Äitiysvaatteet koko 56

etsivä

Hei

Olen 177cm pitkä ja vaatekokoni on hieman mallista riippuen 52-56.

Tietääkö kukaan mistä voisi hankkia (kauppa tai netti) seuraavia vaatteita raskausajan loppuvaiheeseen?

- todella suuret äitiyshousut joiden vaatimuksena on extraleveä reisiosa. Lappuhaalaritkin käyvät, eikä värillä ole väliä.

- todella suuret ja pitkät sukkahousut ilman haarakiilaa, (normaalielämässä käytän vain wolfordin city-mallisia sukkahousuja sillä niissä on ainoa tietämäni riittävän pitkä ja leveä reisiosa sekä riittävän korkea vyötärö joka ei rullaudu)

- lämmin talvitakki, pitkä tai lyhyt, materiaalilla ei väliä kunhan olisi lämmin, johon mahtuu XXXL-kokoinen nainen ja 6-9kk:n vauvamaha (vuodenaika joulukuu-helmikuu)

Lindexit ja Seppälät yms eivät nyt voi minua auttaa, joten jos sinulla on ollut sama ongelma itselläsi aijemmin, niin kerro toki tietosi. Olen myös kiinnostunut ostamaan (tai vuokraamaan/lainaamaan) housut ja talvitakin käytettynä.

Yritän ennakoida tulevia ongelmia jo nyt...

Kiitos etukäteen!

11

5395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khr

      Vaikka varsinaisesti aihe ei ole vielä ajankohtainen, etsiskelin netistä itse joku aika sitten plus-kokoisia äitiysvaatteita. Kaunein, edullisin ja paras kokovalikoima äkkiseltään löydetyistä paikoista oli osoitteessa www.maternitywear.com.au . Plussana he näyttäisivät toimittavan tuotteet minne tahansa päin maailmaa. Tyhmät jenkkikaupat ovat usein rajoittaneet Amerikan mantereeseen ja ehkä Britanniaan.

      • etsivä

        Kiitos vastauksesta!

        Katselin tuota antamaasi saittia, ja kauniita vaatteita olivat - ja muutamat hyvänoloiset housut, mutta missä takit? Ei yhtään kesä-, syys-, talvi- tai kesätakkia! Ei mitään poplareita, tuulitakkeja, villakangastakkeja, toppatakkeja! Eivätkö (minkäänkokoiset) raskaanaolevat naiset käytäkään takkeja? Ehkä tästä tulee takiton talvi? Ehkä kasvihuoneilmiö kehittyy niin, että Suomessakin on ensi talvena 20? Vai onko oletuksena, että kaikki naiset omistavat jokatapauksessa jonkinlaisen ylisuuren halatin tai talvisen ponchon johon mahtuu tarvittaessa vielä sisälläoleva vauvakin? No, kaipa tämäkin asia jollain lailla ratkeaa…?

        Ja tietysti edelleen, jos joku suuren takin omistaja haluaisi siitä luopua, niin olisin kiinnostunut… Ja tietysti lainaaminen/vuokraaminen korvausta vastaan samoin!


    • sanna*

      Moikka. Olen 172 cm pitkä ja ennen raskutta kokoni oli 54. Suomesta saa tosi huonosti tämän koon äitisvaatetta. Henkalta ja maukalta löysin yhdet hyvälaatuiset musta vahvaa trikoota olevat äippähousut, jotka näyttivät lähes suorilta housuilta päällä. Lisäksi tilasin täältä
      http://www.motherhood.com/plushome.asp?mastercategory_Id=7&Plus=true
      toimittavat Suomeen ja palvelu oli tosi hyvää.
      Äitiyssukkiksia ostin Lindeksiltä, se isoin koko, en muista mikä se oli, mutta oli tosi hyvät päälle, tuki vatsaa ja nousi hyvin vatsan yli.
      Joku putiikki oli Suomessakin, mistä sai tilattua isoja housuja, mutta oli vain yhtä mallia. NE oli farkut, mutta en muista mistä se oli, mutta hintakin oli lähes 100 euroa.
      Myös Ebaysta tilasin yhdet housut, saa tosi edullisesti eikä mene tulli yms. maksuja. Olen aika hyvin perehtynyt aiheeseen =o) Onnea tulevasta vauvelista. Meidän vauveli on jo 1-vuotias taaperon alku =o)

      • etsivä

        Hei!

        Samoin sinulle, kiitos vastauksestasi joka antaa toivoa siitä, että tästäkin asiasta voi jollain lailla selvitä? Ymmärsinkö siis oikein, että teidän vaaveli on syntynyt lämpimään vuodenaikaan, joten paksut takit eivät ole olleet tarpeen...? Miten onnekasta!

        Tuo Quèbecin kauppa vaikuttaa myös kiinnostavalta, ja siellä näytti olevan melko asiallisilla hinnoillakin pre autumnsale. Mietin, että uskaltaisiko tässä jo tehdä vaateostoksia, vai onko se kohtalon uhmaamista? (vko 10) Tilasitko tuolta normaalilla tilauslomakkeella, vai laitoitko yksityismeilitilauksen mahdolliset tullimaksut välttääksesi?
        Tämä nyt rupesi minua sen vuoksi kiinnostamaan erityisesti, että olen aikoinaan hankkinut paljonkin vaatteita Kanadasta, ja siellä tosiaan mallit ja koot sopivat ainakin minulle paljon paremmin xl- ja plusmallistoissa kuin Suomessa, farkut eritoten, joten toivoa sopii, että äitiysvaatteidenkin kohdalla olisi sama juttu.

        Sinulla kun on tämä oma kokemus tällä rintamalla, niin mitenkäs sitten esim. kaikki rintaliivit ja muut alusvaatteet - täytyy kai hankkia jotain korkeavyötäröisiä pikkuhousuja? Onko se sama, ostaako ne jostain (?) mistä nyt löytyy tosi korkeita ja suuria malleja, vai ovatko äitiyspikkarit sellaisia, joissa niissäkin joku erityisleikkaus? Ja saako sellaisia kaupasta mistään Suomessa, tässä koossa? Vai täytyykö nekin tilata jostain valtameren takaa?

        Entä, masutuubi? Onko niitä olemassa suuria kokoja? Mistä sellaisen saa? Ja onko se edes järkevä ja käytännöllinen tarvike?

        Kiitos taas...!


      • sanna*
        etsivä kirjoitti:

        Hei!

        Samoin sinulle, kiitos vastauksestasi joka antaa toivoa siitä, että tästäkin asiasta voi jollain lailla selvitä? Ymmärsinkö siis oikein, että teidän vaaveli on syntynyt lämpimään vuodenaikaan, joten paksut takit eivät ole olleet tarpeen...? Miten onnekasta!

        Tuo Quèbecin kauppa vaikuttaa myös kiinnostavalta, ja siellä näytti olevan melko asiallisilla hinnoillakin pre autumnsale. Mietin, että uskaltaisiko tässä jo tehdä vaateostoksia, vai onko se kohtalon uhmaamista? (vko 10) Tilasitko tuolta normaalilla tilauslomakkeella, vai laitoitko yksityismeilitilauksen mahdolliset tullimaksut välttääksesi?
        Tämä nyt rupesi minua sen vuoksi kiinnostamaan erityisesti, että olen aikoinaan hankkinut paljonkin vaatteita Kanadasta, ja siellä tosiaan mallit ja koot sopivat ainakin minulle paljon paremmin xl- ja plusmallistoissa kuin Suomessa, farkut eritoten, joten toivoa sopii, että äitiysvaatteidenkin kohdalla olisi sama juttu.

        Sinulla kun on tämä oma kokemus tällä rintamalla, niin mitenkäs sitten esim. kaikki rintaliivit ja muut alusvaatteet - täytyy kai hankkia jotain korkeavyötäröisiä pikkuhousuja? Onko se sama, ostaako ne jostain (?) mistä nyt löytyy tosi korkeita ja suuria malleja, vai ovatko äitiyspikkarit sellaisia, joissa niissäkin joku erityisleikkaus? Ja saako sellaisia kaupasta mistään Suomessa, tässä koossa? Vai täytyykö nekin tilata jostain valtameren takaa?

        Entä, masutuubi? Onko niitä olemassa suuria kokoja? Mistä sellaisen saa? Ja onko se edes järkevä ja käytännöllinen tarvike?

        Kiitos taas...!

        Hyvä, jos vastauksesta oli hyötyä =o)
        Meidän poju syntyi kesäkuun lopulla, että talvitakkia en tarvinnut. Toivottavasti löydät jonkun kivan takin.
        Tilasin ihan normaalilla tilauskaavakkeella, veroja ja tullimaksuja meni. Ei tullut mieleen tuo niiden ohi tilaaminen... täytyy muistaa, jos joskus vielä (toivon mukaan) niitä tarvitsen. Myin omani huuto.netissä, meni ihan kivasti kaupaksi.
        Äitiyspikkareihin kannattaa panostaa, pysyy hyvin ylhäällä, ei tarvitse kokoajan nostella ja tukee myös. Ostin Sokoksesta Anita maternity merkkisiä äitiyspikkareita. Koko oli l/xl, mutta se koko meni koko raskausajan, vaikka olen ns. omena eli vatsaa on ilman raskauttakin =o) maksoi jotan 20 euron luokkaa ja on hyvät... jemmasin ne odottamaan =o)
        Rintsikoista en osaa oikein sanoa, kun mulla ei kuppikoko kasvanut. Imetysliivejä tilasin jostain suomalaisesta nettikaupasta. Ei ollut kovin kauniit, mutta enpä niitä pahemmin tarvinnutkaan, kun imetys loppui ennenkuin kunnolla edes alkoikaan.
        Hyvä ostos jossain vaiheessa on myös raskaustukivyö, sen ostin huutiksesta ja on hyvä, selkäsäryt loppui sen ansiosta. Siinäkin on pituudessa varaa, eli riittää varmasti.
        Masutuubeja mulla ei ollut, kiitos tunikoiden, paitoja löytyi ihan hyvin.
        Nyt ei oikein ajatus luista.... jos haluat vielä jutella niin voit vaikka meilata: [email protected]


    • täältä
      • pientä kritiikkiä

        mutta yrityksen kannattaisi myös päivittää sivujaan, jos nettiin infoa laittavat. näillä sivuilla puhutaan kevään 2008 uusiutuvasta vaatemallistosta ...


      • etsivä

        Hei!

        Kiitos tästä linkistä - kiva, että kotimaassa löytyy tällainen vähän persoonallisempi ja ajan hermollaoleva alan osaaja! Ehkä he voisivat laajentaa myös näihin takkeihin, tilausompelimoperiaatteella...?


    • voit tehdä löydön

      Huutonetistä. Oletko katsellut?

      • etsivä

        Hei, kiitos myös tästä vinkistä! Katselin äsken huuto.netin sivuja hakudsanalla äitiys ja äitiysvaatteet, ja jopa jotain vaatetta löytyi xl-koossa. Taitaa olla onnen kauppaa tosiaan, mutta taidanpa pitää tuotakn paikkaa silmällä!


      • Miimu-maamu
        etsivä kirjoitti:

        Hei, kiitos myös tästä vinkistä! Katselin äsken huuto.netin sivuja hakudsanalla äitiys ja äitiysvaatteet, ja jopa jotain vaatetta löytyi xl-koossa. Taitaa olla onnen kauppaa tosiaan, mutta taidanpa pitää tuotakn paikkaa silmällä!

        Täältä http://www.mamamia.fi/products/106-funmum-imetyspaita-pitkahiainen.aspx löytyi ainakin XL ja XXL paitaa ja samasta kaupasta pitkälahkeisia housuja useammassa eri koossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe