Olen hankkimassa ihan perinteiset reiät korviin. Eikös ne pienet korut, jotka ensin laitetaan korviin, voi ottaa sitten vasta pois, kun reiät ovat parantuneet täysin? Kuinka kauan reikien parantuminen keskimäärin vie? Onko rei'ityksen jälkeen vältettävä esim. uimista tms.?
reiät korviin
5
3336
Vastaukset
- juttua.....
Itselläni on viidet parit korviksia, mutta en silti muista kuinka kauan meni parantuessa...Ilmeisesti olet ottamassa ensimmäisiä reikiä korviin?? Kaikki mikä ei osu rustoon, paranee nopeammin. Itselläni viidennet osuivat jo rustoon ja sen seurauksena jo pelkkä hiuksien kosketus tuntui aika ilkeältä, mutta hyvin paranivat kyllä. Täytyy vain alussa muistaa puhdistaa miel. kahdesti päivässä puhdistusaineella.
Joo ei kannata ottaa pois hoitokorviksia ennen kuin reiät ovat todella parantuneet kunnolla. Itse olen tainnut siinä vaiheessa vaihtaa, kun ei enää tunnu minkäänlaista kipua eli siis korviksia voi "vedellä" ja näprätä ilman että tuntuu juurikaan miltään. Lävistettäessä neulalla on aina suositus ettei pariin viikkoon uimista ainakaan uimahalleissa, mutta järvivedessä saa kyllä uida.- 46t3awq
noniinno. Ampumisessa on sit tää et voi tulla kaikenlaisii patteja yms, se on epähygienistä, se kultaseppä-tyyppi ei ees pese käsiään ku laittaa korut koneeseen ja ite konetta ei voi puhistaa oikeen. Ja sit tylsä koru runnotaa väkisin korvasta läpi. Mut itellä on 10 reikää korvissa, 9 ammuttu. Että en oo kyl omakohtasta kokemusta koskaa kuullu et siittä ois mitää tullu. Se vaa et lävistyksiin (korvatki kuuluu) ei suositella käytettäväks puhistusaineita yms koska ne kuivattaa ja paraneminen hiastuu ymsyms. kummiski ne tuputtaa kultasepällä puhistusainetta ja sanoo et sillähän se pitää puhistaa, mut oikeesti vesi on paras. Veellä ku huuhtelee vaik 2 kertaa päivässä ja pyörittelee koruja nii kyl se siittä :) ja sit vielä tää et niissä "harjotuskoruissa" on nikkelii yms yms mömmöjä, et nekää ei oo kovin hyvii. ite oon vaihtanu korut siinä kuukauen ikäsinä just niinku edellinen kirjottaja sano et niitä voi räplätä ja ei satu.
- Papukaijan apupapukaija
46t3awq kirjoitti:
noniinno. Ampumisessa on sit tää et voi tulla kaikenlaisii patteja yms, se on epähygienistä, se kultaseppä-tyyppi ei ees pese käsiään ku laittaa korut koneeseen ja ite konetta ei voi puhistaa oikeen. Ja sit tylsä koru runnotaa väkisin korvasta läpi. Mut itellä on 10 reikää korvissa, 9 ammuttu. Että en oo kyl omakohtasta kokemusta koskaa kuullu et siittä ois mitää tullu. Se vaa et lävistyksiin (korvatki kuuluu) ei suositella käytettäväks puhistusaineita yms koska ne kuivattaa ja paraneminen hiastuu ymsyms. kummiski ne tuputtaa kultasepällä puhistusainetta ja sanoo et sillähän se pitää puhistaa, mut oikeesti vesi on paras. Veellä ku huuhtelee vaik 2 kertaa päivässä ja pyörittelee koruja nii kyl se siittä :) ja sit vielä tää et niissä "harjotuskoruissa" on nikkelii yms yms mömmöjä, et nekää ei oo kovin hyvii. ite oon vaihtanu korut siinä kuukauen ikäsinä just niinku edellinen kirjottaja sano et niitä voi räplätä ja ei satu.
Onko kirjoittajalla omia aivoja, vai onko "aivot jätetty narikkaan"?
"Mut itellä on 10 reikää korvissa, 9 ammuttu. Että en oo kyl omakohtasta kokemusta koskaa kuullu et siittä ois mitää tullu"
Toi varmaan jo kertoikin kaiken viestin kirjoittajan helposta manipuloinnista, hehee!
Itse ainakin pidin korviksiani kuukauden, eli hieman pidempään kuin käskettiin pitämään - ihan vain varmuuden vuoksi. Kyllä se joka reijät tekee yleensä kertoo hoito-ohjeet ja sen kauanko niitä pitää pitää, mikäli ilmaiset olevasi ottamassa ensimmäisiä kovareikiäsi. Ja kyllä - vasta kun reijät ovat parantuneet täysin. Toiset vaihtavat korvikset aivan alkuvaiheessa hieman isompiin, mikäli kokevat pyörittämisen olevan vaikeaa pienemmillä, mutta mikäli niin tekee kannattaa huomioida korviksen tekomateriaalit, ettei vaan ole allerginen tai mitään.
- Niksuli_nalksuli
Reikien parantumiseen menee noin 3 viikkoo...... kaveri kerto ja oon ehkä itekkin ottamassa korviksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822