Vaatteita lyhyille!

unfair

Nykyään kaduilla tulee tosi paljon vastaan lyhyitä naisia, mutta miksi sitten vaatehyllyillä ei nää pienempiä vaatteita? Isokokoiset ylistävät H&M:ää ja Seppälää, kun alkoivat valmistaa isompia vaatteita, mutta eikö kukaan näe meitä pienikokoisia?

On todella turhauttavaa mennä vaateostoksille, kun mikään ei sovi päälle! Enkä edes muista, milloin olisin viimeksi ostanut housut. On pakko ostaa housut, jotka pienen lyhennyksen jälkeen ovat ihan ok:t pidettävät, sillä parempia ei tule vastaan.

Itelläni vyötärönympärys on normaali, mutta olen tosi lyhyt, joten jos löytää hyvän pituiset housut, ne ovat liian kireät vyötäröltä! Tähän kaipaisin kipeästi muutosta!

4

1466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puolitoistametrinen

      Olen todellakin raivon partaalla tämän asian takia.
      Useimmiten näkee kaupoissa ja kuvastoissa, että on olemassa kahta lahkeenpituutta farkuissa ja housuissa, pitkä ja vielä pidempi. Ei ole mitään järkeä ostaa vyötäröltä sopivia farkkuja, joita joutuu lyhentämään melkeinpä sen 20 senttiä, ja siinäpä se farkkujen malli sitten katoaakin.
      Itse 150-senttisenä voisin ihan hyvin ostaa farkkuni lastenosastolta, jos siis laihduttaisin itseni 40-kiloiseksi, mutta veikkaanpa ettei perseeni silti niihin lapsille suunniteltuihin farkkuihin mahtuisi(olen siis 26-vuotias). Ja muutenkin, pidän matalavyötäröisistä leveälahkeisista farkuista, lapsille ei niitä edes tehdä.
      Jonkun kuvaston isokokoisten sivuilla oli joskus lyhyempiä farkkuja, mutta kun minulle menisi se koko 36.
      En voi käsittää. Onko maailmassa todellakin muka niin vähän lyhyitä ihmisiä, ettei vaatteiden tekeminen lyhyille olisi kannattavaa?
      Lohduttavaa kuitenkin on tietää, etten ole yksin tämän asian kanssa, vaikka tuntuukin aina välillä että olisin joku friikki.

      • helppo nakki....

        En ymmärrä. Useimmat housunlahkeet ovat suorat ja helppo lyhentää itse. Ostat vain muualta sopivat pöksyt ja sitten vaikka käsin otat lahkeet sisään.

        Toista on meikäläisellä. Olen tiimalasimallinen ja vyötärön ja lantion suhde on iso.

        Sopivia nuorekkaita housuja on mahdoton löytää. Jos löytää sopivat housut ja ottaa lantiosta mahtuvan koon, on vyötäröstä vaikea ottaa sisään, koska farkuissa ja vastaavissa housuissa on paksut tuplasaumat, kaikenlaista vetoketjua, taskua ja muuta leikkausta. Sisäänottokaan ei takaa istuvuutta.

        Mutta jos housut ovat lantiomalliset, kuten useimmat tyyliseni housut, niin vaikka löytäisi mitä kokoa, ei niitä lantiota saa korkeammaksi millään ompelulla.

        Tällä hetkellä tilanne on kriittinen, etsin taas arkihousuja, enkä löydä mistään. Tilasin ulkomailta netistäkin, mutta jouduin palauttamaan, kun olivat lantiosta liian matalat.

        Keksikääpäs tähän ratkaisu!


      • en lyhennytä
        helppo nakki.... kirjoitti:

        En ymmärrä. Useimmat housunlahkeet ovat suorat ja helppo lyhentää itse. Ostat vain muualta sopivat pöksyt ja sitten vaikka käsin otat lahkeet sisään.

        Toista on meikäläisellä. Olen tiimalasimallinen ja vyötärön ja lantion suhde on iso.

        Sopivia nuorekkaita housuja on mahdoton löytää. Jos löytää sopivat housut ja ottaa lantiosta mahtuvan koon, on vyötäröstä vaikea ottaa sisään, koska farkuissa ja vastaavissa housuissa on paksut tuplasaumat, kaikenlaista vetoketjua, taskua ja muuta leikkausta. Sisäänottokaan ei takaa istuvuutta.

        Mutta jos housut ovat lantiomalliset, kuten useimmat tyyliseni housut, niin vaikka löytäisi mitä kokoa, ei niitä lantiota saa korkeammaksi millään ompelulla.

        Tällä hetkellä tilanne on kriittinen, etsin taas arkihousuja, enkä löydä mistään. Tilasin ulkomailta netistäkin, mutta jouduin palauttamaan, kun olivat lantiosta liian matalat.

        Keksikääpäs tähän ratkaisu!

        Itse olen sitä miletä, ettei housuja kannata lyhentää. En halua maksaa valmistajille siitä, että he tekevät liian pitkälahkeisia housuja. Olen uusavuton ja joutuisin käyttämään ompelijaa. Vaikka osaisin lyhentää housuni, en sitä tekisi, koska en halua viestittää valmistajille, että just tällaisia liian pitkiä hosuja tässä nyt haluankin. En halua, mieluiten maksan niistä sopivan mittaisista, vaikka joutuisin kulkemaan yhdessä housumalissa loppuelämäni.

        Vyötärö-lantio -ongelman tunnen myös liiankin hyvin (eroa 30 cm ympärysmitassa). Tuntuu siltä, että kaikki muut ihmiset ovat mallia suora pötkö. Ei kai??


    • Short2

      Osta fiorellasta housut ja lyhennä ne. Niin minä teen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe