Renault 4 - unbelievable truth!?

WhatsUpDoc

11

2429

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuunotus

      Kuvaajan olisi pitänyt panostaa kuvan laatuun. Jokin iso tsekkiläinen älämölö oli mittanauhan antamista mitoista, joita ei näkynyt koska filmi oli ylivalottunut.

      Ei linkittämisen arvoinen pätkä.

      • WhatsUpDoc

        "A surprising, yet often unnoticed, feature on the R4 is its *shorter* wheelbase on the left than on the right.

        This allowed a very simple design of the rear suspension using transverse torsion bars, and didn't affect the handling of the car."

        http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_4


      • pyöränripustuksessa
        WhatsUpDoc kirjoitti:

        "A surprising, yet often unnoticed, feature on the R4 is its *shorter* wheelbase on the left than on the right.

        This allowed a very simple design of the rear suspension using transverse torsion bars, and didn't affect the handling of the car."

        http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_4

        tipparellun jousitus oli toteutettu poikittaisin, koko auton levyisin vääntösauvajousin jotka tietenkin piti saada sopimaan jotenkin lomittain.

        Yksinkertaisin ratkaisu oli tietenkin sijoittaa ne peräkkäin jolloin akseliväli toisella puolella oli lyhyempi kuin toisella.

        Mutta ei tämä jäänyt tähän. 14 mallin kanssa kävi niin ettei kone aivan mahtunut poikittain joten se piti asentaa hieman "kallelleen" jolloin vetarit lähtivät kummallakin puolella hieman eri kohdista.

        Renault 21 oli vielä erikoisempi laitos. Siihen sai nimittäin sekä pitkittäin että poikittain asennettuja neloskoneita joiden vaihdelaatikon sijainnista johtuen etupyörät olivat joko aivan kiinni etulokasuojien pyöränaukkojen etu- tai takareunassa mistä tunnisti helposti 1,7l ja 2,0l koneiden eron.


    • Tipparenu ja nuoruus

      Teniset tiedot, taulukko, mitat, siellä se on kerrottu kaikille auton käyttäjille, ei mitään ihmeellistä!
      Muuten hauska linkki, johti muistoihin. Perheemme ensimmäinen auto oli 4 CV, 1953, seuraava oli Dauphine 1958 ja itsellä oma ensiauto oli R 4L 1969, se odottaa pojan liiterissä entisöintiä. Tippa oli tosi mukava kulkuneuvo! Ei turhuuksia ja kaikki oleellinen OK, ajettavuus, tilat, pieni kulutus, mukavat penkit, meni hyvin lumessa, jos ei etuperin niin sitten peruuttamalla ja jos lipsahti tieltä niin perän jaksoi nostaa tielle ja kyllä se siitä taas lähti! Ei pärjää nykylelut!

    • <<<<<

      faijalla oli ekana autona sellainen.Vaarilla Oli Volga.volvo.popeda ja Mun Mummolla anglia.mun Ukilla oli 73-74 escort Mk1...Itse Olisi nastaa Omistaa 99 saabi - 74
      1500s-75
      450sel-76

    • <<<<

      JOKU VUOSIEN 1974-1979 VW GOLF VOISI KLASSIKKONA OLLA AIKA KUUMAA KAMAA

    • Anonyymi

      Tollanen ois kiva omistaa ja vaihtaa öljyjä

    • Anonyymi

      Tipparellu oli oikein mukava matka-auto. Hyvä ajaa, vaikkei teho ja huippunopeus kovin kummoinen ollutkaan, edes aikalaisiin verrattuna. Mitan kanssa heiluminen voi olla jollekin uusi asia, mutta kaikki tuon eron tiesivät 70-luvulla. Ajettavuteen sillä ei ollut mitään vaikutusta. Rapeajan se oli ruostumaan, mutta niin oli moni muukin, etenkin japanilaiset. Kiva nähdä, että Tipparelluja näkee jossain vielä liikenteessä.

    • Anonyymi

      renault floride
      fiat 850
      fiat 124
      fiat 125
      ford taunus 20m
      mercedes-benz 220d

    • Pari Tipparellua minullakin on ollut vv. 1976 - 1980.
      Vähän sitä sen aikaisten teiden tientukkona oli, kun ei koko ajan raaskinut
      pyytää sitä 110 km/h.
      Vetoakselit ja ruostesuojaus heikkoa tasoa. Ei talviautona ollut erityisen hyvä, koska ovista sananmukaisesti veti!
      Lohkolämmitin oli välttämätön.
      Kävin sillä uudemmalla Norjassakin mm. Ryokanissa. Erikoinen kaupunki sijainniltaan, sillä aurinko talvella jää vuoren taakse, jonka säteitänyt peileillä ohjataan keskustaan.

    • ite diggaan 2 autoa
      fiat 850
      renault 4
      sokerina pohjalla fiat 127

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2241
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      105
      2211
    3. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      48
      2073
    4. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      213
      1472
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1386
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1382
    8. Mitä uskot sinun

      Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1151
    9. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1086
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1076
    Aihe