Onko mahdollista, että rekisterinumeron saa salaiseksi samalla tavalla kuin esim. kännykkänumeron? Kokeilimme yhtä rekkaria kännykkäkyselyllä ja vastaus oli; "henkilötietoja ei saatavissa".
Salainen rekisterinumero?
4
4382
Vastaukset
- Missä Uuno luuraa?
Jos rekisterikilpi kerran on julkisesti nähtävillä, eihän se mikään salaisuus silloin ole. Sensijaan rekisteritiedot eli omistajan henkilötiedot tietosuojalain mukaisesti voivat olla piilossa jonninaikaisilta tirkistelijöiltä.
- ekp
Katsastusaseman kautta voi tehdä osoitteenluovutuskiellon sekä markkinointikiellon. Ne ovat henkilökohtaisia, ei siis rekisteritunnuskohtaisia.
Osoitteenluovutuskielto estää rekisteritunnuksella kyselyn esim juuri tekstiviestillä, että kuka on omistaja/haltija. Markkinointikielto estää kaikenlaisen mainospostin, jonka lähettäjät ostavat AKElta esim. merkeittäin ajoneuvojen omistajien/haltijoiden tietoja. Silloin ei myöskään katsastuskutsut tule ajoneuvon omistajalle/haltijalle.
T:Katsastusaseman toimisto- ReaIisti
Osoitteenluovutuskiellolla ei voida estää auton omistajan henkilötietojen julkisuutta esim. tekstarikyselyssä.
Kyse on osoitteesta.
http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Tietojen käyttö/Tietojen luovutuskiellot.htm
Turvakielto:
Jos epäillään, että henkilö tai hänen perheensä turvallisuus tulee uhatuksi, voi henkilö anoa turvakieltoa. Tällöin hänen nimeään tai osoitettaan ei luovuteta rekisteristä kuin viranomaistehtävien hoitoon. - Dosse
ReaIisti kirjoitti:
Osoitteenluovutuskiellolla ei voida estää auton omistajan henkilötietojen julkisuutta esim. tekstarikyselyssä.
Kyse on osoitteesta.
http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Tietojen käyttö/Tietojen luovutuskiellot.htm
Turvakielto:
Jos epäillään, että henkilö tai hänen perheensä turvallisuus tulee uhatuksi, voi henkilö anoa turvakieltoa. Tällöin hänen nimeään tai osoitettaan ei luovuteta rekisteristä kuin viranomaistehtävien hoitoon.Tämän voi nyt tehdä nopeasti ja vaivattomasti myös verkkopankkitunnuksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275