Pam ja jäsenmaksut

pampampam

maksan jäsenmaksua itse, en ole tehnyt suoraveloitus-sopimusta. Mistä pami tietää paljonko tienaan ja pistänkö oikean rahasumman niiden tilille vai en? Eihän palkkatiedot ole julkisia? Kun bruttotulot vaihtelevat kuitenkin kuukausittain. Lomarahat sekoitti jonkin verran etten tiiä olenko nyt 100% varmuudella edes maksanut oikein. Pitäis varmaan tehdä se suoraveloitus-sopimus nii pääsee tästäkin murheesta eikä tule maksettua väärin.

15

4969

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedot verottajalta.

Kun haet korvausta, tsekataan tulot ja maksut. Jos eivät stemmaa, sinut erotetaan kassasta (tietysti ilman korvausta), mahdollisesti jopa haastetaan oikeuteen huijauksista.

• MOT

suuri on maksamaton jässäri.
        Jos olet maksanut nettosummasta kokoajan, niin siihen voi vielä vedota tai keälomarahoista maksamatta jättämiseen, mutta jos näkee selväsi, että olet maksanut esim.100e liian vähän, niin mikäköhän on selvitys siihen???
        Joka tapauksessa saat mahdollisuuden maksaa, jos et maksa, niin ei tule korvauksiakaan.

Tähän muuten vaikuttaa sekin, oletko ollut jäsenenä vuoden vai 5.
        5 vuotta jäsenenä ollella tilee olla tieto mikä on jäsenmaksun suuruus ja mistä se lasketaan (bruttotulo). Tätä pidetään ihan itsestään selvänä. KOSKA olet saanut jäseninfoa jo 5 vuoden ajan ja oletetaan että luet ne. Jos et lue, niin oma vikasi. Sinulle on annettu mahdollisuus infoon ja jos et ole sitä hyötykäyttänyt, et todellakaan voi syyttää ketään muuta kuin itseäsi.

Vuoden jäsenenä olleella, ei tietoa ole vielä niin paljon ja voidaan oletaa että noviisina et älyä lukea kaikkea.

Mä en ymmärrä mikä idea siinä on pihistää jässäreistä kun ne on lisäksi 100% verovähennyskelpoisia!!!!
        Eli saat ne kuitenkin loppupeleissä "takaisin".

• ne joo
        MOT kirjoitti:

suuri on maksamaton jässäri.
        Jos olet maksanut nettosummasta kokoajan, niin siihen voi vielä vedota tai keälomarahoista maksamatta jättämiseen, mutta jos näkee selväsi, että olet maksanut esim.100e liian vähän, niin mikäköhän on selvitys siihen???
        Joka tapauksessa saat mahdollisuuden maksaa, jos et maksa, niin ei tule korvauksiakaan.

Tähän muuten vaikuttaa sekin, oletko ollut jäsenenä vuoden vai 5.
        5 vuotta jäsenenä ollella tilee olla tieto mikä on jäsenmaksun suuruus ja mistä se lasketaan (bruttotulo). Tätä pidetään ihan itsestään selvänä. KOSKA olet saanut jäseninfoa jo 5 vuoden ajan ja oletetaan että luet ne. Jos et lue, niin oma vikasi. Sinulle on annettu mahdollisuus infoon ja jos et ole sitä hyötykäyttänyt, et todellakaan voi syyttää ketään muuta kuin itseäsi.

Vuoden jäsenenä olleella, ei tietoa ole vielä niin paljon ja voidaan oletaa että noviisina et älyä lukea kaikkea.

Mä en ymmärrä mikä idea siinä on pihistää jässäreistä kun ne on lisäksi 100% verovähennyskelpoisia!!!!
        Eli saat ne kuitenkin loppupeleissä "takaisin".

100% vähennyskelpoisia eli mutta jää sulle silti itsellekin maksettavaa, kaikkea ei takaisin verotuksessa. Jos et usko niin kokeile vaikka veroprosenttilaskuria www.vero.fi. Pistä tiedot ilman j.maksua ja maksun kanssa, ja katso mitä jää viivan alle.

• Nimimerkki

Miten lomarahat voi sekoittaa laskutoimituksia? Kyllä niistä lomarahoistakin maksetaan sitä jäsenmaksua samalla tavalla kuin normaalista palkasta.

Ja kyllä ne tulot on ihan julkista tietoa, jotka saa verohallinnosta erikseen pyytämällä.

• kuule aina maksaa

ihan kaikesta. halvemmalla pääset kun maksat 65e kerran ytk:hon. www.ytk.fi

• jäsenmaksusta

jäsenmaksuhan on 1,5% bruttotuloista, ja tuleehan sinulle tilinauha, helppoa laskea, ja toisekseen kirjaudu netissä pamin sivuille omilla tunnuksillasi, ohjeet löytyy pamin sivuilta, laita brutto tulosi sinne laskuriin niin laskuri laskee minkä verran sun tulee maksaa jäsenmaksua. Tai ota yhteyttä työpaikkasi luottamusmieheen ja tee sopimus jäsenmaksujen maksamisesta suoraan palkasta. menee työpaikkasi palkanlaskennan kautta. Ota siis yhteyttä luottamusmieheen hän hoitaa asiasi kuntoon sitä varten hän siellä on ja jos teillä ei vielä ole luottista niin kipin kapin sellainen valitsemaan.

• työpaikoilla ei ole

luottamusmiestä eivätkä kaikki työnantajat ole kovin luotettavia. Eivät anna palkkalaskelmiakaan. eivätkä pidä työntekijöitä, jotka ovat jonkun liiton jäseniä. Ole onnellinen jos et näiden kanssa ole tekemisissä. nämä ovat juuri niitä työnantajia, jotka eivät sopimuksia noudata.

• kokemusta on

Työnantajat ovat perseestä ja Pamilaiset heideän nuoleskelijoitaan. En luota pamiin., Ajavat työnantajan etua.

Nim. kokemusta on,.

• Naisten liitto

Pamin jäsenillä on pieni palkka, joten heidän ei siten tarvitese maksaa "suuria" jäsenmaksuja. Toista se on hyväpalkkaisilla....................

• tili tuli jo

Kauankohan noissa PAMin tunnareiden saannissa pitäisi kestää?

• pam on pettymys

Mitä hyötyä pamin jäsenyydestä?
      Olen maksanut vuosia jäsenmaksuja.
      Nyt kun työnantaja ei suostu kirjoittamaan työtodistusta, ei pam tee mitään hyväkseni.
      hyssyttelee tilannetta, samoin maksamatta jääneitä palkan lisiä ei näy tilillä.
      Eli se siitä edunvalvonnasta. ITSE olen kaiken saanut tehdä, myös ilmeisesti nostaa kanteen ja viedä asian oikeuteen?

Tämän jutun jälkeen eroni liitosta on 101% varmaa.
      Ay-pomojen kelohonkamökkeihin vai Arhinmäen jalkapalloharrastukeen rahat ilmeisesti menee?

• totaalisenpettynyt

Itsekin olen todennut, että kun tosipaikka tulee, niin apua ei todellakaan ole saatavilla. Vuosia olen maksanut Pamin jäsenmaksuja ja nyt kun viimein tuli tilanne, että tarvitsin liiton apua uuden työpaikan huonoissa työehdoissa, Pam ei tee mitään. Neuvoo kyllä puhelimessa miten asiat kuuluisi olla, mutta itse saan ottaa asian esille työpaikallani ja itse saan olla vastuussa siitä, että työilmapiiri huononee merkittävästi "valitukseni" takia tai pahimmassa tapauksessa menetän työpaikan. Turha olettaa että Pamista saisi tosi tilanteessa mitään apua. Maksa jäsenmaksut ja jää nuolemaan näppejäsi.

• maukonenhan se siinä

Kuuluin Pamin edeltäjään HRHL:oon v.1989 lähtien ja keskeytyksettä myöhemmin Pamiin kun liittoja aikanaan yhdistelivät. Pari vuotta sitten työpaikallamme tuli rähäkkä jossa Pam vetäytyi velvollisuudestaan tukea jäseniään. Erosin saman tien liitosta mutta säilytin jäsenyyteni Pamin työttömyyskassassa. Tämän vaihtoehdon kertoi Pamin työttömyyskassan virkailija.

• AY1

Eikö teillä ole luottamusmiestä joka hoitaa asian?.

• fin4

Millainen. Vi*** firma on, joka ei anna työtodistusta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe