Olen yli parikymppinen nainen ja menin naimisiin n vuosi sitten Iranissa. Mieheni tuli suomeen avioliiton kautta eli hänelle myönnettiin vuoden oleskelulupa mikä pitäs uusia tossa marraskuun loppupuolella kun se loppuu. hän on pahoinpidellyt minua koko täällä olonsa aikana ja sanoo etä tämä avioliitto on ollut hänelle pelkkää kulissia ja että olin hyvä salakuljettaja hänelle. Olen nostanut häntä vastaan kolme syytettä ja haluaisin että hänet karkotetaan maasta koska hänhän on tullut minun kauttani tänne. onko kenelläkään kokemuksia? olen aivan epätoivoinen en tiedä keneltä kysyä kun en saa omistaa kännykkää. auttakaa minua olkaa kiltti. kuolen tähän liittoon. Minulla on kaiken lisäksi syöpä ja olen aina mustelmilla ja henkisestikin olen ihan poikki ja romahtanut minulla oli kaksi ystävää joihin en saa pitää yhteyttä, vanhempani asuvat toisessa kaupungissa ja sanovat koko ajan etä minun pitäisi erota . mieheni sisko asuu norjassa ja mieheni sanoo että heti kun hän saa oleskeluluvan hän menee sinne. sen sisko vihaa mua ja haukkuu mua aina. ja se soittaa joka päivä ainakin kolmesti ja ne puhuu neljä viisi tuntia joka saamarin pv. auttakaa mua please pyydän.
Vastaukset 122
- eroa
mikset eroa?
mene sosiaalitoimistoon ja poliisin luo, saat apua eroon yms.- ...
Haet avioeroa ja hänen oleskelulupansa peruuttamista. Toimi äläkä mieti!
- oivoi
kamala mies =( miten ja missä te tapasitte? kauan tunsitte toisenne ennen avioitumista?
todennäköisesti mies karkotetaan aika sukkelaan kun jaksat vaan poliiseille ja niille oleskelulupa-tyypeille hänestä informoida.
osta halpis känny ja prepaid liittymä näin alkuun. ei kaikkea tarvi miehille kertoa. ;) - ...
Naapuriin soittamaan, jos ei mies anna soittaa. Ei kai hän sinua pysty valvomaan ympäri vuorokauden?
Kyllä hänen lupansa pystytään peruuttamaan, ei ongelmaa sen suhteen. Sinun tarvitsee vain päättää ja hakea viranomaisapua.
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/haetko_apua2/perhevakivalta/- yhteys ja kerro
tuo stoori.HETI!!1!!!!
- Sä et selviä yksin, hae apu...
Kävele ulos ovesta, vaikka millä tekosyyllä. Ota taksi, ja aja turvakotiin. Siellä maksetaan taksisi. Jos paikka on täynnä, on sohvalla tilaa. Et joudu palaamaan. Et tarvitse vaatteita, rahaa, hammasharjaa. Ehkä lääkkeet tai reseptit.
Ehkä pelkäät, että miehesi rikkoo kaiken kotonasi, näin voi käydä. Tiedän, olen itse lähtenyt. Mutta kun astut turvakodin kynnyksen yli, voit romahtaa. Sulle pedataan peti, sua kuunnellaan, tapaat kohtalosisaria, saat lakiapua, hoitoa ja ennen kaikkia turvaa. Miehesi romahtaa kuin ilmapallo, kun hänen haaveet pääästä Norjaan romahtavat. Ilkiö sisko tukehtukoon omaan myrkkyynsä.
Sä selviät, sä toivut henkisesti, sua rakastetaan. Ja muista, sä et ole tyhmä, hävettävä tai mitään väärää. On normaalia luottaa, uskoa ja rakastaa. Hyvät ihmiset uskovat muiden hyvyyteen. Olet rikoksen uhri.
Lähde vaikka tänä yönä, tai jos paremmin uskallat niin kestä hetki, kun pääset ulos ja taksiin. Älä kerro miehellesi mitään! - Yhteys..
Paikalliseen harvahiuksisten miesten kerhoon. He ovat erikoistuneet hoitamaan tällaisia ongelmia.
- avioliittoon.....
Iranissa viime kesänä ? Miehesi sai siis oleskeluluvan 3-4 kuukaudessa ? Siis menit Iraniin avioituaksesi ? Eli kerkesit laillistamaan avioliittosi täällä ja hankkimaan miehellesi olekeluluvan niin äkkiä ? Vieläpä Iranilaiselle. Jokin tässä nyt mättää. Yleensä taustojen tutkiminen, varsinkin iranilaisten, kestää kauemmin. Miten päädyit naimisiin Iraniin ? menitkö sinne yksin ? Aika hurjaa..Jos olet jo nostanut 3 syytettä niin joitakin niistä olisi jo pitänyt tutkia ja miehellesi tulla oikeuden päätös. Oleskelulupa kyllä peruuntuu jos tuomiot ovat tulleet, jos miehesi ei sitten ole pakolainen. Lisäksi, jos sinulla on vielä syöpä, niin sairaalan sosiaalityöntekijät kyllä osaavat auttaa sinua elämäntilanteessasi.
- ...
että kyseessä on suvun pakottama, itse syntyjään iranilainen tyttö.
Siinä tapauksessa nimittäin maahan pääsy on paljon nopeampaa, kuin jos vaimona olisi suomalainen. - Moku akka
... kirjoitti:
Siinä tapauksessa nimittäin maahan pääsy on paljon nopeampaa, kuin jos vaimona olisi suomalainen.Juuri tuota samaa ajattelin. Jos juttu on totta, kyseessä on syntyjään ko. maasta tuleva (tai iranilaisille vanhemmille Suomessa syntynyt) nuori nainen/tyttö, joka on pakotettu järjestettyyn avioliittoon. Tuo viisumin saanti muussa tapauksessa olisi kutakuinkin mahdotonta, puhumattakaan, että Iraniin ei niin vain mennä käymään ilman sukusiteitä siellä.
- millään olla
... kirjoitti:
Siinä tapauksessa nimittäin maahan pääsy on paljon nopeampaa, kuin jos vaimona olisi suomalainen.Jos tyttö asuu toisella paikkakunnalla miehensä kanssa ja vanhemmat toisella. Iranilaisessa kulttuurissa tyttö menee kotiinsa, jos mies pahoinpitelee ja on siellä niin kauan kunnes ongelmat ovat ratkenneet. Tytön vanhemmathan ovat myös eron kannalla, joten, miksi ei tuo tyttö mene vanhemoiensa luo....täyttä potaskaa ja halpamainen provo...eikä ensimmäinen eikä viimeinen. Olkaahan naiset tarkkoina..täällä joku järjestelmällisesti laittaa näitä viestejä, kuten tuo mattokauppias viesti. Luulen, että meillä arabien kanssa avioliitossa olevilla on enemmmän ja parempaa tietoa..ei kukaan ole niin hullu, että alkaa pahoinpotelemään ja tekemään rikoksia, heti maahan tultuaan ja samalla vaarantaisi oleskelulupansa, jos on ihan täysipäinen henkilö...selvä provo. Apua myös olisi tullut tuolle tytölle myös muualta kuin täältä...
- yksi neuvoja jakaneesta
millään olla kirjoitti:
Jos tyttö asuu toisella paikkakunnalla miehensä kanssa ja vanhemmat toisella. Iranilaisessa kulttuurissa tyttö menee kotiinsa, jos mies pahoinpitelee ja on siellä niin kauan kunnes ongelmat ovat ratkenneet. Tytön vanhemmathan ovat myös eron kannalla, joten, miksi ei tuo tyttö mene vanhemoiensa luo....täyttä potaskaa ja halpamainen provo...eikä ensimmäinen eikä viimeinen. Olkaahan naiset tarkkoina..täällä joku järjestelmällisesti laittaa näitä viestejä, kuten tuo mattokauppias viesti. Luulen, että meillä arabien kanssa avioliitossa olevilla on enemmmän ja parempaa tietoa..ei kukaan ole niin hullu, että alkaa pahoinpotelemään ja tekemään rikoksia, heti maahan tultuaan ja samalla vaarantaisi oleskelulupansa, jos on ihan täysipäinen henkilö...selvä provo. Apua myös olisi tullut tuolle tytölle myös muualta kuin täältä...
Mietin kanssa voiko olla mahdollista, siis kaikki tuo menin Iranissa naimisiin...ja mites sitten ymmärtää Norjassa asuvan siskon puhetta ja kaikkea muuta. Mutta silti voi olla tottakin, ja musta on tärkeämpää kuitenkin mahdollisesti auttaa tuen tai neuvojen avulla siskoa hädässä, kuin tuoda oma nokkeluus esille "sitä saa mitä tilaa" tai ehkä kultuurintuntemus tai hyvä provo-tutkani.
Jos mun elämän tarinan lukisia painettuna, ei varmasti sitä uskoisi. En itsekään uskonut ennen kokemuksiani, että mitään sellaista voi mullekin sattua. Provoksi leimataan. Tai tyhmäksi.
Toivon siis kaikkea hyvää tytölle, joka nyt yksin kamppailee pelon valassa. - dindan daa
millään olla kirjoitti:
Jos tyttö asuu toisella paikkakunnalla miehensä kanssa ja vanhemmat toisella. Iranilaisessa kulttuurissa tyttö menee kotiinsa, jos mies pahoinpitelee ja on siellä niin kauan kunnes ongelmat ovat ratkenneet. Tytön vanhemmathan ovat myös eron kannalla, joten, miksi ei tuo tyttö mene vanhemoiensa luo....täyttä potaskaa ja halpamainen provo...eikä ensimmäinen eikä viimeinen. Olkaahan naiset tarkkoina..täällä joku järjestelmällisesti laittaa näitä viestejä, kuten tuo mattokauppias viesti. Luulen, että meillä arabien kanssa avioliitossa olevilla on enemmmän ja parempaa tietoa..ei kukaan ole niin hullu, että alkaa pahoinpotelemään ja tekemään rikoksia, heti maahan tultuaan ja samalla vaarantaisi oleskelulupansa, jos on ihan täysipäinen henkilö...selvä provo. Apua myös olisi tullut tuolle tytölle myös muualta kuin täältä...
voi olla et yleensä mentäs vanhempien luokse mutta ei ole kaikki taustat samanlaiset ja ottaas huomioon et mies löytää sieltä vaimonsa ja saa miespuolisten sukulaisten kaiken tuen ja maanittelut sun muut niin siinä sitä taas olet kotona vielä pahemmassa pahenemassa tilassa! ja hummm millä tavalla siis edelleen ongelmat muka ratkeis suvun keskellä! tossa tapauksessa ei voi olla muuta mahdollisuutta kuin vieraiden ensiapu ja sitten läheiset... mulla oli kosovolainen ja se oikeutti kaiken paskan sillä et on pakolainen eli jopa sanoi et mun pitäs elättää kunhän on pakolainen ja sit kun rahaa ei ollut kahden eestä ni kaikki mitä mun kämpille toi oli varastettua ruoat jne KAIKKI! ja kun sit viimonen riita tuli niin vasta huus mulle kaiken eli muutaman vuoden olin jäbän kans kunnes yhellä huudolla paljasti ittensä naistenmieheks ja patologiseks varkaaksi...Iranilaisista vaan sen verran et mulla on Iranilainen ystäväperhe ollaan tunnettu noin 15v ja kaikenlaista tullut kuultua ja paljon puhuttu...
- olla provo
melko varma !!!! et kyllä Irania edes nähnytkään
- i'm scared
Hei nyt jotkut teistä ei oikeen ymmärtäny mua! Olen itse myös iranilainen mutta olen asunut suomessa melkein koko ikäni ja olen suomen kansalainen. Isäni ei hyväksynyt sitä et menen uudestaan naimisiin, menin ekan kerran nuoruden rakkauteni kans naimisiin jo 18 vuotiaana ja silloinen mieheni oli 23 silloin. Rakastin häntä enemmän kuin itse elämää mutta erosimme jo vuoden kuluttua. en koskaan päässyt hänestä yli. isäni halusi aina että menen naimisiin vanhempana, että jatkan opintojani ja ELÄN! menin viime vuonna iraniin ja siellä nykyisen mieheni äiti tuli mummini luokse joku 7 krt ja pyysi kättäni, hän sanoi että poikani on 24 vuotias ja hän on tietokonesuunnittelija ja on rakastunu suhun ja bla bla bla. nauroin noil jutuil ja sanoin aina EI EI EI. sit ku tulin takas suomeen niin tää mies si soitti mul (oli saanu numeroni serkultani) ja puhuimme ekan kerran ja hän sanoi kaikennäköstä millä menin ansaan sit ja sanoin et no okei....... (meilläpäin ku nainen eroaa nii se jotenki leimataan heti huoraks ja savustetaan ulos yhiskunnasta, osoitellaan sormilla jne...) joten ajattelin että ehkä mun olis hyvä mennä naimisiin , ehkä se ois parempi ku se että ihmiset puhuis ja olisin heidän suurennuslasinsa alla jatkuvasti, varsinkin kun mä olin silmiinpistävä ja kaikki tunsi perheeni....
Iskä meni lomalle turkkiin ja tää mies meni sit isänsä kanssa sinne iranista asti ja pyysi mun kättä siellä virallisesti. isä sanoi ettei halu et menen naimisiin , että tulen katumaan. Olen aina elänyt tosi vapaassa perheessä ja vanhempani ovat aina olleet ihania. anyway....menin sitten äitini ja sisarusteni kanssa iraniin ja häät pidettiin siellä (isä ei voinu tulla ku se vastustaa iranin hallitusta) tiedän että kaikki pidätte mua nyt aivan idioottina kun menin niin pian, tuntemattoman kans naimisiin..... mut ymmärtääkö kukaan että .... olin sellasessa tilanteessa et mun oli omasta mielestäni pakko....en kestänyt olla divorced woman iranilaisten keskuudessa. Mieheni oli komea, pitkä lihaksikas ja rikas ja osasi sanoa juuri ne asiat mitä nainen haluaa kuulla. heti häitten jälkeen sain tietää että hän oli 20 vuotias, eli mua vuoden nuorempi ja ettei hän ollu mikään tietokonesuunnittelija vaan oli käyny vaan yhden vuoden yliopistoa ja jättäny sen kesken sitten. Sitten sain tietää että hänellä oli ollut melkein vuoden ajan rakastajatar jolla oli mies ja lapsi ja mieheni haukkui minua huoraksi koska en ollut neitsyt vaan eronnut nainen (vaikka hänellä oli ollut itsellään niin paljon seksisuhteita)
Kaksi viikkoa häitten jälkeen sain tietää että minulla on virtsarakon syöpä joka oli levinnyt paljon ja ellen olisi käynyt leikkauksessa heti nii mitään ei ollu tehtävissä, no jouduin jäämään iraniin ja käymään siellä leikkauksessa ja syöpähoidoissa. ja siinä ohella järjestelin hänen oleskelulupa asioita. (asuimme hänen vanhempiensa luona) ja heti ku tulimme suomeen niin kaikki alkoi, hän muuttui. heti ku näki blondeja joilla oli hiukan paljasta pintaa niin hänel nousi heti ja kuola valus. hän haukkui mua jatkuvasti rumaks vaikka olin tosi kaunis ja tappoi mut henkisesti, nykyään vältään peiliin katsomista , en uskalla. hän pahoinpitelee jatkuvasti ja minuun sattu aina.... tiedän että hän odottaa sitä oleskelulupaa ja menee sit norjaan.... olen yhteydessä poliisiin ja maahanmuuttovirastoon mut kukaan ei tunnu auttavan. olenhan mä nostanu syytteet mutta mieheni ei tiedä niistä vielä. en tiedä mitä tehdä, jos eroan niin ihmiset jatkaa mun kiduttamista jos jään, niin en elä enää kauan, sillä hän uhkailee mua koko ajan kunniamurhalla. hän on sairas, oikeasti , väkivaltainen ja sairas. en tiedä mitä tehdä, en uskalla ottaa mitään askelta eteenpäin ja pelkään hänen siskoaan joka pilaa mun maineen ja haukkuu mua täysillä sit jos teen jotai väärin tai jos se saa tieää siit syyte jutusta. mieheni haukkuu mua mummoksi koska olen vuoden sitä vanhempi (vaikka alussa luulin et se on 24!!!) ja olen henkisesti kuollut. on öitä jolloin se hakkaa mua koko ajan, sit se jättää mut lojumaan olohuoneeseen, menee parvekkeelle tai makuuhuoneeseen ja tulee sit takas jatkamaan. hän ei anna minun mennä lääkäriin eikä osta edes särkylääkkeitä. en saa liikkua yksin paljon, ja meillä on yhteinen tili ja minulla lainoja joten en saa käyttää rahaa. mä tupakoin ja hän haukkuu mua huoraks ja sanoo et tupakoivat naiset on tätä ja tota..... miten voin olla tupakoimatta kun hermot on aina niin lopussa..... tässä tarinani.....
ikävöin exääni ja osa musta kaipaa häntä. älkää pitäkö mua tyhmänä, tiedän, tein virheen mennessäni naimisiin, mutta ei ole kivaa olla tällasessa umpikujassa. kirjoitan tänne koska minulla ei ole ystäviä, en ole saanu pitää heihin yhteyttä vuoteen. olen yksin, niin yksin.- toistan...
Ihan heti!
- Sinä kyllä selviät
Et ole ainoa, joka on ollut tässä tilanteessa. Sinulla on toivoa ja sinun tulee heti mennä turvakotiin ja kertoa siellä kaikki. Ja tämän jälkeen älä pidä mitään yhteyttä mieheesi, laita avioerohakemus heti menemään ja ilmoita myös maahanmuuttoviranomaisille, että olet eroamassa.
Miehesi on alinta pohjasakkaa, the cheapest of cheapest. Ota tärkeimmät tavarasi mukaan, yritä hankkia tämä halpa kännykkä ja pre paid liittymä ja tallenna turvakodin numero sinne. Ja sitten lähdet. Odota vaikka, ettei miehesi ole kotona ja sitten kerrot kaiken tapahtuneen turvakodissa. Kerro tästä myös vanhemmillesi. Miehesihän se on se, jonka sietäisi hävetä, ja jolla ei pitäisi olla edes ihmisarvoa iranilaisten keskuudessa. Mielelläni kyllä näkisin miehesi naistenhakkaajan suomalaisessa vankilassa, voisi olla mielenkiintoinen kokemus hänellekin. Mutta tietenkin vielä mielelläni näkisin hänet iranilaisessa vankilassa. Miehen sisko lienee myös oppinut tämän halpamaisuuden kotoaan.
Sinulla on vielä pitkä elämä edessäsi ja sinä pärjäät. Tämän jälkeen sinun kannattaisi ehkä mennä kouluun ja opiskella itsellesi ammatti haluamaltasi alalta. Ja pikkuhiljaa nauttia elämästä. Turvakotiin mentyäsi älä pidä mitään yhteyttä mieheesi, anna yhteiskunnan ja oikeuslaitoksen hoitaa loput. - ...
Mitä pirua sen on väliä, mitä joku luuseri-iranilainen susta ajattelee!!! Hakeudu paikkakuntasi turvakotiin.
- i`m scared
Sinä kyllä selviät kirjoitti:
Et ole ainoa, joka on ollut tässä tilanteessa. Sinulla on toivoa ja sinun tulee heti mennä turvakotiin ja kertoa siellä kaikki. Ja tämän jälkeen älä pidä mitään yhteyttä mieheesi, laita avioerohakemus heti menemään ja ilmoita myös maahanmuuttoviranomaisille, että olet eroamassa.
Miehesi on alinta pohjasakkaa, the cheapest of cheapest. Ota tärkeimmät tavarasi mukaan, yritä hankkia tämä halpa kännykkä ja pre paid liittymä ja tallenna turvakodin numero sinne. Ja sitten lähdet. Odota vaikka, ettei miehesi ole kotona ja sitten kerrot kaiken tapahtuneen turvakodissa. Kerro tästä myös vanhemmillesi. Miehesihän se on se, jonka sietäisi hävetä, ja jolla ei pitäisi olla edes ihmisarvoa iranilaisten keskuudessa. Mielelläni kyllä näkisin miehesi naistenhakkaajan suomalaisessa vankilassa, voisi olla mielenkiintoinen kokemus hänellekin. Mutta tietenkin vielä mielelläni näkisin hänet iranilaisessa vankilassa. Miehen sisko lienee myös oppinut tämän halpamaisuuden kotoaan.
Sinulla on vielä pitkä elämä edessäsi ja sinä pärjäät. Tämän jälkeen sinun kannattaisi ehkä mennä kouluun ja opiskella itsellesi ammatti haluamaltasi alalta. Ja pikkuhiljaa nauttia elämästä. Turvakotiin mentyäsi älä pidä mitään yhteyttä mieheesi, anna yhteiskunnan ja oikeuslaitoksen hoitaa loput.kiitos tosi paljon on outoa että joku välittää... tänään katoin netistä history sivuja ja huomasin et se oli käyny kymmenissä eri seksivuilla. nyt itsetunto on loppunu, se pieni ripaus mikä oli jäljellä ei ole enää olemassa.
pelkään tosi paljon......
kuinkakohan kauan olen elossa jos en uskalla häipyä......miksei se voi häipyä....mä haluan kuolla olen niin väsynyt....haluaisin vaan nukkua pois.... - ????????????
Mikä siinä meni pieleen?
- Mariam4758
Et mene vanhempiesi luokse turvaan ja hae heiltä apua.. aika ihmeellinen tilanne ????
- ...
i`m scared kirjoitti:
kiitos tosi paljon on outoa että joku välittää... tänään katoin netistä history sivuja ja huomasin et se oli käyny kymmenissä eri seksivuilla. nyt itsetunto on loppunu, se pieni ripaus mikä oli jäljellä ei ole enää olemassa.
pelkään tosi paljon......
kuinkakohan kauan olen elossa jos en uskalla häipyä......miksei se voi häipyä....mä haluan kuolla olen niin väsynyt....haluaisin vaan nukkua pois....jotainhan sinun on keksittävä. Olet nuori, elämä edessäsi - älä pilaa sitä tuollaisen kanssa. On hyvä, että vanhempasi ovat ns. nykyaikaisia, muutoinhan et liene edes eläisi. Ole kuitenkin TOSI varovainen tämän miehesi kanssa, tuntuu olevan vaarallinen tyyppi. Itselläni on kurdimies, ja nämä kunniamurhalausahdukset kun tuntuvat olevan heille arkipäivää. Toivoisin voivani auttaa sinua: tässä jotain vinkkiä http://amoral.mll.fi/vii_julkaisuja_ja_linkkeja/
- TURVAKOTIIN
ja näytä tämä kirjoituksesi turvakodissa.Ne ohjaavat asia eteenpäin
- i'm scared
???????????? kirjoitti:
Mikä siinä meni pieleen?
olimme 3 vuotta kavereita , hän seurusteli, minä seurustelin, kerroimme toisillemme kaiken ja olimme aina yhdessä. sitten menimme naimisiin 2004. sen äiti sekaantui elämäämme tosi paljon eikä siitä vaan tullu mtn. mieheni oli ihana, hän oli aina tukenani , huolehti kaikesta ja oli kuin unelma. en koskaan tajunnut mikä siinä meni vikaan, miksi me erottiin? vielä vuosi eron jälkeenkin se pyysi mut takas , soitti mun isälle että suostuttelis mut jne...mut mun perhe ei enää hyväksyny joten mun piti luopua kokonaan siitä ajatuksesta et olisin hänen kanssaan enää koskaan. ikävöin häntä, vielä nykyäänkin, olen saanu tietää että hän asuu täällä forssassa kans ja on automekaanikko täällä. en löydä hänen puhelinnumeroaan mistään, haluisin puhua hänen kanssaan.... hän on aina ollut paras ystäväni maan päällä. en tietenkään petä miestäni ja tiedän että puhuminen eksäni kanssa on väärin meidän kulttuurissa ja jos mieheni saa tietää se tekis sata varmasti kunniamurhan, mutta.... hitto mä ikävöin sitä ja ehkä se voi auttaa mua, tai antaa voimaa ottaa askeleen eteenpäin! olen aloittanu yhden kuukauden mittaisen pätkätyön, ja mieheni vie mut aamulla töihin saattaa mut toimistoon ja tulee kotiin, surffailee seksisivuilla, chattailee naisten kanssa ja mun pitää soittaa työkännykästä aina tunnin välein jotta hän tietää varmasti et olen siel, sit hän tulee hakemaan mut. kotona on kotipuhelin ja netti, mulla on kaks kännykkää mut ei saa olla liittymää. nyt se on tuol toises huonees puhumas sen siskon kans joka opettaa sille uusia tapoja varmaan taas, ja se luulee et kirjotan wordilla (kun olen parin vuoden ajan kirjottanu yhtä kirjaa) .....
- stay up
...sukat jalkaan ja yritä tyydyttää miehesi...nayttää olevan puutteessa
- loppuun stay up:lle
Stay up:lle köy vihdoin suorittamassa loppuun se useasti kesken jäämäsi ammattikoulu ja sen jälkeen voisit tietenkin harkita työmarkkinoillekin siirtymistä vaikka turvallisessa Suomessa asutkin..
- i`m scared
loppuun stay up:lle kirjoitti:
Stay up:lle köy vihdoin suorittamassa loppuun se useasti kesken jäämäsi ammattikoulu ja sen jälkeen voisit tietenkin harkita työmarkkinoillekin siirtymistä vaikka turvallisessa Suomessa asutkin..
aloitan syksyllä taloushallinto opiskelut...jos elän vielä silloin.... kyse on elämästä ja kuolemasta ja te puhutte stay uppeista..... koko pointti tässä on se karkottaminen! miten?!
- niin mojova
i`m scared kirjoitti:
aloitan syksyllä taloushallinto opiskelut...jos elän vielä silloin.... kyse on elämästä ja kuolemasta ja te puhutte stay uppeista..... koko pointti tässä on se karkottaminen! miten?!
provo, ettei moista oo nähty ;) Ei kukaan voi olla oikeasti noin avuton ja yksinkertainen, mutta osaa (saa) silti käyttää nettiä ja jopa hyödyntää sitä nimettömien ihmisten kanssa jaaritteluun... Pöh...
- ...
i`m scared kirjoitti:
Haet avioeroa, ilmoitat poliisille ja Migriin, että perhesidettä ei enää ole.
Ja lähdet itse sinne turvakotiin... tai edes vanhempiesi luo. - nina_x
i`m scared kirjoitti:
pottuilijoista niitä riittää aina ku tänne kirjoittaa! mun mielestä se että rohkaiset itsesi ja menet turvakotiin joka siis on ihan oikea paikka! kun sinne menet ja puhut ja purat kaiken turvakodin ihmisille niin aivan varmasti miehes lähtee poliisin saattamana pois täältä! mutta turvakoti on se paikka jossa säilyy henkesi ja saat tukea laidasta laitaan! ja kannattaa ottaa kaikki hyöty siitä paikasta irti! ja toinen paikka jota suosittelen on Tukinainen hesassa se on samassa talossa missä on mikskä sitä nyt kutsutaan Islam-seurakunta! ja toisessa kerroksessa! siellä on supisuomalaista sekä maahanmuuttajanaista nuorempaa ja vanhempaa käynnyt ja käy edelleen! sitä paikkaa tarvitset myös!
- tarkoitettu sinulle
i`m scared kirjoitti:
Tuo äskeinen kommentii ei ollut tarkoitettu sinulle vaan tuolle, joka kommentoi älykkäitä tuolla stay up nimimerkille, mutta tosiaan jostakin taas kaivautuneet nämnä älypäät tänne...
- oikea nainen
sinulla on 2 vaihtoehtoa: jää tai lähde.
kuole väkivaltaan tai mene turvakotiin.
nyt sinun täytyy valita itse. - asut??
Jos asut pääkaupunkiseudulla, voisin ehkä auttaa. Sovitaan vaan yksityiskohdista.
Vastailepa.- akrep
tunnustatko Islamia?
- koyun aşık
akrep kirjoitti:
tunnustatko Islamia?
sisko
- i'm scared
asun forssassa
- on keinomme
i'm scared kirjoitti:
asun forssassa
Forssa on tarpeeksi lähellä. Nyt vaan pitää selvittää kuinka otamme yhteyttä. Älä huoli, mies ei tee sinulle sen jälkeen pahaa eikä kenellekään muullekaan.
Homma hoituu kyllä.
- ,,,!!!!
TEE RIKOSILMOITUS PAHOINPITELYSTÄ JA HAE EROA! HETI NYT!
- CYTRAX
Hei!
Sinun olisi viisainta lähteä mahdollisimman pian miehesi luota. Ota mukaan ainakin henkkarit.
Forssassa ei nettietsintäni perusteella näyttänyt olevan turvakotia (lähimmät ovat Hyvinkäällä ?, Vantaalla ja Helsingissä).
Voisit ottaa yhteyttä poliisiin ja sosiaaliviranomaisiin. Pyydä sosiaaliviranomaisia järjestämään sinut turvakotiin, jotta saat etäisyyttä tilanteeseen.
Avioeroa voit hakea ihan itse tekemällä hakemuksen käräjäoikeuteen. Et tarvitse siihen miehesi lupaa tai suostumusta (hakemus kannattanee kylläkin tehdä vasta, kun olet päässyt turvaan kotoa).
Tämän jälkeen voit ilmoittaa tilanteesta maahanmuuttoviranomaisille - he voivat peruuttaa miehesi oleskeluluvan.
Miten poliisi on reagoinut aiemmin tekemiisi rikosilmoituksiin? Voinet pyytää poliiseja soittamaan sosiaaliviranomaisille ja/tai lähimpään turvakotiin.
Jaksamista!- jo hyvän sään aikana
Kyseessä on IRAN - IRAN suhde ja te rasistit ette voi mennä sotkeutumaan heidän välisiin asioihin. Mistään ette ymmärrä kun neuvotte naista tekemään tuolla lailla miehelleen. On islamissa neuvottu että tottelematonta vaimoa tulee rangaista ja mies on hurskaana muslimina vain toteuttanut uskontoaan.
Ei saa neuvoa mitään turvakoteja tai poliiseja. Torkeää toimintaa.
Lopettakaa heti RASISTIT! - ...
jo hyvän sään aikana kirjoitti:
Kyseessä on IRAN - IRAN suhde ja te rasistit ette voi mennä sotkeutumaan heidän välisiin asioihin. Mistään ette ymmärrä kun neuvotte naista tekemään tuolla lailla miehelleen. On islamissa neuvottu että tottelematonta vaimoa tulee rangaista ja mies on hurskaana muslimina vain toteuttanut uskontoaan.
Ei saa neuvoa mitään turvakoteja tai poliiseja. Torkeää toimintaa.
Lopettakaa heti RASISTIT!käyttää väkivaltaa mielipuolisesti. Onpa hurskasta. Ja vielä puolustat!!!!
- ...
Monika-Naisten liitto ry:stä tms. On monikulttuurinen järjestö, googleta. Pääset maan alle, ja sinua ei löydetä. Toimi heti.
- i'm scared
Soitin sinne ja ne neuvoi kyl aika paljon ja se nainen sanoi et soittaa heti poliisit mun luo jne.,... mut sanoin et haluisin vaan et se karkotettais takas sinne mist' on tullu ..... maahanmuutto virastosta sanottiin et poliisin pitäs esittää karkotusvaatimus ja he sit päättävät et karkotetaanko hänet vai ei. sit mulle on sanottu myös et pahoinpitely ja vapaudenriisto ja laiton uhkaus eivät ole peruste karkottamiselle. mikä sit on? tollaset väkivaltaiset saa jäädä tänne ja sitten suomalaiset valittaa et ulkomaalaiset sitä ja tätä..... mua ärsyttää!!!
- tulee siitä
i'm scared kirjoitti:
Soitin sinne ja ne neuvoi kyl aika paljon ja se nainen sanoi et soittaa heti poliisit mun luo jne.,... mut sanoin et haluisin vaan et se karkotettais takas sinne mist' on tullu ..... maahanmuutto virastosta sanottiin et poliisin pitäs esittää karkotusvaatimus ja he sit päättävät et karkotetaanko hänet vai ei. sit mulle on sanottu myös et pahoinpitely ja vapaudenriisto ja laiton uhkaus eivät ole peruste karkottamiselle. mikä sit on? tollaset väkivaltaiset saa jäädä tänne ja sitten suomalaiset valittaa et ulkomaalaiset sitä ja tätä..... mua ärsyttää!!!
että sälliltä peruutetaan määräaikainen oleskelulupa, jos edellytykset, joiden perusteella oleskelulupa myönnettiin, ei ole enää olemassa.
Eli kun otat avioeron, perusteet lupaan perhesiteen perusteella raukeavat. - ?????????????
i'm scared kirjoitti:
kun ei sulla kerran ole puhelinta?
- i'm scared
tulee siitä kirjoitti:
että sälliltä peruutetaan määräaikainen oleskelulupa, jos edellytykset, joiden perusteella oleskelulupa myönnettiin, ei ole enää olemassa.
Eli kun otat avioeron, perusteet lupaan perhesiteen perusteella raukeavat.oikeasti vai...?
sen oleskelu lupa loppuu 29.11 eli jos haen eroa ennen sitä nii harkinta aikahan on puol vuotta.... eihän se sit onnistu? - i'm scared
????????????? kirjoitti:
kun ei sulla kerran ole puhelinta?
salaa sen kännyst
- täppänä
i'm scared kirjoitti:
salaa sen kännyst
huudat Jeesusta (tossa ylempänänä) apuun, jos oot iranin muslimi? Vähän huono provo, hanki aivot, pahvi!
- whywhy
täppänä kirjoitti:
huudat Jeesusta (tossa ylempänänä) apuun, jos oot iranin muslimi? Vähän huono provo, hanki aivot, pahvi!
se jeesus viesti poistettiin (???) missä iranilaisen ap:n otsikkona oli: VOI JEESUS (?!?)
- et jaksaa
i'm scared kirjoitti:
ykskään viranomainen suomessa ei anna noin kehnoja neuvoja. Hyvä yritys, kuis sul muuten?
- I'm scared
et jaksaa kirjoitti:
ykskään viranomainen suomessa ei anna noin kehnoja neuvoja. Hyvä yritys, kuis sul muuten?
Nyt mieheni sai tietää että soitin pyytääkseni apua. Tuli kotiin 2 miehen kanssa jotka maksoi sille 30 euroa seksistä kanssani. He joukkoraiskasivat minut. Mitä nyt teen?
- menee
I'm scared kirjoitti:
Nyt mieheni sai tietää että soitin pyytääkseni apua. Tuli kotiin 2 miehen kanssa jotka maksoi sille 30 euroa seksistä kanssani. He joukkoraiskasivat minut. Mitä nyt teen?
jo liian paksuksi, oisko aika panna piste provoiluun ja lopettaa.
- on mahdollista
I'm scared kirjoitti:
että pääset nettiin mihin aikaan tahansa, eikö miehesi tiedä siitä. PROVO.
- i'm scared
I'm scared kirjoitti:
hei lopeta oikeasti, miksi te pilkkaatte ku kyse on vakavasta asiasta.... ja miks kirjotat mun nikkillä. olen iranilainen mutta se et iran on islamilainen valtio ei meinaa sitä et iranilaiset hyväksyy sitä hallitusta jne... olen asunut koko ikäni suomessa ja liikkunu aina suomalaisten kanssa. joten älä sä heitä tollasta paskaa. se et mun mies on kusipää ei meinaa sitä et kaikki iranilaiset olis sellasii
- i'm scared
menee kirjoitti:
jo liian paksuksi, oisko aika panna piste provoiluun ja lopettaa.
jo aivoton kirjotti mun nimimerkikllä ton. voi vittu! ja mitä viranomaisiin tulee niin ne on oikeesti antanu mul sellasi neuvoja!
- i'm scared
on mahdollista kirjoitti:
että pääset nettiin mihin aikaan tahansa, eikö miehesi tiedä siitä. PROVO.
onhan meillä kotona netti ja kotipuhelin. mut mul ei saa olla kännykkää ja kotiavaimia enkä saa mennä minnekkään ilman häntä. kirjotan tänne ku hän menee suihkuun tai ulos tms.... ensin kirjotan wordiin , se luulee et kirjotan omia juttujani sit liitän sen tänne! se kontrolloi kyl kaikkea aina.
- ja muutat erilleen
i'm scared kirjoitti:
oikeasti vai...?
sen oleskelu lupa loppuu 29.11 eli jos haen eroa ennen sitä nii harkinta aikahan on puol vuotta.... eihän se sit onnistu?ilmoitat poliisille, että lupaa ei sitten teidän avioliittoon perustuen voi enää jatkaa.
Onko miehellä työpaikka, opiskeleeko, onko muita siteitä Suomeen? - höpsisköpsis
i'm scared kirjoitti:
onhan meillä kotona netti ja kotipuhelin. mut mul ei saa olla kännykkää ja kotiavaimia enkä saa mennä minnekkään ilman häntä. kirjotan tänne ku hän menee suihkuun tai ulos tms.... ensin kirjotan wordiin , se luulee et kirjotan omia juttujani sit liitän sen tänne! se kontrolloi kyl kaikkea aina.
hanki elämä, provo...
- I'm scared
ja muutat erilleen kirjoitti:
ilmoitat poliisille, että lupaa ei sitten teidän avioliittoon perustuen voi enää jatkaa.
Onko miehellä työpaikka, opiskeleeko, onko muita siteitä Suomeen?Hän myy huumeita tuolla ala-asteen viereisessä puistossa. Kertoo että suomalaisilla lapsilla on yllättävän paljon rahaa.
Hyvin me rahallisesti tullaan toimeen, koska tuo mieheni duuni on ikäänkuin pimee duuni. Sossusta sitten haetaan vähän lisää. Eilen just juteltiin että mies alkaa laajentamaan bisneksiään, on jo sopinut serkkunsa kanssa että se tuo Iranista kamaa. Sieltä saa hepoa ja spiidiä paljon helpommin ja halvemmalla kuin täältä Suomesta. Vähän pelottaa kun noi huumebisnekset on niin kontrolloituja noiden moottoripyörä jengien toimesta. - Onnittelut
I'm scared kirjoitti:
Hän myy huumeita tuolla ala-asteen viereisessä puistossa. Kertoo että suomalaisilla lapsilla on yllättävän paljon rahaa.
Hyvin me rahallisesti tullaan toimeen, koska tuo mieheni duuni on ikäänkuin pimee duuni. Sossusta sitten haetaan vähän lisää. Eilen just juteltiin että mies alkaa laajentamaan bisneksiään, on jo sopinut serkkunsa kanssa että se tuo Iranista kamaa. Sieltä saa hepoa ja spiidiä paljon helpommin ja halvemmalla kuin täältä Suomesta. Vähän pelottaa kun noi huumebisnekset on niin kontrolloituja noiden moottoripyörä jengien toimesta.Aika pitkälle pääsit, mutta ota huomioon, että on oikeesti naisia, jotka tarvitsee oikeesti apua.
- VÄSYNYT....,
I'm scared kirjoitti:
Hän myy huumeita tuolla ala-asteen viereisessä puistossa. Kertoo että suomalaisilla lapsilla on yllättävän paljon rahaa.
Hyvin me rahallisesti tullaan toimeen, koska tuo mieheni duuni on ikäänkuin pimee duuni. Sossusta sitten haetaan vähän lisää. Eilen just juteltiin että mies alkaa laajentamaan bisneksiään, on jo sopinut serkkunsa kanssa että se tuo Iranista kamaa. Sieltä saa hepoa ja spiidiä paljon helpommin ja halvemmalla kuin täältä Suomesta. Vähän pelottaa kun noi huumebisnekset on niin kontrolloituja noiden moottoripyörä jengien toimesta.MEE LAPS RAUKKA UINUMAA JA JÄTÄ NOVELLIEN KIRJOTUS NIILLE JOTKA SEN OSAA.........
- i'm scared
I'm scared kirjoitti:
Hyvin me rahallisesti tullaan toimeen, koska tuo mieheni duuni on ikäänkuin pimee duuni. Sossusta sitten haetaan vähän lisää. Eilen just juteltiin että mies alkaa laajentamaan bisneksiään, on jo sopinut serkkunsa kanssa että se tuo Iranista kamaa. Sieltä saa hepoa ja spiidiä paljon helpommin ja halvemmalla kuin täältä Suomesta. Vähän pelottaa kun noi huumebisnekset on niin kontrolloituja noiden moottoripyörä jengien toimesta.jo muu kirjottaa noita ! lopettakaa
- ...ja sassiin
Turvakotien liitto auttaa,asuitpa missä tahansa. Maksavat jopa taksikyydin.Nyt hynttyyt kasaan, vaikka vain päivän vaatteet.Voit käydä hakemassa lisää poliisisaattueen kanssa muöhemmin.Nyt töpinäksi!
- nina_x
jos olisin sun tilanteessa ottaisin ja äijän pois ollessa murtautuisin ovesta ulos tai ottaisin tuolin ja pamauttaisin ikkunan säpäleiksi ja sit sanoisin jos joku kävis raivoon naapureista et on suuri hätä ja tarttis apua! jos on parveke niin sieltä katot jonku jolle sanot et olet kusessa ja tarttet poliisit apuun poliisit ovat tossa tapauksessa satavarmasti naisia! kokemusta on!! he saattavat sut rikosuhripäivystykseen jne! älä hyvä ihminen jää sinne enää hetkeksikään!poliisit myös tulee sun kans tarvittaessa käymään kotonas jos tarttet myöhemmin sieltä jotain! mun yks kaveri vaihdatti lukon oveensa miehen töissä ollessa! ja vuokra asunto oli!
- i'm scared
eiks ole sun mielestä epäoikeudenmukaista et tuot miehes tänne maailman toiselta puolelta ja sul on kämppä jossa on aivan kaikki tarvittava, olet sille tulkkina, järjestät sille kaiken tarvittavan paperiasioista lähtien ja olet sen henkisenä tukena jotta se ei tuntis itseään ulkopuoliseksi ku ei osaa kieltä....ja saat vastarakkaudeks sitä et se kuolaa muiden naisten perään AINA ja hakkaa sua AINA ja haluu vaan pysyvän oleskeluluvan? joka kerta ku se hakkaa mua uskottelen itselleni et tää on viimeinen kerta, joka kerta kun se kattoo muita naisia tiedän et se tulee pettämään mua viel jonain pvnä ja tunnen itseni vastenmieliseksi, mietin miksi muut naiset kun olin hänen mielestään alussa maailman kaunein...... ja mitä oleskelulupaan tulee ...niin se sattuu ku tietää et toinen on mennyt naimisiin kanssani vaan sen takia et sais sen pysyvän luvan ja häivyy sit norjaan ...... sitä ei kiinnosta mikään muu kuin RAHA ja NAISET ..... alussa se oli niin ihana..... oliko kaikki feikkiä, vetiks se koko ajan roolia? en kestä...en jaksa erota, en jaksa jäädä, haluisin vaan kuolla..... olen päättäny et en mene syöpähoitoihin enää, kasvain pitäs poistaa parin vkn päästä mutta en ole menossa....
- ...
i'm scared kirjoitti:
eiks ole sun mielestä epäoikeudenmukaista et tuot miehes tänne maailman toiselta puolelta ja sul on kämppä jossa on aivan kaikki tarvittava, olet sille tulkkina, järjestät sille kaiken tarvittavan paperiasioista lähtien ja olet sen henkisenä tukena jotta se ei tuntis itseään ulkopuoliseksi ku ei osaa kieltä....ja saat vastarakkaudeks sitä et se kuolaa muiden naisten perään AINA ja hakkaa sua AINA ja haluu vaan pysyvän oleskeluluvan? joka kerta ku se hakkaa mua uskottelen itselleni et tää on viimeinen kerta, joka kerta kun se kattoo muita naisia tiedän et se tulee pettämään mua viel jonain pvnä ja tunnen itseni vastenmieliseksi, mietin miksi muut naiset kun olin hänen mielestään alussa maailman kaunein...... ja mitä oleskelulupaan tulee ...niin se sattuu ku tietää et toinen on mennyt naimisiin kanssani vaan sen takia et sais sen pysyvän luvan ja häivyy sit norjaan ...... sitä ei kiinnosta mikään muu kuin RAHA ja NAISET ..... alussa se oli niin ihana..... oliko kaikki feikkiä, vetiks se koko ajan roolia? en kestä...en jaksa erota, en jaksa jäädä, haluisin vaan kuolla..... olen päättäny et en mene syöpähoitoihin enää, kasvain pitäs poistaa parin vkn päästä mutta en ole menossa....
ja poistat sen kasvaimen, siitä ei keskustellakaan. Näitä jätkiä tulee ja menee kuin raitiovaunuja... Nyt vaan on saatava sut turvaan sieltä, että pystyt hoitamaan itseäsi ja saamaan elämäsi kuntoon. Toivon ja rukoilen voimia sinulle, ja OLE TOSI VAROVAINEN...
- mähhähää
... kirjoitti:
ja poistat sen kasvaimen, siitä ei keskustellakaan. Näitä jätkiä tulee ja menee kuin raitiovaunuja... Nyt vaan on saatava sut turvaan sieltä, että pystyt hoitamaan itseäsi ja saamaan elämäsi kuntoon. Toivon ja rukoilen voimia sinulle, ja OLE TOSI VAROVAINEN...
ettekö ymmärä, että kirjoittaja ON provo, esiintyy nimierkillä I'm scared: kesustelu oli lopahtaa asian tullessa selväksi auttamaan rintäneille hyväntahtoisille ihmisille, niin tämä urpo "varasti" keksimänsä nimimerkin ja alkoi mukamas kirjoittaa aloittajan sävyyn uudestaan jotta voisi jatkaa mielipuolista juttuaan... On erittäin ikävää ja sairasta, että joku viitsii vedättää toisia tällaisten asioiden kanssa. Onneksi kirjoitustyyli on niin naivia, ettei kenenkään tarvitse täällä edes epäillä että kysymyksessä olisi aidosti hädässä oleva nainen. Luulen myös, että oikeita neuvoja on tullut tarpeeksi hätää kärsivälle jos sellainen olisi kysymyksessä. Jos jatkatte tämän sairaan huijarin leikkiä, siitä tulee koko ajan paksumpaa ja mauttomampaa...
- nina_x
i'm scared kirjoitti:
minä olen syntyisin ihan suomesta mutta lomamatkalla tapasin exäni ja heti kun oli avioliitto solmittu niin seuraavana päivänä jätkä muuttu! ja naisia riitti ei edes salannut mutta sanoi et ovat vain ystäviä muka... ei vaivautunnut viettää vapaa ajasta pätkääkään kanssani ja keksi pienestä asiaa riidan aloittamiseen joka edesauttoi sitä et häippäs kundien kanssa bilettämään ja vain ystäviä ilostuttamaan! täysin paperiavioliitto vaikka osasi sanoa rakastaa niin paljon minua... mutta teot... ja erosin enkä odottannut et olis edes yrittäny todistaa et oli rakkaudesta mun kans! henkinen pieksentä oli kovaa ! älä luovuta ei maailma lopu yhteen tai kahteen mieheen ja sun täytyy näyttää sille kundille et oikeen säikähtäis et tekikö sittenki väärin kun loukkasi sua pahasti! hoidata sairaalassa itseäsi ja kyllä saat apua uuteen aloitukseen! rukoile ja näet että olet tärkeä! elämä on rankkaa mutta se on tarkoitettukin semmoiseksi!
- samaa
nina_x kirjoitti:
minä olen syntyisin ihan suomesta mutta lomamatkalla tapasin exäni ja heti kun oli avioliitto solmittu niin seuraavana päivänä jätkä muuttu! ja naisia riitti ei edes salannut mutta sanoi et ovat vain ystäviä muka... ei vaivautunnut viettää vapaa ajasta pätkääkään kanssani ja keksi pienestä asiaa riidan aloittamiseen joka edesauttoi sitä et häippäs kundien kanssa bilettämään ja vain ystäviä ilostuttamaan! täysin paperiavioliitto vaikka osasi sanoa rakastaa niin paljon minua... mutta teot... ja erosin enkä odottannut et olis edes yrittäny todistaa et oli rakkaudesta mun kans! henkinen pieksentä oli kovaa ! älä luovuta ei maailma lopu yhteen tai kahteen mieheen ja sun täytyy näyttää sille kundille et oikeen säikähtäis et tekikö sittenki väärin kun loukkasi sua pahasti! hoidata sairaalassa itseäsi ja kyllä saat apua uuteen aloitukseen! rukoile ja näet että olet tärkeä! elämä on rankkaa mutta se on tarkoitettukin semmoiseksi!
saman sairaan ihmisen provoilua...
- i`m scared
... kirjoitti:
kiitos mutta en jaksa enää, se uusiutuu kuitenkin parin kuukauden päästä taas......enkä mä jaksa elää enää....
- i`m scared
nina_x kirjoitti:
mutta mun tilanne on aivan erilainen.....mulla ei oo enää voimia
- i'm scared
i`m scared kirjoitti:
olen ihan loppu.
Juuri lähtivät, 4 miestä ja mieheni. Onko kukaan "viihdyttänyt" 5 miestä yhtä aikaa? Olen niellyt niin paljon spermaa että en varmaan aterioi seuraavaan kuukauteen. On meinaan kaikki reiät täynnä proteiinia. ;-)
Onneksi sain pollepiikkini. Ja nyt takaisin.... - täppänä
i'm scared kirjoitti:
olen ihan loppu.
Juuri lähtivät, 4 miestä ja mieheni. Onko kukaan "viihdyttänyt" 5 miestä yhtä aikaa? Olen niellyt niin paljon spermaa että en varmaan aterioi seuraavaan kuukauteen. On meinaan kaikki reiät täynnä proteiinia. ;-)
Onneksi sain pollepiikkini. Ja nyt takaisin....äkkiä apua, SÄ OOT SAIRAS PERSOONA.
- i`m scared
täppänä kirjoitti:
äkkiä apua, SÄ OOT SAIRAS PERSOONA.
en mä tollasia kirjoita oikeasti! miksette te usko.... joku käyttää mun nimimerkkiä i'm scared
- i'm scared
i`m scared kirjoitti:
en mä tollasia kirjoita oikeasti! miksette te usko.... joku käyttää mun nimimerkkiä i'm scared
juoksee.
Taas olen näköjään kirjoittanut kun olen saanut skitsoidisen kohtauksen. Anteeksi siitä.
Muuten ihan vaan kaikille tiedoksi että veri on erinomainen liukaste, varsinkin anaaliseksissä. - ...
i'm scared kirjoitti:
juoksee.
Taas olen näköjään kirjoittanut kun olen saanut skitsoidisen kohtauksen. Anteeksi siitä.
Muuten ihan vaan kaikille tiedoksi että veri on erinomainen liukaste, varsinkin anaaliseksissä.VEDÄ PUSSI PÄÄN YLI JA HENGITÄ SYVÄÄÄÄÄN
- i'm scared
... kirjoitti:
VEDÄ PUSSI PÄÄN YLI JA HENGITÄ SYVÄÄÄÄÄN
kaikille.
Mites on mennyt? Meillä asiat alkavat taas sujua. Mies on antanut joka päivä mulle polleannoksen ja elämä hymyilee. Eilen tuli kuriiri Iranista ja toi oikein kunnon setin. Kova mimmi, toi perseessä kolme heikkiä puhdasta. Jos olis revenny yksikin pussi niin olisi saanut elämänsä tripit.
Allahu akhbar. - sisko73
i`m scared kirjoitti:
As salamu aleikum! Miksi sisko rakas et ole edellenkään hankkinut apua itsellesi. Ei se ole kuin yhden puhelinsoiton tai ovesta poistumisen päässä. Sen jälkeen alkaa normaali elämä ja sinua tullaan auttamaan. Muista, että ihmiset eivät koskaan muutu, joten älä jää miehesi muutosta odottamaan.
Jos sinulla ei ole puhelinta, niin sitten ei auta muuta kuin lähteä ovesta. Tällä palstalla olet saanut kaikki tarvittavat neuvot avun saamiseksi, joten nyt töpinäksi!!! - i'm scared
sisko73 kirjoitti:
As salamu aleikum! Miksi sisko rakas et ole edellenkään hankkinut apua itsellesi. Ei se ole kuin yhden puhelinsoiton tai ovesta poistumisen päässä. Sen jälkeen alkaa normaali elämä ja sinua tullaan auttamaan. Muista, että ihmiset eivät koskaan muutu, joten älä jää miehesi muutosta odottamaan.
Jos sinulla ei ole puhelinta, niin sitten ei auta muuta kuin lähteä ovesta. Tällä palstalla olet saanut kaikki tarvittavat neuvot avun saamiseksi, joten nyt töpinäksi!!!on se niin outoa....hän on hakannu, yrittäny tappaa ja pitäny mua vankina , osa musta pelkää häntä, osa musta haluis hänet kauas , pois.... osa musta säälii häntä,mutta osa musta rakastaa häntä silti....
olen vaan niin vihainen ku kohtalon piti olla tällainen mulle.....
en ole saanu mitään apua tällä palstalla, pyysin neuvoa karkotus asian hoitoon mutta kaikki antoi vastaukseksi TURVAKODIN.....
peruutin leikkausajankin....... ja toivon oikeasti että syöpä vie multa hengen. EN PYSTY OTTAMAAN YHTÄ HITON ASKELTA EROA KOHTI, ENKÄ JAKSA JÄÄDÄ....olen epäonnistunut elämässäni täysin. ei elämän näin pitäny mennä... - Sisko73
i'm scared kirjoitti:
on se niin outoa....hän on hakannu, yrittäny tappaa ja pitäny mua vankina , osa musta pelkää häntä, osa musta haluis hänet kauas , pois.... osa musta säälii häntä,mutta osa musta rakastaa häntä silti....
en ole saanu mitään apua tällä palstalla, pyysin neuvoa karkotus asian hoitoon mutta kaikki antoi vastaukseksi TURVAKODIN.....
peruutin leikkausajankin....... ja toivon oikeasti että syöpä vie multa hengen. EN PYSTY OTTAMAAN YHTÄ HITON ASKELTA EROA KOHTI, ENKÄ JAKSA JÄÄDÄ....olen epäonnistunut elämässäni täysin. ei elämän näin pitäny mennä...Sanot, että kukaan ei ole auttanut sinua mitenkään, muuta kuin kehottanut MENEMÄÄN TURVAKOTIIN.
Eihän sinun tilanteessasi ole muuta asioiden hoitokeinoa kuin MENNÄ TURVAKOTIIN. Ei migri lähetä kotiin kirjettä, jossa kerrotaan, että miehesi oleskelulupa tullaan peruuttamaan, ellet tee mitään sen asian eteen. Eihän migrissä edes tiedetä, että hän on mielenvikainen, ja että hän käyttää sumeilematta Suomen systeemiä hyäkseen sinun pahoinpitelyn ohessa.
Karkotusasiat menevät omalla painollaan, mutta pitää lähteä hoitamaan asiaa, niin sitten pian tulee hänelle lähtö auvoisesta Suomesta. Ei se muuten tule!
Kirjoitat: "hän on hakannu, yrittäny tappaa ja pitäny mua vankina , osa musta pelkää häntä, osa musta haluis hänet kauas , pois.... osa musta säälii häntä,mutta osa musta rakastaa häntä silti....
Näin kirjoittavat aina henkilöt, jotka ovat väkivallan uhrina eivätkä huomaa, että heille tehdään pahaa ja että he tarvitsevat apua. Tällainen on arkipäivää turvakodissa, jonne onnekkaat naiset ovat päässeet. Ylistävät paikkaa, koska ovat saaneet sieltä avun elämäntilanteensa selkiyttämiseen. He auttavat joka saralla.
Oletan, että olet muslimi. Allaah sanoo, että hän auttaa ihmistä, mutta ihmisen on ensin autettava itse itseään. Ei mikään tule taivaanlahjana. Kaikkia ihmisiä koetellaan. Joillakin se on sairaus toisilla raha tai avioliitto. Sinulla se on avioliitto.
Tilanteesi kuulostaa nyt sellaiselta, että soitan kohta turvakodin naiset hakemaan sinut kotoa, jos et kykene enää itse auttamaan itseäsi. Haluatko minun sähköpostiosoitteeni, jotta voit lähettää minulle kotiosoitteesi, jotta voit saada apua?
Siskosi Islaamissa - sisko väkivallan uhrina its...
i'm scared kirjoitti:
on se niin outoa....hän on hakannu, yrittäny tappaa ja pitäny mua vankina , osa musta pelkää häntä, osa musta haluis hänet kauas , pois.... osa musta säälii häntä,mutta osa musta rakastaa häntä silti....
peruutin leikkausajankin....... ja toivon oikeasti että syöpä vie multa hengen. EN PYSTY OTTAMAAN YHTÄ HITON ASKELTA EROA KOHTI, ENKÄ JAKSA JÄÄDÄ....olen epäonnistunut elämässäni täysin. ei elämän näin pitäny mennä...Asiolla on joku järjestys. Eli ensinhän sun pitää erota, jotta miehesi oleskeluluvan perumista edes Suomen valtion toimesta aletaan tutkia. Jos voit turvallisesti erota, ilman että lähdet turvakotiin, laita ero vireille heti huomenna. Jos se ei ole turvallista, niin mene sinne turvakotiin. On epäoikeudenmukaista, että nainen jotuu lähtemään kodistaan ja todistamaan kaiken tapahtuneen. Mutta näin se vain nyt on, joten turha odottaa, että yhteiskunta olisi toiveyhteiskunta.
Sen jälkeen, kun olet ottanut sen askeleen turvakotia kohti, niin sitten asiat järjestyvät. Mutta, jos haluat että miehesi karkotetaan ja vasta sitten olisit tyytyväinen, niin ehkä kannattaa miettiä myös itseään. Edes Suomessa ei perheväkivallasta langeteta vankeusrangaistuksia, siis ehdotonta vankeutta, kuin äärimmäisissä tapauksissa. Kumpaa haluat enemmän pelastua vai miehelle rangaistusta eli karkoitusta. Vai pelkoko sut saa toivomaan karkoitusta. Sen ymmärrän kyllä. Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa. Turvakodin kynnys oli todella korkea.
Pelasta itsesi heti. - i`m scared
i'm scared kirjoitti:
kaikille.
Mites on mennyt? Meillä asiat alkavat taas sujua. Mies on antanut joka päivä mulle polleannoksen ja elämä hymyilee. Eilen tuli kuriiri Iranista ja toi oikein kunnon setin. Kova mimmi, toi perseessä kolme heikkiä puhdasta. Jos olis revenny yksikin pussi niin olisi saanut elämänsä tripit.
Allahu akhbar.kaikille.Luettekohan kaikki asiaan liittyvät viestit? suositteleisin kuitenkin---
- on jotenkin
i`m scared kirjoitti:
kaikille.Luettekohan kaikki asiaan liittyvät viestit? suositteleisin kuitenkin---
hädintuskin jaksettu lukea. On nyt sinun aikasi tehdä asian suhteen jotakin, tai sitten tyydyttävä nykyiseen elämääsi. Asiallisia neuvoja olet saanut ainakin paljon.
- i'm scared
sisko väkivallan uhrina its... kirjoitti:
Asiolla on joku järjestys. Eli ensinhän sun pitää erota, jotta miehesi oleskeluluvan perumista edes Suomen valtion toimesta aletaan tutkia. Jos voit turvallisesti erota, ilman että lähdet turvakotiin, laita ero vireille heti huomenna. Jos se ei ole turvallista, niin mene sinne turvakotiin. On epäoikeudenmukaista, että nainen jotuu lähtemään kodistaan ja todistamaan kaiken tapahtuneen. Mutta näin se vain nyt on, joten turha odottaa, että yhteiskunta olisi toiveyhteiskunta.
Sen jälkeen, kun olet ottanut sen askeleen turvakotia kohti, niin sitten asiat järjestyvät. Mutta, jos haluat että miehesi karkotetaan ja vasta sitten olisit tyytyväinen, niin ehkä kannattaa miettiä myös itseään. Edes Suomessa ei perheväkivallasta langeteta vankeusrangaistuksia, siis ehdotonta vankeutta, kuin äärimmäisissä tapauksissa. Kumpaa haluat enemmän pelastua vai miehelle rangaistusta eli karkoitusta. Vai pelkoko sut saa toivomaan karkoitusta. Sen ymmärrän kyllä. Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa. Turvakodin kynnys oli todella korkea.
Pelasta itsesi heti.2 päivää sitten se sitten tapahtui! se hakkas mua ja rikkoi tietokoneen ja pöydän ja kaikki muutkin tavarat. kämppä oli ihan sekasin ja jalastani vuoti verta jne.... se hakkas rautatangolla mua selkään . sitgten häippäs ulos. soitin heti itkuissani iskälle , hän oli menossa kotiin töistä mutta sanoi tulevansa heti!
isä sanoi et soita heti poliisit. no soitin 112 enkä pystyny puhumaan ku itkin vaan. se nainen vaan sanoi et rauhoitu nyt, koita rauhoittua, missä asut... mikä on? poliisipartio tuli ja isä tuli 5 min heidän jälkeensä. olin hysteerisessä tilassa. he odottivat miestäni mjutta hän ei ilmaantunut paikalle ku oli nähny talon edessä poliisi auton. no poliisit meni. ja sitten äitini veljeni ja siskoni tulivat (tämä oli joskus klo 21.10 - 00 ) mieheni otettiin kiinni myöhemmin pahoinpitelystä epäiltynä ja hän oli 2 yötä kopissa siellä. seuraavana aamuna eli eilen vein kaikki hänen vaatteensa ja tavaransa poliisiasemalle. sain tänään hänelle lähestymiskiellon. ja lukot vaihdetaan ens viikolla. hän oli kuulusteluissa kieltänyt kaiken ja sanonu et minä olen pahoinpidellyt häntä, miettikää!!!!!! poliisi soitti myös miehelle ketä aviomieheni on hakannut ja muille todistajilleni. soitin migriin ja he pyys et kirjotan kirjeen ja liitän kaikki lääkärinlausunnot ja kuulustelupöytäkirjat jne.... ja toivon et hänen oleskelulupansa peruutettaisiin ja hänet käännytettäisiin. no tein sen ja otin lisäksi kuvia asunnostani ku mieheni oli rikkonu niit tavaroita , en kyl tiiä onks sil merkitystä..... lähetin tänään migriin. lisäksi otin yhteyttä yhteen huippu asianajajaan ketä asuu hesassa ja hän auttaa mua. eli olen hoitanu kaiken......mutta silti pelkään mitä jos häntä ei käännytetä takas sinne iraniin. ja samalla ikävöin häntä vaikka pelkäänkin henkeni edestä. osa musta kaipaa häntä , osa musta vihaa häntä. ihan ku olisin kadottanu jotain..... kai se et se riisti vapauden multa aiheutti sen et jäin riippuvaiseksi siitä. anyways..... olen nyt turussa pari pv ja menen ma takas kotiini ja alotan uuden elämän. tämä on tosi vaikeaa, ja hitto ku ostin 3 vk sit tietokoneenkin ni se rikkoi sen eikä oo vakuutusta joten en pääse enää ees nettiin. aika yksinäistä tulee olemaan ja itken koko ajan enkä pysty syömään ....enkä mtn....... hän on nyt yhden tuttava perheen luona täällä turussa , se nainen kävi äsken täällä ja menimme kävelylle. mieheni haluu uutta tilaisuutta, mutta samalla se keksii kaikennäkösiä valheita musta jne.... tämä on niin vaikeaa......... olen niin eksyksissä... niin yksin....... tunnen olevani heikko...... kunpa se oleskelulupa juttu onnistuisi..... - ...
i'm scared kirjoitti:
2 päivää sitten se sitten tapahtui! se hakkas mua ja rikkoi tietokoneen ja pöydän ja kaikki muutkin tavarat. kämppä oli ihan sekasin ja jalastani vuoti verta jne.... se hakkas rautatangolla mua selkään . sitgten häippäs ulos. soitin heti itkuissani iskälle , hän oli menossa kotiin töistä mutta sanoi tulevansa heti!
isä sanoi et soita heti poliisit. no soitin 112 enkä pystyny puhumaan ku itkin vaan. se nainen vaan sanoi et rauhoitu nyt, koita rauhoittua, missä asut... mikä on? poliisipartio tuli ja isä tuli 5 min heidän jälkeensä. olin hysteerisessä tilassa. he odottivat miestäni mjutta hän ei ilmaantunut paikalle ku oli nähny talon edessä poliisi auton. no poliisit meni. ja sitten äitini veljeni ja siskoni tulivat (tämä oli joskus klo 21.10 - 00 ) mieheni otettiin kiinni myöhemmin pahoinpitelystä epäiltynä ja hän oli 2 yötä kopissa siellä. seuraavana aamuna eli eilen vein kaikki hänen vaatteensa ja tavaransa poliisiasemalle. sain tänään hänelle lähestymiskiellon. ja lukot vaihdetaan ens viikolla. hän oli kuulusteluissa kieltänyt kaiken ja sanonu et minä olen pahoinpidellyt häntä, miettikää!!!!!! poliisi soitti myös miehelle ketä aviomieheni on hakannut ja muille todistajilleni. soitin migriin ja he pyys et kirjotan kirjeen ja liitän kaikki lääkärinlausunnot ja kuulustelupöytäkirjat jne.... ja toivon et hänen oleskelulupansa peruutettaisiin ja hänet käännytettäisiin. no tein sen ja otin lisäksi kuvia asunnostani ku mieheni oli rikkonu niit tavaroita , en kyl tiiä onks sil merkitystä..... lähetin tänään migriin. lisäksi otin yhteyttä yhteen huippu asianajajaan ketä asuu hesassa ja hän auttaa mua. eli olen hoitanu kaiken......mutta silti pelkään mitä jos häntä ei käännytetä takas sinne iraniin. ja samalla ikävöin häntä vaikka pelkäänkin henkeni edestä. osa musta kaipaa häntä , osa musta vihaa häntä. ihan ku olisin kadottanu jotain..... kai se et se riisti vapauden multa aiheutti sen et jäin riippuvaiseksi siitä. anyways..... olen nyt turussa pari pv ja menen ma takas kotiini ja alotan uuden elämän. tämä on tosi vaikeaa, ja hitto ku ostin 3 vk sit tietokoneenkin ni se rikkoi sen eikä oo vakuutusta joten en pääse enää ees nettiin. aika yksinäistä tulee olemaan ja itken koko ajan enkä pysty syömään ....enkä mtn....... hän on nyt yhden tuttava perheen luona täällä turussa , se nainen kävi äsken täällä ja menimme kävelylle. mieheni haluu uutta tilaisuutta, mutta samalla se keksii kaikennäkösiä valheita musta jne.... tämä on niin vaikeaa......... olen niin eksyksissä... niin yksin....... tunnen olevani heikko...... kunpa se oleskelulupa juttu onnistuisi.....hienoa, otit vaikean askeleen, mutta se kannatti! Pääset hänestä irti ajan kanssa, ja sitten huomaatkin, että miks ihmeessä olit hänen kanssaan. Pikku askelilla eteenpäin... Hienoa, että sinulla on läheisiä, ystäviä, jotka auttavat. Muistathan käydä myös lääkärissä. Elämä alkaa nyt, muista!
- Sisko73
... kirjoitti:
hienoa, otit vaikean askeleen, mutta se kannatti! Pääset hänestä irti ajan kanssa, ja sitten huomaatkin, että miks ihmeessä olit hänen kanssaan. Pikku askelilla eteenpäin... Hienoa, että sinulla on läheisiä, ystäviä, jotka auttavat. Muistathan käydä myös lääkärissä. Elämä alkaa nyt, muista!
Todella hieno uutinen, että aloitit asioiden hoidon ja mies joutui koppiin! Arvelinkin, että olet ottanut ratkaisevan askeleen, kun et kirjoitellut tänne palstalle pariin päivään.
Nyt vain pidät pääsi, etkä ole hänen kanssaan ENÄÄ MISSÄÄN TEKEMISISSÄ. Naistenhakkaajat yrittävät yleensä luikerrella takaisin syyllä jos toisella ja sitten taas kaikki alkaa uudestaan eikä loppua näy. Joten älä anna sen tapahtua. Tee jämäkkä päätös ja pysy siinä. Naiset ovat vahvoja tiukan paikan tullen!
Jos olet Turussa niin mene sinne moskeijalle käymään. Ehkä saisit sieltä uusia ystäviä. Hyvät muslimit auttavat toisiaan, aina! Heihin voit turvautua.
Vielä kerran, onnittelut suuresta askeleesta. Ja kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti, niin muista käydä lääkärissä ja varaa se leikkausaika. Voisit myös mennä lääkärin juttusille masennuksesta. Voisit myös kysyä turvakodista neuvoja ja ideoita kuinka jatkaa tästä eteenpäin. He tukevat sinua!
Toivon sinulle parasta!
Siskosi islamissa - i'm scared
... kirjoitti:
hienoa, otit vaikean askeleen, mutta se kannatti! Pääset hänestä irti ajan kanssa, ja sitten huomaatkin, että miks ihmeessä olit hänen kanssaan. Pikku askelilla eteenpäin... Hienoa, että sinulla on läheisiä, ystäviä, jotka auttavat. Muistathan käydä myös lääkärissä. Elämä alkaa nyt, muista!
en olisi uskonut tämän olevan näin vaikeaa, erittäin vaikea. huomenna on lähesymiskiellon joku ihme istunto ja oikeudenkäyntikin edessä ja kaiken lisäks mies kiistänyt kaiken, mun on pakko kertoa aivan kaikki mut tänään en pysty. sen sisko tuli eilen norjasta ja on huomenna istunnossa ja pelkään sen kohtaamista. mitenköhän mun käy? peruutetaankohan sen oleskelulupa, haluisin sen pois maasta...... olen ku kuollut zombie.... tosi vaikea prosessi. en usko että jaksan...
- i'm scared
Sisko73 kirjoitti:
Todella hieno uutinen, että aloitit asioiden hoidon ja mies joutui koppiin! Arvelinkin, että olet ottanut ratkaisevan askeleen, kun et kirjoitellut tänne palstalle pariin päivään.
Nyt vain pidät pääsi, etkä ole hänen kanssaan ENÄÄ MISSÄÄN TEKEMISISSÄ. Naistenhakkaajat yrittävät yleensä luikerrella takaisin syyllä jos toisella ja sitten taas kaikki alkaa uudestaan eikä loppua näy. Joten älä anna sen tapahtua. Tee jämäkkä päätös ja pysy siinä. Naiset ovat vahvoja tiukan paikan tullen!
Jos olet Turussa niin mene sinne moskeijalle käymään. Ehkä saisit sieltä uusia ystäviä. Hyvät muslimit auttavat toisiaan, aina! Heihin voit turvautua.
Vielä kerran, onnittelut suuresta askeleesta. Ja kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti, niin muista käydä lääkärissä ja varaa se leikkausaika. Voisit myös mennä lääkärin juttusille masennuksesta. Voisit myös kysyä turvakodista neuvoja ja ideoita kuinka jatkaa tästä eteenpäin. He tukevat sinua!
Toivon sinulle parasta!
Siskosi islamissakiitos kaikesta. en ole moskeija tyämä on tyyppejä. tämä on tsi vaikeaa. hän oli kiistänyt kaiken ja lähetteli ihmisiä anhempieni luokse ja rukoili et sais palata takaisin. haluan et hänet käännytetään maasta mut toisaalta ikävöin häntä, vaikka hän onkin väkivaltainen paska. mut olin vaan niin tottunut häneen, koti on jotenkin niin tyhjä ilman häntä. en uskalla poistua kotoa. sen siskoki on nyt täällä, pelkään, itken koko ajan en syö mtn en nuku jne...
tosi vaikeaa. kaiken lisäks luulen olevani raskaana, prkl. tässä vaiheessa! tää on niin raskasta en jaksa haluisin vaan kuolla pois. ku ajattelee et hänelle meidän liitto oli vaa kulissia päästäkseen eurooppaan ja kaikki se väkivalta ja valheet.... ..... tunnen et olen epäonnistunu kaikessa ja jotenki syytän itseäni kaikesta. onks tää tunne normaalia? pelkään huomista tosi paljon. sen sisko .... ja kaikki.... - Sisko73
i'm scared kirjoitti:
kiitos kaikesta. en ole moskeija tyämä on tyyppejä. tämä on tsi vaikeaa. hän oli kiistänyt kaiken ja lähetteli ihmisiä anhempieni luokse ja rukoili et sais palata takaisin. haluan et hänet käännytetään maasta mut toisaalta ikävöin häntä, vaikka hän onkin väkivaltainen paska. mut olin vaan niin tottunut häneen, koti on jotenkin niin tyhjä ilman häntä. en uskalla poistua kotoa. sen siskoki on nyt täällä, pelkään, itken koko ajan en syö mtn en nuku jne...
tosi vaikeaa. kaiken lisäks luulen olevani raskaana, prkl. tässä vaiheessa! tää on niin raskasta en jaksa haluisin vaan kuolla pois. ku ajattelee et hänelle meidän liitto oli vaa kulissia päästäkseen eurooppaan ja kaikki se väkivalta ja valheet.... ..... tunnen et olen epäonnistunu kaikessa ja jotenki syytän itseäni kaikesta. onks tää tunne normaalia? pelkään huomista tosi paljon. sen sisko .... ja kaikki....Alku on AINA KAIKESSA VAIKEAA. Itse en ole koskaan kokenut helppoa alkua missään asiassa, oli asia pieni tai iso.
Kirjoitat, että hän on tehnyt sinut riippuvaiseksi hänestä. Väkivaltaiset miehet yleensä yrittävätkin sitä, ellei nainen ole tarpeeksi vahva ja ymmärrä, että mies ei ole terve. Tällöin tuollaiset riippakivimiehet tulee karistaa välittömästi pois muiden elämää pilaamasta. Oman elämänsä nämä surkeat miehet voivat pilata ja yleensä ovatkin jo pilanneet. Harmi vaan, että siihen joutuu osallistumaan ulkopuolisetkin kuten esim. vaimo.
Mielestäni voisit soittaa turvakotiin ja pyytää neuvoja yleisesti. He kyllä osaavat auttaa, jos muut eivät osaa. Tosi hienoa, että perheesi tukee sinua! Voisi olla vielä hyvä jos saisit ammattiauttajan apua mukaan tuohon rinnalle, koska sinun näyttää olevan hieman hankalaa jatkaa eteenpäin miehen aiheuttamien sotkujen jälkeen.
Nyt vain muistat, että olet vahva, pysyt päätöksessäsi ja haluat aloittaa uuden hyvän elämän. Muuta toiselle paikkakunnalle! Ja muista, että aja miehen oleskeluluvan peruuttamista kiivaasti ja pikaisesti eteenpäin! Soita vaikka taas migriin ja kysy miten tilanne etenee!
En usko että haluat entisen painajaiselämäsi takaisin. Enkä myöskään usko, että kukaan läheisistäsikään haluaisi sitä sinulle takaisin. Katso kuinka pitkän keskusteluketjun tilanteesi sai aikaiseksi! Sinusta välitetään ja me haluamme, että sinulle tulee uusi parempi elämä! Olen varma, että sinäkin haluat sitä!
Siskosi islamissa - i'm scared
Sisko73 kirjoitti:
Alku on AINA KAIKESSA VAIKEAA. Itse en ole koskaan kokenut helppoa alkua missään asiassa, oli asia pieni tai iso.
Kirjoitat, että hän on tehnyt sinut riippuvaiseksi hänestä. Väkivaltaiset miehet yleensä yrittävätkin sitä, ellei nainen ole tarpeeksi vahva ja ymmärrä, että mies ei ole terve. Tällöin tuollaiset riippakivimiehet tulee karistaa välittömästi pois muiden elämää pilaamasta. Oman elämänsä nämä surkeat miehet voivat pilata ja yleensä ovatkin jo pilanneet. Harmi vaan, että siihen joutuu osallistumaan ulkopuolisetkin kuten esim. vaimo.
Mielestäni voisit soittaa turvakotiin ja pyytää neuvoja yleisesti. He kyllä osaavat auttaa, jos muut eivät osaa. Tosi hienoa, että perheesi tukee sinua! Voisi olla vielä hyvä jos saisit ammattiauttajan apua mukaan tuohon rinnalle, koska sinun näyttää olevan hieman hankalaa jatkaa eteenpäin miehen aiheuttamien sotkujen jälkeen.
Nyt vain muistat, että olet vahva, pysyt päätöksessäsi ja haluat aloittaa uuden hyvän elämän. Muuta toiselle paikkakunnalle! Ja muista, että aja miehen oleskeluluvan peruuttamista kiivaasti ja pikaisesti eteenpäin! Soita vaikka taas migriin ja kysy miten tilanne etenee!
En usko että haluat entisen painajaiselämäsi takaisin. Enkä myöskään usko, että kukaan läheisistäsikään haluaisi sitä sinulle takaisin. Katso kuinka pitkän keskusteluketjun tilanteesi sai aikaiseksi! Sinusta välitetään ja me haluamme, että sinulle tulee uusi parempi elämä! Olen varma, että sinäkin haluat sitä!
Siskosi islamissakävin tänään siellä istunnossa ja hänelle myönnettiin se lähestymiskielto. en nähnyt häntä siel ku olin eri huoneessa , asianajajani oli hänen kanssaan. näin hänet myöhemmin sen jälkeen ku pysähdyin punaisiin valoihin ja se oli niiiiin vaikeaa. silloin tajusin kuinka paljon mä sitä rakastankaan, vaikka se onkin väkivaltainen. mul on vikaa päässä! mut sen näkeminen......
ehkä se olis muuttunut? tai ehkä se muuttuu jos annan anteeks? ja olen maybe raskaana....
pelottaa. ikävöin ja ...... - madrinaX
i'm scared kirjoitti:
kävin tänään siellä istunnossa ja hänelle myönnettiin se lähestymiskielto. en nähnyt häntä siel ku olin eri huoneessa , asianajajani oli hänen kanssaan. näin hänet myöhemmin sen jälkeen ku pysähdyin punaisiin valoihin ja se oli niiiiin vaikeaa. silloin tajusin kuinka paljon mä sitä rakastankaan, vaikka se onkin väkivaltainen. mul on vikaa päässä! mut sen näkeminen......
ehkä se olis muuttunut? tai ehkä se muuttuu jos annan anteeks? ja olen maybe raskaana....
pelottaa. ikävöin ja ......No haloo! Ei tasan muutu! Se voi ehkä esittää kilttiä vähän aikaa (ja sen sukulaiset uskotella sulle ties mitä puppua), koska ne pelkää, että kundi menettää oleskelulupansa.
Ei mies, joka rakastaa sua, todellakaan hakkaa sua tolla tavalla.
Nyt pysyt lujana! Oikeasti sun kannattaisi ottaa yhteyttä esim. turvakotiin tai muuhun tahoon, jotka ovat tekemisissä väkivallan uhrien kanssa. Sun tarinasi on ihan tyypillinen - usein hakattu vaimo alkaa ymmärtää miestään ja palaa takaisin yhteen - ja sen jälkeen sama meno vain jatkuu ja pahenee. Vaikka olisitkin raskaana, niin lapsesikin kannalta on varmasti parempi, että väkivaltainen miehesi ei asu teillä kotona. Pienikin lapsi vaistoaa väkivaltaisen ilmapiirin ja kärsii siitä. Jos et itsesi takia jaksa pysyä tiukkana, niin toivottavasti kuitenkin ainakin (mahdollisen)lapsesi takia! - i'm scared
madrinaX kirjoitti:
No haloo! Ei tasan muutu! Se voi ehkä esittää kilttiä vähän aikaa (ja sen sukulaiset uskotella sulle ties mitä puppua), koska ne pelkää, että kundi menettää oleskelulupansa.
Ei mies, joka rakastaa sua, todellakaan hakkaa sua tolla tavalla.
Nyt pysyt lujana! Oikeasti sun kannattaisi ottaa yhteyttä esim. turvakotiin tai muuhun tahoon, jotka ovat tekemisissä väkivallan uhrien kanssa. Sun tarinasi on ihan tyypillinen - usein hakattu vaimo alkaa ymmärtää miestään ja palaa takaisin yhteen - ja sen jälkeen sama meno vain jatkuu ja pahenee. Vaikka olisitkin raskaana, niin lapsesikin kannalta on varmasti parempi, että väkivaltainen miehesi ei asu teillä kotona. Pienikin lapsi vaistoaa väkivaltaisen ilmapiirin ja kärsii siitä. Jos et itsesi takia jaksa pysyä tiukkana, niin toivottavasti kuitenkin ainakin (mahdollisen)lapsesi takia!mut ku se oli ITKENY ja sanonu et sitä kaduttaa!!! se on vaan kerran itkeny mulle ja se oli silloin ku se hakkas mua ekan kerran.... ehkä se muuttaa tapojaan? nyt musta on tullut koko suvun hylkäämä (paitsi vanhempien) ja mieheni perhe on leimannu mut täyd. paskiaiseks ja hulluks ..... mut jotenki savustetaan ulos tosta iranilaisesta yhteiskunnasta. mulla on tosi yksinäistä. kaikki kaverit asuu turussa enkä tunne täältä ketään.... on öitä jolloin kaipaan hänet viereeni, et vois pitää musta kiinni etten mä pelkäis....sit tulee mieleen ne hakkaamiset..... jne... sit tulee mieleen se kun se sanoi et se rakastaa mua....sit muistan ne toiseki puheet ku se sanoi et olin hyvä ''salakuljettaja'' pääsyyn eurooppaan.
poliisi ei tee mitään.... vaikka olen nostanu syytteet nii ne on nii hitaita. mä en edes tiedä mitä haluan. ajatus siitä et mieheni seuruselisi jonkun blondin kanssa täällä tai norjassa....tai et joku muu ottais mun paikan sen sydämessä saa mut sekoamaan. se hakkais niitäi varmaan mut...
ymmärtääkö kukaan mua? - MadrinaX
i'm scared kirjoitti:
mut ku se oli ITKENY ja sanonu et sitä kaduttaa!!! se on vaan kerran itkeny mulle ja se oli silloin ku se hakkas mua ekan kerran.... ehkä se muuttaa tapojaan? nyt musta on tullut koko suvun hylkäämä (paitsi vanhempien) ja mieheni perhe on leimannu mut täyd. paskiaiseks ja hulluks ..... mut jotenki savustetaan ulos tosta iranilaisesta yhteiskunnasta. mulla on tosi yksinäistä. kaikki kaverit asuu turussa enkä tunne täältä ketään.... on öitä jolloin kaipaan hänet viereeni, et vois pitää musta kiinni etten mä pelkäis....sit tulee mieleen ne hakkaamiset..... jne... sit tulee mieleen se kun se sanoi et se rakastaa mua....sit muistan ne toiseki puheet ku se sanoi et olin hyvä ''salakuljettaja'' pääsyyn eurooppaan.
poliisi ei tee mitään.... vaikka olen nostanu syytteet nii ne on nii hitaita. mä en edes tiedä mitä haluan. ajatus siitä et mieheni seuruselisi jonkun blondin kanssa täällä tai norjassa....tai et joku muu ottais mun paikan sen sydämessä saa mut sekoamaan. se hakkais niitäi varmaan mut...
ymmärtääkö kukaan mua?Oletko ihan varma, että sinulla on koskaan ollutkaan mitään paikkaa sen miehen sydämessä? Etkö kertonut, että se aina haukkui sua puhelimessa siskolleen ja sanoi, että sä olit hyvä keino päästä Eurooppaan?
Mistä tiedät, ettei sillä olisi muita naisia, vaikka ottaisitkin sen takaisin? Eikös muslimimiehellä voi olla neljä ihan vihittyäkin vaimoa? Ja muutama rakastajatar päälle?
Okei, miehen sukulaisiin varmaankin menee välit poikki, mutta mitä sitten? Haluaisitko todella pitää yhteyttä sukulaisiin, jotka ovat sinua pahoinpidelleen miehen puolella? Kuten sanottua sekä mies että sen sukulaiset yrittävät varmaan kaikin keinoin painostaa ja suostutella sut ottamaan sen takaisin. Älä mene siihen halpaan! Jos suostut, sama meno alkaa uudestaan ennemmin tai myöhemmin. Ja ehkä vain pahenee - tällä kertaa mies osaa varmasti paremmin varmistaa, ettet pääse soittamaan poliiseja tai muuta apua! Ja heti kun se saa pysyvän oleskeluluvan, sulla ei ole enää mitään väliä. Se voi tehdä sulle ihan mitä mieleen juolahtaa.
Voi toki olla, että iranilainen yhteisö on miehesi puolella, koska ehkä siellä Iranissa vaimon hakkaaminen on ihan normaalia toimintaa ja sitä pidetään sen vaimon omana vikana. Suomessa ei kuitenkaan ole näin! Hanki suomalaisia kavereita - he varmasti ymmärtävät sinua! Ja ota yhteyttä niihin väkivallan uhreille tarkoitettuihin palveluihin - sitä kautta löydät kohtalotovereita ja ihmisiä, jotka ymmärtävät tilanteesi!
Olet jo paremmalla tiellä! Älä luovuta! - Hän on luonnevikainen teesk...
i'm scared kirjoitti:
mut ku se oli ITKENY ja sanonu et sitä kaduttaa!!! se on vaan kerran itkeny mulle ja se oli silloin ku se hakkas mua ekan kerran.... ehkä se muuttaa tapojaan? nyt musta on tullut koko suvun hylkäämä (paitsi vanhempien) ja mieheni perhe on leimannu mut täyd. paskiaiseks ja hulluks ..... mut jotenki savustetaan ulos tosta iranilaisesta yhteiskunnasta. mulla on tosi yksinäistä. kaikki kaverit asuu turussa enkä tunne täältä ketään.... on öitä jolloin kaipaan hänet viereeni, et vois pitää musta kiinni etten mä pelkäis....sit tulee mieleen ne hakkaamiset..... jne... sit tulee mieleen se kun se sanoi et se rakastaa mua....sit muistan ne toiseki puheet ku se sanoi et olin hyvä ''salakuljettaja'' pääsyyn eurooppaan.
ymmärtääkö kukaan mua?Nyt kun olet ottanut askeleita oikeaan suuntaan, älä nyt ihmeessä palaa siihen helvettiin. Mies on luonnevikainen eikä välitä kenestäkään paskan vertaa, hän rakastaa vain itseään! Hän ei kykene muuttumaan IKINÄ eikä hänen sairasta mieltään voi millään konstilla parantaa. Hänen itkunsa on pelkkää teeskentelyä, hän pitää sinua heikkomielisenä ja luulee voivansa manipuloida sinua näyttelyllään. Hän on käärme, ja hyvin myrkyllinen, älä päästä häntä lähellesi vaikka luuletkin että se helpottaisi oloasi. Usko tulevaisuuteen! Mutta ilman tuota miestä! Älä välitä mitä iranilaiset puhuvat selkäsi takana. Asut Suomessa ja olet Suomen kansalainen joten ei kannata olla mitenkään riippuvainen maanmiehistäsi. Yritä tutustua lähemmin suomalaisiin ja olisi hyvä jos sinulla on joku hyvä ystävä jolle voit puhua kaikesta. Jos haluat että sinulla on oltava mies niin kannattaisi laajentaa valikoimaa myös suomalaisiin ja unohtaa ne iranilaiset. Muista että MIEHESI ON LUONNEVIKAINEN EIKÄ IKINÄ TULE MUUTTUMAAN!
- Sisko73
Hän on luonnevikainen teesk... kirjoitti:
Nyt kun olet ottanut askeleita oikeaan suuntaan, älä nyt ihmeessä palaa siihen helvettiin. Mies on luonnevikainen eikä välitä kenestäkään paskan vertaa, hän rakastaa vain itseään! Hän ei kykene muuttumaan IKINÄ eikä hänen sairasta mieltään voi millään konstilla parantaa. Hänen itkunsa on pelkkää teeskentelyä, hän pitää sinua heikkomielisenä ja luulee voivansa manipuloida sinua näyttelyllään. Hän on käärme, ja hyvin myrkyllinen, älä päästä häntä lähellesi vaikka luuletkin että se helpottaisi oloasi. Usko tulevaisuuteen! Mutta ilman tuota miestä! Älä välitä mitä iranilaiset puhuvat selkäsi takana. Asut Suomessa ja olet Suomen kansalainen joten ei kannata olla mitenkään riippuvainen maanmiehistäsi. Yritä tutustua lähemmin suomalaisiin ja olisi hyvä jos sinulla on joku hyvä ystävä jolle voit puhua kaikesta. Jos haluat että sinulla on oltava mies niin kannattaisi laajentaa valikoimaa myös suomalaisiin ja unohtaa ne iranilaiset. Muista että MIEHESI ON LUONNEVIKAINEN EIKÄ IKINÄ TULE MUUTTUMAAN!
Laitan tuohon alle kasan linkkejä ym. joita voit käydä lukemassa, ja toteamassa, että muutkin pahoinpidellyt naiset tuntevat samoin, mutta että on äärimmäisen tärkeää päästä eroon miehestä välittömästi. Kuten tuossa edellinen kirjoittaja osuvasti sanoikin, niin uskon, että jos ottaisit hänet takaisin, niin hän aivan varmasti varmistaisi, että ensi kerralla, et pysty enää soittamaan poliisia paikalle. Sellaisia nuo mielenterveyspotilaat ovat. Hän varmaan voisi pahoinpidellä vauvaakin ilman mitään tunnontuskia, koska ei ole kiinnostunut vauvan äidinkään hyvinvoinnista. Kammottava jo itse ajtuskin.
Kerroit, että kaikki kaverisi ovat Turussa. Mikset muuta sinne, tai vanhempiesi lähelle! Iranilainen yhteisö on varmaakin aika painostava, mutta jos he ovat hakkaajan puolella, niin tällöin yhteisö jääköön oman onnensa nojaan. Paikkakunnan muutos tekee terää, ja samoin uuden elämän aloittaminen uusista lähtökohdasta.
Soita turvakotiin ja johonkin alla olevaan linkin auttamisnumeroon, niin he saavat sinut jaloilleen. Voit soittaa nimettömänä. Et häviä mitään, ainoastaan tulee pieni puhelinkulu ja erittäin hyvät ja auttavat neuvot.
Turun turvakoti, osoite Luolavuorentie 7 A, puh. 02-5134100
Tampereen turvakoti, osoite Salhojankatu 27 B 2, puh. 03-31434800
http://www.kriisikeskussjk.fi/vakivalta.htm
http://www.narsistienuhrientuki.info/
http://www.nuortenkriisipiste.fi/
http://www.reteaming.com/perhevakivalta/teksti6.htm - sivuhuomauttelija
Sisko73 kirjoitti:
Laitan tuohon alle kasan linkkejä ym. joita voit käydä lukemassa, ja toteamassa, että muutkin pahoinpidellyt naiset tuntevat samoin, mutta että on äärimmäisen tärkeää päästä eroon miehestä välittömästi. Kuten tuossa edellinen kirjoittaja osuvasti sanoikin, niin uskon, että jos ottaisit hänet takaisin, niin hän aivan varmasti varmistaisi, että ensi kerralla, et pysty enää soittamaan poliisia paikalle. Sellaisia nuo mielenterveyspotilaat ovat. Hän varmaan voisi pahoinpidellä vauvaakin ilman mitään tunnontuskia, koska ei ole kiinnostunut vauvan äidinkään hyvinvoinnista. Kammottava jo itse ajtuskin.
Kerroit, että kaikki kaverisi ovat Turussa. Mikset muuta sinne, tai vanhempiesi lähelle! Iranilainen yhteisö on varmaakin aika painostava, mutta jos he ovat hakkaajan puolella, niin tällöin yhteisö jääköön oman onnensa nojaan. Paikkakunnan muutos tekee terää, ja samoin uuden elämän aloittaminen uusista lähtökohdasta.
Soita turvakotiin ja johonkin alla olevaan linkin auttamisnumeroon, niin he saavat sinut jaloilleen. Voit soittaa nimettömänä. Et häviä mitään, ainoastaan tulee pieni puhelinkulu ja erittäin hyvät ja auttavat neuvot.
Turun turvakoti, osoite Luolavuorentie 7 A, puh. 02-5134100
Tampereen turvakoti, osoite Salhojankatu 27 B 2, puh. 03-31434800
http://www.kriisikeskussjk.fi/vakivalta.htm
http://www.narsistienuhrientuki.info/
http://www.nuortenkriisipiste.fi/
http://www.reteaming.com/perhevakivalta/teksti6.htmTampereen ensi- ja turvakoti, ympärivuorokautinen päivystys puh. (03) 3143 4840
- kurjan miehen vaimo
i'm scared kirjoitti:
ymmärtääkö kukaan mua?Miehesi itku ja katumus, se on aitoa miehellesi. Hänen elämänsä murenee, kun sinä poistut hänen elinpiiristään. KAIKKI väkivaltaiset miehet itkevät, katuvat, lupaavat parannusta, kerjäävät - siinä vaiheessa, kun nainen irrottautuu. Oma mieheni itki ja katui heti, kun olin lähtenyt turvakotiin. Hän jopa suuteli vanhempieni jalkoja lattialla maaten anellen anteeksi antoa heiltäkin. Ja uskoin häntä, koska olin tietämätön. Turvakodin työntekijät varoittelivat "kuherruskuukakudesta", kertoivat esimerkkejä miten vaimot palaavat hakattuina muutaman viikon päästä takaisin - entistäkin rikkinäisimpinä.
Tee abortti, koska lapsi on ikuinen side sun ja miehesi välillä.
Juorut laimenevat aikoinaan. Miehesi on tyypillinen, osaa kertoa omaa makeaa tarinaansa kylillä, ja saa sut huonoon valoon. Mutta aikansa puhuvat ja sitten unohtavat.
Ehkä sinun kannattaisi hakeutua väkivallan uhrien ryhmiin. Näkisit ja kokisit miten voi selviytyä tuollaisenkin jälkeen.
Ja aina kun mielesi haluaa palata miehesi luokse, nimeä se halusi normaaliksi kuvioksi väkivallasta toipumisen tiellä. Ehkä sitten ymmärrät sen paremmin vain yhtenä vaiheena. Mä esimerkiksi ajattelin näin: nyt mieheni oppii, ettei väkivaltaa voi käyttää ja löytää uuden naisen, jonka kanssa sitten elää tasavertaisessa liitossa ja se on epäreilua, mulle paska ja toinen kerää sadon, kun mies kehittyi ja jalostui. Ja siksikin teki mieli palata, kun se nyt oppi, niin mullehan se uudenlainen mieskin kuuluis! - i'm scared
kurjan miehen vaimo kirjoitti:
Miehesi itku ja katumus, se on aitoa miehellesi. Hänen elämänsä murenee, kun sinä poistut hänen elinpiiristään. KAIKKI väkivaltaiset miehet itkevät, katuvat, lupaavat parannusta, kerjäävät - siinä vaiheessa, kun nainen irrottautuu. Oma mieheni itki ja katui heti, kun olin lähtenyt turvakotiin. Hän jopa suuteli vanhempieni jalkoja lattialla maaten anellen anteeksi antoa heiltäkin. Ja uskoin häntä, koska olin tietämätön. Turvakodin työntekijät varoittelivat "kuherruskuukakudesta", kertoivat esimerkkejä miten vaimot palaavat hakattuina muutaman viikon päästä takaisin - entistäkin rikkinäisimpinä.
Tee abortti, koska lapsi on ikuinen side sun ja miehesi välillä.
Juorut laimenevat aikoinaan. Miehesi on tyypillinen, osaa kertoa omaa makeaa tarinaansa kylillä, ja saa sut huonoon valoon. Mutta aikansa puhuvat ja sitten unohtavat.
Ehkä sinun kannattaisi hakeutua väkivallan uhrien ryhmiin. Näkisit ja kokisit miten voi selviytyä tuollaisenkin jälkeen.
Ja aina kun mielesi haluaa palata miehesi luokse, nimeä se halusi normaaliksi kuvioksi väkivallasta toipumisen tiellä. Ehkä sitten ymmärrät sen paremmin vain yhtenä vaiheena. Mä esimerkiksi ajattelin näin: nyt mieheni oppii, ettei väkivaltaa voi käyttää ja löytää uuden naisen, jonka kanssa sitten elää tasavertaisessa liitossa ja se on epäreilua, mulle paska ja toinen kerää sadon, kun mies kehittyi ja jalostui. Ja siksikin teki mieli palata, kun se nyt oppi, niin mullehan se uudenlainen mieskin kuuluis!mä ymmärrän ... mut sen itku oli niin.....todellista. mä tiedän et se katuu mut sen sisko ei anna sen miettiä omilla aivoillaan. se on jo parittamassa sitä jne....
on niin kamalaa olla yksin , mulla ei ole kaereita täällä, kaikki on turussa enkä voi muuttaa sinne takaisin ku opiskelut alkaa täällä. ei ole ketään kenelle puhua jne....
olihan meillä hyviäkin aikoja..... - i'm scared
i'm scared kirjoitti:
mä ymmärrän ... mut sen itku oli niin.....todellista. mä tiedän et se katuu mut sen sisko ei anna sen miettiä omilla aivoillaan. se on jo parittamassa sitä jne....
on niin kamalaa olla yksin , mulla ei ole kaereita täällä, kaikki on turussa enkä voi muuttaa sinne takaisin ku opiskelut alkaa täällä. ei ole ketään kenelle puhua jne....
olihan meillä hyviäkin aikoja.....lukekaa tää tarkkaan. sain tietää että mieheni aikoo jäädä norjaan asumaan.
jos tän mun mieheni oleskelulupa peruutetaan suomesta niin voiko se hakea sieltä turvapaikkaa tai oleskelulupaa tai mitä termiä siitä ny sit käytetäänkään....
koska sillä on poliisilla täällä syytteet pahoinpitelystä, ja sil on lähestymiskielto ni voiks se silti hakea sieltä paikkaa? mitä teen. ku haluisin sen oikeesti takas nimenomaan iraniin. tiedättekö miks? koska se ja sen perhe käytti mua hyväks vaan päästäkseen tänne jotta se vois mennä täältä norjaan siskonsa luokse. eli norja oli sen päämäärä. ja sen sisko on nyt järjestelly sil kaikkee et se asettaa sen aloilleen siellä. onhan mulla kova ikävä miestäni mut jos loogisesti ajattelen (mikä on nykyään aika harvinaista ku olen tunteiden vallassa koko ajan) ni olis hyvä et se ns karkotetaan suomesta mut se ei sais jäädä edes norjaan. silloin musta tuntuis siltä että saan oikeuteni takas. sillä ne käytti mua nii paljon hyväksi! siltä ei mun tietääkseni oo otettu sormenjälkiä suomessa...en oo varma. auttakaa. - Opastusta sinulle
i'm scared kirjoitti:
en olisi uskonut tämän olevan näin vaikeaa, erittäin vaikea. huomenna on lähesymiskiellon joku ihme istunto ja oikeudenkäyntikin edessä ja kaiken lisäks mies kiistänyt kaiken, mun on pakko kertoa aivan kaikki mut tänään en pysty. sen sisko tuli eilen norjasta ja on huomenna istunnossa ja pelkään sen kohtaamista. mitenköhän mun käy? peruutetaankohan sen oleskelulupa, haluisin sen pois maasta...... olen ku kuollut zombie.... tosi vaikea prosessi. en usko että jaksan...
Miehesi on saanut käsittääkseni Suomeen oleskeluluvan avioliittonne perusteella.Lupa on menossa vanhaksi marraskuussa, ja hänen täytyy hakea jatkolupaa siihen mennessä.Nyt hän on ollut väkivaltainen ym.sinulle.Näyttää, että olisi solminut ns.lumeavioliiton kanssasi.Uskon, että sinulla on tosi vaikeata asian kanssa.Takaisin suhteeseen älä mene, vaikka hän kuinka anelisi. Väkivalta ja huono kohtelu tulee ehkä vain pahenemaan, koska tarkoitusperät millä liiton solmi oli itsekkäät. Hän ehkä vielä luvan vuoksi itkee takaisin, mutta ajattele omaa elämän parastasi.NEUVON SINUA kirjoittamaan vapaamuotoisen selvityksen miehesi kohtelusta sinua kohtaan Suomessa oloajalta ja liittämään lääkäri, poliisipapereista kopiot ja lähettämään ne Ulkomaalaisvirastoon. Voit ottaa yhteyttä myös ulkomaalaispoliisiin ja pyytää keskustelukäyntiä.Nyt jos lupa oli avioliiton perusteella saatu miehelläsi suomeen,niin jatkoluvan saaminen on kiinni siitä, onko hän tämän vuoden aikana kun lupa oli tullut, ollut perhesiteessä kanssasi.Ja hänen käytöksen vuoksi, sinä et voi elää hänen kanssa, joten viisasta olisi nyt hakea virallinen ero, tai olla erossa.Hän ei näytä ansaitsevan jatkolupaa, Ja se sinun täytyy kertoa ulkomaalaisvirastoon ehdottomasti.Jos hän ei saa jatkooleskelulupaa marraskuussa, hän tietenkin valittaa siitä hallintooikeuteen ehkä. Ja saa valitusajan odottaa täällä. Luvansaaminen ei silti ole varma hänellä, vaikka olisi lapsi tai uusi suhde ym. ym.Tärkeintä on että ilmoitat asiasta nyt ajoissa ulkomaalaisvirastoon ja ulkomaalaispoliisille.Ymmärrän että käyt läpi kaikki tunteet nyt eikä mikään asian hoito ole helppoa, mutta oman tulevaisuutesi vuoksi toivon sinulle parasta. Olet kokenut tosi hirveitä.Toivon voimia ja parempaa, kauniimpaa tulevaa.
- Sisko73
Opastusta sinulle kirjoitti:
Miehesi on saanut käsittääkseni Suomeen oleskeluluvan avioliittonne perusteella.Lupa on menossa vanhaksi marraskuussa, ja hänen täytyy hakea jatkolupaa siihen mennessä.Nyt hän on ollut väkivaltainen ym.sinulle.Näyttää, että olisi solminut ns.lumeavioliiton kanssasi.Uskon, että sinulla on tosi vaikeata asian kanssa.Takaisin suhteeseen älä mene, vaikka hän kuinka anelisi. Väkivalta ja huono kohtelu tulee ehkä vain pahenemaan, koska tarkoitusperät millä liiton solmi oli itsekkäät. Hän ehkä vielä luvan vuoksi itkee takaisin, mutta ajattele omaa elämän parastasi.NEUVON SINUA kirjoittamaan vapaamuotoisen selvityksen miehesi kohtelusta sinua kohtaan Suomessa oloajalta ja liittämään lääkäri, poliisipapereista kopiot ja lähettämään ne Ulkomaalaisvirastoon. Voit ottaa yhteyttä myös ulkomaalaispoliisiin ja pyytää keskustelukäyntiä.Nyt jos lupa oli avioliiton perusteella saatu miehelläsi suomeen,niin jatkoluvan saaminen on kiinni siitä, onko hän tämän vuoden aikana kun lupa oli tullut, ollut perhesiteessä kanssasi.Ja hänen käytöksen vuoksi, sinä et voi elää hänen kanssa, joten viisasta olisi nyt hakea virallinen ero, tai olla erossa.Hän ei näytä ansaitsevan jatkolupaa, Ja se sinun täytyy kertoa ulkomaalaisvirastoon ehdottomasti.Jos hän ei saa jatkooleskelulupaa marraskuussa, hän tietenkin valittaa siitä hallintooikeuteen ehkä. Ja saa valitusajan odottaa täällä. Luvansaaminen ei silti ole varma hänellä, vaikka olisi lapsi tai uusi suhde ym. ym.Tärkeintä on että ilmoitat asiasta nyt ajoissa ulkomaalaisvirastoon ja ulkomaalaispoliisille.Ymmärrän että käyt läpi kaikki tunteet nyt eikä mikään asian hoito ole helppoa, mutta oman tulevaisuutesi vuoksi toivon sinulle parasta. Olet kokenut tosi hirveitä.Toivon voimia ja parempaa, kauniimpaa tulevaa.
Sinun kannattaa tehdä omalta osaltasi kaikkesi, että hänen oleskelulupaansa ei jatketa Suomessa. Norjan oleskeluluvista minulla ei ole mitään käsitystä, mutta varmista, ettei jatkolupaa ainakaan Suomeen heltiä.
Koska esim. Suomeen oleskelulupa myönnetään, jos on perheside, on opiskelija, tullut Suomeen töihin tai on pakolainen (en muista onko vielä muitakin statuksia), niin mielestäni hänellä ei ole tällä hetkellä yhtäkään näistä statuksista.
Jos tulee pakolaisena Suomeen, pitää olla näyttöä, että oma maa on vaarallinen, ja että tulijaa ollaan esim. kidutettu. Migrillä on lista ns. vaarallisista maista, mutta en tiedä kuuluuko Iran niihin. Ei varmaankaan.
Eli nyt sinulla täytyy olla näyttöä, ettei perhesidettä ole, eli sinun täytyy laittaa avioero vireille välittömästi. Muuten migri voi sanoa, että perheside löytyy.
Eli ole yhteyksissä sinne migriin (ulkomaalaisvirasto) välittömästi ja kysy tilanteen edistymistä ja mitä voisit vielä tehdä asian hyväksi.
P.s. ilokseni huomasin tekstistäsi, että olet päässyt jo pahimman yli, koska olet alkanut ymmärtämään, että liitto perustui pelkkään huijaukseen, ja nyt haluat huijauksen loppuvan! - i'm scared
Opastusta sinulle kirjoitti:
kiitos tosi paljon neuvoistasi. ero on ollut jo kuukauden vireillä,kaikki tiedot olen lähettäny maahanmuuttovirastoon ja toivonut oleskeluluvan peruuttamista / käännyttämistä. olen hoitanut kaiken nyt vaan odottelen ja stressaan. mieheni on nyt norjassa ja hänen siskonsa aikoo järjestää sille siellä oleskeluluvan tms...
lähetin norjan suurlähetystöön tiedot miehestäni ku asianajajani sanoi että voin lähettää. mut en kyl tiedä vaikuttaaks se mitenkään ..... en haluis e se jäis norjaan. se käytti mua niin paljon hyväks et haluisin sen vaan pois . suomesta ja norjasta. takas sinne iraniin missä se vannoi että rakastaa mua mutta käyttiki mua hyväks! :( - i'm scared
Sisko73 kirjoitti:
Sinun kannattaa tehdä omalta osaltasi kaikkesi, että hänen oleskelulupaansa ei jatketa Suomessa. Norjan oleskeluluvista minulla ei ole mitään käsitystä, mutta varmista, ettei jatkolupaa ainakaan Suomeen heltiä.
Koska esim. Suomeen oleskelulupa myönnetään, jos on perheside, on opiskelija, tullut Suomeen töihin tai on pakolainen (en muista onko vielä muitakin statuksia), niin mielestäni hänellä ei ole tällä hetkellä yhtäkään näistä statuksista.
Jos tulee pakolaisena Suomeen, pitää olla näyttöä, että oma maa on vaarallinen, ja että tulijaa ollaan esim. kidutettu. Migrillä on lista ns. vaarallisista maista, mutta en tiedä kuuluuko Iran niihin. Ei varmaankaan.
Eli nyt sinulla täytyy olla näyttöä, ettei perhesidettä ole, eli sinun täytyy laittaa avioero vireille välittömästi. Muuten migri voi sanoa, että perheside löytyy.
Eli ole yhteyksissä sinne migriin (ulkomaalaisvirasto) välittömästi ja kysy tilanteen edistymistä ja mitä voisit vielä tehdä asian hyväksi.
P.s. ilokseni huomasin tekstistäsi, että olet päässyt jo pahimman yli, koska olet alkanut ymmärtämään, että liitto perustui pelkkään huijaukseen, ja nyt haluat huijauksen loppuvan!no siis ero on jo vireillä..... enkä ole päässyt yli.....sattuu niin paljon ku tietää et toinen teki niin ja sit jos se jää norjaan asumaan se nauraa mulle makeat naurut ku menin sen juoneen halpaan.joskus..... ikävöin häntä niin mielettömästi......joskus taas......vihaan häntä. mutta tavallaan tiedän et se ei ehkä ollu sen vika vaan sen siskon. kaikki.
tunnen olevani niin yksinäinen eikä täällä forssassa ole kavereita tms.... kaikki kaverit turussa ... haluisin saada täältä kavereita mut ..... :( - voimia sinulle
i'm scared kirjoitti:
kiitos tosi paljon neuvoistasi. ero on ollut jo kuukauden vireillä,kaikki tiedot olen lähettäny maahanmuuttovirastoon ja toivonut oleskeluluvan peruuttamista / käännyttämistä. olen hoitanut kaiken nyt vaan odottelen ja stressaan. mieheni on nyt norjassa ja hänen siskonsa aikoo järjestää sille siellä oleskeluluvan tms...
lähetin norjan suurlähetystöön tiedot miehestäni ku asianajajani sanoi että voin lähettää. mut en kyl tiedä vaikuttaaks se mitenkään ..... en haluis e se jäis norjaan. se käytti mua niin paljon hyväks et haluisin sen vaan pois . suomesta ja norjasta. takas sinne iraniin missä se vannoi että rakastaa mua mutta käyttiki mua hyväks! :(niin, että tärkeintä on, että itse pääset hänestä eroon. Menköön sitten vaikka sinne Norjaan.
Pikkuhiljaa tunteesi viilenee ja jossain vaiheessa tulee myös välinpitämättömyyden tunteet.
Mutta siihen menee aikaa.
Voimia sinulle ja arvaas, joku päivä kohtaat miehen, joka haluaa vain ja ainoastaan pitää sinusta huolta. - i'm scared
voimia sinulle kirjoitti:
niin, että tärkeintä on, että itse pääset hänestä eroon. Menköön sitten vaikka sinne Norjaan.
Pikkuhiljaa tunteesi viilenee ja jossain vaiheessa tulee myös välinpitämättömyyden tunteet.
Mutta siihen menee aikaa.
Voimia sinulle ja arvaas, joku päivä kohtaat miehen, joka haluaa vain ja ainoastaan pitää sinusta huolta.sellaisia miehiä ei ole olemassa, ei ainakaan mulle. ..... ... olen aivan sekaisin..... :(
- voimatonn
i'm scared kirjoitti:
sellaisia miehiä ei ole olemassa, ei ainakaan mulle. ..... ... olen aivan sekaisin..... :(
ja Toivon sinulle voimaa jaksaa eteenpäin. Selkisikö se, että oletko raskaana? Oletko varma, että Norjassa asuva nainen on todellakin miehesi sisko?
- todellakin
voimatonn kirjoitti:
ja Toivon sinulle voimaa jaksaa eteenpäin. Selkisikö se, että oletko raskaana? Oletko varma, että Norjassa asuva nainen on todellakin miehesi sisko?
mieleen, että jospa onkin vaimo. Kuka siskonsa kanssa tuntikausia höpäjää ja vielä sisko noin aggressiivisesti hoitamassa asioita niin, että eroaisitte...
Tsemppiä! - i'm scared
voimatonn kirjoitti:
olen tottakai varma et se on sen sisko. mä rukoilen et kaikki se mitä sen sisko aiheutti mulle ja ohjelmoi sen veljeä jonain pvnä kostautuu sille. no voi....miten niin elät samantapasessa suhteessa? .....
- i'm scared
todellakin kirjoitti:
mieleen, että jospa onkin vaimo. Kuka siskonsa kanssa tuntikausia höpäjää ja vielä sisko noin aggressiivisesti hoitamassa asioita niin, että eroaisitte...
Tsemppiä!tottakai se on sen sisko haloo. se on perheen vanhin lapsi, the boss in the family, edes sen isällä ei ole niin paljon ''vaikutusvaltaa'' perheessä. kolmekymppinen lehmä jolla on satakilonen mies ja 3 lasta joita se hakkaa pvssä ainakin 8 krt! olen nähny omin silmin, ku olimme niitten luona 3 viikkoa.
- suhteen ja eroon
i'm scared kirjoitti:
olen tottakai varma et se on sen sisko. mä rukoilen et kaikki se mitä sen sisko aiheutti mulle ja ohjelmoi sen veljeä jonain pvnä kostautuu sille. no voi....miten niin elät samantapasessa suhteessa? .....
pääsyn vuoks. Siis meillä kanssa ero vetämässä ja kohta valmis, muta eroon ei päästä. Mulla ei sukua sillä lailla auttamassa, kun sulla, koska olen suomalainen. En ymmärrä, miten iranilainen perheesi hyväksyy tilanteesi, jos tositilanteesi heidän tiedossaan??
- että tiedät
i'm scared kirjoitti:
tottakai se on sen sisko haloo. se on perheen vanhin lapsi, the boss in the family, edes sen isällä ei ole niin paljon ''vaikutusvaltaa'' perheessä. kolmekymppinen lehmä jolla on satakilonen mies ja 3 lasta joita se hakkaa pvssä ainakin 8 krt! olen nähny omin silmin, ku olimme niitten luona 3 viikkoa.
asian olevan näin. :)
Joskushan ihan oikeasti ne siskot ja serkut ovatkin tosiasiassa niitä vaimoja. Ja sitten on ikävää, kun joillekin totuus paljastuu. Enkä mä tätä millään pahalla. :) - i'm scared
suhteen ja eroon kirjoitti:
pääsyn vuoks. Siis meillä kanssa ero vetämässä ja kohta valmis, muta eroon ei päästä. Mulla ei sukua sillä lailla auttamassa, kun sulla, koska olen suomalainen. En ymmärrä, miten iranilainen perheesi hyväksyy tilanteesi, jos tositilanteesi heidän tiedossaan??
perheeni oikeen haluaa että eroan koska ne ei haluu et joudun taas hakatuksi. mul on tosi ihanat ja vapaamieliset vanhemmat ja ne hyväksyy mut sellasena ku olen, mut suku on sit eri asia. ne on leimannu mut jo.... ja kaikki muutki meidän maalaiset. olen ollut kaks pv vanhempieni luona ja meinaan tulla hulluks ku täälläki on joka puolella muistoja miehestäni. .... kotonahan niitä muistoja on enemmän tottakai ku me asuttiin siel ... mut se on eri asia ku jos toises paikas on niitä muistoja.... kotona välillä herään omaan huutooni ku näen painajaisia et se hakkaa mua ja yrittää tapppaa. .. sit välillä tulee mieleen hyvät muistot ja itken itseni uneen ku ikävöin häntä... mä en voi sanoa et meillä oli pelkästään kauheeta koska oli meillä hyviäkin aikoja....ennen sen siskon puhelinsoittoja..... mietin mitäköhän se tekee.... mitäköhän sen sisko keksii sille? sit kaikki nää oikeudenkäynnit tulossa...poliisi jne..... ottaa koville. miten sulla on samanlainen tilanne? onko miehesi ulkomaalainen kuitenkin?
- ja selviytyminen
i'm scared kirjoitti:
lähetin norjan suurlähetystöön tiedot miehestäni ku asianajajani sanoi että voin lähettää. mut en kyl tiedä vaikuttaaks se mitenkään ..... en haluis e se jäis norjaan. se käytti mua niin paljon hyväks et haluisin sen vaan pois . suomesta ja norjasta. takas sinne iraniin missä se vannoi että rakastaa mua mutta käyttiki mua hyväks! :(Tästä on jo kauan. Tapasin kesällä baarissa miehen, ja hän oli kuin aina etsimäni, toinen puoliskoni. Tarkoitan sitä ajattelun ja sielun yhteenkuuluvuutta. Hän kertoi olleensa eräässä euroopan maassa pimeästi ilman papereita 4 vuotta, siivosi, tiskasi teki mitä tahansa. Tuli Suomeen lomalle, ja silloin ei ollut vielä mitään viisumipakkoa hänen maalaisilleen. Rakastuin hänen, halusin hänet, koska hän tuntui oleva juuri se toinen puoliskoni. Tiesin, että meidän on mentävä naimisiin, jotta hän saa oleskeuluvan. Se oli siis ihan selvä. Mutta uskoin hänen myös tuntevan aidosti minua kohtaan ja haluavan elää loppuelämäni kanssani.
Menimme pian naimisiin, maksoin hänelle lentolipun kotimaaahansa hakemaan oleskelupaansa. Ja siinä viikossa, kun siis hän vietti häiden jälkeen vielä Suomessa, ehdin jo haavoittua sydämeni pohjaa myöten. Hääyömme vietin yksin, kun hän lähti iltapäivällä moikkaamaan kavereitaan. Tuli toisen naisen meikkivoiteet paidankauluksessa kotiin. Olin ihan sekaisin. Ja HÄPEÄ ja epäusko varmasti esti mua silloin näkemastä totuutta ja tekemästä ainoaa oikeaa tekoa eli välitöntä avioliiton peruutuksen hakua tai avioeron vireille laittoa. Eli jäin odottamaan miestäni takaisin, ja hän tulikin oleskelupa passissaan.
Siitä alkoi ralli: naisia, tyttöjä ja ryyppäystä. Mieheni pyöri erään suomalaisen naisen kanssa, ryyppäsivät yhdessä ja kaiken laista. Sain sukupuolitaudinkin. Avioliittoamme kesti 4 kuukautta. Mies tunnusti menneensä kanssani naimisiin, koska mulla oli työ, tulot ja oma asunto, ei merkintöjä sossun asiakkuudesta yms. Mutta rakastavansa ja haluavansa tämän toisen, muttei uskaltanut ottaa riskiä oleskelupansa suhteen, koska tämä nainen oli työtön, tuloton ja vailla vakituista asuntoa. Ja heti kun eromme tuli voimaan, hän avioitui virallisti tämän naisen kanssa. Ja sai lupansa. Asuu edelleen SUomessa. Olen mutkien kautta kuullut, että on nyt hakenut vaimon kotimaastaan.
Mitä mulle tapahtui, masennuin todella pahasti. Opintoni jäivät ja menetin silloisen hyvän työpaikkani (joka oli projekti), koska en ollut lainkaan työkykyinen. Huusin vain rakkauteni perään, illuusion, jota ei koskaan ollutkaan. Se oli oman rakkauden tarpeeni ja yksinäisyyteni (henkisen yksinäisyyden ehkä olin jo vähän masentunut, jota en vain tunnistanut) luoma kuva. Vuoroin haukuin, vuoroin rukoilin aloittamaan uudestaan. Olin ihan romahtanut, häpesin tyhmyyttäni, virhettäni. Unissani vihasin miehen vaimoa, hakkasin hänet unissani.
Ja sitten vähitellen palasin takaisin normaaliksi itsekseni. Onneksi olin tehnyt avioehdon, niin ei saanut ainakaan puolia omaisuudestani. Aloin saada etäisyyttä siihen miten minua oli käytetty hyväksi. Tiedostin, että samoin tapahtuu päivittäin maailmassa. Ja mikään rangaistus miehelle, esim. oleskeluvan peruutus, ei olisi hoitanut minun haavojani. Vain itselleni ymmärryksen antaminen ja anteeksi antaminen itselleni auttoi minut ylös.
Sinulla on tuplasti vaikeampaa, koska olet kohdannut rajua väkivaltaa. - tuon kohtalon
ja selviytyminen kirjoitti:
Tästä on jo kauan. Tapasin kesällä baarissa miehen, ja hän oli kuin aina etsimäni, toinen puoliskoni. Tarkoitan sitä ajattelun ja sielun yhteenkuuluvuutta. Hän kertoi olleensa eräässä euroopan maassa pimeästi ilman papereita 4 vuotta, siivosi, tiskasi teki mitä tahansa. Tuli Suomeen lomalle, ja silloin ei ollut vielä mitään viisumipakkoa hänen maalaisilleen. Rakastuin hänen, halusin hänet, koska hän tuntui oleva juuri se toinen puoliskoni. Tiesin, että meidän on mentävä naimisiin, jotta hän saa oleskeuluvan. Se oli siis ihan selvä. Mutta uskoin hänen myös tuntevan aidosti minua kohtaan ja haluavan elää loppuelämäni kanssani.
Menimme pian naimisiin, maksoin hänelle lentolipun kotimaaahansa hakemaan oleskelupaansa. Ja siinä viikossa, kun siis hän vietti häiden jälkeen vielä Suomessa, ehdin jo haavoittua sydämeni pohjaa myöten. Hääyömme vietin yksin, kun hän lähti iltapäivällä moikkaamaan kavereitaan. Tuli toisen naisen meikkivoiteet paidankauluksessa kotiin. Olin ihan sekaisin. Ja HÄPEÄ ja epäusko varmasti esti mua silloin näkemastä totuutta ja tekemästä ainoaa oikeaa tekoa eli välitöntä avioliiton peruutuksen hakua tai avioeron vireille laittoa. Eli jäin odottamaan miestäni takaisin, ja hän tulikin oleskelupa passissaan.
Siitä alkoi ralli: naisia, tyttöjä ja ryyppäystä. Mieheni pyöri erään suomalaisen naisen kanssa, ryyppäsivät yhdessä ja kaiken laista. Sain sukupuolitaudinkin. Avioliittoamme kesti 4 kuukautta. Mies tunnusti menneensä kanssani naimisiin, koska mulla oli työ, tulot ja oma asunto, ei merkintöjä sossun asiakkuudesta yms. Mutta rakastavansa ja haluavansa tämän toisen, muttei uskaltanut ottaa riskiä oleskelupansa suhteen, koska tämä nainen oli työtön, tuloton ja vailla vakituista asuntoa. Ja heti kun eromme tuli voimaan, hän avioitui virallisti tämän naisen kanssa. Ja sai lupansa. Asuu edelleen SUomessa. Olen mutkien kautta kuullut, että on nyt hakenut vaimon kotimaastaan.
Mitä mulle tapahtui, masennuin todella pahasti. Opintoni jäivät ja menetin silloisen hyvän työpaikkani (joka oli projekti), koska en ollut lainkaan työkykyinen. Huusin vain rakkauteni perään, illuusion, jota ei koskaan ollutkaan. Se oli oman rakkauden tarpeeni ja yksinäisyyteni (henkisen yksinäisyyden ehkä olin jo vähän masentunut, jota en vain tunnistanut) luoma kuva. Vuoroin haukuin, vuoroin rukoilin aloittamaan uudestaan. Olin ihan romahtanut, häpesin tyhmyyttäni, virhettäni. Unissani vihasin miehen vaimoa, hakkasin hänet unissani.
Ja sitten vähitellen palasin takaisin normaaliksi itsekseni. Onneksi olin tehnyt avioehdon, niin ei saanut ainakaan puolia omaisuudestani. Aloin saada etäisyyttä siihen miten minua oli käytetty hyväksi. Tiedostin, että samoin tapahtuu päivittäin maailmassa. Ja mikään rangaistus miehelle, esim. oleskeluvan peruutus, ei olisi hoitanut minun haavojani. Vain itselleni ymmärryksen antaminen ja anteeksi antaminen itselleni auttoi minut ylös.
Sinulla on tuplasti vaikeampaa, koska olet kohdannut rajua väkivaltaa.on kokenut niin moni, tiedän sen. Harva vaan jaksaa nousta siitä noin hienosti kuin sinä!
- i'm scared
Tästä on jo kauan. Tapasin kesällä baarissa miehen, ja hän oli kuin aina etsimäni, toinen puoliskoni. Tarkoitan sitä ajattelun ja sielun yhteenkuuluvuutta. Hän kertoi olleensa eräässä euroopan maassa pimeästi ilman papereita 4 vuotta, siivosi, tiskasi teki mitä tahansa. Tuli Suomeen lomalle, ja silloin ei ollut vielä mitään viisumipakkoa hänen maalaisilleen. Rakastuin hänen, halusin hänet, koska hän tuntui oleva juuri se toinen puoliskoni. Tiesin, että meidän on mentävä naimisiin, jotta hän saa oleskeuluvan. Se oli siis ihan selvä. Mutta uskoin hänen myös tuntevan aidosti minua kohtaan ja haluavan elää loppuelämäni kanssani.
Sinulla on tuplasti vaikeampaa, koska olet kohdannut rajua väkivaltaa.voi sinua, olet kokenut kauheita. Ulkomaalaiset miehet on paskiaisia tekee mitä vaan oleskeluluvan takia. hyvä että sinä et joutunut pahoinpitelyn uhriksi. ymmärrän että henkinen tuska on joskus pahempi ku fyysinen kipu!!!! toivon et suomalaise naiset oppii meidän virheistä....
voimia sulle - onneksi olet
Sinulla on tuplasti vaikeampaa, koska olet kohdannut rajua väkivaltaa.Ole iloinen olet selvinnyt, olet tajunnut on elämän jatkuttava. Tämä mies löytää vielä pahan edestään. Ennemmin tai myöhemmin se kostautuu jotenkin hänelle. Se on elämän karma. Tämä on hyvä esimerkki siitä, että pitäisi varoa ulkomailta pyrkiviä ihmisiä heidän rakkauttaan. On aivan eri asia, jos on 100% varmasti jo luvat ja kaikki muutkin asiat kunnossa suomessa. Paljon onnea ja hyvää sinun elämääsi ja muista kaikella on jokin tarkoitus. Olet selviytyjä. Toivottavasti suomalaiset naiset oppivat näistä keskusteluista jotain. Pidä lippusi korkealla.
- i'm scared
onneksi olet kirjoitti:
Ole iloinen olet selvinnyt, olet tajunnut on elämän jatkuttava. Tämä mies löytää vielä pahan edestään. Ennemmin tai myöhemmin se kostautuu jotenkin hänelle. Se on elämän karma. Tämä on hyvä esimerkki siitä, että pitäisi varoa ulkomailta pyrkiviä ihmisiä heidän rakkauttaan. On aivan eri asia, jos on 100% varmasti jo luvat ja kaikki muutkin asiat kunnossa suomessa. Paljon onnea ja hyvää sinun elämääsi ja muista kaikella on jokin tarkoitus. Olet selviytyjä. Toivottavasti suomalaiset naiset oppivat näistä keskusteluista jotain. Pidä lippusi korkealla.
Toivon myös että niin suomalaiset kuin kaikenmaalaisetkin naiset oppivat mun kokemuksista et älkää tuoko miehiä ulkomailta tänne , älkää menkö naimisiin mieheni kans jolla ei oo lupa asiat kunnossa, kieli hallussa jne...
Tänään...kun avasin sähköpostini olin ihan shokissa ja rupesin parkumaan kirjastossa, mieheni oli lähettäny sählöpostin jossa oli meidänkielellä otsikkona, viimeinen meili.
Se selitti siinä et hän menee takas iraniin ja sen isä perustaa sille jonkun kaupan siel (eiks sen pitäny jäädä norjaan???) ja et se tajuaa et se on ollu tod. huono ihminen ja kohdellut mua tosi huonosti ja pyys anteeks ja sanoi et muistaa mut aina ja rakastaa mua aina. Ja se tietää et olen paksuna (en muuten kirjottanu tänne et testi oli positiivinen), me ollaan jo melkeen kahen kuukauden ajan epäilty et olisin raskaana. ja se vähän niinku jätti hyvästit..... se oli jotenki niin kauheeta. .... ja sillähän on se lähestymiskielto eli se ei sais ottaa muhun yhteyttä mut se on nyt lähetelly koko ajan kaikkea, ja mä tein yhden virheen....vai teinkö? ooks mä nyt rikkonu lakia? ku mä vastasin sen meiliin tänään!!!!!! en oo lähestymiskiellon jälkeen vastannu sen yhteydenottoihin mut tänään ..... tajusin sen vasta ku olin painannu SEND. ....... mä en kestä...... mä tiedän et tein väärin mut halusin kertoa viimeiset sanani. sanoin sille et se tappoi mut henkisesti ja musta tuntuu pahalta kun kokonainen perhe käytti mua ku jotain salakuljettajaa.... ja että mä oikeesti rakastin ja rakastan sitä mut sen rakkaus oli aina valhetta. Että en nähny muita miehiä ku hänet vaan, en olis vaihtanu yhtäkään hänen hiustaan koko maailmaan mut se kattos aina muiden naisten perään, oli seksisivuilla ja kuolas muiden perään, olin aluks maailman kaunein hänen silmissään ja sit ku se pääs tänne ja hakkas niin haukkui kaikenmaailman sanoilla .... siis mä purkasin tunteeni. kerroin kaiken. ja se oli pistäny meilin lopuks et se haluu mun jonkinnäkösen helvetin siunauksen et se tulis onnelliseks ja menestyis elämässään. Voi jeesus.....mitä mä teen. oonko tehny virheen? ikävöin.....vihaan ja rakastan..... oon ihan sekasin. terapiakaan ei auta. ei yhtään. se on lähettäny yli 15 meiliä ja offejä mut vastasin hyvästeihin tänään..... vaikuttaako tää poliisi asioihin mitenkään? - on rikos
i'm scared kirjoitti:
Toivon myös että niin suomalaiset kuin kaikenmaalaisetkin naiset oppivat mun kokemuksista et älkää tuoko miehiä ulkomailta tänne , älkää menkö naimisiin mieheni kans jolla ei oo lupa asiat kunnossa, kieli hallussa jne...
Tänään...kun avasin sähköpostini olin ihan shokissa ja rupesin parkumaan kirjastossa, mieheni oli lähettäny sählöpostin jossa oli meidänkielellä otsikkona, viimeinen meili.
Se selitti siinä et hän menee takas iraniin ja sen isä perustaa sille jonkun kaupan siel (eiks sen pitäny jäädä norjaan???) ja et se tajuaa et se on ollu tod. huono ihminen ja kohdellut mua tosi huonosti ja pyys anteeks ja sanoi et muistaa mut aina ja rakastaa mua aina. Ja se tietää et olen paksuna (en muuten kirjottanu tänne et testi oli positiivinen), me ollaan jo melkeen kahen kuukauden ajan epäilty et olisin raskaana. ja se vähän niinku jätti hyvästit..... se oli jotenki niin kauheeta. .... ja sillähän on se lähestymiskielto eli se ei sais ottaa muhun yhteyttä mut se on nyt lähetelly koko ajan kaikkea, ja mä tein yhden virheen....vai teinkö? ooks mä nyt rikkonu lakia? ku mä vastasin sen meiliin tänään!!!!!! en oo lähestymiskiellon jälkeen vastannu sen yhteydenottoihin mut tänään ..... tajusin sen vasta ku olin painannu SEND. ....... mä en kestä...... mä tiedän et tein väärin mut halusin kertoa viimeiset sanani. sanoin sille et se tappoi mut henkisesti ja musta tuntuu pahalta kun kokonainen perhe käytti mua ku jotain salakuljettajaa.... ja että mä oikeesti rakastin ja rakastan sitä mut sen rakkaus oli aina valhetta. Että en nähny muita miehiä ku hänet vaan, en olis vaihtanu yhtäkään hänen hiustaan koko maailmaan mut se kattos aina muiden naisten perään, oli seksisivuilla ja kuolas muiden perään, olin aluks maailman kaunein hänen silmissään ja sit ku se pääs tänne ja hakkas niin haukkui kaikenmaailman sanoilla .... siis mä purkasin tunteeni. kerroin kaiken. ja se oli pistäny meilin lopuks et se haluu mun jonkinnäkösen helvetin siunauksen et se tulis onnelliseks ja menestyis elämässään. Voi jeesus.....mitä mä teen. oonko tehny virheen? ikävöin.....vihaan ja rakastan..... oon ihan sekasin. terapiakaan ei auta. ei yhtään. se on lähettäny yli 15 meiliä ja offejä mut vastasin hyvästeihin tänään..... vaikuttaako tää poliisi asioihin mitenkään?Lähestymiskiellon rikkominen, myös s-posti yhteydenotot, on rangaistava teko. Mutta vain sille, jolle se on määrätty. Mutta huononnat omaa asemaasi, kun ensin luet lukuisia viestejä etkä ilmoita niistä poliisille. Voisit viisaammin jättää ne avaamatta. Ja vastaaminen voi olla jopa peruste lähestymiskiellon purkamiselle. Vaikkei varmasti yksi vastaus vielä mitään merkitse. Ja on ymmärrettävää, että luet ja vastaat.
Ja nythän on Iranissa. Poissa elämästäsi. Kyllä terapia auttaa. Minkälaista terapiaa muuten saat? Toivottavasti vaikka kognitiivisanalyyttistä tai traumaterapiaa. Toivottavasti terapeuttisi on aktiivinen ja auttaa sinua näkemään miksi kävi niin kuin kävi ja vapauttaa sut turhasta itsesyyllisyydestä. Nyt vaan hyvää tulevaisuutta ja vauvan odotusta. - väärää....
i'm scared kirjoitti:
Se selitti siinä et hän menee takas iraniin ja sen isä perustaa sille jonkun kaupan siel (eiks sen pitäny jäädä norjaan???) ja et se tajuaa et se on ollu tod. huono ihminen ja kohdellut mua tosi huonosti ja pyys anteeks ja sanoi et muistaa mut aina ja rakastaa mua aina. Ja se tietää et olen paksuna (en muuten kirjottanu tänne et testi oli positiivinen), me ollaan jo melkeen kahen kuukauden ajan epäilty et olisin raskaana. ja se vähän niinku jätti hyvästit..... se oli jotenki niin kauheeta. .... ja sillähän on se lähestymiskielto eli se ei sais ottaa muhun yhteyttä mut se on nyt lähetelly koko ajan kaikkea, ja mä tein yhden virheen....vai teinkö? ooks mä nyt rikkonu lakia? ku mä vastasin sen meiliin tänään!!!!!! en oo lähestymiskiellon jälkeen vastannu sen yhteydenottoihin mut tänään ..... tajusin sen vasta ku olin painannu SEND. ....... mä en kestä...... mä tiedän et tein väärin mut halusin kertoa viimeiset sanani. sanoin sille et se tappoi mut henkisesti ja musta tuntuu pahalta kun kokonainen perhe käytti mua ku jotain salakuljettajaa.... ja että mä oikeesti rakastin ja rakastan sitä mut sen rakkaus oli aina valhetta. Että en nähny muita miehiä ku hänet vaan, en olis vaihtanu yhtäkään hänen hiustaan koko maailmaan mut se kattos aina muiden naisten perään, oli seksisivuilla ja kuolas muiden perään, olin aluks maailman kaunein hänen silmissään ja sit ku se pääs tänne ja hakkas niin haukkui kaikenmaailman sanoilla .... siis mä purkasin tunteeni. kerroin kaiken. ja se oli pistäny meilin lopuks et se haluu mun jonkinnäkösen helvetin siunauksen et se tulis onnelliseks ja menestyis elämässään. Voi jeesus.....mitä mä teen. oonko tehny virheen? ikävöin.....vihaan ja rakastan..... oon ihan sekasin. terapiakaan ei auta. ei yhtään. se on lähettäny yli 15 meiliä ja offejä mut vastasin hyvästeihin tänään..... vaikuttaako tää poliisi asioihin mitenkään?Hyvä nuori nainen. Muista olet nuori ja sinulla on vielä elämä edessä. Nyt joudut taistelemaan itsesi kanssa hetken ja päivä päivältä on voitettava askel parempaan tulevaan. Nyt lopetat ajattelemisen mitä olet muiden, varsinkin miehesi sukulaisten mielestä. Nyt keskityt omaan hyvinvointiisi ja siihen, että olet ollut tosi vahva, kun olet jo selviytynyt tähän pisteeseen, että hän on kaukana sinusta. Sydän käy vielä monet tunteet häntä kohtaan läpi ja siihen kuuluu just viha, rakkaus ne kulkevat käsikädessä.
Varmasti selviät ja rakasta häntä niissä muistoissa mitkä olivat hyviä ja ajattele posittiivisesti saat ihanan vauvan hänelle. Älä katkeroidu, koska on parempi muistaa hyvä ja silti hyväksyä totuus on parempi myös elää ilman häntä. Koskaan et voi luottaa häneen ja että hän olis sinulle hyvä. Älä usko vaikka hän kuinka sitä sinulle vannottaisi muuttuvansa. Sanot hänelle olet vain kaunis muisto ja pahat hautaat.
Ajattelet, kun katsot peiliin näet sen kauniin tytön, joka tiedät olevasi, koska olet sellainen. Tärkein on antaa anteeksi itselleen ja huomata, että pahuus ei johtunut sinusta. Sinulla on oikeus elää ja olla onnellinen. Ei kenenkään alistettuna edes syvimmästä rakkauden tunteesta.
Olet voittaja ja näytä se hänelle. Nyt nautit raskaudestasi ja saat ihanan elämän, kun siihen itse uskot ja haluat. - i'm scared
väärää.... kirjoitti:
Hyvä nuori nainen. Muista olet nuori ja sinulla on vielä elämä edessä. Nyt joudut taistelemaan itsesi kanssa hetken ja päivä päivältä on voitettava askel parempaan tulevaan. Nyt lopetat ajattelemisen mitä olet muiden, varsinkin miehesi sukulaisten mielestä. Nyt keskityt omaan hyvinvointiisi ja siihen, että olet ollut tosi vahva, kun olet jo selviytynyt tähän pisteeseen, että hän on kaukana sinusta. Sydän käy vielä monet tunteet häntä kohtaan läpi ja siihen kuuluu just viha, rakkaus ne kulkevat käsikädessä.
Varmasti selviät ja rakasta häntä niissä muistoissa mitkä olivat hyviä ja ajattele posittiivisesti saat ihanan vauvan hänelle. Älä katkeroidu, koska on parempi muistaa hyvä ja silti hyväksyä totuus on parempi myös elää ilman häntä. Koskaan et voi luottaa häneen ja että hän olis sinulle hyvä. Älä usko vaikka hän kuinka sitä sinulle vannottaisi muuttuvansa. Sanot hänelle olet vain kaunis muisto ja pahat hautaat.
Ajattelet, kun katsot peiliin näet sen kauniin tytön, joka tiedät olevasi, koska olet sellainen. Tärkein on antaa anteeksi itselleen ja huomata, että pahuus ei johtunut sinusta. Sinulla on oikeus elää ja olla onnellinen. Ei kenenkään alistettuna edes syvimmästä rakkauden tunteesta.
Olet voittaja ja näytä se hänelle. Nyt nautit raskaudestasi ja saat ihanan elämän, kun siihen itse uskot ja haluat.kunpa mulla olis sunkaltainen ystävä elämässäni. Olet hyvä ihminen, sen huomaa susta. mä en voi katsoa peiliin ilman et kyyneleet valuu alas, en enää tunnista itseäni ja takasi katsoo vaan joku tuntematon joka on niin tuskasen näkönen. kuka mä olen? en muista enää. vauva.....ihana vauvani..... keskenmeno tuli eilen. mitä mä nyt teen. sanotaan et jumala rakastaa kaikkia meitä ja et me ei olla ''yksin'' mut mulla ei ole edes jumalaa, ei ystäviä ei aviomestä enää. mun mies oli mulle kaikki kaikessa vaikka se kohteliki mua niinkuin kohteli.... mä jäin siittä riippuvaiseks. eikä kukaan ihminen varmaan ihan läpeensä paha ole, kaikista löytyy hyviäkin puolia. se hakkas mua ja tappo mut henkisesti mut se myös rakasti mua ..... ja mä rakastan sitä edelleen, kaiken tapahtuneen jälkeenkin. mä tunnen itseni niin yksinäiseksi kun se ei ole enää täällä , kun mä en enää voi nauraa sen kanssa, itkeä sen sylissä, purkaa sille mun sydäntäni ...... se ei oo enää täällä ottamassa mua syliin ja rutistais itseään vastaan. mä tiedän et nyt olen tavallaan turvassa kun mua ei hakata ... mut se oli silti mun elämänkumppanini ja meillä avioliitto on kuitenkin niin pyhä asia. mitä mä nyt teen ku vauvaniki on poissa....... mä menetin senkin...mä menetän aina kaiken. haluaisin kuolla. mä oikeesti teen jotain et poistun tästä kylmästä maailmasta jolla oli tarjottavana mulle vaan menetystä ja tuskaa. mä en jaksa enää..... voi olla et tää on viimeinen viestini minkä kirjotan tänne...... te jotka ootte kirjottanu tänne palstalle ootte ainoita ihmisiä jolle olen saanu purkaa sydäntäni ja ristiriitaiset tunteeni. en vaan jaksa enää, mun on pakko tehdä tämä...... kiitos teille kaikesta.......
- VAAN
i'm scared kirjoitti:
kunpa mulla olis sunkaltainen ystävä elämässäni. Olet hyvä ihminen, sen huomaa susta. mä en voi katsoa peiliin ilman et kyyneleet valuu alas, en enää tunnista itseäni ja takasi katsoo vaan joku tuntematon joka on niin tuskasen näkönen. kuka mä olen? en muista enää. vauva.....ihana vauvani..... keskenmeno tuli eilen. mitä mä nyt teen. sanotaan et jumala rakastaa kaikkia meitä ja et me ei olla ''yksin'' mut mulla ei ole edes jumalaa, ei ystäviä ei aviomestä enää. mun mies oli mulle kaikki kaikessa vaikka se kohteliki mua niinkuin kohteli.... mä jäin siittä riippuvaiseks. eikä kukaan ihminen varmaan ihan läpeensä paha ole, kaikista löytyy hyviäkin puolia. se hakkas mua ja tappo mut henkisesti mut se myös rakasti mua ..... ja mä rakastan sitä edelleen, kaiken tapahtuneen jälkeenkin. mä tunnen itseni niin yksinäiseksi kun se ei ole enää täällä , kun mä en enää voi nauraa sen kanssa, itkeä sen sylissä, purkaa sille mun sydäntäni ...... se ei oo enää täällä ottamassa mua syliin ja rutistais itseään vastaan. mä tiedän et nyt olen tavallaan turvassa kun mua ei hakata ... mut se oli silti mun elämänkumppanini ja meillä avioliitto on kuitenkin niin pyhä asia. mitä mä nyt teen ku vauvaniki on poissa....... mä menetin senkin...mä menetän aina kaiken. haluaisin kuolla. mä oikeesti teen jotain et poistun tästä kylmästä maailmasta jolla oli tarjottavana mulle vaan menetystä ja tuskaa. mä en jaksa enää..... voi olla et tää on viimeinen viestini minkä kirjotan tänne...... te jotka ootte kirjottanu tänne palstalle ootte ainoita ihmisiä jolle olen saanu purkaa sydäntäni ja ristiriitaiset tunteeni. en vaan jaksa enää, mun on pakko tehdä tämä...... kiitos teille kaikesta.......
Tee sinä kultainen, pieni itsellesi mitään pahaa. Näin, että viestisi oli hätähuuto, ja ymmärrän miten pahalta sinusta nyt tuntuu. Yritä ajatella, kun aika menee eteenpäin,se parantaa haavat.Ole yhteydessä perheeseesi, älä jää yksin, ja pyydä vanhempiasi etsimäänapua, missä voit keskustella traumastasi.Jonain päivänä huomaat asiat valkenevat, ja pystyt ottamaan etäisyyttä suruusi ja ehkä käsittämään, että kaikki oli parhaaksesi. Kirjoita jotain,että tiedän sinun olevan hengissä. Olen huolissani. Olen seurannut kirjoitteluasi ja toivon sydämestäni, että jonain päivänä löydät aidon, hyvän onnellisen elämän.
- ...
i'm scared kirjoitti:
kunpa mulla olis sunkaltainen ystävä elämässäni. Olet hyvä ihminen, sen huomaa susta. mä en voi katsoa peiliin ilman et kyyneleet valuu alas, en enää tunnista itseäni ja takasi katsoo vaan joku tuntematon joka on niin tuskasen näkönen. kuka mä olen? en muista enää. vauva.....ihana vauvani..... keskenmeno tuli eilen. mitä mä nyt teen. sanotaan et jumala rakastaa kaikkia meitä ja et me ei olla ''yksin'' mut mulla ei ole edes jumalaa, ei ystäviä ei aviomestä enää. mun mies oli mulle kaikki kaikessa vaikka se kohteliki mua niinkuin kohteli.... mä jäin siittä riippuvaiseks. eikä kukaan ihminen varmaan ihan läpeensä paha ole, kaikista löytyy hyviäkin puolia. se hakkas mua ja tappo mut henkisesti mut se myös rakasti mua ..... ja mä rakastan sitä edelleen, kaiken tapahtuneen jälkeenkin. mä tunnen itseni niin yksinäiseksi kun se ei ole enää täällä , kun mä en enää voi nauraa sen kanssa, itkeä sen sylissä, purkaa sille mun sydäntäni ...... se ei oo enää täällä ottamassa mua syliin ja rutistais itseään vastaan. mä tiedän et nyt olen tavallaan turvassa kun mua ei hakata ... mut se oli silti mun elämänkumppanini ja meillä avioliitto on kuitenkin niin pyhä asia. mitä mä nyt teen ku vauvaniki on poissa....... mä menetin senkin...mä menetän aina kaiken. haluaisin kuolla. mä oikeesti teen jotain et poistun tästä kylmästä maailmasta jolla oli tarjottavana mulle vaan menetystä ja tuskaa. mä en jaksa enää..... voi olla et tää on viimeinen viestini minkä kirjotan tänne...... te jotka ootte kirjottanu tänne palstalle ootte ainoita ihmisiä jolle olen saanu purkaa sydäntäni ja ristiriitaiset tunteeni. en vaan jaksa enää, mun on pakko tehdä tämä...... kiitos teille kaikesta.......
vastoinkäymisiä,tosi raskaitakin. Jumala ei anna enempää vastoinkäymisiä kuin mitä ihminen voi kantaa. Et ole yksin, ota apu vastaan. Pääset yli ajan kanssa kaikesta, olet nuori vielä ja hyvää elämää on vielä elettävänä vaikka kuinka paljon.. Muistathan elämä on lahja, sitä ei saa heittää pois. Jumalan runsasta siunausta Sinulle ja kaikkea hyvää elämällesi.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421723Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951156Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49798Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11773- 123763
- 60740
- 39739
- 61707
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37627- 50626
- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49557- 92556
- 52536
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518