jättäkää kaikki herkut ruokakaupan hyllylle!

30 kiloa laihtunut

Jos ongelmana on hallitsematon syöpöttely - varsinkin iltamässäily, ei muu auta kuin säilyttää itsekuri ruokakaupassa!
Pitää jättää ostamatta kaikki jäätelöt, suklaat, karkit, keksit, rasvaiset juustot, makeat siiderit ja muut juomat ja yleensä kaikki ruuat ja juomat, joita ei voi illalla olla syömättä ja juomatta, jos niitä on kotona!

Kannattaa yrittää löytää muuta ajankulua, ajattelemisen aihetta, harrastuksia ja elämän sisältöä kuin ruoka ja syöminen!

Itselläni ei laihdutus onnistunut ennenkuin lopetin kaikkien herkkujen ostamisen ruokakaupasta lähes kokonaan.
Nykyään, kun haluttaa osaa entisiä suosikkeja kuten juustoa (joka muuten on kallista!), jäätelöä, suklaakeksejä, meetwurstia jne, ostan niiden sijasta raejuustoa, tomaatteja, kurkkua, pakastevihanneksia, hedelmiä ym. ym. ja joskus tummaa suklaata, kuivattuja hedelmiä tms.
Esimerkiksi yhden keskikokoisen juustopalan hinnalla (4-5 €) saa hurjan määrän erilaisia vähäkalorisia herkkuja!

Sitten vihoviimeinen sääntö, jonka aikoinaan neuvoi minulle eräs naispuolinen työtoveri:

"Jos et voi olla ostamatta jotain herkkua kotiisi, voit aina välttää sen syömisen, kun heität herkkuruuan heti syöpöttelyn alkuvaiheessa armotta, nopeasti ja tunteilematta vessanpönttöön ja huuhteletherkun viemäriin!"

Joo tiedän, kuulostaa hullulta, mutta toimii ainakin minun kohdallani. Viimeksi viime lauantaina melkein sorruin vanhaan paheeseeni eli jäätelön ahmimiseen.
Ajattelin, että ei 1-2 litraa herkkujäätelöä haittaa - pitäähän sen verran itseään palkita kovan työviikon jälkeen. Jotenkin vaan en voinut olla ostamatta jäätelöä (2 l) kotiin lähi-Valintatalosta. Kuitenkin loppujen lopuksi jäätelöstä korkeintaan 20 % meni suustani alas; loput kaadoin vessanpönttöön armotta ja aikailematta ennenkuin mässäily ehti päästä kunnolla vauhtiin.
Tietysti moni ajattelee, että onpas kauheaa rahan tuhlausta. Totuus kuitenkin on, että se raha on jo peruuttamattomasti tuhlattu, kun jotakin herkkuruokaa on kaupasta ostanut. Palautusoikeutta ei ole. Toisin sanoen ruokakaupassa ne tärkeät ratkaisut tehdään.

11

1182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla toimii lähes päinvastainen siedätyshoito.

Siis jos pakastimessa on yksi jäätelö tai ruokakaapissa yksi suklaalevy, ainoa tapa saada mielenrauha on syödä ne pois.
      Mutta kun herkkuja on talossa yllinkyllin, ei "poissyömisen" pakkoa ole kun se ei ole mahdollista.

Toisekseen ideasi toimii vain sinkkutaloudessa, perheellisellä on paljon vaikeampaa, kun joutuu jopa valmistamaan muille tavallista ruokaa.

Ja se suurin virhe: Vessanpönttöön ei missään tapauksessa pidä laittaa kuin "sitä".

Kiinteät ruuat tukkivat viemärit ja häiritsevät puhdistamon toimintaa.

Hienoa tietty että olet saanut painon hallintaan, mutta niin olen minäkin ja kohta panen vielä paremmaksi saavuttaessani -40 ;-)

• 30 kiloa laihtunut

Niinhän se on, että samaan paikkaan voi päästä monia eri reittejä.
        Sen verran ehdin ennen töihinlähtöä täsmentää viestiäni, että Tietenkään ei vessanpönttöön saa kaataa mitään kiinteää, veteen hajoamatonta ruokaa!
        Sen sijaan esimerkiksi jäätelö, keksit, pulla ja ranskanleipä murennettuna, suklaakin pikku paloiksi hajotettuna yms. menee hienosti läpi viemäröinnistä. Usko pois, olen asian varmistanut serkultani, joka työskentelee Helsingin vesilaitoksella.

Tietenkään ei WC-pönttöön pidä heittää juustoa, makkaraa, lihapaloja tms. kiinteää ruokaa!

• satunnaninen surffailija

tulipa mieleeni mun, että aattelepas miten paljo jossakin isossa kaupungissa menee viemäriin ruokaa varsinki viikonloppuina kun ihmiset kännissä illalla tahi seuraavana aamuna krapulassa oksentavat pönttöön kaiken vatsansa sisällön joka useinkin on melkein sulamatonta ruokaa! Kyllä sinne vessanpönttöön kuule menee vaikka mitä sapuskaa monasti ihan perustilassa: makkarat, riisit, ranskanperunat, leipää, karkkia ja vaikka mitä.

• satunnainen surffailija
        satunnaninen surffailija kirjoitti:

tulipa mieleeni mun, että aattelepas miten paljo jossakin isossa kaupungissa menee viemäriin ruokaa varsinki viikonloppuina kun ihmiset kännissä illalla tahi seuraavana aamuna krapulassa oksentavat pönttöön kaiken vatsansa sisällön joka useinkin on melkein sulamatonta ruokaa! Kyllä sinne vessanpönttöön kuule menee vaikka mitä sapuskaa monasti ihan perustilassa: makkarat, riisit, ranskanperunat, leipää, karkkia ja vaikka mitä.

klikkaa kohtaa "lue lisää". Siellä on lueteltu ne aineet jotka oikeesti ei tee hyvää jäteveden puhdistukselle.
        http://www.pontto.fi/movie.html
        Monkohan esim. tajuu että hammastikunkin laitto vessanpöntöön on paha juttu koska ajatellaanpa jos 100000 ihmistä heittää yhden hammastikun päivässä viemäriin siitä kertuu kamala läjä tikkuja sinne puhdistamon seulontalaitteisiin.

Muuten, vieläkö on naisia jotka heittää tamponeja veskin pönttöön?

http://www.kiuruvesi.fi/?deptid=13723

• lalaaaaa
        satunnainen surffailija kirjoitti:

klikkaa kohtaa "lue lisää". Siellä on lueteltu ne aineet jotka oikeesti ei tee hyvää jäteveden puhdistukselle.
        http://www.pontto.fi/movie.html
        Monkohan esim. tajuu että hammastikunkin laitto vessanpöntöön on paha juttu koska ajatellaanpa jos 100000 ihmistä heittää yhden hammastikun päivässä viemäriin siitä kertuu kamala läjä tikkuja sinne puhdistamon seulontalaitteisiin.

Muuten, vieläkö on naisia jotka heittää tamponeja veskin pönttöön?

http://www.kiuruvesi.fi/?deptid=13723

niin olishan se kun kilon juuston vetäis pöntöstä alas..

• neuovja..

jos alle 40 menet niin alat olla jo anoreksian kohdalla ei enää saa/kuulu laiduttaa ellet sitten ole vähän lyhyempi?

• Phoca
        neuovja.. kirjoitti:

jos alle 40 menet niin alat olla jo anoreksian kohdalla ei enää saa/kuulu laiduttaa ellet sitten ole vähän lyhyempi?

ja ehkä hyppään junasta jo vähän aikaisemmin;-)

• ymmärrän mutta en sitä

miksi rasvainen juusto pitää jättää kauppaan. Rasvattomat kumijuustot kyllä voi huoletta jättää syömättä ja kun ei osta niin ei tarvitse mitään heitellä vessanpönttöön.

• 30 kiloa laihtunut

Hyi hävetkää! Menkää pois riitelemästä minun viestiketjustani! :)
      Missä moderaattorit luuraavat?

Otetaan sen verran sanoja takaisin, että älkää laittako ruokia viemäriin! Jos herkkuja ei voi olla kaupasta ostamatta, voi ne silti jättää syömättä ja viedä oman taloyhtiön biojäte-laatikkoon!

• Meiju2008

Itsekin tulee (varsinkin viikonloppuisin) sorruttua herkkujen ostoon ja pitäähän ne sitten syödä pois. Perinteinen sunnuntain lupaus meillä onkin puolisoni kanssa, että maanantaina sitten.. Aina se pari päivää kestää ja sitten tulee viimeistään torstaina osteltua herkkuja.. Oon muuten liittynyt tuollaseen ilmaiseen palveluun (http://www.pudottajat.fi) ja surffaillu muutenkin näillä laihdutuskeskustelu-palsoilla --> antaa motivaatiota.. ;)

• trust-ismo

Asia tilitys. Noin sitä pitää! :) Ihan vaan kommenttina tähän.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      144
      6232
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      193
      3864
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2741
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      478
      2740
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2365
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      185
      2033
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      134
      1495
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1314
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1294
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1064
    Aihe