SSRI-lääkkeiden turvallisuus

sp86

15

597

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjkfh

      Tilastossa on sama ongelma kuin miksi jäätelönsyönti aiheuttaa hukkumisia.

      Siis kun epävakaille henkilöille määrätään psyykenlääkkeitä heidän ongelmiensa vuoksi, niin on todennäköistä että osa heistä toimii oudosti, mutta tästä ei voi päätellä syytä ja seurausta.

      Yhtä hyvä ja paremmin perusteltu päätelmä on ettei lääkitty tarpeeksi.

      Tiesittekö muuten että suuri osa tuosta lääkinnänvastaisesta kampanjoinnista on skientologien masinoimaa (kuuluu niiden oppiin).

    • Tristar

      että vakavasta masennuksesta (siis lääkitystä vaativasta) kärsivät tekevät noita asioita enemmän kuin mieletään terveet?

      Minulle se ei ole ylläri.

      Muistakaa varoa jäätelöä tänä jussina, pidetään ne hukkumiskuolemat vähäisinä!

      ***

      • tahtooko hän

        http://www.drtolonen.com/document.asp?id=108


        lääkityksestä puheen ollen... ei tarvitse lääkäriltä kuin pyytää, niin reseptiä pukkaa

        naapurin alaikäinen poika sai unilääkereseptin, kun vain kysyi - vanhemmat eivät asiasta edes tienneet

        eli lääkkeiden saanti on superhelppoa


      • Aivan liian
        tahtooko hän kirjoitti:

        http://www.drtolonen.com/document.asp?id=108


        lääkityksestä puheen ollen... ei tarvitse lääkäriltä kuin pyytää, niin reseptiä pukkaa

        naapurin alaikäinen poika sai unilääkereseptin, kun vain kysyi - vanhemmat eivät asiasta edes tienneet

        eli lääkkeiden saanti on superhelppoa

        helposti lääkärit kirjoittavat noita lääkkeitä, etenkin mielialalääkkeitä (joita nuo SSRI-lääkkeetkin ovat). Suurinpiirtein terveyskeskuksen päivystyskäynniltä saa reseptin kouraan. Lääkäri ei edes tutki potilasta, tämän taustoja ja psyykkistä tilaa sen tarkemmin! Niiden pitäisi kyllä aina olla psykiatrin määräämiä, yleislääkäreiltä pitäisi poistaa oikeus määrätä mielialalääkkeitä.


      • tahtooko hän
        Aivan liian kirjoitti:

        helposti lääkärit kirjoittavat noita lääkkeitä, etenkin mielialalääkkeitä (joita nuo SSRI-lääkkeetkin ovat). Suurinpiirtein terveyskeskuksen päivystyskäynniltä saa reseptin kouraan. Lääkäri ei edes tutki potilasta, tämän taustoja ja psyykkistä tilaa sen tarkemmin! Niiden pitäisi kyllä aina olla psykiatrin määräämiä, yleislääkäreiltä pitäisi poistaa oikeus määrätä mielialalääkkeitä.

        tuossakin tapauksessa kävi, tk-lääkäri kirjoitti reseptin.
        Psykiatri-tuttuni olisi menetellyt toisin.

        Itse haluaisin kyllä tietää, mitä lääkkeitä alaikäinen lapseni syö. Itse kuulin noista lääkkeistä kyseisen pojan kavereilta.

        Myöhemmin naapurin poika sitten vietiin huumehoitokotiin...


      • miax
        tahtooko hän kirjoitti:

        tuossakin tapauksessa kävi, tk-lääkäri kirjoitti reseptin.
        Psykiatri-tuttuni olisi menetellyt toisin.

        Itse haluaisin kyllä tietää, mitä lääkkeitä alaikäinen lapseni syö. Itse kuulin noista lääkkeistä kyseisen pojan kavereilta.

        Myöhemmin naapurin poika sitten vietiin huumehoitokotiin...

        Olisi myös olennaista tietää oliko määrätty unilääke jotain bentsodiatsepiinia vai kenties paljon harmittomampaa ja ei-koukuttavaa nukahtamislääkettä. Ja lääkäri ei sitten muuten voi huudella teini-ikäisen lääkityksestä edes teinin vanhemmille, vaitiolovelvollisuus.

        Tuon unilääke -> riippuvuusongelma -> huumeet -tarina voi myös helposti ajatella niin, että skidillä on ollut masennusta, jonka vuoksi ei ole saanut unta, ja masennushan sitten on tietenkin altistanut itselääkinnälle kun ainoa tapa saada itsessä jotain tunnereaktioita aikaiseksi on ollut vetää pönttö sekaisin.


    • että he olisivat olleet tehokkaampaa hoitoa vailla ehkä?

    • käytti

      SSRI-lääkkeitä... Ilmeisesti hän sai aivoihinsa jonkin serotoniini-myrskyn lopettaessaan lääkityksen. Nehän voivat aiheuttaa sivuoireita kun ne lopetetaan äkkiseltään. Siinä hyvä esimerkki. Jos minulta kysytään, niin tuollaisia myrkkyjä ei pitäisi kellekään syöttää. Joku tuttuni niitä joskus käytti, ja hän käyttäytyi poikkeuksellisen pirteästi, hyvä ettei päälle käynyt.

      • Jukolauta sentään

        Että niitä lääkkeitä pitäis käyttää lääkärin ohjeiden mukaan?

        Liian nopea lopettaminen tai ssri-takaisinoton estäjien käytön lopettaminen JOHTAA ongelmiin. Aivot saa serotoniinishokin. Tämä on yleismaailmallinen aivokemiallinen fakta, pätee niin alkoholiin, huumeisiin ja melkein kaikkiin muihinkin psy-lääkkeisiin. Aivot adaptoituvat uuteen kemiaan ja jos muutos on liian radikaali aivokemia saa shokin.

        Olennaista? KUUNNELLA LÄÄKÄRIN OHJEITA, SEURATA JA KERTOA SIVUVAIKUTUKSISTA JA MUUTENKIN OLOISTA. Ei yli- eikä aliannoksia vaan se mitä respassa lukee. Ei lopeteta kesken ilman lääkärin konsultaatiota.

        Itselläni on SSRI-lääkitys joka on tehonnut helvetin hyvin masennukseen ja ennenkaikkea normalisoinut oloni. Puolen vuoden päästä aletaan annosta varmaankin vähentämään ja vuoden päästä lopetan kokonaan.

        Jos tuut pokkana sanoon mulle että "Älä syö noita myrkkyjä" niin tuu nyt samantien ampuun mua vaikka ysimillisellä polveen. Yhtä kurjaa se on sen jälkeen. Säkö tuut tänne piristään ja auttaan mua mun masennuksen kanssa? Häh?


      • ,.,.
        Jukolauta sentään kirjoitti:

        Että niitä lääkkeitä pitäis käyttää lääkärin ohjeiden mukaan?

        Liian nopea lopettaminen tai ssri-takaisinoton estäjien käytön lopettaminen JOHTAA ongelmiin. Aivot saa serotoniinishokin. Tämä on yleismaailmallinen aivokemiallinen fakta, pätee niin alkoholiin, huumeisiin ja melkein kaikkiin muihinkin psy-lääkkeisiin. Aivot adaptoituvat uuteen kemiaan ja jos muutos on liian radikaali aivokemia saa shokin.

        Olennaista? KUUNNELLA LÄÄKÄRIN OHJEITA, SEURATA JA KERTOA SIVUVAIKUTUKSISTA JA MUUTENKIN OLOISTA. Ei yli- eikä aliannoksia vaan se mitä respassa lukee. Ei lopeteta kesken ilman lääkärin konsultaatiota.

        Itselläni on SSRI-lääkitys joka on tehonnut helvetin hyvin masennukseen ja ennenkaikkea normalisoinut oloni. Puolen vuoden päästä aletaan annosta varmaankin vähentämään ja vuoden päästä lopetan kokonaan.

        Jos tuut pokkana sanoon mulle että "Älä syö noita myrkkyjä" niin tuu nyt samantien ampuun mua vaikka ysimillisellä polveen. Yhtä kurjaa se on sen jälkeen. Säkö tuut tänne piristään ja auttaan mua mun masennuksen kanssa? Häh?

        "Jos tuut pokkana sanoon mulle että "Älä syö noita myrkkyjä" niin tuu nyt samantien ampuun mua vaikka ysimillisellä polveen."

        ...että vedät SSRI-lääkkeitä.


    • Dazu

      Käytätkö sä SSRIta? Eikös sinun vaiva ole neurologinen? Unohda lääkkeet.

      • *pusu*

        ei sp86 käytä lääkkeitä.


    • vai..

      kana?

    • Anonyymi

      Kirjoittakaa googleen Aku Kopakkala ja SSRI -> profit

    • Anonyymi

      LSD on vaihtoehto SSRI lääkitykselle.
      Ero on vain siinä, että LSD terapiassa riittää yksi trippi.
      SSRI lääkitystä pitää jatkaa vuosikausia, että syntyisi jonkinlaista pysyvää vaikutusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe