Uskottomuus on..

aikuinenmiespk

kovin vaikea asia, varsinkin kun siihen voi joutua monesta eri syystä. Mietin tuossa taas vaiheeksi näitä asioita kun luin tuossa muiden kirjoituksia. Nuoret kovin tuomitsevat, ja onhan niitä aikuisikin jotka niin tekevät. Joskus vain elämäntilanne on sellainen että kaikki siihen ajautuu, vaikka eihän se niin saisi mennä. Pitäisi osata puhua ja keskustella kotona...yms..yms. No, aina se ei vain auta, ja sitten asiat saattavat mennä johonkin suuntaan joka vie sitten hiukan kaidalle tielle.

Joo, itse kaiken kokenut kaiken ja eihän siitä ihan hyvä mieli jäännyt.

Mut mut, kaikille tsemppii jotka aiheen kanssa painivat, ei ole helppoa tulla petetyksi mutta yleensä siihen liittyy jo jotain muuta ennen sitä, tai niin minusta.

33

2048

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö 35

varmaan olet ihan oikeassa.
      Ihmiset on aina etsimässä syytä muista,
      itsensä on niin vaikea nähdä.
      Välimatka puuttuu.
      Omaa napaa tuijotetaan silmät kierossa.

• aikuinenmiespk

että osittain olen oikeassa.

t.ap.mies39

• ...kukaan ajaudu.

Tyypillinen vastuunpakoilijan tekosyy. Oman valinnan seuraus se on. Aina.

• Naikkonen vapaana

täällä ei voi, et sinäkään, puhua muiden puolesta.
        Elä omaa elämääsi ja kirjota viisauksistas
        vaikka kirja.
        Jokainen ihminen elää erilaisissa tilanteissa
        ja paikoissa.
        Vaikka luulet ei ole mitään yhtä
        ja ainoaa totuutta.
        Pelkästään muita syyttelemällä
        korotat itses muita ns. fiksummaksi.
        Totuus on kuitenkin ettei sitä kaikki edes
        sun fiksuuttasi huomaa.

• ...marjat.
        Naikkonen vapaana kirjoitti:

vaikka kirja.
        ja paikoissa.
        ja ainoaa totuutta.
        sun fiksuuttasi huomaa.

Syöpään sairastuminen on tapahtuma. Niin voi käydä vaikka miten järkkäisi elämäntapansa. Pettäminen on teko. Se on aina oman valinnan seuraus. Pikkulapset ja holhouksen alaiset eivät ole vastuussa valinnoistaan.

En minä pidä itseäni muita fiksumpana. Jos sinä pidät minua itseäsi fiksumpana niin omapa on asiasi. Ei sinun tarvitse, mutta kenties sinulla on syysi.

• Naikkonen vapaana

vaikka kirja.
        ja paikoissa.
        ja ainoaa totuutta.
        sun fiksuuttasi huomaa.

perusteella, muutahan en sinusta tiedä,
        en ihan kovin fiksuna pidä.
        Älä piilottele sitä älyäs jos sellasta on.
        Itse kysyit.
        Ja pikkulapset ei sekoita kenenkään
        parisuhteita.
        Jos aviossa oleva etsii muuta seuraa
        se on hänen oma valinta, ei sen sattumalta
        samalla seudulla kulkevan vapaan ihmisen.
        Siis suhteisiin voi ajautua.

• ...no...

Itse kysyit.
        parisuhteita.

...onhan sitä ihmisiä, jotka ovat vietävissä miten päin vain.

Vaan eihän se 'vapaa' osapuoli olekaan ketään pettämässa, vaikka kenties osoittakin keskinkertaista kehnompaa harkintaa.

Pettäjä taas toimii täysin vastoin parempaa tietoaan, vaikka olisi miten 'ajautunut'. Vaikea päättää, ovatko yritykset selitellä sellaista enemmän säälittäviä vaiko halveksittavia.

• aikuinenmiespk

keksit tuon "vastuunpakoilijan tekosyyn" tähän hätään. No, voin kertoa ettei vastuuta ole pakoiltu milläänlailla.
        Toki ainahan uskottomuus on oman valinnan seuraus, mutta miksi siihen on jouduttu..syitä voi olla monia.

