Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tää on toivotonta

vinkkejä kaivataan

Mä en tajua tätä kuviota en sitten mitenkään. Kaupat pullistelee kokoja 40 eteenpäin näin alennusmyynneissäkin. Miksi kaupat eivät voi tilata reilummin pieniä kokoja, koska ne näyttävät menevän kuin kuumille kiville! Pitäis varmaan perustaa siroille naisille oma putiikki jossa suurin koko olia 38. Hermot menee. Ei täällä Järvenpäässä ole hento- tai normaalivartaloiselle minkäälaisia vaatteita. Hesasta yritin eilen etsiä ihan sama juttu. Olen etsinyt juhlavaatetta lähinnä yläosaa jakkua tms. Ei löydy ei. Täytyy kaivaa kaavat esiin ja ompelukone naftaliinista. Huoh....

10

1870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko 48

      Itse en ainakaan törmää kaupoissa kovinkaan usein yli 42 kokoihin...
      Yleensä on jäänyt kaikki 32...34....38 ja EHKÄ 40, mutta harvoin ALE rekeissä on sitä suurempia.
      Olen todella huomannut, että laihoille on paljon enemmän vaatteita kun meille vähän isommille naisille. Meille on pelkkiä jätesäkkejä, teltta t-paitoja ja säkkikangas hameita, mutta ei mitään nuorekasta ja kaunista, varsinkaan edullisesti. Saamme maksaa vaatteistamme kaksinkertaisen hinnan, mitä te laihat :'(

      • langanlaiha91

        Tuo ei kyllä ole totta, koska laihoille (ja tarkoitan nyt langanlaihoja enkä normaaleja) ei IKINÄ löydy varsinkaan farkkuja. On kaiken maailman mr.big:it ja naisille muita liikkeitä, mutta ei, laihat joutuvat ostamaan lapsellisen näköisiä vaatteita lastenosastoilta. Se oli vain oma mielipiteeni asiasta :)


      • Millis.
        langanlaiha91 kirjoitti:

        Tuo ei kyllä ole totta, koska laihoille (ja tarkoitan nyt langanlaihoja enkä normaaleja) ei IKINÄ löydy varsinkaan farkkuja. On kaiken maailman mr.big:it ja naisille muita liikkeitä, mutta ei, laihat joutuvat ostamaan lapsellisen näköisiä vaatteita lastenosastoilta. Se oli vain oma mielipiteeni asiasta :)

        Kenelle niitä vaatteita kaupoissa on?

        Tiedän ettei yli 48 kokoisille ole paljon mitään.
        useimmat nuorekkaat vaatteet loppuvat kokoon 42.
        Täällä palstalla itketään ettei ole pienille ja laihoille vaatteita. Ihmettelen että kenelle niitä vaatteita sitten on?

        Täällä Helsingissä trendikkäissä liikkeissä yleisimmät koot ovat 34-38.

        40-42 (omat kokoni) loppuu aina ensin, eikä sitä ole koskaan aleissa. Tämän todistaa myyjätkin esim. Sokoksella.

        Isompikokoisille nuorekkaasti pukeutuville on vain pari liikettä joista voi löytyä jotain.

        32 ja siitä pienempikokoiselle voi olla vaikea löytää aikuisen oloisia vaatteita, jos vaikka haluais jakkupukua tms. Tiedän kyllä että ainakin yksi pienten kokojen liike on.

        Tota "ei ole laihoille farkkuja" -juttua en usko millään, kun muodissakin on tyyli nimellä "skinny jeans"! Lihavilleko niitä farkkuja muka on? Tietysti riippuu siitä mikä sinusta on laiha, katsopas minusta koko 36 tai 27 tuumaa on jo laiha.

        Oma ongelmani on se, että olen muodokas ja leveälanteinen. En melkein koskaan löydä kunnollista takkia, tai kunnollisia housuja (joita ei tarvitsisi korjailla), en koskaan voi ostaa mitään vartalonmyötäisiä mekkoja tai pukuja, tai bleisereitä enkä mitään napitettuja vaatteita. Pelkästään oikeankokoisen hupparin löytäminen on hankalaa.

        Sama itku ja hammasten kiristys on kenkien kanssa, lyhyt ja leveä jalka, joka ojn pieni - kaupoissa pyöritellään päätä, ei löydy.

        Revi siitä!


      • no jaaha
        Millis. kirjoitti:

        Kenelle niitä vaatteita kaupoissa on?

        Tiedän ettei yli 48 kokoisille ole paljon mitään.
        useimmat nuorekkaat vaatteet loppuvat kokoon 42.
        Täällä palstalla itketään ettei ole pienille ja laihoille vaatteita. Ihmettelen että kenelle niitä vaatteita sitten on?

        Täällä Helsingissä trendikkäissä liikkeissä yleisimmät koot ovat 34-38.

        40-42 (omat kokoni) loppuu aina ensin, eikä sitä ole koskaan aleissa. Tämän todistaa myyjätkin esim. Sokoksella.

        Isompikokoisille nuorekkaasti pukeutuville on vain pari liikettä joista voi löytyä jotain.

        32 ja siitä pienempikokoiselle voi olla vaikea löytää aikuisen oloisia vaatteita, jos vaikka haluais jakkupukua tms. Tiedän kyllä että ainakin yksi pienten kokojen liike on.

        Tota "ei ole laihoille farkkuja" -juttua en usko millään, kun muodissakin on tyyli nimellä "skinny jeans"! Lihavilleko niitä farkkuja muka on? Tietysti riippuu siitä mikä sinusta on laiha, katsopas minusta koko 36 tai 27 tuumaa on jo laiha.

        Oma ongelmani on se, että olen muodokas ja leveälanteinen. En melkein koskaan löydä kunnollista takkia, tai kunnollisia housuja (joita ei tarvitsisi korjailla), en koskaan voi ostaa mitään vartalonmyötäisiä mekkoja tai pukuja, tai bleisereitä enkä mitään napitettuja vaatteita. Pelkästään oikeankokoisen hupparin löytäminen on hankalaa.

        Sama itku ja hammasten kiristys on kenkien kanssa, lyhyt ja leveä jalka, joka ojn pieni - kaupoissa pyöritellään päätä, ei löydy.

        Revi siitä!

        Ongelma usein noissa pienikokoisille naisille suunnatuissa liikkeissä on, että vaatteet on tarkoitettu alle 160 senttisille. Itse olen 161 cm ja vaatekokoa 32 tai 34. Jakku- ja housupukuja on vaikea löytää. Annas kun menet pienikokoisille suunnattuun liikkeeseen, niin hihat ja lahkeet ovat aina minulle liian lyhyitä, vaatteet tanttamallisia ja liian isoja esim. vyötäröstä.

        Pieniä kokoja löytyy huomattavasti paremmin jo esim. Tallinnasta. Jopa itselleni pieniä! Jouluksi lähden jenkkeihin ja aion panostaa siellä jakkupukuihin yms. mitä on vaikea minunkokoiselle täältä kotisuomesta löytää.

        Niin kait pitäisi olla standardikokoinen... Mutta luoja on suonut sen mitä on.


      • nja..
        Millis. kirjoitti:

        Kenelle niitä vaatteita kaupoissa on?

        Tiedän ettei yli 48 kokoisille ole paljon mitään.
        useimmat nuorekkaat vaatteet loppuvat kokoon 42.
        Täällä palstalla itketään ettei ole pienille ja laihoille vaatteita. Ihmettelen että kenelle niitä vaatteita sitten on?

        Täällä Helsingissä trendikkäissä liikkeissä yleisimmät koot ovat 34-38.

        40-42 (omat kokoni) loppuu aina ensin, eikä sitä ole koskaan aleissa. Tämän todistaa myyjätkin esim. Sokoksella.

        Isompikokoisille nuorekkaasti pukeutuville on vain pari liikettä joista voi löytyä jotain.

        32 ja siitä pienempikokoiselle voi olla vaikea löytää aikuisen oloisia vaatteita, jos vaikka haluais jakkupukua tms. Tiedän kyllä että ainakin yksi pienten kokojen liike on.

        Tota "ei ole laihoille farkkuja" -juttua en usko millään, kun muodissakin on tyyli nimellä "skinny jeans"! Lihavilleko niitä farkkuja muka on? Tietysti riippuu siitä mikä sinusta on laiha, katsopas minusta koko 36 tai 27 tuumaa on jo laiha.

        Oma ongelmani on se, että olen muodokas ja leveälanteinen. En melkein koskaan löydä kunnollista takkia, tai kunnollisia housuja (joita ei tarvitsisi korjailla), en koskaan voi ostaa mitään vartalonmyötäisiä mekkoja tai pukuja, tai bleisereitä enkä mitään napitettuja vaatteita. Pelkästään oikeankokoisen hupparin löytäminen on hankalaa.

        Sama itku ja hammasten kiristys on kenkien kanssa, lyhyt ja leveä jalka, joka ojn pieni - kaupoissa pyöritellään päätä, ei löydy.

        Revi siitä!

        Etkö sä Millis tosiaankaan tajua että tämän ongelman kanssa painii todella moni, turha tulla tänne selittämään että pieniä kokoja on riittämiin (se ollaan kyllä huomattu ettei ole), kun itsekkin puhuit tuossa että trendikkäimmissä liikkeissä koot ovat 34 ja 38 välillä. Haloo! Pienempiäkin ihmisiä on. Itse tarvitsisin reilusti pienemmät farkut kuin kokoa 34. En tosiaankaan ole mikään anorektikko joka ei söisi, satun vain olemaan melko hentoinen ja pieni ruumiinrakenteeltani. Luuletko että halutaan hakea vaatteemme jostain lastenosastolta kun sattuu olemaan sopivan kapeita, vaan ei pituus natsaa. Juu kyllä huomasin mainintasi siitäkin että pienemmille kun koon 34 omaaville voi olla vaikea löytää farkkuja, katsos vain (!) tajusit itsekkin. Siitä tässä keskustelussa on kyse ettei löydetä itsellemme sopivia vaatteita kun ollaan (ehkäpä!) pienempiä kuin se mainitsemasi 32. Satuitkos muuten tietämään että "Skinny Jeans" -trendi viittaa enemmänkin nilkoista kapeneviin farkkuihin eli pillifarkkuihin, ei sellaisiin jotka olisivat erityisesti laihoille tarkoitettu.

        Ajettele vähän!


    • tai laittakaa pala lisää ;)

      Ihmisen pitää olla standardikokoinen, kokoa 38, ei laiha ei lihava, ei lyhyt ei pitkä, ei iso ei pieni, kengännumero samoin 38 ja sopivat kuppikoot lienevät B, C ja varmaan D (A-kuppiset kuvitellaan joko pikkutytöiksi tai sitten niin huonon itsetunnon omaaviksi, että toppausta pitää olla pihalle asti). Muistakaa myös, että ei saa olla pieni- eikä isoluinen.

      Sain rippilahjaksi (siis kauan sitten) ihanan rannekorun, jota ei voinut näin ohuilla ranteilla käyttää, koska se olisi tippunut heti. Ongelmia on ollut housujen, alusvaatteiden, kenkien, rannekorujen ja oikeastaan lähes kaikkien vaatteiden löytämisen kanssa. Inhoan tietynlaista myyjien hymyä "Ei, meiltä ei löydy" (mitään kokoa 38 pienempää tai isompaa?). Ainoastaan sukkahousujen kanssa ei ole ollut ongelmaa, koska on sentään sopivan paksut reidet...ja koko 36 tms ihme kyllä sopii.

      Periaatteeni on, että ostan kasan vaatteita, kun löytyy sopivia (jos liikeestä saa kasan, aika usein ei saa) ja palaan samaan paikkaan, ostan heti kengät kun näen sopivat, liian isoista en suostu maksamaan ts. en esim. lyhennytä puoli metriä liian pitkiä lahkeita ellei sitä saa ilmaiseksi, en kääri lahkeita, en pidä koon 36 liian isoa paitaa tai rintaliivejä, jotka ovat oikeasti vähän isot, vaikka istuvatkin nopeasti katsoen. Välillä rikon noita periaatteita ja sitten harmittaa. Yritän pitää kiinni siitä, että en kanna rahojani noihin standardimyymälöihin. Joistakin paikoista löytyy sopivia asiallisia vaatteita lyhyille, mutta ajatuksena on tuntunut olevan se, että leveyttä keski-ikäisistä löytyy, oli pieni tai ei.Uskon, että voisi tuntua päinvastaiselta, jos en sattuisi olemaan hoikka.

      Tietenkin köyhänä opiskelijana olisi ja oli vaikea ostaa aina heti tai ostaa kallista.

      Palautetta annan aina, vaikka koko vaatteiden ostaminen tuntuu raivostuttavalta. Äitiyshousuja en ole kolmen raskauden aikana onnistunut jatkuvasti etsimällä löytämään kuin kahdet sopivan lyhyet ja sopivan pienet. Toisiin sai lyhennyksen ilmaiseksi, toisessa paikassa ei enää myydä äitiysvaatteita. Imetysliivejä etsin kahden raskauden ajan kunnes kolmanne lapsen kanssa löysin Suomesta yhden mallin tarpeeksi pientä kokoa.

      • niin...

        Kylläpä on samoja ajatuksia sinulla. Itse olen kans päättänyt että sopivia vaatteita on LÖYDYTTÄVÄ, en ala pienentelemään isoja rättejä, saati maksamaan siitä, että vaatteen hinta lähes kaksinkertaistuu että saan siitä sopivan ompelijalla. Samoin ostostellessa herättää usein ihmetystä, kun en osta 'melkein sopivaa' vaatetta. Usein kuulee että 'no, istuuhan tuo MELKEIN'. Ei kukaan muukaan osta huonosti, tai vain melkein istuvaa rättiä.

        Suurimman osan vaatteistani tilaan ulkomailta. Viimeksi tilasin ASOS.comista pikkumustan kokoa 6, joka istuu kuin valettu. Ja tuota harrastan myös, että jos löydän istuvan mallin, niin ostan useampia kappaleita eri väreissä. Vaatekaupoissa en jaksa juuri edes kierrellä enää, kun tiedän ettei sieltä mitään sopivaa kuitenkaan löydy, varsinkin kun tämänhetkinen muotikin on niin väljää.


      • n
        niin... kirjoitti:

        Kylläpä on samoja ajatuksia sinulla. Itse olen kans päättänyt että sopivia vaatteita on LÖYDYTTÄVÄ, en ala pienentelemään isoja rättejä, saati maksamaan siitä, että vaatteen hinta lähes kaksinkertaistuu että saan siitä sopivan ompelijalla. Samoin ostostellessa herättää usein ihmetystä, kun en osta 'melkein sopivaa' vaatetta. Usein kuulee että 'no, istuuhan tuo MELKEIN'. Ei kukaan muukaan osta huonosti, tai vain melkein istuvaa rättiä.

        Suurimman osan vaatteistani tilaan ulkomailta. Viimeksi tilasin ASOS.comista pikkumustan kokoa 6, joka istuu kuin valettu. Ja tuota harrastan myös, että jos löydän istuvan mallin, niin ostan useampia kappaleita eri väreissä. Vaatekaupoissa en jaksa juuri edes kierrellä enää, kun tiedän ettei sieltä mitään sopivaa kuitenkaan löydy, varsinkin kun tämänhetkinen muotikin on niin väljää.

        tarvitaan, iso- ja pienikokoisille. Teen paljon vaatteita itse, ompelen housujen takakeskisauman viimeiseksi että voin pienentää laihtuessa. Ongelma on tämä: valmiissa housuissa on liian kireä vyötärö, väljemmissä on pidettävä vyötä, vyötärö ei ole standardimittainen.


    • olenko?

      oletko etsinyt esim huuto.netistä pienikokoisille vaatetta.
      Epäilen että sielläkin on tarjolla pieniä kokoja.Pienissä "koossa" on se juttu,että nuoretkin käyttävät niitä 160cm.Toisaalta voisi löytyä siis nuorten/lastenosastoltakin jotain kivaa aikuisille siroille ihmisille.

    • pikkutinttimintti

      mO,

      Saaneen antaa vinkin eräästä nettikaupasta jossa on vain ja ainoastaan pienille naisille/tytöille vaatteita: www.oliviaoscar.com

      Mä olen pieni kans, 157 cm ja 49 kg ja yleensä koko 32/34 on mulle se oikee (riippuu vaatteesta ja mallista). Löysin ton sivun ja tein tilauksen. AIVAN IHANIA!! Laatu oli hyvää ja hinnat halvat.. Mä en voi muuta ku suositella!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe