Juuri tuon tyyppinen epäoikeudenmukainen naisten suosiminen on syy miksi tämä liitto kehitettiin.
      Nykyisen lainsäädännön mukaan olet kusessa sinulla ei ole toivoakaan. Jos avioero ei ole vielä voimassa lahjoita säästösi hyväntekeväisyyteen. Näin ahne nainen ei saa niitä ja hän joutuu antamaan 100000ke sinulle rahaa.

    • Taasnäitä

      Myyt omaisuutesi siltä osin kuin pystyt ja laitat rahat vaikka Sveitsiin tallelokeroon. Selaa sikäläisten pankkien webbisivuja, siellä kyllä neuvotaan miten se tapahtuu. Toinen mahdollisuus on virolainen Silverbank eli ostat fyysistä hopeaa koko summalla ja kiikutat ne jonkun sikäläisen pankin tallelokeroon. Niinkauan kun prosessi on kesken niin ostelet kukkia ja kärvistelet liitossa.

    • Alas vaan

      pulittaan tai lähde maasta pakoon.Niin ja mielummin eun ulko
      puolelle.

    • kannattaa varautua

      Onneksi oli avioehto. Exä ei saanut lanttiakaan. Suosittelen.

    • vaimo1111111

      Voi paska mitä juttuja...
      entä jos puoliso on hoitanut lapset ja kodin että mies saa kerätä omaisuutta???
      mikäs on vaimon oikeus...pienet tulot menneet ruokaan ja lasten vaatteisiin...mies ostanut auton ja asunnon...kummastakohan jää jotain käteen...no saahan ne vaatteet myytyä kirpparilla
      ei hyvää päivää.... ja anteeksi mutta ottaa päähän !

    • Anonyymi

      Minulla on liiketoimintamuoto joka voisi auttaa sinua. Useimmiten asiakkaani ovat tilanteessa jossa he haluvat maksimoida rahansa ennen luottokelpoisuuden katoamista mutta en näe mitään syytä mikseivät samankaltaiset järjestelyt voisi toimia toiseenkin suuntaan, eli näennäisesti köyhdyttää sinua.

      Ja tämähän tarkoittaisi myös sitä että mikäli sinut saadaan näennäisesti pennittömäksi olet oikeutettu exvaimosi omaisuuteen.

      Onko sinulla mitään näkemystä kuinka kauan sinulla on aikaa ennenkuin liipasimesta painetaan?

      • Anonyymi

        Ja sinähän et piilota rahoja vaan sinä menetät ne. Viralliselle maailmalle asia pitää saada näyttämään menetykseltä ja kaiken on oltava ns. kirjanpito-kelpoista todistettavuudeltaan.


    • Anonyymi

      Tee niinkuin exä ja kaikki muutkin kierot naiset nykyään... Valehtele viranomaisille silmät korvat täyteen ja hae turvakieltoa. Silloin ei kukaan, ei edes KELA pääse tilitietoihisi käsiksi. Saat pitää rahasi ja kaikenlisäksi KELA maksaa sinulle asumistuet ja muut kulut toimeentulotuen muodossa. Näin tämä maailma nykyään pyörii.

      Tämä on tätä päivää. Sitten ihmetellään, kun kiltit ja rehelliset miehet eivät tässä maailmassa pärjää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2786
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2086
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe