Turkkilaiset miehet...

suominainennnn

No niin, kertokaahan rakkaat siskot. Miten hitossa kestätte niitä turkkilaisia miehiänne?

Itse olen seurustellut parisen kuukautta erään komistuksen kanssa enkä halua erota, mutta järkihän tässä lähtee. Olisi kiva kuulla kamalimpia ja ihanimpia kokemuksianne. Miten olette sopeutuneet? Onko mies muka kaiken tämän arvoista? Joskus tuntuu, että pitää luopua koko persoonallisuudestani hänen takiaan. Käskytystä ja jatkuvia kieltoja...

Kauhean vaikea tilanne. Olen ollut ikisinkku ja feministikin. Yhtäkkiä minun muka pitäisi tehdä ruokaa, siivota, olla kiltti ja hiljainen. En saa edes suuttua mistään. Jos en tapa miestäni kohta, tapan varmaan itseni. Rakkaus on sairaus. Mietin koko ajan hänen jättämistään, vaikka poikaystäväni on aivan ihana tapaus muuten... Kulttuurierot (käsitykset miehen ja naisen rooleista) vain tuntuvat käyvän voimille.

Varsinkin te pitkään seurustelleet/naimisissa olevat, miten olette päässeet siihen, missä olette nyt? Haluaisin ihan tosissani olla tämän miehen kanssa vaikka loppuelämäni.

154

21659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hairahtunut

      Niin, pitkä tarina ja itselläni on kumminkin jo kohta pari vuotta yhdessä oloa ja sinun kirjoitus oli aivan tuttua juttua melkein kuin olisin itse sen kirjoittanut.

    • ei ole

      Minulla ei kyllä ole tuoillaisia kokemuksia. Olemme olleet yhdessä reilun vuoden, enkä ole millään muotoa kokenut että hän haluaisi muuttaa persoonallisuuttani tms. Hän hyväksyy minut juuri tällaisena. Suutun kun suututtaa, mitä kyllä tapahtuu äärimmäisen harvoin. Ruokaa laitamme yhdessä, tai sitten se kumpi kerkiää. Sama on siivouksen kanssa. Ruoka- ym hankinnat tekee se, joka kerkiää tai jolla sattuu olemaan rahaa mukana.
      Minä olen onnellinen turkkilaisen miehenikanssa. Se täytyy sanoa.

      • n--

        Se kai vaan on niin, että toiset sopivat toisilleen ja toiset eivät. Hyvuä hetkiä on varmasti kaikilla kuin myös huonoja.


    • ristiriitaisissa

      tunnelmissa.
      Kerrot miehen kohtelevan sinua kuin koiraa, mutta haluat silti olla loppuelämäsi hänen kanssaan.
      Olet varmaan masokisti ja saat kicksejä siitä, että mies nujertaa sinut.

      • suominainennn

        Ei hän kohtele minua "kuin koiraa" vaan on erittäin hellä ja mukava ihminen. Hänellä vain on sellainen kyseenalaistamaton käsitys, että nainen hoitaa kodin ja miehensä. Koen vaikeaksi sopeutua vanhanaikaiseksi kokemiini rooleihin. Ei minua aina huvittaisi totella häntä, tehdä mieliksi tai muuttua juuri hänen haluamakseen naiseksi. Olen itsenäinen, älykäs ja vahvan persoonan omaava ihminen! Voin tehdä komromisseja, koska ne kuuluvat parisuhteeseen mutta tuntuu välillä siltä, että olen ainoa tässä suhteessa, joka tekee myönnytyksiä. Miksi turkkilaiset miehet ovat niin itsepäisiä, ylpeitä, vaativia ja ankaria?!


      • parin kuukauden
        suominainennn kirjoitti:

        Ei hän kohtele minua "kuin koiraa" vaan on erittäin hellä ja mukava ihminen. Hänellä vain on sellainen kyseenalaistamaton käsitys, että nainen hoitaa kodin ja miehensä. Koen vaikeaksi sopeutua vanhanaikaiseksi kokemiini rooleihin. Ei minua aina huvittaisi totella häntä, tehdä mieliksi tai muuttua juuri hänen haluamakseen naiseksi. Olen itsenäinen, älykäs ja vahvan persoonan omaava ihminen! Voin tehdä komromisseja, koska ne kuuluvat parisuhteeseen mutta tuntuu välillä siltä, että olen ainoa tässä suhteessa, joka tekee myönnytyksiä. Miksi turkkilaiset miehet ovat niin itsepäisiä, ylpeitä, vaativia ja ankaria?!

        seurustelun jälkeen olet jo noin sekaisin omista tunteistasi?????
        Suosittelisin joko eroamaan tai juttelemaan miehesi kanssa rauhassa ja avoimesti.
        oot aika tossun alla tällä hetkellä..


      • ristiriitaisissa
        suominainennn kirjoitti:

        Ei hän kohtele minua "kuin koiraa" vaan on erittäin hellä ja mukava ihminen. Hänellä vain on sellainen kyseenalaistamaton käsitys, että nainen hoitaa kodin ja miehensä. Koen vaikeaksi sopeutua vanhanaikaiseksi kokemiini rooleihin. Ei minua aina huvittaisi totella häntä, tehdä mieliksi tai muuttua juuri hänen haluamakseen naiseksi. Olen itsenäinen, älykäs ja vahvan persoonan omaava ihminen! Voin tehdä komromisseja, koska ne kuuluvat parisuhteeseen mutta tuntuu välillä siltä, että olen ainoa tässä suhteessa, joka tekee myönnytyksiä. Miksi turkkilaiset miehet ovat niin itsepäisiä, ylpeitä, vaativia ja ankaria?!

        Kerroit juuri koiran elämästä.
        Koiria hellitään ja rapsutellaan olan takaa ja muualtakin, mutta niiltä odotetaan tottelevaisuutta. Niitä käskytetään, ja niiden pitää totella omistajaa ja tehdä hänelle mieliksi.
        Turkkilaiset miehet - tai sinun tapauksessasi toivottavasti mies - on itsepäinen, ylpeä vaativa ja ankara sinua kohtaan siksi, että häntä huvittaa ja hänestä on kiva katsella ja kerskua kavereille, kuinka "itsenäinen, älykäs ja vahvan persoonan omaava suominainen" nuolee hänen varpaitaan, vaikka selän takana hiukan räskyttääkin.
        Äitiään ja omaa turkkieukkoaan hän kyllä tottelee, tai saa tohvelista korville.


      • alentuis
        ristiriitaisissa kirjoitti:

        Kerroit juuri koiran elämästä.
        Koiria hellitään ja rapsutellaan olan takaa ja muualtakin, mutta niiltä odotetaan tottelevaisuutta. Niitä käskytetään, ja niiden pitää totella omistajaa ja tehdä hänelle mieliksi.
        Turkkilaiset miehet - tai sinun tapauksessasi toivottavasti mies - on itsepäinen, ylpeä vaativa ja ankara sinua kohtaan siksi, että häntä huvittaa ja hänestä on kiva katsella ja kerskua kavereille, kuinka "itsenäinen, älykäs ja vahvan persoonan omaava suominainen" nuolee hänen varpaitaan, vaikka selän takana hiukan räskyttääkin.
        Äitiään ja omaa turkkieukkoaan hän kyllä tottelee, tai saa tohvelista korville.

        Jos sulla olis suomalainen mies ,jätä tommonen paskiainen.


      • pettynyt
        ristiriitaisissa kirjoitti:

        Kerroit juuri koiran elämästä.
        Koiria hellitään ja rapsutellaan olan takaa ja muualtakin, mutta niiltä odotetaan tottelevaisuutta. Niitä käskytetään, ja niiden pitää totella omistajaa ja tehdä hänelle mieliksi.
        Turkkilaiset miehet - tai sinun tapauksessasi toivottavasti mies - on itsepäinen, ylpeä vaativa ja ankara sinua kohtaan siksi, että häntä huvittaa ja hänestä on kiva katsella ja kerskua kavereille, kuinka "itsenäinen, älykäs ja vahvan persoonan omaava suominainen" nuolee hänen varpaitaan, vaikka selän takana hiukan räskyttääkin.
        Äitiään ja omaa turkkieukkoaan hän kyllä tottelee, tai saa tohvelista korville.

        Se taitaa oikeastikkin mennä. Itse olen naimisissa turkkilaisen miehen kanssa. Ja olen huomannut, kun olen "kiltisti ja uskon" häntä niin hän on maailman ihanin mies, mutta kun asetun poikkiteloin ni mikään ei suju.


      • tuputuula
        suominainennn kirjoitti:

        Ei hän kohtele minua "kuin koiraa" vaan on erittäin hellä ja mukava ihminen. Hänellä vain on sellainen kyseenalaistamaton käsitys, että nainen hoitaa kodin ja miehensä. Koen vaikeaksi sopeutua vanhanaikaiseksi kokemiini rooleihin. Ei minua aina huvittaisi totella häntä, tehdä mieliksi tai muuttua juuri hänen haluamakseen naiseksi. Olen itsenäinen, älykäs ja vahvan persoonan omaava ihminen! Voin tehdä komromisseja, koska ne kuuluvat parisuhteeseen mutta tuntuu välillä siltä, että olen ainoa tässä suhteessa, joka tekee myönnytyksiä. Miksi turkkilaiset miehet ovat niin itsepäisiä, ylpeitä, vaativia ja ankaria?!

        ..koska niilla on luonnetta ..siita ma just tykkaan..miksi ne ei sais olla just sellasia ei naisen niita tarvitse muuttaa..


      • Anonyymi
        suominainennn kirjoitti:

        Ei hän kohtele minua "kuin koiraa" vaan on erittäin hellä ja mukava ihminen. Hänellä vain on sellainen kyseenalaistamaton käsitys, että nainen hoitaa kodin ja miehensä. Koen vaikeaksi sopeutua vanhanaikaiseksi kokemiini rooleihin. Ei minua aina huvittaisi totella häntä, tehdä mieliksi tai muuttua juuri hänen haluamakseen naiseksi. Olen itsenäinen, älykäs ja vahvan persoonan omaava ihminen! Voin tehdä komromisseja, koska ne kuuluvat parisuhteeseen mutta tuntuu välillä siltä, että olen ainoa tässä suhteessa, joka tekee myönnytyksiä. Miksi turkkilaiset miehet ovat niin itsepäisiä, ylpeitä, vaativia ja ankaria?!

        Ota suomalainen juoppo niin ei tartte valittaa naisen ja miehen rooleista. Toki Suomessahan nainen on mies enemmän kuin mies itse.


      • Anonyymi
        suominainennn kirjoitti:

        Ei hän kohtele minua "kuin koiraa" vaan on erittäin hellä ja mukava ihminen. Hänellä vain on sellainen kyseenalaistamaton käsitys, että nainen hoitaa kodin ja miehensä. Koen vaikeaksi sopeutua vanhanaikaiseksi kokemiini rooleihin. Ei minua aina huvittaisi totella häntä, tehdä mieliksi tai muuttua juuri hänen haluamakseen naiseksi. Olen itsenäinen, älykäs ja vahvan persoonan omaava ihminen! Voin tehdä komromisseja, koska ne kuuluvat parisuhteeseen mutta tuntuu välillä siltä, että olen ainoa tässä suhteessa, joka tekee myönnytyksiä. Miksi turkkilaiset miehet ovat niin itsepäisiä, ylpeitä, vaativia ja ankaria?!

        Onko tämä sitä islamin vaatimaa käytöstä olen kuullut etteivät pysty pakon edessä kun tälläiseen käytökseen omia mielipiteitä ole haitallista kun kulttuuri on eri en hyväksy alistamista komentelua muissa vika siirtävät syyllisyytensä mielellään muihin eivät ole suomalaisen arvojen mukaisia olen nähnyt vierestä


      • Anonyymi
        pettynyt kirjoitti:

        Se taitaa oikeastikkin mennä. Itse olen naimisissa turkkilaisen miehen kanssa. Ja olen huomannut, kun olen "kiltisti ja uskon" häntä niin hän on maailman ihanin mies, mutta kun asetun poikkiteloin ni mikään ei suju.

        Mulla on vaan tapailusuhde turkkilaisen miehen kanssa. Hän haluaa auttaa kyllä myös esim ns miesten työt,jos kodissani jotain korjattavaa ja joka päivä viestitään sekä usrin mainitsee,että jos jotain apua tarvitsen niin pitää kertoa. Ihmetyksen aihetta hänelle on minun raskas työ. Hän asunut Suomessa 15vuotta ,luopunut uskonnostaan,syö sianlihaa,juo joskus alkoholia jne. Mutta en osaa sanoa muuttuuko tämä vakavaksi koskaan. Enkä ole varma haluanko edes mitään vakavaa:) ;) mutta kiltti mies ainakin minua kohtaan ollut tämän mitä tapailtu.


      • Anonyymi

        Ite jo seksisuhteessa tajusin mitä on turkkilaisen tulisuus😀en edes voisi kuvitella asuvani yhdessä.


      • Anonyymi
        pettynyt kirjoitti:

        Se taitaa oikeastikkin mennä. Itse olen naimisissa turkkilaisen miehen kanssa. Ja olen huomannut, kun olen "kiltisti ja uskon" häntä niin hän on maailman ihanin mies, mutta kun asetun poikkiteloin ni mikään ei suju.

        Vpi voi . Onpa ihana avioliitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä sitä islamin vaatimaa käytöstä olen kuullut etteivät pysty pakon edessä kun tälläiseen käytökseen omia mielipiteitä ole haitallista kun kulttuuri on eri en hyväksy alistamista komentelua muissa vika siirtävät syyllisyytensä mielellään muihin eivät ole suomalaisen arvojen mukaisia olen nähnyt vierestä

        Moni eronnut näistä,turvakodin kautta... se siitä hetken huumasta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite jo seksisuhteessa tajusin mitä on turkkilaisen tulisuus😀en edes voisi kuvitella asuvani yhdessä.

        Sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä sitä islamin vaatimaa käytöstä olen kuullut etteivät pysty pakon edessä kun tälläiseen käytökseen omia mielipiteitä ole haitallista kun kulttuuri on eri en hyväksy alistamista komentelua muissa vika siirtävät syyllisyytensä mielellään muihin eivät ole suomalaisen arvojen mukaisia olen nähnyt vierestä

        Islamiin kuuluu naisen alistaminen.


      • Anonyymi
        suominainennn kirjoitti:

        Ei hän kohtele minua "kuin koiraa" vaan on erittäin hellä ja mukava ihminen. Hänellä vain on sellainen kyseenalaistamaton käsitys, että nainen hoitaa kodin ja miehensä. Koen vaikeaksi sopeutua vanhanaikaiseksi kokemiini rooleihin. Ei minua aina huvittaisi totella häntä, tehdä mieliksi tai muuttua juuri hänen haluamakseen naiseksi. Olen itsenäinen, älykäs ja vahvan persoonan omaava ihminen! Voin tehdä komromisseja, koska ne kuuluvat parisuhteeseen mutta tuntuu välillä siltä, että olen ainoa tässä suhteessa, joka tekee myönnytyksiä. Miksi turkkilaiset miehet ovat niin itsepäisiä, ylpeitä, vaativia ja ankaria?!

        Olen ollut toinen nainen jo vuosikymmeniä turkin miehelle. Käyttäytyy hyvin. Ei alista. Juttu luistaa ja muutkin asiat.


      • Anonyymi
        parin kuukauden kirjoitti:

        seurustelun jälkeen olet jo noin sekaisin omista tunteistasi?????
        Suosittelisin joko eroamaan tai juttelemaan miehesi kanssa rauhassa ja avoimesti.
        oot aika tossun alla tällä hetkellä..

        älä jää tossun alle se on menoa vaikeuksiin...


    • Mirandan

      Joskun tapailin turkkilaista miestä jonkun aikaa, useita on ollut ihan vain kavereina. Todella rasittava oli! Alkoi vahtia pukeutumistani, kerran eräänä kesäpäivänä minulla oli pitkä hame ja sää olikin lämpimämpi kuin olin luullut. Harmittelin että minulla on tällainen hame ja muilla minihameet. Siihen mies vastasi, että sehän on vaan hyvä eikä haluaisi minun käyttävän minihametta!

      Mies kommentoi jatkuvasti kaikkea. En osannut tiskata koska käytin liikaa vettä. Koko ajan listasi asioita joita en osaa tehdä oikein ja kerran kehtasi vielä sanoa erittäin hyvin tehdystä ruoastani että se oli syömäkelvotonta. Ja tietysti tosi mustasukkainen ja kontrolloiva, valitti siitä jos en vastaa puhelimeen ja jos taustalla kuului vaikka jonkun kadulla kulkevan miehen ääni, niin heti alkoi kysellä että kenen miehen kanssa olet siellä.

      Raivostuin tuon tyypin kanssa niin perinpohjin etten koskaan muista olleeni niin vihainen. Onhan aivan itsestään selvää ettei tuollaisesta tule mitään, ei suhde kovin montaa päivää kestänytkään. Ainut hyvä puoli on, että ollessani tuon maailman ärsyttävimmän miehen kanssa, en enää sen jälkeen suutu tai ärsyynny melkein mistään. Mikään kun ei ole niin ärsyttävää tuohon verrattuna :)

      • kummallisia

        turkkilaisia te olettekin löytäneet:)


      • on vain luuloja

        Etpä taida tietää turkkilaista yhtään mitään. Vai rajoittuuko tuttavapiirisi niihin outoihin heppuihin?


      • täällämyös..

        samanlaista kokemusta, johon lisäyksenä vielä että valvottuaan yön joko tapailtuaan kavereita tai muissa "tärkeissä" menoissa tähän lukien myös pizzeria-työt, halusi hän nukkua aamulla hyviiiiiin pitkään.. joka tarkoitti käytännössä iltapäivää. Jos uskalsin häiritä hänen untaan sain kuulla kunniani, hän sen sijaan sai valvottaa minua ja herätellä yötä myöten tultuaan menoiltaan. Vihastuin myös, suorastaan raivostuin moista käytöstä, johon hänen reagointi tavallisesti oli että "pilasin hänen päivänsä". Minun unella ei ollut arvoa mutta hänen oli. Onneksi jätin moisen olion enkä kadu päivääkään...suosittelen myös muille jotka hairahtuvat hetken huumassa turkkilaiseen.


      • Anonyymi

        Ehkä et osannut kokata ja ehkäpä hän on tarkka rahasta ja sinä pidit hanaa koko ajan tiskatessa auki ja tuhlasit vettä? Eikö vaan voi antaa menee ohi vaatteiden kommentoinnin? Taisit vaan tuntea itsesi omasta mielestä vähemmän haluttavaksi kuin muut puolialasti kulkevat? Ehkäpä miehen mielestä minihame ei ole kaunis ja kunnioittavaa pukeutumista. Sinä sinä ja sinä. Itsekäs olet.


      • Anonyymi

        Tuohan kuulostaa ihan ex:ltä ja hän oli ihan Suomi mies.
        Lisänä vielä alkoholi.


    • Ayno

      Itsekin olen kihloissa Turkista kotoisin olevan miehen kanssa, olemme yli kolme vuotta olleet yhdessä,ja suurimman osan siitä saman katon alla asuneet.

      Itse aloin huomata heti jo suhteen alussa, millaisia sikäläiset naiset ovat, kun olimme kyläilleet mieheni sukulaisten ja tuttavien luona.

      No itse sitten halusin tietenkin näyttää miehelleni,että en minäkään sen huonompi ole ja aloin viihtyä kotona ruokaa laittaen ja kotia konnossapitäen ja yritin olla erityisen kiltti ja huomoioida miestäni mahdollisimman paljon. Vaikka mielestäni se ei paljoa eronnut aikaisemmasta käyttäytymisestäni,mutta kuitenkin..

      Huomasin mieheni kuitenkin huomanneen asian ja kehuja tuli :) Keskusteltiinkin asiasta, ihan minun aloitteestani..Ja mieheni oli sitä mieltä että hän on minuun rakastunut tälläisenä kun olen, suomalaiseen naiseen, eikä edes oleta että käyttäytyisin kuin sikäläiset, mutta oli siis erittäin otettu kun olin niin ajatellut..Ja muistan vielä hänen sanoneen että ei usko että suomalaiset naiset on sen huonompia vaimoja kuin turkkilaiset,niinkun kodinhoidossa ja muussa,mutta sanoi kyllä huomanneensa että luonteeltaan suomalaiset saattavat olla paljonkin erilaisia, mutta sanoi ettei sekään välttämättä huono asia ole..

      Mutta loppujen lopuksi alettiin elämään ihan meidän omaa elämäämme. Minä olen suomalainen nainen enkä siitä noin vain voi muuksi muuttua, vaikka haluaisinkin. Ja hän on turkkilainen mies joten eipä hänkään siitä ihan heti ole suomalaiseksi muuttumassa. Löysimme oman kultaisen keskitiemme. Kotia hoitaa ehkä enemmän minä, mutta miehenikin kyllä osallistuu ja usein kysyy tarvitsetko apua jne, ruokaa tykkään kyllä laittaa myös enemmän kuin mieheni, ulkona käymme yhdessä joskus, joskus taas minä käyn ystävieni kanssa ja toisinaan myös hän omeien ystäviensä kanssa, yhdessä matkustellaan ja käydään kaupungilla esim. ulkona syömässä ja sitten taas välillä vihdytään ihan vaan kotona toistemme seurassa ja mielestäni aika tavallista arkielämää eletään.

      Uskon että ihmiset jotka oikeasti rakastavat toisiaan, ja oikeasti välittävät toisistaan ja todella haluavat elää elämänsä yhdessä, löytävät hyvän yhteisen tavan elää ja olla yhdessä.

      Kuulostaa jotenkin uskomattomalta että toinen voisi alkaa täysin kontrolloimaan toista, niin että toinen tämän hyväksyisi, eikä lähtisi pois suhteesta.. Ymmärrän kyllä että rakkaus tekee sokeaksi, mutta liian tyhmäksi se ei kuitenkaan saisi tehdä, ja mitä se rakkaus sitten kenenkin mielestä on, niin on eri asia..

      Mutta jaksamista sulle aloittaja! Toivottavasti saat asiasi järjestettyä, ja vaikka olisit kuinka ihastunut/rakastunut, muista ajatella itseäsikin ja myös omaa elämääsi ja omaa jaksamistasi!! Yritä keskustella miehesi kanssa, ehkä siitä on apua.. En oikein mitään kauhean hyviä neuvoja tässä osaa antaa,koska tilanteeni on aikanan ehkä ollut hieman erilainen kuin sinun..Mutta se on totta että varmasti tuo on iso kulttuuriero, mutta myös miehesi pitäisi se ymmärtää, eikä vain sinun!!

      • Tämä kirjoitus oli enemmän linjassa minun kokemuksieni kanssa..

        Meillä mies nimenomaan on kritisoinut oman kulttuurinsa tapaa ajatella vaimosta "miehensä palvelijana".. Hän ei haluaisi elää ihmissuhteessa jossa toinen vain tekisi toisen mielen mukaisesti ja nöyristellen nyökkäilisi ilman omaa tahtoa.

        Aloittaneella varmaan voi olla hippasen vaikeuksia tulevaisuudessa, jos on nyt ensin "suostunut" tossun alle ja nyt haluaisikin sieltä pois..
        Parisuhteen roolijaot kuitenkin muokkautuvat juuri molempien siihen tuomien odotusten ja tapojen mukaisiksi, toivottavasti YHDESSÄ neuvotellen..


      • suominainennn
        Babylous kirjoitti:

        Tämä kirjoitus oli enemmän linjassa minun kokemuksieni kanssa..

        Meillä mies nimenomaan on kritisoinut oman kulttuurinsa tapaa ajatella vaimosta "miehensä palvelijana".. Hän ei haluaisi elää ihmissuhteessa jossa toinen vain tekisi toisen mielen mukaisesti ja nöyristellen nyökkäilisi ilman omaa tahtoa.

        Aloittaneella varmaan voi olla hippasen vaikeuksia tulevaisuudessa, jos on nyt ensin "suostunut" tossun alle ja nyt haluaisikin sieltä pois..
        Parisuhteen roolijaot kuitenkin muokkautuvat juuri molempien siihen tuomien odotusten ja tapojen mukaisiksi, toivottavasti YHDESSÄ neuvotellen..

        En ole suostunut tossun alle, vaikkakin olen antanut periksi monissa asioissa. Siitähän niitä riitoja syntyy, kun haluan tehdä oman pääni mukaan. Saan toki tavata ystäviäni ja poikaystäväni jopa kehottaa minua lähtemään ulos "rentoutumaan", mutta ei kyllä tykkää miespuolisista ystävistäni. Pukeutumista hän ei kontrolloi, mutta meikkaamisestani hän kyllä huomauttelee... Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan, mutta tuntuu, ettei hän millään ymmärrä. POikaystäväni ei ole niin "paha" kuin muutamat hänen sukulaisistaan. Oloni on aika leppoisaa verrattuna erääseen suomalaiseen ystävääni, joka seurustelee myös turkkilaisen kanssa.
        Haluaisin, että poikaystäväni kunnioittaisi suomalaisuuttani. Minäkin kunnioitan hänen turkkilaisuuttaan! Minulle tasa-arvo on itsestäänselvyys parisuhteessa ja kaikessa muussakin, mutta hänelle ei. Minun kuulemma pitäisi muuttua "turkkilaiseksi naiseksi", hän sanoo aina kun muistutan, että olen suomalainen eikä se ole mitenkään selvää, että osaisin kokata, koska olen nainen.

        Muutamat kommenteista vihjasivat, että turkkilainen mies olisi jotaint tyyliin narsistinen psykopaatti, mutta en koe asian olevan ollenkaan näin. POikaystäväni, kuten myös kaikki muutkin tapaamani turkkilaiset ovat hyvin kohteliaita ja mukavia ihmisiä. Ei minusta haluta tehdä palvelijaa, vaan minun pitäisi "huolehtia" miehestäni. Tiedän, että poikaystäväni oikeasti välittää minusta. Hän jaksoi piirittää minua kauan aikaa, vaikka en aluksi ollut kiinnostunut. Kyllä miehestä näkee, mitä hän tuntee. Olen kohdannut elämäni aikana niin paljon tunteettomia paskoja, että tajuan kyllä kuka on sellainen ja kuka ei.

        Kiitos kommenteistanne. Lisää saa kertoa vielä! :)


      • tärkeä juttu turkkilaisille.
        suominainennn kirjoitti:

        En ole suostunut tossun alle, vaikkakin olen antanut periksi monissa asioissa. Siitähän niitä riitoja syntyy, kun haluan tehdä oman pääni mukaan. Saan toki tavata ystäviäni ja poikaystäväni jopa kehottaa minua lähtemään ulos "rentoutumaan", mutta ei kyllä tykkää miespuolisista ystävistäni. Pukeutumista hän ei kontrolloi, mutta meikkaamisestani hän kyllä huomauttelee... Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan, mutta tuntuu, ettei hän millään ymmärrä. POikaystäväni ei ole niin "paha" kuin muutamat hänen sukulaisistaan. Oloni on aika leppoisaa verrattuna erääseen suomalaiseen ystävääni, joka seurustelee myös turkkilaisen kanssa.
        Haluaisin, että poikaystäväni kunnioittaisi suomalaisuuttani. Minäkin kunnioitan hänen turkkilaisuuttaan! Minulle tasa-arvo on itsestäänselvyys parisuhteessa ja kaikessa muussakin, mutta hänelle ei. Minun kuulemma pitäisi muuttua "turkkilaiseksi naiseksi", hän sanoo aina kun muistutan, että olen suomalainen eikä se ole mitenkään selvää, että osaisin kokata, koska olen nainen.

        Muutamat kommenteista vihjasivat, että turkkilainen mies olisi jotaint tyyliin narsistinen psykopaatti, mutta en koe asian olevan ollenkaan näin. POikaystäväni, kuten myös kaikki muutkin tapaamani turkkilaiset ovat hyvin kohteliaita ja mukavia ihmisiä. Ei minusta haluta tehdä palvelijaa, vaan minun pitäisi "huolehtia" miehestäni. Tiedän, että poikaystäväni oikeasti välittää minusta. Hän jaksoi piirittää minua kauan aikaa, vaikka en aluksi ollut kiinnostunut. Kyllä miehestä näkee, mitä hän tuntee. Olen kohdannut elämäni aikana niin paljon tunteettomia paskoja, että tajuan kyllä kuka on sellainen ja kuka ei.

        Kiitos kommenteistanne. Lisää saa kertoa vielä! :)

        Kun kokkasin ensimmäistä kertaa tapailemalleni turkkilaiselle miehelle tämä järkyttyi postiviisesti - sanoi että ei olisi uskonut, että suomityttö osaa tehdä ruokaa. Otti jopa annoksesta kuvan ja sanoi näyttävänsä kaikille kavereillensa, koska hekin uskoivat, että suomalaiset naiset eivät osaa kokata.

        Mutta sitten kun sanoin että voisin vaikka kokata hänen kaveriporukalleen joku ilta kun kerta nautin ruoanlaitosta niin tämä sai mustasukkaisuuskohtauksen, kellekään muulle en saa kokata ku hälle : D

        Mutta näytti siltä että pisteeni hänen silmissään nousivat 500% pelkän ruoanlaittotaidon takia. Onneksi tämä ei kerennyt näkemään, että olen laiska siivooja, ennenkuin pistin poikki :) (en siedä minkäänlaista mustasukkaisuutta!!!!!)


      • ihmetyttää
        suominainennn kirjoitti:

        En ole suostunut tossun alle, vaikkakin olen antanut periksi monissa asioissa. Siitähän niitä riitoja syntyy, kun haluan tehdä oman pääni mukaan. Saan toki tavata ystäviäni ja poikaystäväni jopa kehottaa minua lähtemään ulos "rentoutumaan", mutta ei kyllä tykkää miespuolisista ystävistäni. Pukeutumista hän ei kontrolloi, mutta meikkaamisestani hän kyllä huomauttelee... Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan, mutta tuntuu, ettei hän millään ymmärrä. POikaystäväni ei ole niin "paha" kuin muutamat hänen sukulaisistaan. Oloni on aika leppoisaa verrattuna erääseen suomalaiseen ystävääni, joka seurustelee myös turkkilaisen kanssa.
        Haluaisin, että poikaystäväni kunnioittaisi suomalaisuuttani. Minäkin kunnioitan hänen turkkilaisuuttaan! Minulle tasa-arvo on itsestäänselvyys parisuhteessa ja kaikessa muussakin, mutta hänelle ei. Minun kuulemma pitäisi muuttua "turkkilaiseksi naiseksi", hän sanoo aina kun muistutan, että olen suomalainen eikä se ole mitenkään selvää, että osaisin kokata, koska olen nainen.

        Muutamat kommenteista vihjasivat, että turkkilainen mies olisi jotaint tyyliin narsistinen psykopaatti, mutta en koe asian olevan ollenkaan näin. POikaystäväni, kuten myös kaikki muutkin tapaamani turkkilaiset ovat hyvin kohteliaita ja mukavia ihmisiä. Ei minusta haluta tehdä palvelijaa, vaan minun pitäisi "huolehtia" miehestäni. Tiedän, että poikaystäväni oikeasti välittää minusta. Hän jaksoi piirittää minua kauan aikaa, vaikka en aluksi ollut kiinnostunut. Kyllä miehestä näkee, mitä hän tuntee. Olen kohdannut elämäni aikana niin paljon tunteettomia paskoja, että tajuan kyllä kuka on sellainen ja kuka ei.

        Kiitos kommenteistanne. Lisää saa kertoa vielä! :)

        "Muutamat kommenteista vihjasivat, että turkkilainen mies olisi jotaint tyyliin narsistinen psykopaatti, mutta en koe asian olevan ollenkaan näin. POikaystäväni, kuten myös kaikki muutkin tapaamani turkkilaiset ovat hyvin kohteliaita ja mukavia ihmisiä... Tiedän, että poikaystäväni oikeasti välittää minusta. Hän jaksoi piirittää minua kauan aikaa, vaikka en aluksi ollut kiinnostunut. Kyllä miehestä näkee, mitä hän tuntee."

        Nimenomaan ns. narsistit psykopaatit ovat "kohteliaita ja mukavia ihmisiä". En siis sano että sinun poikaystäväsi on sellainen mutta et kai tosissasi yrittänyt väittää että mukavuus ja kohteliaisuus POISSULKEE sen mahdollisuuden??!

        Ja olet aika lapsellinen kun luulet että tuollainen peräänantamaton piirittäminen olisi merkki jostain välittämisestä. Yleensä sellaisesta ihmisestä kehittyy parisuhteessa enemmän tai vähemmän määräilevä tyranni.

        "Kyllä miehestä näkee, mitä hän tuntee" on yleinen renttumagneetien luulo. Kannattaa ajatella aivoilla eikä sydämellä tai jalkojenvälillä jos haluaa valita kumppanin tasa-arvoiseen parisuhteeseen.


      • antamassa periksi?

        Näinhän ne monikulttuuriset suhteet toimivat, silloin kun ne voimivat. Onneksi olkoon sinulle! Valitettavan monella tuntuu olevan vähemmän kaunis tarina kerrottavanaan. Vaikuttaa siltä, että usein maahanmuuttaja on enemmän ylpeä ja tinkimätön oman kulttuurinsa suhteen kuin suomalainen osapuoli omansa. Jos keskitietä ei löydy, tulee ero tai suomalainen alistuu. Tuntuu ihan hirvittävältä lukea näitä alistumiskertomuksia, kun itse olen elämässäni törmännyt miltei yksinomaan vahvoihin, itsenäisiin ja älykkäisiin suomalaisiin naisiin, joiden en ikinä voisi kuvitella suostuvan moiseen. Olenko kuvitellut väärin, en enää tiedä. Se vahvuus ja itsenäisyys on suomalaisen naisen perintö ja aarre, josta ei ikinä saisi luopua! Itse olen suomlainen mies.


      • töräjät
        ihmetyttää kirjoitti:

        "Muutamat kommenteista vihjasivat, että turkkilainen mies olisi jotaint tyyliin narsistinen psykopaatti, mutta en koe asian olevan ollenkaan näin. POikaystäväni, kuten myös kaikki muutkin tapaamani turkkilaiset ovat hyvin kohteliaita ja mukavia ihmisiä... Tiedän, että poikaystäväni oikeasti välittää minusta. Hän jaksoi piirittää minua kauan aikaa, vaikka en aluksi ollut kiinnostunut. Kyllä miehestä näkee, mitä hän tuntee."

        Nimenomaan ns. narsistit psykopaatit ovat "kohteliaita ja mukavia ihmisiä". En siis sano että sinun poikaystäväsi on sellainen mutta et kai tosissasi yrittänyt väittää että mukavuus ja kohteliaisuus POISSULKEE sen mahdollisuuden??!

        Ja olet aika lapsellinen kun luulet että tuollainen peräänantamaton piirittäminen olisi merkki jostain välittämisestä. Yleensä sellaisesta ihmisestä kehittyy parisuhteessa enemmän tai vähemmän määräilevä tyranni.

        "Kyllä miehestä näkee, mitä hän tuntee" on yleinen renttumagneetien luulo. Kannattaa ajatella aivoilla eikä sydämellä tai jalkojenvälillä jos haluaa valita kumppanin tasa-arvoiseen parisuhteeseen.

        Tähän ei ole mitään lisättävää! Täyttä asiaa, ottakaa opiksi.


      • vieraalla maalla.
        antamassa periksi? kirjoitti:

        Näinhän ne monikulttuuriset suhteet toimivat, silloin kun ne voimivat. Onneksi olkoon sinulle! Valitettavan monella tuntuu olevan vähemmän kaunis tarina kerrottavanaan. Vaikuttaa siltä, että usein maahanmuuttaja on enemmän ylpeä ja tinkimätön oman kulttuurinsa suhteen kuin suomalainen osapuoli omansa. Jos keskitietä ei löydy, tulee ero tai suomalainen alistuu. Tuntuu ihan hirvittävältä lukea näitä alistumiskertomuksia, kun itse olen elämässäni törmännyt miltei yksinomaan vahvoihin, itsenäisiin ja älykkäisiin suomalaisiin naisiin, joiden en ikinä voisi kuvitella suostuvan moiseen. Olenko kuvitellut väärin, en enää tiedä. Se vahvuus ja itsenäisyys on suomalaisen naisen perintö ja aarre, josta ei ikinä saisi luopua! Itse olen suomlainen mies.

        En usko että ilmiössä on kyse siitä, että jompi kumpi antaa periksi.
        Kun suomalaisena asuin vieraassa maassa, oli kansallinen identiteetti tärkeä, ainoa henkinen omaisuus josta pitää kiinni, että pää kesti paremmin ulkomailla pyörityksessä.
        Silloin kansallisuus korostui.
        Tästä syytä tajuan maahanmuuttajien tarpeen pitää kiinni kulttuuristaan tärkeänä osana identiteettiään. Koska itse kokenut saman.
        Ellei joku ole matkustellut elämässään muuta kuin puuhamaassa, niin näitä asioita on aika vaikea selittää sellaiselle.


      • bidrali
        vieraalla maalla. kirjoitti:

        En usko että ilmiössä on kyse siitä, että jompi kumpi antaa periksi.
        Kun suomalaisena asuin vieraassa maassa, oli kansallinen identiteetti tärkeä, ainoa henkinen omaisuus josta pitää kiinni, että pää kesti paremmin ulkomailla pyörityksessä.
        Silloin kansallisuus korostui.
        Tästä syytä tajuan maahanmuuttajien tarpeen pitää kiinni kulttuuristaan tärkeänä osana identiteettiään. Koska itse kokenut saman.
        Ellei joku ole matkustellut elämässään muuta kuin puuhamaassa, niin näitä asioita on aika vaikea selittää sellaiselle.

        Pojat kyllä pitävät huolen omasta kulttuurisesta identiteetistään ainakin ulkoisesti, on kotimaasta tuotuja vaatteita, dvd-elokuvia, musiikkia. Yhdessä keräännytän muiden banglojen kanssa tekemään oman maan ruokaa (ei tarvitse huolehtia miehen syömisistä minun... yleensä kun olen kotona jotain ruokaa tehnyt on mies tullut töistä ja sanonut että söi jo Karimilla että ihan turhaan teit ja ostit ruuat, että syököön sitten poikien kanssa kun kerran syö)

        Sama koskee myös naisen asemaa tosin toki pojat joutuvat omia käsityksiään ja käyttäytymistään muuttamaan. Miehen mielestä on hyvä että Suomessa on tasa-arvo ainakin siinä mielessä että naiset saavat kouluttautua ja tehdä töitä siinä missä miehetkin, mutta kodin ja parisuhteen tasa-arvossa on jotain hänelle hämärää. minun pitäisi tehdä suurin osa kotitöistä vain siksi että olen nainen. mies kuitenkin auttaa minua aina vapaapäivinään siivouksessa (nytkin kun olin mummolassa mies oli ottanut ja pessyt meidän peitot ja petivaatteet ja lakaisut ja pessyt lattiat ja imuroinutkin vapaapäivänään). Enpä minä itse viitsi siivota kuin kerran viikossa ehkä vähän jotain jos sitäkään... ei minulla ole aina edes aikaakaan kun olen kavereiden kanssa ja shoppailen ja muuta eikä usein haluta. mies on hiljaa hyväksynyt sen ettei minusta tule bangladeshilaista vaimoa, suostun tekemän kompromissejä mutta omista haluistani ja tarpeistani en tingi kun ei miehenkään tarvitse sitä tehdä.


        En tiedä miten bangladeshilaiset naiset hyödyntävät Suomen tasa-arvoa, tuskin mitenkään koska ovat yleensä tulleet tänne miehen mukana (miehen joka ei ole asunut yhdessä suomalaisen naisen kanssa eikä ole joutunut tekemään kompromisseja ja neuvottelemaan naisen paikasta kotona ja ylipäätään kaikessa saatika tiedä mitään tasa-arvosta).

        Tietämäni bangladeshilaiset naiset osaavat laittaa hyvää ruokaa ja auttaa miestään yrityksen pyörittämisessä, hoitaa ja hoivat ja pitää ulkonäöstään huolta. Monet ovat menneet miestensä tahdosta kielikurssille ja maahanmuuttaja kouluunkin mutta en tunne heitä tarpeeksi hyvin (ja jostain syystä minun ei anneta edes puhua heille... mitään naisten juttuja...keskenään joskus kulkevat mutta harvalla on muuta kuin vain työkavereita kavereinaan (mitä olen nähnyt ja bangladeshilaisten naisten elämä täällä päin on aika näkymätöntä jopa vaikka olen sentään sisäpiirissä ja minulla on paljon bangladeshilaisia miehiä tuttavina (miehen kautta)))Oman maan naisista ei puhuta muuta paitsi hyvää (ainakin mies, joka ei ikinä ole ollut omanmaansa naisen kanssa suhteessa... Ahmed on otain pahaa bangla exästään saattanut sanoa mutta joskus sekin muistelee miten vaimo silitteli hänen munakarvojaan joskus yön hiljaisina tunteina rakastelun päätteeksi... mitäs siinä sitten muuta voi tehdä kuin silitellä;D)


      • höpö......
        Babylous kirjoitti:

        Tämä kirjoitus oli enemmän linjassa minun kokemuksieni kanssa..

        Meillä mies nimenomaan on kritisoinut oman kulttuurinsa tapaa ajatella vaimosta "miehensä palvelijana".. Hän ei haluaisi elää ihmissuhteessa jossa toinen vain tekisi toisen mielen mukaisesti ja nöyristellen nyökkäilisi ilman omaa tahtoa.

        Aloittaneella varmaan voi olla hippasen vaikeuksia tulevaisuudessa, jos on nyt ensin "suostunut" tossun alle ja nyt haluaisikin sieltä pois..
        Parisuhteen roolijaot kuitenkin muokkautuvat juuri molempien siihen tuomien odotusten ja tapojen mukaisiksi, toivottavasti YHDESSÄ neuvotellen..

        "Meillä mies nimenomaan on kritisoinut oman kulttuurinsa tapaa ajatella vaimosta "miehensä palvelijana".. Hän ei haluaisi elää ihmissuhteessa jossa toinen vain tekisi toisen mielen mukaisesti ja nöyristellen nyökkäilisi ilman omaa tahtoa."

        Miettikääpä nyt te muut (babylous on jo lost case) ihan oikeasti, omilla aivoillanne, onko tälläistä keskustelua babylousin ja miehensä
        kanssa käyty, ja jos on, onko mies ollut tosissaan.


      • jennatuulikki
        tärkeä juttu turkkilaisille. kirjoitti:

        Kun kokkasin ensimmäistä kertaa tapailemalleni turkkilaiselle miehelle tämä järkyttyi postiviisesti - sanoi että ei olisi uskonut, että suomityttö osaa tehdä ruokaa. Otti jopa annoksesta kuvan ja sanoi näyttävänsä kaikille kavereillensa, koska hekin uskoivat, että suomalaiset naiset eivät osaa kokata.

        Mutta sitten kun sanoin että voisin vaikka kokata hänen kaveriporukalleen joku ilta kun kerta nautin ruoanlaitosta niin tämä sai mustasukkaisuuskohtauksen, kellekään muulle en saa kokata ku hälle : D

        Mutta näytti siltä että pisteeni hänen silmissään nousivat 500% pelkän ruoanlaittotaidon takia. Onneksi tämä ei kerennyt näkemään, että olen laiska siivooja, ennenkuin pistin poikki :) (en siedä minkäänlaista mustasukkaisuutta!!!!!)

        hitto nainen sun kans :) mullaki on nyt tumma poika kiikarissa ja mä hänen. ja hitsi mä tykkään miehestä joka on mustasukkainen. kiihottaa kummasti..kyl mä haluun et mun mies on hieman omistus haluinen miten ihana on vähän kiusoitella sellasta mustasukkaista miestä..varsinkin tuollainen ulkomaalainen tumma ja tulinen uuuuuuuuhhhh ps. eikä ole tämä viesti provo uskokoon ken tahtoo


      • 675
        jennatuulikki kirjoitti:

        hitto nainen sun kans :) mullaki on nyt tumma poika kiikarissa ja mä hänen. ja hitsi mä tykkään miehestä joka on mustasukkainen. kiihottaa kummasti..kyl mä haluun et mun mies on hieman omistus haluinen miten ihana on vähän kiusoitella sellasta mustasukkaista miestä..varsinkin tuollainen ulkomaalainen tumma ja tulinen uuuuuuuuhhhh ps. eikä ole tämä viesti provo uskokoon ken tahtoo

        Kannattaa varoa ärsyttämästä.
        Saattaa olla että se tulisuus muuttuu väkivaltaisuudeksi.


      • kale12

        Kas siinä esittäytyy aivottomien kanojen lauma. mutta ehkä se on vain heidän parhaakseen. Aivoista saattaisi olla heille vain haittaa.
        Niinkauan kuin he pärjäävät mulsumaanin silloitällöin tapahtuvalla päänsilityksellä kanalauma pysyy tyytyväisenä.


      • Anonyymi
        jennatuulikki kirjoitti:

        hitto nainen sun kans :) mullaki on nyt tumma poika kiikarissa ja mä hänen. ja hitsi mä tykkään miehestä joka on mustasukkainen. kiihottaa kummasti..kyl mä haluun et mun mies on hieman omistus haluinen miten ihana on vähän kiusoitella sellasta mustasukkaista miestä..varsinkin tuollainen ulkomaalainen tumma ja tulinen uuuuuuuuhhhh ps. eikä ole tämä viesti provo uskokoon ken tahtoo

        Kyllä mustat on hyviä paneen.Jos haluu hyvän panomiehen siitä saa.Suomalaiset on itsekkäitä niille riittää kun itse saa,ei kaveria ajatella.


      • Anonyymi
        antamassa periksi? kirjoitti:

        Näinhän ne monikulttuuriset suhteet toimivat, silloin kun ne voimivat. Onneksi olkoon sinulle! Valitettavan monella tuntuu olevan vähemmän kaunis tarina kerrottavanaan. Vaikuttaa siltä, että usein maahanmuuttaja on enemmän ylpeä ja tinkimätön oman kulttuurinsa suhteen kuin suomalainen osapuoli omansa. Jos keskitietä ei löydy, tulee ero tai suomalainen alistuu. Tuntuu ihan hirvittävältä lukea näitä alistumiskertomuksia, kun itse olen elämässäni törmännyt miltei yksinomaan vahvoihin, itsenäisiin ja älykkäisiin suomalaisiin naisiin, joiden en ikinä voisi kuvitella suostuvan moiseen. Olenko kuvitellut väärin, en enää tiedä. Se vahvuus ja itsenäisyys on suomalaisen naisen perintö ja aarre, josta ei ikinä saisi luopua! Itse olen suomlainen mies.

        Olen tiennyt tämän aikoi sitten tunnen niiden uskonnon erittäin hyvin ja muslimien mentaliteetin ( hyvin hyvin uskovaisten sellaisten )

        täysjärkinen, vapauttaan arvostava ihminen pysyy kaukana islamista
        miksi ihmiset luulee et ne pukeutuu hyvin? se on niiden valttikortti saada naisia.
        Sie oot ok niin kauan kun et mee naimisiin niiden kanssa

        sillo kun lapset on sotkussa mukana nii väkivalta alkaa

        ei kiitos. Olen 100% suomalaisen tai eurooppalaisen kanssa jolla on länsimaalaisten arvot


      • Anonyymi
        jennatuulikki kirjoitti:

        hitto nainen sun kans :) mullaki on nyt tumma poika kiikarissa ja mä hänen. ja hitsi mä tykkään miehestä joka on mustasukkainen. kiihottaa kummasti..kyl mä haluun et mun mies on hieman omistus haluinen miten ihana on vähän kiusoitella sellasta mustasukkaista miestä..varsinkin tuollainen ulkomaalainen tumma ja tulinen uuuuuuuuhhhh ps. eikä ole tämä viesti provo uskokoon ken tahtoo

        Lapsellista tekstiä. On eri asia hakea panoseuraa, kuin oikeaa rakkautta ja loppuelämän kumppania.


    • hii-o-hoi

      Ihan ihme juttua turkkilaisista täällä.
      Minulla myös turkkilainen mies, eikä kyllä ole lainkaan tommosen kuvatun kaltainen, mitä noissa ylläollevissa teksteissä että laistais tai komentais tai kouluttais. No höh.
      Kimpassa tehdään asioita, eikä suotta irvistellä toiselle.
      Itse olen pohjanmaalta, mies turkista, ja ollaan ihan tyytyväisiä. Painotan: kumpikaan ei siis alista kumpaakaan. Porukka saa ihan ihmeellisen kuvan turkki-suomi-pareista jos lukee täällä näitä vuodatuksia ja muodostaa ainoastaan negatiivisten tekstien perusteella käsityksensä että millasta meidän parisuhde on.

      • abla

        Ensin alkuun oli ongelmia,mies kökötti aamiaispöydän vieressä kun tulin yövuorosta ja odotti aamiaista..hoidan kotini hyvin ja teen sen mielelläni,olen hyvä leipomaan ja ruokaa laittamaan eivätkä mitkään kotityöt kovin rasita tai vaivaa.Silti on kiva,kun mies tekee kotona mitä milloinkin tarvitsee ja osaa myös remontoida ja korjata autoja.Alussa voi olla molemmille hankalaa rajojen ja tapojen yhteensovittaminen,mutta jos perusasiat ovat kunnossa,puhuminen auttaa.En käy baareissa yksin,muttaen kävisi silloinkaan jos mieheni olisi suomalainen.Miksi ei voi palvella toista,tai noudattaa toisen toiveita..jos niin tekee molemmat,on elämä onnellista.Oli niskan päällä kumpi vaan ,molemmat kärsivät.Ja kyllä se suomen mieskin tykkäää,jos joskus hemmotellaan ja otetaan mielipiteet huomioon.


      • turkkivaimo

        sitä minäkin olen ihmetellyt, että aika kummaa porukkaa ja kummallisia juttuja. Itse en oikein ymmärrä niitä kun en ole moista kohdannut..Meillä turkki-suomi liitto toimii loistavasti, molemmat toisiaan kunnioittaen ja asiat jakaen. Meillä molemmat käy töissä, kotityöt jaetaan, tosin minä teen mieluummin monet jutut itse, mutta esim. ruuanlaitossa mieheni on mahtava! Vapaa-aika vietetään yhdessä milloin mitenkin, toistemme seurasta nauttien. Meillä toimii suhde joka osastolla!
        Itse tunnen olevani maailman onnellisin nainen. Tällaista kohtelua ei suomalaiselta saa haaveissaankaan. Enkä kyllä suomalaista huolisikaan! Oma mieheni on maailman ihanin ja sydämellisin. Enkä valita muistakaan ominaisuuksista..ei se komeus ja karismaattisuuskaan ole pahitteeksi.
        Kaikille onnellisille suomi-turkki-pareille haluan toivottaa ihanaa yhteistä elämää! Olkaa ylpeitä! Annetaan katkerien ruikuttaa.


      • se järjen kätkeköön?
        turkkivaimo kirjoitti:

        sitä minäkin olen ihmetellyt, että aika kummaa porukkaa ja kummallisia juttuja. Itse en oikein ymmärrä niitä kun en ole moista kohdannut..Meillä turkki-suomi liitto toimii loistavasti, molemmat toisiaan kunnioittaen ja asiat jakaen. Meillä molemmat käy töissä, kotityöt jaetaan, tosin minä teen mieluummin monet jutut itse, mutta esim. ruuanlaitossa mieheni on mahtava! Vapaa-aika vietetään yhdessä milloin mitenkin, toistemme seurasta nauttien. Meillä toimii suhde joka osastolla!
        Itse tunnen olevani maailman onnellisin nainen. Tällaista kohtelua ei suomalaiselta saa haaveissaankaan. Enkä kyllä suomalaista huolisikaan! Oma mieheni on maailman ihanin ja sydämellisin. Enkä valita muistakaan ominaisuuksista..ei se komeus ja karismaattisuuskaan ole pahitteeksi.
        Kaikille onnellisille suomi-turkki-pareille haluan toivottaa ihanaa yhteistä elämää! Olkaa ylpeitä! Annetaan katkerien ruikuttaa.

        "Tällaista kohtelua ei suomalaiselta saa haaveissaankaan. Enkä kyllä suomalaista huolisikaan!"

        Ethän sentään ole tosissasi? Eli turkkilaisissa on hyviä ja huonoja mutta suomalaisissa ei lainkaan hyviä? No, toimiihan se puusilmä-rasismi näinkin päin toki. Että sieg heil vaan sullekin.


      • pidä sinä oma näkemys
        se järjen kätkeköön? kirjoitti:

        "Tällaista kohtelua ei suomalaiselta saa haaveissaankaan. Enkä kyllä suomalaista huolisikaan!"

        Ethän sentään ole tosissasi? Eli turkkilaisissa on hyviä ja huonoja mutta suomalaisissa ei lainkaan hyviä? No, toimiihan se puusilmä-rasismi näinkin päin toki. Että sieg heil vaan sullekin.

        En ainakaan ole koskaan Suomessa törmännyt vastaavanlaiseen vilpittömään kohteliaisuuteen ja huolenpitoon vaimoja kohtaan..kyllä täälä muutenkin miehet on aika kaukana siitä, mitä pitäisi olla, kun puhutaan vastuunottamisesta perheestä ja toisen kunnioittamisesta ja rakkauden osoittamisesta. kolmevitosena vielä mielessä pelkästään viikonlopun kalsarikännit ja pitkäveto, niin ah, kuinka romanttista!
        En väitä ettei Suomessa olisi yhtäkään hyvää miestä mutta harvassa kuule on! Ja se, etten suomalaista itse ottaisi, on minun mielipiteeni, pidä sinä rauhassa omasi!


      • hyvät herrat
        pidä sinä oma näkemys kirjoitti:

        En ainakaan ole koskaan Suomessa törmännyt vastaavanlaiseen vilpittömään kohteliaisuuteen ja huolenpitoon vaimoja kohtaan..kyllä täälä muutenkin miehet on aika kaukana siitä, mitä pitäisi olla, kun puhutaan vastuunottamisesta perheestä ja toisen kunnioittamisesta ja rakkauden osoittamisesta. kolmevitosena vielä mielessä pelkästään viikonlopun kalsarikännit ja pitkäveto, niin ah, kuinka romanttista!
        En väitä ettei Suomessa olisi yhtäkään hyvää miestä mutta harvassa kuule on! Ja se, etten suomalaista itse ottaisi, on minun mielipiteeni, pidä sinä rauhassa omasi!

        Joo pidetään vain omat näkemykset. Omani on se, että kaikissa maissa varmasti on hyviä ja huonoja. Suomalaisista miehistä sanottakoon, että itse olen törmännyt lukemattomiin aivan mahtaviin tyyppeihin. Lähipiirissäni ei muita olekaan. Niin hyviä ja omistautuneita isiä lapsilleen ja kumppaneita naisilleen (ja jotkut miehilleen), ettei paremmasta väliä. Kalsarikänneistä ei tietoakaan. Harmi, että sinulla on ollut huonompi tuuri, tuskin otantasi suomalaisista miehistä kuitenkaan niin kovin kattava on, vai kuinka? Olet kulkenut kai väärissä piireissä.


      • mutta näin on!
        hyvät herrat kirjoitti:

        Joo pidetään vain omat näkemykset. Omani on se, että kaikissa maissa varmasti on hyviä ja huonoja. Suomalaisista miehistä sanottakoon, että itse olen törmännyt lukemattomiin aivan mahtaviin tyyppeihin. Lähipiirissäni ei muita olekaan. Niin hyviä ja omistautuneita isiä lapsilleen ja kumppaneita naisilleen (ja jotkut miehilleen), ettei paremmasta väliä. Kalsarikänneistä ei tietoakaan. Harmi, että sinulla on ollut huonompi tuuri, tuskin otantasi suomalaisista miehistä kuitenkaan niin kovin kattava on, vai kuinka? Olet kulkenut kai väärissä piireissä.

        Kuten mainitsin, en väitä ettei suomessa ole yhtäkään hyvää..toistan vielä tämän vanhan virren: joka maassa on yksilöitä, huonoja ja hyviä. ja edelleen se, että en itse ottaisi suomalaista, on henkilökohtainen valintani. Johtuu siitä, että omat arvoni ja periaatteeni osuvat yksiin paremmin turkkilaisen kanssa. Suomalaisen kanssa ei.
        Eikä se otantakaan tosiaan mikään kattava ole. Siihenkin on syy: miksi astua sisälle, jos jo eteisessä tökkii?..


      • niin vaikeaa
        mutta näin on! kirjoitti:

        Kuten mainitsin, en väitä ettei suomessa ole yhtäkään hyvää..toistan vielä tämän vanhan virren: joka maassa on yksilöitä, huonoja ja hyviä. ja edelleen se, että en itse ottaisi suomalaista, on henkilökohtainen valintani. Johtuu siitä, että omat arvoni ja periaatteeni osuvat yksiin paremmin turkkilaisen kanssa. Suomalaisen kanssa ei.
        Eikä se otantakaan tosiaan mikään kattava ole. Siihenkin on syy: miksi astua sisälle, jos jo eteisessä tökkii?..

        oman kansan kanssa, niin miksi ei muuta pois?

        Mene sinne Turkkiin. Siellä ei kovin todennäköisesti tule vastaan suomalaisia miehiä, jotka selvästikin ärsyttävät sinua.

        Hyvästi.


      • herneen nokkaan
        niin vaikeaa kirjoitti:

        oman kansan kanssa, niin miksi ei muuta pois?

        Mene sinne Turkkiin. Siellä ei kovin todennäköisesti tule vastaan suomalaisia miehiä, jotka selvästikin ärsyttävät sinua.

        Hyvästi.

        Minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia suomalaisten miesten suhteen, koska heidän kanssaan ei tarvitse olla parisuhteessa. Kuinka yksinkertaisesti tämän sanoisi..se joka suomalaisesta tykkää, suotakoon se hänelle, mutta se ei ole minua varten. Enemmän ärsyttää se , että yksinkertainen asia ei mene jakeluun. Ja kiitos tällä hetkellä viihdymme Suomessa ihan hyvin, mutta Turkkiin muutto on kyllä tulevaisuudensuunnitelmissa.


      • Lähitulevaisuuden
        herneen nokkaan kirjoitti:

        Minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia suomalaisten miesten suhteen, koska heidän kanssaan ei tarvitse olla parisuhteessa. Kuinka yksinkertaisesti tämän sanoisi..se joka suomalaisesta tykkää, suotakoon se hänelle, mutta se ei ole minua varten. Enemmän ärsyttää se , että yksinkertainen asia ei mene jakeluun. Ja kiitos tällä hetkellä viihdymme Suomessa ihan hyvin, mutta Turkkiin muutto on kyllä tulevaisuudensuunnitelmissa.

        Suunnitelmissa. Vai KELAko pidättelee?


      • nokkela!
        Lähitulevaisuuden kirjoitti:

        Suunnitelmissa. Vai KELAko pidättelee?

        Meillä molemmat käyvät töissä joten Kelasta ei meille muuta tule kun lapsilisä, niinkuin muillekin lapsiperheille. Eli ole huolehti, sinun pussistasi meidän elanto ei mene! Ja niinkuin mainitsin, tällä hetkellä olemme onnellisia täällä, asiat on paremmin kuin hyvin. Tuskin tulen sinulta kysymään mihin muutan tai olen muuttamatta.


      • Olet onnellinen
        nokkela! kirjoitti:

        Meillä molemmat käyvät töissä joten Kelasta ei meille muuta tule kun lapsilisä, niinkuin muillekin lapsiperheille. Eli ole huolehti, sinun pussistasi meidän elanto ei mene! Ja niinkuin mainitsin, tällä hetkellä olemme onnellisia täällä, asiat on paremmin kuin hyvin. Tuskin tulen sinulta kysymään mihin muutan tai olen muuttamatta.

        Kun ei ole huolta huomisesta. Sinuna lopettaisin sen valehtelun, sillä tiedät itsekin että leijonanosan teidän tuloista tulee yhteiskunnan tuista.


      • valehtelija on..
        Olet onnellinen kirjoitti:

        Kun ei ole huolta huomisesta. Sinuna lopettaisin sen valehtelun, sillä tiedät itsekin että leijonanosan teidän tuloista tulee yhteiskunnan tuista.

        Ei minulla ole mitään tarvetta valehteluun..
        Harvoin se kela muuta tukia maksaa jos molemmat käyvät vakituisesti työssä. Ja näin siis meidän tapauksessa. Sinusta en tiedä, eikä se minun asia olekaan. Miksi ihmeessä ajattelet että eläisimme valtion tuilla? Niin, tietenkin, jos on turkkilainen mies kyseessä, eihän se voi mitenkään muutenkaan olla..ei kai vain ole ennakkoluuloisuutta havaittavissa..


      • ihmeen ennakkoluuloisuutta
        valehtelija on.. kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään tarvetta valehteluun..
        Harvoin se kela muuta tukia maksaa jos molemmat käyvät vakituisesti työssä. Ja näin siis meidän tapauksessa. Sinusta en tiedä, eikä se minun asia olekaan. Miksi ihmeessä ajattelet että eläisimme valtion tuilla? Niin, tietenkin, jos on turkkilainen mies kyseessä, eihän se voi mitenkään muutenkaan olla..ei kai vain ole ennakkoluuloisuutta havaittavissa..

        Näytä minulle YKSI työssä käyvä REHELLINEN turkkilainen ja minä näytän sinulle TUHAT loisivaa, lorvivaa ja epärehellistä.

        Siinä on sinulle ennakkoluuloja.


      • sanoit
        ihmeen ennakkoluuloisuutta kirjoitti:

        Näytä minulle YKSI työssä käyvä REHELLINEN turkkilainen ja minä näytän sinulle TUHAT loisivaa, lorvivaa ja epärehellistä.

        Siinä on sinulle ennakkoluuloja.

        Eikös se niin ollut että joka maassa on hyviä ja huonoja..Ai niin mutta turkkiinhan se ei pädekään..
        Turkissa asuu yli 70 miljoonaa ihmistä, joten totta kai sieltä löytyy enemmän kusipäitä kun Suomesta, mutta nythän meillä on tääläkin yksi lisää. Joten hyvänä kakkosena tullaan.
        Tunnen monia suomi-turkki-pareja, joista molemmat käy töissä, ei siinä minun mielestäni mitään ihmeellistä ole.
        Harmi että ihmiset ei pysty asiallisesti keskustelemaan ja vaihtamaan mielipiteitä, Mutta sitä saa mitä tilaa!


      • se sielä..
        ihmeen ennakkoluuloisuutta kirjoitti:

        Näytä minulle YKSI työssä käyvä REHELLINEN turkkilainen ja minä näytän sinulle TUHAT loisivaa, lorvivaa ja epärehellistä.

        Siinä on sinulle ennakkoluuloja.

        Jos olet tuhat turkkilaista käynyt läpi, hyi...
        Sinulla on ilmeisesti ollut huonoa tuuria, olet varmaan liikkunut väärissä piireissä..


      • tarkennus
        herneen nokkaan kirjoitti:

        Minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia suomalaisten miesten suhteen, koska heidän kanssaan ei tarvitse olla parisuhteessa. Kuinka yksinkertaisesti tämän sanoisi..se joka suomalaisesta tykkää, suotakoon se hänelle, mutta se ei ole minua varten. Enemmän ärsyttää se , että yksinkertainen asia ei mene jakeluun. Ja kiitos tällä hetkellä viihdymme Suomessa ihan hyvin, mutta Turkkiin muutto on kyllä tulevaisuudensuunnitelmissa.

        Tuo herneen nokkaan ottaja ei muuten ollut se sinulle aiemmin vastaillut henkilö. Joka siis olen minä.


      • lisätarkennus
        sanoit kirjoitti:

        Eikös se niin ollut että joka maassa on hyviä ja huonoja..Ai niin mutta turkkiinhan se ei pädekään..
        Turkissa asuu yli 70 miljoonaa ihmistä, joten totta kai sieltä löytyy enemmän kusipäitä kun Suomesta, mutta nythän meillä on tääläkin yksi lisää. Joten hyvänä kakkosena tullaan.
        Tunnen monia suomi-turkki-pareja, joista molemmat käy töissä, ei siinä minun mielestäni mitään ihmeellistä ole.
        Harmi että ihmiset ei pysty asiallisesti keskustelemaan ja vaihtamaan mielipiteitä, Mutta sitä saa mitä tilaa!

        Tämä henkilö ei edelleenkään ole se sama, jonka kanssa aluksi keskustelit kahden viestin verran. Älä sekoita minua tähänjälkimmäiseen, jooko?


      • ajattelinkin
        lisätarkennus kirjoitti:

        Tämä henkilö ei edelleenkään ole se sama, jonka kanssa aluksi keskustelit kahden viestin verran. Älä sekoita minua tähänjälkimmäiseen, jooko?

        Kyllä minä jo sen arvasinkin.Sehän tässä vielä puuttuu että on kaksi yhtä tyhmää..


      • Anonyymi
        ihmeen ennakkoluuloisuutta kirjoitti:

        Näytä minulle YKSI työssä käyvä REHELLINEN turkkilainen ja minä näytän sinulle TUHAT loisivaa, lorvivaa ja epärehellistä.

        Siinä on sinulle ennakkoluuloja.

        Molempia tyyppejä löytyy niin suomalaisista kuin turkkilaisistakin.


    • riitti joo

      Olen juuri jättämässä/jättänyt turkkilaisen miehen. Voi jeesus että on vaikeeta. Ei millään mene perille viesti että en halua enää seurustella. Koko suku soittelemassa perään. Hohhoijaa.... Alkoi vaan ottamaan suunnattomasti päähän heidän paremmuus suomalaisiin miehiin verrattuna ja monet muut "säännöt".

      • hjk69

        "Alkoi vaan ottamaan suunnattomasti päähän heidän paremmuus suomalaisiin miehiin verrattuna"

        Kerro ihmeessä lisää.


      • ohi on!

        Eilen sain tarpeekseni. Ensin tämä mulkoili ravintolassa jotain ihmistä takanani kummallisesti - olin ihan varma että jotain tyttöä iskee ja kysyin että mitä ihmettä sinä oikein touhuat ja tämä yrittikin vain ärsyttää jotakin suomalaista poikaa joka nuokkui puolisammuneena pizzansa päällä. Sanoi että haluaa haastaa riitaa että pääsee posauttamaan tyyppiä päin näköä. Minähän järkytyin tästä ja peräsin perusteluja - kuulemma vihaa kaikkia suomalaisia miehiä. Eipä ollut ennemmin tämäkään tullut ilmi, viitteitä sinne suuntaan toki on tullut.
        Sitten baarissa suuttui kun näin entistä poikaystävää - nykyistä kaveriani ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen ja kävin moikkaamassa tätä. Yhdessä välissä kävin tupakkapuolella istahtamassa jonkun suomalaisen nais-ja miesseurueen pöytään tupakille kun siinä oli ainoa vapaa tuoli - ja herra sitten suuttui siitäkin, kyseli loukkaantuneena miksi menin heidän kanssaan istumaan.
        Sitten kun kotiin päästiin niin halusin vähän jutella illasta ja käytiinkin ihan rakentava keskustelu läpi ja juteltiin kaikesta muustakin, kipeämmistäkin asioista - ei olla tapailtu kauankaan jotenka ensimmäistä kertaa juteltiin suhteemme laadusta ja sanoin että en halua mitään liian vakavaa, mutta päädyttiin päätökseen että yhdessä ollaan ja katsotaan mitä tapahtuu.. painotin että vaikka yhdessä ollaan niin tulen juttelemaan niin ystävieni kuin tuntemattomienkin ihmisten kanssa entiseen tapaan ja hänelle se oli ok, mutta hän sanoi että toivoo etten pitäisi muita miehiä mikä minulle on itsestäänselvyys normaalissa seurustelusuhteessa ja lupasin että "en enää katsele muita miehiä" ja hän lupasi samaa naisista -

        JA PASKAT. Yöllä heräsin siihen että hän oli hereillä ja näpytteli puhelimellaan, ilmeisesti tekstiviestiä. Hetken päästä hän vastaa puhelimeen ja menee vessaan puhumaan hiljaisella äänellä - mutta koko talossa on niin hiljaista että kuulin hänen äänensä ja jopa langan päässä olevan äänen - naisen äänen. He puhuvat, olivat kuulemma nähnyt baarissa, ilmeisesti sillon kun minä olin vessassa tms.. Ja minun "poikaystäväni" kyselee tältä naiselta että missä hän on ja sanoo että hän tulee sinne "odota hetki, minä tulen sinne, odota" vaikka nainen sanookin että ei tarvi, ei tarvi..
        Ja sitten he sopivat yhdessä että nähdään kohta.
        Miekkonen tulee vessasta ja luulee että olen nukkunut kokoajan, herättää ja sanoo että pitää mennä, kertoo selittävänsä aamulla ja käskee minun nukkua, antaa pusun poskelle ja häipyy..

        Saman tien hyppäsin pedistä, pistin vaatteet päälle, keräsin kaikki tavarani hänen asunnostaan ja kipitin kotiin. Aamulla tuli viesti että "odota siellä, minä tulen kohta takaisin. Anteeksi kauheesti" mutta mä olin jo kotona onnellisesti nukkumassa kun pääsin paskiaisesta eroon.


      • onnea matkaan..

        ..itsellä tosi vaikeeta oli erota Turkkilaisesta miesystävästäni ja myös suvun vihat sain päälleni. Kesti kuukausia kun mies vainosi minua ja sain pelätä henkeni puolesta. Silti tein elämän parhaan päätöksen ja onnistuin viimein pääsemään eroon. Yhä joskus kadulla ystävänsä huutelevat pizzerian ovelta minulle rivouksia ja olen visusti päättänyt myös vaihtaa paikkakuntaa...kadun suhdetta tähän mieheen mutta opin läksyni ja varoitan myös muita. Kaverit kaikki samanlaisia, pettävät naisiaan minkä ehtivät ja naisella ei mitään arvoa. Kotona kyllä..joo ollaan ihania ja kultaisia mutta totuus on toinen ja auta armias kun se paljastuu! Jos vain aina olet kotona kuten miehesi haluaa et koskaan saa tietää hänen toimistaan selkäsi takana. Mutta jos alat selvittää outoja menoja ja kysellä saat takuulla vihat niskaan. Itse aloin ja moni asia selvisi..onneksi tajusin lähteä.


    • Mariam4758

      Niitä kestää.. olen jättänyt mieheni jo kolme kertaa, koska käytös ei ole miellyttänyt, aina on tullut nöyränä poikana takaisin ja luvannut muuttaa käytöstän. Kova kovaa vastaan, ja käytös myös muuttunut. Turha itkeä ja valittaa, samoilla lääkkeillä vastaan, suomalaista naista ei alisteta. En ymmärrä naitä ruikuttajia täällä ja kulttuurin ymmärtäjiä, mitään ei tarvitse ymmärtää tai suvaita, mitä meillä on erilaista. Olen sanonut miehelleni, maassa maan tavalla, tai tänne ei ole asiaa. Ottaa tai jättää... maailma on täynnä miehiä ja uusia tilaisuuksia. Viihdyn myös yksinäni. Mitä ihmettä te oikein ruikutatte ? Jos mies kohtelee väärin, katsokaa peiliin, ei naista viedä kuin litran mittaa... Oletteko täysin idiootteja, te kulttuurien ymmärtäjät, eiköhän niiden miesten, jotka tulee Suomeen, tule ymmärtää meidän kulttuuria ja elää sen mukaan.

      • sanottu...

        "Oletteko täysin idiootteja, te kulttuurien ymmärtäjät, eiköhän niiden miesten, jotka tulee Suomeen, tule ymmärtää meidän kulttuuria ja elää sen mukaan."
        Ei suomen tarvitse muuttua suvaitsevammaksi(mukautua) mamuja kohtaan vaan mamujen pitää tottua paikallisiin tapoihin.


      • Ei sitten opi

        Olet aivan väärässä tuossa psykologiassasi. Se että olet ottanut moccaciccelin takaisin jo 2 kertaa ainoastaan rohkaisee sitä sikailemaan.

        JOKAINEN mies tietää että jos nainen antaa anteeksi useammin kuin kerran, voi sikailua jatkaa maailman tappiin asti. Pitää vaan olla varovainen ettei jää kiinni liian usein.

        Mutta musunmorsiohan ei tällaista asiaa kykene ymmärtämään.


      • silleenkö:)
        Ei sitten opi kirjoitti:

        Olet aivan väärässä tuossa psykologiassasi. Se että olet ottanut moccaciccelin takaisin jo 2 kertaa ainoastaan rohkaisee sitä sikailemaan.

        JOKAINEN mies tietää että jos nainen antaa anteeksi useammin kuin kerran, voi sikailua jatkaa maailman tappiin asti. Pitää vaan olla varovainen ettei jää kiinni liian usein.

        Mutta musunmorsiohan ei tällaista asiaa kykene ymmärtämään.

        "JOKAINEN mies tietää.... "

        No väliäkö sillä sitten miestä se ukko on. Vain "musuttelijat" kun ei tätä ymmärrä;)


    • yli 30

      "Varsinkin te pitkään seurustelleet/naimisissa olevat, miten olette päässeet siihen, missä olette nyt? Haluaisin ihan tosissani olla tämän miehen kanssa vaikka loppuelämäni."

      Pitkällä kokemuksella sanon, että ei riitä yksin sinun tahtosi. Molempien yhteinen tahto on aina ratkaiseva parisuhteessa. Arki on samaa kaikille ja päivät vaihtelee. Ei se elämä ole sen kummempaa kuin suomalaislla naapureilla. Sitä on vaan jokaisen itse keksittävä ne keinot selvitä arjesta ja ongelmista. jos sitä tahtoa on ihan oikeesti elää "koko elämä" yhdessä, ne keinot kyllä löytää.
      Kulttuurista johtuvia eroja on ja niitä on hyvä ymmärtää, mutta se ei sitten todellakaan tarkoita, että kaikki pitää hyväksyä ja kaikkeen on sopeuduttava. Asioista on puhuttava ja taas puhuttava. Näinhän se on kaikissa parisuhteissa, mutta mokusuhde on vaativampi. Se ei sovi kaikille:) Itseään on ajateltava eikä mihinkään pidä suostua ellei ole ihan varma, että voi hyväksyä "lopun ikänsä". Aika mahdoton asia tässä nyt kaikkea selvittää.

      Täällä on niin kirjavaa joukkoa, että sanottakoon nyt selvennykseksi sekin, että samat "vaatimukset" koskee molempia.

      • luotanko?help!

        Tutustuin vasta muutama kuukausi sitten turkkilaiseen nuoreen mieheen, joka ei pitänyt aluksi yhteyttä ekä vieläkään kovin tiiviisti pidä yhteyttä.

        Hän kumminkin esitteli minut heti perheelleen! eikö se ole hyvä merkki? kokemuksia? vai esittelevätkö turkkilaiset miehet kaikki vaihtuvatkin tyttöystävät perheilleen??
        hänen perheeseen ei kuulu kyllä kuin miehiä vain.

        Hän aina kyselee tekemisistäni ja epäilee kaikenlaista, olen vielä tässä vaiheessa kokenut ihan normaaliksi ilmoittaa olinpaikkani ja tekemiseni, vaikka ei uskoisikaan. Tietenkin minäkin kyselen hänen tekemisiään, matkustaa paljon. Yhtä asiaa en käsitä, miehen jokin kaveri yritti iskeä minua ja oli muka kuullut minun puhuneen jonkun miehen kanssa puhelimessa, outoa eikä kuulu hänelle.


      • abla
        luotanko?help! kirjoitti:

        Tutustuin vasta muutama kuukausi sitten turkkilaiseen nuoreen mieheen, joka ei pitänyt aluksi yhteyttä ekä vieläkään kovin tiiviisti pidä yhteyttä.

        Hän kumminkin esitteli minut heti perheelleen! eikö se ole hyvä merkki? kokemuksia? vai esittelevätkö turkkilaiset miehet kaikki vaihtuvatkin tyttöystävät perheilleen??
        hänen perheeseen ei kuulu kyllä kuin miehiä vain.

        Hän aina kyselee tekemisistäni ja epäilee kaikenlaista, olen vielä tässä vaiheessa kokenut ihan normaaliksi ilmoittaa olinpaikkani ja tekemiseni, vaikka ei uskoisikaan. Tietenkin minäkin kyselen hänen tekemisiään, matkustaa paljon. Yhtä asiaa en käsitä, miehen jokin kaveri yritti iskeä minua ja oli muka kuullut minun puhuneen jonkun miehen kanssa puhelimessa, outoa eikä kuulu hänelle.

        Turkkilaiset eivät ole yksineuvoisia,eli kyllä perheeseen kuuluu naisiakin.Heille sinua ei näytetä,koska kuulut siihen ryhmään heidän mielestään jota voi kaikki kosiskella.Vaihda tyttö hyvä porukkaa,sinua ei pidetä euron arvoisena.Varmaan olet saanut jo lempinimiäkin..tosi surullista,että teitä aina löytyy höynäytettäviksi.


      • @*@
        abla kirjoitti:

        Turkkilaiset eivät ole yksineuvoisia,eli kyllä perheeseen kuuluu naisiakin.Heille sinua ei näytetä,koska kuulut siihen ryhmään heidän mielestään jota voi kaikki kosiskella.Vaihda tyttö hyvä porukkaa,sinua ei pidetä euron arvoisena.Varmaan olet saanut jo lempinimiäkin..tosi surullista,että teitä aina löytyy höynäytettäviksi.

        tuota edellistä pidetään yli euron arvoisena niin kauan kuin rahaa riittää.Löisinpä vetoa hän on jo sponsoroinut nuorukaistaan €€€ tai jos ei ole,pian isä&äiti sairastuu vakavasti ja sairaalahoito maksaa mansikoita.


      • ...
        luotanko?help! kirjoitti:

        Tutustuin vasta muutama kuukausi sitten turkkilaiseen nuoreen mieheen, joka ei pitänyt aluksi yhteyttä ekä vieläkään kovin tiiviisti pidä yhteyttä.

        Hän kumminkin esitteli minut heti perheelleen! eikö se ole hyvä merkki? kokemuksia? vai esittelevätkö turkkilaiset miehet kaikki vaihtuvatkin tyttöystävät perheilleen??
        hänen perheeseen ei kuulu kyllä kuin miehiä vain.

        Hän aina kyselee tekemisistäni ja epäilee kaikenlaista, olen vielä tässä vaiheessa kokenut ihan normaaliksi ilmoittaa olinpaikkani ja tekemiseni, vaikka ei uskoisikaan. Tietenkin minäkin kyselen hänen tekemisiään, matkustaa paljon. Yhtä asiaa en käsitä, miehen jokin kaveri yritti iskeä minua ja oli muka kuullut minun puhuneen jonkun miehen kanssa puhelimessa, outoa eikä kuulu hänelle.

        vaikuttaa siltä, että miesystävälläsi on paljon muitakin tyttöystäviä kun sinun tekemisiä kyselee sekä epäilee. Jos kaveri yrittää iskeä sua, se on sovittu juttu. Testaavat nääs...
        En panostaisi koko tapaukseen.


      • totuus on tämä
        @*@ kirjoitti:

        tuota edellistä pidetään yli euron arvoisena niin kauan kuin rahaa riittää.Löisinpä vetoa hän on jo sponsoroinut nuorukaistaan €€€ tai jos ei ole,pian isä&äiti sairastuu vakavasti ja sairaalahoito maksaa mansikoita.

        ..Turkin miestä kiinnostaa vain naisen omaisuus ei edes se mitä naisella on jalkovälissä saa miestä pysymään uskollisena. Eräs ystäväni kertoi hänen Turkin miehensä sanoneen seuraavaa kahden kuukauden yhdessäolon jälkeen; "Myydään meidän asunto ja ostetaan pizzeria Turkista, se elättää meidät molemmat" Nainen kyseli mielipidettäni asiaan olisiko kannattavaa toimia näin ja varsinkin kun asunto oli naisen omistusasunto ja mies suomessa vain vuokra-asunnon haltija. Joopa joo..on rakkaus sokea. Nyt en tiedä mitä suunnittelevat mutta mieltäni jäi kaivertamaan tuo sana "meidän"...


      • Anonyymi
        totuus on tämä kirjoitti:

        ..Turkin miestä kiinnostaa vain naisen omaisuus ei edes se mitä naisella on jalkovälissä saa miestä pysymään uskollisena. Eräs ystäväni kertoi hänen Turkin miehensä sanoneen seuraavaa kahden kuukauden yhdessäolon jälkeen; "Myydään meidän asunto ja ostetaan pizzeria Turkista, se elättää meidät molemmat" Nainen kyseli mielipidettäni asiaan olisiko kannattavaa toimia näin ja varsinkin kun asunto oli naisen omistusasunto ja mies suomessa vain vuokra-asunnon haltija. Joopa joo..on rakkaus sokea. Nyt en tiedä mitä suunnittelevat mutta mieltäni jäi kaivertamaan tuo sana "meidän"...

        Mulla sexsuhde turkkilaiseen. Viime aikoina kysellyt paljonko palkkani 😀Ja onko suvullani kesämökkiä😀olemme tapailleet 7kk.En todella ole talouttani jakamassa kenenkään kanssa enää.


    • tyttöystävä

      Kuten aloittaja varmaan ketjun viestien monenkirjavuudesta voi päätellä, on kulttuurisidonnaisten tapojen ja tottumusten ohessa aina kyse yksilöistä.

      Itse olen seurustellut vuoden verran akateemisesti kouluttautuneen istanbulilaisen miehen kanssa. Tällä hetkellä asumme väliaikaisesti eri maissa, mutta yhteiseloa kesti Suomessa 8kk. Tavallaan kaikki "valtataistelu" käytiin heti suhteen alkuvaiheessa. Tein selväksi, että olen itsenäisesti toimiva ja ajatteleva nainen, joka on valmis joustamaan siinä, missä hänenkin täytyy olla siihen valmis. Kertaakaan ei ole yrittänyt millään tavalla käskyttää tai määräillä. Ehkä paremminkin päinvastoin, heh :) On varmasti huomannut, ettei itsepäisen ja vahvatahtoisen suomalaisnaisen kanssa ole aina niin helppoa elää, etenkin kun meissä molemmissa sitä itsepäisyyttä ja ylpeyttä on paljon. Arkielämässä kotityöt teimme aina yhdessä (hän tosin siivosi enemmän, koska itse vihaan siivoamista) ja esim. yhdessä kokkaaminen oli meille molemmille tosi tärkeää.

      Yhdyn erään edellisen kirjoittajan sanoihin siinä, että kyllä sinun tulisi itse osoittaa poikaystävällesi, missä paikkasi on. Ei suomalaisnaiset anna suomalaisen miehen viedä itseään mennen tullen, joten vaikea tajuta, miksi ulkomaalaisen miehen tahdon alle asetutaan niin helposti?

      • SeKysyjä

        "Turkkilaiset eivät ole yksineuvoisia,eli kyllä perheeseen kuuluu naisiakin.Heille sinua ei näytetä,koska kuulut siihen ryhmään heidän mielestään jota voi kaikki kosiskella.Vaihda tyttö hyvä porukkaa,sinua ei pidetä euron arvoisena.Varmaan olet saanut jo lempinimiäkin..tosi surullista,että teitä aina löytyy höynäytettäviksi."

        Kyllä perheeseen kuuluu naisiakin, mutta he kun asuvat Turkissa, niin on "vähän" vaikea esitellä minua heille! vai mitä sanotte tästä "pienestä" välimatkasta? vai mitäs nyt sanot? vieläkö olen säälittävä joka kerjää miestä ja mies ei pidä minään kun ei esittele toisessa maassa asuville naissukulaisille? heh kun ei voi mitenkään esitellä naissukulaisille kun eivät ole samassa maassa että heh, sinä se tässä väärässä olet, tällä kertaa!!! :)


        "tuota edellistä pidetään yli euron arvoisena niin kauan kuin rahaa riittää.Löisinpä vetoa hän on jo sponsoroinut nuorukaistaan €€€ tai jos ei ole,pian isä&äiti sairastuu vakavasti ja sairaalahoito maksaa mansikoita."

        Siis mitä ihmettä mistä sinä oikein puhut?:o koskaan kuulluutkaan moisesta!!! Tämä mies (eikä kukaan muukaan koskaan tapaamani mies) ole koskaan pyytänyt minulta lantin lanttia ei euron euroa. Ja miksi ihmeessä pyytäisikään?!! hänellä kyllä on oma työ mistä saa rahaa toisin kuin minulla taas ei ole työtä tällä hetkellä, että siinä mielessä minä olen "huonompi" osapuoli jos ihmisen arvo työllä mitataan!

        Kummallakin meistä on omat rahat, en ole ikinä ollut sellaisessa suhteessa jossa jompikumpi osapuoli kerjää rahaa! huhhuh miten sairasta ja sairaita olettamuksia!! ihan oksettavaa!!!!
        mistä tuollaisia ajatuksia edes kumpuaa joidenkin päähän?

        eikö suomessa asuva ja täällä kasvanut turkkilainen ole periaatteessa "suomalainen"? ehkä joku tänne vasta rantautunut saattaisikin kerjätä rahaa, mihin tulisi nopeasti stoppi koska en voisi (edes haluaisi) antaa sentin senttiä, mutta ei kyllä täällä pidempään asuneet naisilta rahaa kerjää...

        Ehkä teille on itsellä kokemuksia huijaavista turkkilaisista jotka vie rahat?

        minä en ole rikas, vanha enkä leveile rahoilla, eikä minulta pysty huijaamaan viimeisiäkään rahoja, että hyvin nopeasti minun luotani kaikkoaa tai karkoitetaan pelkän rahan perässä olevat :) onneksi.


      • arkielämää.
        SeKysyjä kirjoitti:

        "Turkkilaiset eivät ole yksineuvoisia,eli kyllä perheeseen kuuluu naisiakin.Heille sinua ei näytetä,koska kuulut siihen ryhmään heidän mielestään jota voi kaikki kosiskella.Vaihda tyttö hyvä porukkaa,sinua ei pidetä euron arvoisena.Varmaan olet saanut jo lempinimiäkin..tosi surullista,että teitä aina löytyy höynäytettäviksi."

        Kyllä perheeseen kuuluu naisiakin, mutta he kun asuvat Turkissa, niin on "vähän" vaikea esitellä minua heille! vai mitä sanotte tästä "pienestä" välimatkasta? vai mitäs nyt sanot? vieläkö olen säälittävä joka kerjää miestä ja mies ei pidä minään kun ei esittele toisessa maassa asuville naissukulaisille? heh kun ei voi mitenkään esitellä naissukulaisille kun eivät ole samassa maassa että heh, sinä se tässä väärässä olet, tällä kertaa!!! :)


        "tuota edellistä pidetään yli euron arvoisena niin kauan kuin rahaa riittää.Löisinpä vetoa hän on jo sponsoroinut nuorukaistaan €€€ tai jos ei ole,pian isä&äiti sairastuu vakavasti ja sairaalahoito maksaa mansikoita."

        Siis mitä ihmettä mistä sinä oikein puhut?:o koskaan kuulluutkaan moisesta!!! Tämä mies (eikä kukaan muukaan koskaan tapaamani mies) ole koskaan pyytänyt minulta lantin lanttia ei euron euroa. Ja miksi ihmeessä pyytäisikään?!! hänellä kyllä on oma työ mistä saa rahaa toisin kuin minulla taas ei ole työtä tällä hetkellä, että siinä mielessä minä olen "huonompi" osapuoli jos ihmisen arvo työllä mitataan!

        Kummallakin meistä on omat rahat, en ole ikinä ollut sellaisessa suhteessa jossa jompikumpi osapuoli kerjää rahaa! huhhuh miten sairasta ja sairaita olettamuksia!! ihan oksettavaa!!!!
        mistä tuollaisia ajatuksia edes kumpuaa joidenkin päähän?

        eikö suomessa asuva ja täällä kasvanut turkkilainen ole periaatteessa "suomalainen"? ehkä joku tänne vasta rantautunut saattaisikin kerjätä rahaa, mihin tulisi nopeasti stoppi koska en voisi (edes haluaisi) antaa sentin senttiä, mutta ei kyllä täällä pidempään asuneet naisilta rahaa kerjää...

        Ehkä teille on itsellä kokemuksia huijaavista turkkilaisista jotka vie rahat?

        minä en ole rikas, vanha enkä leveile rahoilla, eikä minulta pysty huijaamaan viimeisiäkään rahoja, että hyvin nopeasti minun luotani kaikkoaa tai karkoitetaan pelkän rahan perässä olevat :) onneksi.

        Puolisoni (ollut jo vuosia) on turkissa aikoinaan syntynyt ja suomeen muuttanut.
        Mitään ihme "valtataisteluja" ei olla käyty.
        Johtuneeko siitä että tunnettiin toisemme kauan ja tavattiin aikuisemmalla iällä. Vaikea sanoa onko sillä merkitystä.
        Kun olen lukenut näitä juttuja ja kommentteja niin aivan vieraalta tuntuu nuo asiat jos miettii meidän arkielämää.
        Aivan normaalia, arkista elämää eletään. Sopuisa pari ollaan.


      • tyttöystävä
        arkielämää. kirjoitti:

        Puolisoni (ollut jo vuosia) on turkissa aikoinaan syntynyt ja suomeen muuttanut.
        Mitään ihme "valtataisteluja" ei olla käyty.
        Johtuneeko siitä että tunnettiin toisemme kauan ja tavattiin aikuisemmalla iällä. Vaikea sanoa onko sillä merkitystä.
        Kun olen lukenut näitä juttuja ja kommentteja niin aivan vieraalta tuntuu nuo asiat jos miettii meidän arkielämää.
        Aivan normaalia, arkista elämää eletään. Sopuisa pari ollaan.

        Tämän "valtataistelun" taisit napata mun tekstistäni :) Tarkennukseksi siihen, että sen ei ollut tarkoitus kuulostaa lainkaan niin negatiiviselta, kuin se ehkä lopulta kalskahti.

        Paljon pahempia "valtataisteluja" olen käynyt ihan suomalaisten entisten poikaystävien kanssa. Kaikkia kun ei ole siunattu niin säyseällä luonteella.. :)


    • mieee

      kuule no onko se paljon vaadittu sulta jos sää teet normaali asioita niiku ruuanlaitto ja siivoominen voi rakkaat perunat siis mä en todellakaan ymmärrä mitä tossa nytte nii ku oli .. ja ei teijä täydy muuttaa persoonaanne miehen takia jos se mies rakastaa sua nii kyllä se tykkää susta tollasena ku sä oot..

    • minäääääääääää

      jos sää et haluu siivota nii elä ihmeessä paskassa jaa oo paskane en kyllä yhtää ihmettele jos se mies ei tykkäis susta

    • Miesrealisti

      Onko se tosiaan liikaa vaadittu naiselta, että tekee ruokaa, siivoa, on kiltti, hiljainen eikä raivoa? Luulisi tällaisten olevan aivan normaaleja kanssakäymisen vaatimuksia.

      Vai pitäisikö miehen olla tossun alla ja nainen ei tee mitään muuta kodin hyväksi kuin katsoo kauniita ja rohkeita ja imuroi suklaata ja sipsejä.

    • mitä sä luulit

      Minä olen seurustellut turkkilaisen mieheni kanssa 6 vuotta joista naimisissa 3. Mieheni ei ole maahanmuuttaja vaan päinvastoin, minä olen sillä asumme vakituisesti turkissa. Täällä suomessa käyn kuitenkin pari kertaa vuodessa ja vanhempani meillä turkissa joka kesä(:

      Turkkilaisia on moneen lähtöön kuten suomalaisiakin. Mieheni on yliopiston käynyt ja rikkaasta perheestä ja hyvin avara katseinen ja ymmärtäväinen mies. Konservattivisakin tietenkin on. Maalta ja heikommin kouluttettuja minun kokemuksen mukaan jotka elintasopakolaisina suomeen pyrkivät. Turkissa elämä on hyvin perhe keskeistä perheet ovat isoja ja läheisiä ja nainen usein kotona huolehtimassa lapsista ja kodin askareista. Vanhainkoteja harvemmin käytetään ja vanhukset asuvat sitten lastensa huolehdittavana. Meillä minä teen enemmän kotitöitä kuin mieheni. Mallin olen oppinut ihan koti suomesta äitini ja isäni avioliittoa seuraamalla. Mieheni omistaa hotellin ja kiinteistö yrityksen jossa myös olen töissä silloin kun tarve vaatii.

      Suomeen en mieheni kanssa muuttaisi sillä en usko että kestäisin ihmisten ennakkoluuloja. Se ei onneksi ole edes vaihtoehto sillä mieheni sanoi minulle jo seurustelun alkuvaiheessa ettei tule turkista pois muuttamaan. On totta että kulttuuri eroja on mutta mielestäni nykyaikaiset turkkilaiset koulutetut miehet eivät alista naisiaan taikka rajoita heidän pukeutumista yms. Suomaliseille ystävilleni jouduin aluksi oikein vakuuttelemaan että kaikki hyvin en käytä edellenkään huivia mies ei pahoinpitele ja plaa plaa. Sitä en sano etteikö pahoinpitelijöitä ja naisiinsa mustasukkaisesti suhtautuvia löytyisi turkista. Niitähän löytyy pikkuruisesta suomestakin ja turkissa on kuitenki se reilu 70 miljoonaa asukasta.. Minä ainakin itse päätän tekemistäni ja olen miheni kanssa hyvin onnellinen.

      • roskapostisuodatin

        Yhdyssana- ja kirjoitusvirheet tekstissä antavat ihmisestä tyhmän ja kouluttamattoman kuvan!

        Turkissa on yli 80 miljoona ihmistä!


    • pääsit pätemään

      Siksipä en tarkkaa lukua sanonutkaan kun sitä en tiedä. Väestön laskeminen ei muutenkaan ole yhtä luotettavaa kuin suomessa minkä takia kovin tarkkaan ei voikkaan tietää. Toivottavasti kuitenkin ymmärsit viestin pointin virheistä huolimatta, on totta ettei kielioppi ole vahvuuksiani mutta kyllä näillä taidoilla on lukio ja amk kunnialla läpäisty ja se riittää minulle (:

    • .........

      Minulla oli samanlainen tilanne -ja olen kuitenkin aina suomalaisen kanssa seurustellessa tehnyt ruoan, siivonnut ja hoitanut kodin sekä pidän hyvää huolta ulkonäöstäni.. Mies halusi naimisiin, minä lähdin kävelemään.. Ei tuo käytös ainakaan muutu kun menette naimisiin. Minä haluan valita matkakohteita ja olla sellainen kuin olen, moni länsimaalainen mies arvostaa juuri tällaista kuin olen (en ole feministi), mutta noiden miesten kanssa vaatimuslista vain kasvaa.. Maailmassa on miehiä, myös Turkissa, jotka eivät ole niin vaativia. Nainenhan ei sano ei siellä. Itse en ollut rakastanut, illuusio tästä suuresta elämänh pitkästä rakastajasta vain vei mennessään -hetkeksi.. Tosiasiassa sellaiseen mielen vankilaan en itseäni halua lukittaa. Rakkaus ei ole rajoja aikuiselle ihmiselle.

    • Niinpä niin

      ". Rakkaus ei ole rajoja aikuiselle ihmiselle"

      Ei vapaalle länsimaalaiselle naiselle, mutta entäs turkkilaiselle naiselle?

    • Rouva AntalYa

      Minä olen ollut naimisissa Turkkilaisen mieheni kanssa 2 vuotta, yhdessä 4. Asumme tällä hetkellä suomessa mutta tarkoitus muuttaa takaisin Turkkiin ennen poikamme koulun alkua (nyt 1 v.). Meillä on ollut alusta asti tasapainoinen suhde, ei mustasukkaisuutta, riitelyä vaan asioista on keskusteltu ja kaikki asiat selvitetty rauhallisesti puhumalla. Rakkautta on riittänyt. Mieheni ei ole yrittänyt hallita tai määräillä minua millään tavoin, olen myös alusta asti tehnyt selväksi että olen mitä olen jne. En väitä etteikö suhteemme olisi ongelmaton, puhumme paljon ja kun kaksi kulttuuria asuu saman katon alla, tottakai tulee ongelmia. Ei asioista tarvitse kuitenkaan tapella. Mieheni tekee kovasti töitä ja hänelle on tärkeää että meillä on rahaa ja että se on omaa rahaa. Minä teen osa-aika töitä ja mieheni on kokoaika työssä. Tottakai alussa elimme jonkin aikaa myös avustuksilla mutta kotokoulutuksen päätyttyä olemme pärjänneet omillamme. Olen todella onnellinen että olen tavannut mieheni ja toivottavasti onnemme jatkuu :) Tsemppiä kaikille monikulttuurisessa suhteessa/liitossa eläville :)

    • Kakaratäällänäin

      Missä kielessä yleensä muhutte miehenne kanssa. Ja entäs missä olette tavanneet. Kysyn kaikilta:) P.S:Vanha ketju mut kirjotan silti:D

    • meenotlaikiiturkis

      Niinpä miten kestätte nimenomaan TURKKILAISIA miehiä ovat niin leuhkoja.

    • turkin kurdi mies

      Mua nauratta kun kommentelette turkkilaista miehiä :-)
      kommenteletteko vahan tumma mieheltä ?
      oikeasti mä en ymmärä kysyn onko suomessa kunnon naisia ?

    • deww

      jos parin kuukauden jälkeen tuntuu jo vaikealta niin juokse! ei se ainakaan helpommaksi muutu.

      • Huhhuijaa taas

        Kommentoit sitten 5 vuotta vanhaan aloitukseen, että kannattaisi juosta parin kuukauden seurustelun jälkeen.... Hyvä neuvo! Aloittaja voikin nyt hypätä aikakoneeseen ja noudattaa neuvoasi. ;)


    • kurdi mies

      Mä etsin virgin koskematta näinen onko suomessa ?

    • kale12

      Nämä kertomukset todistavat taas kerran kuinka helppo on ulkolaisen miehen pujahtaa suominaisen tyhjään päähän ja muokata se mieleisekseen. Ja kyllä he tuntuvat ottavankin kaiken hyödyn siitä irti.

    • KUMMOLA4

      MIKSI SINÄ SUOMI NAINEN. MINÄ ALLAN AHGLGREN. KIITOS. SINÄ EI PYSTY YMMÄRTÄMÄÄN KAUNEUS. KIITOS. TYPO. KUMMOLA. KIITOS. NISTI. RASISTI. MINÄ YMMÄRETTY VÄÄRIN. MINÄ YRITÄ. KIITOS.

      • KUMMOLA4

        SINÄ EI YMMÄRETTY


    • Özlem

      Ollessani yksin ensi kertaa Turkissa, mietin, että on se kumma kun miehet siellä aina huutelevat perään ja höpöisevät kaikkea. Mutta kohdattuani hänet, en miettinyt enään. Hän on unelma. Ihana Turkkilainen.
      Minä tahtoisin vain Turkkilaisen miehen. Jos en saa häntä omakseni, niin minulle kelpaa suhde, jossa me tapaamme kerran vuodessa viikon tai kahden verran.
      Kun tapaamme, saan tuntea olevani nainen, kokea miten hyvin mies osaa kohdella naistaan, puhua kauniisti, viedä syömään ja olla raju rakastaja. Ja SELVINPÄIN. Ja tarvittaessa ilman sitoumuksia. Taas seuraavana vuonna me tapaamme ja nautimme viikosta tai kahdesta yhdessä. Minulle sopii. Hyvin jaksan olla vuoden ilman seksiä, kun tiedän, että saan nauttia siitä viikon tai kahden aikana koko vuoden edestä.
      Yksikään suomalainen mies ei ole koskaan ollut niin taivaallinen rakastaja kuin minun rakas Turkkilaiseni. Ja minä olen vain hänen.
      En halua ketään muuta, en suhteeseen, en hetkeksi, enkä ikuisesti. Vain hänet. Ja hän tietää sen.
      Yksinäinen nainen saa tehdä mitä tahtoo. Eikä siihen ole kellään sanottavaa.

    • pilvilinna särkyy

      "Ja minä olen vain hänen "Sinä voit olla vain hänen ,mutta turkkilainen paneksii kymmeniä naisia turistikautena ja rakastelee taivallisesti myös niitä muita.Usein se unelma särkyy turkinpojan kanssa kunhan alkaavat rahaa pyydellä. Nauti viellä kun voit ,mutta usko pois viellä pilvilinnoista tulet alas.

      • Toisten asiat

        Miksi sinua kiinnostaa ketä turkkiliaset panee??? Ei tuolla naisella pilvilinnaa ollut. Sinultako se särkyi?


    • jaajaa...

      no eiköhän kaikissa maissa ja maalaisissa oo niitä pa*koja ja helmiä.. ihmisestähän se vaan on kiinni. ite oon kahen turkkilaisen kaa ollu (edelleen toisen) ja ensimmäinen oli kyllä täys mul**u mutta uskalsimpa vielä senkin jälkeen ottaa riskin ja kannatti. Välittää ja rakastaa ihan oikeasti, osaa puhua tunteistaan ja ymmärtää minua, kuuntelee ja lohduttaa... jne jne, eli ei kannata yleistää. Suomessakin ihan varmasti riittää niitäkin ääliöitä kuin myös turkissa.

    • kale12

      Liisat ihmemaassa, Eli suomalaispimut Turkkia opiskelemassa.
      Ja siinä heillä riittääkin oppimista, kun femakosta kasvatetaan aito nainen.

    • ......

      Ihan tosi,

      seurustelin 5 kk ja se oli ihan liikaa. Tavattiin lomailessani Turkissa ja sitten kotiin palattuani pidettiin yhteyttä facebookin välityksellä. Aluksi hän lähetteli vain rakkausrunoja ja minä ajattelin että miten joku minulle sanoo näin kauniita asioita... Yritin ehdottaa että tutustuisimme toisiimme, ja hän vastasi tottakai, hän kertoi perheenjäsenensä, lempivärinsä ja suosikki jalkapallojoukkueensa. Sitten tuli taas vain niitä runoja!
      Vastasin hänen viesteihin aina seuraavana päivänä, ja hän jankutti viestiensä loppuun että vastasin niin harvoin. Silloin alkoi ärsyttää. Yritin tutustua häneen, muuta hän ei mitään itsestään kertonut.
      Jankattuani aikani jätin hänet.

      • haikunen

        On ne pahoja.


    • huoooooooooh1

      miksi ihmeessä juuri tälläset "feministinaiset" edes aloittavat suhteen sellaisen miehen kanssa, jonka kulttuuriin kuuluu, että nainen tekee kotihommia eikä ulkona pyöri niin kuin suomalaiset naiset on tottuneet. en vaan ymmärrä. jälkeenpäin haukutaan ja raivotaan netissä kuinka ne miehet on niin pahoja.
      kattoisitte peiliin!

    • 56789

      Tämmösii ne turkkilaiset just on... Huhhuh,

      Kukaan itseään kunnioittava nainen ei ota turkkilaista miestä. Sikoja kaikki.

      • mm.mmmmmm

        Ainut mitä ne osaa on rahan pyytämien .


      • emilylilja2636
        mm.mmmmmm kirjoitti:

        Ainut mitä ne osaa on rahan pyytämien .

        Kurdilaisen miehen kanssa olin suhteessa ja johan poika oli mustasukkainen ja jopa vähän väkivaltainen sanoi että muille miehille ei saa puhua ja kerran olin miespuolisen kaverin kanssa jossain kaupungilla kävelemässäja juttelemassa tästäkös mies suuttui kun näki ! Tuli uhoamaan ystävälleni käski pysyä kaukana ja huusi minulle että mene sinä nyt tuonne ja anna minun hoitaa tämä. Jatkuvasti kuulin tämän joltain ystäviltä mitä suurempia huhuja kysyin häneltä siitä syntyi kauhea riita kuinka minä en kuulemma luota häneen ja kumpaa uskon ennemmin häntä vai kavereita . Nyt olen suomessa mies on turkissa näytti minulle että hän pitää sormusta kihlajaisten merkiksi koska häntä ärsyttää kun muut naiset ehdottelee ja on kiinnostuneita. Yhtenä iltana olin ulkona tyttöporukalla ja mies laittoi facebookissa viestiä ja kysyi missä olen ja kerroin olevani ystävieni kanssa ulkona ja siitäkös hän suuttui taas kun siihen aikaan olin ulkona että enkö ymmärrä mitä kauheaa voi tapahtua. Loppuillasta en jaksanut enää vastata ja homma päättyi niin että mies katkaisi kaikki yhteydet minuun. :D sellaista touhua. Monet minua turkissa varoitteli kurdeista, miksi ?


      • emilylilja2636
        emilylilja2636 kirjoitti:

        Kurdilaisen miehen kanssa olin suhteessa ja johan poika oli mustasukkainen ja jopa vähän väkivaltainen sanoi että muille miehille ei saa puhua ja kerran olin miespuolisen kaverin kanssa jossain kaupungilla kävelemässäja juttelemassa tästäkös mies suuttui kun näki ! Tuli uhoamaan ystävälleni käski pysyä kaukana ja huusi minulle että mene sinä nyt tuonne ja anna minun hoitaa tämä. Jatkuvasti kuulin tämän joltain ystäviltä mitä suurempia huhuja kysyin häneltä siitä syntyi kauhea riita kuinka minä en kuulemma luota häneen ja kumpaa uskon ennemmin häntä vai kavereita . Nyt olen suomessa mies on turkissa näytti minulle että hän pitää sormusta kihlajaisten merkiksi koska häntä ärsyttää kun muut naiset ehdottelee ja on kiinnostuneita. Yhtenä iltana olin ulkona tyttöporukalla ja mies laittoi facebookissa viestiä ja kysyi missä olen ja kerroin olevani ystävieni kanssa ulkona ja siitäkös hän suuttui taas kun siihen aikaan olin ulkona että enkö ymmärrä mitä kauheaa voi tapahtua. Loppuillasta en jaksanut enää vastata ja homma päättyi niin että mies katkaisi kaikki yhteydet minuun. :D sellaista touhua. Monet minua turkissa varoitteli kurdeista, miksi ?

        Tai siis ei varoitellut kaikista kurdeista vaan nimenomaan tästä miehestä ja keskustelussa tuli aina esille "koska hän on kurdi "


      • ...
        emilylilja2636 kirjoitti:

        Tai siis ei varoitellut kaikista kurdeista vaan nimenomaan tästä miehestä ja keskustelussa tuli aina esille "koska hän on kurdi "

        Löydät vastauksia aiemmista tarinoista. Kannattaa tutustua kurdien kulttuuriin - ja sitten ihmetellä. Itsellä on kurdimies ollut jo 8 vuotta siippana ja ei ongelmia.


      • astra85

        Itseasissa kunnioittava nainen ottaa miehekseen sellaisen jonka kanssa on hyvä olla. Mutta vaatii myös mieheltä paljon. Vaikka aloittajalla on mennyt hermo mieheensä koska joutuu itse muuttumaan, ei tarkoita että joka suhteessa olisi sama asia.

        meillä mies käy töissä, eikä ole ikinä pyytänyt rahaa minulta, päin vastoin turkissa ollessaan lainasi minulle rahaa. (itse siis olin silloin suomessa). Kuten kenen tahansa, myös turkkilaisen kanssa voi keskustella asiat selviksi. Esim minä olen laiska, enkä välitä siivoamisesta, joten mies imuroi. Lattiat pesen minä. Kun molemmat tekevät asioita suhde toimii. Mies saa käydä baareissa, niin minäkin. Enemmän se olen minä joka alkoholia juo, mies ei.

        Ja niin mieheni ei ole turkkilainen, vaan turkin kurdi. Aivan ihana mies, ainakin avioliittoa on jo kestänyt 5 vuotta. Ja kyllä miehelläni on jo pysyvä oleskelulupa, joten eipä senkään takia tämä avioliitto ole. Mies ei ole minulle huutanut, eikä lyönyt, enkä sitä hyväksyisikään. On se kumma kun vuodet menee ja silti suomi24 jaksetaan puhua paskaa kaikista. Fakta on että jotkut turkkilaiset on kusipäitä, mutta on siellä oikeastikin ihania ihmisiä. Ne jotka eivät sitä tiedä, johtuu pelkistä epäluuloista ym.


    • LoveAlanya

      Itse olen 19-vuotias tyttö ja käynyt turkissa elämäni aikana jo 30 kertaa. Viimeisen viiden vuoden ajan lomalta on aina löytynyt joku uusi ihastus, niitä miehiä ei vain voi vastustaa! Mutta seksiä harrastin ensimmäisen kerran turkkilaisen kanssa vasta tänä keväänä, koska kyseessä oli todella komea mies, joka paljastui vieläpä todella rikkaaksi, miten siitä olisi sitten voinut enää kieltäytyä kun mies varasi luksushotellista sviitinkin.. En saanut mitään tauteja, mutta nyt mietin koko ajan jos hänellä on muita naisia sillävälin kun minä olen suomessa. Hän on minua puoli vuotta vanhempi ja käy yliopistoa, hän myöskin vaikuttaa luotettavalta, toisin kuin muut (esim ravintoloissa työskentelevät, joiden nainen vaihtuu joka ilta) mutta silti minua mietityttää suuresti...Rakastuin mieheen silmittömästi ja hänen perheensäkin on niin täydellinen eikä äiti ole mitenkään alistetussa asemassa, ja kieltäytyi jopa hunnustakin. Tarkkailin myös isää ja hän on mahtava persoona, eikä yhtään leuhka vaikka autotallista löytyy useampikin porche. Mies ei katsellut muita naisia (ainakaan en huomannut) ja kehui minua maasta taivaaseen vaikka oli jo saanut seksiäkin. Nyt hän viestittelee lakkaamatta ja haluaa, että tulen taas Alanyaan hänen koulun lomansa aikana, että voimme olla koko ajan yhdessä :) Joten te joilla on/on ollut turkkilaisia miehiä, kertokaa voiko niihin luottaa oikeasti ilman että on sinisilmäinen, sillä itse olen todella epäileväinen asian suhteen..

      • yhteiseloa 10 vuotta

        Turkkilainen mies ei ole sen epäluotettavampi kuin suomalainenkaan mies.
        Se riippuu ihan henkilöstä kehen voi luottaa ja kehen ei. Tietysti olosuhteet antavat myös vinkkiä, koska kannattaa olla varuillaan, tosin eivät nekään kerro kaikkea.
        Muista pitää (maalais)järki mukana, vaikka sydän veisi minne, niin kyllä silloin pärjää ihan hyvin.

        Onnea matkaan :)


    • N28

      Tässä oma kokemukseni turkkilaisista miehistä.. Olen asunut Alanyassa nelisen vuotta, ja sinä aikana on ollut useita yhden illan juttuja. Kaikki he olivat baarimikkoja tai tarjoilijoita, jotka vikittelee turistityttöjä minkä kerkiävät. Kehuskelivat keskenään kellä oli suomalainen nainen, kellä ruotsalainen ja norjalainen.. Eikä kukaa heistä ollut kiinnostunukkaan vakavammasta suhteesta. Mutta sehän sopi, en ollu koskaa ajatellu alkavani seurustelemaan turkkilaisen kanssa, kun olin saanut tommosen käsityksen niistä. Sitten pari vuotta taaksepäin tapasin erään miehen (tarjoilija hänkin), joka tuntui olevan ihan omaa luokkaansa. Vaikutti tosi rehdiltä, eikä yhtään ollut sellanen pelimies. Ja komea oli kun mikä.. Sinä iltana baarissa oli paljon turistityttöjä, ja istuin itse baaritiskillä. Seurasin tämän komistuksen toimintaa, eikä näyttäny olevan yhtää kiinnostunu näistä tytöistä, vaikka jotku heistä selvästi yritti iskeä häntä. Hetken päästä kun juomani alkoi loppua, ja mietin pitäisikö jo lähteä kotiin (tutustumatta tuohon mieheen), tuli hän jonkun värikkään sateenvarjohässäkkädrinksun kanssa mun luo ja sanoi jotain "älä vaan vielä lähde, olis kiva jutella. Oot tän illan piristys". Ajattelin että taas tuota lipevää turkkilaista tyyliä. Vähän ajan päästä tämä mies sanoi jotain turkiksi työkavereilleen ja lähti. Tunsin pettyneeni, ku en nähnyt sitä johki varttiin, ja mietin taas lähteväni kotiin, kunnes hän tuli istumaan mun viereen ja tilasi oluen itselleen ja mulle. Hän oli vaihtanu työvaatteet pois ja käyny ilmeisesti suihkussa. Siinä sitte rupateltiin ja juotiin yhessä. Hän saattoi mut kotiin, ja pyys tulemaan seuraavanaki iltana. Sen illan jälkeen kävin siellä melkein päivittäin, ja alettiin pian seurustelemaankin. Suhteen alkuaikoina alko tulla ekoja ongelmia just kulttuurierojen takia. Asuttiin siis jo saman katon alla, ja hän oli ihmeissään kun en siivonnut joka päivä (turkkilaiset naiset jostain syystä siivoavat koko ajan?!), ja ruoka-aikana en annostellut hänelle ruokaa valmiiksi lautaselle ja vienyt hänelle. Ruokailun jälkeen en myöskää heti tiskannut ja hän valitti keittiön epäpuhtaudesta (oli ehkä muutama likainen astia). Haukkui mua laiskaksi ja sanoi että kaikki turistit on ihan samanlaisia. Kaikki mitä hän käski, piti totella, tai muuten hän oli tosi vihanen, kun nainenhan aina on ala-arvosempi. Kuulin haukkuja siitä ettei aamupala ollu tehty hänelle valmiiksi ku heräsi. Minunhan siis pitäisi herätä häntä aikasemmin, tehdä jokin gourmet aamiainen, kattaa kaikki hienosti, laittautua itsekin nätisti. Siis mitä?! Kerran sitten mainitsin meneväni kauppaan, hän kysyi että mitä sä sieltä, ja että sun pitää kysyy voitko mennä kauppaan. Sanoin suoraan "menen ostamaan tupakkia, viinipullon ja ehkä jotain vahvempaakin." Kun tulin kaupasta, annoin hänelle ostamani oluen, kaadoin itelleni viiniä ja sanoin että nyt pitäs jutella. Tein hänelle selväksi, että minä EN ole turkkilainen nainen, enkä haluaisikaan olla, eikä mun pidä käyttäytyäkään niin. Hänen on ymmärrettävä että olen suomalainen, meillä on eri tavat, en pidä komentelusta ja luvan pyytämisestä kauppareissulle, en herää joka aamu laittamaan ainoastaan hänelle aamupalaa (toki voin tehdä molemmille jos jotain erityistä teen kuten munakasta), tiskaan silloin kun itsestä tuntuu, pidän itekkin siististä keittiöstä mutta en pidä siitä että käsketään siivoomaan keittiö heti sen jälkeen kun on syöny, ja siis nimenomaan kun käsketään tehdä jotain. Tein selväksi, että teen kotihommat ja muutkin asiat silloin kun haluan, en kenenkään käskyttämänä. Tuli pitkä litannia noista epäkohdista jotka halusin selventää, ja viimeiseksi sanoin että jos minä en kelpaa tämmöisenä kuin olen niin antaa olla. Itsehän on mut valinnu ja ollu tietoinen että on isot erot tavoissa ja kulttuurissa. Häneltä vierähti yks jos toinenkin kyynel ja sanoi olevansa pahoillaa jos musta on tuntunu tolta. Pyysi anteeksi, ja sanoi ettei ole tarkotuksella noin käyttäytyny, että kai se vaan on näissä turkkilaisissa geeneissä, ja se miten on tottunu elämään. Ja tosiaan, turkkilaiset naiset on ala-arvossa, ja tekevät kaiken mitä miehensä käskee. Turkkilaisilla miehillä on tosi vahva luonne. Hän sanoi mulle että ei halua menettää mua, ja yrittää tulla vastaan näissä kulttuurieroissa. Luvattiin sitte toisillemme että molemmat tullaan vastaan ja huomioidaan toisen tavat eikä aleta haukkumaan. Olen edelleenkin yhdessä kyseisen miehen kanssa, ja ollaan tosi onnellisia. Kihlojakin mietitty. Joskus hän vieläki erehtyy käskyttämään turhista asioista, mutta ollaan menty tosi paljon parempaan suuntaan. Vaikeuksista voittoon! Tulipas muuten pitkä tarina, toivottavasti joku jaksaa lukea...:)

      • suihkussa löröttelee

        aina täytyy totella häntä,muuten suuttuu,ja hän on mielestään oikeassa joka asiassa.
        kuitenkin hänellä on turkin tavat,sillä turkissahan on yleistä että wc-istuimen tilalla on reikä lattiassa,joten minunkin mies löröttelee suihkussa lattialle,ja jos sanon jotain asiasta niin hän suuttuu ja pelkään että lyö.


    • K1kk@

      Ilmeisesti koulutustasolla ja varakkuudella on merkitystä miten suhde onnistuu? Jotenkin jäi sellainen vaikutelma, että usein ikävät kokemukset liittyvät paikalliseen baarimikkoon ja niinhän ne on suomalaiset baarimikotkin vähän seksihurjastelijoita. Tarkoitan tällä lähinnä sitä, etteivät hyvin pärjäävät turkkilaiset muuta ulkomaille tai tarvitse rikasta rakastajaa koska pärjäävät hyvin muutenkin. Onko näin?

      • totta on

        Oikeassa olet ,ei turkisa turistityttöjen kimpussa ole , huonosti tienaavat turkinpojat.


      • totta on
        totta on kirjoitti:

        Oikeassa olet ,ei turkisa turistityttöjen kimpussa ole , huonosti tienaavat turkinpojat.

        Tulipa vähän kirjoitus virheitä.
        Oikeassa olet ,ei turkissa turistityttöjen kimpussa ole ,kuin huonosti tienaavat turkinpojat.


      • K1kk@
        totta on kirjoitti:

        Tulipa vähän kirjoitus virheitä.
        Oikeassa olet ,ei turkissa turistityttöjen kimpussa ole ,kuin huonosti tienaavat turkinpojat.

        Oletko mahdollisesti asunut Turkissa tms? Asia kiinnostaa, koska kävin ensimmäisen kerran Turkissa tänä kesänä ja kyllähän siellä kaikenlaista hiihtäjää liikkuu varsinkin ravintoloissa. Mutta tapasin esim. retkillä paikallisia oppaita, jotka olivat aivan asiallisia akateemisesti koulutettuja miehiä. Jotenkin hiukan vaikuttaa, että näissä palstojen kirjoittelussa näkemys on aika yksipuolinen.


      • <<<<<<
        K1kk@ kirjoitti:

        Oletko mahdollisesti asunut Turkissa tms? Asia kiinnostaa, koska kävin ensimmäisen kerran Turkissa tänä kesänä ja kyllähän siellä kaikenlaista hiihtäjää liikkuu varsinkin ravintoloissa. Mutta tapasin esim. retkillä paikallisia oppaita, jotka olivat aivan asiallisia akateemisesti koulutettuja miehiä. Jotenkin hiukan vaikuttaa, että näissä palstojen kirjoittelussa näkemys on aika yksipuolinen.

        "akateemisesti koulutettuja miehiä"Voihan sitä turistitytöille kertoilla mitä tahansa,ei ehkä ihan kaikkea kannata uskoa,mitä ne kertoilee.


      • >>>>>>>
        <<<<<< kirjoitti:

        "akateemisesti koulutettuja miehiä"Voihan sitä turistitytöille kertoilla mitä tahansa,ei ehkä ihan kaikkea kannata uskoa,mitä ne kertoilee.

        Osa matkatoimistoista käyttää kohteissa omien oppaidensa lisäksi myös paikallisoppaita tai ns. valtionoppaita, joilla on akateeminen koulutus. K1kk@ ei välttämättä ole ollut rantalomalla. Turkkiin järjestetään myös opastettuja kiertomatkoja.


      • akateemiset heheh
        >>>>>>> kirjoitti:

        Osa matkatoimistoista käyttää kohteissa omien oppaidensa lisäksi myös paikallisoppaita tai ns. valtionoppaita, joilla on akateeminen koulutus. K1kk@ ei välttämättä ole ollut rantalomalla. Turkkiin järjestetään myös opastettuja kiertomatkoja.

        Köyhät Turkin pojat ovat turisteja vonkaamassa, koulutetut ovat jossain ihan muualla.


    • yääk

      Turkkilaisäijien muijat t eivät kerro puoliakaan negatiivisista kokemuksistaan elleivät ole todella kypsiä... omaa tyhmyyttä vaikea tunnustaa. Sain silti sen käsityksen, että turkkilaismahmed on narsistinen rakkikoira... Outo on maan historia ja nykymenokin. Aina alistamassa jotain kansaa. Kirottua porukkaa tuntuvat olevan, varokaa!

    • hyäh

      Turkkilaisen kommentti kaikkeen arvosteluun: rasisti rasisti. Samoin turkkisuomiakkojen.

    • Ei-jymäytetty

      Te tytöt joilla on kaukosuhde jonkun turkkilaisen kanssa, älkää luulkokaan että ne on siellä uskollisina odottamassa että pääsette sen pari kolme kertaa vuodessa sinne Alanyaan kultaanne tapaamaan! Joka koneesta löytyy uusi patja, se on varma!

      Itse kävin Alanyassa kesällä ja olihan siellä sujuvaa suomeakin haastavia baarimikkoja ja tarjoilijoita. Köyhien perheiden poikia jotka ei ole ikinä käyneetkään Turkin ulkopuolella ja haaveilevat matkalipuista pohjolaan. Moni myönsi suoraan että on tyttökaveri Suomessa, ja samaan aikaan yrittivät minua pokata. Kun muistutin tyttöystävästä, niin yksikin tyyppi sanoi suoraan että eihän se nyt ole täällä! Kysyin että onko sulle kans yks ja sama mitä se sun Tiia tekee Suomessa, niin kaveri oikein suuttui että mitä tarkoitat, ei se minua petä. Eli mies saa pettää kun nainen ei näe, naisen pettämistä ei mies uskalla edes ajatella. Juu, ei kiinnostanut tämä niljainen baarimikko huulenheittoa enempää.

      Kyllä säälittää varsinkin ne vanhemmat naiset jotka elättää parikymppisiä jätkiä luullen että tosirakkautta... No ei ole! Juttelin rannalla parin kuusikymppisen ruotsalaisrouvan kanssa ja jopa he sanoivat että yhtenäkään iltana ei tarvitsisi yksin sänkyyn mennä jos olisi seksiä hakemassa. Pari-kolmekymppiset pojat roikkuu hihassa ja lepertelee samoja juttuja kuin nuoremmille turistitytöille. Koska kova hinku päästä sieltä pois edes jonkun siivellä!

      Alanya oli kiva, halpa ja lämmin lomakohde, mutta ne miehet... Iso YÄK!

      • ChinaDragon

        Suomalaiset naiset ovat olleet muutenkin esillä Turkissa.

        Ayla Albayrak on tiettävästi ensimmäinen ulkomainen journalisti, joka on saanut vankilatuomion Turkissa.
        Maassa maan tavalla?


    • heheheheee

      Alanyan rantapojat ovat ilmeisesti kurdeja eli mamuja Turkissa, ei siis ihme että etsivät turistinaisista elättäjää ja tietä "parempaan maahan" ja parempien rahojen ääreen. Turkkilaiset eivät tunnetusti anna edes syyrialaisille muita kuin ne pienipalkkaisimmat työt ja siksi moni mamu haluaa Eurooppaan Turkista. Turkkilaiset arvostavat omiaan ja antavat parempaa palkkaa omilleen

    • Inhottulajikeihmisiä

      Minulla on suorastaan inhottavia kokemuksia Turkkilaisista. Miehet päällekäyviä niljakkeita. Lomamatkalla hotellipojat kyttäämässä koko ajan ja hieromassa etumustaan näyttäen sormilla merkkejä. Tarkoituksena päästä sänkyyn. Kun yksi lopetti inuamisen niin toinen jatkoi. Oikein porukalla yrittivät vaikka annoin selvän vastauksen, etten ole seksiä tullut lomallani hakemaan.

      Sitten eräs ilta ystäväni alaikäinen tytär raiskattiin. Oli houkuteltu tyhjään huoneeseen ja useampikin oli käyttänyt hyväkseen samalla kertaa. Tytär palasi aamulla itkun kanssa huoneeseensa ja suoraan suihkuun. Emme tajunneet vieraassa maassa tehdä mitään asian selvittämiseksi, kun ei tiedä oikeuskäytäntöjä. Ja toisekseen uskooko kukaan naisia, jos heitä ei edes arvosteta siellä. Oltiin niin häkeltyneitä. Miehet pääsivät kuin koira veräjästä ja naureskelivat pilkallisesti meille loppuloman ajan. Olivat hotellin henkilökuntaa ja naisia ei näkynyt yhtään työskentelemässä.
      Kuulin joltakin myöhemmin, että niillä miehillä on oikein tapana saada yöksi nainen huoneeseensa.

      Siksipä inhoan turkkilaisia Lisäksi he haisevat eltaantuneelta pitkän matkan päähän.

    • pakenepelastaudu

      no eikö suomimieskäy.mee vaan sinne nurkkaa nyhjöttämään.ja oota nyrki iskua ku suomipojalta.onko sillä suurempi.oon kuullu makarooni on.pakene.pelastaudu.hälytä.!

      • Anonyymi

        Luuletteko että meitä viehättää viinaan menevä suomiukko tai mamman poika? Arabimies pltää naista prinsessana ja se on mahtava tunne. Suomalainen mies on täysin paska kun ei osaa olla herrasmies.


    • Ryhmälähtö

      Eipä taida olla yksinäisellä naismatkaajalla Turkkiin asiaa. Harmi.

    • Anonyymi

      No nyt täytyy ottaa kantaa. Pistin juuri linjat poikki Turkin suuntaan. Tapasin jo nuoruudessani miehen Turkista jonka kanssa avioiduin. Täysin katastrofaalinen juttu joka myös loppui lyhyeen..Olemme nyt monia vuosia myöhemmin olleet tiiviisti yhteydessä kun molemmat on edelleen sinkkuja ja kun netti on keksitty. Tämä nyt vain on nähty. Mies on samanlainen vaikka olis jo pitänyt viisastua. Komentaa minua, vahtii ja mikä ärsyttävintä, on jo monta vuotta soitellu lähes päivittäin mihin aikaan haluaa ja eihän se mitään, ihan kiva nähdä, mutta vetää käteen joka kerta ja käskee katsoa. Ongelma on tullut tästä. Saatan olla vaikka missä arassa paikkaa ja tämä vain inttää ja käskee katsoa. Olen monet kerrat selittänyt kuinka sopimatonta tuo ja myös hakenut normaalua keskustelua. Mutta ei. Hullu on varmaan koko ihminen. Suuttuu kun laitan luurin kiinni. On muuten työssä ja toimittaa työn ohella temppunsa. Hyi hitto kuinka sikamaista. Nainen on joku objekti hänen haluilleen. Suomalainen ihminen on sentään fiksu ja ymmärtää puhetta mutta esim. tämä henkilö on täysin puusta revitty. Ei ole ihme kun elävät niin ahdistuneessa maassa ja rajoitetussa ympäristössä missä ei saa edes mielipiteitään tuoda julki. Aion pitää mieluummin oman suomalaisen identiteettini ja sivistyneisyyden kuin alistua vieraan kulttuurin tukahtuneisiin sääntöihin. Ne ei arvosta naista. Täällä teemme mielellämme naisena työtä ja koulutamme itsemme ja olemme tottuneet siihen että voimme hallita omia asioita. Minua ei ainakaan kiinnosta tuollaiset itsekeskeiset miehet jotka vaan elvistelee ja kuvittelee näyttävänsä hyvältä vaikka maailma on täynnä kunnon miehiä.

      • Anonyymi

        Minä sanon että Mehmet pitää minua prinsessana. Ovet aukeaa ja kauppakassit katoaa alle aikayksikön.
        Eniten ostan nykyään tummelia kun Mehmet jatkuvasti poraa kakkoseen. Onneksi sillä ei ole iso niin ei täysin revi paikkoja.
        Mutta ei Mehmet suostu runkkaamaan ja se onkin vaimon tehtävä. Tosin kun mursi molemmat ranteeni oli pakko laittaa tytär toimeen.


    • Anonyymi

      hei anonyymmi jonka kauko matu vetää käteen puhelun kestäessä töissäollessaan ,mikset vaihda puhelinnumeroa tai laita estoa onko kaveri ravintolassa töissä

      • Anonyymi

        Suomalainem nainen haluaa alistua ja palvella miestään Sharia laki tarkoittaa naisen alistumista ja se on naisen parhaaksi. Mies onnaisen yläpuolella ja luonnostaan nainen tietää sen. Siksi suomalainen punavihreä nainen haluaa islam suomeen.


    • Anonyymi

      Olen ollut nyt naimisissa turkkilaisen miehen kanssa kolme vuotta . Toki meillä on näkemyseroja asioista mutta myös vahva tarve löytää ”meidän tapamme” nähdä asioita . Kummatkin teemme kompromisseja. Olen tosin puoliksi kreikkalainen itse joten kulttuurierot eivät näyttele suurta osaa suhteessamme.

      Olemme perhekeskeisiä, temperamenttisia , hyvällä tavalla mustasukkaisia toisistamme..... nyt kolmen lapsen kanssa onnellisempia kuin koskaan.

      Enemmän meillä on yhteistä kuin eroa !!!

      Toki jos rinnalleen löytää hyvin vanhoillisen ja perinteisen taustan omaavan turkkilaisen on yhteentörmäys kova ääripäätä edustavan ”länkkärin” kanssa. Arvot, elämäntavat ja se, mitä puolisolta halutaan.

    • Anonyymi

      Eikös tämä. Recep Tayyip Erdogan sanonut.
      Naisten itsehallinto on ohi

    • Anonyymi

      Oliko provo? Itse seurustelin turkkilaisen miehen kanssa nuorempana, ihana henkilö joka teki kaiken että mulla hyvä olla. Hauska, rento ja hellä. Ihaili sitä että olin vapaa ja itsenäinen, piti sitä sellaisena wow-juttuna. Oli tosin korkeasti koulutettu ja asunut paljon maailmalla.

    • Anonyymi

      Mun yks kaveri seukkas parikymppisenä turkkilaisen pjerheellisen miehen kans, siitä tuli niinku kakkosvaimo sille. Siis kumpiki naisista oli suomalainen. Kävivät ihan esittäytymässä Turkissa tämän miehen sukulaisillekki. En tarinan lopusta ole perillä. Teki sellaisen sovinistisen perinteisen pelimiehen vaikutelman, en tietenkään tiedä millainen oli kahden kesken. Niin, ja tää mun kaveri joutu sitte kyylään tätä, että onko sillä kolmas, neljäs...nainen. Siis ihan stalkkaan. Oli sellainen ihan hyvä sellainen maailmallisuuden ja raadollisuuden koulu seurata sitä järjetöntä säätöö vierestä. Tais sille joku tautiki siinä häslingissä tulla.

    • Anonyymi

      Pettävät. Ovat silti mustasukkaisia.

    • Anonyymi

      Tunteettomia,pettäviä.

    • Anonyymi

      Jos olet nyt ollut sen kaksi kuukautta hänen kanssa ja tuntuu tolta, älä edes mieti jatkoa hänen kanssa vaan mieti muita vaihtoehtoja?

    • Anonyymi

      Tänään tajusin,etten halua miestä asumaan kanssani,kun turkkilainen panoni kävi vessassani kakalla. Hyh. Riittää seksiyö 2viikon välein.

    • Anonyymi

      Pitäskö ensin ottaa näitä piereskeleviä Suomalaisia miehiä,arvon daamit?,,,on. Jotain kokemusta kun oma akka höyrähtää noihin karvanapoihin

    • Anonyymi

      Gruusialaista ei ole tullut vastaan.

    • Anonyymi

      Vanha juttu mutta miten ihminen joka määräilee ja harjoittaa henkistä väkivaltaa voi olla ihana? Taidat olla aika epätoivoinen tapaus tai vaan tyhmä

    • Anonyymi

      venäläispanssarivaunun tuominen näytille Suomeen oli

      • Anonyymi

        Tahallinen teko .


    • Anonyymi

      Onko anal perä pukiminia vielä antylissä kakkapakissa töissä.

    • Anonyymi

      Oleskelu lupa kun myönnetään niin ero tulee ja uusi vaimo turkista tulee suomeen.En puhu itsestäni vaan ystävistä ainakin 6 on käynyt niin.Eikö Suomessa kiinnitetä huomiota kun ero tulee oleskelu luvan saatuaan ja uusi vaimo.Ihmettelen toimintaa.

    • Anonyymi

      Hei minä olen asu ut kohta 2 vuotta ,Turkkilaisen miehen kanssa ei mitään ongelmaa ole ollut, tosi ihana mies, parempaa ei ole ollut, meillä olemme tasavertaisia, tosin mieheni haluaa passata mua enempi mihin olen Suomalaisen kanssa tottunut,silloin minä passasin aina, nyt asia toisinpäin, Turkkilaiseni on aivan ihana ja huomaavainen mies, pelkkää hyvää ää voin sanoa 😁

    • Anonyymi

      Eipä taida turkkilainen mies sopia sinulle, vaikka nyt kuvitteletkin olevasi rakastunut. Jos vielä naimisiin saakka erehdyt menemään, niin tilanne vain pahenee entisestään. Ovat yleensä hyvin mustasukkaista sorttia. Paras olla vitsailematta muiden miesten kanssa. Vaimon paikka on kotona, synnyttää lapsia ja hoitaa kotia. Mies taas saa pitää vaimon lisäksi tyttöystävää ja liehua kavereiden kanssa. Paras siis lopettaa tämä suhde alkuunsa, ei sovi sinulle.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe