1e töistä

radiossa sanottiin että saksassa työttömät on yhden euron töissä tuntipalkka siis, mutta ei kai tarkottanu kirjaimellisesti onko siellä sama homma ku täälä että jos on kaheksan tuntia töissä päivässä nii sillonhan se palkka tulee euro per tunti kun on kuntouttavassa työtoiminnassas tietääkö joku muu miten muuten saksassa on asiat suomeen verrattuna työttömän kannalta

4

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksa ja Suomi

      Saksassa todellakin hoidetaan työttömyyttä tällaisilla yksi-euroa-tunnissa -duuneilla.

      Tietääkseni auktoriteettiseen pomotukseen uskovat Saksa ja Suomi ovat ainoat maat, joissa tällainen on onnistunut. Muuallakin on kyllä yritetty, Ruotsissakin, mutta muut kansat ovat olleet liian itsetietoisia ja fiksuja hyväksyäkseen kansalaistensa hyväksikäytön.

      Jostain luin, että Saksassakin hommasta ollaan luopumassa. Olemmekin ilmeisesti kohta ainoa maa, jossa tältä osin rikotaan ihmisoikeuksia.

    • muistellen...

      On eräillä sakalaisilla mennyt huonomminkin. 1940-luvulla keskitysleireillä ei taidettu maksaa edes sen aikaista euroa tunnilta. Eikä ruokahuoltokaan ollut kovin kattava, vaan monet kuolivatkin ravinnon puutteeseen ja siitä aiheutuneisiin tauteihin/sairauksiin.

      Nykyjään tuppaakin olemaan toisin päin, että vähävaraiset ja työttömät ovat sen verran "rikkaita", että vähällä rahalla alkavatkin sairastumaan lihavuuteen ja siitä johtuviin sairauksiin.

      • Huonolaatuisesta.

        ...vähävaraiset ja työttömät ovat sen verran "rikkaita", että vähällä rahalla alkavatkin sairastumaan lihavuuteen ja siitä johtuviin sairauksiin...

        Vähävaraiset ja työttömät kyllä sairastuvat lihavuuteen ja siitä johtuviin sairauksiin, mutta syy on vähän eri kuin mainitsemasi. Työttömien lihavuus ja sairastavuus johtuvat siitä, että vähillä rahoilla saa vain huonolaatuista ruokaa. Ja huonolaatuinen ruoka lihottaa. Stressi vaikuttaa samoin.


      • unohdin...
        Huonolaatuisesta. kirjoitti:

        ...vähävaraiset ja työttömät ovat sen verran "rikkaita", että vähällä rahalla alkavatkin sairastumaan lihavuuteen ja siitä johtuviin sairauksiin...

        Vähävaraiset ja työttömät kyllä sairastuvat lihavuuteen ja siitä johtuviin sairauksiin, mutta syy on vähän eri kuin mainitsemasi. Työttömien lihavuus ja sairastavuus johtuvat siitä, että vähillä rahoilla saa vain huonolaatuista ruokaa. Ja huonolaatuinen ruoka lihottaa. Stressi vaikuttaa samoin.

        "Työttömien lihavuus ja sairastavuus johtuvat siitä, että vähillä rahoilla saa vain huonolaatuista ruokaa. Ja huonolaatuinen ruoka lihottaa. Stressi vaikuttaa samoin."

        Tuota asiaa nimenomaan tarkoitin kuten kommentoitkin, että tänäpäivänä saa helposti käsiinsa vähällä rahalla ainoastaan epäterveellistä ruokaa, josta sitten seuraa ylilihavuutta.

        Hyvä kun korjasit rivien väliin kirjoittamani.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe