Miten saada rinnat pienemmiksi

liian isot rinnat ?

Itselläni on omasta mielestäni liian isot rinnat. Aina kun laitan jonkun paidan päälle ja vielä kun tähän lisätään, että kannan laukkujani aina pään yli näyttää, että minulla olisi aivan hirveän suuret roikkuvat "pallot". Olen kiinnittänyt asiaan viime aikoina vähemmän huomiota ja yrittänyt etsiä sellaisia leveitä "tanttamaisia" paitoja, joista rinnat erottuvat mahdollisimman vähän. Tarvitsen noita väljiä paitoja myös siksi, koska minulla on myös mahaa, joka pitää piilottaa.

Olen siis ylipainoinen ja tiedän, että laihduttaminen pienentää rintoja. Lisäksi en myöskään omasta mielestäni käytä topattuja liivejä. Push-upit kierrän kaukaa. Olen myös nähnyt joissakin kaupoissa pienentäviä liinejä, mutta vaikuttivat sellaisilta "mummoliiveiltä". Tietysti ylipäätään oikeankokoiset liivit varmaan auttaisivat... Kaikki liivini ovat kokoa 85 C tai 90 C, mutta tuo koko taitaa kyllä olla väärä.

Käytän peittäviä paitoja, enkä todellakaan halua esitellä rintojani. Näin ollen en myöskään halua niiden näyttävän paidan päällä "roikkuvilta palloilta". Katson kahdeltien niitä vastaantulijoita, joilla ei näytä rintoja olevan ollenkaan ja myös niitä, joilla rinnat ovat kauniisti ylhäällä. Nämä ihmiset ovatkin nähes poikkeuksetta pienikokoisia tai laihoja. Harvoin näen ihmisiä, joilla olisi samaa ongelmaa kuin minulla. Ehkä yllättävää, mutta rintani näyttävät pienimmiltä ilman liivejä, tosin liivien kanssa on parempi tunne. Ilman liivejä en voi mihinkään lähteä.

Kysynkin siis, miten saan näyttämään rintani mahdollisimman pieniltä lattarinnoilta silloin kun nähden jonnekin ?

32

14030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkyttynyt

      Nimittäin kokeilin viikko sitten uusia liivejä oikeaoppisesti ja totesin että mun koko on joku 75D/DD/80D vaikka oon käyttäny 75B kokoa. Järkytyin! En ostanu niitä uusia liivejä vaan tuumasin että jotain on tehtävä että nämä rinnat saa pienemmiksi. Ainakin se auttaa kun nyt aluksi pidän vanhoja liivejä ja annan niiden kainalomakkaroiden olla siellä missä ovatkin enkä sullo niitä kuppiin kuten noissa kokeilemissani liiveissä, ettei ne vaan pääse muotoutumaan rinnoiksi ja sitten ei oo mitään tehtävissä. Sitten aloitin laihdutuskuurin, painoindeksi on nyt 22.3 ettei tuota painoa kovin liikaa oo, mutta kyllä varmaan jonkun vajaa 10kg kestää pudottaa. Toivottavasti se sitten lähtee rinnoista kun siellä sitä rasvaa kerta on liikaa. Haluaisin b-kupit oikeasti.

      • hyihyi

        Järkytyin. Miten ihmeessä pystyt pitämään noin pieniä rintsikoita? Ei ole kuule mitään järkeä. Meneppä rintaliivikauppaan ja osta myyjän avustuksella juuri oikeankokoiset rintsikat.

        Itsellä on 65E eikä nuo juurikaan haittaa, ihan ylpiä niistä voi olla. Ainut vika kuitenkin se että ei meinaa mistään löytyä tuota kokoa.

        Mutta aloittajalle ehkä paras ratkaisu olisi laihdutus. Kuppi saattaisi pysyä samana mutta kyllä ne rinnat muuten pienenee. (esim 75b on huomattavasti pienempi kuin 85b)


      • järkyttynyt
        hyihyi kirjoitti:

        Järkytyin. Miten ihmeessä pystyt pitämään noin pieniä rintsikoita? Ei ole kuule mitään järkeä. Meneppä rintaliivikauppaan ja osta myyjän avustuksella juuri oikeankokoiset rintsikat.

        Itsellä on 65E eikä nuo juurikaan haittaa, ihan ylpiä niistä voi olla. Ainut vika kuitenkin se että ei meinaa mistään löytyä tuota kokoa.

        Mutta aloittajalle ehkä paras ratkaisu olisi laihdutus. Kuppi saattaisi pysyä samana mutta kyllä ne rinnat muuten pienenee. (esim 75b on huomattavasti pienempi kuin 85b)

        Ihan hyvin pystyn pitämään, ei edes tuu kupeista yli eikä purista tai paina mistään tai mitään. Ne vaan näyttää sellaiselta push up- mallilta ja kainaloissa on läskiä, tai vissiin ne onkin push upeja. Nyt kun kokeilin uusia niin otin niin ison kupin että se peitti rinnan suurimmalta osin ja sain sinne kainaloista kaiken. Ja ympärys ei puristanu kainaloihin uusia makkaroita.

        Ja menen sinne rintaliiviliikkeeseen vasta sitten kun oon laihduttanu vähintään sen viis kiloa, mielellään enemmän, ja nämä rinnat on pienentyny parilla kupilla. En mene ostamaan mitään F-kuppeja, no way. Se ois ihan turhaakin.


      • järkyttynyt

        No niin järkyttyneellä napsahti päässä. Tai no onhan noita naisia alusvaatteissa joka puolella niin ehkä päättömän uskaltaa laittaa. Joten tässä kuva minusta rintaliivit päällä niin joku asiantuntija saa halutessaan lonkalta heittää että oisko edes se D-kuppi mulle oikeasti sopiva vai joku vieläkin suurempi. Ja muutkin saa kauhistella. Kyseisessä kuvassa mulla on siis ne 75B:t päällä.(push upit vissiin) Niin ja oikea rinta on vähän suurempi, se kuva ei siis vaan huijaa. Ja laihduttamisen varaa ois kuten makkaroista huomaa.

        http://i330.photobucket.com/albums/l415/paljastus/rint.jpg


      • järkyttynyt
        järkyttynyt kirjoitti:

        No niin järkyttyneellä napsahti päässä. Tai no onhan noita naisia alusvaatteissa joka puolella niin ehkä päättömän uskaltaa laittaa. Joten tässä kuva minusta rintaliivit päällä niin joku asiantuntija saa halutessaan lonkalta heittää että oisko edes se D-kuppi mulle oikeasti sopiva vai joku vieläkin suurempi. Ja muutkin saa kauhistella. Kyseisessä kuvassa mulla on siis ne 75B:t päällä.(push upit vissiin) Niin ja oikea rinta on vähän suurempi, se kuva ei siis vaan huijaa. Ja laihduttamisen varaa ois kuten makkaroista huomaa.

        http://i330.photobucket.com/albums/l415/paljastus/rint.jpg

        muutkin saa kommentoida kuin asiantuntijat, ihan heittämällä vaan kokoa koska itse on niin vaikea nähdä.


      • Nimetön
        järkyttynyt kirjoitti:

        No niin järkyttyneellä napsahti päässä. Tai no onhan noita naisia alusvaatteissa joka puolella niin ehkä päättömän uskaltaa laittaa. Joten tässä kuva minusta rintaliivit päällä niin joku asiantuntija saa halutessaan lonkalta heittää että oisko edes se D-kuppi mulle oikeasti sopiva vai joku vieläkin suurempi. Ja muutkin saa kauhistella. Kyseisessä kuvassa mulla on siis ne 75B:t päällä.(push upit vissiin) Niin ja oikea rinta on vähän suurempi, se kuva ei siis vaan huijaa. Ja laihduttamisen varaa ois kuten makkaroista huomaa.

        http://i330.photobucket.com/albums/l415/paljastus/rint.jpg

        Täysin allekirjoita,sinun rintapanikkia.Noita liiviä harkitse millaiset olis makeet.


      • ............
        järkyttynyt kirjoitti:

        No niin järkyttyneellä napsahti päässä. Tai no onhan noita naisia alusvaatteissa joka puolella niin ehkä päättömän uskaltaa laittaa. Joten tässä kuva minusta rintaliivit päällä niin joku asiantuntija saa halutessaan lonkalta heittää että oisko edes se D-kuppi mulle oikeasti sopiva vai joku vieläkin suurempi. Ja muutkin saa kauhistella. Kyseisessä kuvassa mulla on siis ne 75B:t päällä.(push upit vissiin) Niin ja oikea rinta on vähän suurempi, se kuva ei siis vaan huijaa. Ja laihduttamisen varaa ois kuten makkaroista huomaa.

        http://i330.photobucket.com/albums/l415/paljastus/rint.jpg

        Jos mä oisin sä niin kokeilisin varmaan ekana kokoa 80 C. Tuo kuva saattaa vähän hämätä kun on tollein suoraan edestä päin kuvattu...


    • Ei nimimerkkiä

      Ei viestiä

      • stockman

        myy myös pienentäviä mutta maksaa jonkin verran ja jotkut ON KOHTUULLISEN NÄKÖISIÄ EI TIETTY IHAN KAUNIITA...Kaipaan B-kuppiani...sen tähden myös laihdutan edes sen 5kg paino 70kg ja sitten se roikkuminen siihen ei enää tietty auta kun kirurgi enää kun tuli toi 50 mittariin..mutta periksi ei anneta vai mitä tytöt...ps toiset taas suree pieniä


    • *****

      Jos liivien kuppikoko on C, se ei vielä merkitse mitään ylisuuria rintoja. Pienennysleikkauksessa tuo C taitaa olla koko, johon rinnat usein pienennetään. Sanoisin näin, että jos rinnat ovat ongelmakohta, niin hyviin liiveihin kannattaa panostaa. Niiden löytäminen ei ihan helppoa liene, ja ovat usein kalliitakin, mutta se kannattaa, eikä sitten auta pelästyä vaikka se liivien koko olisi yllätys. Meillä ainakin suositaan balconette-mallisia liivejä, vaikka kuppikoko on F tai G. Useaimmat liivit ovat ulkolaisia, ja siksi koko voi olla melkein mitä tahansa, ja mallistakin se riippuu. Eräs tuttu liiviliikkeen pitäjä totesi, että useimmat hänen asiakkaistaan tarvitsevat D-kupin liivit, vaikka ovatkin hoikkia.
      Laihduttamisessa on varmaan yksilöllistä miten laihtuu. Sen olen kokenut, että olipa sitten pyöreämpi tai hoikempi, niin vartalon malli on aika tavalla samanlainen. Jos on rintava, niin hoikkanakin on varmaan rintava (ainakin suhteessa) vaikka rinnat pienenisikin. Ainakin itse olen sitä sorttia, että vaikka laihduin paljonkin, niin rinnoissa se näkyi viimeisenä ja ne olivat suhteessa isot muuhun 'olemukseeni'. Toisilla taas rasva lähtee rinnoista ensimmäisenä, mutta useimmiten nämä ihmiset eivät olekaan kovin rintavia.

    • tuunari

      kunnon liiviliikkeeseen ostoksille, ja vaatia palvelua. Asiantunteva myyjä taatusti osaa auttaa ongelmasi kanssa ja etsii sinulle sopivat liivit. Oikean kokoiset ja hyvin istuvat liivit saavat rinnat tuntumaan sopusuhtaisemmilta. Mistään Anttilasta tai Citymarketista ei kannata mennä etsimään.

      • Gkbdtojdruk

        Eihä Anttilaa ookkaa enää ! :D


    • kysyjälle,,,

      Kyllä, katsele minimisereitä vaikka Figleavesin sivuilta. Ihan siedettäviä. Monet sivusta tukea anavat leikkaukset muissa liiveissä voivat myös tulla kysymykseen (hae netistä sanolla "control underwired").

      Bravissimosta löytyy myös vaatteita muodokkaille. Tyyli nyt on vaan aika "brittiläinen", mutta leikkauksista saa käsityksen mikä sopii muodokkalle naiselle.


      - - -

      Ja 'Järkyttyneelle': oletko Provo vai ihan tosissasi? Jos mulla olis 41 kokoinen jalka, en missään nimessä tunkisi sitä 39 kenkään.

      Sitäpaitsi Suomessa normaali rintaliivikoko on nykyään 75D!

      Otapa järki käteen ja hanki oikean kokoiset liivit.

      Tuskin laihduttamallakaan pääset enää B-kuppiin, koska rintojen iho on sen verran herkkää venymään, joten rintasi kenties tulevat tarvitsemaan 75 ympärysmitassakin isomman kupin kuin ennen. Ja tulet huomaamaan ikääntyessäsi, että rinnan koko tuppaa naisen elämän aikana muuttumaan useankin kerran...

      • järkyttynyt

        Näytän kyllä muutenkin niin läskiltä ettei tiedä että mitä kaikkea tästä taikinasta sinne kuppiin tunkis, eli laihdutus on ihan paikallaan.


      • 7654
        järkyttynyt kirjoitti:

        Näytän kyllä muutenkin niin läskiltä ettei tiedä että mitä kaikkea tästä taikinasta sinne kuppiin tunkis, eli laihdutus on ihan paikallaan.

        Näin kesäaikaan kun ihmisten vaatteet vähenee tulee katukuvassa kiinnittäneeksi enemmän huomiota ihmisten pukeutumiseen ja ulkonäköön. Naisten kohdalla yksi juttu menee ylitse muiden. Nimittäin se, kuinka helvetin vääränkokoisiin ja -mallisiin rintaliiveihin naiset sonnustautuvat! Aivan hirveän näköistä kun nainen on tunkenut D-E-kupin rinnat pari kokoa liian pieniin Anttila-liiveihin, jotka ei tue mitään ja joiden ohuet olkaimet painaa kivuliaan näköisesti ihoa. Parhaimmillaan on sitten sonnustauduttu vielä johonkin liian lyhyeen avarakaulaiseen toppiin, josta makkarat tursuavat ulos. Vinkiksi näille naisille: ei ne vastaantulijat katsele teidän rintavarustusta sen kauneuden tai kiihottavuuden vuoksi, vaan siksi että sellaisen tursuamisen näkeminen muuten tyylikkään ja siistin ihmisen kohdalla on niin häkellyttävää.
        En vaan voi käsittää. Eivätkö nämä ihmiset katso peiliin pukeutuessaan?

