Ehkä eniten ATM-asiasta kertova biisi on Tehosekoittimen "Se johtuu geeneistä".
ATM-biisi
4
388
Vastaukset
- Hämärän rajoilta
Mun isä uransa loi kyläkauppiaana,
hän tunsi ihmismielen piilotajunnan.
Kun lähdin maailmalle ylioppilaana,
niin isä ohjeen antoi yhden ainoan:
Hän sanoi: "Elämää ja erotiikkaa
unohtaa ei saisi milloinkaan,
sillä kaikki muu on pelkkää retoriikkaa",
mut mä tuumin että puhu sinä vaan.
Mä tulin Helsinkiin ja aloin opiskella,
ei koskaan aikaa ollut iltarientoihin.
Yökaudet kirjojani tutkin hartaudella,
sain seinänaapuriksi ikiteekkarin.
Hän lauloi: "Elämää ja erotiikkaa
unohtaisi en mä milloinkaan!"
Mutta minä painoin kaaliin botaniikkaa,
ja mä tuumin, että kaikki aikanaan.
Vain kerran isä kävi luonain Helsingissä,
kun minut metsämaisteriksi vihittiin.
En ymmärtänyt, miksi silmät kyynelissä
hän vahvoin käsin tarttui mua harteisiin
ja sanoi: "Elämää ja erotiikkaa
unohtaa et saisi kuitenkaan.
Tää on totuus ja se koskee joka iikkaa,
sen kun saisin sinut vielä oppimaan."
Oon pian akateemikko jo kumarainen,
ja alan aavistella mistä ilman jäin,
kun ikiteekkari, tuo Oiva Piirakainen
se sen kun nuortuvan vain näyttää päivittäin:
Hän laulaa: "Elämää ja erotiikkaa
luotiin meidät opiskelemaan.
Elämää ja erotiikkaa
täällä unohtaa ei saisi milloinkaan!"
- Juha Vainio- nöösi_poika
..ja siinä samassa tragikoomisen liikuttavaa.
Tuon laulun lyriikat nimittäin osuvat suoraan omaan elämääni, alkaen siitä vaiheesta, kun "aloin opiskella, eikä koskaan aikaa ollut iltarientoihin.
Yökaudet kirjojani tutkin hartaudella... ja mä tuumin, että kaikki aikanaan."
Nyt kun ikää on yli 29-vuotta "alan aavistella mistä ilman jäin". Ei todellakaan toiminut tuo "kaikki aikanaan" -lähtökohta naisten suhteen.
Toi biisi on niin totta.
- nöösi_poika
Ehkä ATM:iä olisi vähemmän, jos nuoret pojat kävisivät edelleen yleisessä saunassa Enso Gutzeitin aamuvuoron kanssa kuulemassa oppia naisista!
http://youtube.com/watch?v=9WhniXMEXPA- Hämärän rajoilta
Loistavia elämänmakuisia kappaleita kymmenittäin, ja "Vanhojapoikia viiksekkäitä" lienee aiemmin mainitsemani lisäksi lähimpänä viime päivien puheenaihetta.
Veljille suositeltavia ovat myös mainion sovinistinen ja iskelmässä varsin harvinaiseen "epäluotettavaan kertojaan" turvautuva "Lentoemäntä" sekä aikanaan - ja vielä nykymittapuunkin mukaan - varsin tasa-arvoinen "Varsinaiset seiväsmatkat", jossa käsiteltiin humoristisesti tabuaihetta eli naisten seksiturismia.
"Matkarakastaja"-laulussa taas annetaan ohjeita, miten tosimies toimii nyhvöilyn sijasta: http://uk.youtube.com/watch?v=bMBsVRy0XcU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537790- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403983Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253195- 482913
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484