radiossa sanottiin että saksassa työttömät on yhden euron töissä tuntipalkka siis, mutta ei kai tarkottanu kirjaimellisesti onko siellä sama homma ku täälä että jos on kaheksan tuntia töissä päivässä nii sillonhan se palkka tulee euro per tunti kun on kuntouttavassa työtoiminnassas tietääkö joku muu miten muuten saksassa on asiat suomeen verrattuna työttömän kannalta
1e töistä
4
323
Vastaukset
- Saksa ja Suomi
Saksassa todellakin hoidetaan työttömyyttä tällaisilla yksi-euroa-tunnissa -duuneilla.
Tietääkseni auktoriteettiseen pomotukseen uskovat Saksa ja Suomi ovat ainoat maat, joissa tällainen on onnistunut. Muuallakin on kyllä yritetty, Ruotsissakin, mutta muut kansat ovat olleet liian itsetietoisia ja fiksuja hyväksyäkseen kansalaistensa hyväksikäytön.
Jostain luin, että Saksassakin hommasta ollaan luopumassa. Olemmekin ilmeisesti kohta ainoa maa, jossa tältä osin rikotaan ihmisoikeuksia. - muistellen...
On eräillä sakalaisilla mennyt huonomminkin. 1940-luvulla keskitysleireillä ei taidettu maksaa edes sen aikaista euroa tunnilta. Eikä ruokahuoltokaan ollut kovin kattava, vaan monet kuolivatkin ravinnon puutteeseen ja siitä aiheutuneisiin tauteihin/sairauksiin.
Nykyjään tuppaakin olemaan toisin päin, että vähävaraiset ja työttömät ovat sen verran "rikkaita", että vähällä rahalla alkavatkin sairastumaan lihavuuteen ja siitä johtuviin sairauksiin.- Huonolaatuisesta.
...vähävaraiset ja työttömät ovat sen verran "rikkaita", että vähällä rahalla alkavatkin sairastumaan lihavuuteen ja siitä johtuviin sairauksiin...
Vähävaraiset ja työttömät kyllä sairastuvat lihavuuteen ja siitä johtuviin sairauksiin, mutta syy on vähän eri kuin mainitsemasi. Työttömien lihavuus ja sairastavuus johtuvat siitä, että vähillä rahoilla saa vain huonolaatuista ruokaa. Ja huonolaatuinen ruoka lihottaa. Stressi vaikuttaa samoin. - unohdin...
Huonolaatuisesta. kirjoitti:
...vähävaraiset ja työttömät ovat sen verran "rikkaita", että vähällä rahalla alkavatkin sairastumaan lihavuuteen ja siitä johtuviin sairauksiin...
Vähävaraiset ja työttömät kyllä sairastuvat lihavuuteen ja siitä johtuviin sairauksiin, mutta syy on vähän eri kuin mainitsemasi. Työttömien lihavuus ja sairastavuus johtuvat siitä, että vähillä rahoilla saa vain huonolaatuista ruokaa. Ja huonolaatuinen ruoka lihottaa. Stressi vaikuttaa samoin."Työttömien lihavuus ja sairastavuus johtuvat siitä, että vähillä rahoilla saa vain huonolaatuista ruokaa. Ja huonolaatuinen ruoka lihottaa. Stressi vaikuttaa samoin."
Tuota asiaa nimenomaan tarkoitin kuten kommentoitkin, että tänäpäivänä saa helposti käsiinsa vähällä rahalla ainoastaan epäterveellistä ruokaa, josta sitten seuraa ylilihavuutta.
Hyvä kun korjasit rivien väliin kirjoittamani.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä782287Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1361464- 1331452
- 1521169
- 1081003
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten372921Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683