Mutta näin, eli jotain piti sanoa...kuten sinun :)

• ...tietysti..
        aikuinenmiespk kirjoitti:

keksit tuon "vastuunpakoilijan tekosyyn" tähän hätään. No, voin kertoa ettei vastuuta ole pakoiltu milläänlailla.
        Toki ainahan uskottomuus on oman valinnan seuraus, mutta miksi siihen on jouduttu..syitä voi olla monia.

...selityksiä etkä syitä, vai mitä.

Selitykset tietysti ovat niinkuin perslävet, jokaisella on sellainen. Ja se oma tuoksuu ruusuille ja metsämansikoille, mutta muilla on vähän niin ja näin.

Syyt ovatkin sitten vähän harvemmassa. Jos se elämä suhteessa on niin ankeaa, niin joka taloon on jätetty aukko seinään sitä varten, että siitä pääsee ulos. Saattaahan sekin olla aika brutaali ratkaisu, mutta ainakin reilumpi kaikille. Pettäminenhän on sitä että paskat sitä kumppanistaan välittää tai edes kunnioittaa. Toisaalta hänestä voi kuitenkin vielä hyötyä, joten irroittautuminenkaan ei oikein käy.

• aikuinenmiespk
        ...tietysti.. kirjoitti:

...selityksiä etkä syitä, vai mitä.

Selitykset tietysti ovat niinkuin perslävet, jokaisella on sellainen. Ja se oma tuoksuu ruusuille ja metsämansikoille, mutta muilla on vähän niin ja näin.

Syyt ovatkin sitten vähän harvemmassa. Jos se elämä suhteessa on niin ankeaa, niin joka taloon on jätetty aukko seinään sitä varten, että siitä pääsee ulos. Saattaahan sekin olla aika brutaali ratkaisu, mutta ainakin reilumpi kaikille. Pettäminenhän on sitä että paskat sitä kumppanistaan välittää tai edes kunnioittaa. Toisaalta hänestä voi kuitenkin vielä hyötyä, joten irroittautuminenkaan ei oikein käy.

niitähän ne, josta herää kysymys.. miksi sinä olet näitä palstoja sitten lukemassa, kerroppas oma tarinasi.

• ...kun...

niitähän ne, josta herää kysymys.. miksi sinä olet näitä palstoja sitten lukemassa, kerroppas oma tarinasi.

...kerrot nimesi, osoitteesi, työpaikkasi ja kengännumerosi. Tietääkseni ei ole mitään rajoitusta, miksen voisi lukea ja kirjoitella tällä palstalla.

• Voi hyvänen aika sentään

Itse kysyit.
        parisuhteita.

Kaikkea sitä kuulee kun vanhaks elää.
        Ihan kun ihminen leijuisi jonkun pöksyihin ja sanoo jälkikäteen etten mä sille mitään voinut. Tuuli kuljetti enkä voinut muuta!?!?

Tää on hyvä!
        Sattumalta samalla seudulla kulkeva vapaa ihminen ei ole syyllinen eikä osallinen koko tapahtumaan!
        Taitaa taivaalla olla kohta hemmetisti ruuhkaa kun nää pettäjät ja kakkoset "ajautuu" leijuen suhteisiinsa. Hoi hoi! Sulla varmaan humisee korvien välissä vaikka ei ulkona tuuliskaan.

• aikuinenmiespk
        ...kun... kirjoitti:

...kerrot nimesi, osoitteesi, työpaikkasi ja kengännumerosi. Tietääkseni ei ole mitään rajoitusta, miksen voisi lukea ja kirjoitella tällä palstalla.

no ei tainut tulla kauppoja.. näin yllätyksellinen se elämä on ;)

• Tässä lista

Kylmä kumppani kotona....miksi? Ei kai se aina ole ollut?

Liikaa kotitöitä? Pieniä lapsia? liian vähän yhteistä aikaa? Omaa aikaa?
        Turhautuneisuus? Työt? Työt? Reissutyöt?

Huomionpuute? Riittämättömyyden tunne? Ikäkriisi?
        Hellyydenpuute? Romantiikanpuute?
        Väsymys?
        Kumppanin muuttuminen vastenmieliseksi? Ehkä raskaus? Masennus? ym ym

ELI ARKI ja sen seuraukset...kuka sitä kestää?

Minkä syyn sinä valitsit?

• aikuinenmiespk
        Tässä lista kirjoitti:

Kylmä kumppani kotona....miksi? Ei kai se aina ole ollut?

Liikaa kotitöitä? Pieniä lapsia? liian vähän yhteistä aikaa? Omaa aikaa?
        Turhautuneisuus? Työt? Työt? Reissutyöt?

Huomionpuute? Riittämättömyyden tunne? Ikäkriisi?
        Hellyydenpuute? Romantiikanpuute?
        Väsymys?
        Kumppanin muuttuminen vastenmieliseksi? Ehkä raskaus? Masennus? ym ym

ELI ARKI ja sen seuraukset...kuka sitä kestää?

Minkä syyn sinä valitsit?

on kaiken kattava. En nyt tässä rupea avautumaan sen kummemmin. Mutta voisin jutella tästä aiheesta vaikka miten paljon koska vain, koska kokemusta tästä listasta on ja paljon. Ja voin kertoa että tuota kun lukee voisi kuvitella että naiselta nuo aina vain puuttuu, mutta ei ei, olisikohan kukaan koskaan ajatellut että mieheltäkin voi nuo puuttua. Mutta tästä enemmän sähköpostilla jos joku haluaa jutella.

• pahasti pettynyt

Niin meidänkin perheen isä AJAUTUI tilanteeseen pikku hiljaa. Missä oli hänenkin vastuuntuntonsa silloin? Olisi puhunut ja kertonut pahasta olostaan eikä hakenut heti lohtua toisaalta. Olen sitä mieltä, että hän halusikin pois, ehkä jo pitemmän aikaa, ei tuollaiseen vain ajauduta.

• aikuinenmiespk

tarkoitinkin, ei sitä pelkästään tilanteeseen ajauduta. Jokinhan silloin on jo pielessä. Esim. me puhuimme asiasta, mutta mikään ei auttanut.. ja sitten mulle vaan riitti.

Mutta jos ei puhuta mitään..ei tietenkään hyvä asia

• Naikkonen vapaana

tarkoitinkin, ei sitä pelkästään tilanteeseen ajauduta. Jokinhan silloin on jo pielessä. Esim. me puhuimme asiasta, mutta mikään ei auttanut.. ja sitten mulle vaan riitti.

Mutta jos ei puhuta mitään..ei tietenkään hyvä asia

on syvä tunne siinä kun inhon ja
        halveksunnan tunnekkin.
        Hallitsetko inhoasi?
        Ja sitä suurta halveksuntaa?
        Lopeta sitten muita ihmisiä halveksimasta jos sen voi vaan noin helposti ja omasta tahdosta
        päättää.

• aikuinenmiespk

on syvä tunne siinä kun inhon ja
        halveksunnan tunnekkin.
        Hallitsetko inhoasi?
        Ja sitä suurta halveksuntaa?
        Lopeta sitten muita ihmisiä halveksimasta jos sen voi vaan noin helposti ja omasta tahdosta
        päättää.

hiukan tipahdin. Mitähän sä oikein tarkoitat?
        Kuka täällä on halveksinut, kysynpä nyt kuitenkin kun ei taas ymmärrä.

• Naikkonen vapaana

hiukan tipahdin. Mitähän sä oikein tarkoitat?
        Kuka täällä on halveksinut, kysynpä nyt kuitenkin kun ei taas ymmärrä.

mun edellinen viesti putosi eri kohtaan kun oli tarkotus. Pyydän anteeksi.

• Hater

mun edellinen viesti putosi eri kohtaan kun oli tarkotus. Pyydän anteeksi.

Vaikka voisikin tuosta noin vaan hallita oman inhonsa ja vihansa, niin miksi pitäisi lopettaa halveksuminen? Pettäminen on halveksuttavaa. Sen verran vakava asia pettäminen on, ettei sitä saa sivuuttaa vain olankohautuksella.
        Ja tottahan se on, ettei suhteisiin vain "ajauduta". Syitä pettämiseen on lukuisia, mutta en keksi mitään, mikä muuttaisi ihmisen tahdottomaksi zombiksi. Toi "ajautuminen" oli kyl hyvä! Mun mielestä toi ajautuminenkin kuulostaa enemmänkin omien päätösten yhteensummaukselta: Olen vihainen vaimolleni, joten päätän mennä ulos, näen kauniin naisen kävelemässä kadun toisella puolella ja päätän mennä juttusille jne.

