minulla on ongelmaiho, mutta vaikka joskus pahimmat finnit olisivat poissa, niin naama on sitten muuten vaan epätasaisen värinen ja punoittaa yms. esimerkiksi nenän ympäriltä ja otsasta punoittaa. vihaan meikkaamista kun meikkivoiteet ja puuterit saa rasvoittuvan ja pintakuivan ihoni ihan kamalan näköiseksi, varsinkin parin tunnin päästä meikkaamisesta kun ihon "rasva tunkee meikkikerroksen läpi".. uudelleen puuterointi auttaa, mutta varsinkin näkyy aivan liian selvästi, että naamassa on pakkelikerros.. yritän juoda paljon vettä ja hoidan ihoani, mutta ei se auta. en voi ymmärtää niitä kenellä on läpi teini-iän ja aikuisuuden tasainen ja finnitön iho. Reilua ??
kirjava naama!
8
1780
Vastaukset
- nuori myös,,
Mimmoisia puhdistusaineita käytät? toivottavasti et liian voimakkaita? suosittelen avecydiä apteekista,se normalisoi ihon tasapainoa sekä auttaa finneihin ja puhdistaa meikin hyvin,
syötkö e-pillereitä? minulla ainakin diane novat poistaneet rasvaisuutta,ennen naama jatkuvasti rasvainen sekä myös hiukset,
niin elämä ei aina ole reilua,,minulla on vasta nyt iho-ongelmat jäämässä taka-alalle,,olen 21v,,sitä ennen kärsin 5 vuotta aknesta,,että revis siitä,,
muistuttaisin että jotkut meikit voivat vaan ärsyttää ihoa,ja aiheuttaa sitä kirjavuutta,,mutta yleensä se punaisuus ym,johtuu liian kuivattavista pesuaineista,,- aloittaja
mulla on kaikki lumenea; puhdistusaine, kasvovesi ja kosteusvoide.. voisin kokeilla tuota avecydiä, kun oon muutenkin saanut tarpeekseni jo tosta lumenen, kun ei meikki lähde kunnolla vaikka putsaan aina kahteen kertaan.. kiitos neuvoista =)
- nuori myös,,
aloittaja kirjoitti:
mulla on kaikki lumenea; puhdistusaine, kasvovesi ja kosteusvoide.. voisin kokeilla tuota avecydiä, kun oon muutenkin saanut tarpeekseni jo tosta lumenen, kun ei meikki lähde kunnolla vaikka putsaan aina kahteen kertaan.. kiitos neuvoista =)
juu katsos,,minulla tuommoiset puhdistussarjat(kun kokeilin niitä läpi) vaan tuhosi kasvojen ihoa,,siis iho ärtyi ihan niistä,kasvovettä en voisi ikinä kuvitellakaan,,se on kuin jotain happoa,,
tiedätkö muuten että ihan saman efektin saat aikaan jos huuhtelen pesun jälkeen kylmällä vedellä,näin huokoset supistuu,,eli siis eka lämminvesi pesu,sitten kylmää vettä päälle,,
avecyd on paras,lääkärikin suositteli kun minulla herkkä iho, se on semmoista nestemäistä vaalea (maitohappobakteeria sisältävää) voi laimentaa veden kanssa jos haluaa,,heitä vain heti tuo tapposarja roskiin,, - pahasta?
nuori myös,, kirjoitti:
juu katsos,,minulla tuommoiset puhdistussarjat(kun kokeilin niitä läpi) vaan tuhosi kasvojen ihoa,,siis iho ärtyi ihan niistä,kasvovettä en voisi ikinä kuvitellakaan,,se on kuin jotain happoa,,
tiedätkö muuten että ihan saman efektin saat aikaan jos huuhtelen pesun jälkeen kylmällä vedellä,näin huokoset supistuu,,eli siis eka lämminvesi pesu,sitten kylmää vettä päälle,,
avecyd on paras,lääkärikin suositteli kun minulla herkkä iho, se on semmoista nestemäistä vaalea (maitohappobakteeria sisältävää) voi laimentaa veden kanssa jos haluaa,,heitä vain heti tuo tapposarja roskiin,,Itselläni on herkkä ja rasvoittuva iho. Laitan kasvovettä pumpuliin ja pyyhin naaman aina illalla pesun jälkeen. Kannattaako tämä jättää tekemättä?
Söin puolen vuoden kuurin oricycliniä ja sen jälkeen naama oli finnitön ja tasainen, mutta nyt n. 2kk kuurin jälkeen finnejä on taas alkanut ilmaantumaan... Mietin tässä johtuuko se ruokavaliostani (varmasti myös siitä jonkun verran), mutta täytyykö jättää kaikki herkut pois? Epäilen että se ei ole suurin syy. Minulla on vain taipumusta finneihin. Kuitenkaan mitään akne ihoa ei ole. Enemmänkin pienii näppylöitä ja välillä poskiin, leukaan, otsaan tulee mojovia valkopäitä joita yritän välttää puristamatta :S. Nyt varsinkin leuan alue on punainen ja finninen...onko neuvoja? - milllamagia
pahasta? kirjoitti:
Itselläni on herkkä ja rasvoittuva iho. Laitan kasvovettä pumpuliin ja pyyhin naaman aina illalla pesun jälkeen. Kannattaako tämä jättää tekemättä?
Söin puolen vuoden kuurin oricycliniä ja sen jälkeen naama oli finnitön ja tasainen, mutta nyt n. 2kk kuurin jälkeen finnejä on taas alkanut ilmaantumaan... Mietin tässä johtuuko se ruokavaliostani (varmasti myös siitä jonkun verran), mutta täytyykö jättää kaikki herkut pois? Epäilen että se ei ole suurin syy. Minulla on vain taipumusta finneihin. Kuitenkaan mitään akne ihoa ei ole. Enemmänkin pienii näppylöitä ja välillä poskiin, leukaan, otsaan tulee mojovia valkopäitä joita yritän välttää puristamatta :S. Nyt varsinkin leuan alue on punainen ja finninen...onko neuvoja?onko tuo oricyclin antibioottilääke siis? ja sait reseptin vaikka sinulla ei ole aknea? mulla ei myöskään oikeastaan aknea mutta otsa aina punainen pienistä näpyistä ja leuka myös. koko naama on myös muuten vaan epätasainen.. aika sama kun aloittajalla. leuassa on myös arpia pahoista finneistä. =/ voinko siis saada lääkekuurin ?
- ViiviS-
pahasta? kirjoitti:
Itselläni on herkkä ja rasvoittuva iho. Laitan kasvovettä pumpuliin ja pyyhin naaman aina illalla pesun jälkeen. Kannattaako tämä jättää tekemättä?
Söin puolen vuoden kuurin oricycliniä ja sen jälkeen naama oli finnitön ja tasainen, mutta nyt n. 2kk kuurin jälkeen finnejä on taas alkanut ilmaantumaan... Mietin tässä johtuuko se ruokavaliostani (varmasti myös siitä jonkun verran), mutta täytyykö jättää kaikki herkut pois? Epäilen että se ei ole suurin syy. Minulla on vain taipumusta finneihin. Kuitenkaan mitään akne ihoa ei ole. Enemmänkin pienii näppylöitä ja välillä poskiin, leukaan, otsaan tulee mojovia valkopäitä joita yritän välttää puristamatta :S. Nyt varsinkin leuan alue on punainen ja finninen...onko neuvoja?enkä myöskään pesisi kasvojani millään apteekin aineella, ellei se nimenomaan ole valmistettu kasvoja varten. Perusvoiteet ja pesuaineet sisältävät erittäin paljon säilöntäaineita, joihin iho voi allergisoitua. Käytännössä tämä menee niin, että mitä halvempi tuote on, sitä enemmän siinä on haitallisia säilöntöaineita. Ja niitä kannattanee välttää.
Jos Lumenen tuotteet eivät sovi sinulle, niin kannattaisi varmasti mennä tavaratalon kemppariin, jossa on kosmetologeja myyjinä. He osaavat varmasti auttaa oikean sarjan löytämisessä. Apteekin tädit kyllä auttavat, mutta harvalla on kunnon koulutusta asiaan.
Lumenen hintaluokasta en osaa sanoa muuta sarjaa kuin Nuxe, jota mm. Sokkarit myyvät. Sopii yleensäkin herkkäihoisille, todella hyvä hinta-laatusuhde. Clarinsilta löytyy myös sarja ongelmaiholle, ehkä hieman kaliimpi? Vaikka putelin hinta onkin kova, niin pitää muistaa, että nämä tuotteet kestävät ja niitä ei tarvitse lutrata. - pahasta?
milllamagia kirjoitti:
onko tuo oricyclin antibioottilääke siis? ja sait reseptin vaikka sinulla ei ole aknea? mulla ei myöskään oikeastaan aknea mutta otsa aina punainen pienistä näpyistä ja leuka myös. koko naama on myös muuten vaan epätasainen.. aika sama kun aloittajalla. leuassa on myös arpia pahoista finneistä. =/ voinko siis saada lääkekuurin ?
Joo on antibioottilaake... ja uskon, etta voit kylla saada laakekuurin! :D koska minulla ainakin oli huomattavasti parempi iho laakekuurin jalkeen!!!
- MinäVain..
Onko sinulla kenties muualla ihossa kirjavuutta, punoitusta ? Minulla on myös ollut samoja ongelmia mm.kasvoissa. Syynä atooppinen iho !!
Osa syynä oli ruoka-aineallergiat. joita onneksi tiedän tänäpäivänä välttää ja myös kasvojenhoito tuotteita olen saanut kokeilla monet läpi, ennen kuin vasta nyt olen löytänyt sopivan sarjan omalle iholleni :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445832
- 475328
- 483708
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise943286- 313126
- 592884
- 572730
- 532390
- 381844