Epilaattorista haittaa iholle?

epiepiepi

Onko mahdollista, että epilaattorilla ajaminen ärsyttää pintaverisuonia? Olen käyttänyt epilaattoria vasta pari kuukautta ja aivan kuin katkenneiden verisuonien (orastavat suonikohjut?)määrä iholla olisi kasvanut. Onko joku huomannut samaa vai kuvittelenko vain?

3

1000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suonikohjuja

....epiloinnista. Olen epiloinut sääreni noin vuoden, ennen epilointia ei ainuttakaan suonikohjua, nyt niitä on useampi molemmassa jalassa... Tajusin epiloinnin yhteyden niihin vasta vähän aikaa sitten, epilointi loppui siihen!
      Suonikohjuja ei muuten ole suvussa, itse olen liikkuvainen ja hoikka, äitini reilusti ylipainoinen eikä hänellä ainuttakaan suonikohjua.(hän on tosin ongelmitta epiloinut jalkansa yli kymmenen vuoden ajan...)

• Sunsu

Nostetaan ylös tämä vanha kysynyt.
      Eli onko muilla kokemuksia, että epilaattorin käyttö tuo ihon pintaverisuonet näkyviin?

Minäkin epäilen tätä itseni kohdalla.
      Niin vähän löytyy tästä keskustelua.

• Anonyymi

Jos ihminen saa epiloinnista suonikohjuja, niin kohjut tulevat silloin kaikesta muustakin. Juoksemisesta, seisomisesta, raskaudesta, kaatumisesta jne.

Itselläni ekat hämähäkkiverisuonet näkyivät teini-iässä, ja ovat hitaasti lisääntyneet vuosikymmenien myötä. Pitkään pelkästään toinen jalka oireili. Ajan karvat kuitenkin molemmista jaloista. Laajentuneita verisuonia on nykyään paljon myös takareisissä, ja sillä alueella ei kasva ajettavaa karvaa. 10 v sitten minulla oli hermopinne huonomman verenkierron jalassa. Sen jälkeen verisuonet näkyivät entistä enemmän.

On mahdollista, että karvoja epiloiva nainen vain huomaa ihomuutokset paremmin. Karvattomalla iholla vauriot näkyvät paremmin kuin karvaisella. Muutoksia voidaan hoitaa, mutta kallista on. Yhtä kallista kuin suonikohjuleikkaus, eikä tuloksesta ole takuuta (pyysin kerran hoitoarvion).

Aika moni kärsii laajentuneista verisuonista tai suonikohjuista. Ominaisuudet eivät periydy yksi yhteen äidiltä tyttärelle. Jokainen on yksilöllinen geneettinen kokonaisuus. Omalla äidilläni on kaunis iho, eikä suonikohjuja näy ulos päin. Silti hön kärsii laskimoiden vajaatoiminnosta, ja tarvitsee tukisukat. Itsekin käytän usein tukisukkia ehkäistäkseni uusia ongelmia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      201
      9611
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      31
      4365
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      116
      3947
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      100
      3822
    5. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      201
      3377
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      18
      2827
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      122
      1367
    8. Mihin rakastuin sinussa?

Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      73
      1356
    9. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      90
      1164
    10. Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!

Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1141
    Aihe