Setelinippu vai tilisiirto?

inliny41

Miten olette suorittaneet kalliimpien, esim. yli 30k autojen maksun? Olen ostanut halvemman 10k auton käteisellä eli Suomen pankista hakenut setelinipun ennen Saksan reissua.

Tilisiirto kestää pari päivää että näkyy saksalaisella pankkitilillä. Hieman mietityttää kuinka paljon liikkeisiin voi luottaa, auto tosin ostettaisiin todennäköisesti merkkiliikkeestä.

Vai olisiko edelleen paras tapa lyödä vain tiskiin setelinippu (ei edes mahdottoman paksu 500 euroisina) ja ajaa auton saman tien pois kaupasta?

16

5935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuis menikään

Mitenkäs se menikään tuo rahan kantaminen eu-maiden välillä, taisi siinäkin olla joku rajoitus tai paremminkin piti täyttää joku ilmoitus?

• sanoo.

Että joku kyselee, "miten maksoit, suoraan rahalla, pankkisiirrolla, vai velaksi?"
        Lainkuuliainen metsäsuomalainen ajattelee aina ensimmäiseksi, että "onko laillista".

• tavalla

Yleisin maksutapa Saksassa on pankin varmentama shekki. En tiedä kelpaako suomalaisen pankin shekki Saksassa, mutta voisi olla käteistä turvallisempi ja tuossa summassa ei enää kulutkaan merkityksellisiä.

Esim. ALD ei enää hyväksy käteistä!

• rahamies

maksaa, paras oli viime kesänä 62 tonnia ja taas maanantaina lähdössä reissuun 30 tonnia mukana; ihan turha kuvitella että muuta järkevää keinoa on jos et ennakkoon sovi kauppoja ja maksa tilille etukäteen.

• Bargeld

Rahat pankin tiskiltä taskuun vain! Kaikki muut maksutavat kuin käteinen aiheuttavat ongelmia saksassa, sellaista paikkaa ei vielä ole tullut vastaan missä käteinen EI kelpaisi !
      Muitten maksutapojen kanssa ongelmia voi tullakin ( ja tulee..)

• Turisti2006

Aika helposti tilisiirto vie 4 pankkipäivää.

Ikävä kyllä, mutta kyllä lähes ainoa maksumuoto on käteinen raha.

Eikä missään tapauksessa varausrahaa etukäteen tilisiirtona. Kyllä oikea myyjä varaa auton päiväksi ilman etukäteismaksua.

• puhutaan

Siispä, meikä osti viime vuonna saksasta auton joka maksoi yli 30te ja tein näin. Menin saksaan ja sovin autokaupan, vaimo odotti kotimaassa pankissa johon autokauppias lähetti faksilla tilitiedot ymv ja vaimo maksoi ns pikasiirtona auton. Pikasiirto tarkoittaa, että maksu on seuraavana päivänä perillä. Menin yöksi hotellin ja aamulla klo 9 saksalainen autokauppias ilmoitti rahojen olevan tilillä, ja ei muuta kuin auto kilpiin ja kotimatkalle. Pikasiirto maksaa ainakin OP:ssa 30 euroa. Näin menetellen ei ole tarvis kulkea/matkustaa posketon rahatukko taskussa, eikä pelätä tulevansa ryöstetyksi.

• puhutaan

Maksu kotimaassa on hoidettava ennen klo 12:sta, että ko pikasiirron vaatimukset täyttyvät. Hoituu helposti, kun autokaupat aukevat saksassa 10 suomen aikaa, eli vajaa 2 tuntia kaupantekoon.

• p.ikasiirto

Nettipankilla voi tehdä tuon homman itse tai sitten valtakirja kaverille/vaimolle jos vaan luottaa...

Mut en lähtis parikyt donaa taskussa reissuun kun pankkiyhteydet pelaa. Niin, mulla ei ole tili siellä tanskalaisessa.

• inliny
        p.ikasiirto kirjoitti:

Nettipankilla voi tehdä tuon homman itse tai sitten valtakirja kaverille/vaimolle jos vaan luottaa...

Mut en lähtis parikyt donaa taskussa reissuun kun pankkiyhteydet pelaa. Niin, mulla ei ole tili siellä tanskalaisessa.

Olen maksanut Saksan Ebay -ostoksia tilisiirtona, en muistanut että Nordean verkkopankissa on myös "pikamaksu".

Eli periaatteessa maksu hoituu kun ottaa läppärin ja verkkopankkitunnukset mukaan autokauppaan.

Mitä papereita tehdään ennen maksua ja hoidetaanko kilvet ym. seuraavana päivänä, kun maksu näkyy autokaupan tilillä?

• puhutaan
        inliny kirjoitti:

Olen maksanut Saksan Ebay -ostoksia tilisiirtona, en muistanut että Nordean verkkopankissa on myös "pikamaksu".

Eli periaatteessa maksu hoituu kun ottaa läppärin ja verkkopankkitunnukset mukaan autokauppaan.

Mitä papereita tehdään ennen maksua ja hoidetaanko kilvet ym. seuraavana päivänä, kun maksu näkyy autokaupan tilillä?

Autokaupasta. Minä tein kauppakirjat ja kauppias laittoi fax:n liikkeelle. Seuraavana päivänä kauppias hoiti kilvet autoon. Mm tuo kilpiin laittaminen oli kaupan ehtona. Kaikki hoitui ilman mitään ongelmia. Aikataulu meni näin: tein kaupat eilen aamupäivällä ja tänään lähdin puolilta päivin kohti Härmää. Ja Moislingissa reilusti kaljaa kyytiin

• heksat
        puhutaan kirjoitti:

Autokaupasta. Minä tein kauppakirjat ja kauppias laittoi fax:n liikkeelle. Seuraavana päivänä kauppias hoiti kilvet autoon. Mm tuo kilpiin laittaminen oli kaupan ehtona. Kaikki hoitui ilman mitään ongelmia. Aikataulu meni näin: tein kaupat eilen aamupäivällä ja tänään lähdin puolilta päivin kohti Härmää. Ja Moislingissa reilusti kaljaa kyytiin

Peruspankkisiirto Saksaan vie kyllä tosiaan tuon 4 arkipäivää tai jopa 5.
        Ootteko tosissanne että pikasiirto menee päivässä?Tosin sen veloitus on aika kova,,mutta,,

• puhutaan
        heksat kirjoitti:

Peruspankkisiirto Saksaan vie kyllä tosiaan tuon 4 arkipäivää tai jopa 5.
        Ootteko tosissanne että pikasiirto menee päivässä?Tosin sen veloitus on aika kova,,mutta,,

Toimii kuin junan vessa. Edellytys on, että raha lähtee täällä ennen klo 12:a, silloin se on perillä yön yli. Hinta on kovan tuntuinen, mutta jos odottelet 3-5 pv saksassa hotellissa rahan tuloa, niin se vasta maksaa. Peruspankkisiirto eli Euro-siirto maksaa 4e, siis hotelliyötä varten jää 26e.

• muovilla_

Maksa mustalla amexilla.

• reiällä!

Itse en mustaa Amexia hyväksyisi, koska en tunne sellaista. Visan tunnen, mutta edes sitä eivät läheskään kaikki saksalaiset kaupat - siis pikkuostoksissakaan - hyväksy.

• jasso laamanen
        reiällä! kirjoitti:

Itse en mustaa Amexia hyväksyisi, koska en tunne sellaista. Visan tunnen, mutta edes sitä eivät läheskään kaikki saksalaiset kaupat - siis pikkuostoksissakaan - hyväksy.

Musta amex = platina kortti. Tarkoittaa että ostoja tehdään miljoonalla vuodessa ja jos se ei kelpaa niin sitten ei kauppiaalle raha kelpaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe