Hammassäryn takia hakeuduin hoitoon ja kävin kolme kertaa päivystyksessä. Toiseksi viimeisellä kerralla poskeeni pistettiin puudutus, joka aiheutti tulehduksen poskessa. Sain vaivaan lääkkeet (tulehduskipulääkkeet), joita syön nyt vielä loppuviikon. Ilmeisesti kaikki tämä stressi ja leukojen aukominen aiheutti nyt leukalukon, joka laukesi eilen: suu aukeaa vain tietyn määrän, pureminen on kivuliasta sekä tunnen oikealla puolella kasvokipuja sekä painetta.
Täytyykö leukalukosta vielä erikseen ilmoittaa hammaslääkärille /lääkärille vai meneekö se ohi, kun syön jo valmiiksi lääkkeitä? Onko teillä konsteja miten lukon saisi hölläämään? On nimittäin vaikea olla ja alaleuka tuntuu kireältä niskoja myöten.
Niin ja sitten paras juttu on, että oikealla puolella oleva hammassärky (ylä ja alahampaat) jatkuu hoidoista huolimatta. Mikä muu kasvojen alueen tulehdus/ongelma voi sitä aiheuttaa? Hammaslääkärin suosituksen mukaan varaan ajan yöllisten purentakiskojen tekoon. Voisiko se viedä kivut pois? Minulla on myös vielä alaleuassa molemmat viisaudenhampaat tallella - kannattaisiko ne ottaa pois? Mitään tällaista kipua ja oireilua ei ole koskaan ollut! Mietin, että stressi olisi voinut aiheuttaa koko kipukierteeni?
Mietin myös poskiontelontulehdusta, mutta en ole sairastanut flunssaa pitkään aikaan (viimeksi jouluna). Voiko tulehdus tulla ilman lentsua? Tunnen painetta oikean poskiluun kohdalla ja ohimossa. Maistin myös tässä parin päivän aikana pahanmakuisen mädän/märän valuvan kurkusta alas.
Tässä olen itse googlaillut oireita ja miettinyt kaikkia mahdollisuuksia kolmoishermosärystä juurihoitotarpeeseen.. Pelottaa, kun ei tiedä mikä oikeasti vaivaa. Menenkö seuraavaksi takaisin hampilaan vai varaanko lääkäriajan?
Nyt odotan viikon, jos tulehdus poskessa antaisi periksi ja leukalukko poistuisi.
Leukalukko ja hammassärky
3
4260
Vastaukset
- hammaslääkäriin
Osta apteekista neilikkaöljyä, sitä ei myy kaikki apteekit. Sillä lähtee kyllä särky, laitat pumpulitukolla suoraan sinne reikään ja pidät jonkun aikaa sitä puikkoa siellä. Erittää paljon räkää, joten mahdollinen toimenpide kannattaa suorittaa vessassa. Varo ettet saa vaatteiles sitä, ei lähe pois, ja koita olla tökkimättä sitä muualle ku sinne reikään, se tavallaan polttaa, vaikee selittää näin. Mutta särky lähtee varmasti, ja saat yös nukuttuu. HUOM. TOI ON VAAN TILAPÄINEN RATKAISU, EI JATKUVAAN KÄYTTÖÖN. Saattaa jopa olla niin että saat sen leukalukkoskin auki.
- Hammashoitaja
Käy ihmeessä hammaslääkärillä saat siihen leukalukkoon lihaksia relaksoivaa lääkettä ja kipulääkkeitä, ne voivat sitten aukoista lukon pitemmän päälle. Kotikonsteja tähän ei ole.
Onko sulla korkeita paikkoja? Ne voivat tehdä sen, että useita hampaita särkee. Narskutatko hampaita yöllä? Sitten jos sitä teet niin tarvitset purentakiskon yöksi, loppuu ajan kuluessa kipu. Ja jos hammaslääkäri on suositellut purentakiskoa, niin kyllä se auttaa sitten ja suosittelen.
Viisureita ei tarvitse ottaa pois, jos niistä ei ole haittaa, ne eivät tulehdu ym.
Tietenkin stressi voi auheuttaa sitä että puret hampaita ja saatat yöllä narskuttaa, stressin vähennettyä saattaa kivutkin vähentyä. Suosittelen muutenkin kyllä sinulle että koitat vähentää stressiäsi.
Eli varaa aika hammaslääkärillesi ja leukalukkoon auttaa lääkkeet. Jos olisit heti mennyt h-lääkäriin kun lukko tuli sinulle, niin se olisi voitu koittaa laittaa käsin takaisin paikoilleen, mutta myöhemmin se ei enää oikein onnistu, koska lihakset ovat niin jumissa jo. Jos siellä on märkää hampaassa, ikenessä niin tarvitset siihen antibiootti kuurin eli heti paikalla hammaslääkärille. =)- narsk!
Heippa,
trismus otti ja iski maanantaina omppua syödessä. Auts!
Kymmenen päivää lääkekuuria. Se siitä terassikaudesta. Mutta ainakin uni tulee lihasrelaksanteilla ihan kivasti.
Mistä leukalukko johtuu, ja entä jos lääkekuuri ei tepsikään? Hampilääkäri sanoi, että minulla on yläleuan viisaudenhammas kaksi milliä ulompana kuin pitäisi - pitäisikö poistattaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324561Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152548Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532278- 321767
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321591Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661284
- 821241
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?421161