jo ala-asteella alkoi mennä pieleen tämän kaverin elämä. kesken toisen luokan vaihtoi koulua. ei osallistunut muiden lasten leikkeihin talon pihalla... vetäytyi pelaamaan tietokonepelejä. joutui myös kiusatuksi.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1560438
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200807227989582_uu.shtml
syrjäytynyt ja masentunut
243
46013
Vastaukset
- missä on
Mikä on vanhempien rooli? Eikö heillä soineet jo herätyskellot kun lapsi oireilee jo 2-lukalta lähtien. Asiaa sopii miettiä........
- niina73
ei silti mikään tuolainen oikeuta tappamaan toista,vaikk on kuin waikee lapsuus ja elämä.
milloin tajutaan auttaa ihmisiä jotka apua kaipaa,kuinka monta nuorta ihmist joll koko elämä edess pitää henki riistää jolloin joku kenties herää ett jotain pitäis tehdä....
sairasta touhua nykyään joka puolell suomee - minäkin......!
Vanhemmat jos kukaan varmasti huomaa lapsestaan/nuorestaan jos jotakin erikoista alkaa ilmenemään...
Ei kaikkea voi laittaa ainakaan sen "piikkiin" että lapsi on vain hiljainen...
Itse jouduin koulukiusatuksi 7.luokalla,kerroin siitä kotona ja vanhempani puuttuivat asiaan, joten se loppui! Olin hiljainen ja ujo (silloin). Omat kaverini minulla oli,mutta eivät myöskään uskaltaneet lähteä puolustuskannalle...
Mutta kyllä se sellaiset arvet sieluun jättää, että itsetunnosta sen huomaa.
Meitä vanhempia on tietysti monenlaisia...toiset välittävät enemmän ja toiset vähemmän.
Olen ammatissani työskennellyt mielenterv.kuntoutujien parissa sekä psykiatrisella osastolla...
Itselläni on kolme lasta ja nuorin on nyt 18v. olen ehkä liiankin utelias ja ylereagoiva välillä..mutta olen myös yrittänyt luoda luottamusta, että on asia mikä hyvänsä,kaikesta pitää uskaltaa kertoa..etc.
Ja olen joskus kysäissyt jopa masennuksesta (vaikka sitä ei olekaan), mutta kuten sanoin, me olemme niin erilaisia!
Ja tietysti, jos tämä puukottaja on ollut esm.sulkeutunut eli ei ole halunnut puhua ongelmistaan niin silloinhan tilanne on todella huolestuttava ja se tulee ilmi näin hirveällä teolla...
TYTÖN VANHEMMILLE TOIVON VOIMIA JAKSAA SUURESSA SURUSSA..... - Jos näin olisi
... maailmassa ei tarvittaisi yhtään mielenterveystyön ammattilaista. (sori, unohdin että sinusta tulee isona huippuäiti)
- WAALL
minäkin......! kirjoitti:
Vanhemmat jos kukaan varmasti huomaa lapsestaan/nuorestaan jos jotakin erikoista alkaa ilmenemään...
Itse jouduin koulukiusatuksi 7.luokalla,kerroin siitä kotona ja vanhempani puuttuivat asiaan, joten se loppui! Olin hiljainen ja ujo (silloin). Omat kaverini minulla oli,mutta eivät myöskään uskaltaneet lähteä puolustuskannalle...
Meitä vanhempia on tietysti monenlaisia...toiset välittävät enemmän ja toiset vähemmän.
Olen ammatissani työskennellyt mielenterv.kuntoutujien parissa sekä psykiatrisella osastolla...
Itselläni on kolme lasta ja nuorin on nyt 18v. olen ehkä liiankin utelias ja ylereagoiva välillä..mutta olen myös yrittänyt luoda luottamusta, että on asia mikä hyvänsä,kaikesta pitää uskaltaa kertoa..etc.
Ja olen joskus kysäissyt jopa masennuksesta (vaikka sitä ei olekaan), mutta kuten sanoin, me olemme niin erilaisia!
Ja tietysti, jos tämä puukottaja on ollut esm.sulkeutunut eli ei ole halunnut puhua ongelmistaan niin silloinhan tilanne on todella huolestuttava ja se tulee ilmi näin hirveällä teolla...
TYTÖN VANHEMMILLE TOIVON VOIMIA JAKSAA SUURESSA SURUSSA.....Vanhemmat ovat ehkä itsekkin syrjäytyneitä, jotenkin mennä reuhataan päivästä toiseen. Pääasia että lapsi on hiljaa. Ettei vaan olisi vaivaa. Tukiverkosto saattaa puuttua eikä sukulaisiin ehkä pidetä yhteyttä.
- mutta...
Jos näin olisi kirjoitti:
... maailmassa ei tarvittaisi yhtään mielenterveystyön ammattilaista. (sori, unohdin että sinusta tulee isona huippuäiti)
Liian paljon on lapsia vailla aikuisen huolenpitoa ja rajoja.
Aivan varmasti asia on myös yhteiskuntapoliittinen ja vanhempien pärjääminen pistetään koetukselle monin kertaisesti heidän resursseihinsa nähden. Itse olen ollut 32 vuotta äiti ja vielä nuorinkin saman ikäinen kuin tuo surmattu tyttö. Tämän kesän rippilapsia molemmat.
Niihin vuosiin mahtuu melkoinen kirjo asioita, vaatimuksia, odotuksia ja käytäntöjä, jotka tässä ajassa ovat muuttuneet hyvinkin radikaalisti. Vanhempana oleminen on tehty työläämmäksi tässä hetkessä kuin silloin 30 vuotta taaksepäin. Meillä on hallivanamme melkoinen savotta ja aina siinä on seassa asioita, joille ei yksinään mahda mitään.
Mutta. Osoitan myös syyllistävän sormeni osaan vanhemmista. Liian helposti nostetaan kädet pystyyn ja ei mukamas mahdeta mitään.
Elä lapsesi mukana hänen elämäänsä. Ole kiinnostunut ja kannustava. Puutu aina kun näet siihen aihetta, äläkä jää miettimään saatko sen tehdä ja miten naapurissa tehdään.
Sydämellään näkee parhaiten, senkin mitä silmillä ei näe. - ei...
Mua kiusattiin 1-9 luokat ja ei vanhemmat mitään huomanneet. Eikä varmaan moni opettajakaan ja muut eivät välittäneet/puuttuneet. En kertonut kellekkään kiusaamisesta. Vaikka muut joita kiusattiin paljon vähemmän ilmoittivat. Kai se jotenkin hävetti. Vaikka kiusaajienhan olisi pitänyt hävetä... Jonkin verran mulla silti oli kavereitakin. Enimmäkseen pojat kiusasivat ja tytöt joskus mukana, kun pelkäsivät että itse tulevat kiusatuksi. Kiusaaminen oli lähinnä henkistä väkivaltaa, eristämistä, nimittelyä, tavaroiden piilottamista, sylkemistä. Ei fyysistä väkivaltaa josta jäisi näkyviä jälkiä.
Minusta tuli hiljainen ja arka, mutta lopulta kuitenkin ihan normaali aikuinen. En nyt vieläkään kovin kotonani ole isossa porukassa enkä tutustu helposti uusiin ihmisiin ja ole mikään suupaltti. Ja itsetunto ei ole paras mahdollinen, tosin parantunut huomattavasti.
Ei vanhemmat huomaa kaikkea, jos lapsi ei ala käyttäytymään kovin kummallisesti. Kuten jotkut ehkä. Itse olin hiljainen, mutta muuten käyttäydyin varmaan suht normaalisti. Sisälläni tuntui silti todella pahalta, yritin vaina ian peittää sen. Onneks kiusaaminen loppui yläasteen jälkeen. En tiedä mitä sitten jos se olisi vielä jatkunut. - meillä on..
WAALL kirjoitti:
Vanhemmat ovat ehkä itsekkin syrjäytyneitä, jotenkin mennä reuhataan päivästä toiseen. Pääasia että lapsi on hiljaa. Ettei vaan olisi vaivaa. Tukiverkosto saattaa puuttua eikä sukulaisiin ehkä pidetä yhteyttä.
halpaa viinaa. Ja paljon. Siinä kun aivojaan marinoi, ei paljon huolet paina. Ei lasten eikä eukon. Näin on.
- mistä on kysymys
ei... kirjoitti:
Mua kiusattiin 1-9 luokat ja ei vanhemmat mitään huomanneet. Eikä varmaan moni opettajakaan ja muut eivät välittäneet/puuttuneet. En kertonut kellekkään kiusaamisesta. Vaikka muut joita kiusattiin paljon vähemmän ilmoittivat. Kai se jotenkin hävetti. Vaikka kiusaajienhan olisi pitänyt hävetä... Jonkin verran mulla silti oli kavereitakin. Enimmäkseen pojat kiusasivat ja tytöt joskus mukana, kun pelkäsivät että itse tulevat kiusatuksi. Kiusaaminen oli lähinnä henkistä väkivaltaa, eristämistä, nimittelyä, tavaroiden piilottamista, sylkemistä. Ei fyysistä väkivaltaa josta jäisi näkyviä jälkiä.
Minusta tuli hiljainen ja arka, mutta lopulta kuitenkin ihan normaali aikuinen. En nyt vieläkään kovin kotonani ole isossa porukassa enkä tutustu helposti uusiin ihmisiin ja ole mikään suupaltti. Ja itsetunto ei ole paras mahdollinen, tosin parantunut huomattavasti.
Ei vanhemmat huomaa kaikkea, jos lapsi ei ala käyttäytymään kovin kummallisesti. Kuten jotkut ehkä. Itse olin hiljainen, mutta muuten käyttäydyin varmaan suht normaalisti. Sisälläni tuntui silti todella pahalta, yritin vaina ian peittää sen. Onneks kiusaaminen loppui yläasteen jälkeen. En tiedä mitä sitten jos se olisi vielä jatkunut.Ihan oikeasti koulukiusausta on olemassa ja se on väärin. Oikeasti kiusattujen osa vain on joutunut väheksynnän kohteeksi, niiden vuoksi jotka vaativat vain erityishuomiota itselleen "koulukiusaamisen" piikkiin.
Hyvin helposti vedetään "koulukiusaus" näyttämölle siinä vaiheessa kun jostain syystä itsellä ei ole hyvä olo. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä koulun, tai siellä tapahtuvan kiusaamisen kanssa, vaan esim. lapsi on opetettu passaamalla ja paapomalla, pitämällä häntä jotenkin niin "erinomaisena" muihin nähden, että pettymys onkin suuri, kun muu maailma ei niin suhtaudukaan. Eli luullaan itsestään liikoja, kun kotona on annettu niin olettaa. Se voi olla myös huomionhakua, kun kotona ei sellaista saa.
Helpointa siinä on varmaan sitten tulla "kiusatuksi" kun joku jotain poikkipuolista sanoo. - vuosien tuska
Jouduin lapsena(11v)kummisetäni raiskaamaksi. Kerroin tapahtuneesta äidilleni, jolta toivoin saavani apua, mutta.. äiti käskikin olla hiljaa ja olla kertomatta tapahtuneesta kenellekään. Eikä apua kuulunut. Ala-asteella olin luokan priimus, haaveilin lääkärin ammatista. Raiskatuksi jouduin yläastetta edeltävänä kesänä. Tämän jälkeen alkoi eristäytyminen ja alamäki, kouluarvosanani tippuivat niin paljon kun opettajat uskalsivat laskea, eikä minua enää koulunpenkillä näkynyt. Vaeltaelin päivät pitkät yksinäni pitkin pikkukaupunkimme katuja ja kujia ja odotin että tuska hellittäisi. Näin kului 7v, odotin ja odotin, mutta tuska ei hellittänyt. Hakeuduin omaehtoisesti psykologin juttusille täytettyäni 18 vuotta ja kerroin salaisuudestani, jota olin kantanut sisälläni.
Aikana jolloin en kyennyt käymään koulua, jouduin, ylläys yllätys opettajien kiusaamaksi, en oppilaiden. Arvosanani laskivat, mutta sain kuitenkin yo todistuksen. Koulun penkillä minua ei juurikaan näkykyt, en kertakaikkiaan omalta tuskaltani kestänyt muiden ihmisten seassa olemista. Kirjoitin siis joten kuiten YO:ksi, jonka jälkeen tapasin tulevan aviomieheni, ajattelin mikä onni!... kunnes jouduin kahden miehen raiskaamaksi Helsingissä. Aviomieheni auttoi ja tuki minua, mutta vanhat traumat pitivät otteessaan ja usko ihmisyyteen alkoi kertakaikkiaan olla jo vaakalaudalla. Aviomieheni piti minua henkisesti pystyssä ja rakastuminen oli eheyttävä kokemus. Saimme kolme ihanaa poikaa, olin 6v kotona lasten kanssa joka olikin elämäni kenties onnellisinta aikaa=) Avioliitossa koitti 10 vuoden onni, jota oma tuskani kylläkin varjosti, ja ilkeä anoppi. 15 avioliittovuoden jälkeen koitti kipeä ero.
Olin avioliiton aikan opiskellut itseni lähihoitajaksi,
nyt toimin hoitoalalla ja työskentelen sairaalassa. Näen päivittäin monenmoisia elämänkohtaloita ja kuulen monenlaisia tarinoita. Koen mielihyvää ja tunnen olevani tarpeellinen, kun voin edes jotenkin lievittää jonkun ihmisen kipuja ja tuskaa.
Minun oma tarinani on ollut tähän asti tämänlainen. - tytti
mistä on kysymys kirjoitti:
Ihan oikeasti koulukiusausta on olemassa ja se on väärin. Oikeasti kiusattujen osa vain on joutunut väheksynnän kohteeksi, niiden vuoksi jotka vaativat vain erityishuomiota itselleen "koulukiusaamisen" piikkiin.
Hyvin helposti vedetään "koulukiusaus" näyttämölle siinä vaiheessa kun jostain syystä itsellä ei ole hyvä olo. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä koulun, tai siellä tapahtuvan kiusaamisen kanssa, vaan esim. lapsi on opetettu passaamalla ja paapomalla, pitämällä häntä jotenkin niin "erinomaisena" muihin nähden, että pettymys onkin suuri, kun muu maailma ei niin suhtaudukaan. Eli luullaan itsestään liikoja, kun kotona on annettu niin olettaa. Se voi olla myös huomionhakua, kun kotona ei sellaista saa.
Helpointa siinä on varmaan sitten tulla "kiusatuksi" kun joku jotain poikkipuolista sanoo.kiusaamista. Oletko itse kiusaaja??
- n i i h
kaikki vanhemmat eivät välitä, kuinka surullista se onkaan...
- ihmetelläänkö edes
-joskus vanhemmat ovat syystä tai toisesta kyvyttömiä hoitamaan lastaan - yhteiskunta tulee apuun jos tulee,riippuen osaatko hakea apua,millä paikkakunnalla asut jne.
-juhlapuheista huolimatta(työnantajat/poliitikot/kunnanisät)lähes poikkeuksetta vain ja ainoastaan raha merkitsee :
Työnantajalle on todellisessa elämässä yks paskan maku missä työntekijöiden kakarat ovat kunhan isät ja äidit painavat pitkää päivää.
Poliitikkoja ei tod.com kiinnosta jonkun lapsen hyvin tai pahoinvointi,ainakaan mitään ei tehdä.
Voivotellaan kun tälläistä sattuu ja julkisuuden rauhoituttua paneudutaan taas itselle oleellisempiin asioihin.
Lehdistökin jauhaa rahat pois uutisoinneilla mutta eipä sekään vahdi hoidetaanko asioita kuntoon-sieltäkin voisi repäistä muutamat otsikot.
Kunnan isät puhuvat ja lupailevat tälläisten tapausten jälkeen muita poliitikkoja mukaillen kaikkea kivaa mutta arjen koittaessa sama tahti jatkuu :
Katsokaapa julkisuudessa viime vuosina olleita tapauksia-ei ole vain tämä yksi jossa tekijä on halunnut hoitoon sinne pääsemättä(nyt tai aiemmin elämässä)- siis ihmeellistä - mieleltään sairas ihminen joka voi olla todellinen aikapommi,laitetaan odottamaan hoitoon pääsyä ????
-Mahtuupa näihin menneiden vuosien pahimpiin tapauksiin ns."hyvien perheiden" lapsiakin - mitä se lienee tarkoittakin.
Kyllä kotoa annetaan eväät mutta turha kotia ja vanhempia on aina syyllistää - lapsetkin osaavat piilotella asioita ja ongelmia !
Olen vuosien varrella nähnyt mm.hyvästä kunnollisesta perheestä olleen tytön sekoavan opiskelu/seurustelu huolien paineen alla aivan totaalisesti - no,hengissä säilyi mutta koko loppuelämänsä eläkeläinen.
Pystyy yksin asumaan ja fysiikka kunnossa mutta henkinen puoli lääkkeillä vuodesta toiseen.
Läheltä nähneenä mietin mitä vanhemmat olisivat voineet tehdä toisin vaan en ole keksinyt,
mitään erityisiä merkkejä ei näkynyt - iso ratas vain löi yli ! - me, ei-toivotut
n i i h kirjoitti:
kaikki vanhemmat eivät välitä, kuinka surullista se onkaan...
kansallinen kamppaja medioihin RAKASTAKAA lapsianne enemmän kuin rahaa ja mannonaa.
- johtuvat hoitoalan
ammattilaisena työskentelevän toisen sisareni
itsekeskeisestä perhesuhdeasenteesta. Ei
pidä muita edes ihmisinä, kova ja valheellinen.
Joten kuka hoitaa? - anonyymi
ihmetelläänkö edes kirjoitti:
-joskus vanhemmat ovat syystä tai toisesta kyvyttömiä hoitamaan lastaan - yhteiskunta tulee apuun jos tulee,riippuen osaatko hakea apua,millä paikkakunnalla asut jne.
-juhlapuheista huolimatta(työnantajat/poliitikot/kunnanisät)lähes poikkeuksetta vain ja ainoastaan raha merkitsee :
Työnantajalle on todellisessa elämässä yks paskan maku missä työntekijöiden kakarat ovat kunhan isät ja äidit painavat pitkää päivää.
Poliitikkoja ei tod.com kiinnosta jonkun lapsen hyvin tai pahoinvointi,ainakaan mitään ei tehdä.
Voivotellaan kun tälläistä sattuu ja julkisuuden rauhoituttua paneudutaan taas itselle oleellisempiin asioihin.
Lehdistökin jauhaa rahat pois uutisoinneilla mutta eipä sekään vahdi hoidetaanko asioita kuntoon-sieltäkin voisi repäistä muutamat otsikot.
Kunnan isät puhuvat ja lupailevat tälläisten tapausten jälkeen muita poliitikkoja mukaillen kaikkea kivaa mutta arjen koittaessa sama tahti jatkuu :
Katsokaapa julkisuudessa viime vuosina olleita tapauksia-ei ole vain tämä yksi jossa tekijä on halunnut hoitoon sinne pääsemättä(nyt tai aiemmin elämässä)- siis ihmeellistä - mieleltään sairas ihminen joka voi olla todellinen aikapommi,laitetaan odottamaan hoitoon pääsyä ????
-Mahtuupa näihin menneiden vuosien pahimpiin tapauksiin ns."hyvien perheiden" lapsiakin - mitä se lienee tarkoittakin.
Kyllä kotoa annetaan eväät mutta turha kotia ja vanhempia on aina syyllistää - lapsetkin osaavat piilotella asioita ja ongelmia !
Olen vuosien varrella nähnyt mm.hyvästä kunnollisesta perheestä olleen tytön sekoavan opiskelu/seurustelu huolien paineen alla aivan totaalisesti - no,hengissä säilyi mutta koko loppuelämänsä eläkeläinen.
Pystyy yksin asumaan ja fysiikka kunnossa mutta henkinen puoli lääkkeillä vuodesta toiseen.
Läheltä nähneenä mietin mitä vanhemmat olisivat voineet tehdä toisin vaan en ole keksinyt,
mitään erityisiä merkkejä ei näkynyt - iso ratas vain löi yli !Jumalauta mikä häiriintyny ruma paska. Tommoset pitäis lukita johonki selliin koko loppuelämäkseen, ja ruoan/elannon sais tekemällä jotain yhteiskunnalle hyödyllistä työtä siellä sellissään: ei työtä - ei ruokaa.
- selitykset...
MIKÄÄN SYY EI OIKEUTA TAPPAMAAN TOISTA IHMISTÄ!!!
SELITYKSIÄ RIITTÄÄ. MALLINA EDUSKUNTA JA HERROJEN METKUT!!!! - syylliset, syyttäkää
Voi vittu teitä ihmisiä,lopettakaa jo syyttämästä vanhempia....
- lisää....
anonyymi kirjoitti:
Jumalauta mikä häiriintyny ruma paska. Tommoset pitäis lukita johonki selliin koko loppuelämäkseen, ja ruoan/elannon sais tekemällä jotain yhteiskunnalle hyödyllistä työtä siellä sellissään: ei työtä - ei ruokaa.
Miksi täällä kitistään moisesta pedosta. SE ON TAPPANUT NUOREN TYTÖN JA SE OLISI VOINUT KUKA TAHANSA MEISTÄ.
On se nyt kumma kun haetaan ymmärrystä täysin kahelille hemmolle!!
Ei me kaikki olla voitu elämässä aina hyvin, muttei tappamaan olla sentakia ruvettu.... PERKELE!! - kenellekään
WAALL kirjoitti:
Vanhemmat ovat ehkä itsekkin syrjäytyneitä, jotenkin mennä reuhataan päivästä toiseen. Pääasia että lapsi on hiljaa. Ettei vaan olisi vaivaa. Tukiverkosto saattaa puuttua eikä sukulaisiin ehkä pidetä yhteyttä.
ku raamattu sanoo että älä tapa äläkä kasvata lastasi vihaan : rakasta lähimmäistäsi
ja tee hyvää .siunaa toisia .älä kiroa.
siinä se .ollaan unohdettu jumalan sanat.
älä varasta on sama juttu ku älä tee kenellekään
mitään pahaa eli rakasta sitä .ku rakastaa ei
tee kenellekään pahaa .
eli nyt tää murhaaja varasti tytöltä elämän
lahjan . se on varastamista ja jumalan lakien
rikkomista aina ku tekee pahaa vaikka omalle
lapselleen .lapsi on jumalan lahja .
siinä on yksi ainutlaatuinen elämä .kokonaan. - ovat sairaita
johtuvat hoitoalan kirjoitti:
ammattilaisena työskentelevän toisen sisareni
itsekeskeisestä perhesuhdeasenteesta. Ei
pidä muita edes ihmisinä, kova ja valheellinen.
Joten kuka hoitaa?ei toista ilman toista ja luulempa asiaan liittyvän jotain muutakin, mutta en nyt jaksa kirjotella mitä mieleeni tuli kun nyt tässä ketjussa keskustellaan kuitenkin ihan muista asioista
- mahdollisuus tämäkin
voihan olla että ko.pojalla / miehellä on sairaat vanhemmat - tavalla tai toisella.. esim.vahvasti alkoholisoituneet ja/ tai mielenterveysongelmaiset (vaikka skitsofreenikkoja) - joilla ei kuitenkaan kykyä toimia vanhempana siinä määrin kuin tarpeeksi olisi --- vanhempien syyllistäminenkin on siksi oikeastaan väärin - parhaansa jokainen tekee,mutta aina ei ole vanhemmallakaan mistä antaa,voimia,kärsivällisyyttä,rakkautta,vanhemmuutta.. -- ja silloin pitäs kyllä yhteiskunnan tukitoimien tulla apuun ja ajoissa!
vähän tuntuu siltä että tuo surmaaja on itsekin skitsofreniaan sairastumisen partaalla ja olis tosiaan tarvinnut apua - -- en todellakaan ymmärrä miksi hän ei ole saanut sitä - olis luullu ainakin oireiden näkyvän,(päätellen siitä mitä mediassa on kerrottu)
olen sitä mieltä,että koulut ja kaupungit ym on rakennettu liian isoiksi pienelle ihmiselle - niihin hukkuu,varsinkin silloin kun asiat ei ole kunnossa - tukitoimista ja niiden hakemisesta on tullut liian vaikeaa,liian mutkikasta sairaalle mielelle
silloin kun ihminen tarvitsee apua,avun saamisen pitää olla helposti ja yksinkertaisesti saatavaa - olkoon kyseessä mikä sairaus tai muu avuntarve tahansa - ja iästä riippumatta - Fogerty1965
mahdollisuus tämäkin kirjoitti:
voihan olla että ko.pojalla / miehellä on sairaat vanhemmat - tavalla tai toisella.. esim.vahvasti alkoholisoituneet ja/ tai mielenterveysongelmaiset (vaikka skitsofreenikkoja) - joilla ei kuitenkaan kykyä toimia vanhempana siinä määrin kuin tarpeeksi olisi --- vanhempien syyllistäminenkin on siksi oikeastaan väärin - parhaansa jokainen tekee,mutta aina ei ole vanhemmallakaan mistä antaa,voimia,kärsivällisyyttä,rakkautta,vanhemmuutta.. -- ja silloin pitäs kyllä yhteiskunnan tukitoimien tulla apuun ja ajoissa!
vähän tuntuu siltä että tuo surmaaja on itsekin skitsofreniaan sairastumisen partaalla ja olis tosiaan tarvinnut apua - -- en todellakaan ymmärrä miksi hän ei ole saanut sitä - olis luullu ainakin oireiden näkyvän,(päätellen siitä mitä mediassa on kerrottu)
olen sitä mieltä,että koulut ja kaupungit ym on rakennettu liian isoiksi pienelle ihmiselle - niihin hukkuu,varsinkin silloin kun asiat ei ole kunnossa - tukitoimista ja niiden hakemisesta on tullut liian vaikeaa,liian mutkikasta sairaalle mielelle
silloin kun ihminen tarvitsee apua,avun saamisen pitää olla helposti ja yksinkertaisesti saatavaa - olkoon kyseessä mikä sairaus tai muu avuntarve tahansa - ja iästä riippumattaSiinä alkaa olla se "vapaankasvatuksen" tulos. Nyt ei saa edes sormella koskettaa oppilasta, kun opettajan ura on ohi ja syytteet väkivaltaisuudesta oppilasta kohtaan pilaavat tulevat mahdollisuudet. Kyllä "ennen" osattiin toimia ongelmatilanteissa. Tätä se pelleily sitten tietää jatkossa, kun ihmishenki on nollan arvoinen lasten silmissä, kun taas omatunnosta ja kivusta voidaan vuodattaa medialle niin paljon kuin jaksaa.
Kyllä ruumiillinen kuritus on se, mikä tekee meistä hyviä (rajansa tietenkin kaikella)
Mielestäni syytetty saa kuitenkin 6 vuotta joka on ainakin 10 kertaa lyhyempi tuomio, kuin sen pitäisi olla. - jfhj
Miettikää sitä ennen kuin otatte jonkun porukalla kiusaamiskohteeksenne!
- einhell
minäkin......! kirjoitti:
TYTÖN VANHEMMILLE TOIVON VOIMIA JAKSAA SUURESSA SURUSSA.....En halua yhtään vähätellä tapauksen surullisuutta enkä painoarvoa mutta minua ihmetyttää että tästä tapauksesta on uutisoitu niin mielettömästi... eikös Suomessa tapahdu puukotuksia ties kuinka usein? tosin eihän ne kaikki ole kuolemaan johtavia... vai onko päällimmäisenä juuri se että tyttö oli niin nuori?
- samaa mieltä
mutta... kirjoitti:
Liian paljon on lapsia vailla aikuisen huolenpitoa ja rajoja.
Aivan varmasti asia on myös yhteiskuntapoliittinen ja vanhempien pärjääminen pistetään koetukselle monin kertaisesti heidän resursseihinsa nähden. Itse olen ollut 32 vuotta äiti ja vielä nuorinkin saman ikäinen kuin tuo surmattu tyttö. Tämän kesän rippilapsia molemmat.
Niihin vuosiin mahtuu melkoinen kirjo asioita, vaatimuksia, odotuksia ja käytäntöjä, jotka tässä ajassa ovat muuttuneet hyvinkin radikaalisti. Vanhempana oleminen on tehty työläämmäksi tässä hetkessä kuin silloin 30 vuotta taaksepäin. Meillä on hallivanamme melkoinen savotta ja aina siinä on seassa asioita, joille ei yksinään mahda mitään.
Mutta. Osoitan myös syyllistävän sormeni osaan vanhemmista. Liian helposti nostetaan kädet pystyyn ja ei mukamas mahdeta mitään.
Elä lapsesi mukana hänen elämäänsä. Ole kiinnostunut ja kannustava. Puutu aina kun näet siihen aihetta, äläkä jää miettimään saatko sen tehdä ja miten naapurissa tehdään.
Sydämellään näkee parhaiten, senkin mitä silmillä ei näe.Ei ole paljon lisättävää viestiisi... Itse olen ollut äitinä vasta 8 vuotta.. (yht. 5 lasta)Haasteita riittää ielä moneksi vuodeksi eteenpäin. :)
- eräs äiti
vuosien tuska kirjoitti:
Jouduin lapsena(11v)kummisetäni raiskaamaksi. Kerroin tapahtuneesta äidilleni, jolta toivoin saavani apua, mutta.. äiti käskikin olla hiljaa ja olla kertomatta tapahtuneesta kenellekään. Eikä apua kuulunut. Ala-asteella olin luokan priimus, haaveilin lääkärin ammatista. Raiskatuksi jouduin yläastetta edeltävänä kesänä. Tämän jälkeen alkoi eristäytyminen ja alamäki, kouluarvosanani tippuivat niin paljon kun opettajat uskalsivat laskea, eikä minua enää koulunpenkillä näkynyt. Vaeltaelin päivät pitkät yksinäni pitkin pikkukaupunkimme katuja ja kujia ja odotin että tuska hellittäisi. Näin kului 7v, odotin ja odotin, mutta tuska ei hellittänyt. Hakeuduin omaehtoisesti psykologin juttusille täytettyäni 18 vuotta ja kerroin salaisuudestani, jota olin kantanut sisälläni.
Aikana jolloin en kyennyt käymään koulua, jouduin, ylläys yllätys opettajien kiusaamaksi, en oppilaiden. Arvosanani laskivat, mutta sain kuitenkin yo todistuksen. Koulun penkillä minua ei juurikaan näkykyt, en kertakaikkiaan omalta tuskaltani kestänyt muiden ihmisten seassa olemista. Kirjoitin siis joten kuiten YO:ksi, jonka jälkeen tapasin tulevan aviomieheni, ajattelin mikä onni!... kunnes jouduin kahden miehen raiskaamaksi Helsingissä. Aviomieheni auttoi ja tuki minua, mutta vanhat traumat pitivät otteessaan ja usko ihmisyyteen alkoi kertakaikkiaan olla jo vaakalaudalla. Aviomieheni piti minua henkisesti pystyssä ja rakastuminen oli eheyttävä kokemus. Saimme kolme ihanaa poikaa, olin 6v kotona lasten kanssa joka olikin elämäni kenties onnellisinta aikaa=) Avioliitossa koitti 10 vuoden onni, jota oma tuskani kylläkin varjosti, ja ilkeä anoppi. 15 avioliittovuoden jälkeen koitti kipeä ero.
Olin avioliiton aikan opiskellut itseni lähihoitajaksi,
nyt toimin hoitoalalla ja työskentelen sairaalassa. Näen päivittäin monenmoisia elämänkohtaloita ja kuulen monenlaisia tarinoita. Koen mielihyvää ja tunnen olevani tarpeellinen, kun voin edes jotenkin lievittää jonkun ihmisen kipuja ja tuskaa.
Minun oma tarinani on ollut tähän asti tämänlainen.Miten äiti voi toimia noin? Että lapsi apua pyytää sanoillaan (ja varmasti silmilläänkin), niin käsketään vaan olla hiljaa. En ymmärrä yhtään. Ja tuollainen asia ja tuossa iässä!
Oletko jutellut äitisi kanssa nyt aikuisena ollessa asiasta?
Ihana kuitenkin oli lukea, että olet päässyt elämässä eteenpäin. Avioero vaan oli harmillinen juttu, mut sekin oli jostain syystä niin mennäkseen.
Pidä elämästä kiinni kuitenkin äläkä menetä toivoasi! Sinulla on paljon annettavaa monille ihmisille! - Vanhemmat...
anonyymi kirjoitti:
Jumalauta mikä häiriintyny ruma paska. Tommoset pitäis lukita johonki selliin koko loppuelämäkseen, ja ruoan/elannon sais tekemällä jotain yhteiskunnalle hyödyllistä työtä siellä sellissään: ei työtä - ei ruokaa.
Harrasti peppuseksiä!!!!!!!!!!! Siinä tulos!!!!!!!!!!!!
- SIVUSTA SEURANNUT....
...eivät todellakaan PYSTY! Vaikka mitä tekisivät...VÄLITTÄVÄT, RAKASTAVAT, HUOLEHTIVAT, YRITTÄVÄT PUHUA JÄRKEÄ, TEHDÄ SELVÄKSI MIKÄ ON OIKEIN JA MIKÄ VÄÄRIN....siis AIDOSTI!!
Mutta kun lapsi/nuori tulee täysi-ikäiseksi(18v), kaikki muuttuu..Kaveriporukka kenties vaihtuu...olut ja viina virtaa..tulee tehtyä kaikenlaista lainvastaista..
Tiedän tuttavistani, että on täysi mahdottomuus enää hallita nuoren tekemisiä...!
Ja tiedän/näen miten paljon tämä kaikki koskee ja sattuu vanhempiin! Nuori on muuten aivan fiksu mutta välillä aina "naksahtaa" ja jotakin tapahatuu.
Koti on aivan "normaali" (niin, no mikä sitten on normaali...VÄLITTÄMINEN JA RAKASTAMINEN JA MIELENKIINTO MISSÄ NUORI PYÖRII).
MUTTA SIITÄ HUOLIMATTA VANHEMMAT EIVÄT PÄÄSE KAIKEN ETEEN!!!!
En tarkoita kirjoituksellani, että tässä on tapahtunut mitään henkirikosta eikä väkivaltaista kohtelua toista ihmistä kohtaan.
Kunhan nyt on mennyt pilaamaan omaa elämäänsä törttöilemällä alkoholin vaikutuksen alaisena...
TOIVON NÄILLEKIN VANHEMMILLE VOIMIA JAKSAA JA ELÄÄ ELÄMÄÄNSÄ ETEENPÄIN TOIVOSSA, ETTÄ JOSSAKIN KOHTAA VIELÄ KAIKKI MUUTTUU...SAMOIN TÄLLE NUORELLE!!! - mutta kun edes..
johonkin. Mutta ei. Turha on sössöttöö yhteiskunasta ja muuta sellaista paskaa. Nyky-yhteiskunnassa voi elää kotona ja syljeskellä kattoon..juoda sossun rahoilla jne.
- inhorealisti60
Silti ei saa tappaa ketään vaikka olisikin joutunut syrjinnän kohteeksi. Nykyään nostetaan heti esiin tekijän vaikea tausta. Se on vinkki seuraavalle henkirikoksentekijälle saada huomiota osakseen. Kovan rangaistuksen pelko olisi ainut riittävän tehokas varoittaja ja se suojaisia ennen kaikkea viattomia uhreksi joutuvia.
- Mieli hajalla
Ai, sinäkö luulet että kun joku keksii ruveta tappamaan "muuten vaan", hän on siinä tilassa että rupeaa miettimään rangaistuksen suuruutta. Kovat asuntolainakorot ja tomaatin hinnannousu voisivat myös olla tehokkaita hillitsijöitä.
- ei ole vaikea lapsuus
Ja onhan niitä sellaisiakin tappajia, joiden vanhemmat näyttäisi olevan ihan normaaleja ja lapsella ei ole mitään vaikeaa taustaa. Tai ainakaan sellaista mitä yleisesti pidetään vaikeana, esim. vanhemmat alkoholisteja, väkivaltaisia, koulukiusaamista...
Eikä nyt leimata kaikkia jolla on ollut vaikea lapsuus miksikään mielenterveystapauksiksi ja tappajiksi... - (^ ^)
sai koulussa paniikkikohtauksen. Paikalle haettiin kouluterveydenhoitaja, joka luojan lykystä oli paikalla (monessa koulussa ei lainkaan terveydenhoitajaa!). Hoitaja otti yhteyttä kotiin ja ilmeni, että vanhemmat olivat eroamispisteessä ja tytär kärsi tilanteesta, joka puhkesi fyysisenä pahoinvointina. Riitaisat vanhemmat muuttivat erilleen, jolloin tilanne rauhoittui. Tänä päivänä tyttö on kuin kuka tahansa TERVE nuori, hän ehti saamaan asiantuntija-apua.
- anonyymi
Kannatetaan!
- saa tappaa
mut avunhuutoja on monenlaisia. Ei syrjäytynyt ja masentunut ihminen välttämättä enää ajattele mitä tekee... ei kukaan "terve ja normaali" ihminen ketään tahallaan rupea vahingoittamaan.
- ja toisaalla toista
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000000231&posting=22000000036720996
Tässä joku 9n vuotta Jaskan tuntenut kaveri kertoo ihan muuta kuin ip-lehtien juorut. - ei herätä sympatioita
Voisiko olla itsekkäämpi ihminen kuin sellainen, joka tappaa toisen saadakseen itselleen huomiota? Itsekäs pelkuri on tuollainen.
Ja ne tietokonepelit oli tietysti jotain tappopelejä. - kalliiksi tulee
Säästetään vaan mielenterveysmenoissa niin saadaan jännitystä elämään kun ei tiedä minkä kulman takana väijyy se viimeinen "käden ojennus" .
Nämä tulee lisääntymään ja paljon .
Moni kaheli haluaa vankilaan lepäilemään muutamaksi vuodeksi , ilmaisen asunnon ja lihapatojen ääreen .
Päättäjillä pitäisi hälytyskellot soida jo mutta kun ei , niin kauan kun ei satu omalle kohdalle .- valitettavasti
aikanaan kun vanhat mielisairaalat ajettiin alas,niistä pääsi satoja mielenterveysongelmaisia kuka mihinkin - sanottiin että aletaan kehittää avohuoltoa...
no vuodet on vierineet ja avohuolto on edelleen kehittämättä - mielenterveyssektori on säästöjen aikana taas säästänyt ja säästää edelleen.. eikä muuta kehitysta ole tapahtunut kuin se,että Suomen kolme eniten myynyttä lääkettä on psyykelääkkeitä --- etupäässä skitsofreniaan tarkoitettuja ... mitä se sitten kertookaan tästä kansasta - JA HETI
Sieltä se kaikki alkaa,ylisuurista ryhmistä jotka ovat kuin villieläinten säilytyspaikkoja!Tunnen alan 30 v kokemuksella.
- nägymo !
miksi meistä syrjityistä tulee aina nörttejä ?
- Määhän
oon sitten varmaan poikkeava koska koulukiusattuna musta ei tullu nörttiä, luulisin.
- täälläkin...
Määhän kirjoitti:
oon sitten varmaan poikkeava koska koulukiusattuna musta ei tullu nörttiä, luulisin.
Koulukiusauksen kohteeksi joutunut myös, mutta viisas äitini puuttui asioihin niin napakasti, että lopulta asiat selvisivät.
Ei se helposti käynyt, mutta onneksi periksi ei annettu. Eikä minustakaan nörttiä tullut. Vanhempien tuella ja rakastamisella minun olemassaoloni tärkeys ja oikeus olla oma itseni tuli muillekin selväksi.
Aivan liikaa vedetään koulukiusaaminen jokaisen teon taustalle. - ei se
täälläkin... kirjoitti:
Koulukiusauksen kohteeksi joutunut myös, mutta viisas äitini puuttui asioihin niin napakasti, että lopulta asiat selvisivät.
Ei se helposti käynyt, mutta onneksi periksi ei annettu. Eikä minustakaan nörttiä tullut. Vanhempien tuella ja rakastamisella minun olemassaoloni tärkeys ja oikeus olla oma itseni tuli muillekin selväksi.
Aivan liikaa vedetään koulukiusaaminen jokaisen teon taustalle.koulukiusaaminen saa olla syy tällaiseen toimintaan.....ei, kyllä se tulee jostain muualta. Suurin syy on liian vapaa kasvatus. Rajat täytyy tehdä selväksi ja niiden rikkomisesta pitää rangaista. PISTE. Jos tekee jotain väärää ja siitä selviääkin puhumalla niin minkälaisen viestin se antaa?
- no onpa
vanhentunut ennen aikojaan...
- ..mutta...
..tuon ikäiselle hiustenlähtö on aika kamala juttu, ellei itse ole vaikuttanut asiaan. Ei 18 vuotiaan hiusraja kuulu vielä tuossa iässä olla noin korkeella. Sekin saattaisi ajaa ihmisen pois porukoista.
No tämä ei "asiaton" kommentti ei kuulu tapahtumaan. Ei mikään ala/ylämäki anna ihmiselle lupaa tappamalla saada apua mielenterveysongelmiinsa. Tytön henki on korvaamaton, ihminen ei sitä saa takaisin tuoduksi :( - Kekkonen
..mutta... kirjoitti:
..tuon ikäiselle hiustenlähtö on aika kamala juttu, ellei itse ole vaikuttanut asiaan. Ei 18 vuotiaan hiusraja kuulu vielä tuossa iässä olla noin korkeella. Sekin saattaisi ajaa ihmisen pois porukoista.
No tämä ei "asiaton" kommentti ei kuulu tapahtumaan. Ei mikään ala/ylämäki anna ihmiselle lupaa tappamalla saada apua mielenterveysongelmiinsa. Tytön henki on korvaamaton, ihminen ei sitä saa takaisin tuoduksi :(kaljuuntui myös nuorena. Miten olisi käynyt jos olisi ollut karvar päässä?
- olis
Kekkonen kirjoitti:
kaljuuntui myös nuorena. Miten olisi käynyt jos olisi ollut karvar päässä?
tullu pressaa ei
- Ganman
Just joo..voi voi kun on vaikeeta !! Hei haloo !! Ensin tappaa raukkamaisesti 14 vuotiaan tytön ja sitten höpäjää kun on niin vaikeeta ja pää on pipi...voi hellanlettas !! Nyt se pääsee valtion hotelliin ja me kaikki maksetaan ne kulut !! Mä en saanu autoa katsastuksesta läpi,ni pitäskö mun nyt sitten tappaa joku??? On tämä nykynuoriso ihme vellihousuja!!!
MIETTIKÄÄPÄ SITÄ ETTÄ SAMAN IKÄISET POJANKOLLIT OLI SODASSA PUOLUSTAMASSA ISÄNMAATA JA SIITÄ SELVINNEET OVAT KANTANEET KAIKKI NE KOVATKIN MUISTOT MIELESSÄÄN VIIMEISET 60 VUOTTA JA ONKO KUKAAN KUULLUT ETTÄ JOKU SOTAVETERAANI OLIS TAPPANU JONKUN SEN TAKIA KUN ON NIIN VAIKEETA???
Yksinkertaisesti nykynuoriso on kasvatettu niin pumpulissa että ei ne selviä edes murrosiästä !!!- asiaa tutkaillut
että kyllä ne sotaveteraanitkin ovat tehneet yhtä sun toista. sodan traumaa kantaneet koko ikänsä ja siirtäneet sitä myös lapsilleen ja lapset omille lapsilleen. perehdy tieteellisiin tutkimuksiin niin enää et näe asioita niin mustavalkoisina. sota jätti jälkensä joka näkyy vielä tässä päivässä.
- en käsitä
Olen täysin samaa mieltä! Kaikilla menee joskus huonosti ja elämässä riittää vaikeuksia, muttei se oikeuta tappamaan ketään. Milloin valtio lakkaa paapomasta ja ymmärtämästä tällaisia hulluja? Tämäkin mielipuoli jätetään taas rankaisematta ja kohta tulee lisää ruumiita. Oikeuslaitos suorastaan antaa luvan tappamiseen vain sillä verukkeella, että ihminen on vähän masentunut. Kuolemanrangaistus käyttöön tuollaisille.
p.s. Missäköhän päiväkodin naapurissa Jammu-setä tällä hetkellä asuu? - ...vai mitä olet mieltä?
Ota huomioon, että tällä tyypillä ei ole ollut oikeita kavereita. Sanoisin, että ratkaiseva tekijä.
Se on niin helppoa sieltä rakkaan kaveriporukan keskeltä huudella sitä sun tätä.
Nimim. Koulukiusattu ja 9 vuotta ilman sosiaalisia kontakteja. Voin sanoa, että on käynyt mielessä yhtä sun toista. - on.....
kyllä hyvin paljon totuuden siemeniä. Itse asiassa olen kanssasi samaa mieltä.
- samaa mieltä
en käsitä kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä! Kaikilla menee joskus huonosti ja elämässä riittää vaikeuksia, muttei se oikeuta tappamaan ketään. Milloin valtio lakkaa paapomasta ja ymmärtämästä tällaisia hulluja? Tämäkin mielipuoli jätetään taas rankaisematta ja kohta tulee lisää ruumiita. Oikeuslaitos suorastaan antaa luvan tappamiseen vain sillä verukkeella, että ihminen on vähän masentunut. Kuolemanrangaistus käyttöön tuollaisille.
p.s. Missäköhän päiväkodin naapurissa Jammu-setä tällä hetkellä asuu?Täälläkin saa murhaaja symapiat puolelleen, entä tämä murhattu tyttö joka ei enää koskaa pelaa korista....Hoitoa saa nyky-yhteiskunnassa jos on
halua ja hakua tarmokkaasti, ei tarvitse mennä
tappaan, vai onko ajatuksena että kaikki masentuneet
tappavat jonkun että pääsevät hoitoon??? - nykyaikaa...
Nykyaikaan kuuluu paapoa ja silitellä rikollisia. Vikaa etsitään aina muista ja mitä pahempi rikollinen, sen enemmän saa sääliä yms. osakseen.
Nykyäänhän on myös normaalia ja hyväksyttävää hinttarit, narkkarit ja muut paskiaiset.
Kaikki menee vaan hullumpaan suuntaan. - Hää asu
en käsitä kirjoitti:
p.s. Missäköhän päiväkodin naapurissa Jammu-setä tällä hetkellä asuu?Niuvaniemen vankimielisairaalassa, syöpään sairastuneena.
- Kaaduttiin
Sodassa piti tappaa. Eikä siitä joutunut vankilaan, vaan sai kunniaa. Nurinkurista.
- kiitos mihin
herra kuulluu ikäpolveen mihin?
muuten. kyllä se sota jätti jälkensä jokaiseen..
turha syyllistää nuoria,sormet kohti edellisiä sulupolvia=nehän tämän maan on tämmöseksi tehnyt ja meidät kasvattaneet.. - jeessss
juuri näin!!!!!!!!!!!
- Konkreettista kokemusta
"ala-asteella alkoi mennä pieleen tämän kaverin elämä. "
Tarkoitatko, että ihmisillä on jokin elämän standardi jota noudattamalla elää oikeaoppisen ihmisen elämän?
"ei osallistunut muiden lasten leikkeihin talon pihalla.."
Eikä tässä ole kyse siitäkään onko enemmistö oikeassa, vaan siitä mitä enemmistö haluaa.
"joutui myös kiusatuksi."
Kiusatuksi tulemin ei ole se pointti kiusamisessa , pointti on siinä, että mitä kiusaaminen merkitsee kiusaajalle - mitä merkityksellistä tarkoitusta kiusaaja kiusaamisella saa ihmisyksilönä.- Ile
Nyt tuli kyllä sellaista tuubaa että oksat pois... Joku raja tuohon "avarakatseisuuteenkin"...
En jaksa vastata jokaiseen kohtaan, eli annan vain sen selkeimmän vastauksen yhteen ja saat itse päätellä loput.
"Eikä tässä ole kyse siitäkään onko enemmistö oikeassa, vaan siitä mitä enemmistö haluaa."
Ihminen on sosiaalinen olento. Tätä ei voi kieltää. Ilman sosiaalisia kontakteja (lasten leikit talon pihalla) yksilö kasvaa ns. kieroon. Sosiaalisuudella on erityisen suuri merkitys lapsuudessa. - on perin raadollista
jokainen meistä löytää varmasti sisältään tappajan,jos on itselleen rehellinen - (jos ei löydä ni sitten on vaaraksi itselleen ja muille)
kiusatuksi joutuu vain se joka ei osaa puolustaa itseään eli on jo heikoilla itsensä kanssa alusta saakka,...kiusaaminen on siten ajateltuna jonkinlainen oravanpyörä josta on tosi vaikea päästä pois,eikä keneltäkään ihan yksin onnistukaan - jatkuttuaan vuosia se syö ja näivettää ihmistä sisältä,itsetunto menee pakkaselle ja sisikuntaan alkaa kertyä patoutunutta aggressiota,joka yleensä aiheuttaa masennuksen puhkeamista ja erilaisia syömishäiriöitä ... mutta joskus kun paine ontarpeeksi kova aggressio saa aivan toisenlaiset mittasuhteet ja ilmenemismuodot
kiusatuksi joutuminen on hylätyksi tulemista ja erittäin kivuliasta
onneksi ihmisen elämässä ei ole standardeja,mutta koska olemme kaikki ihmisiä ja sentään joiltakin osiltamme samanlaisia voimme sitä kautta ymmärtää sitä miltä toisesta tuntuu - ???
Ile kirjoitti:
Nyt tuli kyllä sellaista tuubaa että oksat pois... Joku raja tuohon "avarakatseisuuteenkin"...
En jaksa vastata jokaiseen kohtaan, eli annan vain sen selkeimmän vastauksen yhteen ja saat itse päätellä loput.
"Eikä tässä ole kyse siitäkään onko enemmistö oikeassa, vaan siitä mitä enemmistö haluaa."
Ihminen on sosiaalinen olento. Tätä ei voi kieltää. Ilman sosiaalisia kontakteja (lasten leikit talon pihalla) yksilö kasvaa ns. kieroon. Sosiaalisuudella on erityisen suuri merkitys lapsuudessa.kuinka niitä sosiaalisia kontakteja voisi ollakaan, jos on joutunut kiusatuksi. Kiusaaminen on juuri eristämistä, yksin jättämistä, ei huolita porukkaan mukaan jne. Kiusaajat ovat niitä syyllisiä sosiaalisten kontaktien puuttumiseen tai vähäisyyteen kiusatun kohdalla, ei kiusattu itse. Mutta heitä ei todellakaan edes haluta laittaa minkäänlaiseen vastuuseen teoistaan.
- Militaristi
Voihan V..tu. Pitäisikö säälin ja sympatioiden syttyä.?!
- masentunut edelleen
Yhtään että tälläistä tapahtuu suomessa, koska täällä ei saa apua omasta pyynnöstään, on pakko tehdä tuollaista, ikävä kyllä nyt liian raakaa, mutta avunhuuto on suuri joka puolella, ja tätä tulee tapahtumaan paljon vielä, julkisuus auttaa asiassa, kun iltapäivälehdet retostelee ja suurentelee ja vääristelee lisää asioilla, jotta olis oikein myyviä otsikoita yms...
se saa vaan masentuneet ajattelemaan että josko mäkin tekisin jotain että joku auttais.
Kokemuksesta tiedän että apua ei saa, olen kiertänyt lukemattomia psykiatreja, psykolokeja, työpaikkalääkäreitä yms.. ketään ei oikeesti kiinnosta ihmisen pahoinvointi, jopa psykiatrian polilta potkittiin pois ovelta vaikka kerroin kuinka pahoin voin, etten takaa yhtään mitä tapahtuu, sanottiin vaan että varaa aika ja jonot on useita kuukausia, no mitä voit tehdä..????????????????????? juuri näin kuin nyt valitettavasti kävi...- ei masenna
täällä helvetti itketään, ei saa apua, mä en saa apua. Minkä takia edes yhteiskunnan tarvitsisi auttaa tuollaisia murhaajan kaltaisia paskiaisia kun siitä ei ole ollut tässäkään tapauksessa mitään hyötyä.
Tää on niin ihmeellinen maa kun tuntuu että joidenkin mielestä valtion vissiin pitäis lähettää joku pyyhkimään persekkin...
Verot on korkeet, ruoka on kallista, mielenterveyshuolto ei toimi, en saa apua, hallituksen vika, tälläistä valitusta on keskustelu palstat täynnä. Paras selitys minkä minä olen lukenut murhaan oli että kun ruokakin on niin kallista. Voi helevetti sentään, siinä vois moni lähteä kokeilemaan vaikka USA:n tai Venäjälle minkälaista on kevyet verot ja halpa ruoka, voi olla ettei ole tuon lisäksi paljon muutakaan. - kärhämä
puheesi vakavuuden. Jos tuon olotilasi kanavoimiseen pitää jotain peruuttamatonta tehdä.. toivottavasti suuntaat tekosi ainoaan oikeaan kohteeseen, itseesi, sillä puheesi on juuri niin itsekeskeistä kuin yhteiskuntakin tänä päivänä. Vaihtoehtoisesti voisit mennä vaikka maalaamaan oopperatalon seinät omalla paskallasi.. kyllä herättää huomiota ja olotila paranee jokaisella ruskealla neliömetrillä, mutta on ympäristölle vaaratonta, ja ennenkaikkea, häkki heiluu ja viattomat säästää henkikultansa..
- täällä, ei
ei masenna kirjoitti:
täällä helvetti itketään, ei saa apua, mä en saa apua. Minkä takia edes yhteiskunnan tarvitsisi auttaa tuollaisia murhaajan kaltaisia paskiaisia kun siitä ei ole ollut tässäkään tapauksessa mitään hyötyä.
Tää on niin ihmeellinen maa kun tuntuu että joidenkin mielestä valtion vissiin pitäis lähettää joku pyyhkimään persekkin...
Verot on korkeet, ruoka on kallista, mielenterveyshuolto ei toimi, en saa apua, hallituksen vika, tälläistä valitusta on keskustelu palstat täynnä. Paras selitys minkä minä olen lukenut murhaan oli että kun ruokakin on niin kallista. Voi helevetti sentään, siinä vois moni lähteä kokeilemaan vaikka USA:n tai Venäjälle minkälaista on kevyet verot ja halpa ruoka, voi olla ettei ole tuon lisäksi paljon muutakaan.Ei tavallisen ihmisen hyvinvointi kiinnosta täällä ketään. Eikä tajuta, että se voi sitten vaikuttaa muidenkin hyvinvointiin. On muka niin hienot systeemit, joilla pidetään ihmisistä huolta, mutta käytännössä ne ei toimi. Ellet ole rikollinen, alkoholisti tai huumekoukussa, et apua muka tarvitse. Eihän mielenterveys niin tärkeä asia ole...Niin se vaan menee.
- nyt sitten
kaikki viirapäät voi ottaa mallia. Lehdistä tihkuu sympatiaa ja asiasta puhutaan kautta rantain. Ei muutako tappamaan. Ja mikä tässä oli sanoma sillä murhaajalla? Olisi edes murhannut jonkun vastuussa olevan henkilön, jos kerran tappaa on pakko.
- "outo käytös"
kiinnitti toisten huomion?
No jopas.
Taisi 14-vuotiaan outo käytös puolestaan kiinnittää tappajan huomion, joten (SAMALLA LOGIIKALLA) tappo oli perin oikeutettu.- kannattaa treenata
Miten sait siitä väännettyä tuollaisen näkemyksen? Kannattaa lukea kokonaisuuksia, siten asiat avautuvat ihan toisella tavalla. Viestisi oli sarkastinen ja ironinen. Se on aivan turhaa näinkin vakavassa asiassa.
- Mikä kappale soi päässäsi nyt?
kiinnitti "toisten" huomion?
joukko psykoosi? - tiet
Kiusaaminen ei ole ikinä oikein.Sellasia "kusipäitä kuitenkin on ja niitä ei saada kuriin.Jos kiusaaminen oikeutettua niin eduskunta muuttamaan lakia että kiusatut saavat käyttää väkivaltaa kiusaajia kohtaan.
- armahdus, koska
häntä on kiusattu 10 vuotta sitten. oivoi. Mitä oli niin säälittävä eikö pistänyt vastaan kiusaajille.
- oppi
Miksi laittaisi, jos sillä ei ole mitään merkitystä kiusatulle. Kommenttisi oli tyypillinen kiusaajan tarkoituksen hakuisuus kiusaamiselleen.
Vain kiusaajat hakevat merkitystä kiusaamisesta, ei kiusattu. Kiusaamisessa on aina kyse kiusaajasta, ei kiusatusta.
Täytyy myös muistaa, että ihminen on tämän planeetan vaarallisimpiä eläimiä. Ihminen voi saada aikaan käytöksellään suuria ongelmia elämäänsä ja sitä kautta pilata koko elämänsä. Monet ihmiset pelkäävät enemmän itseään kuin toisia ihmisiä ja koittavat välttää konflikti tilanteita.
- uoveli
On se kumma kun koulukiusaamista ei saada kitketyksi pois.Jos ihminen alistetaan pienestä pitäen lopputulos ei ole vaikea arvata.Jälkensä se jättää.
- einiinrumanaama
on se kyllä todella rumannäköinen tyyppi ja viel mielenterveysongelmilla varustettu, miksei tuota ollut laitettu johonkin suljettuun koppiin jotta ei olisi vaaraksi ihmisille.
- tytti
rumempi kun keskivertosuomalainen. Älä solvaa.
- yksvaa..
Ehdin jo epäillä, ettei tämän hullun naamaa paljasteta julkisuudessa, mut onneks pajastivat!
Kaikkien vastaavien kusipäiden naamat aina julkisuuteen, ihan oikein heille!
Täytyy ihmetellä, että jos niin kovin vaikeelta elämä tuntuu, ahdistaa ja masentaa, niin minkä helvetin takia ei tee itselleen jotain, vaan miksi se paska sisällään täytyy purkaa täysin sattumanvaraiseen, itselleen tuntemattomaan ihmiseen?!
Siinähän sitä helpoimmalla pääsis, kun lähtis itse hittohon täältä! Vaan kun ei oo rohkeutta tappaa itseään! Voi että toi jätkä on säälittävä!!! YÄK! YÄK! YÄK! - pääsi tavoitteeseensa
yksvaa.. kirjoitti:
Ehdin jo epäillä, ettei tämän hullun naamaa paljasteta julkisuudessa, mut onneks pajastivat!
Kaikkien vastaavien kusipäiden naamat aina julkisuuteen, ihan oikein heille!
Täytyy ihmetellä, että jos niin kovin vaikeelta elämä tuntuu, ahdistaa ja masentaa, niin minkä helvetin takia ei tee itselleen jotain, vaan miksi se paska sisällään täytyy purkaa täysin sattumanvaraiseen, itselleen tuntemattomaan ihmiseen?!
Siinähän sitä helpoimmalla pääsis, kun lähtis itse hittohon täältä! Vaan kun ei oo rohkeutta tappaa itseään! Voi että toi jätkä on säälittävä!!! YÄK! YÄK! YÄK!Halusi julkisuutta ja sen sai.
Suomessa puhutaan työntekijä pulasta. Jos siihen halutaan parannusta, niin yhteiskunnan on otettava kaikkien panos vastaan. Jo nyt huomaa, että työmarkkinoille on tullut persoonallisia tyyppejä. Oletko sinä valmis antamaan kaikille mahdollisuuden tehdä ja osallistua yhteiskunnan rakentamiseen. Vai pitääkö osa eristää omaan maailmaansa. Käveleviksi combeiksi.
Mikä erottaa julkkiksen, suuren poliitikon ja köyhän.
Julkkis kertoo omasta mielenterveysongelmastaan lehdessä ja kaikki ovat myötämielisiä.
Politiikko ja muut rikkaat lentävät vaikka Miamiin ja saavat siellä hoitoa. Sen hän tekee muilta TIETÄMÄTTÄ.
Köyhä pitää sisällään häpeää ja menettää kosketuksen arjen elämään.
Onneksi rumat tulevat kohta muotiin. Mitäs silloin teette te kauniit.- JUURI SINUN TAKIA...
juuri sinun takia kyseinen ihminen tappoi jonkun.
ei ketään voi haukkua "rumanaamaksi" ym.
saati haukkua toisen mielkenterveysongelmia. katso peiliin, siellä se varsinainen rumilus tappaja taitaakin oikeasti asustaa! - lotta5
anssi.p kirjoitti:
Suomessa puhutaan työntekijä pulasta. Jos siihen halutaan parannusta, niin yhteiskunnan on otettava kaikkien panos vastaan. Jo nyt huomaa, että työmarkkinoille on tullut persoonallisia tyyppejä. Oletko sinä valmis antamaan kaikille mahdollisuuden tehdä ja osallistua yhteiskunnan rakentamiseen. Vai pitääkö osa eristää omaan maailmaansa. Käveleviksi combeiksi.
Mikä erottaa julkkiksen, suuren poliitikon ja köyhän.
Julkkis kertoo omasta mielenterveysongelmastaan lehdessä ja kaikki ovat myötämielisiä.
Politiikko ja muut rikkaat lentävät vaikka Miamiin ja saavat siellä hoitoa. Sen hän tekee muilta TIETÄMÄTTÄ.
Köyhä pitää sisällään häpeää ja menettää kosketuksen arjen elämään.
Onneksi rumat tulevat kohta muotiin. Mitäs silloin teette te kauniit.ihana lukea että jollain on vielä järkeä päässä. juuri näin!
- tavoitteli
pääsi tavoitteeseensa kirjoitti:
Halusi julkisuutta ja sen sai.
Halusi hoitoon ja tämä oli ainut keino.
- Viäräleuka
Jos on mielipotilaan näköinen niin ei sitä nyt mihinkään koppiin pidä laittaa. Kaikenäköisiä ihmisiä on. Ja sellaisia jotka ei jaksa hoitaa ulkonäköään. Ei ole voimia. Avohoitoterapiaa pitää saada lisää tässä maassa. Eikä koppihoitoa.
- killer89
Ensin Jokela, nyt Kerava...
Ilkeästi tämä on varmasti sanottu, mutta sanoisin, että te kaikki kerjäätte tieten tahtoen verta nenästänne.
Viime vuonna olisi täällä Suomessa säästynyt 9 henkeä, jos Auvisen kiusaamiseen olisi puututtu aikoinaan ihan tosissaan "juuh, kaipa sille voisi tehdä jossain vaiheessa jotain, sitten joskus.." - asenteen sijasta.
Tänä vuonna olisi säästynyt yksi ihminen, jos puukottajan kiusaajat olisi aikoinaan laitettu ruotuun, mutta kun ei, niin ei.
Ihan oikeasti, jos näette koulussa jonkun, jonka esim. ulkonäkö (esim. pukeutuminen) ei teitä miellytä, antakaa tämän olla, niin kaikki säästyvät isommilta ongelmilta.
Voinen odottaa parin tunnin päästä "turpa kiinni homo, kun et mitään mistään tiedä" - viestejä, joten pitäisi kai jonkin sortin vastaus raapustaa tähän perään.
------------------------------------------------
Minua kiusattiin r-a-s-k-a-a-s-t-i pienestä pitäen aina peruskoulun läpi.
Jouduimpa tässä välissä myös nuorten psykiatriselle osastolle vuodeksi, koska olin VIHDOIN PUOLUSTANUT ITSEÄNI KIUSAAJIANI VASTAAN.
8.luokalla muutimme sitten toiselle paikkakunnalle, ja sama rumba uusiksi:
pilalle hemmotellut kakarat vs. perus (aiemmin n. persaukinen) perheestä oleva napero.
Kestin loput 2 vuotta hammasta purren, ja lopulta koulu sitten loppui ja helvettiin sieltä.
Millaiset ihmiset sitten olivat aina kimpussani, joko rikkomassa tavaroitani, haukkusivat ja hakkasivat, tai mustamaalasivat, jotta kukaan ei viitsinyt olla kanssani tekemisissä?
Ihmiset, joilla oli hyvä tausta, talous hyvä (ei ok, vaan oikein hyvä), tusinoittain kavereita ja uusia vaatteita.
Nämä ihmiset hakkasivat, haukkusivat ja mustamaalasivat minua joka päivä seuraavat 9 vuotta.
En enää ihmettele, mitä Auvinen tarkoitti, kun sanoi muita "ali-ihmisiksi": juuri sellaisia "normaaleja" ja ylimielisiä ihmisiä, jotka luulevat olevansa kaiken yläpuolella, ja tehdä muille mitä huvittaa, ilman huolta seuraamuksista.
Ajatelkaapa sitä ja miettikää, mitä olette menneet tekemään.
--------------------------------------------- lotta5 kirjoitti:
ihana lukea että jollain on vielä järkeä päässä. juuri näin!
Minua suututtaa, että nimimerkkien suojissa lausutaan mitä sattuu. Miltä sanonta, että kyllä olet ruma tuntuu nuoresta. Hän saa kuvan että ainoastaan kauneudella on merkitystä.
Kauneus on katsojan silmissä, niin kuin on todettu monesti.
Kun puhutaan, että tuollainen ja tuollainen joutaa koppiin, niin se lisää mielisairaudesta kärsivän ahdinkoa. Se voi avun hakemisen siasta johtaa itsemurhaan tai tämmöiseen lopputulokseen.
On todettu, että yhteiskunta maksaa seuraamuksista, koska on karsinnut palveluita, joilla on ennaltaehkäisevästi säästetty seuraamuksista syntyviä kuluja.
Valtio maksaa kunnille esimerkiksi erityisoppilaasta ainakin kolminkertaisen rahamäärän normaaliin verrattuna. Miten raha käytetään kunnissa. Kukaan ei aja näitten lasten asiaa, vaan pistetään hanttiin, kun normaalioppilaiden kuluihin puututaan säästömielessä.- Mirva T.
killer89 kirjoitti:
Ensin Jokela, nyt Kerava...
Ilkeästi tämä on varmasti sanottu, mutta sanoisin, että te kaikki kerjäätte tieten tahtoen verta nenästänne.
Viime vuonna olisi täällä Suomessa säästynyt 9 henkeä, jos Auvisen kiusaamiseen olisi puututtu aikoinaan ihan tosissaan "juuh, kaipa sille voisi tehdä jossain vaiheessa jotain, sitten joskus.." - asenteen sijasta.
Tänä vuonna olisi säästynyt yksi ihminen, jos puukottajan kiusaajat olisi aikoinaan laitettu ruotuun, mutta kun ei, niin ei.
Ihan oikeasti, jos näette koulussa jonkun, jonka esim. ulkonäkö (esim. pukeutuminen) ei teitä miellytä, antakaa tämän olla, niin kaikki säästyvät isommilta ongelmilta.
Voinen odottaa parin tunnin päästä "turpa kiinni homo, kun et mitään mistään tiedä" - viestejä, joten pitäisi kai jonkin sortin vastaus raapustaa tähän perään.
------------------------------------------------
Minua kiusattiin r-a-s-k-a-a-s-t-i pienestä pitäen aina peruskoulun läpi.
Jouduimpa tässä välissä myös nuorten psykiatriselle osastolle vuodeksi, koska olin VIHDOIN PUOLUSTANUT ITSEÄNI KIUSAAJIANI VASTAAN.
8.luokalla muutimme sitten toiselle paikkakunnalle, ja sama rumba uusiksi:
pilalle hemmotellut kakarat vs. perus (aiemmin n. persaukinen) perheestä oleva napero.
Kestin loput 2 vuotta hammasta purren, ja lopulta koulu sitten loppui ja helvettiin sieltä.
Millaiset ihmiset sitten olivat aina kimpussani, joko rikkomassa tavaroitani, haukkusivat ja hakkasivat, tai mustamaalasivat, jotta kukaan ei viitsinyt olla kanssani tekemisissä?
Ihmiset, joilla oli hyvä tausta, talous hyvä (ei ok, vaan oikein hyvä), tusinoittain kavereita ja uusia vaatteita.
Nämä ihmiset hakkasivat, haukkusivat ja mustamaalasivat minua joka päivä seuraavat 9 vuotta.
En enää ihmettele, mitä Auvinen tarkoitti, kun sanoi muita "ali-ihmisiksi": juuri sellaisia "normaaleja" ja ylimielisiä ihmisiä, jotka luulevat olevansa kaiken yläpuolella, ja tehdä muille mitä huvittaa, ilman huolta seuraamuksista.
Ajatelkaapa sitä ja miettikää, mitä olette menneet tekemään.
---------------------------------------------Mutta tuo on hieman ristiriitaista, kun puhut noista ylimielisistä, jotka luulevat voivansa tehdä mitä itse huvittaa. Eikö tappaminenkin mene siihen listaan?
Johtuuhan kiusaaminen monesti kiusaajan pahasta olosta/huonosta itsetunnosta, jonka sitten purkaa muihin. Se on mielestäsi väärin. Niin minustakin. Mutta tässähän on kyse juuri siitä, oma paha olo puretaan muihin ihmisiin. Jos olet sitä mieltä, ettei siinä ole mitään ihmeellistä, että päätyy lopulta purkamaan pahan olonsa muihin ihmisiin, niin samallahan tuet myös kiusaajia.
No, se on osittain geeneissä. Masentunei
sta ihmisistä 2/3 on naisia. mutta eivät naiset tällaista tee (en tarkoita kuulostaa tekopyhältä). Naiset purkavat pahan olon itseensä esim. viiltelemällä ja miehet toisiin ihmisiin. Mutta muullakin tavalla voi selvitä.
Sitäpaitsi, mitä Auviseen tulee, niin voisit googlettaa henkilön Pentti Linkola. Auvinen kasvoi kodissa, jossa ihailtiin Linkolaa, kuuluisaa ekonatsia. Pekan äitihän kuului Linkolan järjestöön. Ekonatsismiin kuuluu mm. ajatus, että vain vahvoilla on oikeus selvitä, niin kuin luonnossa. Että sairaalat, vammaishuolto ym. on epäluonnollista roskaa. Ali-ihmisillä Auvinen tarkoitti ensisijaisesti vammaisia ym. "orja-rotuun" kuuluvia, mutta myös ihmisiä, jotka tukevat näitä ali-ihmisiä tai vapaaehtoisesti elävät valtiossa, joka tukee ali-ihmisiä. Jos ja kun suomi ei ole ekonatsistinen valtio, Pekkaa ärsytti. Häntä ei suututtanut julmuus, häntä pikemminkin vitutti kaikenmaailman vanhusten, vammaisten jne. hyysäys. Mielenterveydestä tai sen ongelmista en menisi takuuseen. Esim. kaverini oli kasvanut rasistisessa kodissa, ja kas kummaa hänestäkin tuli rasisti. tai jos muslimi poika opetetaan tappamaan vääräuskoisia lapsesta asti, ei ihme että hän haluaa tappaa näitä vääräuskoisia. Ei se hänestä silti mielisairasta tee.
Myönnän kyllä, että olin niin naiivi, että luulin suomalaisten pitävän ihmishenkeä sen verran arvokkaana, että sen saisi riistää vain itsepuolustukseksi/jossakin vihoviimeisessä pakkotilanteessa. Huomaan, että ihmisarvo on kokenut jonkinlaisen inflaation viime aikoina.
Jotenkin päänsilittely antaa sellaisen kuvan, että uusvastuuttomuutta ihaillaan. Hyväksyttävä vastaus kysymykseen "miksi vahingoitit muita" kuuluu "no ku sattu huvittaan". Tyyliin ei tarviikaan ensisijaisesti koittaa etsiä muita keinoja purkaa pahaa oloaan vaan on hyväksyttävää ensisijaisesti purkaa paha olo muihin.
Jos alkaa lokeroimaan ihmisiä pelkän pinnan perusteella ali-ihmisiin ja parempiin ihmisiin, se on aika vaarallista. Monet masentuneetkin näyttävät yleensä melko tavallisilta. Oon huomannut sen psykiatrilla. Ei kukaan voi minuutin pika-analyysilla nähdä, mikä toinen on. Mistä sinä tiedät, onko vastaantulevalla näennäisen normaalin näkösellä ihmisellä minkälaisia ongelmia. Erikseen on tietty kaikenmaailman shokeeraajat, joiden tarkoitus on vain ja ainoastaan shokeerata kaikenmaailan korneilla ruumis-meikeillä, karskeilla puheilla ja pääkallokoruilla. Oikeasti masentunut ei kuitenkaan rehentele sillä. Olen myls sitä mieltä, että omasta fiksuudestaan kaikkein suurimpaan ääneen meuhkaavat eivät välttämättä niin viisaita loppupeleissä olekaan.
Nietzsche sanoi hyvin: "Joka taistelee hirmuja vastaan, katsokoon ettei itse muutu hirmuksi" - alan ammattilainen
anssi.p kirjoitti:
Minua suututtaa, että nimimerkkien suojissa lausutaan mitä sattuu. Miltä sanonta, että kyllä olet ruma tuntuu nuoresta. Hän saa kuvan että ainoastaan kauneudella on merkitystä.
Kauneus on katsojan silmissä, niin kuin on todettu monesti.
Kun puhutaan, että tuollainen ja tuollainen joutaa koppiin, niin se lisää mielisairaudesta kärsivän ahdinkoa. Se voi avun hakemisen siasta johtaa itsemurhaan tai tämmöiseen lopputulokseen.
On todettu, että yhteiskunta maksaa seuraamuksista, koska on karsinnut palveluita, joilla on ennaltaehkäisevästi säästetty seuraamuksista syntyviä kuluja.
Valtio maksaa kunnille esimerkiksi erityisoppilaasta ainakin kolminkertaisen rahamäärän normaaliin verrattuna. Miten raha käytetään kunnissa. Kukaan ei aja näitten lasten asiaa, vaan pistetään hanttiin, kun normaalioppilaiden kuluihin puututaan säästömielessä.näinhän asia on
- lksdlksdlsdk
Mirva T. kirjoitti:
Mutta tuo on hieman ristiriitaista, kun puhut noista ylimielisistä, jotka luulevat voivansa tehdä mitä itse huvittaa. Eikö tappaminenkin mene siihen listaan?
Johtuuhan kiusaaminen monesti kiusaajan pahasta olosta/huonosta itsetunnosta, jonka sitten purkaa muihin. Se on mielestäsi väärin. Niin minustakin. Mutta tässähän on kyse juuri siitä, oma paha olo puretaan muihin ihmisiin. Jos olet sitä mieltä, ettei siinä ole mitään ihmeellistä, että päätyy lopulta purkamaan pahan olonsa muihin ihmisiin, niin samallahan tuet myös kiusaajia.
No, se on osittain geeneissä. Masentunei
sta ihmisistä 2/3 on naisia. mutta eivät naiset tällaista tee (en tarkoita kuulostaa tekopyhältä). Naiset purkavat pahan olon itseensä esim. viiltelemällä ja miehet toisiin ihmisiin. Mutta muullakin tavalla voi selvitä.
Sitäpaitsi, mitä Auviseen tulee, niin voisit googlettaa henkilön Pentti Linkola. Auvinen kasvoi kodissa, jossa ihailtiin Linkolaa, kuuluisaa ekonatsia. Pekan äitihän kuului Linkolan järjestöön. Ekonatsismiin kuuluu mm. ajatus, että vain vahvoilla on oikeus selvitä, niin kuin luonnossa. Että sairaalat, vammaishuolto ym. on epäluonnollista roskaa. Ali-ihmisillä Auvinen tarkoitti ensisijaisesti vammaisia ym. "orja-rotuun" kuuluvia, mutta myös ihmisiä, jotka tukevat näitä ali-ihmisiä tai vapaaehtoisesti elävät valtiossa, joka tukee ali-ihmisiä. Jos ja kun suomi ei ole ekonatsistinen valtio, Pekkaa ärsytti. Häntä ei suututtanut julmuus, häntä pikemminkin vitutti kaikenmaailman vanhusten, vammaisten jne. hyysäys. Mielenterveydestä tai sen ongelmista en menisi takuuseen. Esim. kaverini oli kasvanut rasistisessa kodissa, ja kas kummaa hänestäkin tuli rasisti. tai jos muslimi poika opetetaan tappamaan vääräuskoisia lapsesta asti, ei ihme että hän haluaa tappaa näitä vääräuskoisia. Ei se hänestä silti mielisairasta tee.
Myönnän kyllä, että olin niin naiivi, että luulin suomalaisten pitävän ihmishenkeä sen verran arvokkaana, että sen saisi riistää vain itsepuolustukseksi/jossakin vihoviimeisessä pakkotilanteessa. Huomaan, että ihmisarvo on kokenut jonkinlaisen inflaation viime aikoina.
Jotenkin päänsilittely antaa sellaisen kuvan, että uusvastuuttomuutta ihaillaan. Hyväksyttävä vastaus kysymykseen "miksi vahingoitit muita" kuuluu "no ku sattu huvittaan". Tyyliin ei tarviikaan ensisijaisesti koittaa etsiä muita keinoja purkaa pahaa oloaan vaan on hyväksyttävää ensisijaisesti purkaa paha olo muihin.
Jos alkaa lokeroimaan ihmisiä pelkän pinnan perusteella ali-ihmisiin ja parempiin ihmisiin, se on aika vaarallista. Monet masentuneetkin näyttävät yleensä melko tavallisilta. Oon huomannut sen psykiatrilla. Ei kukaan voi minuutin pika-analyysilla nähdä, mikä toinen on. Mistä sinä tiedät, onko vastaantulevalla näennäisen normaalin näkösellä ihmisellä minkälaisia ongelmia. Erikseen on tietty kaikenmaailman shokeeraajat, joiden tarkoitus on vain ja ainoastaan shokeerata kaikenmaailan korneilla ruumis-meikeillä, karskeilla puheilla ja pääkallokoruilla. Oikeasti masentunut ei kuitenkaan rehentele sillä. Olen myls sitä mieltä, että omasta fiksuudestaan kaikkein suurimpaan ääneen meuhkaavat eivät välttämättä niin viisaita loppupeleissä olekaan.
Nietzsche sanoi hyvin: "Joka taistelee hirmuja vastaan, katsokoon ettei itse muutu hirmuksi"joka on kiihkeästi jakanut persettään ylä-asteella koulukiusaajille.
"johtuuhan kiusaaminen monesti kiusaajan pahasta olosta/huonosta itsetunnosta"
Tämä on mielestäni täyttä paskaa.
Tämän logiikan mukaan jokaisella koululaisella on paha olla ja huono itsetunto. Kiusaajat kiusaa koska heillä on paha olla ja sitten kiusatuilla on paha olla koska heitä kiusataan. Sitten pari sivustakatsojaa? Jee jee, typerää puolustamista.
Minuakin on aina kiusattu koulussa systemaattisesti, eli lähes joka päivä jotain. Ja ketkä minuakin kiusasivat? Juuri tällaiset hyvätuloisten perheiden "silmäterät", oli miljonäärejä ja aatelisia joukossa. Mikä tahansa oli hyvä syy, eikä syitä edes tarvittu.
Kummallista että miten köyhien perheiden lapset ovat asiallisempia, vaikka heidänhän se pitäisi olla raivoissaan kun ei ole varaa vaatteisiin tai muihin höpötyksiin. Rikkaiden nulikat jotka on aina saanut tahtonsa vanhemmilta läpi kuvittelevat sitten koulussakin että voi tehdä mitä tahansa.
Eikä sellainen ihminen jota ei ole koskaan kunnolla kiusattu voi ymmärtää minkälaista on olla se kiusauksen kohde. Hyvä se on kotisohvalta ajatella että "harmi"/"ikävää" mutta nuo on todella lieviä ilmaisuja sille mitä sille uhrille oikeasti tapahtuu ja minkälaista hänen elämänsä on. Ajattele omalle kohallesi että sinua jatkuvasti seuraa 10 kiusaajaa jotka seuraa jokaista liikettäsi valmiina sanomaan jotain loukkaavaa, lisätään siihen syrjäytyminen ja kaikenlainen provosointi mitä ikinä ihminen voi keksiä ja toistetaan tätä kaikkea 10 vuotta...
Eikä vain nykyhetki vaan kiusaaminen voi jättää pysyvät arvet joka häiritsee sitten sitä elämää aikuisiällä. Kyllä minua sillon vitutti armottomasti ja vihasin näitä kiusaajia, silloin vain puuttui nämä "roolimallit" jotka niittasivat kiusaajansa. Nykyään näitä roolimalleja on olemassa... - Mirva T.
lksdlksdlsdk kirjoitti:
joka on kiihkeästi jakanut persettään ylä-asteella koulukiusaajille.
"johtuuhan kiusaaminen monesti kiusaajan pahasta olosta/huonosta itsetunnosta"
Tämä on mielestäni täyttä paskaa.
Tämän logiikan mukaan jokaisella koululaisella on paha olla ja huono itsetunto. Kiusaajat kiusaa koska heillä on paha olla ja sitten kiusatuilla on paha olla koska heitä kiusataan. Sitten pari sivustakatsojaa? Jee jee, typerää puolustamista.
Minuakin on aina kiusattu koulussa systemaattisesti, eli lähes joka päivä jotain. Ja ketkä minuakin kiusasivat? Juuri tällaiset hyvätuloisten perheiden "silmäterät", oli miljonäärejä ja aatelisia joukossa. Mikä tahansa oli hyvä syy, eikä syitä edes tarvittu.
Kummallista että miten köyhien perheiden lapset ovat asiallisempia, vaikka heidänhän se pitäisi olla raivoissaan kun ei ole varaa vaatteisiin tai muihin höpötyksiin. Rikkaiden nulikat jotka on aina saanut tahtonsa vanhemmilta läpi kuvittelevat sitten koulussakin että voi tehdä mitä tahansa.
Eikä sellainen ihminen jota ei ole koskaan kunnolla kiusattu voi ymmärtää minkälaista on olla se kiusauksen kohde. Hyvä se on kotisohvalta ajatella että "harmi"/"ikävää" mutta nuo on todella lieviä ilmaisuja sille mitä sille uhrille oikeasti tapahtuu ja minkälaista hänen elämänsä on. Ajattele omalle kohallesi että sinua jatkuvasti seuraa 10 kiusaajaa jotka seuraa jokaista liikettäsi valmiina sanomaan jotain loukkaavaa, lisätään siihen syrjäytyminen ja kaikenlainen provosointi mitä ikinä ihminen voi keksiä ja toistetaan tätä kaikkea 10 vuotta...
Eikä vain nykyhetki vaan kiusaaminen voi jättää pysyvät arvet joka häiritsee sitten sitä elämää aikuisiällä. Kyllä minua sillon vitutti armottomasti ja vihasin näitä kiusaajia, silloin vain puuttui nämä "roolimallit" jotka niittasivat kiusaajansa. Nykyään näitä roolimalleja on olemassa...Minua itseänikin on kiusattu ala-asteella, sen jälkeen ei onneksi. Ja olen köyhemmän perheen lapsi. Itselläni oli myös väkivaltainen lapsuus, huonot kotiolosuhteet, joka on aiheuttanut nykyisen masennukseni.
Mutta se ei tähän nyt liity vaan se, että tuossa sinun ajattelussa on ristiriita mielestäni. En sano, että kaikkki kiusaajat, mutta ainakin osalla heistä todella on näyttämisen tarve tai huono itsetunto, jota he pönkittävät kiusaamalla muita. Eli omat ongelmat kohdistetaan muihin. Mielestäni se on raukka, joka tekee omista ongelmistaan muiden ongelmia, joka purkaa oman pahan olon muihin ihmisiin, myös tässä tapauksessa. Päänsilittelystä tulee vain sellainen mielikuva, että oman pahan olon purkaminen toisiin ihmisiin on sallittua. Mieti jos kaikki ajattelisivat noin, että aina silloin, kun itsellä menee päin helvettiä, ni lähetään vähän mätkimään muita ihmisiä. Kiusaajien kohdalla sanot, että on ylimielistä luulla saavansa tehdä mitä vain. Mutta kuitenkin tuon tappajan kohdalla ymmärrät tuon vastuuttoman heilumisen. Koita nyt päättää. Itse en ole ikinä ymmärtänyt oman pahan olon purkamista toisiin ihmisiin.
Ja sekin on jännä, miten esim. perheväkivalta ja raiskaukset tuomitaan. Mutta toisen silpominen saakin sitten ihmisiltä sympatiat puolelleen.
Ja kun puhut "roolimallista" niin toivotko, että olisit itse saanuyt päähäsi tehdä tuollaisen teon?
Eikä millään pahalla, mutta oma tekstisi ei kuulosta kauhean asialliselta, vaikka vähän pikkuvanhalta koitat kuulostaakin. - Mirva T
Mirva T. kirjoitti:
Minua itseänikin on kiusattu ala-asteella, sen jälkeen ei onneksi. Ja olen köyhemmän perheen lapsi. Itselläni oli myös väkivaltainen lapsuus, huonot kotiolosuhteet, joka on aiheuttanut nykyisen masennukseni.
Mutta se ei tähän nyt liity vaan se, että tuossa sinun ajattelussa on ristiriita mielestäni. En sano, että kaikkki kiusaajat, mutta ainakin osalla heistä todella on näyttämisen tarve tai huono itsetunto, jota he pönkittävät kiusaamalla muita. Eli omat ongelmat kohdistetaan muihin. Mielestäni se on raukka, joka tekee omista ongelmistaan muiden ongelmia, joka purkaa oman pahan olon muihin ihmisiin, myös tässä tapauksessa. Päänsilittelystä tulee vain sellainen mielikuva, että oman pahan olon purkaminen toisiin ihmisiin on sallittua. Mieti jos kaikki ajattelisivat noin, että aina silloin, kun itsellä menee päin helvettiä, ni lähetään vähän mätkimään muita ihmisiä. Kiusaajien kohdalla sanot, että on ylimielistä luulla saavansa tehdä mitä vain. Mutta kuitenkin tuon tappajan kohdalla ymmärrät tuon vastuuttoman heilumisen. Koita nyt päättää. Itse en ole ikinä ymmärtänyt oman pahan olon purkamista toisiin ihmisiin.
Ja sekin on jännä, miten esim. perheväkivalta ja raiskaukset tuomitaan. Mutta toisen silpominen saakin sitten ihmisiltä sympatiat puolelleen.
Ja kun puhut "roolimallista" niin toivotko, että olisit itse saanuyt päähäsi tehdä tuollaisen teon?
Eikä millään pahalla, mutta oma tekstisi ei kuulosta kauhean asialliselta, vaikka vähän pikkuvanhalta koitat kuulostaakin.Ja sekin on tärkeää, että jos on aivan pakko kostaa, niin osuu oikeaan kohteeseen, eikä reunoille! Tuo keravalainen etsi uhriaan sillä perusteella, että uhri tulisi olla helppo tappaa. Ja tollanen pikkulikkahan sit löytys pelaamasta häkistä, kas siinä uhri. Voitko kertoa käytännön esimerkin siitä, kuka on kostanut kiusaajalleen?
Olen todella sitä mieltä, että on raukkamaista vahingoittaa heikompiaan.
Mitä itse olisit siitä mieltä, että joku tuntematon, jolla on sillä hetkellä vähän vaikeaa, tulisi pieksemään sut henkihieveriin? Olisiko silloinkin sympatiasi tekijää kohtaan yhtä suuret?
Jokaisella ihmisillä on joskus ongelmia, pienempiä tai suurempia, vastuuntuntoiset ihmiset eivät kuitenkaan riehu kostamassa tuntemattomille. Ja kuten aiemmin kirjoitin, on erittäin vaarallista alkaa pinnan mukaan arvostelemaan muita ihmisiä, se on myös typerää. - Olen 100 varma
että rumempi sun oma naamas on.
Itse sinä sinne koppiin joutaisit, ennen kuin SINÄ olet vaaraksi ihmisille, tämän palstan lisäksi nimittäin.
- korostuu taas!!!
"- Kerran kävin hänen luonaan pelaamassa sellaista sotapeliä. Hänellä oli kyllä paljon pelejä, mutta ne kaikki olivat räiskintäjuttuja, ei ollenkaan mitään autopelejä tai sellaisia."
Joopa joo. Naurettavaa. Taasko aletaan syytellä pelejä? Jos et ole samanlainen kuin muut, jos sinulla on erilaisia harrastuksia, joita muut eivät ymmärrä, ne varmasti aiheuttavat tällaisia pahoja asioita? Ei pelit tee kenestäkään tappajaa. Jos tyypillä olisi ollut autopelejä ja olisi tahallaan ajanut jonkun päälle ja tämä olisi kuollut, niin sitten varmaan olisi syytelty niitä autopelejä?
Naurettavaa.- ........-------.........
Ihmisille täytyy luoda moraalisia arvoja, standardeja, sääntöjä tai muuten olisimme kykenemättömiä elämään sovussa. Millaista on ihmisen elämä esim. Afrikan maissa tai arabimaissa? Sotaa, kaaosta....
- gefa
Kuten olen jo monesti tästä samasta aiheesta tuonut julki, olen itse kaikenlaisten sota ja sinkohippa pelien suurkuluttaja-Silti en kuitenkaan tapa tai pahoinpitele ihmisiä ulkoillessani.
Kuuntelen pääosin metallia, mutta kyllä muukin menee, kuten trance,perusrock ym. kunhan ei ole mitään kotimaista iskelmäkökköä.-En kuitenkaan potki pikkutunneilla hautakiviä nurin, enkä käy lähistön kanalassa pureskelemassa tipuilta päitä irti.
Pidän nopeista ja erikoisistaa autoista-kuitenkaan en pujottele letkassa liikennettä vaarantamassa samalla tavalla, kuin alitehoisella työsuhde BMW:llä lentävä uraputkijuppi, joka kuvittelee olevansa kuolematon DTM-kuski suurella katuradalla.
Työskentelen tietokoneiden parissa ja myös harrastan niitä, olen tehnyt sitä vuosikaudet-Silti en pidä pullonpohjalaseja, enkä kaatele palvelimia tai hakkeroidu niihin ihan vaan siksi, että sillä saa rispektiä isosti, se on kuin murtautuisi naapurin postilaatikkoon, yhtä mautonta.
Kyllä se on nyt vain niin, että se on se pääkoppa mikä ratkaisee ja edelleenkin pysyn kannassani, että nyt sitä korjataan, sitä "vapaan kasvatuksen" satoa. - viisaasti sanottu
gefa kirjoitti:
Kuten olen jo monesti tästä samasta aiheesta tuonut julki, olen itse kaikenlaisten sota ja sinkohippa pelien suurkuluttaja-Silti en kuitenkaan tapa tai pahoinpitele ihmisiä ulkoillessani.
Kuuntelen pääosin metallia, mutta kyllä muukin menee, kuten trance,perusrock ym. kunhan ei ole mitään kotimaista iskelmäkökköä.-En kuitenkaan potki pikkutunneilla hautakiviä nurin, enkä käy lähistön kanalassa pureskelemassa tipuilta päitä irti.
Pidän nopeista ja erikoisistaa autoista-kuitenkaan en pujottele letkassa liikennettä vaarantamassa samalla tavalla, kuin alitehoisella työsuhde BMW:llä lentävä uraputkijuppi, joka kuvittelee olevansa kuolematon DTM-kuski suurella katuradalla.
Työskentelen tietokoneiden parissa ja myös harrastan niitä, olen tehnyt sitä vuosikaudet-Silti en pidä pullonpohjalaseja, enkä kaatele palvelimia tai hakkeroidu niihin ihan vaan siksi, että sillä saa rispektiä isosti, se on kuin murtautuisi naapurin postilaatikkoon, yhtä mautonta.
Kyllä se on nyt vain niin, että se on se pääkoppa mikä ratkaisee ja edelleenkin pysyn kannassani, että nyt sitä korjataan, sitä "vapaan kasvatuksen" satoa.vapaa kasvatus ei johda kuin turmioon, jolloin vanhempiakin tai yhteiskuntaa, peruskoulua, voisi hiukan syyllistää
olisi muuten hiukan prvaattiasiaa, mutta puhutko tietokoneasioista privaatisti - gefa
viisaasti sanottu kirjoitti:
vapaa kasvatus ei johda kuin turmioon, jolloin vanhempiakin tai yhteiskuntaa, peruskoulua, voisi hiukan syyllistää
olisi muuten hiukan prvaattiasiaa, mutta puhutko tietokoneasioista privaatistiMikäs siinä, laita mailia tai privaa http://forum.ubuntu-fi.org kautta, ihan miten päin vain.
Mail-osoitteen löydät kyllä varmasti, kun näet vaivaa noin 10 sekunttia ;)
- äti...
Suomessa on etenkin nuorten mielenterveysongelmat kasvaneet vuosi vuodelta, jonot hoitoon ovat pitkiä ja pitenevät edelleen. Itsekkin jouduin hakemaan apua n. 5v. ennenkui sain pojalleni edes jonkinlaista apua. Vieläkään tuska ei ole hellitänyt nähdessäni oman lapseni ahdingon. Se on jättänyt myös jälkensä minuun. Koulukiusaamiseta kaikki sai myös alkunsa poikani kohdalla. Kukaan ihinen ei voi tuomita eikä ymmärtää asioita jos ei itse ole kokenut sellaista mikä saa mielen järkkymään. Valitettavasti nuori ihminen sai kokea tuon pojan ahdistuksen ja tuskan. Syvä osanottoni molemmille perheille. Lopuksi sanoisin että Suomen yhteiskunnan pitäisi panostaa enemmän nuorison hätään ettei tällaisia turhia traagisia murheita tulisi kenellekkään perheelle.
- ...
...Ei kai lastasi kiusattu sinun takia? Niinkin voi käydä, jos äiti on esimerkiksi huomiota herättävän kaunis...tai muuten vain outo! Ethän huutanut lapsellesi tai siirtänyt omia ajatuksiasi häneen?
T. iti jonka äiti teki niin - äiti..
... kirjoitti:
...Ei kai lastasi kiusattu sinun takia? Niinkin voi käydä, jos äiti on esimerkiksi huomiota herättävän kaunis...tai muuten vain outo! Ethän huutanut lapsellesi tai siirtänyt omia ajatuksiasi häneen?
T. iti jonka äiti teki niinEn viitsi edes kommentoida kysymyksiisi. Lueppa viestini uudelleen Mutta voimia sinullekkin jos olet tuollaista äitiä saanut kestää mitä nimim. tuo julki.
- nakkilan hätävara
Ymmärrättekö te ihmiset, miten epätoivoinen hänen on täytynyt olla, kun hän on tuon teon mennyt tekemään? Itse olen kärsinyt pahasta masennuksesta vuosia ja voin sanoa, ettei todellakaan ole mukavaa päästä lääkäriin ja saada vaan resepti kouraan ja vittumaisia katseita niskaan. En kuitenkaa sano, että olisi oikeutettua tappaa ketään, ei missään nimessä! On väärin, että nuoren tytön elämä riistettiin, koska mies/poika ei päässyt hoitoon. Mistä tämä siis kertoo? Että Suomessa on ihan vitun paha elää. Näitä tapauksia on varmasti satoja täällä, tiedä millloin seuraava iskee ja vain sen takia, että kansanedustajat eivät saa mitään aikaiseksi. Aina vaan puhutaan ja puhutaan, mutta tulos on sama; tulosta ei tule. Jos nuo isotherrat ja -rouvat viitsisivät vähän helpottaa jostain, kuten ryyppymatkoistaan kaukomaihin, niin siitäkin saataisiin jotain helpotusta elämään. Jos rouvilla on varaa juoda saunailloissaan 200 euron viinejä 24 pulloa, sun muuta paskaa, niin luulisi, että heillä on myös vara tehdä jotain maamme eteen.
On kauheaa, kun nykyään on niin paljon syrjäytyneitä ja masentuneita nuoria. Koulukiusaaminen on pahin kaikista helveteistä, mitä tiedän, insestin ja muun väkivallan lisäksi, joka pitäisi oikeasti kieltää laissa. Jos joku kiusaa, niin rangaistusta kehiin vain, eikä mitään rehtorin puhuttelua tai erotusta koulusta, vaan merkintä rikosrekisteriin ja sakkoja muutaman sadan euron edestä, niin luulisi senkin loppuvan. Elämä on yksi paha, mutta se on kestettävä. Kestettävämmän siitä saa, jos joku tajuaisi, että meitä ihmisiä tulee auttaa, eikä vaan hylätä niiden tyhjien vaalilupausten jälkeen.- tappajahauki
Mutta toki vain siinä tapauksessa että kommunistit pääsee taas valtaan,sillä ei kait nyt ykskään täysjärkinen kannata kuolemantuomioitten täytäntöönpanoja jos ei kommunistit saa olla vallassa.
- Kovan rangaistuksen puolesta
Tämän tappajan kohdalla (kuten kaikkien muidenkin) se vain näyttää tapahtuvan liian hitaasti. Mitä enemmän säälitte - sitä enemmän hän pitää tekoaan oikeutettuna (ja muut aivottomat, jotka syyttävät yhteiskuntaa, vanhempiaan, koulua ja kiusaajiaan tai virkavaltaa ottaqvat jutusta mallia - saahan sillä sitten sääliä osakseen ja paijailua sekä paljon haleja)!
Annetaanpa kunnon esimerkki (ihan kuin lapselle) KUN palavaan kynttilään laittaan kätensä se polttaa eli Kuoleman rangaistus käytäntöön - kuolema kuolemasta ja silmä silmästä. Uskokaapa nämä teot vähenevät välittömästi. - -Pikkukakkonen-
Musta tuntuu kurjalta kun tätä tyypiä haukutaan et on ruma, vanhan, hullun näkönen yms, tunnen yhden kaljuuntuneen 14vuotiaan, eikä tuossa mitään muuta outoa ole kuin se että meni tappamaan! Ei ihminen kaikkea kestä, vaikea elämä joten ei mikään ihme että teki mitä teki.
Syyllistämisen, sen ihminen osaa.
Olkaa vähän ymmärtäväisempiä, vaikka TEKO OLI JULMA!- on just joo...
Siis onko mielestäsi VAIN outoa että meni tappamaan tuon tytön..voi jessus sentään, vai outoa!!!!. Tätä murhattua tyttöä ei einää KOSKAAN ole olemassa eikä tule, onko sekin mielestäsi vain outoa????, mutta tämä tappaja saa täällä vain sympatiaa, mutta miten on
tämän murhatun henkilön sympatiat... otan osaa tytön omaisten suruun. Kun tälläkin kirjoittajalla on toisen murhaaminen vain vain OUTOA ja sympatiat murhaajan puolella ei tarvise ihmetellä että näitä tappajia riittää jotka kaipaavat vain julkisuutta/huomiota ja näyttävät saavan myöteistä jukisuutta. Kyllä nyky yhteiskunnassa on hoitomahdollisuuksia jos vain halua ja hakua on... Teko ei ole vain JULMA vaan ko. tytön kohdalla lopullinen, ei 14v työttöä enää
pelaamassa korista jne... - vaikea elämä??
Se että on "vaikea elämä" ei oikeuta riistämään kenenkään henkeä, ja jokainen meistä voi itse vaikuttaa ulkonäköönsä,edes vähäsen pitämällä huolta siitä jollakintapaa, mm vaikka pitämällä hiukset siistinä. Kenekään kuitenkaan ei ole pakko olla homsuisen näköinen.
- 123
hitto minkä näkönen hiippari!! haha...! sehä kaljuuntuu ku kekkonen aikanaa,ja sil on tollanen tupsu tos päälael....jestas!
- Huuuuuhuu
No just niin. Mitä sitten. Katsokaa itse peiliin ja arvostelkaa sitten muiden ulkonäköä. MUA ÄRSYTTÄÄ TOLLASET IHMISET! Perkele.
- silviisiikö
Sanotaan aina, että vika ei välttämättä ole kasvatuksessa/vanhemmissa. Eihän se varmasti läheskään aina olekaan.
Mutta tiedänpähän tapauksen, kun X oli lapsena ikäisistään poikkeava, erittäin yksinkertainen, käyttäytyi kummallisesti, pisti kastematoja poskeensa kuin mitäkin herkkua, ei itkenyt vaikka lättyyn olis vetänyt, koulukaverit käytti hyväkseen minkä kerkesivät ja vaikka mitä, mitä en kehtaa edes kertoa.
Tätä tapausta X, täytyi kaikkien pitää aina ihan normaalina, vaikka kaikki näkivät, ettei X ole aivan normaali, mutta kun ei siitä ääneen puhuttu... Nyt sitten vuosien kuluttua X on vajaa 3kymppinen ja hänellä vihdoinkin todettu diagnoosi: skitsofrenia, vanhemmat myöntävät vihdoinkin, että jokin on pielessä.. Jotenkin pitäs saada Suomalaisten miesten ajatusmaailma muuttumaan. Nyt avun hakeminen koetaan häpeälliseksi. Pitäisi keskittyä, miten tavoitetaan ne jotka eivät ole missään seurannassa. Ne ovat yleensä vielä nuoria miehiä.
Pitääkö lisätä matalankynnyksen paikkoja, joissa voi käydä nimettömänä, vaikka toisella paikkakunnalla.
Meillä tyhjennettiin suuret sairaalat, jotka olivat keskittyneet mielenterveyden hoitoon. Syy oli se, että katsottiin yhteiskunnan olevan valmis kohtaamaan erilaisesti käyttäytyvät ihmiset. Miksi sitten yhteiskunta, eli ihminen ei ole valmis kohtaamaan auttajia. Ajoissa, koska mielenterveyden hoito ei ole sen kummempaa, kuin muunkaan terveyden hoito, jos se tehdään ajoissa.
Miten monessa kunnassa on lastenpsykiatrian hoito kunnossa. Entä koulupsykologien määrä.
Meillä on pula kaikista niistä ammattilaisista, joitten tehtävä on seurata lapsen kehitystä.
Toinen lukunsa on taas telkkarista tulevat ohjelmat. Jopa kolmelta kanavalta näytetään samaan aikaan miten Amerikassa poliisipartio joutuu tekemisiin kaikenlaisten hörhöjen kanssa. Saavatko katsojat niistä jotain, mikä saa heidät tekemään samanlaisia tekoja.- Tomppak
Näyttäisi että taas on vedetty liian tiukalle kaikenlainen hoitoon pääsy, niin kuin tässäkin näkee.
Sinänsä mikään ei oikeuta tälläiseen, mutta ymmärrän täysin miehen tuskan.
Syy on yhteiskunnan, näitä tulee vielä lisää ja paljon uskoisin! - Näin on !!
Eiköhän joku hoitolaan meno oo tässä vaiheessa hieman myöhäistä ja turhaa?! Jos ihminen on tappanut toisen ihmisen, niin mitä se hoitolassa olo enää auttaa? Ei muuta kuin vankilaan kärsimään loppuiäksi!
- pillua..
kesällä.
- vois auttaa
Jokohan nyt kannattais alkaa opettamaan tytöille esim.koulun jumppatunnilla jotain perustaitoja itsepuolustuksesta?Muutama raiskaus tai muu väkivallanteko voisi jäädä väliin.
- murhia samoin
ootteko laskeneet monta ohjelmaa tv:stä tulee viikottain jossa murha tai tappo on asian ydin?
Vakkariohjelmiakin murhan parissa on ainakin kymmenkunta.
Siihen sitten heikko itsetunto,kotiolot ym. päälle. Tappaminen on arkipäivää uutisissa ympäri maailman.
En tarkoita että se oikeuttaa tappamaan, mutta heikko ja häiriintynyt on ahdistuksessaan altis vaikutuksille. Oikeuslaitos paapoo ja mahdollistaa uudet tappamiset, onhan näistäkin jo tarpeeksi esimerkkejä. - Prkl...
Lähinnä tuossa ottaa pannuun kiusaajat. En tajua miksi pitää kiusata toisia? Kiusaajat ovat itse niitä pahimpia kusipäitä, eivät vaan tajua sitä, luulevat olevansa koviakin tyyppejä ja niin cooleja että huh huh. Jos heillä silmät aukeis niin tajuaisivat että ovat huonoja ihmisiä, eivät kiusatut vaan kiusaajat. Jokin laki tuohon pitäisi keksiä, loppuisi tuollainen ala-arvoinen käytös ja ehkä myös olisi vähemmän näitä murhaajia jotka kiusaajat ovat luoneet. Hävetkää!
- alalla työskentelevä
En nyt halua murhaajaa yhtään puolustella, kamala teko, ei voi ymmärtää. Vain mieleltään vaurioitunut kykenee tuollaiseen.
Kuitenkin totuus vain on, että ihminen on niin laumaeläin, että syrjäytyminen saattaa aiheuttaa heikkomielisille ties mitä häiriöitä ja pahimmassa tapauksessa käy näin. Eivät monetkaan, jotka eivät koulukiusatuksi ole joutuneet, tiedä, miten paljon saattaa kiusaaminen (erityisesti tärkeissä identiteetin kehitysvaiheissa)vaikuttaa ihmisen mielenterveyteen!
Koulukiusaus on Suomessa hyvin vakava ongelma, sille olisi tehtävä jotain!! - exkiusattu
munista kattoon kaikki kiusaajat, sukupuolesta viis
aika usein pointtinsa, se myönnettäköön.
Kyllä koulukiusaaminen on kamalaa, mutta eihän sitä toisaalta saa olla niin saatanan nolo tai seko!! että joutuu kiusatuksi.- .........................
Crush kirjoitti:
aika usein pointtinsa, se myönnettäköön.
Kyllä koulukiusaaminen on kamalaa, mutta eihän sitä toisaalta saa olla niin saatanan nolo tai seko!! että joutuu kiusatuksi."mutta eihän sitä toisaalta saa olla niin saatanan nolo tai seko!! että joutuu kiusatuksi" Kiusaajat tässä ovat niitä sekoja ja noloja kun eivät osaa olla ihmisiksi. Jos toinen on mielestäsi outo tai et muutenvain tykkää esim hänen ulkonäöstään, niin sen voi pitää OMANA tietonaan, kuten FIKSU ihminen tekisi. Kiusaajilla ei ole mitään syytä olla kiusaajia muuta kuin että osoittavat vain OMAN kusipäisyytensä sillä. Kusipäät ovat kusipäitä, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Seuraavaksi sitä sitten jo potkitaankin ikkunoita ja roskiksia rikki. Voi miten älykkäitä apinoita he ovatkaan. Pohjasakkaa...
- Fukk II
......................... kirjoitti:
"mutta eihän sitä toisaalta saa olla niin saatanan nolo tai seko!! että joutuu kiusatuksi" Kiusaajat tässä ovat niitä sekoja ja noloja kun eivät osaa olla ihmisiksi. Jos toinen on mielestäsi outo tai et muutenvain tykkää esim hänen ulkonäöstään, niin sen voi pitää OMANA tietonaan, kuten FIKSU ihminen tekisi. Kiusaajilla ei ole mitään syytä olla kiusaajia muuta kuin että osoittavat vain OMAN kusipäisyytensä sillä. Kusipäät ovat kusipäitä, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Seuraavaksi sitä sitten jo potkitaankin ikkunoita ja roskiksia rikki. Voi miten älykkäitä apinoita he ovatkaan. Pohjasakkaa...
Samaa mieltä. Ite olin koulukiusattu koko ala-asteen vaikka en ollu mitenkään poikkeava. Siihen ei puututtu mitenkään, eli otin keinot omiin käsiini ja pistin kovan kovaa vastaan. Pikkunen poikakin saa aika rumaa jälkeä pesäpallomailalla. Mutta loppuipahan kiusaaminen.
- Piti vääntää rautalangasta
että on koulukiusattu. Sen käsityksen pääkirjoituksesta saa.Minuakin kiusattiin koulussa ja kerran kotiin itkien tulessa,äiti sanoi että vedä turpaan niitä. No,seuraava päivänä menin ja vetäsin yhtä kuonoon. Sai mennä sairaalaan naamansa kanssa. Kiusaamista jatkui,vähän ajan päästä uudestaan,ei muuta kuin seuraava kiusaaja käsittelyyn. Sit sain olla koko koulu ajan suhkot rauhassa.Sain tietynlaisen hullun maineen,mut siitä oli apua.
- yegfyg
Minkäpä niille mahtaa...maksetaan siitä kiusaamisesta jälkipyykki sitte myöhemmin tälviisiin just.
- ........
Eikai kukaan väitä että se oikeuttaa tappamaan haloo...järki käteen!''hei, olin koulukiusattu ja syrjäytynyt jo ala-asteella, minulla on sen vuoksi oikeus tappaa viattomia ihmisiä''
En usko että kirjoittaja on tarkoittanut sitä. Kuten jo aiemmissa keskusteluissa on tullut ilmi niin tässä maailmassa on avarakatseisia ihmisiä jotka osaavat tarkastella asioita monesta eri näkökulmasta. Se spekulointi miksi tämä puukottaja päätyi tappamaan viattoman tytön, ei varmasti auta tässä vaiheessa enää eikä tuo tyttöä takaisin. Mutta jos jotakin voidaan auttaa niin syyllistä. Minä uskallan jopa väittää, että minulla on jonkunlaisia myötätunnon tunteita puukottajaa kohtaan. Voin kuvitella jos elämä on ollut aina raskasta ja yhtä taistelua, niin ei jaksa enää ja koppa alkaa pikkuhiljaa seota. Itsekkin masennuksen läpikäyneenä tiedän että jatkuva tuska päänsisällä on yksi kauheimmista asioista mitä tiedän. Ja tällä tapauksella tuska on jatkunut ilmeisesti koko elämän.
Ei, se ei oikeuta rikokseen, mutta psyykkisesti sairaalle ihmiselle vailla hoitoa minun mielestäni ei ole laisinkaan yllättävää tehdä jotain kyseistä. Ajatelkaapa esimerkiksi läpikäyty teini-ikä. Ihmisellä hormoonit hyrrää ja alkaa kiinostaa uudet asiat. Ikätoverit kulkee komeina amishaituvat leualla ja merkkivaatteet päällä tyttöjen kanssa. Itselläkin tekis mieli, muttei voi, koska kaikki pitää friikkinä ja hulluna eikä oo kavereita keiden kanssa lähtee ulos. Jos tällasta jatkuu vusoikausia niin tulee tuska, sitten viha ja siinä kohtaa saa kärsiä sivulliset. Lopuksi ehkä katumus..
Herää jälleen kysymys:
-Mihin vittuun ne veroahat tässä maassa laitetaan? - ..................
........ kirjoitti:
Eikai kukaan väitä että se oikeuttaa tappamaan haloo...järki käteen!''hei, olin koulukiusattu ja syrjäytynyt jo ala-asteella, minulla on sen vuoksi oikeus tappaa viattomia ihmisiä''
En usko että kirjoittaja on tarkoittanut sitä. Kuten jo aiemmissa keskusteluissa on tullut ilmi niin tässä maailmassa on avarakatseisia ihmisiä jotka osaavat tarkastella asioita monesta eri näkökulmasta. Se spekulointi miksi tämä puukottaja päätyi tappamaan viattoman tytön, ei varmasti auta tässä vaiheessa enää eikä tuo tyttöä takaisin. Mutta jos jotakin voidaan auttaa niin syyllistä. Minä uskallan jopa väittää, että minulla on jonkunlaisia myötätunnon tunteita puukottajaa kohtaan. Voin kuvitella jos elämä on ollut aina raskasta ja yhtä taistelua, niin ei jaksa enää ja koppa alkaa pikkuhiljaa seota. Itsekkin masennuksen läpikäyneenä tiedän että jatkuva tuska päänsisällä on yksi kauheimmista asioista mitä tiedän. Ja tällä tapauksella tuska on jatkunut ilmeisesti koko elämän.
Ei, se ei oikeuta rikokseen, mutta psyykkisesti sairaalle ihmiselle vailla hoitoa minun mielestäni ei ole laisinkaan yllättävää tehdä jotain kyseistä. Ajatelkaapa esimerkiksi läpikäyty teini-ikä. Ihmisellä hormoonit hyrrää ja alkaa kiinostaa uudet asiat. Ikätoverit kulkee komeina amishaituvat leualla ja merkkivaatteet päällä tyttöjen kanssa. Itselläkin tekis mieli, muttei voi, koska kaikki pitää friikkinä ja hulluna eikä oo kavereita keiden kanssa lähtee ulos. Jos tällasta jatkuu vusoikausia niin tulee tuska, sitten viha ja siinä kohtaa saa kärsiä sivulliset. Lopuksi ehkä katumus..
Herää jälleen kysymys:
-Mihin vittuun ne veroahat tässä maassa laitetaan?on ihan totta.
- Piat
........ kirjoitti:
Herää jälleen kysymys:
-Mihin vittuun ne veroahat tässä maassa laitetaan?ihmettelen sitä, että kun Jokelan tapauksen jälkeen valtio maksoi Tuusulan kunnalle isot summat kriisihoitoon, niin olisi luullut että myös vastaavien tapausten ennaltaehkäisyyn olisi kiinnitetty huomiota. Katastrofin tapahduttua kyllä rahaa löytyy ja löytyy varmaan muutenkin, sillä veroja maksetaan nykyään aika rankan taulukon mukaan. Mutta päättäjilläkin oma etu menee taatusti sijalle 1. Ja muiden hyvinvoivien pönkittämiseen.
- sivusta seurannut alas ajoa
mitä tilaa kun ajetaan mielenterveyspalvelut ym alas.Ikävä vaan kun hätähuudot kohdistuvat syyttömiin,ehkäpä seuraavana sitten onkin jonkun päättäjän vuoro olisi ainakin kohde oikea.Jospa ne vaatii näin rankan opetuksen nuo suomalaiset omanedun tavoittelija byrokraatit.Tai ehkäpä rankempaa tulossa luulen.
- ihmistä todella hyvin
Minä ymmärrän tuota ihmistä todella hyvin. On se kumma kun koulu kiusaamiseen ei puututa.
Kun kaveri olisi halunnut hoitoon, niin sitä ei oteta kuin vasta silloin, kun se tappaa jonkun. Kyllä tämä yhteiskunta on joskus niin törkeä. Pennut ovat myös niin julmia ja opettajia ei voisi vähempää kiinostaa.
Itsekkein olen kolukiusattu ollut 9 vuotta eikä sitä saatu loppumaan. Niistä tulleita traumoja olen saanut hoidella psygoligilla ja lääkkeillä tätä nykyä.
En ymmärrä hänen tekoaan, mutta toivottavasti tämä on esimerkki tapaus ja ihmiset jotka kaipaavat apua niin sitä annetaan niile.
Opettajatkin voisivat olla vähän tarkkaavaisempia ja laittaa kiusaajat ankaralla kädellä kuriin.
Kuinkahan monet surmat yhteiskunnan hyvä toiminta voisi välttää.?- niin minäkin ymmärrän
minunkin synpatiat on tekijän puolella, ei teko sinällään hyväksyttävä, mutta se kertoo vain ja ainoastaan tämän yhteiskunnan tilasta,
itse olen lähiomaiselle yrittänyt VUOSIA saada apua.
ei ole tullut mitään pitkäaikaisempaa tulosta!
retuperällä koko suomi,
hyysätään ulkomaalaisia, lisää otetaan ja omat JÄÄ HEITTEILLE!!!!!!!!! - fogh
niin minäkin ymmärrän kirjoitti:
minunkin synpatiat on tekijän puolella, ei teko sinällään hyväksyttävä, mutta se kertoo vain ja ainoastaan tämän yhteiskunnan tilasta,
retuperällä koko suomi,
hyysätään ulkomaalaisia, lisää otetaan ja omat JÄÄ HEITTEILLE!!!!!!!!!jokelan ja vantaan myyrmannin pommittajakin olivat koulukiusattuja.Vähän aikaa vaan päivitellään ja seuraavaa tekoa odotelessa hyysätään kiusaajia.
- ???
niin minäkin ymmärrän kirjoitti:
retuperällä koko suomi,
hyysätään ulkomaalaisia, lisää otetaan ja omat JÄÄ HEITTEILLE!!!!!!!!!Ymmärrän sen verran tuota idioottia että,
olisin todella iloinen kun joku hakkaisi hänetkin täyteen reikiä.
Toivottavasti joutuu lusimaan muiden murhamiesten joukkoon, jossa lastentappajat ovat alinta kastia.
- niinkuin "tavalliset...
Tässä on hyvä esimerkki siitä miten mätä nuoriso on. Jos et ryyppää, dokaa ja kiinnostu samoista asioista kuin muut nuoret (ryyppääminen, dokaaminen ja naiminen) niin syrjäydyt automaattisesti ja susta tulee murhaaja.
- ..................
paitsi, että ketään en ole kylmäksi pistänyt. Suomessa ei tunnu seuraa saavaan, ellei pyöri kaiken maailman räkälöissä. Ja tosiaan, jollet pentuna pyöri muitten kanssa ryyppyporukoissa, tai olet kiinnostunut erilaisista asioista kuin muut, niin yksin jäät.
- iloinen tyyppi
.................. kirjoitti:
paitsi, että ketään en ole kylmäksi pistänyt. Suomessa ei tunnu seuraa saavaan, ellei pyöri kaiken maailman räkälöissä. Ja tosiaan, jollet pentuna pyöri muitten kanssa ryyppyporukoissa, tai olet kiinnostunut erilaisista asioista kuin muut, niin yksin jäät.
Ota joustolainaa ja muuta etelän lämpöön .
Siellä on hyvä olla !
- reiska1234
Ei se syrjäytyminen ja kiusaaminen selitä ihmisten tappamista. Ei se ole syy eikä minun mielestä seuraus. Itseäni kiusattiin myös ja kotona olot oli kurjat. Heiteltiin kuin heittopussia pitkin nuoruusvuosia. Tein omat tyhmyyteni kyllä ja sairastuin masennukseen, mutta ei ole koskaan tullut pieneen mieleenkään mennä jotakin puukottamaan. Tai ruveta käyttämään huumeita tai alkaa muuten elämään väärin. Kyllä se on niin paljon ihmisestä itsestään kiinni. Ei kukaan voi kasvattaa tappajia se tulee ihmisestä itsestään. Muutenhan meillä olisi joka toinen suomalainen melkein murhamies/nainen. Yhteiskunta voi pahoin ja se on väärin, mutta se on omassa päässä mitä tekee. Äänien kuuleminen ja vakavammat mielenterveysongelmat ovat sitten asia erikseen.
- jo riitti kiitos
poistakaa jo tuo pärstä ,alkaa jo tervettäkin ahdistamaan
- sun...
oma naamas se vasta ruma on. sust tollasten takia ihmiset tappaa jonkun.
poista oma naamas äläkä arvostele muita !! - siinä se tais jo tullakkin
sun... kirjoitti:
poista oma naamas äläkä arvostele muita !!....
- just joo
sun... kirjoitti:
poista oma naamas äläkä arvostele muita !!Onko sinulla sympatiat tämän murhaanjan puolella, uskomatonta...Miten on riittäkö enää murhatulle tytölle ajatustakaan.
- minni____kki
siinä se tais jo tullakkin kirjoitti:
....
tosiaan , otsikkosi kertoikin jo SINUSTA aivan kaiken. ei minun siis tarvitse edes sanoa mitään. ;)
- tsatsattsaa
sun... kirjoitti:
poista oma naamas äläkä arvostele muita !!kyl ton tappajan naama on vaan ruma!!
eikö kukaan ennen tätä surullista tapahtumaa jo ajatellut laittaa jätkää hoitoon,johan se näkee ulkonäöstä että on pipipää!! ei juma,ei uskoisi että kloppi on 18v...
mite te voitteki puolustella tollasta psykopaattia?
sairas puolustaa toista sairasta!! - "rumuus"
tsatsattsaa kirjoitti:
kyl ton tappajan naama on vaan ruma!!
eikö kukaan ennen tätä surullista tapahtumaa jo ajatellut laittaa jätkää hoitoon,johan se näkee ulkonäöstä että on pipipää!! ei juma,ei uskoisi että kloppi on 18v...
mite te voitteki puolustella tollasta psykopaattia?
sairas puolustaa toista sairasta!!sairas on se joka ei tajua nähdä ihmistä syvemmälle.
jos sä pistät sen suihkuun ja parturiin niin ei tosiaan ole mikään ruma!
itse olet.... - :) näin on...
"rumuus" kirjoitti:
sairas on se joka ei tajua nähdä ihmistä syvemmälle.
jos sä pistät sen suihkuun ja parturiin niin ei tosiaan ole mikään ruma!
itse olet....Parturiin ja siistiytymään niin aivan on ikäisensä näkönen kundi.
- Silmä silmästä, hammas hamp...
Hyvinvointiyhteiskuntaan on panostettava enemmän verovaroja ja opettajien on kouluissa puututtava kiusaamiseen heti.
Syrjäytymiseen on vaikea puuttua mutta koulujen opettajat voivat tähän puuttua sillä kouluissa opettajat näkevät lapsia päivät pitkät ja voivat ohjata lapsia sosiaalistumaan.
Ryhmässä toimimista ei opeteta kouluissa ja toisten kunnioitamista ei opeteta kouluissa.
Käytöstä ja huolellisuutta arvioidaan siltä pohjalta kuka oppilaista pyrkii parhaiten miellyttämään opettajaa mutta kouluissa ei VIELÄ millään tavalla numeerisesti arvioida oppilaan kykyä toimia ryhmässä ja kykyä tuntea empatiaa muita kohtaan vaikka se on myös tärkeä taito yksilön elämän kannalta.- jo kerhossa...
jo kerhossa tää alkaa. huomasin miten ohjaaja suoti häirikkö poikaa, se sai tehdä mitä vaan. kiusata muita jne. sitä piti aina "ymmärtää" kun se oli niin pieni.
( no selvisipä myöhemmin että se oli ohjaajan perhetuttuja, yllätys....)
lasta joka jäi aina syrjään muutenkin, se ei huomioinut millään tapaa. jos lapsi puhui sille, se olisi kun ei olisi kuullutkaan ! nainen jostain syystä "arvosti" vaan niitä kova äänisempiä öykkäreitä.
heikot ja hiljaiset sai jäädä jalkoihin! - slksdlksdlksdlk
mutta kyllä se motivoi
- ennenkuin ensimmäinen
opettaja asetetaan syytteeseen laiminlyönneistään ja annetaan tuntuva rangaistus. Rehtoritkin ovat oppilaan kiusaamistapauksessa opettajan puolella, syytteeseen pitäisi asettaa rehtoreitakin. Ainoastaan tällä menetelmällä saadaan koulukiusaamista vähennettyä, muuten sama meno jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Opettajat suosivat rehtoreiden luvalla koulukiusaajia ja kiusattu oppilas on loputon uhri.
- 1234567
ennenkuin ensimmäinen kirjoitti:
opettaja asetetaan syytteeseen laiminlyönneistään ja annetaan tuntuva rangaistus. Rehtoritkin ovat oppilaan kiusaamistapauksessa opettajan puolella, syytteeseen pitäisi asettaa rehtoreitakin. Ainoastaan tällä menetelmällä saadaan koulukiusaamista vähennettyä, muuten sama meno jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Opettajat suosivat rehtoreiden luvalla koulukiusaajia ja kiusattu oppilas on loputon uhri.
Karu totuus on, että nykytrendin mukaisissa "30 ja risat oppilasta" -luokissa opettajan on hyvin vaikea nähdä kiusaamista, vaikka hän kuinka näkee heitä joka päivä.
- lksdlksdlksdlk
Miksi silti tappaa joku viaton tyttö.
Olisin itse kyllä valikoinut näistä kiusaajista jonku tai vaikkapa kaikki. Kiusaajillakin on yleensä "puhtoinen" maine kun asiasta vaijetaan, lehtien otsikoissa olisi ollut taas sympaattista tekstiä uhrista, "mallioppilas" "perheen silmäterä" vaikka todellisuudessa jätkä olisi ollut minkälainen kusipää tahansa.
Eli sama "yhteiskunnallinen" vaikutus sillä olisi ollut silti. - joku
Koulukiusaaminen ei ole mikään leikin asia.. kattokoon jokainen omalla kohdallan peiliin. Vastuussa eivät ole vain vanhemmat ja opettajat(vaikka ovatkin tietenkin eniten vastuussa), vaan myös muut koululaiset (nekin, jotka eivät puutu kiusaamiseen, vaan hiljaisesti sen hyväksyvät)
- tota samaa asiaa
olen yrittänyt vanhempainilloissa ja muissakin tilanteissa paasata. KAIKKI ovat vastuussa... jos ei puutu tilanteeseen jonka näkee ja kokee vääräksi on yhtälailla vastuussa.
- ökyt
rikkaat luulee että ne saa olla jotenkin rauhassa.
sortoa tapahtuu koko ajan. köyhät köyhtyy ja niitä on hyvä arvostella kun ne tekee "kummallisia" tekoja.
jos suomi ei pidä omistaan huolta, niin TÄSSÄ ON TULOS !
itse olen se köyhä, muutama lantti taskun pohjalla, huono-osaisuus ei paljoa naurata eikä aina se oma vika todellakaan !! - The Absolute Truth
...että jos tekee tällaista kipeää muille, saa itse ihan samanlaista kipeää takaisin. Ei ole mitään perustetta päästää tällaista kaveria ilman rangaistusta, joka tuntuu. Ihan ensimmäiseksi rankaiseminen pitää aloittaa fyysisen kivun tuottamisesta ja niin että tämän puupään huuto kuuluu kaikkiin sellaisiin korviin, jotka suunnittelevat tällaisia tekoja. On uhrin omaisten häpäisemistä päästää tämä murhaaja valtion täysihoitoon lepäilemään, omaan yksiöön omalla telkkarilla, ilman todellista rangaistusta.
- kipu...
olisi tälle tyypille kyllä paikallaan. Tällaisen HIRMUTEON tehtyään, ei ole oikein, kun em.pääsee tosiaan hotelliin katselemaan TV:tä ja nauttimaan pöydän antimista:( ym...mukavasta. Suomeen RANKEMMAT RANGAISTUKSET - EHDOTTOMASTI!
- myös Valjakkalalle
kipu... kirjoitti:
olisi tälle tyypille kyllä paikallaan. Tällaisen HIRMUTEON tehtyään, ei ole oikein, kun em.pääsee tosiaan hotelliin katselemaan TV:tä ja nauttimaan pöydän antimista:( ym...mukavasta. Suomeen RANKEMMAT RANGAISTUKSET - EHDOTTOMASTI!
alias Nikita Fouganthinelle myös samanlaista munista hirteen tuomiota? Mene itseesi, on niitä muitakin murhaajia ja jopa moninkertaisia. Voi tätä hullujen määrä tälläkin viestiketjulla!!!
- jokainen joka on tekijää ki...
jokainen joka on tekijää kiusannut ja nimitellyt voi ottaa murha tuomion osaksi omille harteilleen !
- minua kiusattiin
minua kiusattiin kun olin peruskoulussa, koulussa käytävillä saatettiin huudella "miten se "ruma" ihminen sieltä nyt saapuu"
olin se koulun arka ja ujo
voisin kyllä laittaa pommin jokaisen huutelijan perseeseen,
ehkä vielä joskus sen teenkin.
- <<<<
NÄYTTI VANHEMMALTA KUIN 18-VUOTIAS
- ole ihme
Eipä ole tosiaankaan ihme jos ihminen syrjäytyy jo nuorena, jos näyttää ikäistään 30-40 vuotta vanhemmalta!!! Luulisi että vanhemmatkin kiinnittäisivät poikaansa enemmän huomiota kun tuolta näyttää. Eikö hälytyskellot yhtään soi!Voi kun kaikki mielenterveysongelmaiset saisivat riittävää apua ja tukea ennenkuin tekevät sellaista mitä ei saa koskaan tekemättä tehdyksi!
- heda
Niin ei se käske viattomia tappamaan...
- ...mutta alentaa kynnystä s...
Ei niin, mutta kun on syrjäytynyt niin ei yksinkertaisesti välitä muista ihmisistä.
Jos itsellään on tällöin paha olo, niin kynnys tehdä pahaa toiselle on olematon. Miksi? Koska kyseinen yksilö on syrjäytynyt, eikä tunne mitään sympatiaa muita ihmisiä kohtaan.
Itsekin olen elänyt 8 vuotta ainoina ihmissuhteinani saman katon alla elävä perhe (huom. syrjäydyin varhaisessa teini-iässä jolloin oman ikäisten seura on äärimmäisen tärkeää), vaikka viime aikoin asian laita on helpottunut. Muista ihmisistä välittäminen laski vuosi vuodelta ja olin lopulta pisteessä, jossa MIKÄÄN murha, katastrofi tai ihmisten massakuolema ei saanut minua edes kulmiani kohottamaan. Tapaninpäivän tsunamikaan ei herättänyt mitään tunteita, vaan käänsin kylmästi hesarin sivua ja luin sarjakuvat.
En hyväksy tekoa, mutta ymmärrän tekijää todella hyvin. Itse pidän normaaleissa ihmissuhteissa eläviä etuoikeutettuina ja jopa pumpulissa kasvaneina. Heillä ei ole mitään tietoa mitä kavereiden ja suhteiden puute ihmisille tekee. Yhden, kahden tai kolmen kuukauden satunnainen yksinolo ei ole mitään. Kokeilkaapa sitä samaa vajaan 10 vuoden ajan ja elämänne herkimpänä aikana.
- ajtak
oisi jumalauta listinyt itsensä eikä mitään tuntematonta ja viatonta tyttöä!
kukaan ei kaipaa tuollaista paskaläjää,kuin se puukottaja on! tyttöä kaivataan!
jos on syrjäytynyt ja pipipää, niin kyllä siinä on vanhemmillakin osaa,he eivät välitä lapsestaan yms.
oisi varmaan vanhempien pitänyt tajuta kun samassa kämpässä asuivat,että pojalla vippaa päässä!!!
sairasta kyllä!- asiantuntija.
Itse olet pipipää.
- sinä.....
tapa itse itsesi.
ehkä se oli just "valikoinut" sen "hyväosaisen" tytön siksi, että joku heräisi ja ymmärtäisi nähdä asiat laajemmin. on helppo tuomita ne " syrjäytyneet" aina.
mietipä missä se oikea vika piilee?
oletko sä elänyt sitä elämää kun kukaan ei kuule sua eikä näe.
( en sano että murha silti oikein)
mutta sekö tarvitaan että yhteiskunta HERÄÄ ! - mökkiläiset
oot kyllä todella oikeassa ois puukottanu ittensä ni ei ois ketää kaivannu....kyllä ottaa päähän....
- ei kukaan
sinä..... kirjoitti:
tapa itse itsesi.
ehkä se oli just "valikoinut" sen "hyväosaisen" tytön siksi, että joku heräisi ja ymmärtäisi nähdä asiat laajemmin. on helppo tuomita ne " syrjäytyneet" aina.
mutta sekö tarvitaan että yhteiskunta HERÄÄ !Totta kauheinta on kun kukaan ei välitä, ei ole olemassa kenellekkään,ei ketään ihmistä ole tarkoitettu yksin elämään, yksin kyllä synnytään ja yksin kuollaan.
- !!!
sinä..... kirjoitti:
tapa itse itsesi.
mutta sekö tarvitaan että yhteiskunta HERÄÄ !No ei hyvää päivää. Onko pika-anayysit ihmisistä (joo, toi o varmaa hyväosanen tyttö, vaikka en kyllä tunnekaan) sitten joku laajempi näkökulma?
Jokaisella on omat ongelmansa, mitäpä jos jokainen alkaisi riehumaan pahan päivän tullen? Eikä huono olo aina/yleensä näy ulospäin. Mielestäni pelkän kuoren perusteella arvosteleminen (ja varsinkin tappopäätöksen tekeminen) on erittäin ahdasmielistä ja pinnallista. Mahdatko itse olla kovin hyvin perillä koko jutusta? Tuhat kertaa on sanottu, että hänen valikointina perustana oli löytää joku ihminen, kuka tahansa, joka on sellaisessa paikassa, josta ei pääse karkuun. Jotenkin noi sun mietteet ei anna sinusta täysin fiksua kuvaa.
Myöskin ehdottoman negatiivinen näkemys maailmasta ja suomesta (joo, KAIKKI menee päin persettä) ei ole kauhean fiksua. Fiksu ihminen osaa katsoa asioita monelta kantilta, ei pelkästään negatiiviselta.
Ja tusin hänellä pelkkä yhteiskunnallinen viesti on tuossa takana. Ei mene mulla läpi, että muka ei olisi halunnut tappaa vaan vain halusi ainoastaan viestiä. Miksi sitten pakeni paikalta? Halusi kuitenkin vaan päästää paineita ulos uusvastuuttomasti. Mielestäni nykyinen itsekkyyden ihailu ja uusvastuuttomuuden ilmapiiri voi sallia tällaisen. Ja nytkin täällä sympatiseerataan. Mullakin on mt-ongelmia mutta vastuu täytyy silti kantaa.
Jotenkin tällainen päänsilittely antaa viestiä, että miehinen tapa purkaa paha olo ensisijaisesti muihin ihmisiin on sallittua. Entäs sitten vaimojensa hakkaajat ja raiskaajat (monilla raiskaajillahan on itsetunto-ongelmia, tuntevat itsensä heikoiksi ja raiskaamalla saavat vallantunnetta). Onko heidänkin tekonsa sallittua "laajemman näkökulman" takia? - Vie
Ensin potkitaan hemmoo koko elämä ja sitten ihmetellään suu soikeena että mitäs vittua varten se pisti vahingon kiertään eikä pistänyt itseään narunjatkoks niinku 99% näistä rassukoista.
- suomi________66
!!! kirjoitti:
No ei hyvää päivää. Onko pika-anayysit ihmisistä (joo, toi o varmaa hyväosanen tyttö, vaikka en kyllä tunnekaan) sitten joku laajempi näkökulma?
Jokaisella on omat ongelmansa, mitäpä jos jokainen alkaisi riehumaan pahan päivän tullen? Eikä huono olo aina/yleensä näy ulospäin. Mielestäni pelkän kuoren perusteella arvosteleminen (ja varsinkin tappopäätöksen tekeminen) on erittäin ahdasmielistä ja pinnallista. Mahdatko itse olla kovin hyvin perillä koko jutusta? Tuhat kertaa on sanottu, että hänen valikointina perustana oli löytää joku ihminen, kuka tahansa, joka on sellaisessa paikassa, josta ei pääse karkuun. Jotenkin noi sun mietteet ei anna sinusta täysin fiksua kuvaa.
Myöskin ehdottoman negatiivinen näkemys maailmasta ja suomesta (joo, KAIKKI menee päin persettä) ei ole kauhean fiksua. Fiksu ihminen osaa katsoa asioita monelta kantilta, ei pelkästään negatiiviselta.
Ja tusin hänellä pelkkä yhteiskunnallinen viesti on tuossa takana. Ei mene mulla läpi, että muka ei olisi halunnut tappaa vaan vain halusi ainoastaan viestiä. Miksi sitten pakeni paikalta? Halusi kuitenkin vaan päästää paineita ulos uusvastuuttomasti. Mielestäni nykyinen itsekkyyden ihailu ja uusvastuuttomuuden ilmapiiri voi sallia tällaisen. Ja nytkin täällä sympatiseerataan. Mullakin on mt-ongelmia mutta vastuu täytyy silti kantaa.
Jotenkin tällainen päänsilittely antaa viestiä, että miehinen tapa purkaa paha olo ensisijaisesti muihin ihmisiin on sallittua. Entäs sitten vaimojensa hakkaajat ja raiskaajat (monilla raiskaajillahan on itsetunto-ongelmia, tuntevat itsensä heikoiksi ja raiskaamalla saavat vallantunnetta). Onko heidänkin tekonsa sallittua "laajemman näkökulman" takia?osittain puhut asiaa. en sano että tappo sinällään oikein.
mutta et voi väittää vastaan , köyhät köyhtyy,
rikkaat rikastuu.
kas, ongelmiahan siitä seuraa........
uskalla nähdä TOTUUS - olkko11
!!! kirjoitti:
No ei hyvää päivää. Onko pika-anayysit ihmisistä (joo, toi o varmaa hyväosanen tyttö, vaikka en kyllä tunnekaan) sitten joku laajempi näkökulma?
Jotenkin tällainen päänsilittely antaa viestiä, että miehinen tapa purkaa paha olo ensisijaisesti muihin ihmisiin on sallittua. Entäs sitten vaimojensa hakkaajat ja raiskaajat (monilla raiskaajillahan on itsetunto-ongelmia, tuntevat itsensä heikoiksi ja raiskaamalla saavat vallantunnetta). Onko heidänkin tekonsa sallittua "laajemman näkökulman" takia?Nyt hän kantaa vastuun tuomion yksin, ei varmasti tukea saa,antoihän kuvansakkin lehteen, ei hän ole piiloutunut, tuskin kukaan hänen tekoaan ihailee,
se olisi sairasta. Tuskin hänellä nyt ketään pään
silittelijää on nyt. Tälläistä näkökulmaa. Feministisen ideologian jalkoihin jäänyt miesuhri. Eläköön girlpower, vai niinkö? Surullista, mutta vain miehet jäävät pahnanpohjimmaisiksi, naisille löytyy aina pelastaja, miesluusereita ei kaipaa kukaan.
Tietysti syvimmät osanottoni tytön läheisten suruun.- arvostetaan
olkko11 kirjoitti:
Nyt hän kantaa vastuun tuomion yksin, ei varmasti tukea saa,antoihän kuvansakkin lehteen, ei hän ole piiloutunut, tuskin kukaan hänen tekoaan ihailee,
se olisi sairasta. Tuskin hänellä nyt ketään pään
silittelijää on nyt. Tälläistä näkökulmaa.valitettavasti linnan hierarkiassa tappajat ovat kastissa arvostetuimpia...sen verran kiero on linnan meininki et jopa lapsentappajia arvostetaan..eli todennäköisesti ihan hyvät oltavat on pojulla linnassa jos edes sinne joutuu?
- kiusattuna
Kamalaa olla kiusattu ja syrjitty.
Hän olisi tarvinnut ystävää, läheistä, ihmistä joka
välittää ja rakastaa.
Tälläistä kamalaa voi tapahtua kun on vuosia pitänyt
vihaa sisällään.- nixiex
Onko täysin varmaa muka, että kiusaaminen aiheutti raiteiltaan menemisen? Ehkä kiusattiin, koska oli jo raiteiltaan ja sen vuoksi erilainen, poikkeava, pelottava.
Kiusatahan ei saisi ketään, joo, mutta suhtautuuhan suurin osa aikuisistakin kadulla örveltävään mielisairaaseen juoppoon/narkkariin nuivasti eikä suinkaan ota tätä siipiensä suojaan. Koulussa on koko ikäluokka, myös nuorella iällä henkisesti sairastuneet, pikkupsykopaatit ja persoonallisuushäiriöiset. - .............??
kyllä sitä minukin aikana jokaista kiusattiin, mutta kun rupes laittaa vastaan(antoi turpaan muutamalleja potkas suoraan munille) vaikka naapureita kavereita oltiin(mukamas) niin loppu aika nopeasti kiusaaminen. joita kiusataan nykyään ei ne osaa puolustaa itteään,äidin kullan muruja jotka saa kaiken mitä pyytää ja joiden ei tarvitse tehdä mitään. näitä sitten rupeaa olemaan jotka tekee tälläisiä, kiusattuja.
- ex kiusattu
.............?? kirjoitti:
kyllä sitä minukin aikana jokaista kiusattiin, mutta kun rupes laittaa vastaan(antoi turpaan muutamalleja potkas suoraan munille) vaikka naapureita kavereita oltiin(mukamas) niin loppu aika nopeasti kiusaaminen. joita kiusataan nykyään ei ne osaa puolustaa itteään,äidin kullan muruja jotka saa kaiken mitä pyytää ja joiden ei tarvitse tehdä mitään. näitä sitten rupeaa olemaan jotka tekee tälläisiä, kiusattuja.
samaa mieltä.kyllä sitä koulussa sai juosta karkuun aluksi,mutta kun tajusi itse,että saa juosta lopun ikäänsä jos ei mitään tee.
väkivalta ei ole mikään ratkasu,mutta joskus se on vaan ainoa keino.
nyt on nuori tyttö tapettu ja täällä kaikki tissiposket puolustelee tota tekijää ja ymmärtää sen tekoset...
syyttäkää vaan koulukiusaamista ym. paskaa.
teko on perseestä,eikä muuksi muutu. - Elämänkatsomus
.............?? kirjoitti:
Kiusatun täytyy ymmärtää, että kiusaaminen ei ole henkilökohtaista kiusantekoa. Kiusaamisen tarkoituksena on esim. luoda yhteenkuuluvuutta, samaistumista, hyväksyntää, minä kuvan rakentamista yms.
Kiusattu nyt vain sattuu olemaan välikappaleena kiusaajan tai kiusaajien minä kuvan rakentamisessa.
Ihmisten välinen fyysinen kontakti pitää aina ratkaista vallitsevia lakeja noudattaen ja hakea apua aloitteen tekijälle. - rillipää3
nixiex kirjoitti:
Onko täysin varmaa muka, että kiusaaminen aiheutti raiteiltaan menemisen? Ehkä kiusattiin, koska oli jo raiteiltaan ja sen vuoksi erilainen, poikkeava, pelottava.
Kiusatahan ei saisi ketään, joo, mutta suhtautuuhan suurin osa aikuisistakin kadulla örveltävään mielisairaaseen juoppoon/narkkariin nuivasti eikä suinkaan ota tätä siipiensä suojaan. Koulussa on koko ikäluokka, myös nuorella iällä henkisesti sairastuneet, pikkupsykopaatit ja persoonallisuushäiriöiset.Tässä olikin kyse vihasta joka täytyi purkaa jollakin tapaa, ei tuollaista tekoa voi hyväksyä,
mutta näin on käynyt ja me emme voi tietää syvinpiä syitä. Eikä meidän ole tuomio,kyllä hän varmasti
rangaistuksen saa.
- varokaa
joita kiusataan niin poktkaikaa munille ja muutaman pieksätte niin loppuu kiusaaminen niin minä tein koulussa kun minua kiusttiin ja se loppui nopeasti sen jälkeen oltiin aika hyviä kavereita kun pieksin ne.
- tyttö______27
entä jos olet tyttö, mitä teet kun ei ole fyysisesti "potkimaan munille" kiusaajia?
minua kiusasi koulussa vaan pojat / miehet lähinnä.
mitä teet silloin?????? - varokaa
tyttö______27 kirjoitti:
entä jos olet tyttö, mitä teet kun ei ole fyysisesti "potkimaan munille" kiusaajia?
minua kiusasi koulussa vaan pojat / miehet lähinnä.
mitä teet silloin??????mä poikanen sillloin kuin mua kiusattiin koulussa n 14,15v tarpeeksi kun laittaa vastaan kyllä ne lopetta kiusaamisen myös tytöt pystyy laittaa vastaan kun pari potkua polveen tai munille kyll ne rupee uskomaan ja lopettaa sen.
- amatöör
Siis että VAIHTOI KOULUA!
että TOISELLA LUOKALLA!
EI OSALLISTUNUT LEIKKEIHIN PIHALLA!
PELASI TIETOKONEELLA!
KIUSATTIIN!
Toihan oon minä! Ehkä mä alan tappaa nyt teinityttöjä! Pelätkää ihmiset toisianne! - Rikos ja rangaistus
Oletteko te kaikki mielisairaita?! Suu vaahdoten ja hullunkiilto silmissä vaaditaan kuolemantuomioita ja kovempia rangaistuksia.
Olisitte siis valmiita tappamaan tappajan. Silloinhan olisitte tappajia itsekin. Eli joutuisitte itsekin kuolemaan. Logiikkanne mukaan siis.
Tappajia ja murhamiehiä on ja tulee olemaan. Kuolemantuomioita tai ei. Varsinkaan tekijän kaltaiset hullut eivät välitä tippaakaan rangaistuksista.
Elleivät jopa tapa itseään (Auvinen, Petri Gerd, jenkkilän Eric Harris ja Dylan Klebold, jne.) Voisin jopa väittää että kysyiset rikokset olisivat tapahtuneet vaikka siitä olisi säädetty tuhannen vuoden vankeus. Maallinen oikeus kun ei kanna haudan taa.
Kannattaisiko sen sijaan opetella edes vähän lähimmäisen rakkautta? Pitääkö kaikille erilaisille vittuilla? Pitääkö poikkeavat eristää joukosta?
Heikkoja on helppo ja hauska sortaa, mutta joskus saattaa pilkka sattua omaan nilkkaan. Tai jonkun täysin syyttömän! Kuten valitettavasti jälleen kerran on käynyt. - ja paijaamista
Kyllä toi vankilassa onneks saa kunnon kavereita, ne vetäsee tollasta kuivalla kakkoseen.
- rulettia
Ja sinä olet tyytyväinen tuomari.
- muista rasvata itsesi, heh
sitä saa mitä toivoo toiselle, joten varo vaan itse. ;)
- täh...
muista rasvata itsesi, heh kirjoitti:
sitä saa mitä toivoo toiselle, joten varo vaan itse. ;)
Ketä sinä uhkailet? muista rasvata itsesi?
ei kukaan toivo muuta kuin oikeus tapahtuisi.
- tietoinen siitä
että huuteliko kenties tämä tyttö surmaajalle jotain joka olisi laukaissut teon, sitä aina ihmettelen jos urheilija nuorukainen kuolee miksi aina siitä tehdään suuri julkkis, kukaan ei koskaan tiedä millainen henkilö on todella ollut toista kohtaan, en puolusta tappoa mutta joskus toisen käytös voi laukaista arvaamattomia asioita kiusatussa ja ala-arvostetussa ihmisessä, eikä siinä mitään ihmeellistä ole jos jokuu urheilee ja menestyy siinä, todellisessa elämässä tämä urheilija saattaa käyttäytyä toista ihmistä kohtaa tosi paskamaisesti ja alentavasti, tiedän muutaman tytön jotka pelaavat mutta kun ovat vapaalla ja ei ole valmentaja tai vanhemmat kuulemassa niin käytös ja kielen käyttö on kuin kassi almalla, ennenkuin alkaa arvostelemaan mitään asiaa niin piäisi ensin saada muutakin tietoa kuin lehdistön paapomaa tietoa joka yleensä on aivan toisen luokan tietoa, en luota ollenkaan lehtien juttuihin enkä siis tuomitse sen kummemmin kumpaakaan, ensin pitäisi ihmisten miettiä sanomisiaan ja tekosiaan ennekuin arvostelevat täällä.
- ärsyttää
Niin sitä ei tiedä mitä tapahtui,oliko silminnäkiöitä tai kuulioita?
Joskus joku tekijä ei muista tilanteesta mitään edes
kuulustelussa,lausunnot saattaa olla sekavia.
Ihmiset niin helposti arvostelee ja antaa tuomion.
Katsoisivat itseensä ja peiliin. - se lehdistö
olen samaa mieltä iltapäivälehtien kirjoittelusta niissä jutuissa on reilusti yli puolet paskaa, niiden kirjoittelujen perusteella en itse ainakaan vedä minkäänlaisia johtopäätöksiä tässä asiassa. On se jumalau.. et joka asialla pitää rahastaa kai siellä on tälläkin hetkellä joku toimittaja vonkaamassa haastattelua.
- jannee89
Voin vannoa että Emilia ei ole huudellut yhtään mitään. Aina niin kohtelias ja kiltti tyttö, kuin vain voi olla. Toiseksi murhaajalla oli jonkun tappaminen mielessä, niin silloin ei paljon huutoja tarvita.
- sitä juuri tarkoitinkin
jannee89 kirjoitti:
Voin vannoa että Emilia ei ole huudellut yhtään mitään. Aina niin kohtelias ja kiltti tyttö, kuin vain voi olla. Toiseksi murhaajalla oli jonkun tappaminen mielessä, niin silloin ei paljon huutoja tarvita.
että jos toisella on jo tuollainen tarkoitus niin siinä ei paljon tarvitakkaan ja jos tämä tyttö on ollut sinulle kohtelias ja kiltti niin se ei tarkoita sitä etteikö sanonut jotain pahaa tälle kaverille ja laukaissut kaverissa sen viimeisen pisaran.
- Valetta koko juttu
Ei sitä mitään ole kiusattu, ihan normaalisti kävi koulua.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000000231&posting=22000000036733626 - last2know
kylläpä on 'uskottava' tämä tekijän motiivi. eli kun tekijällä on ollut ongelmia jo ala-asteella, niin kaikki nämä vuodet hän on vaan jonottanut vai?
Suomessa kun keskimäärin mt-ongelmallinen joutuu jonottamaan ca 3 kk. Riippuu tietysti yksilöistä, jotkut pääsee sisään heti. Mikä etuoikeutettu se tyyppi luulee olevansa.Kyllä myös vanhemmilla täytyy olla silmät-korvat auki, mutta ei, KUN SE MEIDÄN MUSSUKKA ON NIIN PERSOONAALLINEN ja erikoinen, että kyynel tulee silmään. Äly, hoi.
Oman edun tavoittelu oikeuttaa siis tappamaan. just. - sääliä
kuten oli odotettavissa..tappajan historiaa aletaan kertomaan ja näytetään viattomia lapsuudenkuvia hänestä jne....totuus on vain se että hän on murhamies...ja toiv saa kovan tuomion teostaan..sääli ei auta...muistelkaa mielummin viatonta uhria ja hänen omaisiaan!
- että uhri oli syytön
älä sinäkään nosta toista jalustalle kun et tiedä asioiden oikeaa puolta, ärsyttää kun sanotaan että tyttö oli kiltti, just joo tehän te olette olleet kuulemassa ja näkemässä.
- Piat
Minusta molempien kohtalo on säälittävä, sekä tekijän että uhrin. 18-vuotias on todennäköisestä itsekin uhri jossain mielessä. Myötätunto ei ole samaa kuin paapominen. Se kuuluu ihmisyyteen.
Tuomitseminen ja rankaiseminen eivät myöskään ole meidän kanssaihmisten asia. Jokaisen tulisi muistaa, että elämä antaa meille takaisin sen, mitä annamme toisillemme. Mitä sinä annat lähimmäisellesi?
Mieti. - ........
että uhri oli syytön kirjoitti:
älä sinäkään nosta toista jalustalle kun et tiedä asioiden oikeaa puolta, ärsyttää kun sanotaan että tyttö oli kiltti, just joo tehän te olette olleet kuulemassa ja näkemässä.
kyllä uhrin voi nostaa jalustalle tietämättä tapauksesta yhtään mitään, sillä HÄN ei ollut se joka riisti toisen hengen
Vittu mikä luuseri jos jo toisen luokan jättää kesken. Ei kaveri ollut vielä edes syrjäytynyt, vain statukseton vanhempien hoidokki. Koko elämä edessä, ja nyt jo takana. Tappo vaihtui murhaan, kyllä oli kauhean tyhmä rikollinen.
- PIAT
Ihan varmasti amerikkalaisissa sarjissa murhaajat ja tappajat ovat paljon älykkäämpiä ja fiksumpia, jos sitä tarkoitat.
Varsinkin psykopaatit ovat usein erittäin älykkäitä ja lisäksi muutenkin tyylikkäitä tyyppejä, joissa ei tyhmempi kunnon ihminen herkästi edes huomaa mitään vikaa. Ennenkuin on liian myöhäistä.
- ihmiselle susi
Suurin osa tänne kirjoittelijoista on näköjään:
A Provokatiivisia (en ymmärrä mitä kiksejä kukaan saa näin vakavasta aiheesta)
B n.15-vuotiaita (tai ainakin sen tasolla) Ja silloin kyllä vilpittömästi toivon että tunne-älynne kehittyy vielä roimasti.
C Henkisesti erittäin vajavainen ihminen (hurraa evoluutio ja ihmiskunnan "sivistys"taso!!!)
En tiedä tapauksesta muuta kuin sen mitä medialta on irronnut, joten kommentoin sen mukaan.
Tunnen sympatiaa niin uhria kuin tekijääkin kohtaan:
Itse olen töissä sosiaali-alalla ja näen päivittäin äärimmiäisen surullisia/väsyneitä/yksinäisiä ja loppuun ajettuja ihmisiä joilla ei ole ketään.
Ja näen myös sen kuinka paljon heille merkitsee se, että edes joku välittää ja kuuntelee.
IHMINEN ON KUITENKIN LAUMAELÄIN!!!
Ja tämä on faktaa!!!
Tämä minun pieni mielipiteeni ei muuta mitään; näitä samanlaisia tapauksia tulee tapahtumaan myös tulevaisuudessa.
Ihmiset eivät opi.
Ja olen pahoillani kaikkien viattomien puolesta jotka joutuvat kärsimään toisten itsekkyydestä ja kylmyydestä.
Ps. katsokaa tarkkaan syytetyn ilmeitä/eleitä/olemusta. Lukekaa kaikkien hänet "tunteneiden" lausunnot. Tämä ihminen on hukannut itsensä ja todellisuudentajunsa täysin.- sossutäti
tässä taas yksi paapoja..eli sossutäti..näitähän ymmärtäjiä on myös vankilat täynnä!! murhamies ei ymmärrystä kaipaa!!!toiv saa elinkautisen tuomion ja joutuisi olemaan pelkääjänä eristyksesä koko lusimisajan...antakaa paapjoat sitä empatiaanne oikeaan osoitteeseen eli uhrille ja hänen omaisilleen...
- kun kuullaan
sossutäti kirjoitti:
tässä taas yksi paapoja..eli sossutäti..näitähän ymmärtäjiä on myös vankilat täynnä!! murhamies ei ymmärrystä kaipaa!!!toiv saa elinkautisen tuomion ja joutuisi olemaan pelkääjänä eristyksesä koko lusimisajan...antakaa paapjoat sitä empatiaanne oikeaan osoitteeseen eli uhrille ja hänen omaisilleen...
tosi asioita eikä paskan puhujia lehdistöstä ja jos tässä jutussa on joku uhri niin kyllä se on tämä poika joka teki veriteon, epäilen että jutussa on jotain muutakin kuin kiltti koris tyttö ja murhaava miehen alku.
- pää poikki
kun kuullaan kirjoitti:
tosi asioita eikä paskan puhujia lehdistöstä ja jos tässä jutussa on joku uhri niin kyllä se on tämä poika joka teki veriteon, epäilen että jutussa on jotain muutakin kuin kiltti koris tyttö ja murhaava miehen alku.
murhaajalta pää poikki..selvä tapaus...kaikilta tuhannelta muultakin murhaajilta päät poikki..
- näin on
kun kuullaan kirjoitti:
sillä eräässä lehtijutussa psykiatri totesi, että nuorten miesten on vaikea päästä hoitoon, sillä "masennuksesta" on tullut jonkinlainen muoti osittain siitäkin tyttöjen piirissä. Tytöt kuulema täyttävät hoitopaikat. Kun tulee vähän rakkaussuruja,otetaan 10 aspiriinia ja ollaan tekevinään itsemurhaa,jolloin katsotaan hoitoon pääsyn olevan akuuttia. Tekijähän on hakenut juuri tyttöä kohteeksi.
- mässäilyä...
Ollaan sitä taas niin jäliviisaita ja naapurit innossaan avatutuvat lehdille, mitä ne naapuritkaan mistään mitään tietää loppujen lopuksi?? Harva tuntee naapureitaan.
- Haloo... Herätys, Päättäjät...
Kyllä nyt pitäis jo asioiden alkaa muuttumaan, täällä piittamattomassa Suomessa! Eikun elämä vain jatkuu entisellään- ja kohta taas tapahtuu kauheita! Viaton tyttö, jolta meni elämä tuosta noin vain yhtenä iltana! Surmaajan vanhempia tässä täytyy todella ihmetellä myöskin,kuinka he eivät auttaneet poikaansa-joka oli näin selkeästi ahdinkossa! Tytön vanhemmille voimia- ja jaksamista voi tässä vaan toivoa!
- hoitoon pääsy ?
kun ei kerran muutoin, niin pakolla sitten
tässä maassa on tunnetusti pakko lyödä nyrkillä pöytään ennenkuin apua saa - jospa tää oli tän nuoren viimeinen avunhuuto
päätti sitten toimia niin että varmasti tulee nähdyksi.. - stebel
hoitoon pääsy ? kirjoitti:
kun ei kerran muutoin, niin pakolla sitten
tässä maassa on tunnetusti pakko lyödä nyrkillä pöytään ennenkuin apua saa - jospa tää oli tän nuoren viimeinen avunhuuto
päätti sitten toimia niin että varmasti tulee nähdyksi..Toki hän on näin sanoi heti pidätyksen yhteydessä. Itse kuitenkin tunnen henkilön koulun kautta ja en jotenkin jaksa uskoa, että on koskaan hoitoon yrittänytkään.
- poikki....
Toikin reppana olis voinut kävellä lähempään järveen. Olis säästynyt uhrin omaisten vuosikausia kestävä tuska ,omien omaisten ikuinen häpeä. Eikä olis tarvinnut kärsiä hoidon puutteesta. Ja yhteskunnalle suuri palvelus.Kaikki jotka suunnittelee toisen viattoman ihmisen hengen riistämistä, eikö olisi parempi aloittaa itsestä, loppuis kerralla ongelmat.
- pitäisi heikkojen
ihmisten tappaa itsensä ja vahvojen ja muka kauniiden jäädä, hitleri toteutti tätä, joten eiköhän anneta kuitenkin heikoillekkin mahdollisuus koska ei sitä tiedä jos jonain päivänä itse seisot samoissa joukoissa.
- vanha lady
Tosiasia on vanhassa perus psygologiassakin että ku itsellä paha olla sitä potkii muita.
Tämän yhtälön ratkaisu on, enemmän voimavaroja jo kouluterveydenhoitoon ja suoraan sieltä kiikutus hoitoon.
Tämäkin seppo varmaán tunnetaan omissa piireissään ja omalla tavalla apua pyytämättömänä monen kouluvuoden ajan. Ja pitäsi ammatti ihmiselle koulutoimen terveyspalveluista psygologiasta aueta mikä on edessä.
Muistetaan pää syylliset, meidän eduskunta, päättäjät ei anna rahaa mielenterveyspuolelle. Ja pudotettiihan osa hulluista jo -90 luvulla meidän kaikkien joukkoon (sairaala lopetukset),niin ett eihän tässä muu edessä kuin turvajoukot tai täydellinen suvaitsevaisuuden lisäys .
jokainen tarvitsee ymmärrystä ja huomioiduksi tuloa tai tulee hulluksi.. - """"...
pitäisi heikkojen kirjoitti:
ihmisten tappaa itsensä ja vahvojen ja muka kauniiden jäädä, hitleri toteutti tätä, joten eiköhän anneta kuitenkin heikoillekkin mahdollisuus koska ei sitä tiedä jos jonain päivänä itse seisot samoissa joukoissa.
Älä lue viestejä koska et lukemaasi näköjään ymmärrä.
- itse ymmärtää
""""... kirjoitti:
Älä lue viestejä koska et lukemaasi näköjään ymmärrä.
kirjoittamaasi.
- KYSEESSÄ
jonkinlainen hyväksikäyttötapaus. Se selittäisi miksi vanhemmat eivät ole puuttuneet ongelmiin.
- Me vaadimme
Suosittelen, että aloitamme välittömästi natsityyppisen eutanasia-ohjelman.
Kaikki yhteiskunnalle taakaksi (ja mahdollisesti vaaraksi) olevat ihmiset tulee tuhota. Aloittakaamme pahimmista, eli mielenterveyspotilaista. Laitoksissa makaavat vihannekset/vammaiset kuluttavat kyllä resursseja, mutta eivät ole vaaraksi terveille yksilöille. Hulluista taas ei koskaan tiedä.
Paras tapa torjua rikokset on ennaltaehkäisy.
Tappaminen voisi onnistua parhaiten humaanisti kaasuttamalla/myrkkyruiskeella.
Ajatelkaa myös suuria rahasummia, jotka valtio säästäisi, mikäli mielenvikaiset, vammaiset, ynnä muut riippakivet tuhottaisiin.- khsklhslk
Itse kannatan pitkälti humaaneja arvoja. Mutta kuolemantuomion puolella olisin eräissä aivan järkyttävissä tapauksissa muuten, mutta satun uskomaan siihen että myös Suomessa tuomitaan vääriä henkilöitä rikoksesta. Onhan näitä aina silloin tällöin, että on joku vapauettu vankilastya koska on osouttautunut syyttömäksi ihmiseksi. Tämän takia kuolemantuomio on liian riskaabelia toimintaa, entä jos siihen tuomitaankin syytön henkilö. Henkeä ei enää saa takaisin. Myös tämä silmä silmästä ajattelu pistää karvat minulla nousemaan pystyyn. Mutta ymmärrän molemmat kannat asiaan, vaikkakin olen enemmän sitä vastaan kuin puolesta.
mt ongelmiin on hankalaa löytää yhtä ainoaa selistystä, mikä sen on puhkaisuut tai aiheuttanut. Voi olla monien tekijöiden summa. Mutta tästä koulukiusaamisesta sen verran, että sen aiheuttamat arvet näkyvät pitkälle aikuisuuteen. Ei toki kaikki kiusatut sairastu henkiseti, vain pieni osa. Kaverini kertomuksia hänen yläkouluajoilta kuunnellessani ei ole voinut muuta kuin ihmetellä ihmisten julmuutta. Häntä oli kiusattu todella pahasti ja aikuisena ajateltuna aivan typeristä asioista. Koulukiusaamista ei varmasti millään konsteilla saada pois kitekettyä kouluista, niinkuin ei saada työpaikka kiusaamistakaan työpaikoilta. Aina löytyy niitä yksilöitä, jotka saavat siitä jonkin näköistä nautintoa tai kaipaamaansa huomiota.
Tähän Keravan puukotukseen liittyen. Teko on ollut aivan käsittämätön. Niinhän nämä aina ovat, ei vain pysty ymmärtämään, vaikka tavallaan ymmärtääkin että näin vain käy joskus. Oman läheisen menettämin rikoksen kautta on aina hirveää. Joten voimia omaisille. ja voimia tekijän vanhemmille. Ei ole helppoa kummillekkaan.
Ja lopuksi: Turhaan ihmiset täällä taistelevat keskenään mielipiteistään. Niistä kun ei koskaan päästä yhteisymmärrykseen jos molemmilla on vahvat mielipiteet asiasta. Tälläinen toisten kirjoitusten haukkuminen on aivan turhaa. Muistakaa osa provosoi tahalleen. - aloittaa
Kyseinen savotta...
- tarkoittanu pahaa
aloittaa kirjoitti:
Kyseinen savotta...
niinkuin et sinäkään....
- Järkyttynyt
EI missään nimessä Keravan murhaajaa hoitoon,tai muut ottavat taas esimerkkiä , että noin pääsee hoitoon ja nauttimaan pillereistä/päihteistä.
Ei muuta , kun elinkautinen niskaan vaan ja vankilassa kärsittynä , ei missään nimessä murhaajaa mihinkään hoitolaitokseen.
Kuritushuonetta pitäs olla suomessa tarjolla tollasille murhamiehille , tai henki hengestä.- hhhhhoijaaaa............
ni eiku vankilaan vaan..
- Ylivaltioneuvos
Vanhemmat ovat voimattomia kun kilpailuyhteiskunnassa mennään eteenpäin kyynerpäät kolisten. Kukaan ei oikeasti edes välitä kenestäkään.
Ei todellakaan ole mikään lottovoitto syntyä tähän maahan.- otan osaa
Surullista luettavaa päivittäin meillä suomessa vuosi vuodelta enemmin ja enemmin.
Kaikki meillä juoksee rahan ja mammonan perässä.
Ihmiset väsyy ja heikoimmat jää jalkohin.Heistä ei välitä kohta kukaan.
Löytyiskö enää päättäjistä ihmistä ,joka ajattelee AIDOSTI SYDÄMMELLÄÄN ja yhteisymmärryksessä tekisivät suomen "uudeksi",jossa otettaisiin huomioon köyhät,sairaat ja heikot ihmiset,jotta kukaan ei jäisi ulkopuoliseksi, tässä RAHAN VALTATAISTELUISSA.Nyt on vuosi vuodelta vähennetty hoitopaikkoja ja määrärahoja,niin terveysdenhuollosta kouluissa, kuin joka sektorilla lyöty luukkuja kiinne.Ihmiset, jotka tarvii oikeesti apua ei ole rahaa mennä kalliisiin hoitoihin ja köyhien lapset ei voi edes harrastaa tai edes opiskella,kuin rikkaiden.Eli syrjäytyiminen alkaa jo monissa perheissä kehdosta lähtien.Ja ihmiset ovat tulleet hyvin itsekeskeisiksi ja ahneiksi myös.Katsotaan,että vain minulla ja minun perheellä on oikeus siihen ja siihen "hyvään"rikkaaseen toimeentuloon ja ne jotka jäävät syrjään ,eivät voi kuin sairastua tässä kierossa yhteiskunnassa.
Syitä syrjääntymiseen on monia,mutta eriarvoisuus ,joka tapauksessa tässä RAHAN AHNEESSA MAASSA VAIN LISÄÄ ONGELMIA.Herätkää PÄÄTTÄJÄT!!!!
EIKÖ OLISI JO KORKEA AIKA SAADA KOULUJEN YM..TERVEYDENHOITO KUNTOON.LISÄTKÄÄ TYÖNTEKIJÖITÄ JA VANHEMILLE TUKEA,ETTÄ JAKSAVAT.
ITSE OLEN ALAIKÄISEN LAPSEN ÄITINÄ ,NIIN SURULLINEN,KUN NÄKEE MIHIN MAATAMME VIEDÄÄN.
ARVO MAAILMAT OVAT SEKAISIN JA IHMISET KUITENKIN OVAT SAMOJA KUIN 50V.SITTEN JA SAIRASTUVAT,KUN YRITTÄVÄT ELÄÄ ,MUTTA VOIMAT EI RIITÄ TÄMÄN PÄIVÄN "JUOKSURATAAN" JA SAIRASTUNEET IHMISET TULEVAISUUDESSA VAIN TULEVAT LISÄÄNTYMÄÄN.SE ON JO NYT NÄKYVISSÄ SELVÄSTI.
IHMISET KULKEVAT KUIN LAPUT SILMILLÄ,NÄKEMÄTTÄ LÄHIMMÄISEN HÄTÄÄ.
RIKKAAT VETÄYTYVÄT KESÄLLÄ HUVILOIHINSA,MUTTA MIHIN VOI KÖYHÄ MENNÄ LEPÄÄMÄÄN?
MONET ALKOHOLISOITUVAT JA MUUTEN SYRJÄÄNTYVÄT.
SURULLISTA..NIIN SURULLISTA..
PS..VOIMIA SURMATUN TYTÖN OMAISILLE JA LÄHEISILLE, KUIN MYÖS SURMAAJAN LÄHEISILLE.
JUMALA TEITÄ AUTTAKOON JA VAHVISTAKOON SURUSSANNE.OTAN OSAA
NIM..KAIKILLE IHMISARVOINEN ELÄMÄ.. - wiuwauwou!
otan osaa kirjoitti:
Surullista luettavaa päivittäin meillä suomessa vuosi vuodelta enemmin ja enemmin.
Kaikki meillä juoksee rahan ja mammonan perässä.
Ihmiset väsyy ja heikoimmat jää jalkohin.Heistä ei välitä kohta kukaan.
Löytyiskö enää päättäjistä ihmistä ,joka ajattelee AIDOSTI SYDÄMMELLÄÄN ja yhteisymmärryksessä tekisivät suomen "uudeksi",jossa otettaisiin huomioon köyhät,sairaat ja heikot ihmiset,jotta kukaan ei jäisi ulkopuoliseksi, tässä RAHAN VALTATAISTELUISSA.Nyt on vuosi vuodelta vähennetty hoitopaikkoja ja määrärahoja,niin terveysdenhuollosta kouluissa, kuin joka sektorilla lyöty luukkuja kiinne.Ihmiset, jotka tarvii oikeesti apua ei ole rahaa mennä kalliisiin hoitoihin ja köyhien lapset ei voi edes harrastaa tai edes opiskella,kuin rikkaiden.Eli syrjäytyiminen alkaa jo monissa perheissä kehdosta lähtien.Ja ihmiset ovat tulleet hyvin itsekeskeisiksi ja ahneiksi myös.Katsotaan,että vain minulla ja minun perheellä on oikeus siihen ja siihen "hyvään"rikkaaseen toimeentuloon ja ne jotka jäävät syrjään ,eivät voi kuin sairastua tässä kierossa yhteiskunnassa.
Syitä syrjääntymiseen on monia,mutta eriarvoisuus ,joka tapauksessa tässä RAHAN AHNEESSA MAASSA VAIN LISÄÄ ONGELMIA.Herätkää PÄÄTTÄJÄT!!!!
EIKÖ OLISI JO KORKEA AIKA SAADA KOULUJEN YM..TERVEYDENHOITO KUNTOON.LISÄTKÄÄ TYÖNTEKIJÖITÄ JA VANHEMILLE TUKEA,ETTÄ JAKSAVAT.
ITSE OLEN ALAIKÄISEN LAPSEN ÄITINÄ ,NIIN SURULLINEN,KUN NÄKEE MIHIN MAATAMME VIEDÄÄN.
ARVO MAAILMAT OVAT SEKAISIN JA IHMISET KUITENKIN OVAT SAMOJA KUIN 50V.SITTEN JA SAIRASTUVAT,KUN YRITTÄVÄT ELÄÄ ,MUTTA VOIMAT EI RIITÄ TÄMÄN PÄIVÄN "JUOKSURATAAN" JA SAIRASTUNEET IHMISET TULEVAISUUDESSA VAIN TULEVAT LISÄÄNTYMÄÄN.SE ON JO NYT NÄKYVISSÄ SELVÄSTI.
IHMISET KULKEVAT KUIN LAPUT SILMILLÄ,NÄKEMÄTTÄ LÄHIMMÄISEN HÄTÄÄ.
RIKKAAT VETÄYTYVÄT KESÄLLÄ HUVILOIHINSA,MUTTA MIHIN VOI KÖYHÄ MENNÄ LEPÄÄMÄÄN?
MONET ALKOHOLISOITUVAT JA MUUTEN SYRJÄÄNTYVÄT.
SURULLISTA..NIIN SURULLISTA..
PS..VOIMIA SURMATUN TYTÖN OMAISILLE JA LÄHEISILLE, KUIN MYÖS SURMAAJAN LÄHEISILLE.
JUMALA TEITÄ AUTTAKOON JA VAHVISTAKOON SURUSSANNE.OTAN OSAA
NIM..KAIKILLE IHMISARVOINEN ELÄMÄ..huonompaan suuntaan mennään ainakin median osalta!
nykyajan elokuvat/media hehkuttaa näitä tappoja/murhia ym .... leffat saadaan joka kotiin ja elokuvat ovat tänäpäivänä mitä sairainta pornografia/kidutus/seksi yhdistelmiä ( esim hostel,saw ym)
iltalehden lööpit olivat 80-90 luvul alibissa
se että jo ala astelainen saa käsiin tätä hollywood tuotantoa antaa ne tietyille sairaille ihmisille mitä ihmeellisimpiä ideoita!väkivalta//murha leffoilla!!
ihmiset on samanlaisia kuin ennenkin mutta nyky yhteiskunnan media aivopesu on jotain mikä tekee sittä paljon sairaampaa tänä päivänä.
tollaselle pitäs antaa 20v vankeutta vettä ja leipää
- hyvältä, mutta..
miksi leipää.
- talk_r
Tiedättekö miltä tuntuu olla helvetissä? Sytyttäkää päänne tuleen ja saatte tietää. Mutta eihän se riitä.
Kuvitelkaa nyt olevanne kiusattuja. Ette voi tietää sitä, ellei teitä ole kiusattu.
Tuollainen paska eristää yhteiskunnasta ja katkeroittaa sitä kohtaan.- Sampo_198X
A) Opettajat olisivat voineet tehdä tuolle koulukiusaukselle lopun, mutta mitä tapahtui? EI MITÄÄN
B) Missäs murhaajan vanhemmat on? ei tietoa ja eivät nekään tehneet asialle mitään
C) Ainoa missä tuo murhaaja oli hyvä, niin sotapeleissä. Tuommoiset FPS pelit saattavat sulattaa koulukiusatun
aivot
D) Nykyaikana mediassa esitetään jatkuvasti pikkuhousu mainoksia ja kaikenlaista seksimainoksia, niin ei ihme että sekaisin mennään
HUOM
Myöskin noita väkivaltapelejä löytyy niin paljon ja jenkeissä on yksi sankari joka taistelee noita vastaan, hänen nimensä on Jack Thompson.
Kiitos
- hallituus
tämäkin veriteko on pohjimmiltaan hallituksen syy..mitäs karsivat tärkeitä terveydenhuollon palveluja ym....nythän köyhät ja tavalliset työtätekevät kansalaiset taas riitelee keskenään...eliitti pysyttelee turvassa limusiinien suojassa ja miettii naisseikkailujaan.. sdp, keskusta ja kokoomus on jo näyttänyt tekojensa seuraukset...nyt ois perussuomalaisten aika päästä valtaan!!! äänestäkää ihmiset äänestäkää..
- niinpäääää
what next?? mitä pitää todella seuraavaksi tapahtua että kansalaiset heräisivät ja alkaisivat vastarintaan?? tuntuu että teki halitus mitä tahansa laittaakseen kyykkyyn työväen kaikki hyväksytään!!
- kansanedustajat
niinpäääää kirjoitti:
what next?? mitä pitää todella seuraavaksi tapahtua että kansalaiset heräisivät ja alkaisivat vastarintaan?? tuntuu että teki halitus mitä tahansa laittaakseen kyykkyyn työväen kaikki hyväksytään!!
jos luette näitä viestejä kansanedustajat niin miettikää tekojenne seuraamuksia!!!!!
- gee
kansanedustajat kirjoitti:
jos luette näitä viestejä kansanedustajat niin miettikää tekojenne seuraamuksia!!!!!
Hah,täähän on joku pellepalsta.Hyviä kannanottoja ja sitten muutama kersa leikkimässä vakavilla asioilla.
Palsta vuotaa kun seula,kaikkea paskaa tännekin voi kirjotella.
SAATTAA olla että lukevat esim.jonkun lehden kirjotuksia,mis on joku taso.. - F.Friman
ja lisää tullaan saamaan niin pitkään kun vain kolmen suuren (kokoomuksen, keskustan ja demareiden) annetaan johtaa tätä maata.
Muistakaa myös, että jokainen, joka "protestiksi" jättää kokonaan äänestämättä auttaa noita kolmea suurta. Kokoomuslaiset eivät jätä äänestämättä!
- murhaajaa
Syrjäytynyt jne. voi saada aikaiseksi yhden murhan ja häntä kammotaan, mutta sosiaalinen ja suosittu pääsee tappamaan tuhansia ja häntä suojellaankin. Siis varsinainen rikos on olla syrjäytynyt ja masentunut? Vrt. puukkohörhöt ja kansanmurhaajat.
- kveekari
vannoutuneena erakkona en tarvitse mitään enkä ketään.yksin,roskasakin yläpuolella,on vain taide,on vain maalaaminen,oma työni ja Kalervo Palsan työt.yksin ollessani haaveilen kiihkeästi yksinolosta.'miten ei seurassa ikävysty...älkää ottako ketään vastaan...'(siteeraus surrealismin 1.manifestista)
- nyhnyyhnyhnyhnyh
Voi itku ja harmi jos hän on paska.
Olis tappanut itsensä eikä viatonta tyttöä. - nyhnyyhnyhnyhnyh
Jumalauta on paska jätkä!
Nyyyh mulla menee huonosti ja on rankkaa..
Joo ei oo sontsasta paljon iloa kun pollassa on paskaa viisisataa kiloa..
Ja se on rumakin!
Äijä on kalju ja rimpuilee pitkän letin kanssa JA MIKÄ TOI VITUN HIUSKIEHKURA SEN OTSALLA ON
Helvetin ihmeissäni olen ettei tyttö lähtenyt karkuun ajoissa, on sen verran perverrsi naama tolla. - kamala maailma
Montakohan viatonta ihmistä vielä joutuu kärsimään ennen kuin näitä masentuneita ja syrjäytyneitä nuoria aletaan ajoissa tunnistamaan ja seulomaan pois yhteiskunnasta?
Epäonnistuneet ja sairaat nuoret saavat olla vapaina kaduilla tappamassa viattomia lapsia ja kunnon nuoria joilla elämä olisi edessä. Veriteoista kuuluisi kunnon rangaistus mutta eikö etukäteen todellakaan voida tehdä mitään?
Jos merkkejä näistä sairaista ja masentuneista tulee jo vuosia ennen lopullista sekoamista, niin eikö kannattaisi jo ajoissa aloittaa tehokkaat toimet ja antaa vaarallisille nuorille samalla kunnon varoitus.Eli suojelupoliisi kouluihin seulomaan viallisia ihmisiä: läskejä, änkyttäjiä, rillipäitä, pitsanaamoja; pois pelottamasta kunnon ihmisiä. Jos ei se luokan nösväke älyä pysyä poissa koulusta sillä, että saa kerran päivässä selkäänsä, ja loppupäivän lokaa niskaansa, niin kyllä viranomaisten pitäisi se jonnekin viedä.
Kukapa meistä syyllinen olisi elämänsä edessä, ja vaikea on vanhemmiltakaan aborttia vaatia, kun lapsi on teini-iässä.
- mä50
Olis hänen vanhempiensa pitänyt hommata hänelle hoitoa!!!! ja sitten vanhempana hänen olisi tullut hakeutua hoitoon itse....kyllä hoitoon pääsee kun kertoo mitä suunnittelee!!!! Näin on muuten näppylät!!!
- edes nais pressa ei auta !
pitääkö saadakseen hoitoa kertoa että AIKOO TAPPAA JONKUN!
ehkä homma on jo silloin LiIIIIIIIIAN pitkällä.
minulla on tuttu joka on yrittänyt hakea hoitoa VIISI vuotta!
saamatta sitä , kuin lyhyitä pyrähdyksiä' vaan jossain näennäisesti "hoidossa"
( sisällä vaan jossain laitoksessa , ei hoitoa). itse olen auttanut sen minkä pystynyt. mutta mun rahkeet ei riitä enää. !!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623802Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493010Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312931Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3682003- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101136Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27959- 47931
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109930