Olen tehnyt 4vuotta pelkkää yötyötä. 5yötä, 5vapaata. Työ kevyttä valvomista. Pääsääntöisesti istumista.
Saan syödä kaksin käsin yövuorossa, muuten olen pelkkää luuta ja nahkaa. Joka yöputken jälkeen paino laskee silti 2-3kiloa ja saan työllä painon nostettua vapailla takaisin. Ihme hommaa...
Ja tosiaan syömiset yövuorossa:
22.00 kahvi ja kaksi ruisleipää
24.00 lämmin ruoka ja kaksi leipää
03.00 jurgurttia, rahkaa
06.00 puuro, kiisseli ja kaksi leipää
08.00 Rahkaa ja leipää
Lisäksi napostelen suklaata, lihapiirakoita, sipsiä jne yövuoron aikana.
Menen nukkumaan 08 jälkeen ja herään klo. 16. Syön ennen töihin lähtöä "aamupalan" ja lämpimän aterian.
Moni työkaveri ei syö yövuoron aikana mitään ja minä herätän hilpeyttä syömällä jatkuvasti jotain. Olen lukenut, että yötyön kuuluisi lihottaa?!
Itse ainakin ravaan kusellakin 30minuutin välein. Palelee ihan tajuttomasti öisin valvoa.
Laihtuminen
4
3011
Vastaukset
- kilpirauhasen
toimintaa osoittavat verikokeet tarkistettu? Vois ehkä SIIS EHKÄ olla ko. rauhasella osuutta asiaan... MUTTA vain LÄÄKÄRIN sanaan vasta uskot, eli mene lääkäriin!!! Ja kerro tuo laihtuminen sekä ehdottomasti myös tuo paleleminen...
- lääkäriin!!
Kiire!
- Normaalia (ko)!?
Itsekkin syön ihan kamalasti yövuoroissa tietenkin myös päivällä ja herätän kanssa ihmetystä porukan keskuudessa.
Eli syön yöllä parikin lämmintä ruokaa puolikkaan ruisleivän yms.Välipalat.
Mut kun en osaa oikein nukkua aamulla syön ekaks kotiin tullessa ja n.klo.8.00 ja herään viimeistään klo.11 syömään kauhea nälkä ja sitten juon kahvia ja syön välipalaa iltapäivällä ja sitten klo. 17-18 syön kunnolla lämpösen ruuan eli vedän helposti näin kesällä pari kyljystä paketin grillimakkaraa salaatit päälle.
Töissä heti syön ja juon paljon kahvia.
Nyt on viime vuosina ruvennut tulemaan lisää painoa ikää jo melkein 40-v.
Luulisin sen johtuvan juuri yövuoroista koska en aikaisemmin syönyt yöllä ,vaikka söin paljon (aina) päivällä jäi päivä syöminen ennalleen ja yö syömiset tuli päälle myös alkoholia kuluu nykyisin runsaasti.Elikkä pitkillä vapailla aina menee se 5-päivää kupitellessa. Siis ei heti aamusta vaan iltapäivällä siinä esim. grillatessa sian niskaa olut maistuu ja vähän paukkua päälle.
Sanoisin et sinä teet viisaasti kun syöt useasti eli aineenvaihduntasi pelaa kokoajan ,ehkä syöt kummiskin aika pieniä annoksia ?
Syös paljon rasvaa eli viinerit ja muut makeet ja siihen päälle grillipossua ja grillimakkaraa.
Vaihdat nuo kevyet jutut yöllä siihen 4-viinerii ja pariin munkkiin muutama paketti grillimakkaraa.Siihen kun yhdistät ne lihatsut ja shipsit niin sit on kumma jos ei paino nouse !! Niin ja syö heti aamulla ja herää päivällä klo.11 syömään.
Nykyisin 171/81 4-vuotta sitten ennen yövuoroja 171/70.
Palelltaminen on ihan normaalia yövuoroissa harva se on jota ei palele.
Meilläkään ei moni syö mitään yövuoroissa eikä koko päivänä...
Käy kalliiksi nämä yövuorot;)- pakko kommentoida
ihan asian sivusta;) Kirvoitti hersyvät naurut positiivisessa mielessä ap:n kirjoitus:) Sieluni silmin näen hänet istumassa ja syömässä pitkin yötä hiljaisuuden vallitessa... Vain mussutus kuuluu:=)
Mutta asiaan... Ole onnellinen että paino ei moisella syömisellä nouse, siis jos ei vaan terveydessä ole mitään häikkää. Itsekin yötöitä tehneenä olen huomannut laihduttavan vaikutuksen, vaikkakaan en yössä paljoa syökään.
Työniloa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015