Lancia Thema 8.32

Co_De_MaN

Asiaa on varmaan jo aiemminkin käsitelty, mutta nostan sen taas esille.

Miten tuon moottorin valmistamisen kanssa tässä kyseisessä automerkissä on? Onko Ferrarin moottori ja jos ei, niin onko identtinen? Poraukset täsmää Mondialin kanssa, joten voiko vaihtaa aitoon Ferrarin moottoriin? Sopiiko?

Nyt näitä sais halvalla Saksasta. Ei varmaan verotkaan ole paljoa, kun tämän ikäisissä Ferrareissakaan ei ole kuin muutama tonni.

Kuuntele moottori
http://www.youtube.com/watch?v=ONAhzVWUOM4

11

3085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä on

      Kyllä se on ihan oikea Ferrarin moottori, perustuu Ferrari 308:n koneeseen. Kooonpanosta tosin vastasi Ducati. Kampiakseli on erilainen, "crankpinien" eli kiertokankien laakerikaulojen (onpa vaikea asia selittää suomeksi!!!) välinen kulma on 90 astetta, kun se Ferrarissa on 180 astetta.

      Lue lisää täältä:
      http://www.autowiki.fi/index.php/Lancia_Thema
      http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Thema

      Jos tuollaisen Suomeen hommaat, niin hattua kyllä nostan! Äläkä käy mitään moottoreita vaihtelemaan. Aito kone on kuitenkin aito kone, eikä mikään Ferrarin 180-asteinen tusinamoottori. :)

      Ylläpito voi tosin niin sanotusti maksaa, mutta niinhän harrastukset tuppaavat tekemään. Onnea vain yrityksellesi!

      • Co_De_MaN

        Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?

        Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.

        Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa.


      • kannattaa-
        Co_De_MaN kirjoitti:

        Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?

        Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.

        Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa.

        Myös katsoa briteistä varaosien hintoja, siellä kun keräilykulttuuri on suuri ja osa koko maata. Itse Ferrarin pajojakin löytyy tusinoittain mikä poikkeaa aika hyvin isosta osasta muita maita, joten luulisi myös Lancia Ferrarin kohdalla löytyvän osia.


      • noita.

        jo Suomen kilvissä.


      • Brutus....

        Olin itse aina uskossa että tuo moottori perustui 328 Ferrariin. Vasta joskus tajusin että tuo pn 3litrainen. Mutta mistä tuo mallimerkintä 8.32 tulee? Saksassa noita on yllättävän paljon myynnissä. Millainenkohan hinta on ollut uutena verrattaen V6 tai turbo i.e.


      • tulee siitä
        Brutus.... kirjoitti:

        Olin itse aina uskossa että tuo moottori perustui 328 Ferrariin. Vasta joskus tajusin että tuo pn 3litrainen. Mutta mistä tuo mallimerkintä 8.32 tulee? Saksassa noita on yllättävän paljon myynnissä. Millainenkohan hinta on ollut uutena verrattaen V6 tai turbo i.e.

        että v8 ja 32 venttiiliä. Ei sen kummallisempaa :)


      • macmunkki

        paskat siitä moottorista on edes veden siirtolaitteeseen kahvinkeittimessäkin kovempi moottori.


      • ,,,
        Co_De_MaN kirjoitti:

        Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?

        Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.

        Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa.

        Eipä taida kannattaa vaihtaa sitä Lancian Ferrari-myllyä Mondialin koneeseen. Se alkuperäinenkin on oikea Ferrari, eikä tehoa käytännössä tule paljoakaan lisää.

        Sitäpaitsi taloudellisessa mielessä Lancia 8.32 Mondialin kone Suomen kilvissä maksaa saman kuin se Mondial Suomen kilvissä. Mondialeja saa nykyään ainakin ruotsista 15-20 tuhannella eurolla. hyvä Lanciakin maksaa melkein kympin.

        Oletko harkinnut 80-luvun Maseratia? Saman kylän merkkejä kuin Ferrari ja Lambo. Aito käsin tehty Modenalainen ja kulkee enemmän kuin Lancia 8.32 tai Mondial. Hyvän saa Suomen kilpiin alle kympillä. Huonoon ei kannata koskea (sama taitaa päteä Lanciaan).


      • Lancia Thesis
        Co_De_MaN kirjoitti:

        Hieman muissa keskusteluissa porukka haukkuu sitä epäaidoksi Ferrariksi. On kuulemma vain nimellisesti mukana koneen kasaamisessa. Onkohan käyntiäänikin erilainen tuon laakerikaulojen eri asentojen vuoksi? Mutta mistä siihen tilataan varaosia? Lancialta, Ferrarilta vai Ducatilta?

        Jos lohkon vaihtaa esimerkiksi Mondialin 240hv koneeseen, niin sopiiko ja käykö? Mondialin koneet on noin 10000$ luokkaa vähän ajettuina. Ja mitä sanoo Suomen katsastus? Pitääkö siinä olla Lancian moottori vai käykö aito Ferrari? Toisen auton koneitahan ei saisi laittaa.

        Ja nämä koneet ovat varaosiltaan Ferrarin halvimpia. Osia näyttää ainakin Ferrariin löytyvän. Loppuautohan on Lanciaa, joten ei hirveän kallista. Osisi vain tyylikästä ajella ainakin Ferrarin koneella kun koko autoon ei ole ikinä varaa.

        pajalla joten on se aika pitkälle erikoinen.


    • Thema/Croma

      Fiat Croman kokoontumisessa mukana myös Lancia Thema 8.32. Komealta näyttää ja kuulostaa kone. Myös 2.5 V6 -koneisen Croman äänet komeat (Cromaa ei tuotu tuolla koneella Suomeen lainkaan.):

      http://www.youtube.com/watch?v=YUejFDy-D60

    • Bulshitt

      Kyllä se 8.32 ducatin kone istuu aivan hyvin ferrariin ja päinvastoin.Noita koneita oli Saksassa jokin aika sitten myynnissä 30kpl.Sveitsiläis jobbari oli ostanut halvalla tehtaan koko varaston.Sakut ostivat niistä koneista ainakin 16kpl.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      82
      3347
    2. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      53
      2500
    3. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      512
      2381
    4. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      35
      2261
    5. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      12
      2254
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      36
      2230
    7. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1959
    8. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      17
      1858
    9. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1805
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      140
      1633
    Aihe