        Itse olen aina ollut isorintainen ja nyt vuoden sisällä reilusti lihottuani olin kieltämättä järkyttynyt kun PrimaDonna -merkistä sopivin liivi oli 75F! Mutta mutta, olo on NIIN paljon parempi, näytän ryhdikkäämmältä ja paitojen valintakin helpottui kun sain oikeankokoiset liivit. Maksaahan ne kunnolliset liivit maltaita, mutta rintaliivit on mielestäni ehdottomasti suuririntaisella se vihoviimeinen vaatekappale, josta kannattaa säästää! Aloittaja: kipin kapin liivikauppaan! Vaikka laihduttamisen varaa olisikin, niin ei se kuppikoko parin-kolmen kuukauden sisällä niin paljoa muutu, etteikö kannattaisi investoida kunnon alusvaatteisiin.


      • lisää....
        7654 kirjoitti:

        Näin kesäaikaan kun ihmisten vaatteet vähenee tulee katukuvassa kiinnittäneeksi enemmän huomiota ihmisten pukeutumiseen ja ulkonäköön. Naisten kohdalla yksi juttu menee ylitse muiden. Nimittäin se, kuinka helvetin vääränkokoisiin ja -mallisiin rintaliiveihin naiset sonnustautuvat! Aivan hirveän näköistä kun nainen on tunkenut D-E-kupin rinnat pari kokoa liian pieniin Anttila-liiveihin, jotka ei tue mitään ja joiden ohuet olkaimet painaa kivuliaan näköisesti ihoa. Parhaimmillaan on sitten sonnustauduttu vielä johonkin liian lyhyeen avarakaulaiseen toppiin, josta makkarat tursuavat ulos. Vinkiksi näille naisille: ei ne vastaantulijat katsele teidän rintavarustusta sen kauneuden tai kiihottavuuden vuoksi, vaan siksi että sellaisen tursuamisen näkeminen muuten tyylikkään ja siistin ihmisen kohdalla on niin häkellyttävää.
        En vaan voi käsittää. Eivätkö nämä ihmiset katso peiliin pukeutuessaan?

        Itse olen aina ollut isorintainen ja nyt vuoden sisällä reilusti lihottuani olin kieltämättä järkyttynyt kun PrimaDonna -merkistä sopivin liivi oli 75F! Mutta mutta, olo on NIIN paljon parempi, näytän ryhdikkäämmältä ja paitojen valintakin helpottui kun sain oikeankokoiset liivit. Maksaahan ne kunnolliset liivit maltaita, mutta rintaliivit on mielestäni ehdottomasti suuririntaisella se vihoviimeinen vaatekappale, josta kannattaa säästää! Aloittaja: kipin kapin liivikauppaan! Vaikka laihduttamisen varaa olisikin, niin ei se kuppikoko parin-kolmen kuukauden sisällä niin paljoa muutu, etteikö kannattaisi investoida kunnon alusvaatteisiin.

        Edellinen kirjoittaja on oikeassa. Eikä vain ulkonäkö vaan mukavuus- ja terveyssyistä kannattaa Järkyttyneenkin vaihtaa kunnon liiveihin.

        Oikea koko ei riitä vaan etsi oikea malli. Katsopa että liivin "ympäryskappale" on tarpeeksi leveä lähtiessään kupista siinä kainalon alta. Ja että hakasia on 3 kappaletta, se parantaa pitoa. Kunnolliset olkaimet. Ja siis tarpeeksi tukeva kuppi.

        Ei tarvitse miettiä, mitä tunkee minnekin, kun rinnalle on kupissa tarpeeksi tilaa, ja mahdolliset pehmoiset lihat kainalon alla mahtuu kivasti sinne leveän kappaleen alle.

        Näyttää ja tuntuu paremmalta, eikä niskat kipeydy.


      • aloittaja
        7654 kirjoitti:

        Näin kesäaikaan kun ihmisten vaatteet vähenee tulee katukuvassa kiinnittäneeksi enemmän huomiota ihmisten pukeutumiseen ja ulkonäköön. Naisten kohdalla yksi juttu menee ylitse muiden. Nimittäin se, kuinka helvetin vääränkokoisiin ja -mallisiin rintaliiveihin naiset sonnustautuvat! Aivan hirveän näköistä kun nainen on tunkenut D-E-kupin rinnat pari kokoa liian pieniin Anttila-liiveihin, jotka ei tue mitään ja joiden ohuet olkaimet painaa kivuliaan näköisesti ihoa. Parhaimmillaan on sitten sonnustauduttu vielä johonkin liian lyhyeen avarakaulaiseen toppiin, josta makkarat tursuavat ulos. Vinkiksi näille naisille: ei ne vastaantulijat katsele teidän rintavarustusta sen kauneuden tai kiihottavuuden vuoksi, vaan siksi että sellaisen tursuamisen näkeminen muuten tyylikkään ja siistin ihmisen kohdalla on niin häkellyttävää.
        En vaan voi käsittää. Eivätkö nämä ihmiset katso peiliin pukeutuessaan?

        Itse olen aina ollut isorintainen ja nyt vuoden sisällä reilusti lihottuani olin kieltämättä järkyttynyt kun PrimaDonna -merkistä sopivin liivi oli 75F! Mutta mutta, olo on NIIN paljon parempi, näytän ryhdikkäämmältä ja paitojen valintakin helpottui kun sain oikeankokoiset liivit. Maksaahan ne kunnolliset liivit maltaita, mutta rintaliivit on mielestäni ehdottomasti suuririntaisella se vihoviimeinen vaatekappale, josta kannattaa säästää! Aloittaja: kipin kapin liivikauppaan! Vaikka laihduttamisen varaa olisikin, niin ei se kuppikoko parin-kolmen kuukauden sisällä niin paljoa muutu, etteikö kannattaisi investoida kunnon alusvaatteisiin.

        Olen todennut erikoisliikkeiden hintatason liian korkeaksi. Lisäksi kun olen muutaman kerran uskaltanut sellaiseen sisään, on siellä ollut sellainen myyjä, joka ei selvästikään ole tiennyt mistään mitään. Muutamia päiviä sitten katsoessani avoimia työpaikkoja näin ilmoituksen, jossa Changeen haettiin myyjiä, eikä näiltä edes vaadittu mitään erikoisosaamista.

        Olen myös käynyt useita kertoja Sokoksella, jonka palvelua on kiitelty. En ole koskaan nähnyt siellä ammattitaitoiselta vaikuttavaa myyjää. Siellä on ollut töissä lähinnä vain venäläinen ja aasialainen myyjä, jotka eivät edes osaa kunnolla suomea. Kerran näin suomalaisen myyjän, joka tyyliin huusi väärän kokoista sovittaneelle asiakkaalle. itse olen kokeillut varmaan kaikkia kokoja, mitä satuin löytämään, eikä mikään tuntunut hyvälle.

        En sitten tiedä, mistä tuota palvelua saa. Liivini tuntuvat huonoilta ja ovat varmasti väärää kokoa, mutta kai sitä pitää vain kulkea koko loppuikä väärän kokoisissa liiveissä. Nyt lisäksi rahani ovat lopussa, joten uusien ostamista pitää siirtää. En ole kuitenkaan koskaan kysynyt keneltään apua tähän asiaan. Jotenkin vain päätin, mikä kokoni on ilman oikeaa tietoa.Olen toki yrittänyt mittaillakin, mutta en ole saanut mitään järkeviä tuloksia.

        Haluaisin toki a-kupin rinnat, mutta kun se ei siis taida olla mahdollista...


      • järkyttynyt
        lisää.... kirjoitti:

        Edellinen kirjoittaja on oikeassa. Eikä vain ulkonäkö vaan mukavuus- ja terveyssyistä kannattaa Järkyttyneenkin vaihtaa kunnon liiveihin.

        Oikea koko ei riitä vaan etsi oikea malli. Katsopa että liivin "ympäryskappale" on tarpeeksi leveä lähtiessään kupista siinä kainalon alta. Ja että hakasia on 3 kappaletta, se parantaa pitoa. Kunnolliset olkaimet. Ja siis tarpeeksi tukeva kuppi.

        Ei tarvitse miettiä, mitä tunkee minnekin, kun rinnalle on kupissa tarpeeksi tilaa, ja mahdolliset pehmoiset lihat kainalon alla mahtuu kivasti sinne leveän kappaleen alle.

        Näyttää ja tuntuu paremmalta, eikä niskat kipeydy.

        En tiedä onko kukaan katsonut tuota minun ylemmäs linkittämään kuvaa itsestäni, niin vois suurinpiirtein heittää että onko ne mun liivit kuinka monta kuppikokoa liian pienet. Kun kerta tiedätte liiveistä paljon enemmän.


      • *****
        järkyttynyt kirjoitti:

        En tiedä onko kukaan katsonut tuota minun ylemmäs linkittämään kuvaa itsestäni, niin vois suurinpiirtein heittää että onko ne mun liivit kuinka monta kuppikokoa liian pienet. Kun kerta tiedätte liiveistä paljon enemmän.

        Katsoin kuvan ja aika maallikkona sanoisin, että kyllä niitä huomattavasti suurempia rintojakin on, mutta ehkä liivit saisivat olla tukevammat ja kokoakin sopisi tarkistaa.
        Itse olen kärsinyt suurista rinnoista ja leikkautin ne puolitoista vuotta vuotta sitten, leikattiin suunnilleen C-kokoon. Tyttäreni on saman mallinen kuin minä, ja sopivien liivien löytäminen on kiven alla. Mutta kun yhdet löytyy, niin saman valmistajan liiveistä saattaa myöhemmin löytyä myös muita sopivia malleja. Ja jatkossa tietää, minkälaisia etsiä. Onnemme oli tuttu liiviliikkeenpitäjä joka tilasi meille liivejä - harmi vain, että nykyään ei enää ole paikkakaunnallamme, eikä liikettäkään enää ole. Minustakin suurin osa naisista käyttää vääränkokoisia liivejä, marketvalikoimat eivät yksikertaisesti kata kokoja, joita monet tarvitsevat. Ja rintavalle hyvät liivit ovat todellakin se viimeinen säästökohde, paras vain unohtaa nuo KappAhlit ja H&M:t. Vaikka maallikko olenkin, niin sanoisin, että leikkaus tärkeä liiveissä, ja materiaalin vaikka olisi ohuttakin on oltava riittävän tukeva.
        Meille lähes ainoat parhaat olivat Anitan liiveistä Rosa Faia-mallisto: http://www.anita.com/de/de/149,1,0,0__products-main.htm - eivät minusta ihan pahannäköisiä mummoliivejä. Tilasimme niitä eräästä liikkeestä ja ne maksoivat n 50 euroa kpl. Ja toinen merkki, mitä kaupoista voisi katsoa on Felina.
        Anitan liivejä ei taida olla ihan helppoa löytää, mutta luulen, että Helsingistä Viipurin erikoiskorsettiliikkeestä voisi löytyä. Ja rintavalle hyvä edestä tuettua uimapukua voi olla vaikea löytää, joten siis liputan Anitan puolesta.


    • terveyskeskukseen

      ja pyysin lähetteen rintojen pienennykseen.
      Sain lähetteen terveydellisistä syistä; En esim. pystynyt juoksemaan koska rintoihin sattui, olkainten alle muotoutui kuopat olkapäihin rintojen painosta, niska- ja hartiasäryt olivat olleet lähes jatkuvia jo toistakymmentä vuotta.
      Mieslääkäri sanoi, että en minä ymmärrä miksi haluat leikkaukseen, mutta voin minä sen lähetteen kirjoittaa.
      Jonotin 2 vuotta leikkaukseen ja se tehtiin päiväkirurgisena toimenpiteenä, sairaslomalla olin 3 viikkoa.
      Toivuin tosi hyvin ja rinnoista tuli hyvät kun pienennyksen yhteydessä poistui myös ylimääräistä nahkaa.
      Hinta oli muistaakseni jotain 75 e.
      Yksi elämäni parhaita päätöksiä, helpotti elämää ja rintaliivien, uimapukujen ja paitojen löytymistä kaupoista.
      Elämä on ihanaa ilman niitä panssareita.

    • aloittaja

      Siis kertokaa, mistä ja miten sitä paljon mainostettua palvelua oikein saa ? Erikoisliikkeet ei erityisiä oman näkemäni perusteella, mutta esim. Sokos ? Ovatko Triumphin liivit hyviä kun noihin luksusmerkkeihin ei oikein riitä rahat ? Eikö niillä ole jotain konsulentteja, jotka tulevat kauppoihin ? Onkohan jossain aikataulua, josta näkisi, että milloin ovat missäkin ? Ja kuka lopulta tietää sen "totuuden" millaiset liivit ovat hyvät ja oikeankokoiset liivt juuri minulle ? Jos selviää, että jotkut "mummoliivit" ovat parhaat minulle niin ei kai minua voida pakottaa ostaa sellaisia ja tämä "asiantuntija" kieltää minua ostamasta sellaisia liivejä kuin itse haluan ? Tiedän, että tuo on tyhmä kysyymys, mutta mietityttää. Tosin, jos naisilla on väärän kokoisia liivejä, niin harmittavan usein myös muut vaatteet näyttävät olevan väärää kokoa.

      • ei ole :-)

        Oikean koon saat selville mittaamalla itse kotona ohjeitten mukaan. Ei sitä tartte hatusta vetää :-)

        Ja kun kokeilee kaupassa, kannattaa samasta liivistä ottaa rinnakkaiskoot vertailua varten. Niin se ihan oikea koko löytyy. Oikean mallin löytäminen voi olla vaikeampaa omin toimin.

        Nykyäänhän voi todella olla ettei asiantuntevaa myyjää aina löydy. Helsingissä olen kyllä saanut hyvää palvelua Stockmannilla, Sokos Hakaniemessä, Funky Ladyssä, Figurassa, jne...

        Eikä tietenkään kukaan pakota sinua ostamaan yhtään mitään, eikä kieltää ostamasta mitä haluat. En ihan ymmärrä edes pelkoasi - kyseessähän on tavallinen kauppa, jossa olet asiakas, ei kai kukaan ruokakaupassakaan kiellä sinua ostamasta punaista maitoa, jos niin haluat.

        Totuus siitä mitkä liivit ovat sulle parhaat löytyy niin, että otat vastaan apua, mutta katsot itse mikä näyttää ja tuntuu hyvältä. Tuntoaisti nimenomaan kertoo paljon!

        En tunne itse Triumphin mallistoa, mutta heillähän on näitä Comfort Minimiser -liivejä, niistä voisi sopiva pienentävä versio löytyä.

        Halvimmalla voi päästä niin, että käy kaupassa kokeilemassa koon ja mallin (jonka laittaa muistiin) ja katselee sitten netistä löytyykö vastaava tuote edullisemmin.


    • 15 vuotias

      itse olen 15 vuotta, ja olen perinyt selvästi äitiltäni kuppikoon, kuppikokoni on nyt 80C ja jotkut D kupin rintaliivit ovat sopivia, ongelmani on se etten halua suuria rintoja vaan PIENET, auttakaa!?

      • -mathilde-

        Kuule, kultapieni, D-kuppi on Suomessa aika keskikokoa nykyään, ei siis isot.

        Rinnanpienennysleikkaus on tietysti mahdollinen, mutta a) se on leikkaus kaikkine mahdollisine komplikaatioineen ja b) sitä ei varmasti tehdä noin nuorelle eikä c) noin pienille rinnoille.

        Lääkärit kirjoittavat lähetteen leikkaukseen liian suurista rinnoista sillä perusteella että naisella on niska- ja hartia-alueen kipuja ja muita vaivoja. Mittanauhalla mitataan solisuusta alas nänniin ja jos menee yli 25 cm, sitten pääsee leikkaukseen. Luulenpa että sulla ei täyty vielä kumpikaan ehto.

        Olet vielä niin nuori, ettet tiedä minkä kokoiseksi ja millasiksi rintasi tulevat naisen iässä. Nythän sä vielä kasvat ja kehityt. Rintojen koko suhteessa kehoonkin muuttuu jos vielä kasvat pituutta ja vartalosikin kehittyy, sekä jos tulee lihasta enemmän.Sitten tulee ehkäisyt ja synnytykset ja imetykset vielä, nekin muuttavat rintojasi.

        Jos äidillä on suhteessa kehoon suuret rinnat, kyllä se voi olla että sama malli tulee sinullekin, mutta eipä se satavarmaa ole. Mun äiti oli aina A-B -kuppi, tytöstä tuli G :-)

        Sun iässä rinnat tuntuvat vielä oudoilta ja uusilta, joten kannattaa rauhoittua ja antaa ajan kulua. Pitää käyttää hyviä rintaliivejä ja rasvata rintojen ihoa ettei se veny. Urheiluliivit kantsii hankkia jos harrastaa jotain sellaista lajia.

        Sitten kun olet parikymppinen voikin olla että olet tottunut kehoosi ja rupeat pitämään omista muodoistasi.


      • 17 vuotias tyttö
        -mathilde- kirjoitti:

        Kuule, kultapieni, D-kuppi on Suomessa aika keskikokoa nykyään, ei siis isot.

        Rinnanpienennysleikkaus on tietysti mahdollinen, mutta a) se on leikkaus kaikkine mahdollisine komplikaatioineen ja b) sitä ei varmasti tehdä noin nuorelle eikä c) noin pienille rinnoille.

        Lääkärit kirjoittavat lähetteen leikkaukseen liian suurista rinnoista sillä perusteella että naisella on niska- ja hartia-alueen kipuja ja muita vaivoja. Mittanauhalla mitataan solisuusta alas nänniin ja jos menee yli 25 cm, sitten pääsee leikkaukseen. Luulenpa että sulla ei täyty vielä kumpikaan ehto.

        Olet vielä niin nuori, ettet tiedä minkä kokoiseksi ja millasiksi rintasi tulevat naisen iässä. Nythän sä vielä kasvat ja kehityt. Rintojen koko suhteessa kehoonkin muuttuu jos vielä kasvat pituutta ja vartalosikin kehittyy, sekä jos tulee lihasta enemmän.Sitten tulee ehkäisyt ja synnytykset ja imetykset vielä, nekin muuttavat rintojasi.

        Jos äidillä on suhteessa kehoon suuret rinnat, kyllä se voi olla että sama malli tulee sinullekin, mutta eipä se satavarmaa ole. Mun äiti oli aina A-B -kuppi, tytöstä tuli G :-)

        Sun iässä rinnat tuntuvat vielä oudoilta ja uusilta, joten kannattaa rauhoittua ja antaa ajan kulua. Pitää käyttää hyviä rintaliivejä ja rasvata rintojen ihoa ettei se veny. Urheiluliivit kantsii hankkia jos harrastaa jotain sellaista lajia.

        Sitten kun olet parikymppinen voikin olla että olet tottunut kehoosi ja rupeat pitämään omista muodoistasi.

        mun rintojen koko on 75B ja oon 17 vuotias tyttö 162 ja puol pitkä. Onko mun rinnat isot mitä niille pitäis tehä, haluaisin pienentää rintojani. Rinnat on mun kehossa ainoat isot, ja haluaisn todella pienentää niitä, vatsa ja lantion seutu on normaal. Auttakaa kiltit, ja toinen ongelma on että en oikein tiedä miten pukeutua.


    • -mathilde-

      Luulen että sulla rinnat ovat kasvaneet vasta viime aikoina etkä ole vielä tottunut niihin. 75B on pieni koko, keskikoko Suomessa on 75D vähintään.

      Enkä usko että kukaan lääkäri lähtee tuosta pienentämään terveitä noin pieniä rintoja, koska mitään terveyshaittoja ei ole.

      Koossa 75B rinnanympärys on max. 90 cm. Jos lantiosi on sitä kapeampi, se tarkoittaa että olet vain kapealanteinen ruumiinrakenteeltasi. Koska tulet varmaan aikuistuessasi kasvamaan lantion kohdaltakin, uskon että se minkä nyt näet epäsuhtana, tulee tasapainottumaan.

      Ei tuossa mitään erikoisvaatteita tarvitse, suurin osa vaatteista on valmistettu juuri B ja C-kupille. Mikä pukeutumisongelma sulla voi olla? Kokoja pitäisi löytyä, onko ongelma tyyleissä?

      • tyttö 17 vuotta

        Joo varmaa, mut olis kiva tietää mikä paita sopii ettei rinnat näytä isommalta tai maha.


    • -mathilde-

      Kannattaa ehkä satsata myös rintaliiveihin, jotka eivät pistä rintoja "tyrkylle", eli sellaisiin joissa ei ole paksuja toppauksia eikä push-up tai balconetteleikkausta. Esim. Triumphin Perfect Shaper -liivit tai DIM Generous. Tai sitten peruspienentävät liivit kuten Naturana Minimizer.

      Tuossa malliksi esim. ne DIM-liivit, tukevat hyvin rintaa ja kun olkaimet ovat napakalla säädöllä, rinnat eivät "röllätä" kuten monissa muissa liivimalleissa.

      www.timarco.com/fi/alusvaatteet/liivit/dim-generous-uw-bra

      Valitse puseot ja muut yläosat niin, että niissä on kaulus, vaikka sellainen pehmeä saalikaulus tai käytä huivia, ne vähän peittää rintaa. Äläkä käytä liian tiukkoja yläosia, nehän oikein tuo esiin rinnat.

      Jos 75B rinnat näyttävät isolta, taidat olla aika hoikka muuten. Voisit kokeilla sellaisen mallisia yläosia, joissa tulee lanteille jotain rimpsua tai vastaavaa, sehän silloin vähän tasapainottaisi vartaloa. Nythän sellaiset peplum-puseot ovat olleet muodissa. Tsekkaa esim. Lindexin nettisivuilta, sellainen tummansininen valkeilla vaakaraidoilla.

      Lisäksi nythän alkaa olla viileää joten kevyt villatakki jota pidät auki, niin että peittävät rinnat ainakin puoleen väliin.

      Tai alle pidempi pusero, sen päälle lyhyempi tummempi villatakki tai ohut jakku, jota pidät auki.

    • Tyynyt

      Täällä eräs isojen panssarien omistaja. Kuppikoko 75 G. En osta enää liivikaupasta liivejä, kun myyjät tyrkyttää kamalan isokuppisia liivejä. Vaatteet päällä rinnat näyttää niinkuin koko yläosa olis yhtä rintaa.
      Jos pidän kokoni mukaisia liivejä, olo on kuin olis panssari päällä!!!
      Odotan kutsua rinnanpienennys leikkaukseen.

    • Imeskeltävät

      Entäs nännit,onko ne ,kun nortinatsat?

    • Anonyymi

      Jep

    • Anonyymi

      Sama juttu toivoisin tod pienet rinnat. Olen ajatellut mennä leikkaukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe