pettymys

miukumauku**

Mies veti maton jalkojen alta täysin n. kuukausi sitten, yhdessä 10 hyvää vuotta ja lapsettomuushoidot kesken..Hän halusi ehkä omaa aikaa,vapautta ja olla yksin. Rakkautta oli kyllä ja ei ollut varma. Mulle tämä kaikki oli valtava järkytys, kaikki mitä luulin olleen välillämme tuntui valheelta. Koitettiin sopia että yritetään, olisin halunnut puhua aiheesta ja mies ei. Tuntui ettei mies nähnyt kuinka pahasti olikaan satuttanut. Kuukausi on mennyt tapellen, loukaten, huutaen. Se rakkauskin alkaa kuolla tästä vihanpidosta. Mä jaksan vielä vähän uskoa ja toivoa, mies on jäänyt myös yrittämään mutta ei lupaa mitään. Tää tilanne on niin raskas ja epäreilu. Miten tästä pääsee yli, miten jaksaa yrittää täysillä itse kun mitään takeita ei ole? Silti se voi lähteä ja sitten sydän särkyy uudelleen. Itse hain terapia-apua, mies haluaa selvitä "yksin" joten en pakota. Olen niin väsynyt, onneton, masentunut ja rikki. Onko joku muu päässyt tälläisestä yli ja voinut jatkaa yhdessä?

23

2594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sua!

Tiedän tasantarkkaan, miltä susta tuntuu.
      Itselleni kävi just noin viime talvena, paitsi meillä 20 vuotta takana ja lapsia, niin ja olen mies. Mun vaimo kans sanoi yrittävänsä, muttei lupaa mitään. Näissä jutuissa on yleensä joku kolmas osapuoli mukana...valitettavasti :(

Meillä juttu johti eroon, vaikka kuinka olisin halunnut jatkaa. Ajan kanssa selviät kyllä, minäkin selvisin aika nopeesti, vaikka alussa oli tosi vaikeeta ja ajattelin, etten ikinä selviä. Tsemppaan sua selviämään ajatuksissani :)

• miukumauku**

tsempeistä! En vaan usko kolmanteen, ei olis aikaa/mahdollisuutta moiseen. Aika näyttää.

• ffgg
        miukumauku** kirjoitti:

tsempeistä! En vaan usko kolmanteen, ei olis aikaa/mahdollisuutta moiseen. Aika näyttää.

olisi ollut joku,kun olen miettinyt,missä välissä hän olisi kerennyt.kyllä pettäjä näyttää aikaa löytävän(töissä veny muka pitempään,työkavereitten syntymäpäivät,ystävien luona pidettävät kotimyynti illat,yms).voihan sitä kertoa toiselle menoista aivan satuja.

• kun ex-mieheni
        ffgg kirjoitti:

olisi ollut joku,kun olen miettinyt,missä välissä hän olisi kerennyt.kyllä pettäjä näyttää aikaa löytävän(töissä veny muka pitempään,työkavereitten syntymäpäivät,ystävien luona pidettävät kotimyynti illat,yms).voihan sitä kertoa toiselle menoista aivan satuja.

lähti työmatkalle naispuolisen kollegan kanssa, että kyse on todella vain kollegasta. Ja minä uskoin, että työpaikan virkistysmatkat ovat esimiehelle pakko-osallistumista esimiesaseman takia. Kyllä niitä keinoja ja tilaisuuksia löytyy, kun tahtoo. Ja kuinka mukavalta ja virkistävältä ja hauskalta se vuosia nuorempi kollega tuntuukaan 10 vuoden avioliiton jälkeen ja kesken vaikeiden lapsettomuustutkimusten... Ei ihme, että huuma löytyi taas jostain muualta.

• ja sen lisäksi uskoin,
        kun ex-mieheni kirjoitti:

lähti työmatkalle naispuolisen kollegan kanssa, että kyse on todella vain kollegasta. Ja minä uskoin, että työpaikan virkistysmatkat ovat esimiehelle pakko-osallistumista esimiesaseman takia. Kyllä niitä keinoja ja tilaisuuksia löytyy, kun tahtoo. Ja kuinka mukavalta ja virkistävältä ja hauskalta se vuosia nuorempi kollega tuntuukaan 10 vuoden avioliiton jälkeen ja kesken vaikeiden lapsettomuustutkimusten... Ei ihme, että huuma löytyi taas jostain muualta.

kun hän erokriisin ja harkinta-ajan vakuutti silmiin katsoen, ettei ketään kolmatta osapuolta ole. Ja kun, virallinen ero oli selvä, hän lähti tämnä naiskollegansa kanssa lomalle Thaimaahan. Juu - aivan selväähän se oli, ettei ketään kolmatta osapuolta ollut ollut kuviossa...
        Miukumauku voimia sinulle. Yritä aluksi päästä kiinni rutiineihin. Älä jumitu kotiin, vie koirasi lenkille, urheile, pura ahdistus ja pahaolo liikuntaan ja puhu ystäviesi kanssa. Sinä selviät kyllä!

• miukumauku**
        ja sen lisäksi uskoin, kirjoitti:

kun hän erokriisin ja harkinta-ajan vakuutti silmiin katsoen, ettei ketään kolmatta osapuolta ole. Ja kun, virallinen ero oli selvä, hän lähti tämnä naiskollegansa kanssa lomalle Thaimaahan. Juu - aivan selväähän se oli, ettei ketään kolmatta osapuolta ollut ollut kuviossa...
        Miukumauku voimia sinulle. Yritä aluksi päästä kiinni rutiineihin. Älä jumitu kotiin, vie koirasi lenkille, urheile, pura ahdistus ja pahaolo liikuntaan ja puhu ystäviesi kanssa. Sinä selviät kyllä!

enhän voi vannoa, ehkä sillä on toinen. Ei vaan sopis oikein luonteeseen mutta onhan tässä tullut yllätyksiä muutenkin. Mä yritän tässä kasata itseni, laittaa meikkiä ja mennä ulos. Eihän mun elämä tähän lopu, vaikka nyt siltä tuntuukin?

• että miehesi
        miukumauku** kirjoitti:

enhän voi vannoa, ehkä sillä on toinen. Ei vaan sopis oikein luonteeseen mutta onhan tässä tullut yllätyksiä muutenkin. Mä yritän tässä kasata itseni, laittaa meikkiä ja mennä ulos. Eihän mun elämä tähän lopu, vaikka nyt siltä tuntuukin?

oikeasti etsii itseään, on hukassa elämässää, ikäkriisi, masennus tms. Jotenkin vaan olen vuosien myötä tullut siihen tulokseen, että aika harvassa on ne miehet, jotka lähtee parisuhteesta noin vauhdilla ja varoittamatta, ellei taustalla ole toista.
        P.S. en olisi IKINÄ uskonut minunkaan ex-miehestä, että sillä voisi olla toinen... on tosi kaukana mistään naistenmiehestä.. mutta niinhän se on, kuten jo aiemmin totesin, toista ihmistä ei voi koskaan tuntea täysin - tuskin itseäänkään.

• hei Miukumauku

tarinasi on kuin kopio omastani. Meillä oli yhdeksän vuoden avioliitto takana ja lapsettomuustutkimukset menossa, kun ex-mieheni ilmoitti, että suhteestamme on huuma kadoksissa. Huuma? Kolmentoista vuoden yhdessäolon, lähes 10 avioliittovuoden jälkeen huuma on kadoksissa? Hmmm.. ja asialle ei voinut hänen mielestään tehdä mitään. Omakotitalo oli ostettu 3 viikkoa sitten, lapsettomuustutkimukset menossa ja yhtäkkiä hän haluaa avioeron. Ei avioliittoneuvontaa, ei keskusteluja, ei mitään yritystä. Ainut vaihtoehto oli hänen mielestään avioero. Voit varmaan kuvitella millaisessa shokissa olin. Hän sai avioeronsa ja minä jäin lapsettomaksi. Kuulostan varmaan katkeralta mutta jälkeenpäin tuntui siltä, että tuhlasin parhaat vuoteni keskenkasvuiseen kakaraan, joka ensimmäisen vastoinkäymisen jälkeen häipyy paikalta - 'kun ei enää ole kivaa'. Ja nyt olen liian vanha.. Ai, niin - sen lisäksi, että hän sai avioeron, hän sai sen seitsemän vuotta itseään nuoremman naiskollegansa, jonka kanssa hänellä oli ollut suhde tietämättäni jo avioliittomme aikana.
      Elämä on välillä todella raadollista. Toista ihmistä ei voi koskaan tuntea täysin. Kun luulet, että kaikki on hyvin, toinen tempasee maton altasi. Mutta elämä myös kantaa. Olet varmasti tällä hetkellä pettynyt kaikkeen ja kaikkiin ja sinulla on siihen täysi oikeus. Mutta kävi miten kävi - sinä selviät. Niin selvisin minäkin. Ajan ja ystävien avulla. Omasta erostani on nyt noin kaksi ja puoli vuotta. Asun edelleen itsekseni mutta en ole enää surullinen enkä onneton ja mikä parasta: kehtaan katsoa iseäni milloin tahansa peiliin. Minä en ollut se, joka luovutin ensimmäisen vastamäen tullessa, enkä minä ollut se, joka petin.
      Voimia sinulle, Miukumauku. Tuntuu kliseiseltä sanoa, että elämä kantaa. Mutta näin se vaan on. Ihmisestä löytyy tiukan paikan tullen yllättäviä voimavaroja ja aika tekee tehtävänsä.

• miukumauku**

Kiitos lohduttavista sanoista! Meillä mies on lapseton eli jumalan kiitos voin vielä perheen saada myös ilman häntä. En haluaisi uskoa että hänellä on suhde mutta..kukapa tietää? Kyllä mä selviän, yksin tai yhdessä. totuus lienee ettei sitä vanhaa hyvää aikaa enää ole eikä sitä vanhaa rakkautta. On aloitettava tyhjästä, joko yksin tai me molemmat yhdessä.

• miukumauku**
        miukumauku** kirjoitti:

Kiitos lohduttavista sanoista! Meillä mies on lapseton eli jumalan kiitos voin vielä perheen saada myös ilman häntä. En haluaisi uskoa että hänellä on suhde mutta..kukapa tietää? Kyllä mä selviän, yksin tai yhdessä. totuus lienee ettei sitä vanhaa hyvää aikaa enää ole eikä sitä vanhaa rakkautta. On aloitettava tyhjästä, joko yksin tai me molemmat yhdessä.

ylläoleva tekstini taisi olla ennustus sillä mies lähti tänään. Oloni on helvetin kauhea mutta näin kävi nyt.

• Sua!!!
        miukumauku** kirjoitti:

ylläoleva tekstini taisi olla ennustus sillä mies lähti tänään. Oloni on helvetin kauhea mutta näin kävi nyt.

Huomasin äsken ton uuden viestisi ja mulla tuli tosi pahaolo sun puolesta. Kouraisi ihan samanlailla vatsasta, kuin mun omassa jutussa viime talvella. Tekis kauheesti mieli auttaa sua, halata tai jotain, mutt eihän se täällä netissä onnistu :( Halaan nyt kuitenkin!

• miukumauku**
        Sua!!! kirjoitti:

Huomasin äsken ton uuden viestisi ja mulla tuli tosi pahaolo sun puolesta. Kouraisi ihan samanlailla vatsasta, kuin mun omassa jutussa viime talvella. Tekis kauheesti mieli auttaa sua, halata tai jotain, mutt eihän se täällä netissä onnistu :( Halaan nyt kuitenkin!

ahdistaa aivan kauheesti juuri nyt, miten mä ikinä pääsen tästä yli? Mua on tuettu valtavasti, netissä ja oikeessa elämässä mutta ainoa joka voisi auttaa on oma mies, eikä se enää halua mua lohduttaa. Kiitos kuitenkin tuesta!

• Sua!!!!
        miukumauku** kirjoitti:

ahdistaa aivan kauheesti juuri nyt, miten mä ikinä pääsen tästä yli? Mua on tuettu valtavasti, netissä ja oikeessa elämässä mutta ainoa joka voisi auttaa on oma mies, eikä se enää halua mua lohduttaa. Kiitos kuitenkin tuesta!

Mulla oli ihan sama tunne, et kukaan muu ei voi lohduttaa, kuin oma puoliso, johon on aina luottanut ja jota rakastaa. Mulle tuli oikeesti tosta sun jutusta niin pahamieli, että oon itkenytkin sun juttus takia tänä iltana... en ehkä oo sit kuiteskaan toipunu täysin omastakaan jutusta. Kyllä sä selviät! Minä ainaskin uskon ja toivon niin!

• miukumauku**
        Sua!!!! kirjoitti:

Mulla oli ihan sama tunne, et kukaan muu ei voi lohduttaa, kuin oma puoliso, johon on aina luottanut ja jota rakastaa. Mulle tuli oikeesti tosta sun jutusta niin pahamieli, että oon itkenytkin sun juttus takia tänä iltana... en ehkä oo sit kuiteskaan toipunu täysin omastakaan jutusta. Kyllä sä selviät! Minä ainaskin uskon ja toivon niin!

En tiedä selviänkö, sydän hakkaa ja oksettaa. Mulla olis rauhottavia mutta haluan kokea nää tunteet ilman turtumusta. Sairasta sekin, ihankuin mikään tuska ei riittäisi. Yöllä puristin koiraa rintaani vasten, itkin sen pehmeään turkkiin. Mulla on sentään koirat, ne auttaa mut ylös tästä suosta. Lähden pois kotoa tänään, mies sitten palaa tänne koiria hoitamaan ja pohtii asioita. Olen luvannut että tiistaina puhumme tulevaisuudesta viimeisen kerran. Jos ei muuta niin eroasiat sitten. Enkä mä enää usko muuhun, se vaatisi niin paljon jatkaa tästä pisteestä.

• lapsenteko

on ottanut vallan teidän parisuhteessa. Kyllä se syö miestä, jos aina rakastellessa tietää toisella olevan lapsenteon mielessä.

• miukumauku**

Ei ihan noin kuin sanot mutta onhan se lapsettomuus ollut tän koko kevään raskas painolasti. Mieshän sanoi lähteissään että eti nyt mies ja tee ne lapset. Lapsettomuus siis johtuu hänestä. Kertoi myös ettei ollut saanut minulta sellaista tukea kuin tarvitsi. Se on totta, murehdin vain itseäni liiaksi. mutta nyt se on myöhäistä, mikään mitä sanon tai teen ei tuo toista takaisin.

• Tosta yllä
        miukumauku** kirjoitti:

Ei ihan noin kuin sanot mutta onhan se lapsettomuus ollut tän koko kevään raskas painolasti. Mieshän sanoi lähteissään että eti nyt mies ja tee ne lapset. Lapsettomuus siis johtuu hänestä. Kertoi myös ettei ollut saanut minulta sellaista tukea kuin tarvitsi. Se on totta, murehdin vain itseäni liiaksi. mutta nyt se on myöhäistä, mikään mitä sanon tai teen ei tuo toista takaisin.

olevasta voi lukea, että miehesi ajattelee sinun haluavan vain lapsia, elämäsi keskipiste on lapset ja niiden saaminen.

Että et rakasta miestäsi ollenkaan.

Minusta tuntuu että miehesi rakastaa sinua niin paljon että haluaa antaa sinulle mahdollisuuden saada lapsia jonkun toisen kanssa.

• lähti
        Tosta yllä kirjoitti:

olevasta voi lukea, että miehesi ajattelee sinun haluavan vain lapsia, elämäsi keskipiste on lapset ja niiden saaminen.

Että et rakasta miestäsi ollenkaan.

Minusta tuntuu että miehesi rakastaa sinua niin paljon että haluaa antaa sinulle mahdollisuuden saada lapsia jonkun toisen kanssa.

pois, ennenkuin sä löydät elämääsi siitosoriin. Jätetyksi tulemisen tunne on vxxxxmaisimpia kokemuksia, mitä elämässä voi vastaan tulla, etenkin kun hylkimistä tulee henkilöltä, johon on luottanut. Oon kokenut sen parikin kertaa

• Nimetön

Moi,

Meillä samantyyppinen tilanne. Täällä musta välillä tosi tunteettomia ihmisiä jotka ei itse oo kokenut lapsettomuutta ja ei osaa edes kuvitella miltä susta tuntuu. Käy lukemassa vauva.fi -> keskustelut -> lapsettomuus löydät kyllä otsikon lapsettomuus ja ero. Siellä ollaan sun tukena saman kokeneet.
      Amelianna

• jhdasjhaioahi

Älä turruta tunteitasi lääkkeillä. Nopeammin surutyö alkaa ja siten nopeammin pääset jälleen jaloillesi. Tsemiä sulle!!

• miukumauku**

olemme eroamassa, nämä pohdinnat eivät siis tuottaneet haluttua tulosta. Mies tätä halusi, minä yritän nyt tyytyä kohtalooni ja puuhata kaikenlaista että sais ajatukset asiasta pois. Suru on musertava.

• Sua!!!!!

Harmi! Olisin niin toivonut, että olisitte voineet jatkaa yhdessä. Jaksamisia sulle!

• miukumauku**
        Sua!!!!! kirjoitti:

Harmi! Olisin niin toivonut, että olisitte voineet jatkaa yhdessä. Jaksamisia sulle!

Tosi vaikeaa uskoa että näin kävi. Välillä menee jo paremmin, outo levottomuus vaan vaivaa. Aamuisin unohdan että on erottu, olen hetken onnellinen kunnes muistan..että totuus olikin toinen. Ikuisesti jää tunne että ero tuli liian helposti, liian vähän nähtiin vaivaa suhteen pelastamiseksi. Se surettaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe