Appendix / Olli Lindholm

hukassa__auttakaa?

Kuulin tuossa aika harvinaisen kappaleen jussina erään vanhan kitaristin toimesta, kuulemma appedixin/ollin piisi jota ei ole monessa paikkaa esitetty, ollia joskus pyydetty laulamaankin sitä mutta vaivaantuneena kieltäytyny.

Tarkkaan en nyt muista kappaleen lyriikoita mutta oli aivan loistava ja k.o kitaristi veti piisin helvetin hyvin ja kappaleeseen sopivalla tupakan ja viinan polttamalla äänellä, kertoo miten maahanmuuttaja vie hänen duuninsa tehtaasta ja kaikki menee perseelensä jne. vähän rasistinen kappale mutta mielestäni aivan lekendaarisen hyvä.

Haluaisin löytää k.o kappeleen jostain tai edes sanat ja kappaleen nimen osaisikohan joku auttaa..

8

2506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristus Leinonen

Olli Lindholmin laulamia kappaleita on Appendix levyttänyt tietääkseni tasan 2 kappaletta. Kappaleet on "Sinä ja minä" ja "Tää maailma on meidän". Löytyy "Russia Bombs Finland - HC82" -kokoelmalta.

• näsä sepä

Olli lauloi myös PULTTI 7" kokoelma EP:ltä löytyvät "Ei raha oo mun valuuttaa" ja "Kytän unelma". Kaikki noi Ollin laulamatkin biisit löytyy esim. Appendix-diagnosis CDltä.

• EI_RAHA_OO...
        näsä sepä kirjoitti:

Olli lauloi myös PULTTI 7" kokoelma EP:ltä löytyvät "Ei raha oo mun valuuttaa" ja "Kytän unelma". Kaikki noi Ollin laulamatkin biisit löytyy esim. Appendix-diagnosis CDltä.

jep. Neljä alkupään biisiä.
        EI RAHA OO MUN VALUUTTAA levyllä on toki enemmänkin Lindholmin ja Hakulisen biisejä.
        Ainakin ladattavana löytyy vielä hetken tästä:
        http://www.theground.com/catalog/artist.php?manufacturers_id=548

Muutoin löytyy MTV3, CMstore.fi ym. nettikaupat.

PROPAGANDA 1 - RUSSIA BOMBS vinyylin uusi painoskin ilmestyy joulukuussa 2008 !
        Edellinen CD on nimenomaan nimellä EI RAHA OO...(mun valuuttaa)/Diagnosis. Jostain löytyy vielä uutta odotellessa.

• Dolorex
        EI_RAHA_OO... kirjoitti:

jep. Neljä alkupään biisiä.
        EI RAHA OO MUN VALUUTTAA levyllä on toki enemmänkin Lindholmin ja Hakulisen biisejä.
        Ainakin ladattavana löytyy vielä hetken tästä:
        http://www.theground.com/catalog/artist.php?manufacturers_id=548

Muutoin löytyy MTV3, CMstore.fi ym. nettikaupat.

PROPAGANDA 1 - RUSSIA BOMBS vinyylin uusi painoskin ilmestyy joulukuussa 2008 !
        Edellinen CD on nimenomaan nimellä EI RAHA OO...(mun valuuttaa)/Diagnosis. Jostain löytyy vielä uutta odotellessa.

EI RAHA OO MUN VALUUTTAA löytyy ladattavana
        http://download.mtv3.fi/Album.aspx?id=58696B82-A981-4673-A626-AFE386C3A73F

vinyyli mm.
        http://www.levykauppax.fi/artist/appendix/money_is_not_my_currency/

• Rungman

kyseessä on Mikin Biisi, Mäntyniemen Reinosta.

• abloyman

Ei tuolloin 80-luvun vaihteessa (eli silloin kun Olli lauloi Appendixissa) suomessa vielä ollut maahanmuuttajia nimeksikään (ainoastaan jotain ns venepakolaisia aasiasta ja niitäkin todella todella vähän) joten en usko että tuosta aiheesta on silloin biisiä tehty.

• MrJuha82outolintu

Olliki osannu tehä urallaan hyviä biisejä kuten tossa Appendix-yhtyeessä ja myöhemmin Yö-orkassa(Vie mut minne vaan, laulu rakkaudelle, hohto, kuljettaa keväinen tie, hän se on, särkyvää, satelliitit, en rakasta sua enään ja hetki kahden).

• Vandaali

Olli ja Yö on hieman erikoinen kuvio. En oikein ymmärrä läheltä aivan alusta heidän uraansa katselleena, että miten muut miehet silloin jossain vaiheessa potkittiin pois ja Lindholma jäi sinne manselaisten muusikoiden päälliköksi. No ehkä en mieti asiaa enempää,

Mutta Appendix on osa Porilaista Punk-skeneä ja täytynee tunnustaa, että myös tuolla lähes 30-vuoden näytöllä (ei siis YÖ-jäsenillä) melkoinen bändi. Saatanan rajua joskus jopa menee liian kovaksi.

Siitä "Raha ei oo mun valuuttaa" löytyy muutama vuosi sitten Youtubeen laitettu versio jossa "Appendix featuring Jussi Hakulinen" esittävät ko. kappaleen. Täytyy sanoa, että siinä biisissä jopa Hakulinen jää Punk-menossa M.Borgersenin varjoon.

Tsekatkaa itse https://www.youtube.com/watch?v=9hbO56ioEy8 ja verratkaa eri tyylejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1443
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      110
      900
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      741
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      710
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      697
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      25
      665
    8. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      70
      653
    9. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      67
      650
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      647
    Aihe