Asiaa on varmaan jo aiemminkin käsitelty, mutta nostan sen taas esille.
Miten tuon moottorin valmistamisen kanssa tässä kyseisessä automerkissä on? Onko Ferrarin moottori ja jos ei, niin onko identtinen? Poraukset täsmää Mondialin kanssa, joten voiko vaihtaa aitoon Ferrarin moottoriin? Sopiiko?
Nyt näitä sais halvalla Saksasta. Ei varmaan verotkaan ole paljoa, kun tämän ikäisissä Ferrareissakaan ei ole kuin muutama tonni.
Kuuntele moottori
http://www.youtube.com/watch?v=ONAhzVWUOM4
Lancia Thema 8.32
11
2978
Vastaukset
- Kyllä on
Kyllä se on ihan oikea Ferrarin moottori, perustuu Ferrari 308:n koneeseen. Kooonpanosta tosin vastasi Ducati. Kampiakseli on erilainen, "crankpinien" eli kiertokankien laakerikaulojen (onpa vaikea asia selittää suomeksi!!!) välinen kulma on 90 astetta, kun se Ferrarissa on 180 astetta.
Lue lisää täältä:
http://www.autowiki.fi/index.php/Lancia_Thema
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Thema
Jos tuollaisen Suomeen hommaat, niin hattua kyllä nostan! Äläkä käy mitään moottoreita vaihtelemaan. Aito kone on kuitenkin aito kone, eikä mikään Ferrarin 180-asteinen tusinamoottori. :)
Ylläpito voi tosin niin sanotusti maksaa, mutta niinhän harrastukset tuppaavat tekemään. Onnea vain yrityksellesi!- Co_De_MaN
Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?
Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.
Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa. - kannattaa-
Co_De_MaN kirjoitti:
Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?
Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.
Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa.Myös katsoa briteistä varaosien hintoja, siellä kun keräilykulttuuri on suuri ja osa koko maata. Itse Ferrarin pajojakin löytyy tusinoittain mikä poikkeaa aika hyvin isosta osasta muita maita, joten luulisi myös Lancia Ferrarin kohdalla löytyvän osia.
- noita.
jo Suomen kilvissä.
- Brutus....
Olin itse aina uskossa että tuo moottori perustui 328 Ferrariin. Vasta joskus tajusin että tuo pn 3litrainen. Mutta mistä tuo mallimerkintä 8.32 tulee? Saksassa noita on yllättävän paljon myynnissä. Millainenkohan hinta on ollut uutena verrattaen V6 tai turbo i.e.
- tulee siitä
Brutus.... kirjoitti:
Olin itse aina uskossa että tuo moottori perustui 328 Ferrariin. Vasta joskus tajusin että tuo pn 3litrainen. Mutta mistä tuo mallimerkintä 8.32 tulee? Saksassa noita on yllättävän paljon myynnissä. Millainenkohan hinta on ollut uutena verrattaen V6 tai turbo i.e.
että v8 ja 32 venttiiliä. Ei sen kummallisempaa :)
- macmunkki
paskat siitä moottorista on edes veden siirtolaitteeseen kahvinkeittimessäkin kovempi moottori.
- ,,,
Co_De_MaN kirjoitti:
Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?
Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.
Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa.Eipä taida kannattaa vaihtaa sitä Lancian Ferrari-myllyä Mondialin koneeseen. Se alkuperäinenkin on oikea Ferrari, eikä tehoa käytännössä tule paljoakaan lisää.
Sitäpaitsi taloudellisessa mielessä Lancia 8.32 Mondialin kone Suomen kilvissä maksaa saman kuin se Mondial Suomen kilvissä. Mondialeja saa nykyään ainakin ruotsista 15-20 tuhannella eurolla. hyvä Lanciakin maksaa melkein kympin.
Oletko harkinnut 80-luvun Maseratia? Saman kylän merkkejä kuin Ferrari ja Lambo. Aito käsin tehty Modenalainen ja kulkee enemmän kuin Lancia 8.32 tai Mondial. Hyvän saa Suomen kilpiin alle kympillä. Huonoon ei kannata koskea (sama taitaa päteä Lanciaan). - Lancia Thesis
Co_De_MaN kirjoitti:
Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?
Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.
Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa.pajalla joten on se aika pitkälle erikoinen.
- Thema/Croma
Fiat Croman kokoontumisessa mukana myös Lancia Thema 8.32. Komealta näyttää ja kuulostaa kone. Myös 2.5 V6 -koneisen Croman äänet komeat (Cromaa ei tuotu tuolla koneella Suomeen lainkaan.):
http://www.youtube.com/watch?v=YUejFDy-D60 - Bulshitt
Kyllä se 8.32 ducatin kone istuu aivan hyvin ferrariin ja päinvastoin.Noita koneita oli Saksassa jokin aika sitten myynnissä 30kpl.Sveitsiläis jobbari oli ostanut halvalla tehtaan koko varaston.Sakut ostivat niistä koneista ainakin 16kpl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031565
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781204- 881127
- 1391036
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580985Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1967Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8892- 20870
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9714Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8670