Ketoositila on päällä. Alle 20 g päivittäisellä hh-annoksella tässä on vaimon kanssa eletty jo puolitoista viikkoa. Molemmilla paino pudonnut 5-7 kg!
Molemmilla virtsatesti (Compur test 5) osoittaa vahvan ketoositilan olevan päällä. 3-portaisella asteikolla menee tummimmalle. Virtsatesti osoittaa molemmilla olevan myös proteiineja (albumiini) virtsassa, tosin vaan hieman. Siirtyykö albumiinia virtsaan normaalisti ketogeenisellä dieetillä (tai runsasproteiinisella-), vai olisiko syytä käydä tarkistuttamassa munuaisensa?
proteiineja virtsassa
27
1312
Vastaukset
- liian kauan
Lääkäriin ja hemmetin nopsaan!
- paskan tonkija
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00061
Klikkaamalla pieniä sinisiä numeroituja ruutuja tekstin lomassa avautuu jatkolinkkejä.
Munuaiskeräsen tulehdus tai diabetekseen liittyvä vaiva. Tai joku muu lukuisista mahdollisista vaivoista.- aloittaja
Sekä minulla, että vaimolla tulee lähes identtinen tulos proteiini-indikaattorin kohdalle. Minulla ei takuulla ole diabetestä, ja epäilen vahvasti munuaissairauttakin. Lieneekö virhe liuskassa tai olosuhteissa...
- käyneet ennen
aloittaja kirjoitti:
Sekä minulla, että vaimolla tulee lähes identtinen tulos proteiini-indikaattorin kohdalle. Minulla ei takuulla ole diabetestä, ja epäilen vahvasti munuaissairauttakin. Lieneekö virhe liuskassa tai olosuhteissa...
dieetin aloitusta verikokeissa. Vhh ei tarvitse olla runsasproteiininen , viralliset suositukset riittävät.
- virallisia suosituksia
käyneet ennen kirjoitti:
dieetin aloitusta verikokeissa. Vhh ei tarvitse olla runsasproteiininen , viralliset suositukset riittävät.
VHH:lla? Ei kai sentään ne kaikille muille suositeltavat hiilihydraatit ole niitä. Atkins tai Heikkilä suosittelee virallisia vähähiilihydraattisia vaihtoehtoja. Siinä niitä asianmukaisia suosituksia.
- on indikaattorina
aloittaja kirjoitti:
varsin ylimalkainen. Sen asteikko on tyyliä vähän - jonkin verran - paljon - liikaa. Aikoinaan diabeetikot olivat liuskojen varassa sokeritesteissään, ja juuri sen vuoksi komplikaatioita syntyikin huomattavassa määrin.
Ei siis ole mikään ihme, että sinulla ja puolisollasi on liuskassa sama väri. Siitä huolimatta tarkat arvot eroavat teillä luultavasti paljonkin. Jos itselläni menisi liuska-arvio ääripisteeseen, niin menisin kipin kapin lääkäriin ottamaan selvää, mitkä arvot todellisuudessa ja tarkkaan ottaen ovat.
"Minulla ei takuulla ole diabetestä" kuuluu muuten sarjaan famous last words. Et voi sitä tietää, ellet testaa. Kukaan ei voi. - aloittaja
on indikaattorina kirjoitti:
varsin ylimalkainen. Sen asteikko on tyyliä vähän - jonkin verran - paljon - liikaa. Aikoinaan diabeetikot olivat liuskojen varassa sokeritesteissään, ja juuri sen vuoksi komplikaatioita syntyikin huomattavassa määrin.
Ei siis ole mikään ihme, että sinulla ja puolisollasi on liuskassa sama väri. Siitä huolimatta tarkat arvot eroavat teillä luultavasti paljonkin. Jos itselläni menisi liuska-arvio ääripisteeseen, niin menisin kipin kapin lääkäriin ottamaan selvää, mitkä arvot todellisuudessa ja tarkkaan ottaen ovat.
"Minulla ei takuulla ole diabetestä" kuuluu muuten sarjaan famous last words. Et voi sitä tietää, ellet testaa. Kukaan ei voi.Toki tiedän kemian (en lääketieteen) ammattilaisena näiden aistinvaraisten värinmuutostestien epätarkkuuden. Kuitenkin värinmuutos oli selvä. Varsinaiseen patologiseen proteeinivirtsaisuuteen en usko. Ajattelin vaan kuuluuko ilmiö ketogeenisen dieetin aloitukseen normaalina lieveilmiönä. Joka tapauksessa osaan takuulla tulkita erilaisia värinmuutosindikaattoreita ja liuskatestejä.
Mitä tuohon varmuuteen diabeteksesta tulee, minun kohdallani perinnällinen rasitus on pieni, ja pari viikkoa tehty sokerirasitustesti kertoo aivan muuta.
Vhh-dieetti on mielestäni jo siksi hyvä laihdutusmuoto, koska jatkuvaa nälkää ja syömisen tarvetta ei ole. Eräs ongelma kohdallani on liiallinen kofeiinin saanti (josta jo Atkins varoitti) - on kohdallasi hyvin
aloittaja kirjoitti:
Toki tiedän kemian (en lääketieteen) ammattilaisena näiden aistinvaraisten värinmuutostestien epätarkkuuden. Kuitenkin värinmuutos oli selvä. Varsinaiseen patologiseen proteeinivirtsaisuuteen en usko. Ajattelin vaan kuuluuko ilmiö ketogeenisen dieetin aloitukseen normaalina lieveilmiönä. Joka tapauksessa osaan takuulla tulkita erilaisia värinmuutosindikaattoreita ja liuskatestejä.
Mitä tuohon varmuuteen diabeteksesta tulee, minun kohdallani perinnällinen rasitus on pieni, ja pari viikkoa tehty sokerirasitustesti kertoo aivan muuta.
Vhh-dieetti on mielestäni jo siksi hyvä laihdutusmuoto, koska jatkuvaa nälkää ja syömisen tarvetta ei ole. Eräs ongelma kohdallani on liiallinen kofeiinin saanti (josta jo Atkins varoitti)jos tilanne on kerran äskettäin lääkärillä tarkistettu.
Tuota "jatkuvaa nälkää ja syömisen tarvetta" en ole oikein koskaan ymmärtänyt. Olisi kiinnostavaa, jos tiede voisi joskus selittä miksi niin monilla ihmisillä sellaista ilmenee. Minulle tuollainen on tuntematon käsite, vaikka olen kasvissyöjä ja syön paljon hiilareita. Viitisen kiloa voisin ehkä pudottaa (170/68), ja ehkä sen teenkin. Mitään nälkää tai pakollista syömisen tarvetta ei koskaan ole ollut. Itsekurissa sen sijaan olisi parantamisen varaa. on kohdallasi hyvin kirjoitti:
jos tilanne on kerran äskettäin lääkärillä tarkistettu.
Tuota "jatkuvaa nälkää ja syömisen tarvetta" en ole oikein koskaan ymmärtänyt. Olisi kiinnostavaa, jos tiede voisi joskus selittä miksi niin monilla ihmisillä sellaista ilmenee. Minulle tuollainen on tuntematon käsite, vaikka olen kasvissyöjä ja syön paljon hiilareita. Viitisen kiloa voisin ehkä pudottaa (170/68), ja ehkä sen teenkin. Mitään nälkää tai pakollista syömisen tarvetta ei koskaan ole ollut. Itsekurissa sen sijaan olisi parantamisen varaa.sietää hiilihydraatteja hyvin ja voi niitä käyttää ilman lihomista. Sitten on toinen ryhmä jolle hiilihydraatit ovat suorastaan myrkkyä ja ne saavat ihmisen syömään liikaa.
Jälkimmäisellä ryhmällä kyse on insuliiniepätasapainosta eli ”hiilihydraattiherkkyydestä” joka syntyy aikaa myöten, mutta se voidaan myös parantaa jättämällä ruokavaliosta pois kaikki turhat hiilihydraatit eli sokeri, valkoiset viljat, riisi, peruna, punajuuret jne.
Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään ja kyllä ymmärrän hyvin sen, että jos aamuseitsemältä söi hiilihydraattipitoisen aamiaisen niin jo kymmeneltä oli nälkä ja sitä kärvisteli ruokatuntiin saakka nälässä. Sitten taas nälkä oli jo kahdelta ja kun kotona söi viideltä niin taas nälkä tuli että oli ihan pakko syödä iltapalaa. Kun kaikki ateriat oli hiilihydraattipitoisia niin jouduin syömiskierteeseen ja syöminen hiilareita vain kiihdytti ruokahalua. Tämä on hiilihydraattiherkkyyttä.
Jos katsot muita palstoja niin siellä esiintyy paljon kirjoituksia joissa haetaan apua makeanhimoon. Kyse on samasta asiasta kun elimistö saa hiilareitten muodossa sokeria paljon niin ongelmia tulee.
Olet kuitenkin kovasti kiinnostunut vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta kun tulit kirjoittamaan tälle VHH-palstalle. Voin sanoa sinulle että olen ollut 3,5 vuotta vähillä hiilareilla, laihtunut 18 kiloa ja takaisin en vaihda kun tuo nälkä pysyy hyvin poissa.- kuikkanen
kj.mattila kirjoitti:
sietää hiilihydraatteja hyvin ja voi niitä käyttää ilman lihomista. Sitten on toinen ryhmä jolle hiilihydraatit ovat suorastaan myrkkyä ja ne saavat ihmisen syömään liikaa.
Jälkimmäisellä ryhmällä kyse on insuliiniepätasapainosta eli ”hiilihydraattiherkkyydestä” joka syntyy aikaa myöten, mutta se voidaan myös parantaa jättämällä ruokavaliosta pois kaikki turhat hiilihydraatit eli sokeri, valkoiset viljat, riisi, peruna, punajuuret jne.
Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään ja kyllä ymmärrän hyvin sen, että jos aamuseitsemältä söi hiilihydraattipitoisen aamiaisen niin jo kymmeneltä oli nälkä ja sitä kärvisteli ruokatuntiin saakka nälässä. Sitten taas nälkä oli jo kahdelta ja kun kotona söi viideltä niin taas nälkä tuli että oli ihan pakko syödä iltapalaa. Kun kaikki ateriat oli hiilihydraattipitoisia niin jouduin syömiskierteeseen ja syöminen hiilareita vain kiihdytti ruokahalua. Tämä on hiilihydraattiherkkyyttä.
Jos katsot muita palstoja niin siellä esiintyy paljon kirjoituksia joissa haetaan apua makeanhimoon. Kyse on samasta asiasta kun elimistö saa hiilareitten muodossa sokeria paljon niin ongelmia tulee.
Olet kuitenkin kovasti kiinnostunut vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta kun tulit kirjoittamaan tälle VHH-palstalle. Voin sanoa sinulle että olen ollut 3,5 vuotta vähillä hiilareilla, laihtunut 18 kiloa ja takaisin en vaihda kun tuo nälkä pysyy hyvin poissa.Ollaanpas sitä nyt herkällä tuulella. Tuota diagnosoimatonta "hiilihydraattiherkkyttä" ei ole olemassakaan, vaan kyse on taas kerran VHH-pseudopaskasta joka medikalisoi peruspaheita ja saa liikunnan vaikuttamaan haitalliselta ja väkinäiseltä(A.H).
Periaatteessa voitte samaan hengenvetoon julistaa hikiherkkyyden jotta saatte hyvällä omallatunnolla imeskellä niitä majoneesejanne siellä sohvanpohjalla ilman liikunnan riesaa.
Se on muuten taas sieniaika käsillä joten hopi hopi nyt metsään sieltä slummikopperosta.
Marjoja ei ole nyt kovin runsaasti, johtuen pölyttäjien vähäisestä määrästä. Tämä taasen johtuu kännykkäantenneista ja geenimanipuloiduista kasveista. Ainakin jos nojaa Pellingin tietotoimiston lähteisiin. Veteen nojaamista... kuikkanen kirjoitti:
Ollaanpas sitä nyt herkällä tuulella. Tuota diagnosoimatonta "hiilihydraattiherkkyttä" ei ole olemassakaan, vaan kyse on taas kerran VHH-pseudopaskasta joka medikalisoi peruspaheita ja saa liikunnan vaikuttamaan haitalliselta ja väkinäiseltä(A.H).
Periaatteessa voitte samaan hengenvetoon julistaa hikiherkkyyden jotta saatte hyvällä omallatunnolla imeskellä niitä majoneesejanne siellä sohvanpohjalla ilman liikunnan riesaa.
Se on muuten taas sieniaika käsillä joten hopi hopi nyt metsään sieltä slummikopperosta.
Marjoja ei ole nyt kovin runsaasti, johtuen pölyttäjien vähäisestä määrästä. Tämä taasen johtuu kännykkäantenneista ja geenimanipuloiduista kasveista. Ainakin jos nojaa Pellingin tietotoimiston lähteisiin. Veteen nojaamista...Todista väitteesi ettei hiilihydraattiherkkyyttä eli insuliiniepätasapainoa ole olemassakaan. Kyllä sinun pitäisi tietää että hiilihydraattipitoiset ruoat nostavat verensokeria nopeasti.Sen jälkeen insuliinia vapautuu vereen. Insuliini työntää veressä olevan sokerin kudoksiin ja ylimääräinen energia varastoituu rasvaksi. Perinteinen länsimainen ruokavalio on siis lihotuskuuri.
Älä taas vääristele että A.Heikkilä olisi esittänyt liikunnan haitallisena ja väkinäisenä. Pelkkä paskaa jauhat kun valehtelet ja vääristelet asioita.
Ei se riitä että sinä kirjoitat VHH-pseudopaskasta, täytyy pystyä joskus perustelemaankin väitteitään. Mutta siihen et pysty etkä ole koskaan pystynyt.- kuikkanen
kj.mattila kirjoitti:
Todista väitteesi ettei hiilihydraattiherkkyyttä eli insuliiniepätasapainoa ole olemassakaan. Kyllä sinun pitäisi tietää että hiilihydraattipitoiset ruoat nostavat verensokeria nopeasti.Sen jälkeen insuliinia vapautuu vereen. Insuliini työntää veressä olevan sokerin kudoksiin ja ylimääräinen energia varastoituu rasvaksi. Perinteinen länsimainen ruokavalio on siis lihotuskuuri.
Älä taas vääristele että A.Heikkilä olisi esittänyt liikunnan haitallisena ja väkinäisenä. Pelkkä paskaa jauhat kun valehtelet ja vääristelet asioita.
Ei se riitä että sinä kirjoitat VHH-pseudopaskasta, täytyy pystyä joskus perustelemaankin väitteitään. Mutta siihen et pysty etkä ole koskaan pystynyt.Lähdetään nyt siitä, että minua skärittämällä ei se tosoasia muutu, että sukupuoleni on valitettavasti väärä, enkä ole kiinnostuksestasi lainkaan innostunut koska olen hetero.
Mitä tulee tuohon todistamiseen, niin ole hyvä ja laita selkeä TIEDEMAAILMASSA hyväksytty tutkimus tai muu faktatieto tuosta HH-herkkyystilasta ja siitä kuinka tuota ns.herkkyyttä mitataan.
Pseudotieteen peruskiviä on myös tuon todistustaakan vierittäminen kysyjälle jolloin olisi todistettava täysin olemattomia asioita sen esittäjän puolesta. Joulupukin tai saunatonttujen olemassaolosta löytyy enemmän kuin tuosta "teoriasta" joka on nyt muhinut aivan liian kauan sen liian pienen kipparilakin alla sahanpurujen suojassa.
Voisitko laittaa sen KG-lehden kuvan tänne. Oli aika onnistunut.. - että tuo yliherkkyys
kj.mattila kirjoitti:
sietää hiilihydraatteja hyvin ja voi niitä käyttää ilman lihomista. Sitten on toinen ryhmä jolle hiilihydraatit ovat suorastaan myrkkyä ja ne saavat ihmisen syömään liikaa.
Olet kuitenkin kovasti kiinnostunut vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta kun tulit kirjoittamaan tälle VHH-palstalle. Voin sanoa sinulle että olen ollut 3,5 vuotta vähillä hiilareilla, laihtunut 18 kiloa ja takaisin en vaihda kun tuo nälkä pysyy hyvin poissa.on aika pitkälti itse aiheutettua. Vähän samoin kuin alkoholisti ei kestä enää ollenkaan viinaa, ei itsenä tärviölle mässäillyt voi enää syödä normaalisti ilman ongelmia. Ennaltaehkäisy on kaiken a ja o, ja siksi olen huolissani etenkin nuorisosta.
Olen kiinnostunut vähähiilihydraattisesta laihdutustavasta lähinnä mediailmiönä. Sitä kun tuputetaan nykyisin joka tuutista. Hyvä jos se jollekin tuo avun, mutta ehkä kuitenkin olisi parempi, jos ei alunperinkään alkaisi syödä epäterveellisesti ja elimistö pysyisi kunnossa.
Niin, enkä ole sitten mikään tiukkapipo, herkuttelen itsekin aina välillä, mutta en pitsoilla, sipseillä ja limuilla, enkä suinkaan joka päivä.
- nyt ihmeessä
tuo humpuukidietti! Yök yök!!!!
Kyllä kai se paino putoaa kun nesteet lähtee elimistöstä. Saman tempun olisitte voineet tehdä monilla muillakin dieteillä! Tai vaikka ihan vaan vähentämällä syömistä.
Vielä jos lisäisitte liikuntaa vaimon kanssa niin kiinteytyisi kroppannekin puhumattakaan hyvästä kunnosta ja olosta. Ilman hiilareita liikkuessa joutusitte vaan ylikuntoon ja nestevajaukseen mikä ei ole kivaa.- helppoa!
Kun itse laittaa aloituksen ja vastaa itse itselleen, niin kaiken saa näyttämään negatiiviselta.
Hanki itsellesi elämä! - hiilaria,
helppoa! kirjoitti:
Kun itse laittaa aloituksen ja vastaa itse itselleen, niin kaiken saa näyttämään negatiiviselta.
Hanki itsellesi elämä!vainoharhainen!!
- tunnetaan jo
hiilaria, kirjoitti:
vainoharhainen!!
Turhaan yrität esittää kun sinun huuhaa juttusi jo täällä tiedetään.
- muuten
tunnetaan jo kirjoitti:
Turhaan yrität esittää kun sinun huuhaa juttusi jo täällä tiedetään.
tunneta, naurettavaa...
- sinä
Palstan vaikio häirikkö jälleen liikenteessä.
Nämä on siis niitä sinun "myönteisiä" kokemuksia VHH:Sta? Mitä jos edes alkuun kokeilisit VHH:ta ja vasta sitten keksisit juttuja siitä.
Ei näyttäisi niin läpinäkyvältä.- skäri kuikkanen
pysty muuhun kuin häirintään.
- on on
skäri kuikkanen kirjoitti:
pysty muuhun kuin häirintään.
Hän ja pari muuta häirikköä saavat tämän palstan kaaoksen valtaan. Kai he saavat siitä jotain tyydytystä.
- teki kysymyksen
on on kirjoitti:
Hän ja pari muuta häirikköä saavat tämän palstan kaaoksen valtaan. Kai he saavat siitä jotain tyydytystä.
Siinä aloituksessa tehtiin kysymys. Ja saihan kysyjä siihen kommenttejakin, ihan asiallisia ja yhden asiaan liittyvän linkinkin.
Mutta mitäs te sitten kommentoitte? Ei asian tynkääkään, moititte vaan kuinka joku vastaa asiattomuuksialla, vaikka ketjussa ei ole muita asiattomia kommentteja kuin teidän omanne, kuinka monta teitä sitten onkaan, 1-2-3.
Jos tämä palsta kaaoksen vallassa, niin kyllä te itse olette niitä häiriköitä jotka sen aiheuttavat.
Voi pyhä sylvi. - saa mielipidettään
teki kysymyksen kirjoitti:
Siinä aloituksessa tehtiin kysymys. Ja saihan kysyjä siihen kommenttejakin, ihan asiallisia ja yhden asiaan liittyvän linkinkin.
Mutta mitäs te sitten kommentoitte? Ei asian tynkääkään, moititte vaan kuinka joku vastaa asiattomuuksialla, vaikka ketjussa ei ole muita asiattomia kommentteja kuin teidän omanne, kuinka monta teitä sitten onkaan, 1-2-3.
Jos tämä palsta kaaoksen vallassa, niin kyllä te itse olette niitä häiriköitä jotka sen aiheuttavat.
Voi pyhä sylvi.sanoa, sama meno vaan jatkuu ja jatkuu, palsta hiljenee kun vhh.laiset ei kestä kritiikkiä.
Ääneen ei saa sanoa että vhh on vain yksi dietti muiden joukossa ja laihtuminen perustuu kalorivajeeseen ja nesteiden poistumiseen.
Vhh on laihdutuskuuri, joka tekee ihmisestä ärsyyntyneen, vainoharhaisen ja jopa psykoottisen,
johtuen:
-liiasta punaisen lihan syönnistä (tekee ihmisestä agressiivisen, kasvissyöjät on leppoisia)
-nestehukasta (liika proteiini aiheuttaa, seurauksena hermostunut olo)
-hiilihydraattien puutteeesta (aiheuttaa jopa masennusta)
-liikunnan puutteesta ( vhh.laiset ei jaksa liikkua ja tästä aiheutuu henkisesti paha olo)
Kannattaa miettiä millä keinoilla lähtee painoaan pudottamaan... - saa mielipiteitään sanoa
saa mielipidettään kirjoitti:
sanoa, sama meno vaan jatkuu ja jatkuu, palsta hiljenee kun vhh.laiset ei kestä kritiikkiä.
Ääneen ei saa sanoa että vhh on vain yksi dietti muiden joukossa ja laihtuminen perustuu kalorivajeeseen ja nesteiden poistumiseen.
Vhh on laihdutuskuuri, joka tekee ihmisestä ärsyyntyneen, vainoharhaisen ja jopa psykoottisen,
johtuen:
-liiasta punaisen lihan syönnistä (tekee ihmisestä agressiivisen, kasvissyöjät on leppoisia)
-liikunnan puutteesta ( vhh.laiset ei jaksa liikkua ja tästä aiheutuu henkisesti paha olo)
Kannattaa miettiä millä keinoilla lähtee painoaan pudottamaan...tosin sama meno jatkuu. Näin se vain on ja sille ei mitään voi. Ääneen voi sanoa että VHH on tosi upea ruokavalio ja sille kannattaisi yhä useamman ryhtyä koska hiilihydraatit tekevät ihmisistä ärsyyntyneitä, vainoharhaisia ja jopa psykoottisia, otetaan nyt esimerkiksi vaikka tämä palstan yleisesti tunnettu häirikkö skäri. Vuosikausia se vain jaksaa häiritä palstaa kun on pilannut elimistönsä hiilareilla ja sokereilla ja nyt joutuu turvautumaan mielialalääkkeisiin.
- vastata
teki kysymyksen kirjoitti:
Voi pyhä sylvi.alkuperäiseen kysymykseen? Mikä oli viestisi?
Ai niin, unohdin ihan että sinä et tiedä VHH:sta mitään joten et pysty vastaamaan kysymyksiin jotka liittyvät VHH:hon. :) - kritiikkiä
sanoa, sama meno vaan jatkuu ja jatkuu, palsta hiljenee kun vhh.laiset ei kestä kritiikkiä.
johtuen:
Kannattaa miettiä millä keinoilla lähtee painoaan pudottamaan...Kerro nyt sitä asiallista kritiikkä, niin vastaan viestiisi. Tuohon edelliseen voin vastata että:
VHH on ruokavalioa, ei laihdutuskuuri.
VHH:lla ei ärsyynny, koska verensokerit ei heilahtele pitkin päivää.
VHH:lla ei syödä liikaa punaista lihaa. tämä on pelkkä vastustajien (ja varsinkin kasvissyöjien) levittämä myytti.
VHH:lla ei kärsi nestehukasta koska VHH:lla ei syödä liikaa proteiinia. Tämäkin on vastustajien levittämä myytti.
Mitä tarkoittaa hiilihydraattien puute?
Kaikki VHH "gurut" kehoittavat lisäämään liikuntaa. Jälleen yksi VHH-vastustajien levittämä myytti.
Kannattaa todellakin miettiä miten pudottaa painoaan. Sinun tapasi tuntuu olevan oikein huono kun sinun täytyy lähteä valehtemaan ruokavaliosta josta et tunnu tietävän edes perusasioita. - maksaa?
johtuen:
Kannattaa miettiä millä keinoilla lähtee painoaan pudottamaan...Missä on se asiallinen kritiikki josta kirjoitit jo melkein viikko sitten? Ei sen keksimiseen pitäisi noin kauaa mennä jos sitä oikeasti olisi olemassa. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839