• tyttö 35
        Hater kirjoitti:

Vaikka voisikin tuosta noin vaan hallita oman inhonsa ja vihansa, niin miksi pitäisi lopettaa halveksuminen? Pettäminen on halveksuttavaa. Sen verran vakava asia pettäminen on, ettei sitä saa sivuuttaa vain olankohautuksella.
        Ja tottahan se on, ettei suhteisiin vain "ajauduta". Syitä pettämiseen on lukuisia, mutta en keksi mitään, mikä muuttaisi ihmisen tahdottomaksi zombiksi. Toi "ajautuminen" oli kyl hyvä! Mun mielestä toi ajautuminenkin kuulostaa enemmänkin omien päätösten yhteensummaukselta: Olen vihainen vaimolleni, joten päätän mennä ulos, näen kauniin naisen kävelemässä kadun toisella puolella ja päätän mennä juttusille jne.

Juttelemasta muillekkin naisille kun omalle vaimolle, vaikkapa sille tien toisellapuolella kuijalle.
        Itsellä on takana suhde jossa kaikkea joutui
        varomaan koska mitä vaan vilkaisin tai juttelin jollekin tiellä suuntaa kysyvälle, aiheutti suursodan mieheni kanssa.
        Nyt olen päättänyt ettei kyllä ikinä minun elämään 'ajaudu' miestä joka kontroloi kenelle puhun tai hymyilen.
        En inhoa exää ekä vihaakaan oikein ketään.

• Hater
        tyttö 35 kirjoitti:

Juttelemasta muillekkin naisille kun omalle vaimolle, vaikkapa sille tien toisellapuolella kuijalle.
        Itsellä on takana suhde jossa kaikkea joutui
        varomaan koska mitä vaan vilkaisin tai juttelin jollekin tiellä suuntaa kysyvälle, aiheutti suursodan mieheni kanssa.
        Nyt olen päättänyt ettei kyllä ikinä minun elämään 'ajaudu' miestä joka kontroloi kenelle puhun tai hymyilen.
        En inhoa exää ekä vihaakaan oikein ketään.

Ei mikään estäkään juttelemasta sille toiselle naiselle, mutta se on silti oma päätös näin tehdä.
        Toivon mukaan löydät jonkun hieman vähemmän mustasukkaisen miehen =)

Hyvää jatkoa

• tiina*
        Hater kirjoitti:

itseään, jos halveksii muita. Näin se menee...

Totta voi olla ettei suhteisiin ajauduta, vaan ne aloitetaan vaiston varassa: Koska omassa suhteessa on jotain olennaista pielessä.

Toisaalta vakisuhteetkin perustuvat melko usein ajautumiseen. Halveksitko niitäkin? Ai mutta ethän voikaan tietää muiden ihmisten suhteiden historiaa....

• tiina*

"yleensä siihen liittyy jo jotain muuta ennen sitä"

Juuri tässä on pointti koko uskottomuudessa. Joskus se "jo jotain muuta" on lievää ja sen yli päästään. Joskus taas ei. Oikeastaan uskottomuudella ei ole mitään tekemistä "jo jotain muuta" kanssa. Se toimii ainoastaan välittäjänä siitä, että jotain ei ole kohdallaan.

• Hater

Mulle on siis ihan sama miten näihin salasuhteisiin ollaan päädytty. Tiedän, että se yleensä alkaa siitä, että omassa suhteessa on jotain pielessä. On ihan sama, minkälainen historia suhteella on, mutta puollan tässä nyt sitä psykologista seikkaa, että ihminen on tietoinen olento joka tekee tietoisia valintoja.

• tiina*
        Hater kirjoitti:

Mulle on siis ihan sama miten näihin salasuhteisiin ollaan päädytty. Tiedän, että se yleensä alkaa siitä, että omassa suhteessa on jotain pielessä. On ihan sama, minkälainen historia suhteella on, mutta puollan tässä nyt sitä psykologista seikkaa, että ihminen on tietoinen olento joka tekee tietoisia valintoja.

sinulle on se ja sama miten salasuhteisiin on päädytty, millainen historia parisuhteella on, ym. ym. Vain halveksiminen ja tuomitseminen on sinulle tärkeää!

• aikoinaan tehtyä
        Hater kirjoitti:

Itse ainakin myönnän, että tein aikoinaan ihan isse päätöksen siitä, että olen kakkosena.

Mutta ilman "apua" se ei olisi tullut kysymykseenkään, miehen aktiivisuudella oli siinä suuri merkitys. Eläköön kännykät ja netti, oliskohan noilla vaikutusta pettämisen lisääntymiseen ja avioeroihin?

Mies oli ihan rikki huonon avioliittonsa takia, kun hänet tapasin.

Jouduin tekemään päätöksen moraalin ja rakkauden väliltä. Ja niinhän sitä sanotaan, että rakkaus voittaa kaiken, sen voima on niin suuri.

Siispä kyllä oma päätös, mutta kenekään välejä ei voinut enää rikkoa, ne olivat jo rikki.

• Mies ja vaimo
        aikoinaan tehtyä kirjoitti:

Itse ainakin myönnän, että tein aikoinaan ihan isse päätöksen siitä, että olen kakkosena.

Mutta ilman "apua" se ei olisi tullut kysymykseenkään, miehen aktiivisuudella oli siinä suuri merkitys. Eläköön kännykät ja netti, oliskohan noilla vaikutusta pettämisen lisääntymiseen ja avioeroihin?

Mies oli ihan rikki huonon avioliittonsa takia, kun hänet tapasin.

Jouduin tekemään päätöksen moraalin ja rakkauden väliltä. Ja niinhän sitä sanotaan, että rakkaus voittaa kaiken, sen voima on niin suuri.

Siispä kyllä oma päätös, mutta kenekään välejä ei voinut enää rikkoa, ne olivat jo rikki.

todellakin se on vaikeaa myöntää
        yleensä ihmisten että vaikka teet juuriniin
        kun oma äitikin ei se riitä.
        Ei ehkä huomannut ettei sillä iskällä
        todellisuudessa mitään onnellista
        elämä ollut. Tekihän äiti ne kaikki mitä
        naisen töihin kuulukin tehdä
        mutta ei ne mitään onnellista elämää
        viettänyt.
        Nykyään vaan on odotukset korkeemmalla.
        Ei edes riitä vaan pimeessä peiton alla
        painiminen pitää olla muutakin.
        Kun nykyvaimot uskoo ettei mies ja perhe tarvitse
        muutakun sen että on koti siisti ja
        ruokaa pöydässä, se todellisuus on raju kun yhtäkkiä
        mies etsiikin enemmän muualta.
        Tai vaimo etsii.
        Aviosuhde tarvii paljon vaivannäkemistä
        kummaltakin. Ei riitä että makstaan vuokra puoliksi.
        Siinä tulee näitä rikkinäisiä ihmisiä
        jotka harhailee etsimässä lämpöä ja ymmärrystä
        kodin ulkopuolelta.

• aikuinenmiespk

höpötät, jos näin saa sanoa. Tosin, tuota nimenomaan jo tarkoitin kyllä. Voisin kyllä silti väittää että uskottomuudet selitellään ja perustellaan monesti sillä "muulla"

• ...................

Mutta itse en usko tuohon "kaikki pettää"-väittämään.

• Mies vai sika

Kaikki ei tosiaan petä jos ei sitten taas lasketa
        päiväuniakin pettämiseksi.
        Ja yksinkertasesti kaikilla ei ole sellaseen rohkeuttakaan, eikä tilaisuutta.
        Kaikilla ei sitten ole tarvettakaan.
        Mutta jos kaikki natsaa ja rohkeus ja tarve on ja joku tykyttää lähes 100 prosenttisesti jokanen huolii.

• aikuinenmiespk

olla viestisi tarkoitettu jonkin muun kommentiksi. Kun itse en tuota "kaikki pettää" lausetta ole kirjoittanut, enkä edes sitä mieltä ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe