van pumppuongelmat

kepa

Kävi sit silleen et syöttöpumppu ja siirtopumppu meni vaihtoon ja järkyttävään hintaan.Nyki vedätyksessä silloin tällöin koko kesän ja paheten nyt sammui motorilla kuiteski lähti taasen käyntiin.Pääkaupunkiseudun merkkikorjaamoon ja auto huoltoon.Toi gm:n jatkettu takuu sit vaatii et huollot tehty merkkikorjaamossa.Syöttöpumppu yli 3400 ja siirtopumppu yli 200 euroo ja sit työt niin vau.Itselläni oli aikaisemmin mennyt siirtopumppu joka hajottuaan päästää kyllä polttoaineen ohi mutta ilmeisesti rasittaa syöttöpumppua joka myös kerää ilmaa kun joutuu imemään itse ton polttoaineen syötettäväksi.Avasin siirtopumpun mistä oli mennyt muutaman mummonmarkan piiri.Suhän on solenoidityylinen pumppu missä ontto edestakaisin liikkuva mäntä ja toi elektroniikka katkoo jännitettä jotta pumppaava mäntä saadaan edestakaiseen liikkeeseen.Tiedän et porukkaa kiinnostaa noi takuuasiat ja pumppuasiat joten kyselkää tai parempi jos annatte yhteystiedot niin otan yhteyttä.

19

7655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kepa

      niin tos viel auton tiedot

    • KEKE

      Voi Fucking VanistiNilkki!

      • kepa

        Siis on sun ongelma ????korvien välis vai???Onneks täällä suurin osa on asiallisia ihmisiä.Ton voisit kyll sanoo mulle naamatuste olis kivaa..


    • vanifani

      mä olen kuullu myös että ne huollot pitää olla tehty merkkihuollossa, mulla itelläni onneksi on koska pumppu vissiin menee kohta.
      Mutta tuo kyseinen vikahan on jo pitkään ollut tiedossa gm:llä ja myös van omistajilla, ja siksihän tuo jatkettu takuukin on annettu, mutta eikös asia ole näin että jos gm itsekin tiedostaa että autoissa on valmiiksi heikot/vialliset pumput ja jos osa on viallinen jo asennettaessa niin sehän vaihdetään aina takuuna, kunhan asia pystyy todistamaan, voi kyllä joutua riitelemään asiasta ehkä pitkäänkin mutta lain mukaan ei mitään huoltoja mielestäni tarvis olla tehtynä, ei öljyhuollot sun muut vaikuta mitenkään tuon pumpun kestävyyteen, tietysti auto muuten kärsii.
      kannattaa kysyä lainoppineilta että mitä ovat mieltä, jonkun pitäis laittaa stoppi tuolle merkkikorjaamojen yliotteelle, kova kovaa vasten.

      vastailkaa jos on tietoja.

      • kepa

        Juu puhut asiaa.Eihän mikään noista huolloista auta pumpun ennenaikaiseen vikaantumiseen.Itselläni toi takuu korvasi koska huollot tehty merkkikorjaamossa.Siihen ei tarvinnut olla kaikki huollot mut toi 90 000 huolto oli mulla ratkaiseva.Mulle merkittiin huoltokirjaan ne tärkeet huollot pumpputakuuta ajatellen.Ootko testannut että sulla siirtopumppu toimii??Ku itse epäilen et jos se on rikki niin kuumentaa syöttöpumppua ja ennenpitkään sanoo sopimuksen irti juuri sen takia.Aikaisemmin joku väitti ettei siirtopumppua tarvi ku ilmauksessa mut oon eri mieltä.Siirtopumppu siirtää polttoainetta tankista syöttöpumpulle ja toi polttoaine samalla jäähdyttää syöttöpumppua.Jos siirtopumppu on rikki niin syöttöpumpulla on kyllä imevä ominaisuus mut silloin tulee helposti ilmaa mistä nykimistä ja pumpun kuumenemista riittämättömän jäähdytyksen takia.Niin voisitko laittaa mulle joku sähköpostiosoite niin annan sulle mun numero?Puhelimessa olisi niin paljon helpompi vaihtaa kokemuksia ja saatais näiden uusien vanistien rinkiä kasaan.Olis hyvä jos muutkin tulisi mukaan rinkiin.Vastatkaa.


      • vanifani
        kepa kirjoitti:

        Juu puhut asiaa.Eihän mikään noista huolloista auta pumpun ennenaikaiseen vikaantumiseen.Itselläni toi takuu korvasi koska huollot tehty merkkikorjaamossa.Siihen ei tarvinnut olla kaikki huollot mut toi 90 000 huolto oli mulla ratkaiseva.Mulle merkittiin huoltokirjaan ne tärkeet huollot pumpputakuuta ajatellen.Ootko testannut että sulla siirtopumppu toimii??Ku itse epäilen et jos se on rikki niin kuumentaa syöttöpumppua ja ennenpitkään sanoo sopimuksen irti juuri sen takia.Aikaisemmin joku väitti ettei siirtopumppua tarvi ku ilmauksessa mut oon eri mieltä.Siirtopumppu siirtää polttoainetta tankista syöttöpumpulle ja toi polttoaine samalla jäähdyttää syöttöpumppua.Jos siirtopumppu on rikki niin syöttöpumpulla on kyllä imevä ominaisuus mut silloin tulee helposti ilmaa mistä nykimistä ja pumpun kuumenemista riittämättömän jäähdytyksen takia.Niin voisitko laittaa mulle joku sähköpostiosoite niin annan sulle mun numero?Puhelimessa olisi niin paljon helpompi vaihtaa kokemuksia ja saatais näiden uusien vanistien rinkiä kasaan.Olis hyvä jos muutkin tulisi mukaan rinkiin.Vastatkaa.

        tere, mä jo laitoinkin sun sähköpostiin yhteystiedot mutta asiaan.

        tuossa viime talven aikana vaihdoin polttoainesuodattimen ja kun rupesin ilmaamaan niin se siirtopumppiu oli paskana ja ei kun auto metro-autolle korjaukseen, nyt on uusi pumppu ja sillä tietty nyt 2 vuoden takuu.

        just oli auto testerissä kiinni ja syöttöpumpun arvot on hiukan korkealla eli saattaa kohta pumppu mennä mutta vielä ei oireile mitenkään.

        mulla on huollot tehty että pumppu menee takuuseen, 90th huolto vasta 96 tuhannessa mutta kelpaa metro-autolle, sanoivat.

        mulla on auto ollut nyt vuoden ja 2002 syksyllä heti jouduin vaihtamaan termostaatit, nyt ne vaihdettiin taas, takuuseen, saa nähdä kestääkö termarit 2 vuotta jos ei kestä niin taas saavat vaihtaa takuuna, ihmeen huonoja varaosia.


      • mutu tietoa
        vanifani kirjoitti:

        tere, mä jo laitoinkin sun sähköpostiin yhteystiedot mutta asiaan.

        tuossa viime talven aikana vaihdoin polttoainesuodattimen ja kun rupesin ilmaamaan niin se siirtopumppiu oli paskana ja ei kun auto metro-autolle korjaukseen, nyt on uusi pumppu ja sillä tietty nyt 2 vuoden takuu.

        just oli auto testerissä kiinni ja syöttöpumpun arvot on hiukan korkealla eli saattaa kohta pumppu mennä mutta vielä ei oireile mitenkään.

        mulla on huollot tehty että pumppu menee takuuseen, 90th huolto vasta 96 tuhannessa mutta kelpaa metro-autolle, sanoivat.

        mulla on auto ollut nyt vuoden ja 2002 syksyllä heti jouduin vaihtamaan termostaatit, nyt ne vaihdettiin taas, takuuseen, saa nähdä kestääkö termarit 2 vuotta jos ei kestä niin taas saavat vaihtaa takuuna, ihmeen huonoja varaosia.

        Minun tietoni perustuu ihan "mutu" tietoon,mutta yksi autokorjaamo ainakin sanoi jotta he huoltavat kaikki paikalliset fordit ja takuut ks.autoille on ihan kuin ois merkkiliikkeessäkin huollettu,jotta mikäs poikkeus tämä Chevroletti sitten olisi??

        Uusi vani on kyllä minusta TOSI hyvä auto,mutta toi pumppu vähän välillä "pelottaa" kun tuntuu niitä menevän. tosin omalla ajettu nyt 200 000 km,ja metron huoltohistorian mukaan autoon on laitettu 2 uutta pumppua... Toinen vaihto johtunut ilkivallasta,-vierasta ainetta poltto-aineessa...

        Mutta mitä öljyä käytätte koneessa??
        Neste Turbo lxe:tä 10 w 40 jotkut kuulemma käyttää,mutta onko ok... Joku meinasi jotta ei ole öljynpaineet kovin hyvät tuolloin...
        Termostaatteja menee ihmeen paljon,mutta onneksi jäävät auki ettei keitä :))


    • -gmc-
      • VanMan

        Ei taida ongelmat loppua pelkällä jäähdyttimellä,se jäähdyttää vain fsd/pmd modulia joka siirretään pois pumpun kyljestä.
        Moduli ei todellakaan ole ainoa hajoava osa tässä pumppumallissa. Kannattais suosiolla vaihtaa se vanha kunnon mekaaninen pumppu tän uuden sähköisesti sekoilevan paskakasan tilalle...


      • -gmc-
        VanMan kirjoitti:

        Ei taida ongelmat loppua pelkällä jäähdyttimellä,se jäähdyttää vain fsd/pmd modulia joka siirretään pois pumpun kyljestä.
        Moduli ei todellakaan ole ainoa hajoava osa tässä pumppumallissa. Kannattais suosiolla vaihtaa se vanha kunnon mekaaninen pumppu tän uuden sähköisesti sekoilevan paskakasan tilalle...

        aika usein suurin syyllinen on juuri tuo pmd/fsd moduli.monta kertaa pumppu vaihdetaan aivan turhaan kun samalla tulee tulee uusi modulikin tilalle ja luullaan että joo pumppu oli paskana.
        GM Technical Service Bulletin #77-63-06Ab states that: "stalling, hard starting, and hesitation are symptoms of a failing FSD (Fuel Solenoid Driver) module." These symptoms usually (but not always) set a code 35 or 36 in the 1994 - 1995 models, or a code 1216 in the 1996 - up models. Often when this problem is diagnosed at a dealership or repair shop, the customer is told that the injection pump needs to be replaced. But in most cases, the FSD module can simply be replaced for a fraction of the price.


      • DslCat
        -gmc- kirjoitti:

        aika usein suurin syyllinen on juuri tuo pmd/fsd moduli.monta kertaa pumppu vaihdetaan aivan turhaan kun samalla tulee tulee uusi modulikin tilalle ja luullaan että joo pumppu oli paskana.
        GM Technical Service Bulletin #77-63-06Ab states that: "stalling, hard starting, and hesitation are symptoms of a failing FSD (Fuel Solenoid Driver) module." These symptoms usually (but not always) set a code 35 or 36 in the 1994 - 1995 models, or a code 1216 in the 1996 - up models. Often when this problem is diagnosed at a dealership or repair shop, the customer is told that the injection pump needs to be replaced. But in most cases, the FSD module can simply be replaced for a fraction of the price.

        Tuo on aivan totta, että mielukuva elektr.ruiskupumpun olevat "täyspaska" (kuten ed. väitti) johtuu juuri niiden vaihtojen määrästä. Ts. monella on menossa toinen tai kolmas vaihtoon...

        Syitä on kaksi takuu ja lähes aina jotain pientäkin korjattaessa pumppu pitää irroittaa, jolloin nopeiten auto on pihalla vaihto-pumpun voimalla.

        Itse väitän, että suurin riesa on hyvin erikoisessa osassa (->'97 6.5TD / Van /Blz /Sub / Pck / Tahoe / Yuko / etc..), nimittäin öljynpaineaunturissa, jossa on siirtopumpun sähkösyötön katkaisun kärjet. Tuon takia siirtopumppu toimii silloin-tällöin tai ei koskaan, jos nuo kärjet karsottuvat. Jos ei siirtopumppu toimi kokoajan auto rykii, sammuu ajossa (lähtee käyntiin heti), vaikea käynnistymään lämpöisenä ja lopuksia FSD/PMD -palikasta kärvähtää tehotrankut. Silloin kone käynnistyy vain kylmänä ja käy vain 10-60 sek. eikä enää käynnisty ennenkuin kylmenee taas... eikä jää yleensä mitään koodia PCM:n vikamuistiin.


      • VanVan
        DslCat kirjoitti:

        Tuo on aivan totta, että mielukuva elektr.ruiskupumpun olevat "täyspaska" (kuten ed. väitti) johtuu juuri niiden vaihtojen määrästä. Ts. monella on menossa toinen tai kolmas vaihtoon...

        Syitä on kaksi takuu ja lähes aina jotain pientäkin korjattaessa pumppu pitää irroittaa, jolloin nopeiten auto on pihalla vaihto-pumpun voimalla.

        Itse väitän, että suurin riesa on hyvin erikoisessa osassa (->'97 6.5TD / Van /Blz /Sub / Pck / Tahoe / Yuko / etc..), nimittäin öljynpaineaunturissa, jossa on siirtopumpun sähkösyötön katkaisun kärjet. Tuon takia siirtopumppu toimii silloin-tällöin tai ei koskaan, jos nuo kärjet karsottuvat. Jos ei siirtopumppu toimi kokoajan auto rykii, sammuu ajossa (lähtee käyntiin heti), vaikea käynnistymään lämpöisenä ja lopuksia FSD/PMD -palikasta kärvähtää tehotrankut. Silloin kone käynnistyy vain kylmänä ja käy vain 10-60 sek. eikä enää käynnisty ennenkuin kylmenee taas... eikä jää yleensä mitään koodia PCM:n vikamuistiin.

        PMD:n voi vaihtaa pumppua irroittamatta.Jos siirtopumppu ei toimi,se aiheuttaa vain nykimistä kovemmissa kiihdytyksissä...


      • VanMan
        VanVan kirjoitti:

        PMD:n voi vaihtaa pumppua irroittamatta.Jos siirtopumppu ei toimi,se aiheuttaa vain nykimistä kovemmissa kiihdytyksissä...

        Siirtopumppua ohjaa moottorinohjainlaite 99 vuosimallista lähtien.


      • DslCat
        VanVan kirjoitti:

        PMD:n voi vaihtaa pumppua irroittamatta.Jos siirtopumppu ei toimi,se aiheuttaa vain nykimistä kovemmissa kiihdytyksissä...

        .. niin, voi mutta kannattaa samalla purkuvaivalla tarkistaa testipenkissä ovatko pulssien millisekunnit rajoissaan, että onko koko pumppu vaihtokunnossa... Ja koska pumppua ilman irroittamattakin pitää kääntää ajoituksesta, menee ajoituskin uusiksi, joka on skannerihommia (vanhaan merkkiin ei kannata yrittää).

        Nuo muut luettelemani vaivat ovat johdannaisia siirtopumppuongelmasta, joka saa tuon FSD/PMD:n käyttäytymään pikkuhiljaa oudosti - lopulta mykistymään. Paitsi tuo lämpöisenä huono käynnistyminen tai lievimmillää vain käy epätasaisesti heti käynnistyksen jälkeen. Luonteeltaan se on ilmavaivanoloinen....

        Itse vaihdoin 2 kk PMD:n ja ö-anturin vaihdon jälkeen uudelleen ö-anturin, koska vehje sammui 10 sek. kerran startin (lämp.) jälkeen... niinhän se oli ö-anturi mykkä. Nykyisin korva on harjaantunut kuulemaan, että startin jälkeen siirtopumppu käy (kuulee kyllä sisällekin). Nykyinen on toiminut n. 9 kk...

        Kuvia PMD:stä; http://koti.mbnet.fi/dslcat/Suburban/PMD-2.jpg
        .. ja avattuna http://koti.mbnet.fi/dslcat/Suburban/PMD-1.jpg


      • DslCat
        DslCat kirjoitti:

        .. niin, voi mutta kannattaa samalla purkuvaivalla tarkistaa testipenkissä ovatko pulssien millisekunnit rajoissaan, että onko koko pumppu vaihtokunnossa... Ja koska pumppua ilman irroittamattakin pitää kääntää ajoituksesta, menee ajoituskin uusiksi, joka on skannerihommia (vanhaan merkkiin ei kannata yrittää).

        Nuo muut luettelemani vaivat ovat johdannaisia siirtopumppuongelmasta, joka saa tuon FSD/PMD:n käyttäytymään pikkuhiljaa oudosti - lopulta mykistymään. Paitsi tuo lämpöisenä huono käynnistyminen tai lievimmillää vain käy epätasaisesti heti käynnistyksen jälkeen. Luonteeltaan se on ilmavaivanoloinen....

        Itse vaihdoin 2 kk PMD:n ja ö-anturin vaihdon jälkeen uudelleen ö-anturin, koska vehje sammui 10 sek. kerran startin (lämp.) jälkeen... niinhän se oli ö-anturi mykkä. Nykyisin korva on harjaantunut kuulemaan, että startin jälkeen siirtopumppu käy (kuulee kyllä sisällekin). Nykyinen on toiminut n. 9 kk...

        Kuvia PMD:stä; http://koti.mbnet.fi/dslcat/Suburban/PMD-2.jpg
        .. ja avattuna http://koti.mbnet.fi/dslcat/Suburban/PMD-1.jpg

        Ainakin näissä vanhemmissa on "outo" ominaisuus...

        PCM/FuelSol.rele suorittaa Primer-toiminnan moottorin sammuttamisen jälkeen... tuolloin ei polttoaine kierrä vaan ideana on kait paineistaa suodatin ja pumppu, jottei muodostuisi vaahtoa jäähtyessä?

        Pisimmillään olen kuunnellut siirtopumpun napinaa n. 20 sek auton sammutuksesta. Yleensä se kestää muutaman sek....


      • VanMan
        DslCat kirjoitti:

        Ainakin näissä vanhemmissa on "outo" ominaisuus...

        PCM/FuelSol.rele suorittaa Primer-toiminnan moottorin sammuttamisen jälkeen... tuolloin ei polttoaine kierrä vaan ideana on kait paineistaa suodatin ja pumppu, jottei muodostuisi vaahtoa jäähtyessä?

        Pisimmillään olen kuunnellut siirtopumpun napinaa n. 20 sek auton sammutuksesta. Yleensä se kestää muutaman sek....

        Se muutama sekuntti johtuu mielestäni siitä että moottorin öljynpaineet pysyvät hetken sammutuksen jälkeen niin korkealla että öljynpainekatkaisijan kärjet vielä pysyy kiinni.


      • VanMan
        DslCat kirjoitti:

        .. niin, voi mutta kannattaa samalla purkuvaivalla tarkistaa testipenkissä ovatko pulssien millisekunnit rajoissaan, että onko koko pumppu vaihtokunnossa... Ja koska pumppua ilman irroittamattakin pitää kääntää ajoituksesta, menee ajoituskin uusiksi, joka on skannerihommia (vanhaan merkkiin ei kannata yrittää).

        Nuo muut luettelemani vaivat ovat johdannaisia siirtopumppuongelmasta, joka saa tuon FSD/PMD:n käyttäytymään pikkuhiljaa oudosti - lopulta mykistymään. Paitsi tuo lämpöisenä huono käynnistyminen tai lievimmillää vain käy epätasaisesti heti käynnistyksen jälkeen. Luonteeltaan se on ilmavaivanoloinen....

        Itse vaihdoin 2 kk PMD:n ja ö-anturin vaihdon jälkeen uudelleen ö-anturin, koska vehje sammui 10 sek. kerran startin (lämp.) jälkeen... niinhän se oli ö-anturi mykkä. Nykyisin korva on harjaantunut kuulemaan, että startin jälkeen siirtopumppu käy (kuulee kyllä sisällekin). Nykyinen on toiminut n. 9 kk...

        Kuvia PMD:stä; http://koti.mbnet.fi/dslcat/Suburban/PMD-2.jpg
        .. ja avattuna http://koti.mbnet.fi/dslcat/Suburban/PMD-1.jpg

        laittaa ö-anturin ja siirtopumpun väliin rele niin huonolaatuisen anturin kosketinpinnat ei pääsisi kulumaan liian ison virran takia. Kyllä sen PMD:n saa vaihdettua ilman pumpun kääntämistä(ainakin melkein aina)kunhan on asiallinen torx-avain.ja ne pulssien millisekuntit näkee testerilläkin,en tosin tiedä näkeekö testipenkissä luotettavimmin?


      • Varaosiksi
        VanMan kirjoitti:

        laittaa ö-anturin ja siirtopumpun väliin rele niin huonolaatuisen anturin kosketinpinnat ei pääsisi kulumaan liian ison virran takia. Kyllä sen PMD:n saa vaihdettua ilman pumpun kääntämistä(ainakin melkein aina)kunhan on asiallinen torx-avain.ja ne pulssien millisekuntit näkee testerilläkin,en tosin tiedä näkeekö testipenkissä luotettavimmin?

        Olis stanadynen pumppu aj 1500tml ajettu perakolari autosta hp 800 erkkia


      • kepa
        DslCat kirjoitti:

        Tuo on aivan totta, että mielukuva elektr.ruiskupumpun olevat "täyspaska" (kuten ed. väitti) johtuu juuri niiden vaihtojen määrästä. Ts. monella on menossa toinen tai kolmas vaihtoon...

        Syitä on kaksi takuu ja lähes aina jotain pientäkin korjattaessa pumppu pitää irroittaa, jolloin nopeiten auto on pihalla vaihto-pumpun voimalla.

        Itse väitän, että suurin riesa on hyvin erikoisessa osassa (->'97 6.5TD / Van /Blz /Sub / Pck / Tahoe / Yuko / etc..), nimittäin öljynpaineaunturissa, jossa on siirtopumpun sähkösyötön katkaisun kärjet. Tuon takia siirtopumppu toimii silloin-tällöin tai ei koskaan, jos nuo kärjet karsottuvat. Jos ei siirtopumppu toimi kokoajan auto rykii, sammuu ajossa (lähtee käyntiin heti), vaikea käynnistymään lämpöisenä ja lopuksia FSD/PMD -palikasta kärvähtää tehotrankut. Silloin kone käynnistyy vain kylmänä ja käy vain 10-60 sek. eikä enää käynnisty ennenkuin kylmenee taas... eikä jää yleensä mitään koodia PCM:n vikamuistiin.

        Moi kävit sivuillani.Juu sulta nappasin ton kuvan ja kiitos et saan käyttää sitä.Huomasitko sivuillani kuvat siirtopumpusta.Ajattelin että itseäni ja monia muita kiinnostaa kuvat.Ja keräilenkin niitä sieltä täältä.Porukalla on varmasti noita kuvia kun sais vaan ne kaikki yhteen.Otko itse tehnyt ratkaisuja fsd elinkaaren lisäämiseksi.Tuuletusta jäähdytystä yms.Taidamme olla samaa mieltä myös ton siirtopumpun rikkoutumisen vaikutuksesta syöttöpumpun elinkaareen.Jäähdytys kärsii jos siirtopumppu sökönä.Ton öljynpaineanturin käy testata yleismittarilla??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe