Lukekaa

ja ottakaa oppia

Aloitin pikavippailun kaksi kesää sitten. Jo loppuvuodesta otin pankista ekan Joustoluoton maksaakseni erääntyneet vipit pois. Ja taas jonkun ajan päästä aloin vippailla uudelleen. Ja kohta kaikki mahdolliset luottokortit ja lainat oli taas otettu ja vipit maksettu pois. Keväällä jäin työttömäksi ja olin jälleen "lirissä". Vippejä kertynyt yli 5.ooo€, oli pakko kertoa aviopuolisolle, joka tuli takaamaan lainan ja maksoin vipit pois. No enhän minä tästäkään oppinut vaan kohta olin jo uutta vippiä hakemassa ja kesäkuussa niitä oli jo yli 3.000€. Päätin niellä ylpeyteni ja kestää häpeän ja kerroin asian siskolleni, joka varakkaana ihmisenä ANTOI minulle rahat vippien maksamiseen ja vannotti, että en saa enää koskaan ottaa niitä. Ja niin minäkin olin vakaasti päättänyt. Lähetin jopa vippifirmoille sähköpostia, että vippiä ei saa antaa. Mutta muutamaan jäi lähettämättä...Sillä seurauksella, että nyt tätä kirjoittaessani on minulla vippejä kertynyt taas yli 5.ooo€ ja nyt annan kaikkien mennä ulosottoon ja luottotiedot "saa mennä punaselle". En näköjään opi kuin rankemman kautta, joten parempi on, että minulla ei ole mitään luotto tai pankkikortteja, enkä saa velaksi mistään mitään. Ottakaa oppia-älkää tulko perässä!!!!!Ja en ole missään baari-iässä enää vaan ihan aikuinen, joten eipä paljon järki päätä pakota wanhemmallakaan iällä...

215

55040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvikupponen

Mihin ne rahat meni? Pelasitko?

• Jeppb

Aika paha tilanne. Ei kyllä ikinä kannattaisi maksella lainoja pois isommilla lainoilla - se johtaa vaan katastrofiin pitkällä tähtäimellä. Niin kuin täällä (http://pikavippisivut.com/pikavippi-vertailu/) hyvin sanotaan:

"Muista aina maksaa pikavippi ajallaan pois ja varmistaa jo ennen pikavipin ottamista, että olet saamassa varmasti rahaa ennen eräpäivää, ettet joudu maksamaan vanhaa pikavippiä pois uudella. Tällaisesta toiminnasta seuraa helposti velkakierre ja maksuvaikeuksien suo, joka saattaa johtaa pahimmillaan oikeudenkäynteihin ja maksuhäiriömerkintöihin sekä luottotietojen menetykseen tai ulosottoon, mikä vaikeuttaa tarpeettomasti elämää. Ota siis ainoastaan sen kokoisia vippejä jotka pystyt varmasti maksamaan laina-ajan puitteissa kunniallisesti takaisin."

Jälkiviisaus on tietysti aina turhaa... tsemppiä tilanteen selvittämiseen! Isompi laina jolla kuittaat kaikki pikavipit on hyvä ratkaisu (alhaisempi korko). Ota yhteyttä esimerkiksi Takuu-Säätiöön tai sun oman kunnan velkaneuvontaan, ne voi varmaankin auttaa.

• ,,,,,,

Itsellä sama vippihistoria. Itse vippailin ja makselin nitä takaisin isommilla "lainoilla" esim ge-money. Velkaa noin 60000 tällä hetkellä. Rahat käytin lähinnä pelaamiseen netissä. Nyt olen lopettanut kaiken sellaisen hölmöilyn ja talous on jotenkin tasapainossa ja makselen velkoja pois. Itse otin itseltäni luottotiedot pois. Sen voi tehdä netissä. Kaikesta vitutuksesta huolimatta suosittelen sulle että kerrot omasta tilanteesta sun läheisille. Se on vaikeaa mutta sitten on kumminkin yksi huoli vähemmän kun ei tarvi salailla omia velkojaan. Tiedän tarkkaan miltä susta tuntuu. Mutta tsemppiä ja koita nyt olla enää vippaamatta. Mihin muuten olet käyttänyt rahat? Itellä meni juopotteluun ja pelaamiseen. Ikää mulla 36.

• .............

Mulla sama juttu,velkaa on jo lähes 100 000 euroa,tuossa on tosin myös autolaina mukana.Kun käy töissä niin saa isompia lainoja,valitettavasti..
        Olen myös ottanut useampia "järjestelyluottoja",mutta aina vaan uudestaan huomaan olevani samassa tilanteessa.
        Ehkäpä olisi viisainta menettää nuo luottotiedot niin ei saisi enää velkaa.
        Ja ikää on 34,eli en ihan teini ole minäkään.

• mutta kuitenkin
        ............. kirjoitti:

Mulla sama juttu,velkaa on jo lähes 100 000 euroa,tuossa on tosin myös autolaina mukana.Kun käy töissä niin saa isompia lainoja,valitettavasti..
        Olen myös ottanut useampia "järjestelyluottoja",mutta aina vaan uudestaan huomaan olevani samassa tilanteessa.
        Ehkäpä olisi viisainta menettää nuo luottotiedot niin ei saisi enää velkaa.
        Ja ikää on 34,eli en ihan teini ole minäkään.

teinin tasolla. Toiset kasvaa ja toiset ei.

• samaSSA
        mutta kuitenkin kirjoitti:

teinin tasolla. Toiset kasvaa ja toiset ei.

Ihan samanlainen tarina.Tilanne nyt se ,että mietin keräänkö rohkeuteni ja lainaan vielä sukulaiseltani rahat,jos kehtaan edes pyytää vai annanko mennä luottotiedot,koska en näköjään myöskään opi kuin kantapään kautta.Niin monta pelastusta tullut,ja aina ajautunut samaan tilanteeseen,ettei enää usko itseensä ollenkaan.
        Mutta kertokaa,että mitä sitten tapahtuu?Palkasta mitataan ilmeisesti tietty osuus ulosottoon?mutta entäs pankkilainat,voiko niitä sovitella pankin kanssa,niin että hoitaisi jotain lainaa heille kumminkin vanhaan tapaan joka kuukausi,vai meneekö sitten kaikki velat ja lainat todella suoraan ulosottoon?

• ottakaa opiksi
        samaSSA kirjoitti:

Ihan samanlainen tarina.Tilanne nyt se ,että mietin keräänkö rohkeuteni ja lainaan vielä sukulaiseltani rahat,jos kehtaan edes pyytää vai annanko mennä luottotiedot,koska en näköjään myöskään opi kuin kantapään kautta.Niin monta pelastusta tullut,ja aina ajautunut samaan tilanteeseen,ettei enää usko itseensä ollenkaan.
        Mutta kertokaa,että mitä sitten tapahtuu?Palkasta mitataan ilmeisesti tietty osuus ulosottoon?mutta entäs pankkilainat,voiko niitä sovitella pankin kanssa,niin että hoitaisi jotain lainaa heille kumminkin vanhaan tapaan joka kuukausi,vai meneekö sitten kaikki velat ja lainat todella suoraan ulosottoon?

"Kiva" huomata etten ole yksin. Kyllä hävettää ja rajusti. Itse en enää kehtaa pyytää siskoltani lainaksi rahaa vaan annan mennä ulosottoon ja opettelen elämään. Woimia meille.

• kokeile
        samaSSA kirjoitti:

Ulosotto ei ole mikään automaatti, vaan viimeinen keino. Esim. jos olet saanut sovittua velkojesi kanssa sellaisen maksuohjelman, että tiedät pystyväsi hoitamaan sen, vältyt ulosotolta. Mutta jos erityisjärjestelyistä huolimatta et maksa, sitten on ulosotto edessä. Esim. perinnän voi hoitaa joku muu firma kuin velkoja, mutta se ei ole silti "ulosottoa" vaan velanmaksua, mutta joudut vain maksamaan tälle firmalle perintäkuluja niinkuin ulosottajallekin joutuisit.

Jos olet töissä, niin ei luottotietojen menettäminen mikään katastrofi ole. Ainoastaan asunnonvuokraamisen kanssa voi tulla ongelmia (yksityisellä). Hyvin elävät ihmiset ilman luottoja ja kortteja vaikka tiedot olisivatkin kunnossa.

Nämä esimerkit osoittavat mielestäni sen, että joskus auttaminen voi olla karhunpalvelus, jos se estää ihmistä kohtamaan omat virheensä. ELi vippien maksu siskon ja aviomiehen rahoilla vain pitkitti ongelmaa ja antoivat mahdollisuuden tehdä lisää velkaa.

Mutta nokka pystyyn, luottotietojen menetys on osa teidän kouluanne, ei sen kummempi juttu. Asiat ovat kuitenkin hyvin, kun ei ole esim. takausveloissa. Tsemppiä!

• lainaliisa
        samaSSA kirjoitti:

Sitten ku sulta ulosmitataan palkasta pois, se ulosmittaukseen menevä osa on 1/3 sun palkasta.
        Ja kaikenlisäks maksat suurimman osan korkoja kun itse sitä velkaa.
        Eihän siinä voi ketään muuta syyttää ku itteensä.

• kuin itseään
        lainaliisa kirjoitti:

Sitten ku sulta ulosmitataan palkasta pois, se ulosmittaukseen menevä osa on 1/3 sun palkasta.

kjfadöjfaldjf

• sama juttu

tosin vippeilyyn ei hirveesti mennyt mutta aktiviirahat, mastercardit,joustoluotot, ellosluotot ja mitä muuta tuli koettua, yhteensä oli parhaimmillaan 21k velkaa maksettavana ja pääasiassa oli rahat menneet juopotteluun(ja naisiin). Aina meni palkka suoraan lyhennyksiin ja vuokraan, penniäkään ei jäänyt tilille, päinvastoin kortilla nostettiin sitten velaksi rahaa että saatiin edes laskuja maksettua ja velkakierre syveni. Pari kertaa joutui vippiäkin käyttämään...
        Nyt on onneksi palkka noussut 1000eur ja velkakierteestä ulospääseminen näyttää jo paremmalta. Korttiluottoja kulutusluottoja on enään 10 785eur vanha opintolaina (mitä lyhennän vain 2krtaa vuodessa) n. 5000eur. Eli siihen nähden on asiat hyvin. Enään en tuollaiseen järjettömyyteen aio sortua enkä sorru. Mitään en osta jos ei ole varaa tai jos viinaan ei rahat riitä niin sitten ei...
        Tarkoitus 2korttiluottoa saada tämän vuoden loppuun mennessä maksettua(yhteensä 3685eur) jonka jälkeen maksellaan joustoluottoa ja viimosta korttiluottoa. Sen jälkeen keskitytään opintolainan maksuun ja perskutarallaa tämä jätkä aikoo olla velaton ensi vuoden loppuun mennessä.

Mut pelasti uus parisuhde(muutettiin yhteen ja asumismenot pienenivät HUOMATTAVASTI) ja palkankorotus. Ikää myös yli 30v. Tsemiä vaan muillekkin..

• Nimetön
        samaSSA kirjoitti:

Ulosottoviranomainen ottaa tilistä joka ylitää n.800 euron joka on ns.perusturva niin1/3 tai sitten jos tili ylittää reilusti jonkun lasketun summan niin ne ottaa siitä erotuksesta 2/3. Kannattaa kysyä ulosottoviranomaiselta ja heidän kanssa ei kannata ruveta pullikoimaan niin saa helpommin soviteltua asioita. Voithan sopia maksavasi jonkun tietyn summan kuukaudessa siten ettei sitä oteta suoraan tilistäsi sekin käy aika monessa ulosottovirastossa. Lainat jos eivät ole menneet ulosottoon niin nehän sinä voit maksella pankkiin suoraan.
        Itse olen joutunut eroni jälkeen heidän kanssa tekemisiin koska pankki ei suostunut puolittamaan lainaa millä ei ollut takaajia ja ex-ukko jätti osuutensa maksamatta. Kuviot on hyvin tuttuja. Velkajärjestely mikä kestää noin viisi vuotta on todella tiukkka ja sen jälkeen kyllä luottotiedot palautuu entiselleen.

• Visa-mies
        kokeile kirjoitti:

Ulosotto ei ole mikään automaatti, vaan viimeinen keino. Esim. jos olet saanut sovittua velkojesi kanssa sellaisen maksuohjelman, että tiedät pystyväsi hoitamaan sen, vältyt ulosotolta. Mutta jos erityisjärjestelyistä huolimatta et maksa, sitten on ulosotto edessä. Esim. perinnän voi hoitaa joku muu firma kuin velkoja, mutta se ei ole silti "ulosottoa" vaan velanmaksua, mutta joudut vain maksamaan tälle firmalle perintäkuluja niinkuin ulosottajallekin joutuisit.

Jos olet töissä, niin ei luottotietojen menettäminen mikään katastrofi ole. Ainoastaan asunnonvuokraamisen kanssa voi tulla ongelmia (yksityisellä). Hyvin elävät ihmiset ilman luottoja ja kortteja vaikka tiedot olisivatkin kunnossa.

Nämä esimerkit osoittavat mielestäni sen, että joskus auttaminen voi olla karhunpalvelus, jos se estää ihmistä kohtamaan omat virheensä. ELi vippien maksu siskon ja aviomiehen rahoilla vain pitkitti ongelmaa ja antoivat mahdollisuuden tehdä lisää velkaa.

Mutta nokka pystyyn, luottotietojen menetys on osa teidän kouluanne, ei sen kummempi juttu. Asiat ovat kuitenkin hyvin, kun ei ole esim. takausveloissa. Tsemppiä!

Jos tulot ovat pienet ja tarvitsee pientä joustavuutta eli maksuaikaa tai jopa luottoa, kannattaa käyttää vaikka Visaa. Sen kulut ovat monta kertaluokkaa kohtuullisemmat kuin pikavipeissä tai muissa kalliissa lainoissa.

Tämä tietysti vaatii, että Visaa haettaessa raha-asiat eivät ole valmiiksi päin mäntyä, joten keino toimii vain ennen suurempia vaikeuksia.

Käytän itse Visaa pienellä luottorajalla ja käytän sitä vastuullisesti. Jos teen jonkin hankinnan, suunnittelen ETUKÄTEEN, mitä poismaksaminen merkitsee lähiaikojen taloudenpidolle. Jos pelaa Visa"korttinsa" oikein, voi käyttää maksuaikaa jopa ilmaiseksi. Homma menee niin, että ostaa vaikkaa viidensadan pesukoneen, mutta pitää olla likviditeettiä maksaa lasku kerralla pois. Seuraavassa kuussa käyttää Visaa elämiseen vaikka 400€ ja maksaa pois, sitten 300 ja maksaa pois jne jne, joten sille ostokselle saatiin kuukausia korotonta maksuaikaa. Kaikki on suunnitelmallisuudesta ja kurinalaisuudesta kiinni.

Itse en pääse pikavippaajan ajatusmaailmaan kiinni mitenkään. En ole ikinä vipannut enkä vippaa. Mihin Visa ei riitä, se on sitten liian kallista minulle ja se on vain hyväksyttävä. Yli varojen (tarkoitan vastuuttomuutta) elämistä en käsitä. Kukin tavallaan.

• kaiken kokenut
        lainaliisa kirjoitti:

Ulosottoon menevä osa on suojaosuuden ylittävästä osasta 2/3, noin karkeasti. Ja suojaosuudella ei juhlia rakenneta, vajaa parikymppiä päivä

• VIsa-mies 2
        Visa-mies kirjoitti:

Jos tulot ovat pienet ja tarvitsee pientä joustavuutta eli maksuaikaa tai jopa luottoa, kannattaa käyttää vaikka Visaa. Sen kulut ovat monta kertaluokkaa kohtuullisemmat kuin pikavipeissä tai muissa kalliissa lainoissa.

Tämä tietysti vaatii, että Visaa haettaessa raha-asiat eivät ole valmiiksi päin mäntyä, joten keino toimii vain ennen suurempia vaikeuksia.

Käytän itse Visaa pienellä luottorajalla ja käytän sitä vastuullisesti. Jos teen jonkin hankinnan, suunnittelen ETUKÄTEEN, mitä poismaksaminen merkitsee lähiaikojen taloudenpidolle. Jos pelaa Visa"korttinsa" oikein, voi käyttää maksuaikaa jopa ilmaiseksi. Homma menee niin, että ostaa vaikkaa viidensadan pesukoneen, mutta pitää olla likviditeettiä maksaa lasku kerralla pois. Seuraavassa kuussa käyttää Visaa elämiseen vaikka 400€ ja maksaa pois, sitten 300 ja maksaa pois jne jne, joten sille ostokselle saatiin kuukausia korotonta maksuaikaa. Kaikki on suunnitelmallisuudesta ja kurinalaisuudesta kiinni.

Itse en pääse pikavippaajan ajatusmaailmaan kiinni mitenkään. En ole ikinä vipannut enkä vippaa. Mihin Visa ei riitä, se on sitten liian kallista minulle ja se on vain hyväksyttävä. Yli varojen (tarkoitan vastuuttomuutta) elämistä en käsitä. Kukin tavallaan.

Sain visani nollille vuodenvaihteessa, tosin samaan aikaan loppui työt. Huhtikuussa oli jo visa tapissa, kotosalla ryypättynä 4000 euron edestä.

• kokemusta20v
        lainaliisa kirjoitti:

Elkää nyt vain kuvitelko että elämä helppoa on kun ulosottoon päädytte. Itse olen ollut ulosoton
        alla 20vuotta ja vuosi vielä jäljellä.

Ei saa asuntoa vuokralle, eikä edes auton liikennevakuutusta muuten kuin maksamalla etukäteen koko vuoden vakuutusmaksut, samoin et saa puhelinliittymää tai laajakaistaliittymää muuten kuin maksamalla jonkin takuusumman (esim.150e) palveluntarjoajalle.

Eli ei kuulu enää yhteiskuntaan kun tuohon joutuu. Kolmasosa palkasta lähtee ja jos perit
        jotain tai saat veronpalautuksia menevät ne suoraan ulosottoon.

Helpompi on antaa luottotietojen palaa vaikka vain yhden lainan osalta ja jättää se hoitamatta.
        Anna sen mennä ulosottoon ja hoida muut velat kunnolla. Enää et saa uutta luottoa ja saatat selvitä vain tällä yhdellä merkinnällä.

Koko tarinan aloittajaa luulen peliaddiktiksi ja siihen kannattaa hakea hoitoa, muuten en usko että nuo rahat saa menemään jos ei kerta baareissakaan kierrä.

a-klinikat neuvovat eteenpäin peliongelma asioissakin.

• sama vika
        samaSSA kirjoitti:

Eivät velat mene suoraan ulosottoon vaan välissä on perintätoimisto. Heidän kanssaan pystyy neuvottelemaan maksuista. Mutta ne on maksettava ajallaan muuten niihin haetaan käräjäoikeuden päätös ja sitten menee luottotiedot.

• ääliö*

mutta hyvä kun opetit.... =)

• että...

tässä maailmassa kukaan ei enään selviä ilman noita vippejä, kaikki on niiin kallista ja palkat suurimmalla osalla keskivertaisia, on tueksi pakko ottaa jotain lainaa tai vippiä.. itse en ole ainuttakaan luottokorttia hankkinut, enkä hanki, VIELÄ ei ole yhtään lainaa eikä luottoa tai mitään.. asuntolainaa suunnittelen ottavani keväällä, mutta vippeihin ei toivottavasti tarvii mennä, tosin olen vielä nuori.. elämä näyttää

• Gonamies

Kyllä se nyt vaan on niin, että hyvin pieni osa suomalaisista joutuu noihin vippeihin turvautumaan, eikä silloin ole kyse edes tulotasosta vaan siitä, ettei osaa suhteuttaa menojaan tuloihin.

Tunnen vaikka kuinka paljon pienituloisia, joilla on aina ligviditeetti kunnossa ja sitten tunnen suurituloisia, jotka ovat aina persaukisia ja veloissa.

Itse olen elämäni aikana ollut hyvin pienituloinen ja nykyisin keskituloinen. Koskaan ei ole ollut sellaista ongelmaa, ettei raha riitä laskuihin, vaikka perhettäkin on elätettävänä. Se on nimittäin niin, että jos tulot ovat pienet, pitää huolahtia siitä, että laskutkin ovat pienet. Perusruokaan ja kattoon pään päällä riittää jokaisella rahat Suomessa.

• sanakirjaa lukeva
        Gonamies kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan on niin, että hyvin pieni osa suomalaisista joutuu noihin vippeihin turvautumaan, eikä silloin ole kyse edes tulotasosta vaan siitä, ettei osaa suhteuttaa menojaan tuloihin.

Tunnen vaikka kuinka paljon pienituloisia, joilla on aina ligviditeetti kunnossa ja sitten tunnen suurituloisia, jotka ovat aina persaukisia ja veloissa.

Itse olen elämäni aikana ollut hyvin pienituloinen ja nykyisin keskituloinen. Koskaan ei ole ollut sellaista ongelmaa, ettei raha riitä laskuihin, vaikka perhettäkin on elätettävänä. Se on nimittäin niin, että jos tulot ovat pienet, pitää huolahtia siitä, että laskutkin ovat pienet. Perusruokaan ja kattoon pään päällä riittää jokaisella rahat Suomessa.

Ei kai tätä gonamies voi tajuta mutta kun se on LIKVIDITEETTI!!!!!!!!

OPETELKAA KIRJOITTAMAAN SIVISTYSSANAT OIKEIN JOS AIOTTE NIITÄ KÄYTTÄÄ.

Olen kyllästynyt kun kaikki kirjoitetaan päin prinkkalaa.

• Käyttäkää järkeänne

Vipit ovat järkevä ratkaisu ainoastaan yhdessä tilanteessa: Silloin jos on
        kertaluontoinen pakottava rahantarve. Silloinkin olisi parempi ottaa
        laina pankista tai sukulaiselta, koska vippien korot ovat melko hurjat ja jos
        niitä ei maksa ajoissa, menee luottotiedot.

Jokaisen TÄYTYY tajuta, etteivät vipit ole mikään ratkaisu pidemmän päälle.
        Ne täytyy maksaa takaisin ja yleensä kovien korkojen kera. Eivät ne
        auta pieniin tuloihin, vaan niiden korot rasittavat taloutta entuudestaan.
        Lopulta et pysty enää edes lyhentämään velkaa, kun rahat menevät pelkkien korkojen maksamiseen.

Rahaongelmia ei ratkaista pelkällä rahalla. Joku sukulainen voi kerta toisensa
        jälkeen lainata ja maksaa velat pois, mutta se ei poista alkuperäistä
        ongelmaa: Liian suuria kuluja, tai muuten holtitonta rahankäyttöä.
        Se tapa ei muutu, vaikka muut maksaisivat velat pois.

• kirjoitusta
        sanakirjaa lukeva kirjoitti:

Ei kai tätä gonamies voi tajuta mutta kun se on LIKVIDITEETTI!!!!!!!!

OPETELKAA KIRJOITTAMAAN SIVISTYSSANAT OIKEIN JOS AIOTTE NIITÄ KÄYTTÄÄ.

Olen kyllästynyt kun kaikki kirjoitetaan päin prinkkalaa.

sana on bringgalaa ei prinkkalaa, hahaaa....
        ettäs kehtaat olla koppava teitäjä, kun
        et itekkään tiedä sivistyssanoja. Bölwätzi!

• nyt menee liian paksuksi
        kirjoitusta kirjoitti:

sana on bringgalaa ei prinkkalaa, hahaaa....
        ettäs kehtaat olla koppava teitäjä, kun
        et itekkään tiedä sivistyssanoja. Bölwätzi!

Brinkkala on rakennus. Oikeinkirjoitus on yhdyssana. Mutta mikä hitto on teitäjä?

• sitä

pärjää ilman mitään vippejä. Itselläni on palkka kuukaudessa noin 1100-1400 euroa ja ei ole tarvinnut mistään vipata. Tuon lisäksi saan vielä muutamia tunteja kuukaudessa tehdä kaverilla pimeänä muita töitä, se pelastaa jonkun verran. Ryyppään ja rällästän ihan kuin muutkin muutenkin asiat kohdallaan.

• Vibbiä vibille
        Käyttäkää järkeänne kirjoitti:

Vipit ovat järkevä ratkaisu ainoastaan yhdessä tilanteessa: Silloin jos on
        kertaluontoinen pakottava rahantarve. Silloinkin olisi parempi ottaa
        laina pankista tai sukulaiselta, koska vippien korot ovat melko hurjat ja jos
        niitä ei maksa ajoissa, menee luottotiedot.

Jokaisen TÄYTYY tajuta, etteivät vipit ole mikään ratkaisu pidemmän päälle.
        Ne täytyy maksaa takaisin ja yleensä kovien korkojen kera. Eivät ne
        auta pieniin tuloihin, vaan niiden korot rasittavat taloutta entuudestaan.
        Lopulta et pysty enää edes lyhentämään velkaa, kun rahat menevät pelkkien korkojen maksamiseen.

Rahaongelmia ei ratkaista pelkällä rahalla. Joku sukulainen voi kerta toisensa
        jälkeen lainata ja maksaa velat pois, mutta se ei poista alkuperäistä
        ongelmaa: Liian suuria kuluja, tai muuten holtitonta rahankäyttöä.
        Se tapa ei muutu, vaikka muut maksaisivat velat pois.

Oon ihan samaa mieltä. Kertaluontoinen rahantarve ok, mutta jos tarttee alkaa maksaa vippiä vipillä, niin sitten ollaan jo hakoteillä! Tosiaan oli itellä tarkoitus ottaa vippi viime kuun lopussa, kun alkoi näyttää pahalta. Tai no olis ollu tarvetta muutamalle sataselle, että saa perusjutut hankittua. Kävin jo tutkimassa eri pikavippifirmoja ja sitten täällä sanottiin (http://pikavippivertailut.info/pikavipin-takaisinmaksun-viivastyminen/)

"Tilannetta ei tietenkään pitäisi ikinä päästää siihen pisteeseen, että laskua ei kykene maksamaan. Pikavippiä harkittaessa tulee miettiä etukäteen kykeneekö maksamaan lainan korkoineen takaisin ja milloin kykenee maksamaan. Älä ota uutta vippiä, jos edellinen vippisi on vielä maksamatta. Tämä johtaa nopeasti velkakierteeseen, jolta varmasti haluat välttyä."

Tosiaan tajusin, että tilanne on itellä toi melkeen joka kuukausi. Mutta ei muuta kun vanhempien lompakolle, ens kerralla sitten kavereilta lainaa.. tai sitten vaan töitä tekemään 24/7

• Lontoon_trendit

Todella masentava tarina. Olet ilmeisesti koukussa johonkin. Pelaamiseen vaiko shoppailuun? Alkoholiin vaiko huumeisiin? En tiedä miten hyvin Suomessa saa apua tuon tyyppisiin addiktioihin.

• minäv41n

samoilla linjoilla ollaan,paitsi,että itellä menee kaikki ulosottoon heti ekalla kerralla,ja velkaa on n.7500€ pikavippejä.En viitsi edes yrittää maksella pois,eikä edes ole,mistä maksaa,joten se on parasta laittaa kaikki laina/luotto/yms velkajutut punaiselle,toisinsanoen itseni ulottumattomiin...Säästyy hermot,henki,ja jossainmäärin myös luottamus itseen.Moni varmaan ajattelee,että ei hyvä juttu,jos menee luottotiedot yms...toisille se on jopa elämän pelastus.Eikä ihmisen tarvi olla muita huonompi,tai alempiarvoinen,jos näin on päässyt käymään.

• näin kävi...

Emme me velka kierteessä olevat ole sen huonompia ihmisiä kuin muutkaan. Helposti ollaan mollaamassa kuin ei osata hoitaa raha-asioita.Kuitenkaan näistä kirjoittelijoista ei yksikään tunne meitä ihmisenä eikä tiedä mikä on saanut tähän tilaneeseen. joskus ei ole muuta keinoa mistä saa rahallista apua kuin pikaluotot.Tosin ne pitäisi lailla kieltää,ainakin satojen ja tuhansien eurojen lainat.Niitä saa liian helposti,vaikka ei tuloja olisi lainkaan.Onneksi se on vaan rahaa,ei kannata pilata terveyttään suremalla jotain ulosottoa.Päät pystyyn vain! Katsotaampa vain vuoden päästä määrä tuplaantuu tällä suomen menolla.

• eki1234

Kyllä siinä nyt vaan on muita huonompi jos on 7500€ velkaa ja ei edes aio maksaa niitä.
        Muuta tärkeintä on että edes yrität..ainii..idiootit

• Olet mokannut!
        näin kävi... kirjoitti:

Emme me velka kierteessä olevat ole sen huonompia ihmisiä kuin muutkaan. Helposti ollaan mollaamassa kuin ei osata hoitaa raha-asioita.Kuitenkaan näistä kirjoittelijoista ei yksikään tunne meitä ihmisenä eikä tiedä mikä on saanut tähän tilaneeseen. joskus ei ole muuta keinoa mistä saa rahallista apua kuin pikaluotot.Tosin ne pitäisi lailla kieltää,ainakin satojen ja tuhansien eurojen lainat.Niitä saa liian helposti,vaikka ei tuloja olisi lainkaan.Onneksi se on vaan rahaa,ei kannata pilata terveyttään suremalla jotain ulosottoa.Päät pystyyn vain! Katsotaampa vain vuoden päästä määrä tuplaantuu tällä suomen menolla.

Turha sinun on selitellä töppäilyjäsi rahankäsittelysi suhteen. Tiedät itsekin että olet mokannut pahemman kerran. Kuulut siihen ihmisryhmään, joka ei kertakaikkiaan osaa hoitaa raha-asioitaan. Joka ajaa taloutensa kuralle ja sortuu sitten pikavippeihin, on holtiton rahankäsittelijä. Olen itse pienituloinen, mutta jostain kumman syystä taloudessani vallitsee tasapaino ja en tule koskaan tarvitsemaan mitään pikalainoja. Opettele käsittelemään rahaa ja elämään ilman vippejä ja jätä selitykset sikseen!

• Surkeaa asioiden hoitoa!

Pakko sanoa, mutta olet täydellisen vastuuton ja selkärangaton ihminen. Pikavippejä voit ottaa huoletta, mutta niiden takaisin maksaminen onkin jo ylivoimainen juttu. Kerrot että luottotietojen menettäminen on toisille elämän pelastus. Joka näin ajattelee, on taatusti niitä ihmisiä huonompi, jotka maksavat velkansa ja hoitavat kunnialla taloutensa ja raha-asiansa. Olet tietoisesti ajanut elämäsi ja taloutesi kriisiin. Sinunlaiset eivät koskaan opi käsittelemään rahaa ja hoitamaan talouttaan asiallisella tavalla.

• minäv41n
        Olet mokannut! kirjoitti:

Turha sinun on selitellä töppäilyjäsi rahankäsittelysi suhteen. Tiedät itsekin että olet mokannut pahemman kerran. Kuulut siihen ihmisryhmään, joka ei kertakaikkiaan osaa hoitaa raha-asioitaan. Joka ajaa taloutensa kuralle ja sortuu sitten pikavippeihin, on holtiton rahankäsittelijä. Olen itse pienituloinen, mutta jostain kumman syystä taloudessani vallitsee tasapaino ja en tule koskaan tarvitsemaan mitään pikalainoja. Opettele käsittelemään rahaa ja elämään ilman vippejä ja jätä selitykset sikseen!

sano sitte,ku oot samassa tilanteessa...eli silloin,kun ökyrikkaat "iskä tai äiti" kuolee...

• samaa mieltä mutta
        Olet mokannut! kirjoitti:

sitten taas en. Itse jouduin samanlaiseen kierteeseen eli velkaa tuli jonkin verran, tuossa aiemmin mainitsin että 22k, minulla syy oli juopottelu. Mikä puolestaan johtui pitkäaikaisen seurustelusuhteen päättymisestä. 5v olin tyttöystäväni kanssa yhdessä kunnes homma kariutui ja raha meni naisiin ja viinaan. Pieni palkka joten jostain saatava rahaa ja kulutusluottoja sai helposti ja vaivatta. Korotettiin luottorajoja kunnes huomattiin että palkka menee vuokraan ja laskujen makseluun. Otetaan lisää että saadaan vanhoja lyhennyksiä maksettua ja kun huomaat että olet kusessa niin on liian myöhäistä. Keltään en apua pyytänyt, maksoin laskuja, vaikkakin myöhässä ja välillä kortit menivät säppiinkin koska laskuja ei oltu maksettu. Nyt elämä on jo paremmalla puolella. Velkoja lyhennetty vuoden sisällä jo 7000eur. Kuulostaa pieneltä mutta kun muistetaan kuinka suuri osa menee korkoihin(lyhennät 130eur velkaa josta vain 90eur menee lyhennyksiin loput korkoihin ja kuluihin) niin aika hyvä saavutus tuo on. Mielestäni. Järkevää olisi tietysti yhdistellä lainoja jolloin noita tilinhoitomaksuja ei tarvisi maksella joka suuntaan, mutta siihen en lähde. Ettei mopo lähde taas käsistä ja velkaannun vielä lisää kun huomaan että rahaa jääkin näin paljon. Nyt maksan vuokran ja laskut ja lyhennän lainaa niin paljon kuin voin. Yleensä jätän vain sen 3-400eur palkasta käteen lopuilla lyhennän velkoja.
        Kouraan jää verojen jälkeen se 2k. Eli silleen.

Mutta onneksi ulospääsy on edessä. Velkakierteestä...

• minäv41n
        näin kävi... kirjoitti:

kyllä tasan näin on!

• minäv41n
        Surkeaa asioiden hoitoa! kirjoitti:

Pakko sanoa, mutta olet täydellisen vastuuton ja selkärangaton ihminen. Pikavippejä voit ottaa huoletta, mutta niiden takaisin maksaminen onkin jo ylivoimainen juttu. Kerrot että luottotietojen menettäminen on toisille elämän pelastus. Joka näin ajattelee, on taatusti niitä ihmisiä huonompi, jotka maksavat velkansa ja hoitavat kunnialla taloutensa ja raha-asiansa. Olet tietoisesti ajanut elämäsi ja taloutesi kriisiin. Sinunlaiset eivät koskaan opi käsittelemään rahaa ja hoitamaan talouttaan asiallisella tavalla.

unohtui muutama juttu...ensiksikään ei ole mistä maksaa...ja emme me huoletta niitä ota...vaan sen takia,kun ei muualta saa...mieti noita sanoja,ja sano sitte asias...ei pahalla

• Turha selitellä
        minäv41n kirjoitti:

unohtui muutama juttu...ensiksikään ei ole mistä maksaa...ja emme me huoletta niitä ota...vaan sen takia,kun ei muualta saa...mieti noita sanoja,ja sano sitte asias...ei pahalla

Pikemminkin sinulta taisi unohtua muutama juttu ottaessasi pikavippejä. Miksi menit ottamaan moisia vippejä jos tiesit jo lähtiessä että et pysty niitä maksamaan???? Järki hoi äly älä jätä!! Sinun on täysin turha selitellä yhtään mitään. Kovin huolettomasti olet heittäytynyt pikavippikierteeseen. Koeta tajuta että jos otat velkaa, niin velka on AINA maksettava pois. Vaikutat henkisesti vajaalta ainakin rahankäyttösi ja elämäntyylisi suhteen. Minä olen itse pienituloinen, mutta kummasti vain rahat riittävät eikä ole tarvinnut turvautua pikavippeihin.

• minäv41n
        Turha selitellä kirjoitti:

Pikemminkin sinulta taisi unohtua muutama juttu ottaessasi pikavippejä. Miksi menit ottamaan moisia vippejä jos tiesit jo lähtiessä että et pysty niitä maksamaan???? Järki hoi äly älä jätä!! Sinun on täysin turha selitellä yhtään mitään. Kovin huolettomasti olet heittäytynyt pikavippikierteeseen. Koeta tajuta että jos otat velkaa, niin velka on AINA maksettava pois. Vaikutat henkisesti vajaalta ainakin rahankäyttösi ja elämäntyylisi suhteen. Minä olen itse pienituloinen, mutta kummasti vain rahat riittävät eikä ole tarvinnut turvautua pikavippeihin.

siksi niitä otetaan,"""KUN EI OLE RAHAA;EIKÄ SITÄ SAA MISTÄÄN""" lue nyt oikeen ajatuksella tuo lause...

• sä täällä netissä
        minäv41n kirjoitti:

siksi niitä otetaan,"""KUN EI OLE RAHAA;EIKÄ SITÄ SAA MISTÄÄN""" lue nyt oikeen ajatuksella tuo lause...

sitten chättäilet...Eikö ne pistä liittymät poikeen jos et maksa...? Ai niin ne kyllä maksetaan mutta ei velkoja...Jos ei oo rahaa niin mee tekeen duunia. Mä tein 7PÄIVÄÄ VKOSSA töitä ku makselin omaa velkakierrettäni veke, arkisin tein joskus duunia klo 08-20:00...12 tunnin päiviä...liksa oli paska mutta övereillä sai sen verran että pysty maksaan velkojaan pois ja sai vuokrankin maksettua ja jäi rahaa edes makaroonipussiin jolla pärjäs kaks päivää. ETTÄ TEE JOTAKIN ÄLÄKÄ VALITA. Se on laiskuutta sanon minä. Itse myös jouduin velkakierteeseen naisten ja viinan takia, eli suhde pänks ja ratkesin ryyppäämään, työt kuitenkin hoidin ja vkonloput heiluin baareissa kunnes huomasin että nyt on menny omat ja lainatut ja palkka menee lyhennyksiin ja vuokraan ja laskuihin ei jää mitään. Ei auttanut kuin ottaa itseään niskasta kiinni ja paiskia duunia niin että meinas joutua stressisaikulle ja burnoutti oli lähellä mutta itse aiheutettu joten itseppä päätin selvittääkkin. Jos ei oo munaa niin ei oo...Mietippä sitä...

• Asiansa hoitava
        minäv41n kirjoitti:

Kuulehan nyt sinä älykääpiö. Jos sinä otat velkaa, niin velka PITÄÄ MAKSAA POIS!!! Meneekö se mitenkään jakeluun? Jos otat velkaa ja kuvittelet ettei sitä tarvitse koskaan maksaa pois, niin olet käsittänyt pikavipit kertakaikkisen väärin. Niin pankkilainat kuin pikavipitkin ovat velkarahaa, käsitätkö sen. Mene töihin niinkuin me velkamme hoitavat ihmiset ja ala maksaa pikavippejäsi pois, niin voit vielä tulevaisuudessa katsoa peiliin ja kunnioittaa itseäsi edes himpun verran. Nyt siihen ei todellakaan ole mitään aihetta.

• minäv41n
        sä täällä netissä kirjoitti:

sitten chättäilet...Eikö ne pistä liittymät poikeen jos et maksa...? Ai niin ne kyllä maksetaan mutta ei velkoja...Jos ei oo rahaa niin mee tekeen duunia. Mä tein 7PÄIVÄÄ VKOSSA töitä ku makselin omaa velkakierrettäni veke, arkisin tein joskus duunia klo 08-20:00...12 tunnin päiviä...liksa oli paska mutta övereillä sai sen verran että pysty maksaan velkojaan pois ja sai vuokrankin maksettua ja jäi rahaa edes makaroonipussiin jolla pärjäs kaks päivää. ETTÄ TEE JOTAKIN ÄLÄKÄ VALITA. Se on laiskuutta sanon minä. Itse myös jouduin velkakierteeseen naisten ja viinan takia, eli suhde pänks ja ratkesin ryyppäämään, työt kuitenkin hoidin ja vkonloput heiluin baareissa kunnes huomasin että nyt on menny omat ja lainatut ja palkka menee lyhennyksiin ja vuokraan ja laskuihin ei jää mitään. Ei auttanut kuin ottaa itseään niskasta kiinni ja paiskia duunia niin että meinas joutua stressisaikulle ja burnoutti oli lähellä mutta itse aiheutettu joten itseppä päätin selvittääkkin. Jos ei oo munaa niin ei oo...Mietippä sitä...

tässä tehdään niska limassa,mutta silläkään ei elä...joudun hakemaan toimeentulotukea jatkuvasti.Ja liittymäähän ei voi laittaa poikki,kun kerran ollut ennempää,kun luotot meni...jos tajuat yhtään mitään...sitäpaitsi viinahan nyt on viiminen asia,mihin rahat kannattaa sijoittaa...

• minäv41n
        Asiansa hoitava kirjoitti:

Kuulehan nyt sinä älykääpiö. Jos sinä otat velkaa, niin velka PITÄÄ MAKSAA POIS!!! Meneekö se mitenkään jakeluun? Jos otat velkaa ja kuvittelet ettei sitä tarvitse koskaan maksaa pois, niin olet käsittänyt pikavipit kertakaikkisen väärin. Niin pankkilainat kuin pikavipitkin ovat velkarahaa, käsitätkö sen. Mene töihin niinkuin me velkamme hoitavat ihmiset ja ala maksaa pikavippejäsi pois, niin voit vielä tulevaisuudessa katsoa peiliin ja kunnioittaa itseäsi edes himpun verran. Nyt siihen ei todellakaan ole mitään aihetta.

en ole väittänyt,ettei niitä koskaan maksettais pois...vaan,että antaa niiden mennä ulosottoon,jotta niitä ei tule lisää...ettei pysty/saa lisää...siinähän se idea on...ja töissähän täsä ollaan koko hemmetin ajan...

• KL, PU, PP, KU
        minäv41n kirjoitti:

en ole väittänyt,ettei niitä koskaan maksettais pois...vaan,että antaa niiden mennä ulosottoon,jotta niitä ei tule lisää...ettei pysty/saa lisää...siinähän se idea on...ja töissähän täsä ollaan koko hemmetin ajan...

Itsensä kusettemiselle [peukku ylös]

Pakko ihmetellä mistä tällaisia sikiää.
        Mikään ei tule muuttumaan ennen kuin päässä yksilön omassa päässä tapahtuu todellinen 'turnaround'.

• Olisit miettinyt
        minäv41n kirjoitti:

Jos ihminen antaa taloutensa mennä rempalleen ja raha-asioiden tietoisesti luisua ulosottoon, niin se kuvaa täydellistä asioiden hallitsemattomuutta, kertakaikkiaan. Ulosotto tulee kalliimmaksi kuin velan normaali takaisinmaksaminen. Pikavippien korot ovat myös sitä luokkaa, ettei kukaan täysijärkinen edes harkitse niiden ottamista. Muutamasta tonnista voi joutua maksamaa järkyttävät korot. Olet iältäsi aikuinen, mutta henkinen kypsyytesi on korkeintaan 15-vuotiaan luokkaa. Ei hyvältä näytä.

• minäv41n
        KL, PU, PP, KU kirjoitti:

Itsensä kusettemiselle [peukku ylös]

Pakko ihmetellä mistä tällaisia sikiää.
        Mikään ei tule muuttumaan ennen kuin päässä yksilön omassa päässä tapahtuu todellinen 'turnaround'.

tietäisit asioiden kaikki haarat,ja kokisit sen,et ihmettelis yhtään,miksi tähän joudutaan...ja sehän on henk.kohtaista,kuka tähän joutuu,ja miksi.

• Olet mokannut pahasti
        minäv41n kirjoitti:

tietäisit asioiden kaikki haarat,ja kokisit sen,et ihmettelis yhtään,miksi tähän joudutaan...ja sehän on henk.kohtaista,kuka tähän joutuu,ja miksi.

Joka joutuu 7500 euron pikavippivelkakierteeseen, on itse siihen itsensä ajanut. Todellakin se on henkilökohtaista tyhmyyttäsi että olet ajanut elämäsi moiseen kurimukseen. Sitä vain ihmettelen että miksi sinun pitää julistaa sitä täällä avoimella foorumilla. Jos minä olisin mokannut noin pahasti kuten sinä, niin olisin hiljaa kuin kusi sukassa. On älytöntä kuuluttaa täällä omaa tyhmyyttään.

• KL, PU, PP, KU
        minäv41n kirjoitti:

Pääasialliset vaikuttavat tekijät ovat nähdäkseni kahdenlaisia: 1) ulkoiset olosuhteet (lähes täysin oman vaikutuskyvyn ulkopuolella) ja 2) yksilön omat ratkaisut erilaisissa valintatilanteissa.

Ulkoiset olosuhteet eivät koskaan - on hieman rohkeaa sanoa tässä, että "ei koskaan", mutta sanon silti - yksistään selitä pikavippien ottamisen kaltaisia älyttömiä taloudellisia ratkaisuja. Ulkoiset olosuhteet eivät toisin sanoen voi ajaa rationaalisesti toimivaa henkilöä ottamaan pikavippiä. Ulkoisten olosuhteiden lisäksi vaaditaan huonoja - toisin sanoen epärationaalisia - taloudellisia ratkaisuja (lue pikavippien ottamista) kyseessä olevalta taloudelliselta toimijalta. Tietenkin esim. lainanoton suhteen rationaalisesti optimaalisen tien löytäminen on erittäin vaikeaa. Itse olen lainanoton suhteen turhankin riskiaversiivinen, mutta tämänkaltainen "huono" taloudellinen toiminta on kuitenkin seurauksiltaan huomattavasti harmittomampaa kuin esim. pikavippien ottaminen.

• onneton nyhväri
        minäv41n kirjoitti:

tässä tehdään niska limassa,mutta silläkään ei elä...joudun hakemaan toimeentulotukea jatkuvasti.Ja liittymäähän ei voi laittaa poikki,kun kerran ollut ennempää,kun luotot meni...jos tajuat yhtään mitään...sitäpaitsi viinahan nyt on viiminen asia,mihin rahat kannattaa sijoittaa...

itse kun olin velkajamassa niin mulla jäi laskujen ja lyhennysten jälkeen saldolle miinusmerkkinen numero...SILTIKKÄÄN EN TOIMEENTULOTUKEA HAKENUT KERTAAKAAN. Kituuttelin ja kirosin mutta en ruvennut onnettomaksi sosiaalipummiksi. Itse olin velkani hankkinut ja myös niistä eroon päätin hankkiutua, kolmasosa on jo maksettu ja nyt jää jopa muutama satku lyhennysten ja laskujen jälkeen kouraankin, tosin niistäkin suurimman osan laitan lyhennyksiin. Tilille en jätä ELÄMISEEN 300euroa enempää. Mitä nopeammin pääsen veloista eroon sitä parempi. Tai hetkinen kenties haenkin vain sitä vidun toimeentuloatukea ja haen itseni konkurssiin. Sehän olisi helpompaa kuten kaltaisesi selkärangaton nahjus tekee.
        Minulle on aina opetettu että siten makaa miten petaa. Ja näin aion tehdä. Veloista aion selvitä kunnialla vaikka mikä olisi. Ja hyvältä näyttää vaikka rankkaa on ollut. Tai toinen vaihtoehto on se aita. Siitä kohtaa missä se on kaikkein matalin, eikös vaan..

• velkojaan makseleva
        minäv41n kirjoitti:

saamattomia nahjuksia tuollaiset jotka kyllä ottavat velkaa mutta maksun ajan tullessa jättävät maksamatta ja hakevat sosiaalitukia. Itse elelin myös parilla sadalla kuussa kun lyhentelin velkaani, rahaa ei jäänyt kuin 7euroa päivälle, tiukkaa oli mutta selvisin. Onneksi sentään duunista sai lounareita. Niillä sitten kaipoista eineksiä ostamaan...

• Joopa24
        sä täällä netissä kirjoitti:

Niin...Yhtyisin tuohon työn tekemiseen.. En ymmärrä näitä määriä mitä ihmiset ottaa velkaa!! Ihan järjetöntä!! Mutta jos tuollaiset summat tahtoo maksaa joutuisasti pois niin kerrompa miten se onnistuu (ilman että tarttee menettää luottotietoja tai pelätä että "ehtii" ottaa lisää vippiä): Tee niin kuin minä tein eräs kesä (tosin ihan velattomana kuten nytkin :D), hanki kolme työpaikkaa joissa teet töitä.. esim. postinjako (varhaiskanto alkaa n.klo. 2.30am), esim siivous (työt alkaa yleensä n.klo 6.00 eli heti kannon jälkeen) ja sitten vielä iltatyö johonkin kioskille näin esimerkiksi.. Kun tulee kotiin niin ei tarvitse miettiä että mitä tekee. Sitä sammuu kuin saunalyhty. Kauheen kivaa oli kun tuli 6 kertaa kuukaudessa tili mutta eipä siinä kiireessä kerennyt oikeen mihinkään shoppailemaan.. Että näin!! Ja sitten sellainen juttu että ei kannata olla turhan nirso noiden työpaikkojen suhteen kunhan sieltä tilin saa. Itselleni on ollut aina tärkeää että on ollut töitä ja mm. työhaastatteluissa on AINA katsottu hyvällä sitä että en ole nirsoillut kun työtä on ollut tarjolla. Koittakaahan nyt immeiset selvitellä asianne! Oikein rattoisaa kesän loppua kaikille!

• taatusti vanhempi kuin sinä
        Olet mokannut pahasti kirjoitti:

Joka joutuu 7500 euron pikavippivelkakierteeseen, on itse siihen itsensä ajanut. Todellakin se on henkilökohtaista tyhmyyttäsi että olet ajanut elämäsi moiseen kurimukseen. Sitä vain ihmettelen että miksi sinun pitää julistaa sitä täällä avoimella foorumilla. Jos minä olisin mokannut noin pahasti kuten sinä, niin olisin hiljaa kuin kusi sukassa. On älytöntä kuuluttaa täällä omaa tyhmyyttään.

Omat mokansa mokannut. Minä kunnioitan ihmistä joka uskaltaa hakea apua julkisesti. kertoa kaikille miten on käynyt. Minun velkani eivät ole johtuneet ryyppäämisestä, olen alkoholiton, enkä myöskään pelaa. En edes hedelmäpelejä.
        Minun vikani on ollut huono rahankäyttötaito. Minulle ei ole kotona lapsena opetettu rahan säästämistä ja vanhempana en ole sitä sitten ymmärtänyt.En silti ole huonompi ihminen kuin sinä.

• näin eikä toisinpäin
        Joopa24 kirjoitti:

Niin...Yhtyisin tuohon työn tekemiseen.. En ymmärrä näitä määriä mitä ihmiset ottaa velkaa!! Ihan järjetöntä!! Mutta jos tuollaiset summat tahtoo maksaa joutuisasti pois niin kerrompa miten se onnistuu (ilman että tarttee menettää luottotietoja tai pelätä että "ehtii" ottaa lisää vippiä): Tee niin kuin minä tein eräs kesä (tosin ihan velattomana kuten nytkin :D), hanki kolme työpaikkaa joissa teet töitä.. esim. postinjako (varhaiskanto alkaa n.klo. 2.30am), esim siivous (työt alkaa yleensä n.klo 6.00 eli heti kannon jälkeen) ja sitten vielä iltatyö johonkin kioskille näin esimerkiksi.. Kun tulee kotiin niin ei tarvitse miettiä että mitä tekee. Sitä sammuu kuin saunalyhty. Kauheen kivaa oli kun tuli 6 kertaa kuukaudessa tili mutta eipä siinä kiireessä kerennyt oikeen mihinkään shoppailemaan.. Että näin!! Ja sitten sellainen juttu että ei kannata olla turhan nirso noiden työpaikkojen suhteen kunhan sieltä tilin saa. Itselleni on ollut aina tärkeää että on ollut töitä ja mm. työhaastatteluissa on AINA katsottu hyvällä sitä että en ole nirsoillut kun työtä on ollut tarjolla. Koittakaahan nyt immeiset selvitellä asianne! Oikein rattoisaa kesän loppua kaikille!

eli nämä on juuri niitä ihmisiä jotka pitävät suomea pystyssä, tekevät töitä jos rahaa tarvitsevat ja maksavat velkansa vaikkakin 3työpaikkaa pitäisi hankkia. Mulla kans yks kaveri meni pahaan velkakierteeseen, meinas heittää hommat vituralleen kunnes lopulta kuunteli järkipuhetta, nyt tekee 2duunia yhtäaikaa. Ennen oli ylipainoa 30kg, nyt on omannut terveellisemmät elämäntavat(jo se että tekee noin paljon duunia miltei velvoittaa sillä muuten ei jaksa) ja laihtunut yli 20kg!!!
        Velkojaan on maksellut ja uskon kyllä että jos tätä rataa jatkaa niin saa kyllä hommat raiteilleen.

Työtä löytyy jos ei turhaan nirsoile,näin on. Itse teen toimistoduunia ja kyllä vaan kollegani tekee iltaisin siivousduunia jotta saa lisäansioita ja asuntovelkaansa maksettua. Itse teen myös teen vkonloppuisin keikkahommia muualla. Eihän työnteolla rikastu mutta ainakin saadaan ne velat maksettua jos ei muuten. Turhaa velliperseiden ruikutusta tuo että pakko hakea toimeentulotukea ku muuten ei pärjää. Sitten haetaan ku työntekokyky on mennyt mutta sitähän sanotaankin sitten jo sairaseläkkeeksi. Niin kauan kuin ihminen on terve niin 14h duunia päivässä ei tapa ketään. Ei tappanut ennen niin miksi tappaisi nyt...

• Elämä on muutakin kuin rahaa

Kun läksin töihin tyhjätaskuna 15-vuotiaana ja olen siitä asti ollut työssä sekä elättänyt itseni.Kun ostin ensimmäisen auton se oli niinsanottu vekseli
      joka piti uusia 3-kk välein ja lyhentää ja maksaa korot jonka hoidin pienestä palkasta.Tämän vipin jälkeen päätin ettei toivottavasti koskaan enää,
      tämä on toteutunut täydellisesti.Asunto ym. olen ottanut pankista sekä hoitanut.
      Olen sitä mieltä että jos joku toinen auttaa tai hoitaa ns.kuiville eikä tästäkään opi on turha valitella korvien välissä se vika on eikä muualla.Mikäli ihminen saa olla terveenä töissä ei
      Suomessa pitäisi olla valittamista.
      Monesti tälläaiset ihmiset eivät opi koskaan hoitamaan rahaasioitansa toivottavasti opit joskus.Jos päästää velat ulosottoon ja luottotiedot menee aina vaikeammaksi menee,vaikea saada edes vuokraasuntoa puhumattakaan monista muista asioista.

• kuin myös..

Mulla myös menee suurinosa palkasta..
        1. Vaatelyhennyksiin...
        2. Opintolainaan..
        3. Osamaksuihin...
        4. Luottokorttilyhennykseen.....
        5. Sukulaisille takaisinmaksu.....
        6. Yms. asumiseen....
        Käteen mulla jää vähän yli 200€/kk kohti...
        Brutto n. 2500€
        En ole uskaltanu sanoa vanhemmilleni, ettei mulla ikinä jää penniäkään ylimäärästä...
        Luulevat, että pärjään erittäin hyvin.
        Ja nyt olen laatinut itselleni omatoimisesti maksusuunnitelman, johon kirjaan joka kuukausi paljonko olen maksanut ko. velkaa ja paljonko jää maksettavaksi. Laskujeni mukaan tilanne helpottuu päälle 600€/kk ens vuoden puolessa välissä... Sitä odotellessa.. (TYHMÄ PÄÄ, KÄRSII KOKO KROPPA)

• säde51

Heheheheheee, pisti hymyilyttää ja vähä naurattamaanki, mutta ei oo leikin asia nuo pikavipit jos tulee ongelmaksi.

• joidenkin ja

erityisesti sinun kaltaistesi ihmisten ainoa ilo ja lohtu kun missään muussa et pysty pätemään. En sano tätä siksi, että itselläni olisi ongelmia rahankäytön suhteen vaan muistutukseksi siitä, että kun sinulla joskus tulee ongelmia elämässäsi niin muistat miten toisten ihmisten ongelmat niin kovasti naurattivat. Pidä se mielessäsi.

• säde51
        joidenkin ja kirjoitti:

erityisesti sinun kaltaistesi ihmisten ainoa ilo ja lohtu kun missään muussa et pysty pätemään. En sano tätä siksi, että itselläni olisi ongelmia rahankäytön suhteen vaan muistutukseksi siitä, että kun sinulla joskus tulee ongelmia elämässäsi niin muistat miten toisten ihmisten ongelmat niin kovasti naurattivat. Pidä se mielessäsi.

ja pöh, en naura ongelmille, on itsellä niitä ihan tarpeeksi kun olen työttömänä, vaan silti olen iloinen, otan ilon pienistäkin asioista, ei pidä närkästyä.

• Syöppö

Raha-asioistani olen aina pystynyt pitämään huolen, mutta ymmärrän addiktiosi vippailuun oman syömähimoni kautta. Nimittäin melkein joka aamu päätän, että aloitan laihdutuskuurin juuri tänään. Aamulla pari leipäviipaletta ja tyytyväinen olo, mutta iltaa kohden vauhti kiihtyy AINA ja menen ähkynä nukkumaan. Monien on vaikea ymmärtää tällaista meininkiä ja olen niin heikko, etten pääse tavastani eroon sitten millään. Olen pysynyt normaalipainoisena syöpöttelystäni huolimatta mikä johtuu siitä, että en pääse viikonloppuisin kauppaan ja jääkaappi ja ruokakomero ovat tyhjiä, joten paastoan viikonloput. Ja kun tiedän, ettei ruokaa ole saatavilla niin ei ole edes nälkä. Onneksi en ryyppää enkä polta tupakkaa...

• Opettele elämään

Kehut olevasi iältäsi aikuinen, mutta henkisesti olet edelleen murrosikäinen. Kukaan vastuuntuntoinen ja järkevä aikuinen ei järjestä itseään moiseen kurimukseen ja velkakierteeseen. Olisikohan sinun syytä käydä kallonkutistajalla? Kun mopo karkasi käsistäsi, annat kaiken mennä ulosottoon. Tiedätkö että vain henkisesti holtiton ja kypsymätön ihminen tekee tuollaisen ratkaisun. On todellakin hyvä että maksat kaiken ulosoton kautta eli kalleimman jälkeen. Sinunlaisten takia me asiamme hoitavat ihmiset saamme kärsiä ja maksaa luottotappioita korotettuina kortti- ja korkomaksuina.

Kukaan tervejärkinen ei taatusti halua seurata esimerkkiäsi, ole huoletta.

• minäv41n

älä syytä meitä rahattomia,jos joudut maksamaan...

"Sinunlaisten takia me asiamme hoitavat ihmiset saamme kärsiä ja maksaa luottotappioita korotettuina kortti- ja korkomaksuina. "

tässähän on takana suomen laki.Joskin nykyään niin täynnä porsaanreikiä,ettei nähdä asioiden seurauksia...

• Maksa velkasi!
        minäv41n kirjoitti:

älä syytä meitä rahattomia,jos joudut maksamaan...

"Sinunlaisten takia me asiamme hoitavat ihmiset saamme kärsiä ja maksaa luottotappioita korotettuina kortti- ja korkomaksuina. "

tässähän on takana suomen laki.Joskin nykyään niin täynnä porsaanreikiä,ettei nähdä asioiden seurauksia...

Olet rahaton oman holtittoman elämäntyylisi vuoksi, käsitätkö sen? Luottotietosi ovat menneet sen vuoksi, koska et pysty maksamaan velkojasi etkä edes yritä maksaa. Sinulla ei ole mitään puolusteltavaa. Koeta tehdä töitä ja maksaa velkasi pois itse, äläkä kaada likapyykkiäsi yhteiskunnan pestäväksi.

Turhaan syyttelet myös suomen lakia. Laki on luotu myös sinua varten. Et vain pysty noudattamaan sitä ja elämään siten, että säilyttäisit luottokelpoisuutesi. Älä syyttele meitä, jotka hoidamme asiamme ja siinä ohessa vielä sinunkin luuserin asiat. Olisit pikemminkin kiitollinen.

• minäv41n
        Maksa velkasi! kirjoitti:

Olet rahaton oman holtittoman elämäntyylisi vuoksi, käsitätkö sen? Luottotietosi ovat menneet sen vuoksi, koska et pysty maksamaan velkojasi etkä edes yritä maksaa. Sinulla ei ole mitään puolusteltavaa. Koeta tehdä töitä ja maksaa velkasi pois itse, äläkä kaada likapyykkiäsi yhteiskunnan pestäväksi.

Turhaan syyttelet myös suomen lakia. Laki on luotu myös sinua varten. Et vain pysty noudattamaan sitä ja elämään siten, että säilyttäisit luottokelpoisuutesi. Älä syyttele meitä, jotka hoidamme asiamme ja siinä ohessa vielä sinunkin luuserin asiat. Olisit pikemminkin kiitollinen.

elätti,ku laitan tämän maan "paremmustoon" penniäkään.

• Työssä käyvä ja asiansa hoi...
        minäv41n kirjoitti:

Menisit töihin ja yrittäisit elättää edes itsesi ja maksaa velkasi. Nyt iniset täällä joutavia etkä edes yritä hoitaa asioitasi. Väität että sinunlaisia tulee joka päivä satoja lisää. Sitä en todellakaan usko. Suurin osa meistä suomalaisista hoitavat velka- ja raha-asiansa kunnialla ja säilyttävät samalla luottokelpoisuutensa ja kansalaisluottamuksensa. Sinä sitävastoin edustat sitä holtitonta ihmisryhmää, joka on valmis istumaan tuleen meidän työssäkäyvien perseellä! Häpeä jos osaat.

• minäv41n
        Työssä käyvä ja asiansa hoi... kirjoitti:

Menisit töihin ja yrittäisit elättää edes itsesi ja maksaa velkasi. Nyt iniset täällä joutavia etkä edes yritä hoitaa asioitasi. Väität että sinunlaisia tulee joka päivä satoja lisää. Sitä en todellakaan usko. Suurin osa meistä suomalaisista hoitavat velka- ja raha-asiansa kunnialla ja säilyttävät samalla luottokelpoisuutensa ja kansalaisluottamuksensa. Sinä sitävastoin edustat sitä holtitonta ihmisryhmää, joka on valmis istumaan tuleen meidän työssäkäyvien perseellä! Häpeä jos osaat.

tässä töissä ollaan...ja elätän itseni...mutta vippejä en siitä pysty maksamaan pois.

• Olisit miettinyt
        minäv41n kirjoitti:

tässä töissä ollaan...ja elätän itseni...mutta vippejä en siitä pysty maksamaan pois.

Etpä ole pystynyt elättämään itseäsi omalla työlläsi, koska olet mennyt ottamaan holtittomasti pikavippejä ja olet nyt silmät korvat täynnä velkaa. Olisiko kannattanut miettiä silloin kun oli miettimisen aika? Nyt se on myöhäistä, koska kakka on jo pullahtanut pöksyihisi. Olisi mukava tietää menikö kaikki lainaamasi 7500 euroa välttämättömään elämiseen ja laskujen yms. hoitoon. Itse en tuollaiseen holtittomuuteen aio ikinä alentua, vaan aion elättää itseni omalla työlläni enkä suinkaan pikavipeillä. Opettele elämisen ja talouden alkeet.

• minäv41n
        Olisit miettinyt kirjoitti:

Etpä ole pystynyt elättämään itseäsi omalla työlläsi, koska olet mennyt ottamaan holtittomasti pikavippejä ja olet nyt silmät korvat täynnä velkaa. Olisiko kannattanut miettiä silloin kun oli miettimisen aika? Nyt se on myöhäistä, koska kakka on jo pullahtanut pöksyihisi. Olisi mukava tietää menikö kaikki lainaamasi 7500 euroa välttämättömään elämiseen ja laskujen yms. hoitoon. Itse en tuollaiseen holtittomuuteen aio ikinä alentua, vaan aion elättää itseni omalla työlläni enkä suinkaan pikavipeillä. Opettele elämisen ja talouden alkeet.

mä sillä vuoden verran,kun en vielä ollut töissä,eikä niitä saanut mistään...ja kaiken lisäksi ollut niin hyvät tulot enne,ettei sossustakaan saanut mitään...enkä saa vieläkään...onneksi sentään elän nykytyöllä jotenkuten...

• minäv41n
        minäv41n kirjoitti:

mä sillä vuoden verran,kun en vielä ollut töissä,eikä niitä saanut mistään...ja kaiken lisäksi ollut niin hyvät tulot enne,ettei sossustakaan saanut mitään...enkä saa vieläkään...onneksi sentään elän nykytyöllä jotenkuten...

onnellinen,jos pystyn elättämään itseni...ja vippejä maksellaan pois,kunhan ne on keritty kasaan,mutta ulosotto on siinä mielessä hyvä asia,ettei tuler otettua enempää lainaa...

• Pikavippi holtittomuutta
        minäv41n kirjoitti:

Tuliko sinulla missään vaiheessa mieleen että elit velkarahalla sen vuoden ja että siitä velkarahasta juoksee jättimäinen korko? Hämmästelen sitä.

• Elit velkarahalla
        minäv41n kirjoitti:

onnellinen,jos pystyn elättämään itseni...ja vippejä maksellaan pois,kunhan ne on keritty kasaan,mutta ulosotto on siinä mielessä hyvä asia,ettei tuler otettua enempää lainaa...

Et ole elättänyt itseäsi omalla työlläsi, vaan ottamalla pikavippejä 7500 euron edestä. Jos ulosotto on ainoa ratkaisu siihen että et enää pysty ottamaan enempää lainaa, niin en voi sanoa muuta kuin että olet perusholtiton ihminen raha-asioittesi hoidossa. Minusta on suoranainen häpeä, jos omat raha-asiani ajautuisivat ulosottoon. Ulosotto on vihonviimeinen ratkaisu velkakierteen katkaisussa ja kertoo ihmisestä kaiken olennaisen.

• minäv41n
        Elit velkarahalla kirjoitti:

Et ole elättänyt itseäsi omalla työlläsi, vaan ottamalla pikavippejä 7500 euron edestä. Jos ulosotto on ainoa ratkaisu siihen että et enää pysty ottamaan enempää lainaa, niin en voi sanoa muuta kuin että olet perusholtiton ihminen raha-asioittesi hoidossa. Minusta on suoranainen häpeä, jos omat raha-asiani ajautuisivat ulosottoon. Ulosotto on vihonviimeinen ratkaisu velkakierteen katkaisussa ja kertoo ihmisestä kaiken olennaisen.

olisi sulla syytä vastata kysymykseen,jonka löydät alhaalta loppupäästä...

• minäv41n
        Pikavippi holtittomuutta kirjoitti:

Tuliko sinulla missään vaiheessa mieleen että elit velkarahalla sen vuoden ja että siitä velkarahasta juoksee jättimäinen korko? Hämmästelen sitä.

ei...nälkäinen ottaa mistä saa...

• Hymyilevä Apollo
        minäv41n kirjoitti:

ei...nälkäinen ottaa mistä saa...

Vaikka olisi nälkäinen, niin kannattaisi miettiä millaiseen liemeen on ajamassa itseään. Moinen velkatilanne vain lisää kurjuutta ja nälkää.

• kredittiä
        Maksa velkasi! kirjoitti:

Minulla on useampi kymppitonni pelivelkaa, mutta en todellakaan ole elämäntyyliltäni holtiton. Kyseessä on addiktio, josta haluaisin eroon, mutta ei ole yrityksistä huolimatta onnistunut. Muilla ihmisillä on muunlaisia addiktioita, jollakin seksi, jollakin vaikka tolkuton syöminen.

Täällä tuntuu olevan kovasti ihmisiä, jotka syyttelevät tietämättä taustoista mitään ja saavat onnellisuuden tunnetta kun muilla menee huonosti. Tällaisia ihmisiä on valitettavan paljon, myös tuttavapiirissäni.

Itse olen toistaiseksi selvinnyt ilman luottotietojen menetystä, mutta alkaa tuntua siltä, että se olisi todellakin pelastus minunkin tilanteessa. Enää ei saisi lisää pelivelkaa. Tavalliset suomalaiset ovat tyypillisesti hyvin tunnollisia velkojen suhteen. Kaikki hoidetaan pois, vaikka omasta selkänahasta. Tämä on myös luotonantajille loistava asia, tiedetään että luottotappioita ei paljon tule. Lainsäädännöllä ei puututa millään lailla pikavippeihin, joita käyttävät vain ne ihmiset, joilla tilanne on jo valmiiksi kuralla.

Suuremmalla tasolla tässäkin maassa tapahtuu sellaisia miljarditason kupruja, joita sinunkaltaisesi ihmiset eivät ehkä käsitä. Puuttuisit niihin, mutta huudat "elättiä" jollekin joka muutaman tuhannen euron takia antaa maksujen mennä ulosottoon. Minä en katso sellaista ollenkaan pahalla, ymmärrän täysin.

• minä 55

Tunnetko olevasi aikuinen moittiessasi julkisesti ihmistä joka yrittää yrittämistään eteenpäin. Sanasi olivat tosi pahoja.
        Tuskin kukaan meistä haluaa itseään velkakierteeseen. Tämä tila on täysin verrattavissa alkoholismiin tai ihmiseen jolla on pelikierre tai vaikka syömiskierre.
        Älä sinä pistä toista hirsipuuhun vain sen takia että itse olet parempi.
        Eikö sinulla ole ollenkaan myötätuntoa.

• elätit .....
        minäv41n kirjoitti:

saisi viedä navetan taa ja...loput varmaan arvaatkin...Työtä tekevät rehelliset suomalaiset perheet elättävät sinuakin ja maksavat joka vkoisen perjantaipullosi ja maksulliset naiset mihin rahasi kuitenkin syydät. Siperiaan tuollaiset joutaisivat, kenties se opettaisi!!!!!!

• hyötyjä

Ottakaa hyvät ihmiset lisää pikavippejä, eihän niiden rahoittajat muuten pysty viettämään ylellistä elämää.

• minäv41n

luulekko,että se kiinnostaa ihmisiä,joilla vippejä on? kenen taskuun luulet niidenkin rahojen menevän?

• PeevelinEemeli

Hieno homma, että viitsit jakaa asiasi muillekin.

Pikavipit on sellanen suo, että sieltä ei hevillä ylös nousta.

Pitäis varmaan yläasteella olla joku pakollinen kurssi missä opetettais mikä on todellinen vuosikorko.

Asian toinen puoli on addiktio, kun ei pysty hallitsemaan rahan käyttöä niin pitää luoda itselle sellaiset puitteet, että lainaa EI SAA.

Toivottavasti asiasi jotenkin järjestyvät etkä vedä muita mukanasi kaivoon..

• minäv41n

ne eivät kyllä hetkauta,jos joutuu ottamaan sieltä mistä saa...mutta samaa mieltä tuosta,että pitäis kyllä olla joku tunti,jossa käsiteltäs esim. toimeentulohakemuksen tekemistä,tai vastaavaa...sehän kuuluu tänäpäivänä sivistykseen osata hakea sitä,kun kerran meitä tulee lisää joka päivä satoja.

• tuhoavat

oman ja läheisten elämän. Itselläni on kokemusta siitäkin. Oma tyttäreni tutustui mukavaan poikaan jolla oli työpaikka ja asunto. Aluksi tuntui, että hyvin menee tuoreella parilla.Pian selvisi, että pojalla oli vuokrat rästissä, opintotuki maksamatta ja pikavippejä. No he muuttivat yhteen asumaan ja tekivät maksusuunnitelman pojan maksuista. Mutta poika pelasi jälleen suuret rahat peliautomaateissa ja jälleen oli veloissa. Tyttäreni takasi lainan millä poika maksoi velat jälleen. Mutta yhteiseltä tililtä tyttäreni huomasi katoavan aina muutamia kymppejä. Poika pelasi taas rahansa. Vauva oli tulossa ja tyttäreni ymmärrys loppui pojan rahankäyttöön. Nyt ei tuoreella isällä ole edes autoa millä käydä poikaansa tapaamassa. Sääliksi käy kaikkia. Mutta ehdottomasti nämä tyypit tarvitsisivat hoitoa niin kuin alkoholistit

• EI VOI MUUTAKUN IHMETELLÄ!

HAUKUTTE IHAN TUNTEMATONTA , EIHÄN HÄN TEILTÄ OLE luottotietoja laittanut punaselle vaan OMANSA !!!!

EI pitäisi olla edes teidän pään vaiva , itse myös kierteesä ollu mutta hoitanut kaikki pois ja EN muuten enää ensimmäistäkään vippia tai vappia ota , tiedot ONNEXI sain pidettyä puhataana .

• minäv41n

näkyy olevan vaan sellasta porukkaa täällä,joilla ei ole hajua,mitä se touhu on...kun osaisivat edes lukea :D

• Vaihda pää
        minäv41n kirjoitti:

näkyy olevan vaan sellasta porukkaa täällä,joilla ei ole hajua,mitä se touhu on...kun osaisivat edes lukea :D

Näytät olevan sellainen tyyppi, joka takoo puupäätään ikuisesti betoniseinään :-) No, meitä on moneen junaan ja sinä olet jäänyt seisomaan asemalle monttu auki. Osaat ehkä lukea, mutta et TAJUA lukemaasi. Jos tajuaisit, niin sinulla ei olisi tällä hetkellä 7500 euron pikavippivelkaa.

• ma_vaan__
        Vaihda pää kirjoitti:

Näytät olevan sellainen tyyppi, joka takoo puupäätään ikuisesti betoniseinään :-) No, meitä on moneen junaan ja sinä olet jäänyt seisomaan asemalle monttu auki. Osaat ehkä lukea, mutta et TAJUA lukemaasi. Jos tajuaisit, niin sinulla ei olisi tällä hetkellä 7500 euron pikavippivelkaa.

Hellitä nyt vähän! Helppo se toisen kurjuudelle on kettuila. Ikävä kyllä suomessa on kaikki niin kallista että kohta pienituloiset ei täällä pysty maksaa kaikkia laskujaan ja eivät saa ruokaa ilman lainaa. Kyllä työtätekevälläkin kuuluisi olla jotain pientä "ylellisyyttä" ja valitettavasti pikavipeillä saa helposti ostettua jotain uutta. Välillä itselläki tulee helposti ostettua visalla jotain kuunlopulla, kun ei malta palkkapäivään odotella, sitten voikin helposti joutua kierteeseen jos joka kuukausi tekis samoin. Onneksi vielä on pystynyt maksaa kaikki pois.

• minäv41n
        ma_vaan__ kirjoitti:

Hellitä nyt vähän! Helppo se toisen kurjuudelle on kettuila. Ikävä kyllä suomessa on kaikki niin kallista että kohta pienituloiset ei täällä pysty maksaa kaikkia laskujaan ja eivät saa ruokaa ilman lainaa. Kyllä työtätekevälläkin kuuluisi olla jotain pientä "ylellisyyttä" ja valitettavasti pikavipeillä saa helposti ostettua jotain uutta. Välillä itselläki tulee helposti ostettua visalla jotain kuunlopulla, kun ei malta palkkapäivään odotella, sitten voikin helposti joutua kierteeseen jos joka kuukausi tekis samoin. Onneksi vielä on pystynyt maksaa kaikki pois.

olemaan täälläkin suomalaisia,jotka huomaavat mihin tämä maa on menossa...

• Asiansa hoitava
        ma_vaan__ kirjoitti:

Tämä "toinen" on itse tietoisesti ajanut itsensä velkakurjuuteen en suinkaan minä. En ole myöskään kettuillut millään tavalla, vaan tuonut julki tosiasioita. Kyllä totuus täytyy kestää, jos "toisen" persaus kestänyt aikoinaan ottaa moisen velkakuorman kannettavakseen.

• ma_vaan__
        minäv41n kirjoitti:

olemaan täälläkin suomalaisia,jotka huomaavat mihin tämä maa on menossa...

ärsyttää tommoset suunsoittajat jotka kieriskelee kuitenkin rahassa ja sit piruilevat pienituloisille joilla ei oo varaa mihinkään pieneen ylimääräiseen, muutakun lainaa ottamalla.

• ma_vaan__
        Asiansa hoitava kirjoitti:

Tämä "toinen" on itse tietoisesti ajanut itsensä velkakurjuuteen en suinkaan minä. En ole myöskään kettuillut millään tavalla, vaan tuonut julki tosiasioita. Kyllä totuus täytyy kestää, jos "toisen" persaus kestänyt aikoinaan ottaa moisen velkakuorman kannettavakseen.

mitään kettuile.. Kyllä hän varmaan oman persauksensa hoitaa ilman muiden rahakkaiden neuvoja.

• minäv41n
        ma_vaan__ kirjoitti:

mitään kettuile.. Kyllä hän varmaan oman persauksensa hoitaa ilman muiden rahakkaiden neuvoja.

samat ihmiset puhuvat eri nimimerkillä samat asiat :D

• Talous hallinnassa
        ma_vaan__ kirjoitti:

ärsyttää tommoset suunsoittajat jotka kieriskelee kuitenkin rahassa ja sit piruilevat pienituloisille joilla ei oo varaa mihinkään pieneen ylimääräiseen, muutakun lainaa ottamalla.

Olen pienituloinen enkä ole koskaan kieriskellyt rahassa. En pyri piruilemaan kenellekään, vaan pikemminkin kerron näkemykseni asioista selkeästi ilman mitään taka-ajatuksia.

Onko mielestäsi 7500 euron pikavippipaketti pieni ylimääräinen raha? Mieti mikä korko kyseisestä summasta menee? Taidat olla vielä aika lapsellinen ( tai sitten lapsi) joka tuohtuu olemattomasta.

• minäv41n
        Talous hallinnassa kirjoitti:

Olen pienituloinen enkä ole koskaan kieriskellyt rahassa. En pyri piruilemaan kenellekään, vaan pikemminkin kerron näkemykseni asioista selkeästi ilman mitään taka-ajatuksia.

Onko mielestäsi 7500 euron pikavippipaketti pieni ylimääräinen raha? Mieti mikä korko kyseisestä summasta menee? Taidat olla vielä aika lapsellinen ( tai sitten lapsi) joka tuohtuu olemattomasta.

ja sä et tajua,että se on koko summa korkoineen!

• minäv41n
        minäv41n kirjoitti:

meneekö luotot siinä kohtaa nykyään,kun vippi tuleee tilille???

• naurattaa
        minäv41n kirjoitti:

samat ihmiset puhuvat eri nimimerkillä samat asiat :D

Hei kuule, kyllä mä sinuna jo lähtisin veke täält. Oot jo aika hyvin mokannu ittes muttet vaa tajuu sitä itte. Ota iltalääkkees ja mee koisaa...kyllä se siitä.

• Hämmästelevä
        minäv41n kirjoitti:

Sitä suuremmalla syyllä sun ois pitäny miettii silloin kun sä umpiluukallo menit ottaa moisen lainataakan. Nyt sä joudut maksamaan jättikorkoja tollasesta sinänsä mitättömästä lainasta. Olkoon tää prosessi (laina jättikorot) sulle paksupäälle opiksi!

• Kaipa opit...joskus
        minäv41n kirjoitti:

meneekö luotot siinä kohtaa nykyään,kun vippi tuleee tilille???

Kaipa sä itse tajuat jossain vaiheessa miten pahasti olet mokannut sun elämän. Hämmennnä vielä hiukan lisää ja lainaa tutuiltasi rahaa elämiseen. Lainaa sä osaat ottaa, mutta takaisinmaksu ei näytä paljoo kiinnostavan. Mitä sä multa kyselet milloin sun luotot menee?? Jollet sä itse sitä vielä tiedä, nii ois tosiaa syytä mennä tutkituttaa pää.

• ma_vaan__
        Talous hallinnassa kirjoitti:

paljon jo kokenut. Kyllä vippienottajat itse tietää mitä on tullut tehtyä ilman että "fiksut" ihmiset täällä huutelevat taukiksi ja että päitä pitää alkaa vaihtamaan ja antaa muutenkin hienoja neuvoja.. Tietääkseni tiede ei ole ihan niin paljon vielä kehittynyt?

Kai noi korot yllättää itse lainan ottajatki jos eivät ole kunnolla lukenut lainantietoja..

• Moneymaker
        ma_vaan__ kirjoitti:

paljon jo kokenut. Kyllä vippienottajat itse tietää mitä on tullut tehtyä ilman että "fiksut" ihmiset täällä huutelevat taukiksi ja että päitä pitää alkaa vaihtamaan ja antaa muutenkin hienoja neuvoja.. Tietääkseni tiede ei ole ihan niin paljon vielä kehittynyt?

Kai noi korot yllättää itse lainan ottajatki jos eivät ole kunnolla lukenut lainantietoja..

Pikavipin ottajien on turha tulla tänne inisemään ja surkuttelemaan omaa kohtaloaan. Jos on paska mennyt housuun, niin se on oma syy! Juttu on näin että monikaan pelle ei edes lue lainaehtoja, vaan ottaa rahan vastaan ajattelematta että se pitää maksaa takaisin. Hoida sinä juntti vain omat asiasi ja ota 10.000 euroa pikavippiä. Sinulle se olisi omiaan.

Mitenkähän susta saataisiin "fiksu"? Se ei taitaisi onnistua edes pään vaihdolla :-) hahahahahahaa

• ma_vaan__
        Moneymaker kirjoitti:

Pikavipin ottajien on turha tulla tänne inisemään ja surkuttelemaan omaa kohtaloaan. Jos on paska mennyt housuun, niin se on oma syy! Juttu on näin että monikaan pelle ei edes lue lainaehtoja, vaan ottaa rahan vastaan ajattelematta että se pitää maksaa takaisin. Hoida sinä juntti vain omat asiasi ja ota 10.000 euroa pikavippiä. Sinulle se olisi omiaan.

Mitenkähän susta saataisiin "fiksu"? Se ei taitaisi onnistua edes pään vaihdolla :-) hahahahahahaa

jos tuommoisen reppanan pään joutuisin ottaa.

Kuka tässä on sanonut että minä ottaisin pikavippiä? Jos mä lainaa ottaisin niin ihan toista kautta sitä hakisin. En ees noihin pikavippi mainoksiin ole aikasemmin juurikaan viitsinyt kiinnittää huomioo, muutakun nytten kun täällä niistä keskustelee alan "asiantuntijat" ja varottelee niistä. Mulle ihan yllätys että niissä noinki isot korot. Hyvä että niistä keskutellaan..

• minäv41n
        ma_vaan__ kirjoitti:

Kuka tässä on sanonut että minä ottaisin pikavippiä? Jos mä lainaa ottaisin niin ihan toista kautta sitä hakisin. En ees noihin pikavippi mainoksiin ole aikasemmin juurikaan viitsinyt kiinnittää huomioo, muutakun nytten kun täällä niistä keskustelee alan "asiantuntijat" ja varottelee niistä. Mulle ihan yllätys että niissä noinki isot korot. Hyvä että niistä keskutellaan..

mielestäni tämä on kaukana keskustelusta...

• rauhotu teinimuksu
        ma_vaan__ kirjoitti:

mulle on iha sama mitä vippiä sä otat...tuskin sunkaltaselle mitää koskaa annettaskaa. pidä sä vaan edellee sun umpiluinen kallo ja kuuntele asiantuntijoita ettei sulle kävis siten kuin tolle muijalle :-)

• et hallitse keskustelua
        minäv41n kirjoitti:

mielestäni tämä on kaukana keskustelusta...

niinpä niin, et hallitse talouttasi, et keskustelua netissä, käyt vain muutaman tunnin töissä päivittäin, olet ajanut itsesi pahaan kierteeseen....et todellakaan ole itsesi ja elämäsi hallitsija

• ma_vaan__
        rauhotu teinimuksu kirjoitti:

mulle on iha sama mitä vippiä sä otat...tuskin sunkaltaselle mitää koskaa annettaskaa. pidä sä vaan edellee sun umpiluinen kallo ja kuuntele asiantuntijoita ettei sulle kävis siten kuin tolle muijalle :-)

maailman lahopäitä täälläkin näyttää olevan..

• minäkin....

Samassa liemessä keitetty. Mutta sain avun Takuu-säätiöltä. Rankka sitoumus, mutta toimii. maksan 350e kk:ssa ja neljän vuoden jälkeen on vielä yx vuosi jäljellä. Sitten kuivilla. Ihan kohtuullisen kova taakka oli päällä, mutta alkaa helpottaa......

• vika

Nyt varmaan joku toteaa, että vippi firmojen vika?

• Joo, tuossapa se taas nähtiin että pikavipeistä on vain enemmän harmia kuin hyötyä, ja juuri sen takia en ole niihin sortunut. Monet pikavippiä ottaessaan ajattelevat, että siitä ei isoja ongelmia synny tai ei ongelmia ollenkaan, mutta toisin usein käy, kun näihin jää helposti vielä koukkuunkin. Mä olen sitä mieltä, että nämä pikavipit voisi ihan hyvin kieltää, ja niin vois olla parempikin.

• minäv41n

tässä odotellaanin,että ne kiellettäis...mutta tuskimpa,kun se kerran on pois "isojen herrojen" rahoista...

• -maaret-

No olet kyllä poikkeuksellisen tyhmä ja ajattelematon tapaus. Toivottavasti et tehnyt hallaa yhtä pahasti muille kuin teit itsellesi.

Ulosotto ei ole rankemman kautta oppimista. Se on tyhmien ihmisten pakottamista ottaa vastuu teoistaan.

Rankemman kautta oppimista et edes tahdo kokea.

• minäv41n

haluais?? ei kukaan...toisten on pakko sekin kokea...vaan sen kokeneet voivat ymmärtää asian.

• 24 jätkä

mull on sama juttu otin vippejä ja lainoja pankeista ja en pystynyt maksaa takaisin niitä,suurin virhe mitä tein että en puhunut kenelle tästä,en edes mun vaimolle.siitä häpeen kyll tosi pajon.mull meni pari vuotta ennen kuin seinä tuli vastaan,masenus iski,mielessä oli jopa että olisin tappanut itteeni mut se ei kyll ollut hyvä vaihtoehto eikä oikee vaihtoehto.vaan mä avasin suuni ja puhuin mun vaimon kaa joka otti sen tosi rauhallisesti.Muistan vieläkin kun se sanoi mulle että kaikki järjestyy rakas.silloin otin itteeni niskasta kiinni ja sanoin että nyt laitan kaikki kuntoon ja niin mä tein,sain järjestetty lainat ja nyt maksan joka kuukausi takaisin vähän.en siis pyytänyt vaimolta että se olis ottanut lainaa vaan mä hoidin sen itte ja olen siitä tosi ylpee.joten jos sull on ongelmia niin puhu jonkun kaa siitä,se auttaa ja yritä ite hoitta ne asia niin tulee myös tosi hyvä mieli.(mulla velkaa oli 12000 euroo)ps meille tuli vauva just kesällä joten olen nyt myös ylpee isä:)

• minäv41n
        24 jätkä kirjoitti:

mull on sama juttu otin vippejä ja lainoja pankeista ja en pystynyt maksaa takaisin niitä,suurin virhe mitä tein että en puhunut kenelle tästä,en edes mun vaimolle.siitä häpeen kyll tosi pajon.mull meni pari vuotta ennen kuin seinä tuli vastaan,masenus iski,mielessä oli jopa että olisin tappanut itteeni mut se ei kyll ollut hyvä vaihtoehto eikä oikee vaihtoehto.vaan mä avasin suuni ja puhuin mun vaimon kaa joka otti sen tosi rauhallisesti.Muistan vieläkin kun se sanoi mulle että kaikki järjestyy rakas.silloin otin itteeni niskasta kiinni ja sanoin että nyt laitan kaikki kuntoon ja niin mä tein,sain järjestetty lainat ja nyt maksan joka kuukausi takaisin vähän.en siis pyytänyt vaimolta että se olis ottanut lainaa vaan mä hoidin sen itte ja olen siitä tosi ylpee.joten jos sull on ongelmia niin puhu jonkun kaa siitä,se auttaa ja yritä ite hoitta ne asia niin tulee myös tosi hyvä mieli.(mulla velkaa oli 12000 euroo)ps meille tuli vauva just kesällä joten olen nyt myös ylpee isä:)

hemmetti soikoo onneks olkoo vaa vauvasta...sullakin tuo keino päästä pois lainoista on joku toinen ihminen...itellä,kun ei tahdo sellasta olla,joka ymmärtäis asian,tai olis edes mahdollisuus auttaa asiassa,joten olen päättänyt antaa asian mennä ulosoton kautta...Puhuminen asiasta auttaa kyllä,ja sitä tässä koitetaan,jos olis vielä noita sukulaisii,joilta mahdollista apua sais...

• sä voit olla
        minäv41n kirjoitti:

hemmetti soikoo onneks olkoo vaa vauvasta...sullakin tuo keino päästä pois lainoista on joku toinen ihminen...itellä,kun ei tahdo sellasta olla,joka ymmärtäis asian,tai olis edes mahdollisuus auttaa asiassa,joten olen päättänyt antaa asian mennä ulosoton kautta...Puhuminen asiasta auttaa kyllä,ja sitä tässä koitetaan,jos olis vielä noita sukulaisii,joilta mahdollista apua sais...

"jos ois noita sukulaisia jotka vois auttaa..." APINA!!!! hoida itse sotkusi. ÄLÄ pistä niitä valtion piikkiin(ulosotto) ÄLÄ pistä niitä sukulaisten piikiin(kerjuureissu) ÄLÄ pistä elämistäsi valtion piikkiin(toimeentulotuki)HELVETIN PUMMI!!! Miettikää jos koko suomi olisi täynnä tän kaltaisia loisia...Jotka laittaa itsensä kuseen ja elättämisen hoitaa toimeentulotuki! Mistä sä luulet että ne rahat SUN toimeentulotukeen tulee? Hyvä haltija heittää taivalta vai? Idiootti. Oikeesti, kuka kaipaa kaltaisiasia pummeja tähän maahan, mun puolesta saisi laittaa raketin perseeseen ja ampua vaikka ahvenanmaalle, niinhän se Australiakin asutettiin ku vietiin kriminaalit sinne lusimaan. Tehdään me Ahvenanmaasta pummilandia, kaikki yhteiskuntatuilla elävät pummit ja spurgut sinne vaan asumaan. Siellä saisivat miettiä että hetkinen, miksi kukaan ei anna mulle sitä ilmasta viinaa ja ruokaa. ÄITI MULLA ON NÄLKÄ JA HALUAN SITÄ ILMASTA RAHAA, ÄITI!! Aikuistu jo, pummi!!!

• koiraaaaaaaaaa
        sä voit olla kirjoitti:

"jos ois noita sukulaisia jotka vois auttaa..." APINA!!!! hoida itse sotkusi. ÄLÄ pistä niitä valtion piikkiin(ulosotto) ÄLÄ pistä niitä sukulaisten piikiin(kerjuureissu) ÄLÄ pistä elämistäsi valtion piikkiin(toimeentulotuki)HELVETIN PUMMI!!! Miettikää jos koko suomi olisi täynnä tän kaltaisia loisia...Jotka laittaa itsensä kuseen ja elättämisen hoitaa toimeentulotuki! Mistä sä luulet että ne rahat SUN toimeentulotukeen tulee? Hyvä haltija heittää taivalta vai? Idiootti. Oikeesti, kuka kaipaa kaltaisiasia pummeja tähän maahan, mun puolesta saisi laittaa raketin perseeseen ja ampua vaikka ahvenanmaalle, niinhän se Australiakin asutettiin ku vietiin kriminaalit sinne lusimaan. Tehdään me Ahvenanmaasta pummilandia, kaikki yhteiskuntatuilla elävät pummit ja spurgut sinne vaan asumaan. Siellä saisivat miettiä että hetkinen, miksi kukaan ei anna mulle sitä ilmasta viinaa ja ruokaa. ÄITI MULLA ON NÄLKÄ JA HALUAN SITÄ ILMASTA RAHAA, ÄITI!! Aikuistu jo, pummi!!!

Äidin tississä sun pitäis vielä roikkuu. Jos oot aikuinen niin toivoton tapaus, ei auta enää mikää. Joten lyckatill vaan sulle vajaa älynen anaaliapina.

• ku .
        koiraaaaaaaaaa kirjoitti:

Äidin tississä sun pitäis vielä roikkuu. Jos oot aikuinen niin toivoton tapaus, ei auta enää mikää. Joten lyckatill vaan sulle vajaa älynen anaaliapina.

lammas siellä määkyy, paljonko meinaat tänään laittaa muiden piikkiin, ajattelitko käydä nostelemassa vähän vippejä ja jättää maksamatta, yhteiskunta hoitaa. Ja sen jälkeen itketään kuinka meistä ei kukaan huolehdi. AIKUISEN IHMISEN tulee huolehtia itsestään, omista veloistaan ja menoistaan. Jos hän ei siihen kykene(kuten sinä ilmeisestikkään et) niin pitäisikös sinut julistaa holhouksen alaiseksi. Hommataan sinulle huoltaja joka hoitaa sinun asioitasi ja ostaa sinulle vain tarpeellisen. Sinun tilitäsi. Voisit pyytää ikään kuin vkorahaa. Sinun varmasti täytyisi mennä roikkumaan siihen äidin tissiin takaisin koska ilmiselvästi et ole täysin kypsä tulemaan toimeen omillasi. LUUSERIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! btw opettele kirjoittamaan yhdyssanat oikein, ai niin mutta sinähän se taisit ollakkin se VAJAAÄLYINEN, koska tuo kirjoituskin tuottaa selkeästi ongelmia. Ilmankos et osaakkaan huolehtia omista asioista vaan odotat että joku muu tulisi ja auttaisi ongelmissasi, jos ei ystävät ja omaiset niin sitten valtio. PUMMIIIIIIIIII!!!!!!!!!

• minäv41n

mitä tehdä,jos ei saa töitä,ei toimeentulotukea,niin mistä helvetistä siinä tilanteessa kaivetaan rahaa? vois ihan vastata tähän kysymykseen,eikä mitään muuta juttua...tuntuu olevan niin paljon taikatemppuja osaavia ihmisiä,että vastatkaa nyt...

• -huh

"Onneks" meni luottotiedot ennen kun noita vippejä ees tuli markkinoille! Moni kaveri on nyt menettämässä luottotietonsa noitten vippien takia!

• Perustuslaki

Suomen kansalainen on Suomen perustuslain kautta oikeutettu toimeentulotukeen. Näin määrää laki. Jos sosiaaliviranomaiset eivät toimi lain mukaan, he ovat silloin tehneet virkavirheen. Luulen, että tuo 7500 euron pikavippivelkasi on rasitteena sille, ettet ole saanut toimeentulotukea. Et ole myöskään maininnut kuukausitulojasi, jotka vaikuttavat tuen suuruuteen tai jopa epäämiseen, joten on vaikea sanoa tämän enempää.

• minäv41n
        Perustuslaki kirjoitti:

Suomen kansalainen on Suomen perustuslain kautta oikeutettu toimeentulotukeen. Näin määrää laki. Jos sosiaaliviranomaiset eivät toimi lain mukaan, he ovat silloin tehneet virkavirheen. Luulen, että tuo 7500 euron pikavippivelkasi on rasitteena sille, ettet ole saanut toimeentulotukea. Et ole myöskään maininnut kuukausitulojasi, jotka vaikuttavat tuen suuruuteen tai jopa epäämiseen, joten on vaikea sanoa tämän enempää.

takia onneksi nyt on edes tämä työpaikka,mikä on...n.120-350€/kk tulot,että niistä ei paljoo makseta vippejä pois.ja tästä syystä toimeentulotuki jää pieneksi...

• Et edes yritä
        minäv41n kirjoitti:

takia onneksi nyt on edes tämä työpaikka,mikä on...n.120-350€/kk tulot,että niistä ei paljoo makseta vippejä pois.ja tästä syystä toimeentulotuki jää pieneksi...

Kuukausiansioistasi voi päätellä sen että teet töitä vain muutamia tunteja viikossa, eli et tee kokopäiväistä työtä. Eikö asia olekin näin?

Et hae aktiivisesti ratkaisua velanmaksuusi, vaan odotat aina joltakulta ulkopuoliselta apua asioittesi hoitamiseen. Eiköhän nyt olisi itsetutkiskelun paikka. Hae ensinnäkin kokopäivätyötä ja tee velanmaksusuunnitelma ulosottoviranomaisen kanssa. Velkojaasi et pääse pakoon ennenkuin olet maksanut viimeisenkin rovon. Olisiko kannattanut miettiä ennenkuin asiasi ajautuivat nykyiselle tolalleen?

• minäv41n
        Et edes yritä kirjoitti:

Kuukausiansioistasi voi päätellä sen että teet töitä vain muutamia tunteja viikossa, eli et tee kokopäiväistä työtä. Eikö asia olekin näin?

Et hae aktiivisesti ratkaisua velanmaksuusi, vaan odotat aina joltakulta ulkopuoliselta apua asioittesi hoitamiseen. Eiköhän nyt olisi itsetutkiskelun paikka. Hae ensinnäkin kokopäivätyötä ja tee velanmaksusuunnitelma ulosottoviranomaisen kanssa. Velkojaasi et pääse pakoon ennenkuin olet maksanut viimeisenkin rovon. Olisiko kannattanut miettiä ennenkuin asiasi ajautuivat nykyiselle tolalleen?

ja todettu,ettei muuta suuntaa ole(mikäli nyt ei ketään saa homman avuksi)...töitä olen hakenut 2 vuotta joka viikko niitä ettinyt,mutta ilman ammattia ei pääse,kun osa-aikatöihin...asiassa on muitakin töitä rajoittavia,henkilökohtaisia tekijöitä.

• Oletko henkisesti vajaa?
        minäv41n kirjoitti:

ja todettu,ettei muuta suuntaa ole(mikäli nyt ei ketään saa homman avuksi)...töitä olen hakenut 2 vuotta joka viikko niitä ettinyt,mutta ilman ammattia ei pääse,kun osa-aikatöihin...asiassa on muitakin töitä rajoittavia,henkilökohtaisia tekijöitä.

Nyt alkaa tuntumaan siltä että olet jotenkin henkisesti monivammainen ja sitä kautta et tunnu edes tajuavan elämäntilanteesi vakavuutta. Elämässäsi on taatusti muukin suunta kuin ottaa holtittomasti pikavippejä ja tulla sitten tänne itkemään kurjaa kohtaloaan. Siivoustöihin pääset taatusti (38,5 h/viikko) ja sinut vielä koulutetaan työhösi, joten älä viitsi esittää ammattitaidotonta. Myönnä pikemminkin että olet laiska ja vastuuntunnoton ihminen, joka tarvitsisi holhoojan itselleen.

• minäv41n
        Oletko henkisesti vajaa? kirjoitti:

Nyt alkaa tuntumaan siltä että olet jotenkin henkisesti monivammainen ja sitä kautta et tunnu edes tajuavan elämäntilanteesi vakavuutta. Elämässäsi on taatusti muukin suunta kuin ottaa holtittomasti pikavippejä ja tulla sitten tänne itkemään kurjaa kohtaloaan. Siivoustöihin pääset taatusti (38,5 h/viikko) ja sinut vielä koulutetaan työhösi, joten älä viitsi esittää ammattitaidotonta. Myönnä pikemminkin että olet laiska ja vastuuntunnoton ihminen, joka tarvitsisi holhoojan itselleen.

sitähän työtä teen,ja niska limassa...ja sitäkin tehdään urakalla nykyään,kun kaikki maholliset aikarajat jne...

• Niinpä niin
        minäv41n kirjoitti:

sitähän työtä teen,ja niska limassa...ja sitäkin tehdään urakalla nykyään,kun kaikki maholliset aikarajat jne...

Teet töitä niska limassa ja kerrot saavasi vain muutaman huntin bruttopalkkaa kuukaudessa!! Nyt tässä yhtälössä mättää jokin. Montako tuntia teet päivässä töitä? Entä viikossa? Entä kuukaudessa? Sinulle taatusti maksetaan TES:in mukaista palkkaa.

• vaan sinä itse luot oman on...
        minäv41n kirjoitti:

huom!
        on muitakin töitä kuin siivoushommat joihin koulutetaan ilman että tulevalla työntekijällä olisi hommaan ammattitaitoa.
        elektroniikkatyöntekijät sun muut linjastokokoojat joista saa parempaa palkkaa kuin siivoojan duunista, ja ei ole niin raskastakaan.
        SÄ OLET VAAN HELVETIN LAISKA TEKEMÄÄN TÖITÄ ETTÄ LAINANOTTO ON SE "HELPOMPI RATKAISU".

mutta mietipä tulevaisuutta..esim.

sinulla on vaimo ja lapsi joita rakastat.
        eräänä päivänä saat lopputilin töistä vaikka vain määräaikaisen työsuhteen tai työntekijävähennysten takia.
        kuvittelet että maailma loppuu työsuhteen päättymiseen, haluat ylellisyyttä ja otat pikavipin.
        vähän aikaa menee hyvin kunnes olette veloissa korvianne myöten. vaimosi saa viimeisenä tietää pikavipistä ja suuttuu aiheesta. ajattelet taas että "parempi kun menee ulosottoon", niinpä niin...kunnes suurin osa tavaroistanne n. 7000e edestä ulosmitataan ja kämppänne ammottaa tyhjyyttään..lapsi ja vaimo itkee sinä taas yrität ottaa lisää vippiä vaikka lapsesi itkee nälkäänsä kun on päivän ollut ruoatta isin ylellisyyshaaveiden ja typeryyden takia.

että kannattaa ehkä miettiä mihin paskaan itsensä pistää kun ajattelee että se on helpoin tie onneen..ihan tiedoksi ELÄMÄN EI KUULU OLLA HELPPOA.
        onni tulee omista saavutuksista ja tunteesta että "kaikkea paskaa elämässäni on tapahtunut mutta silti olen vielä tässä ja olen onnellinen"

• Pelleskanneri
        vaan sinä itse luot oman on... kirjoitti:

huom!
        on muitakin töitä kuin siivoushommat joihin koulutetaan ilman että tulevalla työntekijällä olisi hommaan ammattitaitoa.
        elektroniikkatyöntekijät sun muut linjastokokoojat joista saa parempaa palkkaa kuin siivoojan duunista, ja ei ole niin raskastakaan.
        SÄ OLET VAAN HELVETIN LAISKA TEKEMÄÄN TÖITÄ ETTÄ LAINANOTTO ON SE "HELPOMPI RATKAISU".

mutta mietipä tulevaisuutta..esim.

sinulla on vaimo ja lapsi joita rakastat.
        eräänä päivänä saat lopputilin töistä vaikka vain määräaikaisen työsuhteen tai työntekijävähennysten takia.
        kuvittelet että maailma loppuu työsuhteen päättymiseen, haluat ylellisyyttä ja otat pikavipin.
        vähän aikaa menee hyvin kunnes olette veloissa korvianne myöten. vaimosi saa viimeisenä tietää pikavipistä ja suuttuu aiheesta. ajattelet taas että "parempi kun menee ulosottoon", niinpä niin...kunnes suurin osa tavaroistanne n. 7000e edestä ulosmitataan ja kämppänne ammottaa tyhjyyttään..lapsi ja vaimo itkee sinä taas yrität ottaa lisää vippiä vaikka lapsesi itkee nälkäänsä kun on päivän ollut ruoatta isin ylellisyyshaaveiden ja typeryyden takia.

että kannattaa ehkä miettiä mihin paskaan itsensä pistää kun ajattelee että se on helpoin tie onneen..ihan tiedoksi ELÄMÄN EI KUULU OLLA HELPPOA.
        onni tulee omista saavutuksista ja tunteesta että "kaikkea paskaa elämässäni on tapahtunut mutta silti olen vielä tässä ja olen onnellinen"

tulla nyt tänne mollaamaan näitä vippeihin sortuneita raukkoja.

eikö yhtään päätä pakota?? vai saatko sinä jonkun hiton kiihotuksen näiden ihmisten haukkumisesta??

• Totuus, ei haukkumista
        Pelleskanneri kirjoitti:

tulla nyt tänne mollaamaan näitä vippeihin sortuneita raukkoja.

eikö yhtään päätä pakota?? vai saatko sinä jonkun hiton kiihotuksen näiden ihmisten haukkumisesta??

Älä nyt ota noin henkilökohtaisesti. Tuollainen uho on täysin tarpeetonta. Hoitele vain oma lahopääsi...siinä sinunlaiselle kylliksi.

• Visa-mies

Jos ei rahat riitä, pitää välittömästi kiinnittää huomiota niihin euron-kahden-kolmen pikkuostoksiin, joihin ei yleensä kiinnitä huomiota. Kahvikuppi siellä, iltapäivälehti täällä, kolmioleipä tuolla.. Juuri noista ja VARSINKIN TUPAKASTA kertyy hämmästyttävän iso menoläjä kuukausi- ja vuositasolla. Vähintään satoja, jopa tuhansia euroja.

Pienituloisella menojen hallinta kurinalaisesti on avainkysymys.

Valmista ruokasi alusta asti itse ja säästät ruokamenoissa eineksiin verrattuna (hatusta vedettynä) ainakin puolet. Leivo leipää itse -se ei maksa juuri mitään.

Vinkki: lisää jauhoja vähitellen kun vaivaat taikinaa, niin se irtoaa käsistä mahdollisimman pienellä jauhomäärällä. Silloin lopputulos on hyvä. Jos lisäät jauhot nopeasti tai yhdellä kertaa, tulee sementtiä. Kokemus opettaa tässäkin. :)

• feikki
        Totuus, ei haukkumista kirjoitti:

Älä nyt ota noin henkilökohtaisesti. Tuollainen uho on täysin tarpeetonta. Hoitele vain oma lahopääsi...siinä sinunlaiselle kylliksi.

Hyvä. Täähän on selvästi tekaistu juttu. Kiitos ja kuulemiin!

• ja juuri

Kyllä se on vaan niin, että yleensäkin se että on olemassa sellanen ihmisten keksimä typerä asia kuin "raha" aiheuttaa hätää ja kuolemaa ihmisten keskuudessa. Ihmiset stressaavat rahasta ja pitävät sitä niin tärkeänä että usein kaikki OIKEASTI tärkeät asiat jäävät toissijalle tai liian vähälle huomiolle. Rahan ja varsinkin rahanahneuden takia koko maailma loppujen lopuksi (luultavasti aika pian) tuhoutuu. Näinhän se vaan on. Mutta sitten vielä kommentti niistä PIKAVIPEISTÄ. Eli kukaan täysjärkinen aivojaan edes jollain tasolla käyttävä ihminen (ei siis apina) EI ota pikavippejä ja ymmärtää kyllä miten idioottimaista niiden olemassaolo edes on. Ja vielä lisäys, että jos mikäli tuntuupi siltä että ei ole rahaa ja PIKAVIPIT houkuttelee niin hitto että suomessakin on vielä nykypäivänä NIIN HELVETIN helppoa saada töitä että kyllä täytyy olla kaulasta alaspäin halvaantunut mikäli ei töihin pääse ja saa asioitaan kuntoon. Ylilaiskat sohvaperunat on sitten erikseen... Eihän heille mitään mahda. :) Tuhotkoon rauhassa elämänsä.

• taloudellinen

...toivottavasti olet oppinut tyhmästä rahankäytöstäsi niin paljon, että et siihen enää ryhdy. Olen pahoillani puolestasi, sillä kun luottotiedot menevät, pääset "vihreälle" vasta 10 vuoden päästä. Kyllä kannattaa miettiä rahan käyttöään tarkkaan ja ottaa siitä vastuu. Olet jo aikuinenkin. En ymmärrä käytöstäsi.

• nassu

Voi, voi kuinka tekstisi koskettikaan...

Olen nimittäin aivan samassa tilanteessa. En ole enää mikään tytönhupakko vaan aikuinen ihminen.

Ehkä olisikin todella parasta, että ei olisi mitään "helppoa rahaa" saatavilla.

Olisi järkevintä, että lainan saisi vain pankista.
      ... mutta kun se pankkiin meno niin orjuuttaa.

Kenties joskus oppisin elämään ikäni tuomalla arvokkuudella? :-)

• HERÄTYS Suomen-lain laatija...

On se HELVETTI todella kumma asia,ettei tätä asiaa saada "aisoihin" ja eikä kielletä lailla!!.
      No,Suomen-laissa on muutenkin todella paljon "porsaan reikiä" ja tässä on yksi asia!!.

• minäv41n

näin se on...

• joni...

Onhan tuo törkeää huijaamista vippi firmoilta, ja ihmettelen kuinka on mahdollista että se on kaikenlisäksi laillista.

Mutta jos luvataan rahaa heti tilille ilman takaajia ja sen enempää kyselemättä, ni kyllä sillon pitäs jo hälytyskellot päässä soida. Lainoilla kun on sellanen ikävä ominaisuus että ne pitää joskus maksaa takasin, ja korkojen kanssa.
        Ilmaista rahaa kun ei ole olemassakaan vaikka se mainoksissa siltä saadaan näyttämään.

• minäv41n
        joni... kirjoitti:

Onhan tuo törkeää huijaamista vippi firmoilta, ja ihmettelen kuinka on mahdollista että se on kaikenlisäksi laillista.

Mutta jos luvataan rahaa heti tilille ilman takaajia ja sen enempää kyselemättä, ni kyllä sillon pitäs jo hälytyskellot päässä soida. Lainoilla kun on sellanen ikävä ominaisuus että ne pitää joskus maksaa takasin, ja korkojen kanssa.
        Ilmaista rahaa kun ei ole olemassakaan vaikka se mainoksissa siltä saadaan näyttämään.

...sitä ilmaseksi saa mistään...jotkut tosin tuntuvat saavan...tosin,jos oikeen miettii,niin esim.pokerisaiteilla jaetaan ns.ilmaista rahaa päivittäin monia kymmeniä tuhansia,jos vaan on onnea mukana... (ei kuitenkaan mikään ratkaisu mihinkään muuhun,kun ajankuluun)

• joni...
        minäv41n kirjoitti:

...sitä ilmaseksi saa mistään...jotkut tosin tuntuvat saavan...tosin,jos oikeen miettii,niin esim.pokerisaiteilla jaetaan ns.ilmaista rahaa päivittäin monia kymmeniä tuhansia,jos vaan on onnea mukana... (ei kuitenkaan mikään ratkaisu mihinkään muuhun,kun ajankuluun)

Tuuri onkin se ainut keino saada ilmaista rahaa, mutta sitä tuuriakin pitäs ensin jostain saada. Ite on oo ainakaan vielä kertaakaan lotossa voittanut..;)

• minäv41n
        joni... kirjoitti:

Tuuri onkin se ainut keino saada ilmaista rahaa, mutta sitä tuuriakin pitäs ensin jostain saada. Ite on oo ainakaan vielä kertaakaan lotossa voittanut..;)

ei ole ilmasta...sinne tarviii laittaa,ennekun se antaa...en kyllä itekkää ole voittanut,mutta netistä olen kyllä 180€ plussalla(pois luettu vipit),joilla maksaa hyvin puolen vuoden nettilaskut,ja taas sillä rahalla yhden,jos toisen vipin...(ei paljon lohduta tässä tilanteessa)...mutta sekin jotain...

• Katso peiliin
        minäv41n kirjoitti:

Jos joku on tällä keskustelupalstalla idiootti niin se olet sinä.

• minäv41n
        Katso peiliin kirjoitti:

Jos joku on tällä keskustelupalstalla idiootti niin se olet sinä.

kans kattoo peiliin

• :-)
        minäv41n kirjoitti:

kans kattoo peiliin

Pelaa vain nettipokeria ja muita rahapelejä. Kyllä pikavippifirmat rahoittavat!

• minäv41n
        :-) kirjoitti:

Pelaa vain nettipokeria ja muita rahapelejä. Kyllä pikavippifirmat rahoittavat!

ole mitään ongelmia pikavippien kanssa,niin painu jonnekin muualle täältä...miksi aihe edes kiinnostaa sua,jos ei ole kokemusta?? tulla nyt haukkumaan ihmisiä ajankuluks...taidat olla ite vähän sairas mieleltäsi...

• miks raivoot?
        minäv41n kirjoitti:

ole mitään ongelmia pikavippien kanssa,niin painu jonnekin muualle täältä...miksi aihe edes kiinnostaa sua,jos ei ole kokemusta?? tulla nyt haukkumaan ihmisiä ajankuluks...taidat olla ite vähän sairas mieleltäsi...

tää on vapaa palsta keskustella, eikä sun kande raivoo yhtää kellekkää...

mistä sä kenenkää kokemukset tiiät mistää vipeistä? sen ainaki on kaikki huomanneet että sulla ei oo paljoo kokemusta pikavipeistä koska oot noin pahast velkaantunu

• minäv41n
        miks raivoot? kirjoitti:

tää on vapaa palsta keskustella, eikä sun kande raivoo yhtää kellekkää...

mistä sä kenenkää kokemukset tiiät mistää vipeistä? sen ainaki on kaikki huomanneet että sulla ei oo paljoo kokemusta pikavipeistä koska oot noin pahast velkaantunu

mun vipeistä,tai mistään mun asioista? ottaa kai tollanen päähän,et tullaan tänne,ja haukutaan ihmisii kymmenellä eri nimimerkillä,kun ei voi puhua asioista,joista ei ole kokemusta...sitähän varten tämäkin palsta on,että asioista puhutaan..vai eikö ole?

• Lainansa maksanut
        minäv41n kirjoitti:

mun vipeistä,tai mistään mun asioista? ottaa kai tollanen päähän,et tullaan tänne,ja haukutaan ihmisii kymmenellä eri nimimerkillä,kun ei voi puhua asioista,joista ei ole kokemusta...sitähän varten tämäkin palsta on,että asioista puhutaan..vai eikö ole?

Älähän nyt kiihdy, jos täällä esitetään perusteltua kritiikkiä toiminnastasi. Ei kukaan ole haukkunut sinua, vaan pikemminkin on tuotu esille erilaisia näkökulmia ja mielipiteitä. Olen maksanut varmasti enemmän lainoja kuin sinä koskaan elämässäsi. On täysin turha uhota oman ongelmansa kanssa täällä. Eivät vieraat ihmiset sinun ongelmiasi ratko, vaan sinä itse. Et vain tunnu sitä tajuavan. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Jos et kestä kritiikkiä, niin koeta kasvaa sen suhteen.

• ja perherakkaus
        minäv41n kirjoitti:

kans kattoo peiliin

ja sinä et varmana ole AIKUINEN.
        aikuinen ihminen osaa hoitaa omat perustarpeensa, kykenee käymään töissä ja maksamaan laskunsa sekä KÄYTTÄYTYMÄÄN AIKUISEN IHMISEN VAATIMALLA ARVOKKUUDELLA.
        että nyt otat ittees niskasta kiinni ja alat tekemään niille veloillesi jotain, mene töihin perhana, jopa downin syndroomaa sairastavat ihmiset ovat töissä ja oppivat, sinä vain vaikutat laiskalta ja huomionkipeältä teiniltä
        jonka pitäisi saada kaikki heti nyt tässä näin.
        ja kehtaat väittää että olet aikuinen..uskoo ken haluaa.
        ja huom en ole itse mikään rikas, itse asiassa käyn paskaduunissa ja minulla harvemmin on lomaa.
        näin teen koska haluan ansaita rahani ja oppia uutta.asun kerrostalokaksiossa ja pienenä vartuin kolmen muun sisarukseni kanssa kerrostalossa joka oli kokoluokkaa 3h k. ikinä ei ollut omaa huonetta tai mitään ihan uutta vaatetta tai tavaraa koska näin vanhempani säästivät rahassa sen verran että ruokaa riitti jokaiselle päivälle meille kaikille.
        ja meillä ei ollut mitään viikkorahoja sun muita ylellisyyksiä, oli vain toisemme ja rakkaus.

näin opin itsekin työn ja säästämisen kannattavuuden. tänä päivänäkin penni..siis sentti venyy euroksi tai kahdeksi.

olet vain tainnut saada kaiken turhan helpolla..siksi haet helppoa ratkaisua.

• ma_vaan__

maa! Ikävä kyllä suomessa on kaikki niin kallista että kohta pienituloiset ei täällä pysty maksaa kaikkia laskujaan ja eivät saa ruokaa ilman lainaa. Kyllä työtätekevälläkin kuuluisi olla jotain pientä "ylellisyyttä" ja valitettavasti pikavipeillä saa helposti ostettua jotain uutta. Välillä itselläki tulee helposti ostettua visalla jotain kuun lopulla, kun ei malta palkkapäivään odotella, sitten voikin helposti joutua kierteeseen jos joka kuukausi tekis samoin. Onneksi vielä on pystynyt maksaa kaikki pois.

• minäv41n

kauanko sekin mahtaa kestää??

• muhkatuna
        minäv41n kirjoitti:

kauanko sekin mahtaa kestää??

Mitäs otatte niitä jos ette pysty maksamaan! pitäiskö tuntea myötätuntoa vai?
        sitten samat ihmiset valittaa kun vippifirmat perii hulluja korkoja ,mutta eihän niitä ole pakko ottaa!!!!! itsekin niitä käyttänyt mutta en valita netissä kaikista veloistani !!!

• ei paskempi keskustelu lain...
        muhkatuna kirjoitti:

sitten samat ihmiset valittaa kun vippifirmat perii hulluja korkoja ,mutta eihän niitä ole pakko ottaa!!!!! itsekin niitä käyttänyt mutta en valita netissä kaikista veloistani !!!

Ei tämä nyt huono aihe ole! Se on houkutus jota kaikki ei pysty vastustmaan. Itse en ole vippejä ottanut, toivottavasti ei tarvitsekaan.

• minäv41n
        muhkatuna kirjoitti:

alkaa ny olemaa koko sivu täynnä...lukutaidottomia???

• naurahtaa
        minäv41n kirjoitti:

alkaa ny olemaa koko sivu täynnä...lukutaidottomia???

hei, etkö sä jo tajuu että tää jengi nauraa sulle :-)

• minäv41n
        naurahtaa kirjoitti:

hei, etkö sä jo tajuu että tää jengi nauraa sulle :-)

yhdestä ihmisestä jengi..onnee vaa :)

• Ota lisää lainaa!
        minäv41n kirjoitti:

yhdestä ihmisestä jengi..onnee vaa :)

Onnnea lainanmaksullesi :-) Olet piruparka liemessä koko loppuikäsi muutaman tuhannen takia. Mukavaa, eikö olekin?

• Mie vuan

Suomalaisella työttömällä, yksinhuoltajalla ja kansaneläkeläiselläkin on enemmän ostovoimaa kuin suurimmalla osalla maailman ihmisistä eikä suurin osa maailman ihmisistä silti ota pikavippejä.

Kyse on siitä, että katsellaan tyhmänä telkkaria (suurin osa maailman ihmisistä ei omista telkkaria) ja luullaan sitten, että on pakko ostella kaupat tyhjiksi vaatteista, kosmetiikasta, aurinkolaseista, koruista, autoista, aurinkokuivatuista tomaateista, viineistä ja muista iiiihquista tavaroista, joiden lisäksi vielä pitää vetää perisuomalaiset perskännit kerran - pari viikossa. No ei kai ne rahat riitä, ei.

Jos et ole töissä haet heti työpaikan.
      Sovit velkajärjestelyn ja hoidat velat ja lopetat
      rypeämässä itsesäälissä.Toisilla on jopa satoja tuhansia velkoja hoidettavana.Jokainen otta lainaa sen verran mitä pystyy maksamaan.

• nopeammin kun markat

Olen todennut että euro on viekkaampi valuutta tai sitten kaikki vaan maksaa niin tuhottomasti. Visa ei sovi minulle ja siksi annoin sen pois. Maksoin pois velan tässä jokunen aika sitten. Ja olen tyytyväinen että on kukkarossa nyt tavallinen kortti ei tule houkutusta käyttää luotollista korttia. Maksetta ne on kumminkin.

• minäv41n

pikavippejä vastaan...

• Kanna vastuusi

Pikavippien anto on lainmukaista toimintaa aivan kuten pankkilainojenkin myöntäminen asiakkaille. Jos et hallitse elämääsi ja taloutesi ajautuu hunningolle, niin se ei ole pikavipin syytä vaan ihan oma syysi. Tuijota siis edelleen peiliin ja näet sieltä syyllisen tämänhetkiseen tilanteeseen.

• minäv41n
        Kanna vastuusi kirjoitti:

Pikavippien anto on lainmukaista toimintaa aivan kuten pankkilainojenkin myöntäminen asiakkaille. Jos et hallitse elämääsi ja taloutesi ajautuu hunningolle, niin se ei ole pikavipin syytä vaan ihan oma syysi. Tuijota siis edelleen peiliin ja näet sieltä syyllisen tämänhetkiseen tilanteeseen.

tama olis siis niille,jotka aikovat,joutuvat,tai ovat jo joutuneet vippikierteeseen...että löytyskö tollasta adressia niitä vastaan,kuitenkin itekkin olen niitä vastaan.

• Pelleskanneri
        Kanna vastuusi kirjoitti:

ei toisten ihmisten auttaminen merkitse yhtään mitään.toivottavasti kuolet syöpään alle eläkeiän.

• Turhaa uhoamista
        Pelleskanneri kirjoitti:

ei toisten ihmisten auttaminen merkitse yhtään mitään.toivottavasti kuolet syöpään alle eläkeiän.

Kokeile pelastusarmeijaa tai vapaaehtoistyötä Afrikassa, kun olet noin auttamishaluinen Toivottavasti saat pehmeän sankkerin, jos pääset kolmansiin maihin apupojaksi :-)

• ja omia halujaan

toi on silkkaa typeryyttä jo!!!
      ihmettelen suuresti mihin törsäsit rahasi!!
      jos olisit mun mies, olisit lentänyt pihalle aikoja sitten!
      kannattaisi ehkä mennä sinne töihin ja pitää vain kahta tiliä:
      säästötili jonne 30%palkasta säästöön
      ja käyttötili jonne menevät loput palkasta ja tarpeellisista rahoista
      näin teen itse ja olen 22v NAINEN.
      en voi ymmärtää miten aikuiset ihmiset tuolla tavoin leikkivät raha-asioiden kanssa.
      äitini aikanaan sanoi:"älä ota lainaa mistään ellet ole todella sen tarpeessa" sillä äiti sanoi että lainaa vaikka viimeiset pennosensa minulle jos on tarvis, koska virallisissa lainoissa on aina korko ja hän ei sellaista veloita.eli lainan ottaminen tulee aiheelliseksi vasta sitten kun on omakotitalon aika, muuten en edes opintolainaa suostu ottamaan, saatika "vippejä" jotka ovat melkoisen epämääräisiä juttuja.
      sinulle ja muille turhamaisille "vippaajille" sanoisin: "MENKÄÄ TÖIHIN JA SÄÄSTÄKÄÄ RAHAA"

• on vipinantajan taivas

Joopa joo, moni käy töissä, vaan jos ei säästy rahaa... Koitappa ite vääntää 6.95e/tunti ja säästä siitä vuokran ja ruoan jälkeen jotain. Voin kertoa etukäteen, ettei onnistu. Ja entäpä, kun kuun lopussa erääntyvät hammaslääkärin/eläilääkärin tms. maksut ja ei ole rahaa... Vippi kutsuu.

Suomen palkkataso on p***stä ja turha marmattaa opinnoista, mulla on itellä jo 2 tutkintoa, joista toisesta oli pakko ottaa lainaa. Revippä siitä kermaperse, joka olet kuitenkin saanut rahaa vanhemmilta (lainaksi). Meikän vanhemmilla ei ollut edes mistä lainata. Köyhyys on tullut jäädäkseen Suomeen ja se PERIYTYY.

• on vipinantajan taivas kirjoitti:

Joopa joo, moni käy töissä, vaan jos ei säästy rahaa... Koitappa ite vääntää 6.95e/tunti ja säästä siitä vuokran ja ruoan jälkeen jotain. Voin kertoa etukäteen, ettei onnistu. Ja entäpä, kun kuun lopussa erääntyvät hammaslääkärin/eläilääkärin tms. maksut ja ei ole rahaa... Vippi kutsuu.

Suomen palkkataso on p***stä ja turha marmattaa opinnoista, mulla on itellä jo 2 tutkintoa, joista toisesta oli pakko ottaa lainaa. Revippä siitä kermaperse, joka olet kuitenkin saanut rahaa vanhemmilta (lainaksi). Meikän vanhemmilla ei ollut edes mistä lainata. Köyhyys on tullut jäädäkseen Suomeen ja se PERIYTYY.

Suomen maassa jokainen joka käy töissä, pärjää varmasti. Se on vaan suhteutettava menot tuloihin. Esim nämä eläinlääkärimaksut?? Älä pidä eläimiä, jos niihin ei ole varaa. Älä osta kalliita vaatteita, jos ne verottaa palkkaa liikaa. Itse tehnyt vastaavalla palkalla töitä koko aikuisiän, ja kun tietää olevansa pienipalkkainen, myös elää palkkansa mukaan. Mistään en ole joutunut luopumaan, enkä mitään vailla elämään, kun vähän suunnittelee, ja miettii mitä välttämättä tarvii, ja mitä ostetaan vasta sitten, kun varaa on. Suomessa ruokakaan mitään kallista ole, 700g jauhelihaa saat parilla eurolla, makaroonipussin puolella eurolla, ja kas vain, kolme päivää makaroonilaatikkoa nautittavana (yksin/kaksin elävät). Ollaan vaan totuttu elämään yli varojemme.
        Töitä saa, mikäli niitä ei valkkaa, ja jaksaa tehdä. Ja 7 euron tuntipalkka riittää kyllä, kun siinä 600e:n vuokra-asunnossa ei ole pakko asua...

• mielestä
        katie83 kirjoitti:

Suomen maassa jokainen joka käy töissä, pärjää varmasti. Se on vaan suhteutettava menot tuloihin. Esim nämä eläinlääkärimaksut?? Älä pidä eläimiä, jos niihin ei ole varaa. Älä osta kalliita vaatteita, jos ne verottaa palkkaa liikaa. Itse tehnyt vastaavalla palkalla töitä koko aikuisiän, ja kun tietää olevansa pienipalkkainen, myös elää palkkansa mukaan. Mistään en ole joutunut luopumaan, enkä mitään vailla elämään, kun vähän suunnittelee, ja miettii mitä välttämättä tarvii, ja mitä ostetaan vasta sitten, kun varaa on. Suomessa ruokakaan mitään kallista ole, 700g jauhelihaa saat parilla eurolla, makaroonipussin puolella eurolla, ja kas vain, kolme päivää makaroonilaatikkoa nautittavana (yksin/kaksin elävät). Ollaan vaan totuttu elämään yli varojemme.
        Töitä saa, mikäli niitä ei valkkaa, ja jaksaa tehdä. Ja 7 euron tuntipalkka riittää kyllä, kun siinä 600e:n vuokra-asunnossa ei ole pakko asua...

suomessa ei ole ruoka kallista, paska puhetta! Silloin kun Suomi meni eu:n niin suurin osa tuotteista jäi numerollisesti samanhintaiseksi (esim. 2mk muuttui 2€!), mutta palkkat muutettiin kurssin mukaan (n.12000mk muuttui n.2000€)! Jotkut on esim. kehdannu väittää esim. että 1,35€ hintainen 95E bensa on saman hintaista kuin markka aikaan.

• mielestä kirjoitti:

suomessa ei ole ruoka kallista, paska puhetta! Silloin kun Suomi meni eu:n niin suurin osa tuotteista jäi numerollisesti samanhintaiseksi (esim. 2mk muuttui 2€!), mutta palkkat muutettiin kurssin mukaan (n.12000mk muuttui n.2000€)! Jotkut on esim. kehdannu väittää esim. että 1,35€ hintainen 95E bensa on saman hintaista kuin markka aikaan.

riippuu siitä, mitä tahtoo syödä. Numerolisesti kyllä, onhan hinnat nousseet, mutta se kuka väittää, ettei ihmisellä ole enää varaa syödä, puhuu just sitä paska puhetta. Kyllähän sitä kalliitakin merkkejä voi kaupasta kotiin kantaa, kuittiin saa nopeasti summaksi uskomattomiakin lukuja, mutta kyllä sieltä kaupasta järjen kanssa saa ihan samalla rahalla kuin ennenkin ihan samat asiat. Pitää vaan vähän katella, mitä sieltä hyllyistä mukaansa ottaa..

• Visa-mies
        katie83 kirjoitti:

riippuu siitä, mitä tahtoo syödä. Numerolisesti kyllä, onhan hinnat nousseet, mutta se kuka väittää, ettei ihmisellä ole enää varaa syödä, puhuu just sitä paska puhetta. Kyllähän sitä kalliitakin merkkejä voi kaupasta kotiin kantaa, kuittiin saa nopeasti summaksi uskomattomiakin lukuja, mutta kyllä sieltä kaupasta järjen kanssa saa ihan samalla rahalla kuin ennenkin ihan samat asiat. Pitää vaan vähän katella, mitä sieltä hyllyistä mukaansa ottaa..

"kyllä sieltä kaupasta järjen kanssa saa ihan samalla rahalla kuin ennenkin ihan samat asiat."

Tuo väittämä ei pidä paikkaansa, ja luulisi sinunkin sen tietävän. Pelkästään maitotuotteet pelkästään tänä vuonna ovat kallistuneet huimasti. 400g Oivariinirasia maksoi vuosi sitten 1,89-1,98€ S-Marketissa pääkaupunkiseudulla, ja nyt sama tuote maksaa 2,49€. Nousua on 32, siis KOLMEKYMMENTÄKAKSI prosenttia! Kun ruoan alv on lähiaikoina halventumassa, nostaa kaupat nyt hintansa ETUKÄTEEN ylös, ja sitten muka pudottavat hintansa kun alv putoaa. Samankaltainen ilmiö tapahtui ennen euron käyttöön ottoa. Hintoja nostettiin etukäteen ja sitten näennäisesti muutettiin hinnat vaihtokurssin mukaan. Muutenkin euro nosti hintoja, olivatpa tilastonikkarit siitä mitä mieltä tahansa.

Olet oikeassa, että hintoja vertailemalla voi vaikuttaa ruokamenoihinsa, mutta sille et sinäkään voi mitään, että ruoan hinta on viime vuosien aikana ja varsinkin tänä vuonna noussut rajusti.

• Visa-mies kirjoitti:

"kyllä sieltä kaupasta järjen kanssa saa ihan samalla rahalla kuin ennenkin ihan samat asiat."

Tuo väittämä ei pidä paikkaansa, ja luulisi sinunkin sen tietävän. Pelkästään maitotuotteet pelkästään tänä vuonna ovat kallistuneet huimasti. 400g Oivariinirasia maksoi vuosi sitten 1,89-1,98€ S-Marketissa pääkaupunkiseudulla, ja nyt sama tuote maksaa 2,49€. Nousua on 32, siis KOLMEKYMMENTÄKAKSI prosenttia! Kun ruoan alv on lähiaikoina halventumassa, nostaa kaupat nyt hintansa ETUKÄTEEN ylös, ja sitten muka pudottavat hintansa kun alv putoaa. Samankaltainen ilmiö tapahtui ennen euron käyttöön ottoa. Hintoja nostettiin etukäteen ja sitten näennäisesti muutettiin hinnat vaihtokurssin mukaan. Muutenkin euro nosti hintoja, olivatpa tilastonikkarit siitä mitä mieltä tahansa.

Olet oikeassa, että hintoja vertailemalla voi vaikuttaa ruokamenoihinsa, mutta sille et sinäkään voi mitään, että ruoan hinta on viime vuosien aikana ja varsinkin tänä vuonna noussut rajusti.

Oivariini-rasian hinta on noussut. Niin on monen muunkin tuotteen hinta. En minä sitä alunperinkään kieltänyt, etteikö hinnat olisi nousseet. Mutta tilalle on tullut myös nämä "halpa"merkit, mitä niitä nyt on, euroshopperit ja pirkat yms. Valitsee jokainen niistä mieleisensä edullisemman tuotteen, jos oivariinirasia käy talouden päälle. Tähän nyt joku tietenkin ajattelee, että miksi muka "köyhempien" pitäisi tyytyä "huonompiin" tuotemerkkeihin, mutta niinhän se menee. Se, miten paljon rahaa voi elämiseen käyttää, on kiinni siitä, kuinka paljon sitä rahaa on käytettäväksi. Jos on vähemmän, käytetään vähemmän, ja ostetaan Pirkkaa. Jos on enemmän, käytetään enemmän ja syödään sitten vaikka sitä hanhenmaksaa. Mutta jos töissä käyvät ihmiset valittavat, ettei ole varaa elää, niin täytyy katsoa peiliin, ja miettiä mihin se raha muka menee. Tonninkin palkasta pystyy järkevällä toiminnalla pistämänään menojen jälkeen vielä säästöönkin muutaman satasen. Eikä ruokapöydästä puutu mitään.

• ulosoton kokenut

Ei pikavipit oo oikeasti pahasta jos onnistuu kusemaan asiansa noin pienillä summilla niin mitä sitten! ole iloinen ettei oo mennyt asuntolaina tai joku isompisumma perintään noista vielä nomaali työssäkäyvä ihminen pääsee eroon itekkin kussut asiani jo nuorena mut oppirahat on jo maksettu ja tuskin tulee enää ikinä kustua enää!

• ikää 21

huojentavaa kuulla etten ole ainut...tosin minä olen kyllä vielä nuori ja elämän pitäs olla parhaimmillaan, vielä tässä vaiheessa pitäis nauttia lainattomuudesta ja elää täsyillä...pilasin nuoruuteni...

• minäv41n

...syy,(mitä minä tiedän),miksi joutuu ulosottoon asti menemään,eräältä palstalta:

"puhutaan,mene töihin,hae isompaa lainaa,jos on vippivelkoja rästissä...ensiksikin,sitä lainaa saa vaan helvetin rikkaat ihmiset,kenellä tulot 1000€,ja toiseks töitä täytyy olla tehnyt 6kk,ennenkun saa mitään lainaa ainakaan pankista...Eräs firma mainostaa,että yksi laina,maksa kaikki vipit pois...mitä vielä...tarvitaan väh.1500€ tulot,ja työkokemusta vähintään se 6kk..ja tossa 6kk aikana ehtii "JUURI SOPIVASTI" menemään luottotiedot...ja sen seurauksena ei pankista,tai muualta saa lainaa...suomen lakihan tämän on kehitellyt,ja tämä laki ei anna mahdollisuutta ihmiselle sovittaa velkojaan siihen pisteeseen,että voisi alkaa maksamaan niitä pois."

• kohtalotoveri

ei kannata välittää noitten ymmärtämättömien puheista. Kyllä minäkin osaan osaan olla jälki viisas,mutta en sentään mene haukkumaan ketään tyhmäksi tai idiootiksi .siinä on tarpeeksi jo huolta ihmisellä muutenkin kun on rahavaikeuksia. Helppoahan se on piruilla kun maha on täysi ja pystyy tekemään hyvä palkkaista työtä tai muuten varakas.Ei kukaan normaali ihminen tunne vahingoniloa toisten kurjuudesta,täytyy olla jotain vialla.Niitä on paljon asuntovelallisia ja muita jotka ovat menettäneet omaisuutensa työttömyyden ja sairauden takia ja joutuneet ulosotto kierteeseen. On se ainakin se hyvä puoli että vaikka saisikin palkkaa ei sitä ainakaan viedä kaikkea ulosottoon,koska sulle pitää jäädä ainakin 400 tai jotain omiin ruoka ym.menoihin. Olen samaa mieltä siitä pikavippi-kielto adressista.luottotietonsa menettäneitä on nyt jo monta sataa tuhatta ja varmaan lisääntyy pikavauhtia kun menot nousee,eihän sitä millään voi enää ihmiset maksaa velkojaan jos sähkölaskut tuplaantuu niinkuin muutkin pakolliset menot,mutta tulot pysyy ennallaan.tsemppiä sinulle ja kaikkea hyvää jatkossa!!!

• Pagan_Saviour

Vain kerran oon joutunu turvautumaan pikavippiin.. ei yksinkertaisesti ollut yhtään rahaa eikä ruokaa, joten 50 egeä piti ottaa pikavipillä että hengissä selviää ne muutamat päivät ennen taloustilanteen parantumista. Sitäkin tekoa piti harkita hetki ja vertailla eri lainanantajia.. Enempää en ota ellei ole vastaava tilanne.. Sen verran seurannu kun tutut ottaa pikavippiä kaljaa ja nettipokeria varten ja ovat sitten ihan kusessa kaikkien maksujen kanssa että ei tee ite mieli joutua vastaavaan kierteeseen.. baarittelut ja isommat ostokset voi hoitaa sitten kun on varmasti siihen varaa

• rane

taitaa olla kyseessä keski-ikäinen soppailua varattomana harrastava nainen...ite en oo koskaan vippia ottanu enkä ota ennen vaikka hirteen.

• Hanat kiinni

Minä ainakin tuossa vaiheessa olisin laittanut hanat kiinni, enkä ostanut muuta kuin ruokaa! Mitään shoppailua en muutenkaan harrasta, sanoisin inhottavaa norkoilua kaupoissa. Jos tarvitsen, käyn hakemassa, enkä jää nuokkumaan ostoskeskuksiin, saati sitten myymälöihin!

• jii

mikä totaalinen urpo!!

• typerin

Lukiessani tuota niin heti tuli ajatus että taas jokin runoilu/pilakirjoitus????
      Menen ja tiedä?? Ehkä noinkin TYHMIÄ on???
      No ulosoton kanssa oot naimisissa 10 vuotta ja mieluusti sinuna olisin... siinäpä kantapäänkautta opit läksysi....
      Se ois sulle ihan oikein....

• "aikuinen"

Niin monta näköjään, jotka menee pikavippien helppoon ansaan kun tulee tarve saada nopeesti vähän rahaa. Itsekin näin aikuisena olen muutamia ottanut ja nyt pulassa, mutta toivottavasti selviän?. Yritän vielä sinnitellä, koska luottotietoja en ole vielä menettänyt ja ottais todella päähän jos niin käy. Suorastaan nolottais, mutta kannustan kuitenkin niitä jaksamaan elämässä eteenpäin, joita se on kohdannut. Pikavippifirmat sais lailla kieltää!!Meitä heikkoja on paljon. Ne ihmiset, jotka osaavat olla ottamatta vippejä ja ovat viisaita muutenkin...en tiedä sitte, onko viisautta tulla mollaamaan ja moralisoimaan heikompia, koska jokaisessa ihmisessä on omat heikkoutensa. En usko, että mollaisin tai nauraisin naama rullalla sille viisaalle ihmiselle, vaan kannustaisin pääsemään oman heikkoutensa niskan päälle. Tsemppiä kaikille! ...Perustetaan pikavippifirmojen boikotointikerho...heh

• Ei pikavippiä vailla

Olit viisaasti laittanut nimimerkkisi sitaatteihin. Siihen "viisautesi" sitten pysähtyikin. Se, että tunnustat olevasi kusessa pikavippien takia, kertoo kaiken olennaisen. Toivotan rattoisia hetkiä pikavippiesi maksamisessa ;-

• tavallinen tallaaja

Täälä näkyy olevan itseään täynnä olevia,ihmisiä alentavia sikamaisen nokkavia ihmisiä. Miten sinä maksaisit velkasi jos sulla olisi useampi laina jotka olet ottanut töissä ollessasi.jäät ykskaks sairastuttuasi työttömäksi.elät pienellä sairasrahalla ja sen jälkeen vielä pienemmällä eläkkeellä,koska maksan veroa enemmän kuin työläinen. Eli rahaa jää just sen verran että riittää just elämiseen. kerroppa nyt viisaana millä nämä lainat sitten maksetaan,kun ei saa pienennettyä maksuerää niin paljon että auttaisi,koska silloin lainat ei lyhenisi ollenkaan. htä isoa lainaa ei saa kun tulot laskenut sen verran pieneksi.Kysyin velkaneuvojalta neuvoa ja hän nimenomaan sanoi etten saa pilata elämääni sillä että yritäisin selvitä maksuista,vaan pitää antaa mennä ulosottoon. Sinne voi sitten maksaa minkä pystyy jos pystyy. Niin että älkää yhtään isotelko siellä ja arvostelko toisia.Kyllä teillä itsellännekin on peiliin katsomista.Olette just niitä rahalla ihmisen arvoa mittaavia,jotka ei tiedä elämästä yhtään mitään.Se olisi helppo elää makaroonilla jos olisi vain itsensä elätettävä. ÄLKÄÄ TUOMITKO,ETTEI TEITÄ TUOMITTAIS.Sinun aikasi vielä tulee..

• Minja.

Olen 20v. nuori nainen, kaikki raha-asiansa puolessa vuodessa mokannut. Velkoja vippeihin on päälle 1000e, ei äveriäitä sukulaisia tai tuttuja, joilta voisin mennä matelemaan. Ei näy valoa tunnelin päässä.. Kohta ulosotto enkä tiedä mitä tehdä. :( Painostaa jokaista päivää eikä kellekään voi kertoa.. Turha muuten edes ehdottaa vanhemmilleni kertomista, se ei ole vaihtoehtona ollenkaan. En halua tuottaa heille huolta.

• Nimetön

Jos olette sitkeitä / päättäväisiä, laatikaa itsellenne tuloista ja PAKOLLISISTA menoista laskelma. Sen jälkeen karsitte KAIKEN YLIMÄÄRÄISEN menoistanne, vedätte kulutuksenne niin minimiin kuin suinkin.SÄÄSTÄTTE KAIKESSA.
        Haette ylimääräistä työtä, asetatte tavoitteeksi VAIN ja AINOASTAAN, VELAN MAKSUN. Teette niin pitkää työpäivää kuin suinkin.
        Soitatte velan antajalle, ja sopikaa MAKSU-
        OHJELMA, kerrotte reilusti mikä on tilanne.
        TEETTE TYÖTÄ, vaikka useammassa paikassa. JA TAVOITTEENA, EI MITÄÄN MUUTA KUIN RAHA-ASIOIDEN SELVITTÄMINEN.
        Vannon, kun viimeistä erää maksatte, ON HYVÄ OLLA. Ja olette näyttänyt itsellenne,"MINÄ selvisin siitä".
        Tämän jälkeen osaatte myös hoitaa raha-asianne.

Kokemusta on,(laita kaksi nollaa tonniisi), sellaisesta summasta, jonka takaajaksi JOUDUIN, ja selvisin, tiukille otti, mutta kannatti.

• vain.........niin.....
        Nimetön kirjoitti:

Jos olette sitkeitä / päättäväisiä, laatikaa itsellenne tuloista ja PAKOLLISISTA menoista laskelma. Sen jälkeen karsitte KAIKEN YLIMÄÄRÄISEN menoistanne, vedätte kulutuksenne niin minimiin kuin suinkin.SÄÄSTÄTTE KAIKESSA.
        Haette ylimääräistä työtä, asetatte tavoitteeksi VAIN ja AINOASTAAN, VELAN MAKSUN. Teette niin pitkää työpäivää kuin suinkin.
        Soitatte velan antajalle, ja sopikaa MAKSU-
        OHJELMA, kerrotte reilusti mikä on tilanne.
        TEETTE TYÖTÄ, vaikka useammassa paikassa. JA TAVOITTEENA, EI MITÄÄN MUUTA KUIN RAHA-ASIOIDEN SELVITTÄMINEN.
        Vannon, kun viimeistä erää maksatte, ON HYVÄ OLLA. Ja olette näyttänyt itsellenne,"MINÄ selvisin siitä".
        Tämän jälkeen osaatte myös hoitaa raha-asianne.

Kokemusta on,(laita kaksi nollaa tonniisi), sellaisesta summasta, jonka takaajaksi JOUDUIN, ja selvisin, tiukille otti, mutta kannatti.

mitenkäs haet ja paiskit töitä kun terveys meni ja vähäset tulot joista ei jää mitään ylimääräistä .Pakollisten kulujen sähö-vuokra-puhelinmaksujen ym.jälkeen jää n.200ruokaan kuukaudessa ja velat pitäisi maksaa. siinäpä on vahingoniloisille ilon aihetta. Joutuessani jäämään sairaseläkkeelle menetettyäni liikuntakyvyn,veroherrat pitää huolen että käteen ei jää minkään vertaa eläkkeestä.Haukkukaa vain idiootiksi,mut mikä takaa että ehkä teistä joku on seuraava uhri.Ehkä hymy hyytyy siinä vaiheessa.

• Nimetön
        vain.........niin..... kirjoitti:

mitenkäs haet ja paiskit töitä kun terveys meni ja vähäset tulot joista ei jää mitään ylimääräistä .Pakollisten kulujen sähö-vuokra-puhelinmaksujen ym.jälkeen jää n.200ruokaan kuukaudessa ja velat pitäisi maksaa. siinäpä on vahingoniloisille ilon aihetta. Joutuessani jäämään sairaseläkkeelle menetettyäni liikuntakyvyn,veroherrat pitää huolen että käteen ei jää minkään vertaa eläkkeestä.Haukkukaa vain idiootiksi,mut mikä takaa että ehkä teistä joku on seuraava uhri.Ehkä hymy hyytyy siinä vaiheessa.

On turha hakea sympatiaa sillä että ei ole terve.
        En ollut minäkään, kaiken rääkin tein sitkeydellä pyörätiolissa istuen. Jos JÄRKI TOIMII, ja kädet edes jotenkin, niillä kyllä selviää.
        Sinulla "kerroppas" menee hyvin, jää peräti 200€
        ruokaan, se on paljon rahaa, minun mittapuuni mukaan. Kehtaanko edes sanoa eläväni, tuosta summasta 15%:ILLA. Kuitenkin olen täysin tyytyväinen.

• että kerrot

Hyvä että uskalsit avata keskustelun. Pelaaminen ja pikavipit johtavat tuhoon muutkin kuin itse ongelmaisen. Hyvä huono esimerkki

• kerran joutunut

Maksa tavalla tai toisella ja älä tee samaa virhettä, kuin tein iitse.Minulla ei ollut ketään ,joka olisi auttanut aikoinaan ,kun takasi vaimon siskon lainan ja ,kun hän kuoli ,olin ainoa maksukykyinen takaaja,joten minulta alettiin sitä karhuamaan.Summa oli suuri (asuntolaina),jonka vaimoni sisko oli jo myynyt ,muttei ollut maksanut kaikkea takaisin ja siirtänyt osan 50 000 euroa luotolliseen käyttötiliin ja edelleen olin takaaja ,tosin oletin etten olisi,mutta olin kummiskin,nyt olen varaton,kun ei ole töitä ,asuntoa en saa kaupungilta,työnsaanti on vaikeaa ja joka paikassa tarkistetaan ,olenko luottokelpoinen,koska en ole en saa töitäkään,olen ns2-luokan kansalainen,kun hullu menin nimeni antamaan,Koita saada jostakin summa maksua varten ja sen jälkeen pyydä siskosi vaikka sinulle raha-asioiden holhoojaksi,silloin et sa mitään ilman hänen lupaansa tai hae edunvalvoja,niin et joudu tähän kurjuuteen missä itse ryven,tee mitä vaan tarpeen ja lain puitteissa voit,ettei nimesi mene,muuten kadut sitä lopun ikääsi,usko pois ,sillä mitään en ole katunut niinkovin kuin takaustani,joka jollakin ilveellä meni vielä kulutusluoton takaamiseen asuntolainan takaamisesta,sitä en käsitä,mutta kuulemma on aivan normaali käytäntö?Joka tapauksessa kehtaisin keltä vaan apua pyytää,ylpeyteni olen niellyt ja tekisin mitä vain,ettei nimeni olisi mennyt,se euraa koko elämän riippanani,älä tee sinä samoin,Onnea yritykseen ,sillä hullu olet jos et yritä maksaa!!!!!!!!

• minäv41n

olis,joka ei "yrittäis maksaa",mutta,kun tili näyttää nollaa,ja nuo vipit pitas maksaa 2kk sisalla,ja jos niitä on tosiaan monia tuhansia,niin minkäs sille sit voit,jos ne ulosottoon menee,kun rahaksi ei voi muuttua,eikä mistään saa lainaa,eikä palkkaa kukaan saa niin paljoo,että ne vois 2kk maksaa pois....en ainakaan minä...

• Talous halliNnassa

..että homma toimii jos kuluttaa vaan sen minkä tienaa. Itse maksan korteilla, silti kulutusluottovelkaa tai pikavippejä en ole koskaan käyttänyt. Hyvin toimii, suosittelen muillekin, ei tule hätä käteen.

• Per Saukko

Vain peliriippuvaisia pidän pikavippaajia typerämpinä ja sen takia säälittäviä.

• Onneks Te olette olemassa

Ketju täys Suomen toivoja

• yläreunassa

Kolme eri firmaa mainostaa pikavippejä tässäkin yläreunassa. Olen elänyt muuten yli varojeni jo vuosia, aina saa lisää luottoa. Mutta asunhan sitten puolen millin kämpässä Helsingissä enkä tehnyt töitä vuosiin!!

• Kokeillut kerran

No olet ainakin rehellinen kertoessasi, että vika on sinun ja vain sinun. Vippifirmat ovat ihan ok vaikkakin niitä aina moititaan, Onhan se hyvä kun jostain saa pienen lainan kun kipeästi tarvitsee, mutta tässä sosialistisessa Suomessa vaan tahtoo olla niin ettei tavallisella ihmisellä tarvitsisi olla pätkääkään vastuuntuntoa, aina vaan on jonkun muun vika kun itse törppöilee. Kyllä tyhmille ja tosinuijille aina ymmärtäjiä löytyy.

• Nimetön

olla toistepäinkin,eli kun on luottotiedot menny korteilla pelatessa,ei edes saa pikavippiä!niin onkin parempi!Leikkaa kaikki kortit pois ja käytä käteistä,kunhan nyt ekaks saat töitä,vai kysyykö ne sielläkin jo luottotiedot?

• moonaliisa38

Olen ihan samassa veneessä.Nytten opiskelen,edeleen menee laskuja ulosottoon.
      Ajattelin ,että opiskelun jälkeen menen velkasaneraus juttuun,ellen saa ennen sitä velkani
      anteeksi.koska velat vanhevat 10vuodessa.Mielestäni sinun ei kannata mennä töihin,nimittäen,ne eivät saa varattomilta mitään.

• ...........

Naiset ovat selkärangattomia ja tyhmiä. Ilman kuria naiset sekoilevat miten sattuu. Mutta jos mies pikavipeillä laittaa elämänsä kuseen niin se on jo vakavempaa.

Naisilta kukaan odotakaan vastuunkantoa tai järkeviä päätöksiä, sen takia on aviomies joka pitää kurin.

Älä nyt tältä pöntöltä ainakaan ota neuvoja vastaan.
        10 vuotta ei ole aika jonka jälkeen saat luottotiedot takaisin en ole satavarma mutta siihen menisi vielä noin 4-5 vuotta.Jos joku tietää varmasti voisitko kirjoittaa.Tuntuu liian helpolta ratkaisulta jättää velat maksamatta.Enemmän tulee vaikeuksia lisää mitä tällä hetkellä sinulla on pistä mieleesi.

• Nuori 22tytteli

Joka kuukausi katson paljon on rahaa käytettävissä vuokran ja muiden laskujen jälkeen, sitten tuhlaan jos tuhlaan ja jos tuhlaan niin tunnen sen kyllä samassa kuussa (ruoka). Seuraavassa kuussa jo uudet rahat/kulut/menot. Pikavippi on ihan vieras asia minulle, ikinä sitä en edes ole harkinnu.

• öööööö

Mullakin on luottotiedot menny. palkasta menee aina se 1/3 ulosottoon.. vipeistä sekin johtuu.. tai siis omasta tyhmyydestä, mutta kuitenkin.. onneks joulukuussa tulee veronpalautukset ja ne onkin sitten viimeset rahat mitkä ulosottomies multa vie.. nykyään osaan hoitaa raha-asiani kunnolla.. palkka on pieni ja siitäkin tosiaan menee se 1/3 ulosottoon, laskut ja vuokran saan maksettua ja rahaa jää vielä elämiseenkin \o/ juhlia ei voi kun kerran kuussa, mutta oon päättänyt laittaa raha-asiat kuntoon, niin siitä en lipsu ja enää en päästä yhtään mitään ulosottoon.. HYVÄ MINÄ !!

• moi ajattelin kommentoida sun pikavippi,mihin kummaan sait käytettyä kaikki rahat.....mä olen ottanut pikavippejä kun on tarvetta siis joku yllätyshäät tai jotkut juhlat mut mix mennä elämään yli varojen sitä en ymmärrä sori vaan jos sulla on joku peliputki soita anonyymiselle ne auttaa mut tsemppaa hyvä immeinen

• nyt velka jopa lyhenee

Ketjun aloittajan kirjoitus nosti kyllä itselläkin tunteet pintaan. Minä kuulun myös niihin, jotka eivät osanneet aikaisemmin käyttää rahaa ja kärsin myös peliaddiktiosta.

Kaikki alkoi vuonna 2006 kun ensimmäiset pikavipit tulivat markkinoille. Olin juuri vaihtanut työpaikkaa. Ensimmäinen palkan saaminen uudesta työpaikasta kesti puolitoista kuukautta ja silloin otin ensimmäisen pikavipin. Se olikin minun kaltaiselleni liian helppoa rahaa. Kohta pikavippejä oli kertynyt jo palkan verran. Ei muuta kuin pankista lainaa niiden maksamiseen. Olin vakituisessa työssä, niin lainan saaminen oli aika kivutonta. No hetki meni taas nätisti ilman pikavippejä, kunnes taas iski pelikierre ja pikavippejä kertyikin taas enemmän, kun tuona aikana markkinoille oli taas tullut uusia pikavippipaikkoja. Syksy saapui ja tilanne oli edelleen paha,pankkilainaa ja erääntyviä pikavippejä.

Sain koulunpaikan syksyllä 2006 ammattikorkeakoulusta ja päätin lähteä opiskelemaan. Nostin heti opintolainaa lomarahat töistä, jolla maksoin pikavipit pois ja jäljellä jäi enää pankkilaina. Sain heti töitä koulun ohella tehtäväksi uudessa opiskelukaupungissa ja elämä näytti alkavan hymyilemään. Heti kun asiat näytti valoisammalta, ratkesin taas pelaamaan. Nettipokeria, Ray-pelejä jne. Taas pikavippi laskujen määrä alkoi nousemaan. No ei muuta kuin lisää opintolainaa ja kovasti töitä. Taas saatiin pikavipit hoidettua ja samalla pankkilainakin, jota olin tunnollisesti maksanut aina ajallaan, alkoi olla maksettu. Taas näytti hyvältä, mutta sitten pelasin taas. Kevät saapui ja olin ihan lopussa. Koulu meni ihan päin persettä ja koko ajan piti kytätä postilaatikkoa mitä se tuo tullessaan. Silloin tein päätöksen, että syön kaurapuuroa vaikka maailman tappiin asti, teen kovasti töitä ja elän säästeliäästi ja se myös toimi. kesä oli lopuillaan. Töitä oli painettu ilman lomia ja velat oli maksettu. Oi sitä tunnetta, mutta sitten se iski, paniikkikohtaukset. Sairastuin paniikkihäiriöön ja ahdistukseen. Koulun käynnistä ei ole tullut mitään. Töissä sain kuitenkin käytyä. Sain lääkityksen ja taas elämä palasi raiteilleen, mutta sitten taas oli pelasin ja kierre oli jälleen valmis. Meni reilu puoli vuotta, kunnes seinä vastassa oli jo korkeampi kuin kiinan muuri. En vain enää selvinnyt kaikkien velkojen hoidasta.Oli kertyi pikavippejä, kulutusluottoja, autolainaa ja ennestään oli opintolainaa Kela karhusi takaisin opintotukia, koska olin tienannut liikaa koulun ohella tehdyistä töistä.

Velkatilanne näytti 28000€. Koko tämän ajan olin pitänyt kaiken sisälläni ja kaikki luulivat,että minulla menee hyvin. Olin onnistunut pitämään kulisseja yllä. En vaan enää jaksanut, vaan minun oli pakko saada puhua jonkun kanssa. Ja se joku oli vanhempani. En pyytänyt heiltä mitään, halusin vaan puhua jonkun kanssa, koska ahdistus, masennus ja velkahelvetti oli painaneet minut maan rakoon viimeisen parin vuoden aikana. Olin loppu niin fyysiseti kuin henkisesti. koko tämän ajan oli painanut töitä kuin hullu, käynyt koulua, tinkinyt ruuasta ja kaikesta sosiaalisesta elämästä.

Yllätyin vanhempien reaktiosta. He sanoivat, että heillä oli ollut jo pitemmän aikaa tunne, että jokin on vialla, vaikka en tänä aikana koskaan ollut heiltä kysynyt rahaa, vaan halusin tulla toimeen omillani. Sanoin heille, että minun pitää antaa mennä velkojen ulosottoon, mutta vanhemmat sanoivat, että et varmasti päästä, asiat kyllä järjestyvät. he takasivat minulle lainan jolla pääsin eroon luotoista ja nyt lyhennän lainaa ainoastaan pankille ja minulla menee paremmin kuin koskaan.

Tällainen kierre kyllä saa elämän realiteetit muuttumaan. Ennen se oli raha, pelaaminen ja kulissien ylläpitäminen. Totta kai minua vituttaa suunnattomasti aiheuttamani velkamäärä, mutta itseppä olen asiani sössinyt ja nyt maksellaan velkoja vihdoinkin pois, niin,että ne todellakin lyhenee ja korkokin on kohtuullinen.

En tiedä miksi kerroin tarinan, ehkä siksi, että ei kaikki ole aina niin yksinkertaista. Minulla ongelma olivat pelit ja kalliit kulissit ja niiden päälle kun lyötiin vielä kalliit pikavipit, niin " nyt kävi näin"

Omaa tyhmyyttä, ei muuta, mutta kun on sama pää kesät ja talvet ja luonne on helposti asioihin addiktoiva, niin tarvittiin todellin herätyspommi, ennen kuin tämä 23 v jätkä vihdoinkin heräsi tähän maailmaan.

Mutta sen verran täytyy kyllä sanoa noista pikavipeistä, että sen lisäksi, että ne ovat kalliita, niin pikavippifirmojen luotonantopolitiikka on niin " rahat pois köyhiltä" meininkiä. Kyllä minusta pitäisi pikavippifirmalla hälytyskellot soida, jos sama ihminen ottaa saman tien uuden vipin kun vanha on maksettu. Silloin ei todellakaan ole hommat kunnossa. Vippejä myönnetään vaikka ne oli maksettu myöhässä tai perinnän kautta. Mielestäni pikavippeihin todellakin pitäisi saada selkeät ja reilut pelisäännöt. Mielummin kyllä kieltäisin ne lailla.

Mutta kuitenkin asiat eivät aina ole niin yksinkertaisia kun saattaisi ajatella. Voimia kaikille pikavippikierteessä oleville.

• on niin tätä

Hyvä että otit asian puheeksi, monia se lohduttaa että pikavippihelvetistä pääsee edes muutama selville vesille. Tästä ketjusta näkee suomalaisen luonteen; jos olet ojassa niin poljetaan sinua vielä alaspäin pohjamutaan. Toivon sinulle kaikkea hyvää.

• J.P.

En voi kuin hävetä näitä mollaajia, jotka soittavat suutansa tietämättä asioiden todellista laitaa. Mielestäni viestiketjun aloittaja kertoi oikein opettavaisen tarinan ja toivottavasti siitä on apua edes joillekin -sehän tässä kuitenkin oli tarkoituksena alunperinkin.

Itselläni on vakituinen työpaikka ja palkka hyvä. Raha-asiani ovat(aina olleet)kunnossa. En silti näe mitään tarvetta lyödä lyötyä ja leveillä sillä, että itsellä menee hyvin. Toivon vilpittömästi, että saat asiasi hoidettua, loppujen lopuksihan asioilla on aina tarkoitus järjestyä -tavalla tai toisella :)

Ja te, jotka luulette olevanne aina oikeassa ja tietävänne kaikesta kaiken, ette selvästikään tiedä, että "toista vähättelemällä ei itse suurene yhtään." Ja se on fakta.

Kaikesta huolimatta, mukavaa loppukesää kaikille!

• perheenäiti

ottamaan pikavippejä, mutta en koskaan huveihin ja peleihin, vaan ihan ruokaan. Muuten olisimme nähneet nälkää. Otan vain yhden vipin, nyt maksan perjantain a yhden 248€ vipin, jolla ostettiin RUOKAA!!!
        Ei ole keltä lainata..töissä ollaan molemmat, minä ja mies matalapalkkaisia. Ei saada kuitenkaan toimeentulotukea, eikä asumistukea ym.

• Yritin jeesata

Tälläisiä tarinoita on paljon nykyisin. Lainasin tutulle että ei menis "kiskureille" se pässinpää meni sittenkin sinne myös ja nyt kinuaa lainaa multa että saa maksettua nämä vipit.

Tarina on hyvä ja jos joku sen ottaa onkeensa hyvä niin mutta katsokaas näitä sivuja kuinka paljon on "kiskureiden" mainoksia laidat täynnä.

Mielestäni pitäisi säätää tiukempi laki joka laittaa korot kuriin samalle tasolle kuin pankeilla (no ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa )

Niin olen pahoillani tuttavani puolesta, että näin teki ja ajattelin jeesata kunhan ensin saa luottotietonsa jumiin eikä saa mistään mitään takaamaan en lähde pankkiin kuten pyysi sitäkin.

Nyt on sitten kärmistellyt kun ei kuulemma voi ystävää jeesta jne.. niin en todellakaan siitä iloitse, ja en tiedä paljonko on vippejä sitten tullut kautta linjan tämän kesän aikana mutta tinkaamisesta päätellen reilusti.

Todellakin miksi lyödä lyötyä? ei siitä mitään hyötyä kenellekkään, ja vaikka itsellä on myös kaikki hyvin myös rahallisesti, en ole sortunut ivailuun kamuni kohdalla vaan yrittänyt jeesata mutta mutta kun ei menene perille niin ei.

No onhan se hyvissä duuneissa ja jos ottaa itseään niskasta kiinni saa hommat hoidettua jos vaan haluaa, näyttää vaan että viellä vauhtia riittää vaikka elokuu tulee puoleen väliin.

Välttäkää hyvät ihmiset ja nuoret varsinkin näitä vippifirmoja niistä ei ole kuin harmia tässä ollut jo juttua että myös vanhukset alkaa olemaan helisemässä näiden tiimoilta, näillä firmoilla ei todellakaan ole moraalia vaan bisnes on bisnestä ja teidän velat saa helposti myytyä perintäfirmoille, ne ei kärsi tappiota missään tapauksessa aina saavat rahansa enemmin tai myöhemmin ja hyvällä katteella.

• Visa-mies
        perheenäiti kirjoitti:

ottamaan pikavippejä, mutta en koskaan huveihin ja peleihin, vaan ihan ruokaan. Muuten olisimme nähneet nälkää. Otan vain yhden vipin, nyt maksan perjantain a yhden 248€ vipin, jolla ostettiin RUOKAA!!!
        Ei ole keltä lainata..töissä ollaan molemmat, minä ja mies matalapalkkaisia. Ei saada kuitenkaan toimeentulotukea, eikä asumistukea ym.

Jos luottotiedot yms ovat kunnossa ja käyt vielä töissäkin, ano Visaa! Jos tarvitset kertomallasi tavalla rahaa ruokaan, ehdottomasti parempi ratkaisu on Visa. Aina "tässä kuussa" tehdyt ostokset erääntyvät "ensi kuun" lopussa, ilman korkoa. Jos haluat maksaa vain minimisuorituksen, lopulle alkaa juosta korko, sekä maksat luokkaa 2,50€/kk siitä, että luoton käyttö on "päällä". Visa-luoton todellinen vuosikorko on noin 12-14%, (en muista ulkoa) mutta pikavipin todellinen vuosikorko on tähtitieteellinen. Se voi olla satoja tai tuhansia prosentteja.

Jos voit saada Visan, on se edullisempi tapa "vipata" kuin pikavippi. Mutta vastuullinen pitää olla. Visa ei tarkoita ilmaisia ostoksia.

Ai vielä: Visan kk-maksu (jolta ei ainakaan bonukseton pankkiasiakas voi välttyä) ainakin omassa pankissani on 2,50€/kk. Se veloitetaan kuukausittain tililtä. Mutta kaikki maksukortithan maksavat jotain..

Itse olen tyytyväinen että on Visa. On vähän joustoa, mutta ei liiaksi, kun on tonnin luottoraja.

• Visa-mies
        Visa-mies kirjoitti:

Jos luottotiedot yms ovat kunnossa ja käyt vielä töissäkin, ano Visaa! Jos tarvitset kertomallasi tavalla rahaa ruokaan, ehdottomasti parempi ratkaisu on Visa. Aina "tässä kuussa" tehdyt ostokset erääntyvät "ensi kuun" lopussa, ilman korkoa. Jos haluat maksaa vain minimisuorituksen, lopulle alkaa juosta korko, sekä maksat luokkaa 2,50€/kk siitä, että luoton käyttö on "päällä". Visa-luoton todellinen vuosikorko on noin 12-14%, (en muista ulkoa) mutta pikavipin todellinen vuosikorko on tähtitieteellinen. Se voi olla satoja tai tuhansia prosentteja.

Jos voit saada Visan, on se edullisempi tapa "vipata" kuin pikavippi. Mutta vastuullinen pitää olla. Visa ei tarkoita ilmaisia ostoksia.

Ai vielä: Visan kk-maksu (jolta ei ainakaan bonukseton pankkiasiakas voi välttyä) ainakin omassa pankissani on 2,50€/kk. Se veloitetaan kuukausittain tililtä. Mutta kaikki maksukortithan maksavat jotain..

Itse olen tyytyväinen että on Visa. On vähän joustoa, mutta ei liiaksi, kun on tonnin luottoraja.

Eräs tälläkin sivulla mainostava vippifirma tietää kertoa, että jos lainaat 50€ pariksi viikoksi, TODELLINEN VUOSIKORKO on 824%, siis 824%. Satasen lainalle tulee korkoa 621%. Visan korkohan oli alle 15%... ;)

• Jekkuttaja
        Visa-mies kirjoitti:

Eräs tälläkin sivulla mainostava vippifirma tietää kertoa, että jos lainaat 50€ pariksi viikoksi, TODELLINEN VUOSIKORKO on 824%, siis 824%. Satasen lainalle tulee korkoa 621%. Visan korkohan oli alle 15%... ;)

Niinpä kaikki laina kortit ja pankit ovat edullisempi ratkaisu ja ne saa yhtä nopeasti kuin nämä "kiskurit" mainostaa tosin arkisin ja auki olo aikana.

Mutta nämä pikavipit ym härdellit on tehty puupäille jotka tarvii sitä rahaa kännäämiseen ym. juhlintaan pankeissa on se hyvä puoli että siellä keskustellaan kartoitetaan tilanne hyvin, siten että lainan saaja selviää normaalielämisestä hyvin.

No työttömät ja muut hörhöt joka vieroksuu takaisin maksua tämä järjestelmä palvelee hyvin.

Tässä esim. voi käyttää pulvaaneja hyväksi ja kertä itse sievoiset rahat taskuun.

Tapahtuu seuraavasti ja oikeastaan vanha kikka jota käyttäneet "bisnes" miehet hyväksi nyt viellä helpompaa kun homma hoituu puhelimella tai netillä vaikka kirjastossa.

tarvitaan joukko "metsien miehiä" joilla tiedot kunnossa. ja jonkin moinen osoite
        avataan heille puhelin liittymä otetaan vaikka kytky näin on tämä asia kunnossa.
        varmistetaan myös että on pankkitili ja siihen atm.kortti tai vastaava.

Soitetaan kaikki vippi firmat läpi ja nostetaan maksimäärä rahaa sieltä.

rahat tilillä ja otetaan itse 90prosenttia itselle ja annetaan tärisevälle sedälle /tädille 10 prossaa jos sitäkään yleensä riittää kun saa päivän annoksen viinaa tai huumeita.

esim. risiinikumi otat uutena pikkusumman pidät huolen että maksu hoituu takaisin esim. näin
        200 ekee 14vuorokautta maksat 240 takas ja sitten nappaat vanhana asiakkaana risiini käyttölainan 1000 ekee takaisin maksu suunnitelmalla 97ekee kuukaudessa tai sitten häsäät pikku vipeillä.

No joka tapauksessa velat jää ja itse olet puhdas teoriassa et jää kiinni kun teet homman vain kerran tai kaksi veikko saa drinkki rahaa ja sinä saat sievoisen potin kun vaan paneudut asiaan viikon kahden ajaksi ja kaikilta firmoilta joilta vippiä saa niin kerta plösäyksenä siinä sulla hyvä tili ;-)

olet vaan joku hemmo joka ja jokunen viikko on liikaa viinan ja huumeiden pöhöttämään päähän ei sinua kukaan muista.

Siis pitää toki varoa automaateilla itse käyntiä niissä on valvonta kamerat.

Siis rikollistahan tämä toki on ja ei pidä kaikkea uskoa mitä netissä lukee;-)

Heh nyt vaan askartelemaan joo kaikki yhdessä ja jokainen erikseen........

• Katja

Itse olen vakituisessa työssä ja palkka kyllä riitti laskuihin, ruokaan ja välillä pystyin tuhlaamaankin. Mutta menin tuhlaamaan liikaa, halusin esittää parempaa kuin olenkaan. Statussymboleina erittäin iso taulu-tv, paras markkinoilla oleva digiboksi jne. Ja sitten kun on vakituisessa työssä, saa isolla luotolla olevaa visaa ja mastercardia. Ja tietysti sitä käytetään, kun pitää ostaa muodikasta vaatetta ja matkustella jne. Nyt olen siinä tilanteessa, että vakituisesta työstä saamani palkka menee kokonaan laskujen maksuun ja ei riitäkään. Mutta en aio luovuttaa, olen hankkinut lisätöitä ja pistänyt holtittomalle rahankäytölle stopin. Teen siis kahta työtä ja iltaisin olen uskomattoman väsynyt. Ostan kaupasta enimmäkseen halpaa perusruokaa ja olen karsinut kaiken ylimääräisen pois. Myin esim cd:t ja dvd:t pois. Vaikka välillä potuttaa ja omaahan syytä (tyhmyyttä) kaikki on, niin aion sitkeästi jatkaa toisen työn tekemistä niin kauan, että olen plussan puolella. Ja en todellakaan aio enää sen jälkeen aloittaa samaa rumbaa uudestaan.

• puupäitten puupää

Älä sure , hyvä ystävä, et ole ainoa joka kamppailee samojen asioiden kanssa. Toivottavasti tästä on sinulle jotain iloa.
      Sitä on tullut langettua helppoon rahaan ja useasti. Tämän vippailun poikkisaaminen on tuskaisen vaikeaa, varsinkin jos velkamäärä on noussut pilviin. Nälkä kasvaa syödessä, sanotaan.
      Oli niin helppoa ottaa pikavippejä jos oli kertynyt laskuja tai muuta maksettavaa. Äly ei sanonut missä kohtaa olisi pitänyt puhaltaa peli poikki. Varsinkin kun edellisen vipin sai maksettua niin johan pikavippifirma lähetti tekstaria, ota ota ota...
      Vaikka olin maksanut heille vippini myöhästyneenä, siltikin näitä viestejä tuli. Tosi omituinen systeemi. Eikö myöhästymistapaukset pitäisi laittaa punaiselle listalle.
      Nyt yritän olla hyvä ystävä perintätoimistolle ja yritän saada velkani pois.
      Aikuisena ymmärrän sen että velat pitää maksaa, eikä niitä saisi hankkia lisää.
      Tämä pikavippailu on kuin huume. Tunnen olevani rinnastettu alkoholistiin tai peluriin. Apua ei saa mistään.
      Sinulla on hyvä ja ymmärtäväinen mies ja upea sisar. Olet saanut apua. Toivottavasti he vielä kerran ymmärtävät asiasi ja auttavat sinua. Ja sinä ymmärrät antaa heille arvoa. He ovat elämäsi kultaisimmat henkilöt.
      Tiedän että kynnys puhua vaikeuksistaan on todella korkealla ja häpeä painaa olkapäitä. Nostan sinulle hattua kun olet pystynyt puhumaan vaikeuksistasi. Ehkä luottotietojen menetys olisi apu tähän hätään mutta ei se sekään ole lopullinen. Itse on otettava itseään niskasta kiinni ja huudettava omaan korvaan isolla äänellä, lopeta.
      Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkossa.

• nuori naimaton naine

22v,työssä käyvä,peliriippuvainen ja vippivelallinen (n.3000e).

• 9od9d9d
    • Merkonomi 92

Toivottavasti tilanteesi paranee, tsemppiä!

Olisiko mahdollista, että antaisit minun käyttää kirjoitustasi opinnäytetyössäni? Olen viimeisen vuoden merkonomiopiskelija ja teen opinnäytetyötä pikavipeistä ja tahtoisin saada työhöni kokemuksia pikavippien käyttäjiltä. Tekstisi tulisi tietenkin nimimerkillä.

• 17+17

Kannattaisko pyytää kommenttia myös vastapuolelta eli vippifirmalta?

• sulle vippiä

Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5871
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      58
      3306
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2729
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2564
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2239
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      29
      2171
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      16
      1937
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      17
      1670
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1379
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      274
      1261
    Aihe