Onko kilpailukykyinen HR-tehtävän palkka?

-Tiina-

Hain HR-kehityspäällikön äitiysloman sijaisuutta pk-seudulla sijaitsevaan isoon yritykseen (ei it-ala). Luvattiin mm. kilpailukykyinen palkka. Minut valittiin tehtävään ja palkka on 3200 e/kk,puhelinetu.
Kyseessä rekrytointiin, perehdytykseen ja osaamisen kehittämiseen liittyvät tehtävät, ei alaisia.
Mielestäni palkka ei todellakaan ole kilpailykyinen. Syyksi tuohon palkkaan mainittiin syyksi ettei voida maksaa enempää kuin henkilölle joka jää ä-lomalle.

Minulla akat.koulutus ja työkokemusta osaamisen kehittämisestä 6 vuotta ja rekrytoinnistakin lähes vuosi. Tosin valtion puolelta, mutta kuitekin tehtävään sopivaa työkokemusta.

Otin tehtävän vastaan, koska haluan muutosta ja kokemusta yritysmaailmassa työskentelystä. Mutta palkkaa ihmettelen...Onko 3200 e/kk kilpailykyinen palkka HR-tehtävissä? Saan samaa valtiolla nykyisissä tehtävissä.
Kommentteja, kokemuksia?

7

15357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylämummo

Ei mielestäni HR:stä tai muista hallinnollisista hommista mitään tähtitieteellisiä summia tarvikaan maksaa. Jos on suora liiketoimintakontribuutio ja tulosvastuu niin kompensaatiokin on parempi.

• palkka

Itse toimin samoissa HR-kehityspäällikön tehtävissä, ja palkkani on 4250€/kk eli sinun palkkani on reilusti alakanttiin.

• -Tiina-

Kiitos viesteistä. Etenkin sinä joka kerroit omasta palkastasi.

Mitä tehtäviisi kuuluu 4250 e/kk palkalla? Onko
        sinulla alaisia? Millä toimialalla työskentelet?
        Tuolla palkalla itse ajattelen että olisi jo alaisvastuuta ja laajat kehittämisalueet, mutta tämä on vain luuloa.

Hyvä kuitenkin kuulla että 3200 e on alakanttiin. Pyysin 3500 e/kk ja tarjosivat ensin 3000e, sitten nostivat 3200e. Vaikka palkka ei kaikkea korvaakaan, niin tuo summa dismotivoi, etenkin kun on jo etukäteen vihjailtu (tai oikeastaan sanottu suoraan) 10 tuntisista työpäivistä. Jotka eivät kuitenkiin ole kuin satunnaisia, toivottavasti.
        No, aina on 4 kk koeaika ja muitakin mahdollisuuksia.

• suostu tekemään
        -Tiina- kirjoitti:

Kiitos viesteistä. Etenkin sinä joka kerroit omasta palkastasi.

Mitä tehtäviisi kuuluu 4250 e/kk palkalla? Onko
        sinulla alaisia? Millä toimialalla työskentelet?
        Tuolla palkalla itse ajattelen että olisi jo alaisvastuuta ja laajat kehittämisalueet, mutta tämä on vain luuloa.

Hyvä kuitenkin kuulla että 3200 e on alakanttiin. Pyysin 3500 e/kk ja tarjosivat ensin 3000e, sitten nostivat 3200e. Vaikka palkka ei kaikkea korvaakaan, niin tuo summa dismotivoi, etenkin kun on jo etukäteen vihjailtu (tai oikeastaan sanottu suoraan) 10 tuntisista työpäivistä. Jotka eivät kuitenkiin ole kuin satunnaisia, toivottavasti.
        No, aina on 4 kk koeaika ja muitakin mahdollisuuksia.

ilmaisia ylityötunteja. Tätä olen aina ja aina (toimin konsulttialalla) toistanut nuoremmille kollegoille.
        Koeajalla voi olla vähän toisin, mutta sen jälkeen tiukka linja (varsinkin jos sulla on määräaikainen sopimus), että työaika on se miltä maksetaan palkaa.
        Näin itsekkin olen tehnyt jo 15 vuoden ajan eikä pomot sille mitään mahda. Ei sun ole pakko tehdä ilmaisia ylitöitä tai sitten sovit selkeästi kompensaation.
        Mitkään "vakiintuneet" käytännöt tms. vihjailut pitkistä työpäivistä eivät ole perusteena ilmaiselle työnteolle.

• Sini Pääskysaari

Hei,

3200 €/kk on todellakin alakanttiin. Olen noita töitä tehnyt nyt 2v ja palkka on 4783 €/kk, noussut vähän aloituspalkasta.

• x

Mä saan HR-assarina keskisuuressa yrityksessä 3297 euroa. (Palkkaa nostaa tosin se, että avustan johdon assareita tarvittaessa.)

• 16+9

Kuvauksesi kuullostaa tutulle. Jos olet sama ihminen joka oli meillä vuoden ajan, niin niistä vähistä aikaansaannoksista riittäisi paljon vähempikin. HR:n aikaansaamattomuutta on moitittu jokaisessa toimipisteessämme. Kohtelu on eriarvoista ja HR:n asiantuntemus on aivan mitä milloinkin sattuu. Ei tarvita kummoista osaamista kun ensin kysytään minkä kielen koulutusta tarvii ja sitten perään suositellaan kaikkia kyseisen kielen kursseja. Palauteta on annettu, kyselyihin vastattu, mutta galluppien tuloksia meille ei kerrottu koskaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      80
      4143
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3161
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      160
      2550
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1875
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1482
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1366
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1140
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      852
    Aihe