Orlistaatti(tuotemerkki Xenical) on erinomainen lääke laihtumiseen,mutta se on hirveän kallista.
Minun on pakko laihduttaa,jotta saisin munuais-
siirrännäisen.Olen laihtunut orlistaatin avulla nyt 15 kg kuukauden aikana.Vielä pitäisi laihtua 9 kg,jotta pääsen BMI 30:een,joka on vaatimus siirrännäiseen.Orlistaatti on lääkärin määräämä lääke,ja on rasvan poistaja ja josta löytyy enemmän KELAn sivuilta.Vastaukseni otsikkoon on:kyllä
Auttaako orlistaatti laihtumisessa?.
9
3873
Vastaukset
- Jaa-a..
Ei kukaan kykene laihtuamaan 15 kiloa yhdessä kuukaudessa, vaikka olisi millaiset lääkkeet.
Ja Xenicalhan tehoaa siten, että jos laihduttaja syö rasvaista ruokaa, niin se tulee rasvaripulina ulos. Ja nopeasti. Menee housut pyykkiin monta kertaa päivässä.
Näin siis kannustetaan laihduttajaa olemaan syömättä niitä rasvaisia ruokia.
Mutta siis, 15 kiloa kuukaudessa on laskennallisesti täysin mahdoton määrä, paitsi jos henkilön lähtöpaino on yli 200 kiloa. Ja sinullahan ei ollut lähelläkään sitä.- jamppi55
Kyllä vain se on totta!Mutta minulla on pakonomaiset tarpeet päästäkseni siirtolistalle.joten se siitä
- Näin on...
Kyllä se on ihan mahdollista, jos on noin paljon ylipainoa kuin aloittajalla. Toinen juttu kevyemmällä ihmisellä.
- sijasta
Reductilin.
Mielenkiinnosta kysyisin; miksi sinulle valittiin juuri Xenical....siis rasvasieppari? Miksi ei Acomplia tai Reductil?- jamppi55
Tiesin jo aiemmin Xenicalista,ja aloin keskustella nefrologini kanssa asiasta ja hänen mielestään se sopii minulle.Mutta olen tiputtanut aikaisemminkin Xenicalilla päästäkseni siirtolistalle
- KYLLÄ
mahollista on! itse laihdutin 2 viikossa 10 kiloa kuukausi sitten, eikä kiloakaan ole tullut lisää. painoin 80 ja nyt 68kg. söin n. 400g päivässä. tonnikasalaattia ainoastaan ja vähän hedelmiä
- Haloo!
Mä oon humalassa tässä, enkä silti usko tätä paskaa.
Jos joku puottaa 10 kiloo kahteen viikkoon niin sen voi tehä vaan giljotiinilla.
Viis kiloo viikko, kaks viikkoo, on brutaali nälkälakko tai sit vaan repii kaikki nesteet irti. Painon pudotukseen ei kannata sotkee tommosia lukuja.
- Diivaliina
Ite laihduin aikoinaan 30kg kolmes kuukaudes. Pari vuotta sitten laihdutin 7kg 2 viikossa... ja usein ylipainosilla ihmisillä tippuu paino nopeampaa kuin laihemmilla tai normipainosilla,toki ihmiskohtaistakin. Mutta tosiaan ei mahdotonta...
- Anonyymi
En ymmärrä miksi pitää olla 28 painoindeksi saadakseen lääkkeen!!! Mulla on 20 ja olen aivan selvästi lihava. Joudunko nyt valehtelemaan ihan pokkana farmaseutille painoni saadakseni lääkkeen?
Aikaisemmin on siis ollut 17-17, 5 joten olen hyvin eri mallinen ihminen ja näytän lihavalta vaikka painoni ei täytä ylipainon rajoja. Vaan kyllä se tästä tavalla tai toisella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1364185Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232126Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31904Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481851- 1061770
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411719Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4691578MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531355Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441296Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4621288