tänään sattui niin, että heti herätessäni minua koski kovasti alavatsaan vasemmalle. Kipu koveni päivän myötä, lopulta en pystynyt ollenkaan kävelemään tai istumaan. Parin tunnin kuluttua heräämisestä minulla sumeni yht'äkkiä silmissä ja koko kroppa meni ihan veltoksi ja alkoi paleltaa, ts. meinasin pyörtyä. Menin makuulle ja nostin jalat ylös, hetken päästä olo oli parempi, paitsi että vatsakipu oli edelleen. Jossain vaiheessa kipu tuntui myös alaselän puolella ja ehkä vähän oikeallakin alavatsalla.
En osaa verrata kipua oikeen mihinkään, ikäänkuin joku vetäisi suolia umpisolmulle, särkee, vihloo, kouristaa... jossain asennoissa sattuu enemmän, toisissa ei paljoakaan.
Olin jo lähdössä ensiapuun, mutta kipu helpotti päivän mittaan niin paljon, että päätin olla menemättä, ellei se taas kovene. Nyt tunnen pientä kipua, mutta pystyn jo olemaan suht normaalisti.
Mihinkään ruokaan tms. tämä ei voi liittyä, itse mietin kaiken mahdollisen suolitukoksista munajohtimen kystaan ym. Suoli toimi aamulla ihan normaalisti, virtsannut olen tänään normaalia enemmän (joka muuten sattuu).Minulla on todettu HPV ja jonkin verran ektopiaa, joita gyn. hoitaa.
En tiedä johtuuko tämä jostain gynekologisesta vaivasta vai onko jotain suolisto- tai virtsajuttuja vai mitä.. Auttakaa ihmeessä, jos on ehdotuksia! Lupaan mennä heti lääkäriin jos pahenee (vaikka olenkin lääkärikammoinen). Niin ja olen 25v nainen.
alavatsassa vasemmalla
9
10663
Vastaukset
- äsköiseen vielä...
niin ja kuukautiset loppu viikko sitten, ne on ihan normaalit jne. eikä ovulaatiokivut ole mitään tähän verrattuna!
- hymps
Oletko varma, ettei suolistossasi ole ilmaa, se voi aiheuttaa joskus aivan käsittämättömän kovat kivut (niin ettei pysty kävelemään)? Virtsatiekivi on yksi mahdollisuus, varsinkin jos sinulla on kipua virtsatessa. Munuaiskivessä kipu tuntuu monesti yläselässä, mutta jos kivi on alempana, niin sitten siellä. Puhjennut/puhkeamassa oleva munasarjakysta voi aiheuttaa aivan helvetilliset kivut. Itselläni kipu on ollut silloin pahin makuuasennossa. En tiedä aiheuttaako kysta itsessään kipua, mutta jos vatsaontelon pohjalle pääsee vuotamaan verta, se ainakin sattuu.
Monet asiat voivat aiheuttaa kouristuksenomaista ja kovaa vatsakipua. Kannattaa tosiaan mennä päivystykseen, jos kipukohtaus vielä iskee.- se alkuperäinen
heh, en ole kyllä kuullut että kukaan olisi pyörtynyt ilmavaivakipuihin.no, vitsi vitsi. olen myös kärsinyt noista kivuista joskus, eikä kyse ollut niistä, sen voin vannoa.
tänään tilanne on se, että alaselkää särkee hieman, vähän niinkuin kuukautiskivut. alavatsa on nyt pingottunut ja koko vatsa vähän turvoksissa, pientä kipua koko alavatsalla. virtsaaminen ei enää satu.
eipä tässä tosiaan voi kun arvailla niin kauan kun menee tosiaan sinne lääkäriin. todella outo tapaus...
- paksusuolihan siellä vasemm...
- se alkuperäinen
syön mielestäni ihan normaalisti, käytän laktoosittomia tuotteita, koska laktoosi sekoittaa mahan (ei kuitenkaan todettua laktoosi-intoleranssia.)Turhan paljon ehkä syön herkkuja, joka päivä jotain pientä.. olen jonkin verran alipainoinen, mutta fyysisesti yleisesti ottaen hyvässä kunnossa. en käytä mitään lääkkeitä, ainoastaan luontaistuotteista helokkiöljykapseleita olen syönyt kuukauden verran.
- kipee olin
koski vasemmalle alavatsaan, niin syy löytyi vasta gynekäynninjälkeen, dermoidi munasarjassa.
- onkin siitä
vekkuli, että se voi tulla vielä myöhemmälläkin iällä yli kolmekymppiselle. alkaa siis sellainen kaksoissisar tai veli kasvaa munasarjaan.
- lähtee arvailemaan
niin pian voidaan syyttää laittomasta lääkärintoimen harjoittamisesta
- kerran nuorena minulla oli kipua vasemmalla puolella, mutta kuukautiset myös kestivät yli kolme viikkoa, syy: jokin harmiton kasvain toisessa munasarjassa
- vähän vanhempana muutaman kerran vietiin piipaa-autolla töistä sairaalaan, kun oli kovat kivut vasemmalla puolella vatsassa ja nousi äkillisesti yli 40 C kuume, syy: divertikuloosi
- myös hieman varttuneemmpana kova kipu vasemmalla puolella vatsassa/kyljessä (säteili selkään) ja liittyi myös pahoinvointia, syy: virtsakivet
vaivoja lienee vaikka kuinka paljon, jotka liittyvät kipuilemiseesi, mutta jos minun pitäisi veikata niin sanoisin, että ilmavaivat. - olisikin miehellä,
syynä olisi varmaankin nivustyrä, mutta naisilla on vahvemmat paikat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769