Eli siis haluisin tietää nyt varman vastauksen tähän ku 50% monilla keskusteluplstoilla sanoo että light limsat lihottaa koska niissä on lisäaineita ja toiset 50% sanoo että ei lihota?
Siis lihottaako vai ei? :D
Vielä kerran kysyn:Lihottaako light limsat ?
6
5439
Vastaukset
- laihdittaja
mua ei ole ainakaan lihottanut. olen juonut joka päivä light limpsaa yhden kokonaisen pullolisen. ja tähän päivään mennessä laihtunu 13kg/ 3kk mutta olen katsonut tarkaan muuten mitä syön ja liikun myös päivittäin...
- Laihdutan 2008
Mä litkin niitä limuja sillon tällön...en pelkää että ne lihottais. Mut jotku varottaa niiden aspartaamista ja hapoista. Että hampaille ei ois hyväksi niitä hirveesti juoda. :/ Ja niin, aspartaamin vaarat...odotas, googletan:
*Yleistä*
Aspartaami ei ole luonnollinen aine. Se ei käyttäydy elimistössä kuten muut
ruoasta saatavat aineet. Se ei ole dieettituote eikä ruoan lisäaine. Sen
vaikutukset ovat monien tautien kaltaisia. Ne diagnosoidaan yleensä väärin,
koska syytä ei tiedetä. Aspartaamilla on *92 virallista dokumentoitua
vaikutusta,* mukaanlukien *sokeus, MS-tauti, Alzheimer, aivosyöpä ja
kuolema.* Se on ollut Pentagonin kemiallisten aseiden listalla. Aspartaamin
käyttö lasten ruoissa on kielletty EU:n alueella. *USA:n ilma- ja
merivoimien ja useiden lentoyhtiöiden lentäjät eivät saa käyttää sitä;*
koneita ja ihmishenkiä on menetetty. Se on erityisen haitallista
diabeetikoille; se aiheuttaa diabetestä. Amerikan diabetesyhdistys (ADA)
myöntää, että aspartaamia valmistava yritys rahoittaa heitä ja laatii heidän
ravitsemusohjeensa. *Aspartaamimyrkytys on kumulatiivinen,* se kertyy; sen
hajoamisessa syntyvä *formaldehydi varastoituu rasvaan, metanoli poistuu
hitaasti.* Aspartaami ei ole turvallista pienimmässäkään määrin nautittuna:
turvaraja on nolla. Viranomaiset ja teollisuus kertovat jotain muuta. Kehosi
ei.
APUVA!- Laihdutan 2008
En sitten tiedä siitä sukraloosista, oisko se pienempi paha. Ja oletan, että sitä aspartaamilla makeutettua limpparia pitäs juoda melko suuret määrät että se aiheuttais jotain?
Mene ja tiedä.
- mutta turvottaa
Maha on kuin potkupallo keinotekoisista makeutusaineista. Kaikki lihottaa kun tarpeeksi syö/juo! Ei ole olemassa yhtäkään ruoka-ainetta josta voisi sanoa suoraan sataprosenttisesti että lihottaa tai ei lihota. Kyse on määristä.
Jos juot 10 l päivässä niin varmasti lihottaa. Jos juot silloin tällöin, ei lihota.
Eri asia on kuinka terveellisiä kenellekään ovat ne keinotekoiset makeutusaineet ja muut lisäaineet. Lihottavuus ja terveellisyys kun ovat eri asioita. - painopirkko
Light limsat sisältää yleensä 0,1 - 2 kcal per desi. Eli energiaa saat siitä lähes saman verran kuin vedestä. Tämän faktan mukaan ne ei voi millään lihottaa. Mutta ne sisältää myös happoja, jotka aiheuttaa turvotusta, ja esim. vatsan alueella monet tulkitsee sen turvotuksen lihomiseksi. Sen "lihomisen" onneksi saa parissa päivässä pois:)
Terveellisiähän nuo juomat ei todellakaan ole. Ja varsinkin Colajuomat ovat tappotuomio hampaille.
Eli tässäkin asiassa kohtuus kaikessa, mutta läskiä ne eivät kerrytä, siitä voit olla varma! - aloittaja
asiallisista vastauksista ! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846