Rakas Ex!

Yksinään nyt

Vuosi sitten jätit meidät, minut ja lapset. Halusit elämääsi jotain muuta, oli onneton ja elämän suunta hukassa. En riittänyt, en osannut lohduttaa. Et koskaan pettänyt minua, tiedän sen. Mutta lähdit. Löysikin sen uuden onnen, tämän sivuston treffipalstalta muutaman kuukauden jälkeen. Se sattui minuun. Se sattuu yhä.
Näytät kuitenkin hyvinvoivalta, et enää niin väsyneeltä. Olet kai nyt onnellinen?
Jos kuitenkin joskus olet yksin, niin tule käymään, keitän ne kahvit. Haluaisin olla ystäväsi, edes ystäväsi, vaikka tähän saakka olen muuta sanonut. Mutta edes ystävyys, jos olisi, etten sinua ihan kokonaan menettäisi.
Elämä on tyhjää. Koti on tyhjä. koti on tuskallisen tyhjä silloin kun lapsetkin ovat teidän luonanne. Älä vie heitä kokonaan. Jätä minulle jotain menneestä.
Rakastan sinua vielä, toivon että olet onnellinen.

10

2518

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle...........

älä jämähdä menneeseen,jatka elämääsi kun tenavat on iskällä lähe ulos kavereittesi kanssa ja pidä hauskaa ja hae uusia harrastuksia.Löydät vielä uuden rakkaan kun se aika koittaa.Sinäkin olet vielä joskus onnellinen,mutta se onnellisuus lähtee ekana itsestäsi.

• ap.

minä en halua! miksi pitää kaikki mitätöidä? Miksi pitää etsiä uutta, jossa arki on samaa kuin ennen? Miksi pitää mennä vaan, vaikka tietää ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolen? Miksi pitää hyväksyyä, että kaikkia sattuua? mIksi pitää hyväksyä, että niin moni on niin surullinen nyt? mikä oikeus on yhdellä miehellä, yhden naisen kanssa, olla ja tuhota viisi muuta elämää? Mikä oikeuttaa sellaiseen? Kuinka kukaan voi tehdä niin? Oman oonensa tähden, niin monta muuta surullista???

• happyppah
        ap. kirjoitti:

minä en halua! miksi pitää kaikki mitätöidä? Miksi pitää etsiä uutta, jossa arki on samaa kuin ennen? Miksi pitää mennä vaan, vaikka tietää ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolen? Miksi pitää hyväksyyä, että kaikkia sattuua? mIksi pitää hyväksyä, että niin moni on niin surullinen nyt? mikä oikeus on yhdellä miehellä, yhden naisen kanssa, olla ja tuhota viisi muuta elämää? Mikä oikeuttaa sellaiseen? Kuinka kukaan voi tehdä niin? Oman oonensa tähden, niin monta muuta surullista???

Mitään ei pidä mitätöidä. Säilytä rakkaat muistot sydämesi kalleimpina aarteina, mutta älä jää märehtimään menneitä.
        Yllätys-yllätys, ruoho on toisinaan vihreämpää aidan takana. Älä tyydy uuteen, joka on vanhan kopio. Parempaakin on tarjolla.
        Jos sattuu, niin täytyy aikansa nuolla haavoja ja antaa niiden arpeutua. Pitämällä haavat auki sattuu entistä enemmän ja tilanteesta kärsii itsesi lisäksi läheisesi.
        Koska ex-miehesi ei ole teidän henkiänne riistännyt, ei hän ole elämiänne tuhonnut. Sinulla on vastuu omasta onnestasi ja omasta elämästäsi. Ex-miehelläsi on oikeus onneen. Olisiko sinulla mielestäsi oikeus riistää hänen onnensa?
        Sinulla on valta valita: Onni tai surkeus.

terveisin: eräs aikansa haavojaan nuoleskellut, nykyään erittäin vihreällä nurmikolla

• vaikea ero
        ap. kirjoitti:

sinulle eroterapia rymää ja kirjaa Bruce Fisherin jälleenrakennus kun suhde päättyy,sieltä löytyy vastauksia noihin kyssäreihis.

• wilma60
        ap. kirjoitti:

Meitä surullisia on varmaan paljon mutta ei me saada jäädä siihen suruun, murheeseen ja entisen haikailuun. Joskus ne meille niin rakkaat ihmiset tekevät päätöksiä jotka satuttavat muita. Ehkä se päätöksen tekeminen satuttaa myös sitä lähtijää mutta toisaalta hänellä on sitten se uusi onni odottamassa ja uuden elämän aloittaminen on helpompaa.

Entistä ei tarvitse eikä pidäkään mitätöidä. Se on osa meidän elämää ja ilman sitä emme olisi niitä ihmisiä jotka nyt olemme. Jokainen jatkaa elämäänsä omalla tavallaan. Joillekin on tärkeintä että uusi suhde löytyy heti, joku toinen ei ehkä koskaan aloita uutta suhdetta. Minulle itselleni on ollut tärkeää, että minä opin elämään itsekseni sitä tavallista arkea ja juhlaa lasten kanssa. Uudelle suhteelle annan mahdollisuuden jos sellainen on tullakseen mutta toisaalta olen ajatellut, että en ehkä välttämättä halua asua enää koskaan parisuhteessa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Mieli ja sydän on avoimena ja tulevaisuuteen suhtaudun hyvin luottavaisena. Ex:n ja hänen uuden onnensa ystävä en ole enkä koskaan varmaan ystäväksi tulekaan. Lasten asioista pystyn keskustelemaan ja lapset saavat tavata isää silloin kun isä haluaa mutta muuten en halua olla ex:n kanssa missään tekemisissä. Ehkä ajanmyötä pystyn antamaan hänen käytöksensä, tekonsa ja sanansa anteeksi mutta vielä ei ole anteeksiannon aika. Elämä jatkuu ja nyt kun erosta on yli vuosi niin voin sanoa että se jatkuu ihan hyvänä. Surulle, ikävälle ja kaipaukselle on annettava oma aikansa mutta siihen ei saa missään nimessä jäädä. Siinä tuhlaa vain oman elämänsä.

• eteenpäin.
        ap. kirjoitti:

Voi yksinkertaisuus miten yrität pitää kiinni tuosta yhdestä miehestä. Sinun ei kannata jumittua katkeruuteen, vaikka ero sattuukin.

• iskällä???

eli tässä sie arvaat etä kyseessä on ne jonkun tutkimuksen 78% kun tekstissä ei puhuta että mies lähti!?? eli pidit varmana että mies jätti perheen,lapset?

• ffgg

mutta älä katkeroitu koko elämään,on sitä elämää eron jälkeenki.

• joku

aamu,mä tiedän sen,sä heräät huomaamaan,sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan...-juha tapio

• She...

Älä myrkytä itseäsi katkeruudella, siitä ei ole mitään hyötyä, älä myöskään vaivu itsesääliin. Elämä tuo ja elämä vie, on onnen hetkiä ja on menetyksiä, kaikki se kuuluu elämään.

Luopuminen on vaikeaa, menettää jotain jota piti ehkä jopa itsestään selvyytenä, mutta jokainen joutuu elämänsä aikana kokemaan erilaisia luopumisia. Läheisiä kuolee, lapset kasvavat ja muuttavat pois, ystävät häviävät, työpaikat vaihtuu... myös avioero on yksi näistä halusipa sitä tai ei.

Yritä miettiä asioita itsesi kannalta, löytää jotain hyvää ja positiivista myös itsestäsi, uudesta tilanteestasi, tiedän että se voi olla vaikeaa, mutta yritä. Nyt marttyyrimaisesti mietit vain miestäsi, rakastat häntä ja se sattuu, et voi kuitenkaan häneen jäädä roikkumaan jos hän on mennyt silloin teet vain väärin itseäsi kohtaan.

Sanot elämä on tyhjää: Ei se ole, koita kerätä voimasi ja aloittaa vaikka jokin uusi harrastus, jotain mikä vie ajatukset muualle.
      Koti on tyhjä: Älä keskity siihen, nauti siitä, että sinulla on hetki aikaa itsellesi. Tiedät, että lapset ovat taas kohta luonasi. Hemmottele itseäsi jotenkin, kun sinulla on rauhallista aikaa.
      Älä syytä itseäsi tapahtuneesta, älä syytä miestäsi...miksi aina pitäisi löytää syyllinen, ole iloinen siitä, jos kaikesta huolimatta pystytte hoitamaan asioita keskenänne ilman riitaa ja katkeruutta.
      Suru on normaalia, sinulla on lupa surra tapahtunutta olethan lämmin, tunteva ihminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3545
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3330
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2781
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      45
      2527
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1268
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe