Ylipainoni tuli psyykoosilääkkeen sivuvaikutuksena. Olen ollut nykypainossani reilut 2 vuotta, paino ei nouse eikä laske. Säännöllinen liikuntaharrastus on, ruokavalio lakto-ovovegetaristinen. Olen totaalisen kyllästynyt lihavuuteen, väsyttää, masentaa ja polvia särkee. Mitä vaihtoehtoja minulla on?
1. Itsemurha. Lopullinen keino päästä ylipainosta ja mielenterveysongelmista. Aviopuolisoni vastustaa tätä ratkaisua.
2. Laihdutuslääkkeet. Sisätautilääkäri suostuisi kirjoittamaan Reductilia, jos lopettaisin kaikki psyykelääkkeet. Psykiatrin mielipidettä minulla ei vielä ole. Psykoosiin joutuminen olisi ikävää.
3. Mahalaukun pienennys. Sisätautilääkärin ehdottama vaihtoehto. Leikkauksissa on aina riskejä, ja hinta saattaa olla ongelma.
4. Doping. Ongelmana on katukauppa-amfetamiinin huono hinta-laatusuhde. Laittomuus ja diilerien epäluotettavuus saattavat haitata.
Vaihtoehtoja
5
284
Vastaukset
Ja unohda laktohuuhaat.
- vaihtoehto vielä
Minun BMI oli sama kuin sinulla vielä Helmikuussa.
Oli ollut siinä samassa jo hyvin kauan.
Otin alkuun avuksi netistä kalorilaskurin, sillä pääsin hyvään alkuun ja opin tietämään paljonko voin syödä laihtuakseni (yllättävän paljon kun syö valikoiden).
Nyt on painoindeksi 27, pidän vähän taukoa, varon silti visusti lihomasta yhtään.
Aion vielä pudottaa muutaman kilon.
En ole ollut koko aikana päivääkään nälissäni.
Alku aina hankalaa, sitten kun saa homman luistamaan laihduttaminen on yllättävän helppoa. - tarkkaan miettinyt
vaihtoehtojasi.
Voitko vaihtaa lääkkeet joihinkin, joiden sivuvaikutuksena ei olisi lihominen? Pystytkö vähentämään syömistäsi? Syötkö liikaa vaaleita jauhoja, sokereita, rasvaa? Laita jääkaappiin lukko? Oletko liikaa kotona, joten syömiselle jää liikaa aikaa? En tiedä tarkkaan, miten noi masennuslääkkeet vaikuttaa tohon lihomiseen, joten saattaa kuulostaa tosi typerille nää vaihtoehdot.
Katupiri ei varmaankaan ole kovin hyvä vaihtoehto, jos sulla on muutenkin ollut mielenterveysongelmia. Koukuttavuus on myös korkea ja amfetamiinipsykoosikin kun on olemassa. Toki voit tehdä tämän kaiken ilman piriäkin - syö päivässä vaan joku banaani ja jogurtti ja liiku rivakasti paikasta toiseen. Vedä myös paljon röökiä, jotta aineenvaihdunta nopenee. En kuitenkaan suosittele tätä vaihtoehtoa, on käynyt itsellänikin joskus mielessä "helppona" ratkaisuna.
Olisiko se mahalaukunpienennysleikkaus niin huono vaihtoehto? En ole kuvitellut sen olevan erityisen vaarallinenkaan? Ja jos se menisi pieleen, sittenhän tapahtuisi vaihtoehtosi numero 1. Hinnasta ei ole kyllä mitään tietoa, voisiko siihen saada apua? Säästyyhän sun ruuissakin sitten paljon rahaa, kun et pysty syömään kuin ihan vaan vähän.
Toivottavasti saat asian kuntoon, voimia! :) - tee jotain...
rupea tekemään asialle jotain, mulla oli talvella bmi 34,8 nyt alle 27,,
heivaa kaapeistasi kaikki lihottava ja turha pois.osta vain terveellistä,
http://www.tietopankki.com/laihdutus.html - alkup.
Kokeilin kerran kalorilaskuri.fi-sivustoa, enkä jaksanut käyttää sitä kovin pitkään. Ruokapäiväkirjan olen aloittanut monesti, mutta kyllästyn muutaman päivän jälkeen. Olen käynyt ravitsemsterapeutin luona, ja hänen mielestään ruokavalioni kostumus on kunnossa.
Leikkauksesta: en tiedä, olenko riittävän lihava päästäkseni sellaiseen, seuraavaan lääkärikäyntiin on kuukausi ja siellä asiaa mietitään eteenpäin.
Lääkityksistä: minulla on ollut psykiatrinen diagnoosi 8 vuotta ja lähes kaikki mahdolliset lääkkeet on kokeiltu. Vaihtoehdot alkavat loppua.
Olen hieman pettynyt, että tammikuussa aloittamani liikuntaharrastus ei auta laihtumaan. Pidän kuitenkin kyseisestä lajista ja aion jatkaa treenaamista. Sittemmin olen lisännyt pyöräilyä, ja yleiskunto on hieman parantunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1446232Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1933864- 312741
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4782740- 2012365
- 1852033
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1341495- 581314
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371294Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?891064