5 hlö:n + väh. 2,2 m lavalla?

hlö-autokortilla ajettava

Mikä mahtaisi olla sellainen lava-auto (tai kopillinen?), jossa olisi kunnolliset paikat ainakin 5 ihmiiselle, ajatelle reissukäyttöä.

Lavalle pitäisi mahtua mönkkäri, eli ainakin 2,2 m pituutta. -veto ei ole pahiteeksi. Ja henkilöauto kortilla ajettava. Vaunun vetoon myös. Mikä siis sellainen olisi?

30

8499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seysrr

      ole!

    • onhan noita
      • vielä sen verran

        Niin ja onhan toki jenkki pickupeissa aika sopivan kokoisia joista taatusti löytyy sopiva.


      • Jenkkiautot kuorma-autoja
        vielä sen verran kirjoitti:

        Niin ja onhan toki jenkki pickupeissa aika sopivan kokoisia joista taatusti löytyy sopiva.

        Eiköhän jokainen jenkkipikappi, joka täyttää vaatimukset, ole kuorma-auto, elikkä B-kortilla ei ajella.


      • miksi pitäis olla ?!?
        Jenkkiautot kuorma-autoja kirjoitti:

        Eiköhän jokainen jenkkipikappi, joka täyttää vaatimukset, ole kuorma-auto, elikkä B-kortilla ei ajella.

        On niitäkin pienempiä, kai niitä pannaan C:ksi ihan veron kierto syistä. Eikä ainakaan omamassa ole kovinkaan valtava loppupeleissä.


      • 2,2m lava???????????

        Taitaa olla 0,8m lava.


      • Juuri verotuksen vuoksi
        miksi pitäis olla ?!? kirjoitti:

        On niitäkin pienempiä, kai niitä pannaan C:ksi ihan veron kierto syistä. Eikä ainakaan omamassa ole kovinkaan valtava loppupeleissä.

        Taitaa kuules olla niin, että pakettiautoksi rekisteröityyn jenkkipikappiin et lisäpenkkejä laita ilman veroseuraamuksia.
        Mutta kuorma-autoksi rekisteröityyn se onnistuu ilman veroseuraamuksia. Mutta sitten täytyy olla se kuorma-autokorttikin.
        Mä luulen myös että nykyisiä jenkkipikappeja ei edes saa pakuiksi rekisteröityä. Mutta sai tai ei niin lisäpenkkien laittaminen ei onnistu. Suatanpa olla väärässä, mutta eppäilen olevani oikeassa.


      • kun se kerta
        2,2m lava??????????? kirjoitti:

        Taitaa olla 0,8m lava.

        Nyt kun se kerta tuli puheeksi niin tarkistin sen mitsubishin nettisivulta ja lavan pituus on 1.325 metriä, ja tuossa lyhytohjaamoisessakin vain 1,805 metriä, tosin suomeen tuotavissa vissiin vielä pari senttiä enempi.

        Ei taida mistään normi pickupeista löytyä sopivaa, pitkät jennkipickupit ovat ainoita tai sitten joku kuorma auto.


      • vaikka kuinka paljon
        kun se kerta kirjoitti:

        Nyt kun se kerta tuli puheeksi niin tarkistin sen mitsubishin nettisivulta ja lavan pituus on 1.325 metriä, ja tuossa lyhytohjaamoisessakin vain 1,805 metriä, tosin suomeen tuotavissa vissiin vielä pari senttiä enempi.

        Ei taida mistään normi pickupeista löytyä sopivaa, pitkät jennkipickupit ovat ainoita tai sitten joku kuorma auto.

        Pickupit ja pickupit...

        Löytyyhän noita oikeitakin lava-autoja. Esim. miehistöohjaamolla varustetun keskipitkän sprintterinkin päälle sopii kolmemetrinen lava.


      • kirjoittaja
        Juuri verotuksen vuoksi kirjoitti:

        Taitaa kuules olla niin, että pakettiautoksi rekisteröityyn jenkkipikappiin et lisäpenkkejä laita ilman veroseuraamuksia.
        Mutta kuorma-autoksi rekisteröityyn se onnistuu ilman veroseuraamuksia. Mutta sitten täytyy olla se kuorma-autokorttikin.
        Mä luulen myös että nykyisiä jenkkipikappeja ei edes saa pakuiksi rekisteröityä. Mutta sai tai ei niin lisäpenkkien laittaminen ei onnistu. Suatanpa olla väärässä, mutta eppäilen olevani oikeassa.

        ei pakettiautoa maininnut. Jenkkipikappia voi rekisteröidä henkilöautoksi.


    • Näin se menöö

      Eipä tuo ihan hevin onnistu, jos haluat pitää kiinni siitä että B-kortilla voi kuljettaa.

      Muutama järkevä ratkaisu löytyy:

      - Hanki kunnollinen vetoauto, B-kortilla kuljetettava, vaikka iso farkku, useammalle hengelle rekisteröity pikappi, aja BE-kortti (tosi halpa ja helppo homma), ja hanki kunnollinen perävaunu niitä mönkkäreitäs varten. Tämä on varmaan se halvin ja tehokkain ratkaisu.

      - Hanki kevytkuorma-auto, joka on rekisteröity 6 - 7 hengelle. Löytyy uusia, käytettyjä, lavamittaa on, umpikoria on, perävaunun veto käy. Mutta tarvitset C-kortin, ja perävaunun vedossa C1E kortin.

      Eiköhän tuo BE-kortti ja joku käytetty maasturi perävaunu ole sun paras valintasi.

    • Mie vaan

      ... kevyt kuorma-auto, rek 6 lle hlölle, pitkällä lavalla ja hytällä. Kannattaa harkita, C-ajokortti maksaa sellaiset 450- 500 € jonka kyllä sit säästää, v......a, jostain, sopii meinaan kyytiin vaikka 2 mönkkäriä (kylläkin poikittain) ja paljon muuta! ;)

    • homma, kun

      vain osaa, eikä höpise jenkeistä ja muista leikki-kaluista.Mene vaikka volkkarille ja tilaa doppel kabine transport.Helppoa ja auto on laillinen ainakin.voi vedellä vähän isompaa vaunua jos haluaa ja lavakin on vielä riittävä ja kantavuuttakin piisaa enemmän kuin noissa jenkki leluissa.Ja edelleen saa ajella b-kortilla.Mistä näitä "viisaita" vastaajia jotka eivät asioista mitään tiedä sikiää? P.S . Muillakin merkeillä näitä vaihtoehtoja löytyy jos ei merkki miellytä

      • Kun maksaa verot

        Eihän siinä mitään. Melkein mitä tahansa autopuolelta löytyy, jos on valmis maksamaan verot. Doppeli kuorma-auto on verovapaa, Doppeli Volkkari ei enää ole pakettiautoverollinen. On noissa aika iso hinnanero noissa transportereissaj vitoissa sen mukaan ovatko ne pakuja (ei penkkejä enempää kuin kahdelle) vai "henkilöautoja" eli mukavia pennejä peräosassa.
        Just tsekkasin Mitsubishi Canterin jatko-ohjaamollisen pakettiautoversion hinnan jos lykkään penkit sinne taakse. Järkyttävä hinta. Kuorma-autoversiossa penkit eivät juuri hintaan vaikuta, koska VERO ei muutu penkkien vuoksi. Enkä tarkoita vuotuista käyttöveroa, joka tosin sekin muuttuu, vaan sitä auton hintaan vaikuttavaa autoveroa, tuontiveroa, miksi sitä nyt kutsutaankin.


      • Kun mä kysyin

        Mä kattelin Vehon sivuilta jatko-ohjaamollista pakettiautoks rekisteröityä Mitsubisi Canteria, utta. Jatko-ohjaamon puolella oli työkalukaappeja. Kysyin että jos otetaan ne kaapit pois ja pannaan penkit.

        Vastaus oli että kyllä onnistuu, mutta autosta tulee henkilöauto jollain helvetin 82% verolla eli järkyttävän kallis. Suositteli myyjä ka-versiota.

        Onk sulla varma tieto siitä että a) VW Transporter Dobbelissa on takanakin penkit, ja että b) se on paku, ja että c) siitä maksetaan maahantuonnin yhteydessä vain pakettiautovero.

        Kun mulla on se luulo et oot pahasti väärässä. Kun noihin vanhoihin pakuihinkin ovat lyöneet täyden henkilöautoveron kun on pantu lisäpenkit.

        Volkkarin sivuilla Transporter Dobbelin alusta maksaa saman kun umpipaku. Mut missään ei mainita dobbelin henkilömäärää.


      • se...
        Kun mä kysyin kirjoitti:

        Mä kattelin Vehon sivuilta jatko-ohjaamollista pakettiautoks rekisteröityä Mitsubisi Canteria, utta. Jatko-ohjaamon puolella oli työkalukaappeja. Kysyin että jos otetaan ne kaapit pois ja pannaan penkit.

        Vastaus oli että kyllä onnistuu, mutta autosta tulee henkilöauto jollain helvetin 82% verolla eli järkyttävän kallis. Suositteli myyjä ka-versiota.

        Onk sulla varma tieto siitä että a) VW Transporter Dobbelissa on takanakin penkit, ja että b) se on paku, ja että c) siitä maksetaan maahantuonnin yhteydessä vain pakettiautovero.

        Kun mulla on se luulo et oot pahasti väärässä. Kun noihin vanhoihin pakuihinkin ovat lyöneet täyden henkilöautoveron kun on pantu lisäpenkit.

        Volkkarin sivuilla Transporter Dobbelin alusta maksaa saman kun umpipaku. Mut missään ei mainita dobbelin henkilömäärää.

        Henkilöautovero ja henkilöauton käyttömaksuthan siitä takapenkillä varustetusta B-kortilla ajettavasta doppelista tietysti menee, mutta kuka tässä ketjussa veroista oli kiinnostunut?

        Aloittaja ainakin kyseli ainoastaan sellaisen auton perään jossa olisi vähintään 2,2 metrinen lava, tilat viidelle hengelle ja joka olisi B-kortilla ajettava. Mutta totuuden nimessä on kyllä sanottava, että noissa doppelipakuissa ei se takapenkkin yleensä ole kovin häävi. Vähän turhan lyhyt tila on usein takapenkille jätetty jolloin selkänoja on lähes pystysuorassa ja jalkatila silti ahdas.


      • oo semmone
        se... kirjoitti:

        Henkilöautovero ja henkilöauton käyttömaksuthan siitä takapenkillä varustetusta B-kortilla ajettavasta doppelista tietysti menee, mutta kuka tässä ketjussa veroista oli kiinnostunut?

        Aloittaja ainakin kyseli ainoastaan sellaisen auton perään jossa olisi vähintään 2,2 metrinen lava, tilat viidelle hengelle ja joka olisi B-kortilla ajettava. Mutta totuuden nimessä on kyllä sanottava, että noissa doppelipakuissa ei se takapenkkin yleensä ole kovin häävi. Vähän turhan lyhyt tila on usein takapenkille jätetty jolloin selkänoja on lähes pystysuorassa ja jalkatila silti ahdas.

        juttu jotta pakuna verotettuu ei viittä matkustajaa saa millään.
        Kuormakkaaseen tai matkailu autoon taas onnistuu.
        Sitte onkin vaa mietittävä miten tuon lava vaatimusen ratkaisee...


      • ymmärrys
        oo semmone kirjoitti:

        juttu jotta pakuna verotettuu ei viittä matkustajaa saa millään.
        Kuormakkaaseen tai matkailu autoon taas onnistuu.
        Sitte onkin vaa mietittävä miten tuon lava vaatimusen ratkaisee...

        on myös yksi asia kun vastataan, joten unohda se paketti-auto verosi.Kukaan ei puhunut veroista.Ja kun etsitään autoa jota voi ajaa henkilö-auto kortilla, enemmän kuin kaksi matkustajaa sisällä on vaihto-ehdot vähissä.Ja penkit saa sellaiset kuin haluaa, jopa säädettävillä ristiselän tuilla, käsi-nojilla ja kaikilla muilla hilavitkuttimilla.Rahasta se on kiinni eikä autosta. P.s. nimimerkillä kokemusta on ja auto mieleinen ja naapurin lippa-laki päät kyselemässä aina, miten sait kilpiin.P.s.s vastakseen varmaan tiedät miten sain kilpiin


      • Oikea ratkaisu kannattaa
        ymmärrys kirjoitti:

        on myös yksi asia kun vastataan, joten unohda se paketti-auto verosi.Kukaan ei puhunut veroista.Ja kun etsitään autoa jota voi ajaa henkilö-auto kortilla, enemmän kuin kaksi matkustajaa sisällä on vaihto-ehdot vähissä.Ja penkit saa sellaiset kuin haluaa, jopa säädettävillä ristiselän tuilla, käsi-nojilla ja kaikilla muilla hilavitkuttimilla.Rahasta se on kiinni eikä autosta. P.s. nimimerkillä kokemusta on ja auto mieleinen ja naapurin lippa-laki päät kyselemässä aina, miten sait kilpiin.P.s.s vastakseen varmaan tiedät miten sain kilpiin

        Jaa, mää kattelin noita teidän juttuja, ja kyllä mää käyttäisin järkeä ja ostaisin oikein kunnollisen henkilöauton tai maasturin, nelivetoisen, ja siihen peräkärryn.
        Ei tarttis millään henkilöautoverollisella pakunraadolla körötellä. Monikäyttösyyttäkin löytyysi.
        Ja jos kaikki pitää oikein mukavasti mukaan saada niin taas käyttäsin järkeeni ja ostasin sen jatko-ohjaamollisen kuorma-auton ja ajaisin C-kortin tai C1E kortin.
        Jos rahaa on niin en mää tyytyisi mihinkään transporteriin. Kyllä mä hommaasin oikian auton.


      • se luetun ymmärrys
        Oikea ratkaisu kannattaa kirjoitti:

        Jaa, mää kattelin noita teidän juttuja, ja kyllä mää käyttäisin järkeä ja ostaisin oikein kunnollisen henkilöauton tai maasturin, nelivetoisen, ja siihen peräkärryn.
        Ei tarttis millään henkilöautoverollisella pakunraadolla körötellä. Monikäyttösyyttäkin löytyysi.
        Ja jos kaikki pitää oikein mukavasti mukaan saada niin taas käyttäsin järkeeni ja ostasin sen jatko-ohjaamollisen kuorma-auton ja ajaisin C-kortin tai C1E kortin.
        Jos rahaa on niin en mää tyytyisi mihinkään transporteriin. Kyllä mä hommaasin oikian auton.

        mönkiä kun ei sovi sisään asunto-vaunuun, eikä maasturiin ja kaikilla ei ole halua ajaa C-luokan ajokorttia, joten kuorma-auto ei käy.Ja se maasturi peräkärri asunto-vaunu on laiton yhdistelmä, jollein sitä maasturia rekisteröi liikenne traktoriksi.Joten sinun järkevät vaihto-ehtosi ovat tässä tapauksessa järjettömiä.Ja lopuksi kun sen pakun raadon uutena ostaa on se näihin uusiin maasturin raatoihin verrattuna erin omainen ajaa.joten laita sinä kun osaat ne mönkijät sinne maasturiin ja asunto-vaunuun ja ajele mukavasti.Ja kuten sanottu on, on muillakin merkeillä vaihtoehtoja jos ei vw miellytä


      • Olkaa hyvä vaan
        se luetun ymmärrys kirjoitti:

        mönkiä kun ei sovi sisään asunto-vaunuun, eikä maasturiin ja kaikilla ei ole halua ajaa C-luokan ajokorttia, joten kuorma-auto ei käy.Ja se maasturi peräkärri asunto-vaunu on laiton yhdistelmä, jollein sitä maasturia rekisteröi liikenne traktoriksi.Joten sinun järkevät vaihto-ehtosi ovat tässä tapauksessa järjettömiä.Ja lopuksi kun sen pakun raadon uutena ostaa on se näihin uusiin maasturin raatoihin verrattuna erin omainen ajaa.joten laita sinä kun osaat ne mönkijät sinne maasturiin ja asunto-vaunuun ja ajele mukavasti.Ja kuten sanottu on, on muillakin merkeillä vaihtoehtoja jos ei vw miellytä

        Voihan sen tehdä vaikeimman kautta. Naurattaa vain tämä suomalaisten järjetön pelko ajokortin suorittamista kohtaan. Kuin myös se että kaikki pitää saada yhdellä kertaa ja yhdessä paketissa. Kas kun ei purjehduskelpoisuutta vielä vaadita samaan pakettiin.
        Maastureita et näemmä ole koskaan ajanut. Takaan sulle sen, ammattimiehenä, että moderni maasturi pieksee mennen tullen ajo-ominaisuuksillaan tuollaiset pakuraadot. Se nyt on todettu lähes kaikissa alan ammattilehdissä.
        Takaan myös, että esittämäni vaihtoehdot ovat taloudellisesti erittäin paljon järkevämpiä kuin sinun pyhä uskosi doppeliin.
        Koska kuitenkaan et liene keskustelun aloittaja, niin eiköhän jätetä asia aloittajan harkintaan. Ajele sinä volkkarin doppelilla, minä ajan millä lystään.
        Joutessasi voisit muuten opetella äidinkielemme yhdyssanasäännöt!


      • järkevyys
        Olkaa hyvä vaan kirjoitti:

        Voihan sen tehdä vaikeimman kautta. Naurattaa vain tämä suomalaisten järjetön pelko ajokortin suorittamista kohtaan. Kuin myös se että kaikki pitää saada yhdellä kertaa ja yhdessä paketissa. Kas kun ei purjehduskelpoisuutta vielä vaadita samaan pakettiin.
        Maastureita et näemmä ole koskaan ajanut. Takaan sulle sen, ammattimiehenä, että moderni maasturi pieksee mennen tullen ajo-ominaisuuksillaan tuollaiset pakuraadot. Se nyt on todettu lähes kaikissa alan ammattilehdissä.
        Takaan myös, että esittämäni vaihtoehdot ovat taloudellisesti erittäin paljon järkevämpiä kuin sinun pyhä uskosi doppeliin.
        Koska kuitenkaan et liene keskustelun aloittaja, niin eiköhän jätetä asia aloittajan harkintaan. Ajele sinä volkkarin doppelilla, minä ajan millä lystään.
        Joutessasi voisit muuten opetella äidinkielemme yhdyssanasäännöt!

        Siinä kuorma-autossa vaan on se huono puoli, että jos autoa pitäisi pystyä ajamaan useammankin henkilön, silloin jokaisen pitäisi suorittaa kuorma-autokortti. Ja kuorma-autolla saa ajaa korkeintaa kahdeksaakymppiä, kun henkilöautoksi rekisteröidyllä pakulla ei ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta ole.

        Jos on mahdollista saada kaikki yhdellä kertaa ja yhdessä paketissa, niin eikö silloin kannata se paketti ottaa?

        Taloudellisesti varmaankin olisi järkevintä ostaa joku KIA Ceed tai vastaava pieni farmari ja myydä mönkijä pois. Ei tarvitsisi sen jälkeen enää sitäkään kuskata. Auton ostossa vaan usein painaa muutkin seikat kuin taloudellinen järkevyys. Enkä nyt tiedä onko se moderni maasturikaan niin kovin järkevä vaihtoehto taloudellisesti, jos ei välttämättä maasturia tarvitse. Näyttää ainakin Land Cruiserin, Patrolin, Pajeron ja Diskoveryn hinnat pyörivän halvimmillaankin tuolla 60 k€:n tietämillä...


      • bt50
        järkevyys kirjoitti:

        Siinä kuorma-autossa vaan on se huono puoli, että jos autoa pitäisi pystyä ajamaan useammankin henkilön, silloin jokaisen pitäisi suorittaa kuorma-autokortti. Ja kuorma-autolla saa ajaa korkeintaa kahdeksaakymppiä, kun henkilöautoksi rekisteröidyllä pakulla ei ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta ole.

        Jos on mahdollista saada kaikki yhdellä kertaa ja yhdessä paketissa, niin eikö silloin kannata se paketti ottaa?

        Taloudellisesti varmaankin olisi järkevintä ostaa joku KIA Ceed tai vastaava pieni farmari ja myydä mönkijä pois. Ei tarvitsisi sen jälkeen enää sitäkään kuskata. Auton ostossa vaan usein painaa muutkin seikat kuin taloudellinen järkevyys. Enkä nyt tiedä onko se moderni maasturikaan niin kovin järkevä vaihtoehto taloudellisesti, jos ei välttämättä maasturia tarvitse. Näyttää ainakin Land Cruiserin, Patrolin, Pajeron ja Diskoveryn hinnat pyörivän halvimmillaankin tuolla 60 k€:n tietämillä...

        mahdollisuus taitaa olla mahdollisimman pitkäkoppainen pakettiautoksi rekisteröitävissä oleva malli. Siihen sitten lisätään yksi penkkirivi ja toivotaan että lavalle jää riittävästi tilaa mönkkärille. Verotus menee sitten henkilöauton mukaan.


    • vähän vanhempia saa halvalla, mutta kunto on arvaamaton, voi olla todella huono tai todella hyvä.

      Mutta tossa on linkki yhteen

      http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2037330

    • lkjafoijaojjaof

      Jokin hyvä auto, ja peräkärry.

      • Varhemmin samaa ehdottanut

        Kyllä tuota fiksua ideaa ehdotettiin jo aiemmin, mutta kun tässä ilmeisesti pitäisi saada kaikki kerralla, siis henkilöauton ohjaamo ja kuljetuskapasiteetti, lava mönkkärille, ja vielä matkailuvaunu perään.


      • pivin pimein
        Varhemmin samaa ehdottanut kirjoitti:

        Kyllä tuota fiksua ideaa ehdotettiin jo aiemmin, mutta kun tässä ilmeisesti pitäisi saada kaikki kerralla, siis henkilöauton ohjaamo ja kuljetuskapasiteetti, lava mönkkärille, ja vielä matkailuvaunu perään.

        Esim alu-lavalla varustettuja pitkäkoppisia AB-kortilla ajettavia on Tojo Dyna & Hiace, Fiat Ducato, VW Transporter, MB Sprinter ,Rellu Master. Pääosa näistä on kuorma-autoja, mutta löytyy myös pakettiautona. hinta vaan on kova. Toisaalta saa vetää melko painavaa kärriäkin.


      • jo tuolla aiemmin...
        pivin pimein kirjoitti:

        Esim alu-lavalla varustettuja pitkäkoppisia AB-kortilla ajettavia on Tojo Dyna & Hiace, Fiat Ducato, VW Transporter, MB Sprinter ,Rellu Master. Pääosa näistä on kuorma-autoja, mutta löytyy myös pakettiautona. hinta vaan on kova. Toisaalta saa vetää melko painavaa kärriäkin.

        Niin, tuohon päädyttiin jo aiemmin tässä keskustelussa. Taisi ykköseksi tulla VW Transporter Doppelina ja lavalla, hinnasta välittämättä.

        Tarjottiin siellä alkupään keskustelussa myös verottomia kuorma-autoja tosi laadukkailla miehistöohjaamoilla, mutta kun pitää BE kortilla saada ajaa, koska koko perheen ei kannata C1E korttia hommata.

        Seurasin tuota keskustelua, ja mieleni teki ehdottaa matkailuautoa perävaunua, mutta oli niin väkevätä tuo pakudoppelin puolustus ajo-ominaisuuksia myöten että annoin olla.

        Hankalaksihan asiat menevät, jos noin periaatteessa koko perhe, talous ja harrastuskamppeet pitäisi saada mukaan ja BE kortilla. Onneksi aloittaja ei puhunut mitään veneestä... sitä olisi jo ollut aika vaikee sovittaa samaan yhdistelmään.

        Taitaa vaan noissa pakudoppeleissa ne takapenkit yllättää.


      • Salainen_Agentti
        jo tuolla aiemmin... kirjoitti:

        Niin, tuohon päädyttiin jo aiemmin tässä keskustelussa. Taisi ykköseksi tulla VW Transporter Doppelina ja lavalla, hinnasta välittämättä.

        Tarjottiin siellä alkupään keskustelussa myös verottomia kuorma-autoja tosi laadukkailla miehistöohjaamoilla, mutta kun pitää BE kortilla saada ajaa, koska koko perheen ei kannata C1E korttia hommata.

        Seurasin tuota keskustelua, ja mieleni teki ehdottaa matkailuautoa perävaunua, mutta oli niin väkevätä tuo pakudoppelin puolustus ajo-ominaisuuksia myöten että annoin olla.

        Hankalaksihan asiat menevät, jos noin periaatteessa koko perhe, talous ja harrastuskamppeet pitäisi saada mukaan ja BE kortilla. Onneksi aloittaja ei puhunut mitään veneestä... sitä olisi jo ollut aika vaikee sovittaa samaan yhdistelmään.

        Taitaa vaan noissa pakudoppeleissa ne takapenkit yllättää.

        Dodgen tai Chevyn 1500-sarjainen tai Fordin F150 menee henkilöautoksi, ja niin taitaa mennä kevyempi 2500/250-sarjainenkin.

        Jaa, näyttäisi ainakin Dodgen 2500:n mennä yli 3500 kg vaikka millaisilla spekseillä ottaisi, ja 150/1500-sarjalaisia ei saa dieselillä, jos se on tärkeää.


    • doppelin ystävä

      Ostin Saksasta M-B Sprinter 212 doppel pakettiauton,akseliväli 3,55 m. Autossa oli kunnon penkit kaikkine varusteineen seitsemälle ihmiselle. Pakettiautoveroa maksoin siitä noin 2700 e. Pakettiautovero on noin kolmasosa täydestä henkilöautoverosta. Jos olisin maksanut täyden veron olisin saanut pitää istuimet autossa. Vuotuinen käyttömaksu olisi myös mennyt henkilöautotaksojen mukaan. Auto olisi mainiosti täyttänyt alkuperäisen kysyjän tarpeet. Katkeralla mielellä riisuin autosta takapenkin pois. Säälittävässä tapauksessa saa takaosassa kuljettaa ihmisiä tilapäisesti. Koiria siellä saa kuljettaa. Olemme valinneet maahan päättäjät, jotka haluavat ihmisiä kohdeltavan kuin koiria. Tämä oli lopputoteamukseni tuosta penkinriisumisesta. Äänestämämme päättäjät puuhailevat väärien asioiden parissa, miettiessään sääntöjä millaisilla autoilla Suomessa kohtuukustannuksin saa väkineen kulkea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      20
      1041
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe