Rintaliivithän suositellaan pestävän käsin mutta miten moni niitä käsin läträä? Käsin pestessähän nuo liivit jäävät vettä tippuviksi ja kuivuvat tosi hitaasti. Voihan ne tietty ottaa pesukoneesta pois ennen linkousta mutta samalla lailla jäävät liian märiksi ja kuivuminen kestää tosi pitkään.
Lingotessahan kaarituet voivat irtoilla. Onko siis niin ettei rintaliivien odoteta kestävän vähäisintäkään linkousta?
Olen jostain vaateliikkeestä joskus saanut sellaisen pesuohjetaulukon jossa alalaidassa lukee että lähes kaikki vaatteet kestävät kevyen linkouksen - koskeeko tämä myös rintaliivejä?
Rintaliivien pesuohje?
3
951
Vastaukset
- koneessa
Rintsikoita on niin monen laatuisia ja mallisia, ettei mitään mustavalkoista ohjetta voi antaa. Itse pesen jonkin verran koristellut keskihintaiset kaarituelliset liivini yleensä koneessa pesupussissa. Lyhyt ohjelma 40 astetta, alennettu linkous 600 kierrosta. Tavallinen pesuainetiiviste, vähäinen annostelu. Hyvin ovat kestäneet. Kaarituen mahdollinen irtoaminen saattaa rikkoa pesukoneen, siksi tuo pesupussi. Eipä ole kyllä koskaan irronnut. Jos rintsikat ovat tosi hienot ja kevyttä, arkaa materiaalia, sitten tietysti pesisin käsin.
- kukka
Jos liivit ovat maksanet hiukankin enemmän, niin kannattaa pestä käsin, koska ne kestävät kauemmin. Itse hulautan yleensä 2-5 liivit kerralla ämpäriin ja huljuttelen pari kertaa, sitten käännän kaikki "nurin" ja annan liota hetken, minkä jälkeen huuhtelen.
Pesuaineena kannattaa käyttää jotain aidosti ekologista (niin ei kädetkään kärsi), esim Elokuu, Ecover tai Sonett.
Takavuosina liiveille suositeltiin marseille-saippuaa, joka käy hyvin myös silkin pesuun ilm korkean rasvapitoisuuden ansiosta. Ekologisissa on monissa esim kookosöljyä, joten kattanee saman.
Kaarituet jos pesee koneella, niin AINA pesupussiin. Kerran kun kone hajoaa karanneen kaarituen takia, niin punastella ja selitellä saa kauan.- jojoko
Siis mitä etkö tiedä , että olemassa on liivi pussi miitä saa joskus pesuaineeen mukana eikä ne kyl maksakksaan kun 1 e siis laitat vaan liivisi sinne niin mikää ei mene rikki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791