Olen seurustellut poikaystäväni kanssa pian kolmisen vuotta. Nämä vuodet ovat olleet täynnä ylä- ja alamäkiä, olimme muun muassa erossa yli puoli vuotta viime talven aikana. Palasimme kuitenkin keväällä yhteen, sillä poikaystäväni sai minut vakuutettua siitä, että hän on "muuttunut" ja valmis tekemään kaikkensa suhteemme eteen.
No, näinhän nyt ei sitten aivan ollutkaan.
En voi syyttää siitä poikaystävääni. Hän on juro mies, jonka mielestä liialliset hömpötykset, kohteliaisuudet ja (häntä suoraan lainatakseni) 'lässyttäminen naiselle' eivät ole tosimiehen hommia. Hän vetoaa usein myös siihen, että 'tämä on sitä arkea; tavallista, tylsää ja ankeaakin'.
Itse olen sitä mieltä, että myös arki voi olla hauskaa ja mukavaa! Toki tietyt asiat muuttuvat rutiineiksi, siltä ei voi välttyä eikä mielestäni tarvitsekaan, sillä rutiinit luovat turvallisuuden ja pysyvyyden tunnetta. Ongelma lieneekin enemmän se, etten koe saavani tästä suhteesta niitä asioita, mitä kipeimmin suhteessa kaipaisin: läheisyyttä (sekä henkistä että fyysistä), kunnioitusta, huolenpitoa (hieman voimakas ilmaisu, mutta en keksinyt muutakaan; olen 24-vuotias itsenäinen nainen eli en tarkoita huolenpidolla tarvitsevani toista hoitamaan raha-asioitani/kaikkia sosiaalisia tarpeitani, vaan enemmänkin miehen kumppanina naiselleen tarjoamaa "turvaa").
Seksi toimii loistavasti ja sitä meillä on usein. Muu fyysinen läheisyys on lähinnä sohvalla vierekkäin istumista. Kolmen vuoden aikana poikaystäväni on kerran tai kaksi vetänyt minut lähelleen / kainaloon tv:n katselun merkeissä. Olen yrittänyt kertoa hänelle, että kaipaan fyysistä ja henkistä huomioimista, sanon usein leikilläni kärsiväni kroonisesta halipulasta, vaikka ongelma on isompi; sieluni HUUTAA toisen ihmisen kosketusta, lämpöä ja tunnetta. Ei, seksi ei tähän auta, se on todettu, mutta seksinnälkäisyytenikin on mitä luultavammin seurausta tästä kaiken muun läheisyyden vähäisyydestä.
Poikaystäväni selittää olevansa erilainen; hän ei välitä halailusta tai toisen kainaloon käpertymisestä lainkaan. Hän tuskastuu jo pelkästä ajatuksesta. Hänen mielestään jo lahjojen ostaminen minulle (jopa syntymäpäivinä, jouluna ja ystävänpäivänä) on tekopyhää ja osoittaa, että mies yrittää 'mielistellä'.
KAIPAAN sitä, että minua pidetään hyvänä, mutta poikaystäväni ei tätä ymmärrä. Haluaisinkin tietää, missä määrin muut naiset kokevat tätä parisuhteissaan / kokevatko lainkaan. Aiemmin seurustelin nelisen vuotta eri pojan kanssa, jonka kanssa olimme erittäin läheisiä ja päivittäiset halit/suukot/hellyydenosoitukset/kauniit sanat kuuluivat yhteiseloomme vahvasti.
Huomaan olevani onneton ja seuraavani muita miehiä 'sillä silmällä'. Harmikseni huomaan ymmärtäväni naisia, jotka erehtyvät pettämään miehiään (enkä tarkoita tällä vain seksiä) tutustumalla uusiin ihmisiin ja haaveilemaan elämästä toisenlaisen miehen kanssa. Jos otan asian puheeksi poikaystäväni kanssa, hän saman tien väittää minun yrittävän muuttaa häntä. Sitä en kuitenkaan halua, pidän hänestä sellaisena kuin hän on ja olen oppinut hillitsemään halipulaani, mutta toivoisin hänen ymmärtävän, että tarvitsen jotain enemmän.
Juro mies
6
3024
Vastaukset
- Sulla
Väärä mies yksinkertaisesti. Mielestäni sinä ansaitset miehen joka täyttää halipulasi ja antaa huomiota muutenkin. Samalla voisi sanoa että miehesi ansaitsisi naisen, joka ei halua päästää lähelleen eikä halua huomiotakaan. Lahjoista puhumattakaan. Luulen että löytyy ihmisiä teidän molempien tarpeisiin.
Ole sinä se nainen joka olet ja ota sulle sopiva mies. Antaa sen miehesi olla se "tosimies" niinkuin hän itse on kuvaillut. Meitä on erilaisia, on niitä miehiäkin jotka haluavat läheisyyttä muutenkin kun seksin merkeissä. Jos poikaystäväsi ei halua lähellesi, ei halua helliä sua eikä ostella lahjoja yms niin kysypä häneltä että mitä varten hän on suhteessa? Mitä hän suhteesta hakee jos ei läheistä rakkautta?
Noi läheisyyden kaipuut yms asiat on niitä asioita joista en ikinä suostuisi suhteessa jäämään vajaaksi sillä sitä varten minä suhteessa olisin että saisin rakastaa ja tuntisin olevani rakastettu ja läheisyys on iso osa sitä, Seksi ei sitä yksin kata millään ilveellä. - mies.............
Ihan kuin minä.
Ei mies muutu, jos ei kelpaa, etsi itsellesi se unelmiesi prinssi.
Mutta älä odota miehen muuttuvan. - Eli täällä sama tilanne.
Olen myös 24-vuotias nainen ja aivan samanlaisessa tilanteessa kanssasi! On jollainlailla helpottavaa tietää, etten ole ihan sekaisin päästäni, läheisriippuvainen tai muuten vain hullu, vaan meitä on muitakin, jotka tällaisessa suhteessa elää. Ehkä vain olen aiemmissa suhteissani tottunut läheisyyteen ja lämpöön... Nykyiselle miehelleni ne eivät tule niin helposti, ja hän kokee hellyyden ja läheisyyden, leikkisyyden ja koskettelun vähän "turhaksi".
Seksi meilläkin sujuu ihan mukavasti, ja siinä nyt pääsee sentään lähelle.
Tsemppiä sinulle halipulassasi, sisko!- aikaisemmin
suhteessa, jossa halit/pusut olivat "kiellettyjä" ja se tuntui todella pahalle ja otti itsetuntoonkin. Muitakin ongelmia ilmeni, joten onneksi se suhde kaatui.Jotkut ihmiset vain ovat sellaisia, ettei läheisyys kiinnosta. Tuskin se kumppanista on kiinni.Mutta jos ei itse ole tyytyväinen, kannattaa pohtia mikä itselle olisi parasta ja olla ihan rehellinen itselleen. Kukaan toinen ihminen ei voi tehdä toista loppupeleissä onnelliseksi. Jos on suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole tyytyväinen, on vastuu silloin tyytymättömällä ihmisellä ja valinnoista jääkö suhteeseen vai ei. Toista ei voi muuttaa, joten tyytyväisyys ja onnellisuus on omissa käsissä.
- angelofheaven
Minä en voisi elää parisuhteessa, jossa ei olisi hellyyttä, läheisyyttä, huomionosoituksia, muistamista...
Olen nyt seurustellut siippani kanssa 1v ja 3kk. Olimme tunteneet 4 vuotta ennen kuin aloimme seurustella.
n. 4kk:n päästä seurustelun alkamisesta muutimme yhteen, ja siitä 7kk:n päästä menimme kihloihin.
Siippani on oppinut (mitä tutummiksi ollaan tultu) osoittamaan oma-aloitteisesti hellyyttä; suukoin, kosketuksin, kainaloon vetämisin =)
Keskustelimme asiasta ensin. Kerrottiin, mikä tuntuu mukavalta, mikä olisi kivaa jne jne..
Minustakin voi ulkopuoliset saaha sen kuvan, että haistatan pitkät hellyydelle, romantiikalle jne jne, koska omaan aika ronskin huumorintajun näissäkin sänkyasioissa yms =D
Siksipä tuo siippanikin luuli, etten välitä hellyydestä, kosketuksista, romantiikasta yms ennen kuin hieman valotin hänelle asiaa..
Mikään ei ole ihanampaa kuin se, kun oma kulta yllättää nurkan takaa, ja suikkaa poskelle suukon ja hymyilee niin että on lähteä kintut alta =)
Eli sinä et todellakaan vaadi siipaltasi liikaa.
Joittenkin miesten luonteeseen ja tyyliin vaan ei tunnu sopivan tuo hellyys ja sen osoittaminen (huomattu on aiemmissa tuttavuuksissa)
Kuunteleeko siippasi yhtään, jos yrität puhua asiasta?
Jos ei, en tiedä mitä enää voit tehdä.
Sinun ei kuitenkaan tarvitse tyytyä elämään suhteessa, joka on sinun mielestäsi "kylmä" tuon hellyyden ja kainaloon käpertymisen saralla..
Toivon, että kaikki järjestyy!
Hyvää kesän jatkoa sinulle! - KJH,.
Miksi sitten lopetitte suhteen, jos se edellinen neljän vuoden poikaystävä oli niin paljon ihanampi? Voithan sä tarjota hälle ystävyyttä, jos tämä tilanne ei tästä mihinkään suuntaan muutu. Älä pettämään mene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932119Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671557YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741339Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2391224- 731180
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511051Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2531016Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51926Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88901