AAARGH!!!!!

Pää räjähtää!

Minua on peloteltu hiilareilla niin paljon että tulen kohta hulluksi! Eräs ystäväni ei syö hiilareita, ja jankkaa nyt minulle niistä kun kerroin että laihdutan. Eilen meinasin tehdä jauheliha keittoa (perunaa,sipulia,jauhelihaa, keittojuureksia ja keiton kanssa pala ruisleipää) niin hän rupesi saarnaamaan minulle hiilareista, perunasta,leivästä ym. Nyt minua ärsyttää ihan suunnattomasti! Pitääkö luopua kunnon keitostakin laihduttamisen takia!? En kuitenkaan sitä litra tolkulla söisi enkä sitä leipääkään kilo tolkulla. Tiedän,että se on se kulutus ja energian saanti mikä ratkaisee, mutta nyt on jäänyt pahasti kummittelemaan tuonne takaraivoon... Enkö muka laihdu jos syön perunaa keitossa??? kyllä on outoa...

7

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiilarit ok!

Kyllä sä perunoita voi keittoon laittaa, mutta niitä noin muuten kannattaakin vähentää, niinkuin valkoista jauhoa ja pastaa, siis vähentää, ei lopettaa kokonaan. VHH (vähähiilihydraattinen ruokavalio, ei siis laihdutuskeino) on vielä niin vähän tutkittu juttu ettei siihen kannata hurahtaa vaikka ylijumala Mattila muuta yrittääkin todistella (lue vaikka VHH palstaa niin ymmärrät). Pääasia edelleen on, että kulutat enemmän kuin suustasi alas työnnän, tuolla tavalla laihdut varmasti!

• vaan kysymys on järjen käytöstä joka on sallittu. Kun verenpaine, kolesteroli ja triglyseridiarvot ovat riittävän huolestuttavasti kohonneet niin on pakko järkeillä ottaako lääkärin suosittelemat lääkkeet avuksi, että saa syödä niinkuin ennenkin, vai hoitaako asian syömällä itsensä terveeksi.

Minä valitsin jälkimmäisen ja vähensin hiilihydraatteja. Hiilihydraattien käytössä on tärkeää kiinnittää huomiota niiden kokonaismäärään. Sellainen asenne että kyllä nyt keittoon voi perunaa laittaa ja kyllä nyt muutaman palan leipää voi syödä, ei ne peruna ja leipä yksistään mitään merkitse. Kannattaa seurata koko päivän ruokailuja missä niitä hiilihydraatteja on ettei kokonaismäärä nouse liian suureksi.

• mitä sattuu..

Käske sen kaverisi lopettaa. Hän puhuu pötyjä. Lue tuolta juttua, miten laihdutaan. Ei suinkaan poistamalla ruuasta terveellisiä hyvälaatuisia hiilareita, vaan poistamalla ruuasta liiat rasvat. Rasva ja muut turhat ruuat kuten sokeri ja valkoiset jauhot lihottavat, ei terveelliset hiilarit.

http://www.iltalehti.fi/terveys/200806107737755_tr.shtml

• Lue tuolta juttua, miten laihdutaan. Ei suinkaan poistamalla ruuasta terveellisiä hyvälaatuisia rasvoja, vaan poistamalla ruuasta liiat hiilihydraatit. Hiilihydraattijauhot, tärkkelysperunat ja sokerit lihottavat ei terveelliset ja luonnolliset eläinrasvat.

http://www.iltalehti.fi/terveys/200708216457526_tr.shtml

• ratkaisin

soppaongelman sillä, että jätin sopasta pois perunat ja pistin niiden tilalle kukkakaalia ja muuten reilummin keittojuureksia. Muuten ihan tavallinen jauhelihasoppa. Hyvää tuli ja mässytin sitä hyvällä omallatunnolla.

• jatkan

potussa siis hiilareita 86 %, kukkakaalissa 46 % ja lisäksi kukkakaalissa arvokasta proteiinia. Että sillä linjalla.

• näin^^

Yön ruisleipee/näkkäriä kaksi palaa päivässä, kaurapuuroa aamulla, lämpimässä ateriassa yleensä aina perunaa, pastaa tai riisiä. On totta, että hiilihydraattipitoista ruokaa ei pitäisi syödä hirveitä määriä, mutta peruna kyllä on terveellistä! Kummasti olen laihtunut tuolla tavalla 8kg ilman mitään tuskasteluja hiilareista. Pastahan ei sinäänsä terveellistä ole, mutta voi sitäkin vähän syödä ja pastaakin saa runsaskuituisena. Jokaisen oma asia mitä syö, mutta minä en lopeta perunan ja leivän syöntiä, koska en kuitenkaan kasakaupalla niitä vedä napaani.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1183
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      989
    Aihe