Haluan laskea sarakkeiden A1-A1000 summan. Solut kertovat projektista maksetun palkan osuuden. Jos solun taustaväri on vihreä, on palkka maksettu. Jos taas taustaväri on valkoinen, on palkka vielä maksamatta. Miten saan laskettua maksamatta olevien palkkojen summan? Todennäköisesti käyttämällä SUMMA.JOS -funktiota tyyliin:
=SUMMA.JOS(A1:A1000,'taustaväri on valkoinen...'A1:A1000)
Voinko siis liittää SUMMA.JOS-funktioon väriehdon? Ja jos voin niin miten se tehdään?
Mistä löytyisi Excel API-kuvaus suomeksi, josta näkisi mitä eri funktioita on ylipäätään olemassa?
Solujen summa, jos taustaväri on tietty
5
7902
Vastaukset
- API,
mutta tuolla on ainakin funktioita Excelistä
http://office.microsoft.com/fi-fi/excel/CH062528191035.aspx
Ja lisää löytyy kun googlettaa...- Nördemumma
Kiitoksia!
moduuliin...
ja soluun mihin haluat tuloksen niin kaavaksi esim.
=SummaVärillä(A1:A1000)
HUOM!
funktio ei päivity, kun muutat solun väriä joten se pitää resetoida esim. painamalla näppäinyhdistelmää CTRL ALT F9
tietenkin tohon olis pitänyt lisätä eriväreille mahdollisuus, mutta olkoon nyt noin
Function SummaVärillä(Alue As Range) As Double
For Each solu In Alue
If solu.Interior.ColorIndex = xlNone Then
SummaVärillä = SummaVärillä solu
End If
Next solu
End Function- Nördemumma
Koodisi toimii mainiosti. Näin sitä oppii ohjelmointia uusillakin alustoilla. Kiitos loistavasta vinkistä!
- Tilastoilija
Nördemumma kirjoitti:
Koodisi toimii mainiosti. Näin sitä oppii ohjelmointia uusillakin alustoilla. Kiitos loistavasta vinkistä!
Minulla on samantapainen ongelma kuin aloittajalla, mutta en tuosta koodista tajunnut paljoakaan. Mikäli ei enää Kunde vastaa niin joku voi tehdä uuden kaavan tai neuvoa Kunden tekemää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3311625Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357501V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!823929Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1063829- 433371
Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.6113237Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳523212- 913098
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul322033- 361910