Elikkä kyselisin sellaista, että kuinka nopeasti olette omaksuneet kohdemaan kielen? Oliko alussa nihkeää ja kestikö pitkään ennen kuin alkoi sujumaan?
Kielen omaksuminen
4
653
Vastaukset
- ja miten osaat sitä ennestään
Ite mietin samaa mut oon ollu yhteydessä tulevan hostini nykyisiin ja entisiin auppareihin ja siellä oli niitä jotka ei osannu sanaakaan saapuessaan mutta sano et sinne vaan, oppii kommunikoimaan nopeemmin ku osais kuvitella... Mä lähen aika optimistisena reissuun, vaikka en kieltä osaakaan kunnolla.Tärkeintä varmaan on et uskaltaa käyttää sitä vähäänkin taitoo mitä on:)
- näin on!
Saksaan mennessäni en osannut kieltä, en ollut koskaan lukenut, enkä ole kielissä hyvä, siis oikee puupää. Halu oli kuitenkin kova! Ennen lähtöä ostin pienen kirjasen "Saksaa matkailijoille" (löytyy monilla eri kielillä) tai sinne päin. Siitä löytyy pieni osio kielioppia ja perussanastoo niin keittiöön kuin kaupungillekin, hyödyllisiä kysymyksiä ja vastauksia. Sitä opiskelin itse, kun ei kielikurssia löytynyt heti. Minulla oli siellä mukana muutama peli kuten Unot, jonka lapsetkin tunsivat. Siinä sitten oppi nopeasti värit, numeroita ja fraasit peliin. Kun oppii joitain sanoja niin niitä käyttää sen mukaan. Itse tein töitä, että opin kieltä. Kaverini lähetti myös vanhan ekan saksan kirjansa, josta kappeleita suomensin ja opettelin sanoastoa.
Noin puolen vuoden jälkeen pystyin saksaks puhumaan jokapäiväisiä asioita hitaasti, mutta kuitenkin. Perheen äiti rupesi puhumaan myös minulle suhteellisen aikasin saksaa, jos en ymmäsrtänyt niin sitten enkuks. Kun sanastoa oli tullut sen verran, että lauseita pystyi tekemään (mulla ei ollut hajuukaan kieliopista, sanoja vaan pötkyyn) niin puhuin niin paljon saksaa kun osasin ja loput enkuks. Siitä se lähti! Moni oppii kielen varmaan paljon nopeemminkin kuin minä, mutta olen ylpeä miten olen saksan oppinut siitä lähtökohdasta mikä mulla oli ja millanen kielipää mulla on.
Kuuntele mitä muut puhuu, katso lasten kanssa lastenohjelmia, joissa on helppoa kieltä. Kysy aktiivisesti mikä jonkin on paikallisella kielellä tai miten joku asia sanotaan. Pyydä korjaamaan virheitä.
- THINK!
Mulla oli tosi huono enkku mennessäni Lontooseen aupparoimaan. Osallistuin kuitenkin kielikurssille ja opettaja tokaisi meille heti niinkin simppelin neuvon kuin: Learn to think in english! Niin se vain on, oppikaa ajattelemaan kohdemaan kielellä ja kummasti helpottaa. Olihan se aluksi uuvuttavaa ottaa englanninkielinen sanoma vastaan, kääntää se mielessään suomeksi ja sit miettiä vastaus enkuksi jne..
- ------
se on paras neuvo minkä oon saanu kieliin liittyen. kun opettelee ajatteleen esim enkuks ni puhuminen on paljon helpompaa. Kääntäminen tapahtuu muuten suoraa suomesta englanniks, esim. hän on sanonut kääntyy helposti he is said, mikä on tietenkin väärin:)toi oli vaan sit esimerkki, kyllä moni kääntää ton oikein, mut samaan tapaan:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265