Geeli vai oman kynnen vahvistus?

Tintti89

Mitä tarkoittaa oman kynnen vahvistaminen? Miten se eroaa rakennekynsien ottamisesta? Onko totta, etteivät omat kynnet enää kasva, jos ottaa kynnen vahvistuksen?? KIITOS JO ETUKÄTEEN!
terveisin Tintti

8

14871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksoista

Rakennekynnet nimensä mukaisesti rakennetaan ja silloin tehdään nimenomaan pituutta. Pituutta tehdään lisää muotilla tai ns. tipeillä eli liimattavilla irtojatkeilla. Aineina käytetään yleensä akryylipohjaista massaa, joka voi olla geelimuodossa (ns. geelikynnet) tai neste-jauhe yhdistelmää (ns. akryylikynnet).

Oman kynnen vahvistamisessa pituutta ei tehdä lisää. Sopii sinulle, jos olet tyytyväinen omien kynsiesi mittaan, mutta kyntesi ovat esim. haperot, värivirheiset,lommoiset tms. Massa suojaa omaa kynttä. Kyntesi kasvavat normaalisti, otat sitten rakennekynnet tai suojaat ne sitten vahvistuksella. Vahvistus sopii myös kynnen pureksijoille!

• että oma kynsi ei kasva?

"Onko totta, etteivät omat kynnet enää kasva, jos ottaa kynnen vahvistuksen?? " Lainaten sanaasi, niin herranjestas, eihän oman kynnen kasvu pysähdy.!! Kyllä se kasvaa kuule siinä missä nytkin, oli jatkeet eli rakenteet tai vahvistus. Vahvistus todellakin vain ns.pinnan geelaus, eli oman kynnen pituutesi mukaan. Tai akryylillä.

• Kynsistä

...ottaa luonnonkynnen vahvistukset eikä rakennekynsiä. Eli silloin käytetään sitä kynnen omaa mallia hyväksi. Korjatkoon joku, jos olen väärässä.

Itse en käytä tippejä, koska pituutta on jo rakennekynsien aikana ehtinyt tulla (eri asia, jos joku kynsi katkeaa, sitten tietty tehdään jatkoa tavalla tai toisella), mutta koska kynnet tehdään kuitenkin kuten rakennekynnet, niin kohdallani on kyse niistä eikä luonnonkynsien vahvistamisesta. Itse olen ymmärtänyt, että on olemassa vielä sitten tosiaan erikseen tekniikka, joka liittyy nimenomaan tuohon luonnonkynsien vahvistamiseen.

• Kynsistä

• kynsi-ihminen

Totta kai jos haluat että kynsiisi tehdään muotoa, nimenomaan niin että keskelle kynttä rakennetaan korkeutta ja kaarevuutta, niin sanot tekijälle.

Jos haluat että kyntesi ovat lättänät tai ehkä niissä on jo tarpeeksi muotoa luonnostaan niin sitten vain ohut kerros geeliä.

Riippuu myös geelimerkistä kuinka "geelaus" tehdään.

Sillä merkillä mitä minä käytän ei ole väliä onko kerros ohut vai onko paksumpi muotoiltu kerros, koska käytän yksikomponenttigeeliä. Yhdellä ja samalla geelillä tehdään kummassakin tapauksessa.

Toki kynnen kärkeä voi vapaasti muotoilla, mutta pituutta ei tehdä lisää.

Itse en ota kalliimpaa hintaa jos laitankin enemmän geeliä.... on vain yksi hinta jos tehdään luonnon kynnen päälle, eli luonnon kynnen vahvistus :)

• Kynsistä
        kynsi-ihminen kirjoitti:

Totta kai jos haluat että kynsiisi tehdään muotoa, nimenomaan niin että keskelle kynttä rakennetaan korkeutta ja kaarevuutta, niin sanot tekijälle.

Jos haluat että kyntesi ovat lättänät tai ehkä niissä on jo tarpeeksi muotoa luonnostaan niin sitten vain ohut kerros geeliä.

Riippuu myös geelimerkistä kuinka "geelaus" tehdään.

Sillä merkillä mitä minä käytän ei ole väliä onko kerros ohut vai onko paksumpi muotoiltu kerros, koska käytän yksikomponenttigeeliä. Yhdellä ja samalla geelillä tehdään kummassakin tapauksessa.

Toki kynnen kärkeä voi vapaasti muotoilla, mutta pituutta ei tehdä lisää.

Itse en ota kalliimpaa hintaa jos laitankin enemmän geeliä.... on vain yksi hinta jos tehdään luonnon kynnen päälle, eli luonnon kynnen vahvistus :)

Ei, minä en ole ap, joten en ota mitään luonnonkynsien vahvistuksia, mutta puhumme sikäli eri asiasta mitä ilmeisimmin, että itselleni on ainakin sanottu juuri tuo, mikä lukee LCN:nkin sivuilla, että jos vahvistetaan omaa kynttä, niin tällöin kynsiä ei voi viilata (kuten voi, jos laitetaan rakennekynnet tai "rakennekynnet" ilman tippejä, jos omat kynnet ovat jo kasvaneet pidemmiksi alla), vaan on tyydyttävä siihen oman luonnollisen kynnen muotoon (itse asiassa itse luulin, että edes kärkeä ei voi tällöin juuri viilailla). Puhun siis about samasta ilmiöstä, joka tapahtuu kuulemma myös, jos ottaa esim. Bio Sculpturet.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi monessa paikassa luonnonkynsien vahvistaminen maksaa enemmän kuin tavallinen rakennekynsihuolto.

• vvve
        Kynsistä kirjoitti:

Ei, minä en ole ap, joten en ota mitään luonnonkynsien vahvistuksia, mutta puhumme sikäli eri asiasta mitä ilmeisimmin, että itselleni on ainakin sanottu juuri tuo, mikä lukee LCN:nkin sivuilla, että jos vahvistetaan omaa kynttä, niin tällöin kynsiä ei voi viilata (kuten voi, jos laitetaan rakennekynnet tai "rakennekynnet" ilman tippejä, jos omat kynnet ovat jo kasvaneet pidemmiksi alla), vaan on tyydyttävä siihen oman luonnollisen kynnen muotoon (itse asiassa itse luulin, että edes kärkeä ei voi tällöin juuri viilailla). Puhun siis about samasta ilmiöstä, joka tapahtuu kuulemma myös, jos ottaa esim. Bio Sculpturet.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi monessa paikassa luonnonkynsien vahvistaminen maksaa enemmän kuin tavallinen rakennekynsihuolto.

mitä jos omat kynnet ovat eri mittaiset mitä sitten tehdään että minkä pituiset ?

• BooBoo09
        vvve kirjoitti:

mitä jos omat kynnet ovat eri mittaiset mitä sitten tehdään että minkä pituiset ?

Jos kynnet on eri mittaiset, niin ne joko jätetään sellaisiksi, tai lyhennetään saman mittaisiksi.

Tekeekö joku kynsitekniko luonnonkynnen vahvistamista ihan vaan ohuena kerroksena, ei muotoa? Itse laitan aina muotoa, koska en usko, että littanana olisivat yhtä kestävät. Miten on?

Bio Sclupturella ja Calgelilläkin on kai "rakennegeeli", mutta olen usein nähnyt omaan silmääni aivan liian lituskaisia kynsiä "geelattuina". Ei välttämättä em. merkeillä, mutta kuitenkin.

Oman kynnen vahvistaminen lienee siksi kalliimpi, että siinä, jos muotoa kynnelle tehdään, menee aikaa ja materiaalia. Materiaalia enemmän kuin huollossa, aikaa ehkä vähemmän tai saman verran, riipuu huollettavista kynsistä. Siitä se erilainen hinnoittelu kai johtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6494
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3883
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3280
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1033
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      910
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe