Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kysyisin countrysta

Mikähä lie :)

Hei kaikille.

Olen juuri alkanu kuuntelemaan countrya, tosi hyviä.
Aikoinaan kuuntelin iskelmää sun muuta, kyllä vieläkin, mut nyt country on iskeny.

Eli, varsinaiseen tiedosteluun.
Kertoisitteko sellaisia countryn esittäjiä tai kappaleita, jotka olisi sellaisia vauhdikkaimpia.

Kiitos vaivannäöstänne.

16

1139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      Flatt & Scruggs
      George Jones
      Kenny Rogers
      Johnny Cash
      Hank Williams
      Dwight Yoakam

      kai niitä on muitakin, mutta nämä tuli näin yhtäkkiä mieleen

    • kantria pitää olla

      tässä muutama äkkiseltään mieleeni putkahtanut nimi nykykantrin alueelta:

      BR5-49
      Tracktors
      Jesse Dayton
      Bill Kirchen
      Junior Brown
      Billy Joe Shaver
      Rosie Flores
      Asylum Street Spankers
      Hank Williams Jr.
      Hank III

      ...ja historian hämärissä rokkasivat muita hurjemmin mm:

      Moon Mullican
      Jerry Lee Lewis
      Marshall Tucker Band
      Commander Cody And His Lost Planet Airmen
      Joe Ely
      Waylon Jennings
      Carlene Carter
      Nitty Gritty Dirt Band
      Charlie Daniels Band

      jne...onhan niitä vaikka kuinka paljon. Näillä
      voit päästä ainakin hyvään alkuun.

    • .......

      mainita herrat Albert Lee ja Travis Tritt, äijien meininki on lähellä rock'n'rollia.

      • niilo lylykorpi

        ja tekihän itse kunigas Elviskin rokkaavia kantrilevytyksiä jonkun lätyn verran..


    • Tätiliini

      ns. perinteisempää kantria esittävät:Roy Acuff, Bobby Bare, Jerry Reed, Statler Brothers, Dave Dudley, Tammy Wynette, Roger Miller, Ray Price........oi voi, onhan niitä. Ja uusia hyviä pukkaa markkinoille koko ajan. ei kun mieli avoimena kuuntelemaan. Itse kuuntelen autossa matkamusana...ja laulaa loilotan mukana. Mahtavaa, siis kuuntelu, ei laulu:)

    • ölgkfsd

      tietysti Emmylou Harris, Dolly Parton ja vaikkapa Linda Ronstadt mainitsemisen arvoisia

      • Messinankin

        musiikkia sopii kokeilla.


    • löytyy ja paljon

      Hmm.. Vähän vanha ketju, mutta vastaan kuitenkin.

      Edellä mainittujen lisäksi tulee mieleen;

      Diamond Rio
      Alan Jackson
      Lonestar
      Lee Roy Parnel
      Randy Travis
      Blackhawk
      Sawyer Brown
      Dwight Yoakam
      Brooks & Dunn ?(uusi tuttavuus minulle, yhden kappaleen olen kuullut)


      Ja onhan Willie Nelsonillakin se 'One time too many' niminen biisi. Alkaa hitaalla sovituksella ja kun luulee, että biisi loppuu, niin alkavatkin uudestaan rokkaamaan. ;) Näin ainakin siinä Willie & friends live versiossa, joka minulta löytyy.

      Muuten myös Eagles on kantri bändi, vaikka kovin moni ei sitä tiedäkään saati sitten myönnä, koska kantri ei voi olla hyvää musiikkia ;)

      Sori jos joku nimi tuli toiseen kertaan!

      • ; )

        Kenny Chesney
        Alabama


      • niilo lylykorpi

        eaglesilla country suht puhtaita country biisejä löytyy vaikka se countryrockiksi luokitellaankin. samassa sarjassa muuten maininnan arvoinen ja jo ennen eaglesiä aloittanut ryhmä on Rick Nelson & the Stone Canyon band jossa soitti mm.ex Eagle Randy Meisner.Myös Jerry Reedin musa on aivan huippua !!!


    • my town

      Jos kunnon nykyajan kantrimeininkiä haluat, niin tutustu: Montgomery Gentryyn!!

      Ohessa linkki heidän sivuilleen:

      http://montgomerygentry.musiccitynetworks.com/

      Heiltä on ilmestynyt ainakin yksi musadvd, jossa on useampi videobiisi. Ovat todella mahtavia!!

    • sirpa-kyllikki

      juuri Crystal Gaylea - siinäpä vasta kaunis ääninen country-tähti. suosittelen jos pitää "viihteellisemmästä" country musasta. Charlie Rich kuuluu myös suosikkeihini - varsin monipuolinen ja hyvä-ääninen artisti (kannattaa tutustua)

    • hepoerkki

      Vähän tuoreempaa verta:
      Tim McGraw
      Kenny Chesney
      George Strait
      Alan Jackson
      Keith Urban
      Brad Paisley
      Rascall Flatts
      Big & Rich
      Sugarland
      The Wreckers
      Josh Turner
      Alison Krauss
      Miranda Lambert
      Carrie Underwood
      Taylor Swift
      Martina McBride
      Kellie Pickler
      Faith Hill
      Shania Twain
      Leann Rimes
      Lee Ann Womack

      tässä nyt aluksi....

      • Mikähä lie :)

        Kiitokset teille kaikille jotka olette antaneet näitä esiintyjiä. :)

        Kyllä alkaa tulemaan countrimusiikkia, halviten näköjään saa nettikaupoista.

        Hienoa musiikkia country, vaikka olenkin entinen ja kyllä nykyisinkin iskelmääkin kuuntelen, mutta country alkoi vaan kiinnostamaan. :)


      • noelle
        Mikähä lie :) kirjoitti:

        Kiitokset teille kaikille jotka olette antaneet näitä esiintyjiä. :)

        Kyllä alkaa tulemaan countrimusiikkia, halviten näköjään saa nettikaupoista.

        Hienoa musiikkia country, vaikka olenkin entinen ja kyllä nykyisinkin iskelmääkin kuuntelen, mutta country alkoi vaan kiinnostamaan. :)

        Minä en aiemmin niin perustanut kantrimusiikista muuten paitsi että muutama Leann Rimesin ja Shania Twainin biisi teki minuun suuren vaikutuksen mutta kuultuani ensimmäistä kertaa Rascall Flattsia minä jäin koukkuun!Aivan mahtava bändi!!!
        Lisäksi tätä viestiketjua lukiessani oli tosi kiva huomata että minä en ole ainoa joka tunnistaa Keith Urbanin muutenkin kuin vain "Nicolen aviomiehenä". :) Siinä toinen kantriartisti jonka musiikkia rakastan yli kaiken!Rascall Flatts ja Keith kun tulisi joskus suomeen niin olisin taatusti fanittamassa eturivissä mutta taitaa olla turha haaveillakaan että he joskus nähtäisiin näillä leveysasteilla kun kantri kun ei ole niin iso juttu täällä. :(
        Aiempien mainitsemieni kantriartistien lisäksi myös Lonestar on mainitsemisen arvoinen bändi. :)


      • TeppoIIII
        noelle kirjoitti:

        Minä en aiemmin niin perustanut kantrimusiikista muuten paitsi että muutama Leann Rimesin ja Shania Twainin biisi teki minuun suuren vaikutuksen mutta kuultuani ensimmäistä kertaa Rascall Flattsia minä jäin koukkuun!Aivan mahtava bändi!!!
        Lisäksi tätä viestiketjua lukiessani oli tosi kiva huomata että minä en ole ainoa joka tunnistaa Keith Urbanin muutenkin kuin vain "Nicolen aviomiehenä". :) Siinä toinen kantriartisti jonka musiikkia rakastan yli kaiken!Rascall Flatts ja Keith kun tulisi joskus suomeen niin olisin taatusti fanittamassa eturivissä mutta taitaa olla turha haaveillakaan että he joskus nähtäisiin näillä leveysasteilla kun kantri kun ei ole niin iso juttu täällä. :(
        Aiempien mainitsemieni kantriartistien lisäksi myös Lonestar on mainitsemisen arvoinen bändi. :)

        Hyvä että oikeat hyvät kantri laulajat tulivat esiin tän ketjun lopussa. Nimittäin laulajia/yhtyeitä mitä esitettiin tän ketjun alussa ovat aivan sontaa. Kuka oikeasti kuuntelee tuota linedance, "make nascar year long, BANG" yms. kantria? Aivan siis järjetöntä sontaa. Mutta hyvä että nuo Lonestarit, rascall flattsit esitettiin. Parasta musaa nimittäin näillä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe