Siis voiko joku auttaa tietämätöntä? In America (Yhdysvalloissa) on hyvin suosittu tuo Tennessee valssi, mutta sen rinnalla on toinenkin valssi joka ei ole ihan yhtä suosittu, mutta hyvin tunnettu kuitenkin. Kappaleen nimessä on muistaakseni jokin osavaltio tai sitten ei...mutta siis sävelkulku on paljon keinuvampi mitä TN-valssissa. Voisiko joku auttaa?
Olen yrittänyt googlettaa tuota kappaletta tuloksetta. Toisinaan kappaleen kuulee jossain leffassa soitettavan jonkin tivoli yms. kohtauksen yhteydessä.
Tennessee waltz
7
1142
Vastaukset
Oliko kyseessä Texas yellow rose. Tämän niminen biisi on suosittu jenkkilässä
- Rose of TN
kyllä ehdottamasi kappaleen, mutta se ei ole kyseessä. Hakemani kipaleen nimessä esiintyy sana waltz. Muistaakseni se on tyyliä: Georgia waltz tai vaikka Waltz of Alabama.
Rose of TN kirjoitti:
kyllä ehdottamasi kappaleen, mutta se ei ole kyseessä. Hakemani kipaleen nimessä esiintyy sana waltz. Muistaakseni se on tyyliä: Georgia waltz tai vaikka Waltz of Alabama.
Hank Williams Sr:llä ainaski on Alabama waltz niminen piisi.Oiskohan sama?
- Olavi K
mahdollisesti laulua "When we were marching through Georgia". Se ei ole valssi mutta ei kyllä oikein marssikaan. Keinumista kyllä riittää. Melodiaa on laulettu Suomessakin muistaakseni arkkiveisuna "Laiva Toivo, Oulu"
- tätiliini
Marty Robbinsin laulama EL PASO, ja sitten ROSE OF SAN ANTONIO (en muista onko valssi:()
- We were waltzing
Bill Monroen Kentucky Waltz saattaisi olla avaimesi onneen. On levytetty samalla nimellä aikoinaan suomeksikin...
Menee jotenkin jotta: We were waltzing that night in Kentucky. It was a beautiful harvest moon...- Rose of TN
Anteeksi kiitoksen viipyminen. Olen iki kiitollinen, että kappaleen nimi löytyi lopulta. Kentucky, ei toivottavasti pääse enää unohtumaan.
Tuo toinen ehdotus Albamasta oli myös hyvä, muttei valitettavasti oikea, ja kappale onkin minulle melko tuntematon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.703287Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91881Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241269- 1291068
- 991002
- 60954
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67936Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6895- 84879
- 34810