Keravan puukottajan

vanhemmat?

Mitä vanhemmat tekivät estääkseen puukotuksen? Miten kasvattivat lapsensa?

16

800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinut on

kasvatettu, jos luulet että täällä joku tietää vastaukset.

• Menkää nyt ------ noine arveluinenne.

• tämä nyt tänne

palstalle ollenkaan?
      Ja oletkos itse parempi kasvattajana?
      Miksi arvostelet toisia?
      Ethän tiedä mitä elämä tuo sinulle vielä tullessaan. Ties vaikka sinulla naksahtaa päässäsi. Oletko nainen?
      T: Nainen

• merkitys.

Vanhempien toiminnalla tai laiminlyönneillä lapsen kasvattamisessa on aivan keskeinen merkitys lapsen kehittymiseen ja lapsen maailmankuvan muodostumiseen. Lapsi omaksuu toimintamallinsa lähes suoraan vanhemmiltaan. Tällaisissa vakavissa tapauksissa tulisikin aina tutkia myös vanhempien toiminta. Erityisesti äidin merkitys korostuu, koska hän viettää yleensä enemmän aikaa lapsen kanssa.

• ....

Hah :D

• Betty3

On kohtuutonta räiskiä näille nuorukaisille ankaria linnatuomioita samalla kun vanhemmat pääsevät kuin koirat veräjästä!

• tai vanhempia.
        Betty3 kirjoitti:

On kohtuutonta räiskiä näille nuorukaisille ankaria linnatuomioita samalla kun vanhemmat pääsevät kuin koirat veräjästä!

Minä syytän yhteiskuntaa ja sen omahyväisiä, itsekkäitä omaan napaansa tuijottelijoita.

• kuuluu:

Mitä kanssaihmiset tai naiset tekivät estääkseen ko. henkilön syrjäytymisen? Vanhempien vaikutus lastensa elämään taitaa olla kertaluokkaa pienempi kuin ympäristön.

Jos teinipissixet eivät olisi suhtautuneet halveksuvasti ja perityypillisellä lorttoasenteella tuohon nuoreen mieheen niin ehkäpä tätäkään episodia ei oltaisi nähty?

• aaaarrrghhh

että taas joku saatanan kusipää vääntää tämänkin tragedian naissukupuolen syyksi!!! Mene saatana ampumaan itsesi perkeleen epäsikiö! Tai ehkä joku syrjäytynyt keski-ikäinen alkoholisoitunut nainen tulee ja päästää susta ilmat pihalle heti huomenna. Ja sehän on aivan perkeleen oikein se.

• vastuullisempi?

Joku väitti, että äidillä olisi enemmän vastuuta lapsen pieleen menneessä kasvatuksessa koska äidit viettävät enemmän aikaa lastensa kanssa. Eikös sillä logiikalla vika ole juuri isien, koska eivät vietä tarpeeksi aikaa lastensa kanssa?
        Joka tapauksessa vanhempien vastuuttaminen täysi-ikäisen lapsen tekosista ei ole mahdollista. Täysi-ikäinen tekee mitä tykkää. Eettisesti voidaan kysyä, että jos vanhemmat havaitsivat jälkikasvussaan mielenterveyden ongelmia (olipa niiden syy missä tahansa) niin miksi he eivät yrittäneet hakea apua lapselleen? Toki voi olla, että yrittivätkin. Lievissä ongelmissa vain täysi-ikäisten kohdalla on ulkopuolisten mahdotonta saada toiselle pakkohoitoa.

• Rintanen

Ikään kuin vanhemmilla ei olisi mitään vastuuta lapsistaan, huh? Eikö poliisi selvitä näissä tapauksissa, ovatko vanhemmat syyllistyneet lapsensa kasvatuksen tai valvonnan laiminlyömiseen??

• Seepra

En muista, että esim. äitiä olisi tuomittu, jos on jättänyt lapsensa pihalle valvomatta ja lapsi juoksee tielle tai jokeen ja saa surmansa.

Ongelma on siinä, että vanhemmat "unohtavat" lapsensa helpommin, ellei mitään pelkoa laiminlyönnin rankaisemisesta ole.

• Seepra kirjoitti:

En muista, että esim. äitiä olisi tuomittu, jos on jättänyt lapsensa pihalle valvomatta ja lapsi juoksee tielle tai jokeen ja saa surmansa.

Ongelma on siinä, että vanhemmat "unohtavat" lapsensa helpommin, ellei mitään pelkoa laiminlyönnin rankaisemisesta ole.

Sinä et liene äiti itse, kun moista ehdottelet. Käypäs tapaamassa naisvankilassa äitejä, jotka ovat olleet kyvyttömiä huolehtimaan lapsistaan ja itsestään. Ehkäpä huomaisit, ettei vaikeisiin kysymyksiin ole helppoja ratkaisuja.

• ...

"Keravan puukottajan
      vanhemmat? 22.7.2008 klo 21.25
         Mitä vanhemmat tekivät estääkseen puukotuksen? Miten kasvattivat lapsensa?"

En nyt tarkalleen tiedä, että mitä pointtia kysymyksilläsi haet, enkä ole tarkkaan perehtynyt tähän Keravan tapaukseen.

Sen kuitenkin sanoisin, että ainakin syyllistäminen on hyvin useissa asioissa huono lähtökohta. Vanhemmat eivät varmastikaan ole keneltäkään henkeä riistäneet ( tai mistä minä tiedän, kun en tosiaankaan tähän asiaan ole erityisesti perehtynyt, mutta oletan nyt näin)?

Mistä johtuukaan suuri osa vihasta ja pahoinvoinnista maailmassa? Sanon, että aika usein siitä, että ihmisillä on tarve kaivaa syypäitä ja löytää päitä pölkylle sieltäkin ja silloinkin, kun se ei erityisesti auta asiaa. Tälläkin hetkellä on niin, että tuota veritekoa ei tekemättömäksi saa, vaikka kuinka osoittelisi spekuloivalla ja syyttävällä sormella.

Kasvatuksella on tietysti suuri merkitys, sitä en kiistä. Samaten maailmassa on paljon ihmisiä (tuon surmaajan vanhemmista en tiedä), joiden kantti ei vanhemmuuteen aidosti riittäisi ja joiden toivoisi ymmärtävän olla hankkimatta jälkikasvua ollenkaan.

Minä ainakaan en kuitenkaan tämän tapauksen osalta tiedä, että miten surmaajan vanhemmat olivat lapsensa kasvattaneet ja minkälaisia ihmisiä he ovat, joten en siksi halua tai osaa tohon asiaan ottaa kantaa.    

-e.W   

• Minä syyttäisin tästäkin typerästä aloituksesta aloittajaa itseään. Vaikka hänellä ehkä onkin traumaattinen isä- ja etenkin äitisuhde, niin kyllä hän on aivan itse vastuussa typeryydestään.

Keravan puukottaja sen sijaan lehtitietojen mukaan oli henkisesti sairas eikä sairaus välttämättä ole periytyvää eikä kasvatuksesta johtuvaa. Ellei sitten tämä arvon aloittajakin ole lataamon tarpeessa?

• pitää..

selvittää jo senkin vuoksi, että äideille maksetaan vuosittain miljardeja verovaroja sosiaalisina tulonsiirtoina. Veronmaksajilla on oikeus vaatia vanhempia vastuuseen laiminlyönneistä näiden varojen käytössä. Tässä ei ole kahta sanaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      90
      1456
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1013
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      379
      854
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      153
      824
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      631
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76