Veneilyhullu mies

epätoivoinen n

Alkaa tässä olemaan jo epätoivoinen olo. MIes ei ole mistään muusta kiinnostunut näin kesäaikaan kuin veneilystä. Kaikki vapaa aika pitäisi viettää veneessä eikä mies ole mistään muusta kiinnostunut.

Mies saattaa kyllä lähteä mukaan jonnekin harrastamaan tai tapaamaan ihmisiä, mutta huomaan, että mies on levoton ja kaipaa veneilemään.

Olen jo epätoivoinen tämän asian kanssa.

Tätä on siis jatkunut jo vuosikausia eli kyse ei ole mistään alkuinnostuksesta.

Mies toivoisi minut mukaan veneilemään, en oikein viihdy veneessä. Asuminen on epämukavaa yms.

Syytän itseäni siitä, etten pidä veneilystä kun tiedän että mies toivoisi sellaista.

Mies on muuten ihan mukava, mutta tämä veneilyasia alkaa jo häiritsemään.

Onko kohtalotovereita?

66

15501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettele sietämään

      Kun miehesi kerran toivoo sinua mukanaan veneilemään, ja et sinne epämukavuuden vuoksi viitsi mennä, et voi oikeastaan syyttääkään asiasta kuin itseäsi.

      Ei ihmiseltä jota rakastaa, voi kieltää hänen rakkainta harrastustaan.

      Paras vain opetella sietämään veneilyä.

      • juurestapaljas

        ihme äijä,kun nainen menee harrastuksen edelle


    • huoik

      Kaikki paitsi veneily on turhaa...älä valita,vaan eroa oitis niin miehesi saa katsella itselleen oikeantyyppisen naisen.Veneilykuumeesta ei parane koskaan,se vaan pahenee vuosien mittaan....sopeudu siihen...

    • Sikaflex -mies

      "Tätä on siis jatkunut jo vuosikausia eli kyse ei ole mistään alkuinnostuksesta."

      Olette kenties olleet yhdessä jo vuosikausia. Eikö silloin alkuaikoina tämä "ongelma" tullut mieleesi ja olisit voinut miettiä suhteenne mielekkyyttä. Vai tuntuiko veneily silloin uudelta ja hienolta asialta (kenties jopa nosti statustasi omassa ystävätärpiirissäsi) ja nyttemmin "innostuksesi" tähän hienoon harrastukseen on hiipunut. Kompromisseja on pakko tehdä, jos aiot jatkaa miehesi vierellä elämistä.

    • Pääsisimpä merelle

      ...vuodenajasta kiinni olevia harrastuksia, samoin kuin esim. moottoripyöräily.
      Ymmärtääkö miehesi, jos jäät viikonlopuksi yksin kotiin, mieluummin kuin menet mukaan?
      Oletko miettinyt miksi itse et pidä veneilystä?
      Voisitko muuttaa systeemejä siellä jotenkin?
      Olla vaan ja nauttia merimaisemista ja miehesi seurasta? Unohtaa kaikki muu ja rentoutua.
      Hyvää kesää ja yrittäkää löytää molempia tyydyttävä ratkaisua :)

    • riittää..............

      Useimmilla miehillä on jokin harrastus joka hallitsee koko elämää ja identiteettiä.

      Aivan sama onko kyse veneilystä, metsästyksestä, jääkiekosta, koiranäyttelyistä, kansantanhuista jne...

      Ei kai mies vaadi sinua osallistumaan harrastuksiinsa?

      Eihän kukaan nauti elämästään, jos pitää toista raahata väkisin mukana valittamassa.

    • lollipop.candy

      exäni ei veneillyt,hän tykkäsi ulkoilmasta.
      kerran viikostani väsyneenä soitin hänelle töihin ja ehdotin että menisimme ulos syömään.
      Sain vastauksen että hän haluaisi kyllä mennä luontoon rauhoittumaan.
      Passitin hänet sinne pysyvästi ja toivoin hänen vielä eksyvän matkalle.Tai että hän jäätyy kriittisestä paikasta kiinni railoon seuraavalla vaelluksellaan.
      Todella rasittavaa jos itsellä ei ole pienintäkään mielenkiintoa asiaan.
      Suhteemme oli perin lyhyt ja herätti suurta yleistä huonoa oloa sisälleni.
      Itse en halunnut edes yrittää,kynnys oli liian suuri.Ja ilmeisesti mieskin väärä,koska rakkaushan ei katso mikroskoopilla.

      • lollipop.candy

        alkaa lyödä vetoa vaikka F-1 veneistä ja olla miehesi purrella mukana vaikka sijoittajana,tai ihan minä vaan mielikuvituksesi suo. :)


      • Suomi P
        lollipop.candy kirjoitti:

        alkaa lyödä vetoa vaikka F-1 veneistä ja olla miehesi purrella mukana vaikka sijoittajana,tai ihan minä vaan mielikuvituksesi suo. :)

        veneilijät ja muidenkin lajien harrastajat juuri hyvä esimerkki väsyneestä naisesta.Kiertäkää miehet tämäntyyppiset naiset kaukaa.


    • fleksi

      Hullu muija oot. Olisit hyvilläsi, ettei ukkosi ole vieraista naisista kiinnostunut.

    • keksitää,,,,

      tähä etusivulle,, miehet sitä,naiset tätä..kuka näit mahtaa keksii tänne laittaa..

      • ihmettelly

        jo jonkun aikaa. T: veneilevä nainen.


    • ................

      Tavanomaista Suomen naisten asennevammaista touhua -mene mukaan sinne veneelle tai hanki oma harrastus ja lakkaa solvaamasta miestäsi täällä hänen selkänsä takana terveestä, hyvästä harrastuksesta ...

      • kuukkeli¨

        Ei kyse ole miesvihasta, äly hoi.:))

        Ihan oikeesti, alottaja halusi vain tietää miten muut ovat menetelleet. Alottaja selvästi ymmärtää miehensä harrastuksen, mutta itse kärsii siitä kun ei voi harrastaa samaa.

        Tämä palstahan on juuri sellanen että täältä voi saada vinkkejä jos omat eväät ei riitä. Kohtalotoverit ovat just niitä parhaimpia, jotka voi auttaa tai antaa vinkkejä miten selvitä.

        Mietippä sitä jos mies joutuisi kärsimään naisen harrastuksista.


    • yrittää saada mies luopumaan sinänsä ihan hyvästä harrastuksesta. Kokemuksesta voin sanoa että joko yrität itsekin sopeutua välillä mukaan veneeseen tai sitten etsit itsellesi vastaavan oman harrastuksen. Yhteiset harrastukset yleensä tiivistää parisuhdetta muttei kai kenenkään hermot kestä jatkuvaa yhdessäoloa kymmeniä vuosia....;-)

    • Viisaillen

      Vesi sentään elää ja liikkuu ja on muutenkin elementti, jota voi kestoihailla. Vesi ei häivy koskaan, välillä haihtuu mutta maailman loppua kohti lisääntyy. Ihminen on katoava luonnonvara, etenkin nainen, jota on turhaa palvoa liikaa.

    • Ankkurinappi hukassa

      Veneily on sinänsä ihan hieno juttu mutta kuten mikä tahansa harrastus ellei se menee liiallisuuksiin. Miksi naisen pitäisi joustaa 100%:sesti miehen harrastuksen edessä? Entäs jos nainen haluaa esim mökkeillä joka viikonloppu? Vaikka tykkään liikkua veneellä niin en minäkään joka hetki viitsisi pienellä paatilla (enkä suuremmallakaan kenties) oleskella. Ymmärrän siis hyvin kirjoittajaa. Lisäksi voisi olla hyvä miettiä sitä, onko suhde muuten kunnossa, jos mies ei suostu joustamaan ja lähes pakenee (?) veneilemään. Kun toisen tekeminen alkaa kovasti rasittamaan omaa elämää niin siinä pitää vaan miettiä kannattaako suhde jos ollaan aivan eri linjoilla. Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka ovat suhteessa eivätkä osaa ajatella toisen kannalta asioita ja ovat joustamattomia ja ehdottomia, kuten tässä tapauksessa mies.

      • lukea ollenkaan?

        siinähän luki että mies käy kyläilemässä vaikka onkin levoton ja ei viihdy .


    • Tuubi1

      Kun on kesän viettänyt veneessä, niin tietää, miltä hammastahnasta tuntuu tuubissa, kun sieltä kesän jälkeen puristautuu ulos =)

      Rakkaus on ikuista ja kaiken se kestää - myös hammastahnana olon.

      Veneilystä luopuneena miehenä voin vakuuttaa, että näin on.

    • .........

      ukkos nyt sattuu tykkään veneilystä mitä valitat vai pitäiskö sen koko ajan kiehnätä sun kylessäs kiinni toi on tollasta pikku iikan kitinää,kun ei kaikki mee just,niin,ku sinä haluut.parempi tuokin,ku istua baarissa kaljottelemassa ja iskemässä vierasta akkaa.

    • kitistä

      Pitääkö aina kitistä naiset...Lähdet hommaan mukaan tai keksit itelles harrastuksen..eikös veneharrastus ole kuitenkin parempi kuin ainainen ryyppääminen..

      • varsinainen.......

        puliveivari......veneessä tai ryyppäämään!? muut vaihtoehdot haloo!


      • varmaan on
        varsinainen....... kirjoitti:

        puliveivari......veneessä tai ryyppäämään!? muut vaihtoehdot haloo!

        Jos ei saa veneillä kesällä niin kait sitten ryyppäämään.
        Tosin voihan sitä ottaa sohvaperunan ja pitää sitä valvovan silmän alla.


      • samaa mieltä

        oma mies näin kesäisin aina käy kalassa melkein joka päivä jos pystyy ja aina silloin kun on vapaata töistä. Olihan se aluksi jotenkin ärsyttävää kun vaihtoehtona oli mennä mukaan tai keksiä itsekseni jotain tekemistä. Kalastaminen kun ei ole koskaan ollut itselleni se ykkösjuttu, ei tosiaankaan.

        Mutta kaikkeen tottuu ja nykyään se ei haittaa. Ja olen joskus myös mukana kun mies kalastaa eikä se nyt niin kamalaa ole vaikka katsonkin vaan vierestä, voihan siinä jutella kaikenlaista. Joskus harvoin kalastan myös itse.

        Pakko kyl sanoa et en oikein ymmärrä alkup. kirjoittajaa, koska ko. mies ei varmasti halua luopua harrastuksestaan enkä ymmärrä sitäkään miksei kirjoittaja ikinä halua mennä mukaan, voihan siellä veneessä keksiä vaikka mitä touhuamista. Kannattaisi varmaan sitten miettiä onko tämä mies sittenkään se kenen kanssa haluaa elämänsä viettää.


    • kun ajattelee,,että:

      käyty matka on vain : KIRKKOVENEIDEN nykertelystä , OIKEISIIN VENEISIIN jää väliin valtamerilaivan mentävä aukko ?

    • Timpa1958

      Hieno harrastus, kannattaisi mennä mukaan, saatte siitä varmasti potkua yhteisen harrastuksen myötä.
      Veneily ja vesillä olo on rauhoittavaa ja siitä kyllä nauttii, kannattaa ajatella että jos vaihtoehtona olisi kuppilassa istuminen niin kyllä miehesi paremmilla jäljillä on kun veneilee kuin juopottelisi ja kurittaisi akkaansa... aatteleppa ite...

      • erittäin hyvin sanottu


    • sinua?

      Veneily on varmaan parempi, kuin että miehesi istuisi lähipubissa? Mieti sitä!
      Voisin tulla miehellesi veneilykaveriksi! Sopiiko?

      • Kesäleskitär

        Tämmöisiäkin epätoivoisia naisia sitten on kuin edellä, että ollaan valmiita nappaamaan toisen mies...varsinaista sisarrakkautta sanoisin!


    • Verkot vesiin

      Niin miesten puolueellista näkökulmaa ettei siitä saa mitään vastausta. Älä huoli! Ei kai ainoana vaihtoehtona ole se että mies menee baariin ja pettää, taikka pitää nyhjätä kylki kyljessä? Vähän yksoikoista ajatuksenjuoksua jos saan sanoa. Ilmeisesti vastaajat ovat juuri näitä 'minä itte'-tyyppejä, joilta romantiikka ja naisen ymmärrys kaukana. Jos mies asuu siinä veneessään ja sinä et halua venepakolaiseksi niin ei muuta kuin dumppaa koko mies ja etsi uusi! Kyllä tuolla ulkona on niitä jotka ymmärtävät kohtuuden päälle, jos itsekin osaat joustaa ja tulla vastaan!

      • justiinsa

        Samaa mieltä, jos miehellä ei oo muuta harrastusta kun veneily, niin ei se tarkoita että siihen tilalle tulisi välittömästi pettäminen tai alkoholismi. Ymmärrän kyllä että ottaa koville kun kesästä toiseen on se kakkonen. Koita ajatella asia kesäloman kannalta, että on aikaa itsellesi ja saat tehdä mitä vain, kierrellä ympäri Suomea tuttujen luona. Ja sitten joskus vierailet veneellä, se tuntuu miehestäsikin mukavalta kun käyt siellä edes välillä. Ei seurustelun pitäisi kaatua siihen että on erilaisia kiinnostuksen kohteita, jos rakkautta riittää. Itse jään kakkoseksi pilkkimiselle talvisin, mutta sen ajan käytänkin juuri em. juttuihin, on aikaa itselle, ja kesät voi touhuta miehen kanssa. Eli keksikää talveksi jotain yhteistä niin kyllä se siitä. Tsemppiä!


      • naisia riittää

        Tässä maassa riittää naisia, hyviä miehiä vähemmän.

        Toivottavasti mies löytää naisen, jonka pikkumaisuus ja telaketju-feminismiys loistaa poissaolollaan.

        Kyseinen daami hengensisareineen saanee jonkun laiskan mamun käsipuoleensa. Heidän harrastukset on varmasti lähempänä näiden II-laatuisten naisten tasoa.


      • ehdottomasti

        paras. "naisen ymmärrys kaukanna".
        Kuka mies uskaltaa tunnustaa että ymmärtää naista?
        Siis muuten kuin nettipalstoilla.


      • itsekeskeisiä..
        ehdottomasti kirjoitti:

        paras. "naisen ymmärrys kaukanna".
        Kuka mies uskaltaa tunnustaa että ymmärtää naista?
        Siis muuten kuin nettipalstoilla.

        ..edes yrittää ymmärtää??

        Turhamaiset ämmät pitää saattaa heille kuuluvaan asemaan.


    • Wanha seilori

      Ymmärrän sekä sinua, että miestäsi. Itse olen isäni myötä tutustunut veneilyyn jo ennen kuin kunnolla edes muistan, joskus 50-luvun lopulla. Sittemmin, aikuiseksi tultuani, olen omistanut useita veneitä itsekin, nykyisen purjeveneeni jo 17 vuotta. Veneily on siis olennainen osa (jopa) persoonallisuuttani.

      Tämä asia on pitänyt tehdä selväksi kaikille tyttöystävilleni aikoinaan ja myös nykyiselle vaimolleni jo seurustelun alkuvaiheessa. En ole valmis luopumaan veneilystä, joten siinä en voi tehdä kompromissia. Muissa asioissa kyllä. Joustaa voin tietysti veneilynkin suhteen ja yritän mielelläni tehdä siitä niin miellyttävää kuin mahdollista, vältän kovimpia kelejä nykyään ja käyn enemmän vierassatamissa jne. Mutta en pysty harrastuksestani kokonaan luopumaan.

      Pystyn olemaan viikon verran nykyään jo mökkeilemässäkin. Tosin siinä vaiheessa levottomuus iskee. Mökillä kun ei maisema vaihdu...

      Sinun on joko hyväksyttävä miehesi veneilyharrastus, tai sitten tehtävä vaadittava elämmuutos. Ei liene muita vaihtoehtoja. Voit ehkä myös yrittää vielä selvittää olisiko olemassa joku sellainen veneilyn muoto, josta voisit innostua itsekin? Mikä on syy, että et pidä veneilystä? Pelkäätkö, vai mikä on syy?

      Joka tapauksessa, onnea yrityksellesi!

      • Epätoivoinen vaimo

        Olen kyllä fantasioinut vesihiihdosta, mieheni vene ei jaksa vetää minua perässään. Painan 153kg. :o(


    • Kallioluoto

      Veneily on pieni ongelma maailmassa. Omalla miehelläni ei ole mitään harrastuksia. Ehkä parisuhteesi ei tyydytä sinua ja koet siitä pahaa oloa. Miehesi ei kai huomioi sinua tarpeeksi.Tässä ongelma on kai jokin muu kuin veneily.Miehesi kyllä tuntuu melkein täydelliseltä,ainut särö hänessä on kiinnostus veneilyyn,joka ärsyttää sinua.Pakeneeko miehesi keskusteluja aalloille, ettei tarvisi jutella. Monelle miehelle PUHUMINEN on vaikeaa, he mieluummin tekevät.

    • samaan ja samaan

      Kun vanhan pillun puskeminen ei enää kiinnosta, niin mies voi lähteä harrasteisiin ja löytää uutta tavaraa.
      Uuusi ja ehompi pillu antaa hyvää vaihtelua tylsään elämään !

      Veneily on hyvä juttu, sinne hyttiin voi viedä kiimaisia naisia naimaan ! ne antaa veneessä helposti, kun ne nartut seikkailee nääs .. sellaista se on, ei yhtään hienompaa nääs...

    • Veneily on harrastus

      Voi elämän kevät teitä naisia!!!

      Rutkutatte terveellisestä harrastuksesta, olisit onnellinen ettei miehesi istu jossain lähiökuppilassa joka hetki.

      Hyvin huomaa itsekeskeisen asenteesi. Toivottavasti miehesi löytää laadukkaamman ja vähemmän pikkusieluisen naisen reissullansa..

      t.Veneilijän rouva Turusta.

      • veneilijämies

        Ei se tarkoita automaattisesti että vaimo olisi kakkonen jos pitää veneilystä tai jostain muusta harrastuksesta. Veneily on sitäpaitsi kaksin mukavampaa jos toinen ei periaatteesta ole vastaan. Toki jos toinen on arka niin ei pidä ehdointahdoin tehdä veneilystä mitään extremetoimintaa. Veneilykausi on kuitenkin vain 4-5 kk. joten aikaa muuhunkin tekemiseen pitäisi jäädä yllinkyllin.
        Minttu kirjassa asia kiteytettiin aikuisellekin sopivasti jotenkin näin, kyllä silakkalaatikko on ihan hyvää kun huomenna on makaroonilaatikkoa.


    • ...yks vaan..

      tuollainen mies, joka harrastaa veneilyä. Lähtisin tuommoisen miehen mukaan heti!!!
      Kapakka kierroksetko kiinnostaa - minulla oli sellainen mies - työviikon jälkeen kiirus ravintolaan - juomaan ja tarjoomaan paukkuja ystäville ja tutuille ja kehumaan mitä on viikon aikana tehty.
      Olin alkuun mukana - selvin päin - sitten en emää jaksanut luuhata yöitä joka vikonloppu.
      Minä taas menin luontoon "lataamaan" akkuja - yrityshän meillä oli yhteinen - ja palasin "sorvin ääreen" levänneenä! Joskus pyysin, että edes kerran vuodessa lähtisi minun kanssa retkelle luontoon - mutta kehitti melkoisen riidan - uhkasi erolla. Silloin päätin - toista kertaa en enää pyydä - eiköhän näitä metsään menijöitä löytyne rinnalle kulkemaan.
      Lopulta en enää jaksanut katsella kiukkuista, krapulaista ja äksyä äijää. Lähdin siitä - hänhän halusi erota - ero tuli - enkä ole katunut!
      Vain yksi elämä elettävänä - meillä kaikilla!

    • Yritä edes......

      Mini, korkkari, Nilkkaketju. Jo vain mies kiinnostuu.....

    • gamilla 78

      ja lopuksi turpiin ukolta?

      • odottaa, että mies

        esim. yhden kerran kesässä haluaisi tehdä jotakin muuta kuin veneillä, niin ainoa vaihtoehto on juoda viinaa, pettää ja vetää akkaa turpaan?

        Voi järjen valo teitä ihmisiä. Naisen pitäisi ilemisesti olla KIITOLLINEN, että mies ei juo viinaa ja vedä turpaan? Ei me kaikki etsitä elämänkumppaneitamme lähikapakoista eikä parisuhdetta määritä se, saako turpaan vai ei. Minä en ainakaan ole koskaan saanut turpaan ja jos saisin, lähtisin kerrasta. Mitä h*lvetin lapsia tai eläimiä miehet teidän mielestä oikein on, kun niiden ei tarvitse ottaa toista mitenkään huomioon? Naiselle pitäsi riittää se, että toinen ei ryyppää eikä lyö.

        Minä olen sitä mieltä, että parisuhteen kummallakin osapuolella saa ja pitää olla harrastuksia. Jos mielenkiinnon kohteet voi jakaa, mikäs sen rattoisampaa, mutta jos ei, kummankin osapuolen velvollisuus on keksiä ja olla mukana myös sellaisissa riennoissa, jotka kiinnostavat molempia. Parasta olisi, jos kumpikin koittaisi kiinnostua myös edes hiukan siitä toisen rakkaimmasta harrastuksesta. Missään tapauksessa ei voi olla niin, että mies ei suostu tekemään mitään muuta kuin veneilemään, ja jos joutuu johonkin esim. kyläilemään, naama menee heti norsunv*tulle. Aikuinen ihminen ei voi olla niin yksipuolinen, ettei mikään muu kiinnostaisi kuin veneily.

        Miehen kanssa kannattaisi ehkä yrittää istua alas ja jutella siitä, että kaikennielevä veneilyharrastus on alkanut itseä ahdistamaan. Tietenkään ei voi eikä pidä vaatia toista luopumaan harrastuksesta, mutta jonkinlaiset pelisäännöt on parisuhteessa oltava molempien iloksi ja hyödyksi. On myös hiukan outoa, jos mies ei ole ollenkaan valmis tekemään mitään toisen mieliksi. Onko suhteessa jotakin muita ongelmia, joita mies saattaisi paeta veneilynsä pariin?

        Omalla miehelläni on rakas musiikkiharrastus, joka kyllä aika-ajoin vie aika paljon hänen ajastaan. Mielessäni ei ole käynyt pyytää häntä luopumaan siitä, mutta siitä olen pitänyt kiinni, että myös yhteistä aikaa on löydettävä. Mies on kiinnostunut monenlaisista asioista, joita olemme tehneet ja harrastaneet yhdessä. Missään vaiheessa mieheni ei ole kehottanut minua olemaan tyytyväinen, että hän ei ryyppää ja lyö minua turpaan. Jos sen tekisi, saisi kyllä jatkaa harrastelemistaan omin nokkinensa.


    • Pohjan-Akka

      jonkun miehen vuoksi.

      Asian toinen puoli on se, että merellä viihtyvät ovat aikasen mielenkiintoisia, niitä "havukka-ahon ajattelijoita".

      Eikö sitä voi tehdä kompromissin: käy jonkun kerran veneellä kahvit juomassa, se on siinä.

      • Pohjan-Akka

        ...siitä erkaantuu, tai ehkä siihen pääsee sisälle vain viettämällä aikaa merellä tai istumalla kannon nokassa.

        Ne jotka osaavat vain istua keskellä ulappaam he ovat säilyttäneet jonkin sellaisen osan itsessään, mikä muilla on hukassa.

        Viihdyin lapsena merellä, aikuisena olen kerran jopa purjehtinut (serkkupojan lautalla). Se oli TYLSÄÄ. Tosin olin nuori silloin, miten lie nyt...ja jos olisi ollut joku muu kuin serkku.


    • helvatan totuus sieltä..

      Mies voi käyttää venettään helppoon pettämiseen siinä missä autoaankin. Ilmankos täällä puolustavat henkeen ja vereen 'harrastustaan' ja syyllistävät naisen! Netissä lässytetään ja isketään nainen mukaan tai sitten ankkuroidaan jonnekin jossa paikallinen baari..... Silmät auki naiset!

    • purjehtiva nainen

      Meillä on niin päin, että minä en kesäisin muuta haluaisikaan tehdä kuin veneillä. Ja jos työpäivän jälkeen ei pääse merelle, niin menen mielelläni veneelle paikkoja järjestelemään, köysiä kuivattamaan tai näpertelemään jotain.

      Mutta en tietenkään voi joka vapaa-hetkenä olla veneellä, koska mies ei hommasta juurikaan perusta. Kumpikin joustetaan. Laitetaan vapaa-aika suurin piirtein fifty-fifty; mennään yhdessä mökille (mies tykkää), ja mies tulee kanssani kerran tai pari kesässä veneilemään (siis päivä-, max. viikonloppureissu).

      Lomalla olen jo useampana vuonna mennyt viikoksi-puoleksitoista naispuolisten kavereiden - jotka myös ovat purjehdushulluja - veneilemään. Mies saa tehdä sen ajan mitä tykkää. Yksi ystäväni ihmetteli vuosia sitten, että eikö se ole ongelma, jos mies ei tule viikon reissulle mukaan. Ei, se ei ole ongelma kun siitä ei sellaista tee.

      • ed. purjehtiva nainen

        Niin, ja siis teen niitä ilta- viikonloppupurjehduksia muiden kuin mieheni kanssa pitkin kesää. Kausi on lyhyt, ja loppuvuosi voidaan sitten viettää vapaahetkiä enemmän yhdessä.


    • jatta

      ole onnellinen, että miehelläsi on noin hyvä mielenkiinnon kohde. Tilalla voisi olla vaikka toiset naiset tai pubissa käynti. Hyvän liiton salaisuus on se, että antaa toiselle vapautta tehdä asioita josta pitää. Varmaan miehesi oli kiinnostunut tavatessanne myös veneilystä. olisit silloin miettinyt mitä haluat.

      • jep...

        Ihan samaa mieltä. Jos se on puhtaasti tuo veneily niin saa olla onnellinen. Mies jonka intohimoksi koituu liiton aikana toiset naiset tai josta paljastuu kunnon häntäheikki jo heti naimisiinmenon jälkeen aiheuttaa paljon enemmän mielipahaa kuin veneilyä harrastava mies. Onhan se kallis sijoitus sinällään, mutta niin voi olla kapakoissa viihtyvä mieskin :) Jos mietitään mitä kunnon äijä saa rahaa menemään niin arkena kuin vkonloppunakin baareissa.

        Itse olen koittanut tukea poikaystävän soittamisharrastusta, koska se on selvää ettei kukaan kauaa kestä "intohimonaan vain se oma kumppani", useammalla terveellä ihmisellä on tarve toteuttaa itseään. Suosittelen että ellet itse jaksa innostua veneilystä niin keksit teille jtn yhteistäkin aktiviteettia, pointtina älä ole tylsä, yllätä miehesi! Ostat vaikka moottoripyörän tai mönkijän jos rahaa noin on. Älä fakkiudu kaavoihin ja vanhenemiseen. Jos suhde pääsee kulahtamaan ja kotona on kitisevä kumppani tulee pian kyseeseen pidempi poissaolo.


    • aina kotona

      Joopa!!
      Minulla taas on puoliso joka ei lähde kotoa minnekään.
      Aina jos saan sen jonnekin lomalle niin se on jo kohta on lähdössä kotia ja hermoilee sekä kiukuttelee jos ei pääse.
      Itse viihtyisin matkoilla ja sukulaisissa enemmänkin, mutta kun tietää jo etukäteen, että aina alkaa kotiin ruinaaminen heti kylään tai lomalle päästyä, niin en ole enää paljoa yhdessä viitsinyt minnekään lähteä.
      Nyt on alkanut asia jo painaa sen verran pahasti, että kohta on pakko tehdä radikaaleja ratkaisuja asian suhteen. Eikä niitä taida olla kuin yksi!

      • ettiin

        Kuulkaa ottakaa ero hulttio ukosta ,kapakat täyteen kaljanjuojia ne lähtee ihan minne vaan..eiku ukko pihalle.


      • ihteni
        ettiin kirjoitti:

        Kuulkaa ottakaa ero hulttio ukosta ,kapakat täyteen kaljanjuojia ne lähtee ihan minne vaan..eiku ukko pihalle.

        pihalle, kun se on akka joka ei halua lähteä mihinkään?


    • Paraplan

      Jos mies on kiinnostunut vain veneilyn, sitten on mitään vinossa naispuolelta. Ratkaisu löytyy vain yhtesi löytymisen vene sängystä, tai sitten tulee oppia monet merimiehen solmut ja sitten pääsee hänen ajattelun maailmaan. Jos ei ymmärrä toisen ajattelun, sitten ei saa tuomiotta toista kun Suomi Oikeuskäsittely. Minun mielestä on kyse siitä, että olet menettänyt rakkaunten ja etsit tekosyytä omin tekosista saatavaiistä oikeista. Jos rakkaus kemia ei toimi, sitten on paras erottaa.!? Jos lapset ovat esteenä, sitten ajattele parasta itselle. Ei tarvetta uhrautua itseä – elämä on yksikertainen ja toistumaton, ei tarvetta kärsiä. Veneily ei ole syy, vaan miehen menettely. Nainen on aina miehen laivan ylpeys, kuin sitä et huomaa, sitten on jäänyt ankkuri sataman. Ensiksi etsi syytä itsestä ja vasta sitten toisen syylisistä käytöstä.

    • tilanne.

      veneen kannalta. vene ei varmastikkaan tykkää hyvää, kun ei kelpaa vaimolle. sille voi tulla paha mieli. miksi kukaan ei ajattele veneiden tunteita?

    • Nainen isolla Ämmällä.

      Voih, olen kohtalotoverisi mutta vain toistepäin.
      Onko täällä halukkaita veneosakkaaksi?


      Kai se suhde on joustamista puolin sekä toisin.
      Näin ainakin väitetään, joten mars liivit päälle ja olut kainaloon ja auttamaan veneen vahaamisessa.
      Nimittäin on se veneily muutakin kuin siellä istumista. Tai mitäs jos itse lähtisit ratin taakse, vois ainakin aika mennä joutusammin ;D Ja ai että rusketus tarttuu aivan mielettömän hyvin vesillä.


      Positiivisia ajatuksia ja ongelmakohtien keskustelua - jankkaamatta, tavoitteena ratkaisu nimeltä: molemmat ovat tyytyväisiä.

      • veneilemääään

        kanssani. Täytyy vain vaimo harhauttaa ensin kuvioista jotta saa cruisailla rauhassa.=)


    • on kyllä

      myös vähän samanlainen ongelma, mutta kyseessä on kalastus. Kalassa pitäisi olla koko ajan. oli sitten yö tai päivä. ja nyt myös on tullut mukaan tuo vene. sellainen täytyisi kuulemma saada. mieluiten mahdollisimman kallis ja kaikilla "herkuilla"

    • Harm

      Olette sitten liian erilaisia.

      Jos jokin asia ihmiselle on intohimo ja se ainut oikea harrastus niin siihen on joko sopeuduttava tai sitten vaihdettava kumppania.

      Suosittelen vakavaa keskustelua ja sen jälkeen ehkä kannattaisi miettiä miten itse saisit enemmän veneilystä irti mutta jos se ei auta niin sitten kannattaa harkita onko mahdollista olla yhdessä.

      Vähän outoa että tämä on nyt vasta alkanut häiritsemään kun kuitenkin selvästi te molemmat kärsitte tilanteesta?

    • pienempi paha?

      "Mies saattaa kyllä lähteä mukaan jonnekin harrastamaan tai tapaamaan ihmisiä, mutta huomaan, että mies on levoton ja kaipaa veneilemään."
      - Onko tämä kohta havaittavissa niin, että miehesi ei ajattele pelkästään itseään vaan lähtee myös sinun harrasteisiin mukaan? Vaikka se hänelle olisikin kuinka tylsää tahansa?


      Empä oikein näkisi kovin pahana vikana miehessä jos häntä veneily kiinnostaa. Entäs jos hän olisi yhtä innostunut luuhaamaan kapakoissa ja vonkailemaan vieraita naisia? Mitäpä semmoisesta tykkäisit? Veneily raittiissa ilmassa ja luonnon lähellä ei kait niitä kaikkein pahimpia intohimoja liene. Sitäpaitsi veneilyharrastus ei ole aivan ympärivuotinen juttu. Tämä Suomen kesä on niin lyhyt ja vähäluminen...

    • Itse olen meillä se, joka hinkuu veneellä mökille ja mökiltäkin pitäisi lähteä veneellä verkoille. Isäni kiikutti minua koko lapsuuteni ja nuoruuteni ympäri Vaasan saaristoa ja opin sen kauneuden jo silloin. Pikkuveljeni oli niin pieni, että lähdimme aina kaksin isäni kanssa. Verkoillakin kävimme ahkeraan ja jäin saareen gtrillailemaan, kun isäni lähti muiden sukeltajien kanssa hylyille.

      Mieheni kyllä tykkää mökkeillä, mutta harvemmin, istuu mieluummin koneella :/ Hänestä on kauhea vaiva pakata laukut, auto ja vene viikonlopun takia, vaikka matkaan menee vain noin tunti. Hoidamme asian siten, etten aina saa tahtoani läpi, vaan joustan ja kuuntelen mitä mies haluaa tehdä. Oli se sitten festarit tai köllöttelyä Indiana Jonesin äärellä. Eli välillä siis jotain, mitä hän haluaa. Tasapainoa!!!

      Olisiko sinulle kivempi ottaa kavereita mukaan veneilemään? Mikä sinut saisi viihtymään veneessä paremmin? Sisävessa, jääkaappi, tv? Yrittäkää laittaa vene sellaiseksi, jossa molemmat viihtyvät! Tai sitten teette välillä molemmat ihan omia juttujanne.

    • nainen5

      valittaa kun miehelläsi kunnon harrastus.
      Kesä on lyhyt anna miehesi veneillä. Häpeä.

      • putput*

        Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja jotka elämisestä yli jää niin ole tyytyväinen ja mene mukaan. Eihän siitä sitten ole harmin aiheeksi.


    • sohvperun

      Kyllä meitä sohvaperunoita riittää.

    • kohtalotoveri

      Juuu aivan tutulta kuulostaa. Tälläkin hetkellä tämä mies on veneilemässä ja kalastelemassa... Ei siinä mitään jos vaikka pari kertaa viikossa kävisi veneilemässä, mutta kun siellä tarvii käydä joka päivä vähintään 3 tuntia. Ja minäkään en niin siitä veneilystä välitä, kai se on sama asia kun miehet eivöt viihdy kaupoissa. eikai sille sitten mitään voi..täytyy sitten vaan löytää itelle joku harrastus siksi aikaa kun mies veneilee, eikai sitä nyt kieltääkään voi, vaikka mieli tekisi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe